abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217103634
Zijn er hier mensen die er een 2de baan op na houden naast hun primaire baan? Dus een combinatie van 3/2 of 4/1 dag(en) ofzo?

Ik heb momenteel een baan die ik erg leuk vind, maar ik kan zomaar 4 of 5 andere banen verzinnen die me ook ontzettend leuk lijken om te doen. Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.

Zijn er hier mensen met dergelijke ervaringen? Hoe bevalt dat?
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:33:21 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217103831
Je moet wel opletten of in het arbeidscontract van de werkgever waar je het meeste uren voor werkt niet beperkende voorwaarden staan over het doen van andere werkzaamheden. Zeker als je tweede baantje raakvlakken heeft met je eerste baantje kan dat een probleem vormen.

Aan de andere kant heb ik ooit een arbeidscontract gehad waarin het uitvoeren van alle andere werkzaamheden "al dan niet tegen betaling" verboden werd, dus je kon niet eens vrijwilligerswerk doen of voor een vereniging achter de bar gaan staan. Dat werd door alle medewerkers genegeerd omdat duidelijk was dat als de werkgever zou protesteren de rechter hem de rechtzaal uit zou lachen. Het idee van de werkgever was dat een medewerker overbelast zou worden of bij iets als mogelijk overwerk voorrang zou geven aan het tweede baantje, maar hij sloeg wat door.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217103838
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:18 schreef Solispolar het volgende:
Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.
Een rijopleiding voor vrachtwagen of bus schijnt behoorlijk duur te zijn. Als je dan één dag in de week als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dan duurt het wel een tijdje voordat je dat terugverdiend hebt. Het lijkt er dan meer op alsof hij dat als hobby heeft gedaan.
pi_217104103
Elon Musk doet dit ook.
pindazakje
pi_217105897
Sprak laatst iemand die 3 dagen in een kantoor vast geroest zit voor een goed salaris en de andere 2 dagen als klussen bij een bedrijf zit en 2 dagen voor wat minder salaris lekker buiten bezig is.
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:30:25 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217106022
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217106062
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
:')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217106066
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een rijopleiding voor vrachtwagen of bus schijnt behoorlijk duur te zijn. Als je dan één dag in de week als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dan duurt het wel een tijdje voordat je dat terugverdiend hebt. Het lijkt er dan meer op alsof hij dat als hobby heeft gedaan.
:')

Die opleiding laat je dan uiteraard ook door de werkgever betalen.
pi_217106086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:33 schreef Alloch87 het volgende:
Die opleiding laat je dan uiteraard ook door de werkgever betalen.
Maar welke werkgever gaat die rijopleiding betalen als je daarna maar één dag in de week als chauffeur werkt?
pi_217106112
quote:
die 2e doe je uiteraard zwart anders heeft het weinig zin
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:42:37 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217106160
In Amerika is dit een beetje de standaard. En de mensen die dit doen zijn heel gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator woensdag 19 maart 2025 @ 15:51:54 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217106244
Ik werk 6/7 in totaal

5/7 op hoofdjob en 1 dag in een horecazaak.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217106261
*meld*

1/4 primaire zorgverlening
3/4 kantoorbaan sociale sector

Afwisseling tussen bureauwerk en poten in de praktijk is leuk.
Wisselend rooster bij de zorgbaan maakt het soms ingewikkeld/lange werkweken maar gelukkig kan ik mijn kantoorbaan vrij flexibel plannen en heb ik goede afspraken kunnen maken met zorgwerkgever over mijn inzetbare dagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217106462
quote:
Weer zo'n helder licht...

Einde van het jaar gaan al je inkomsten op een hoop en dan betaal je belasting.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217106519
quote:
Zijn er hier mensen die er een 2de baan op na houden naast hun primaire baan? Dus een combinatie van 3/2 of 4/1 dag(en) ofzo?

Ik heb momenteel een baan die ik erg leuk vind, maar ik kan zomaar 4 of 5 andere banen verzinnen die me ook ontzettend leuk lijken om te doen. Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.

Nee, geen ervaring mee. Wel met banen, niet met 'leuke banen' ernaast.
Bedenk wel dat zo'n 'leuke baan' in de praktijk ontzettend kan tegenvallen.
Want je hebt dan wel weer een extra baas die jou achter je vodden zit.

Wat je wel zou kunnen doen, is in je vrije tijd iets van vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is me niet echt duidelijk wat jouw motivatie is. Meer geld of meer plezier tijdens het werk.
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:20:00 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217106536
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik draag toch echt maandelijks loonbelasting af...
Op 't randje en erover.
pi_217106839
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Je doet toch echt jaarlijks belastingaangifte...
pi_217106940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, geen ervaring mee. Wel met banen, niet met 'leuke banen' ernaast.
Bedenk wel dat zo'n 'leuke baan' in de praktijk ontzettend kan tegenvallen.
Want je hebt dan wel weer een extra baas die jou achter je vodden zit.

Wat je wel zou kunnen doen, is in je vrije tijd iets van vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is me niet echt duidelijk wat jouw motivatie is. Meer geld of meer plezier tijdens het werk.
Oh het is niks concreets hoor. Ik ben voor nu prima op de plek waar ik nu ben.

Het lijkt me ergens wel grappig om 'ooit' iets heel anders 1 á 2 dagen erbij te gaan doen.
pi_217107756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Kan natuurlijk wel vervelend zijn met vaste lasten als je per maand minder netto overhoudt ondanks dat het wel weer rechtgetrokken wordt met de belastingaangifte.

Daarnaast lijkt met me ook gedoe als je ziek bent, krijg je tweemaal de bedrijfsarts op je nek en wellicht verschillende reïntegratie trajecten.

Ook kan je geen of minder recht hebben op WW als je maar 1 van de banen verliest. Al zal dat in de praktijk wel loslopen tenzij je bij de ene baan maar heel weinig werkt.
No bitch to me
pi_217107844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
In Amerika is dit een beetje de standaard. En de mensen die dit doen zijn heel gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zult het niet geloven maar over het algemeen zijn mensen die werken veel gelukkiger dan uitkeringsgerechtigden
Vakman pur sang
  woensdag 19 maart 2025 @ 17:55:37 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217107895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dan nog draag je maandelijks loonbelasting af.. :')
Op 't randje en erover.
  woensdag 19 maart 2025 @ 18:07:43 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217108009
Voor een dag in de week lijkt me op de vrachtwagen zitten ook ineens een stuk interessanter. Goede tip, maar moet eerst maar eens de rijopleiding doen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217108096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dan nog draag je maandelijks loonbelasting af.. :')
Dat is een voorschot :')

Dit is net zoiets doms als roepen dat wanneer je je vrije dagen laat uitbetalen je extra belasting moet betalen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 maart 2025 @ 18:19:55 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217108156
Mn ma. Die valt tijdelijk in voor 1,5 dag terwijl ze normaal 3 dagen werkt. Op dr normale vrije dagen, maar dat is 1 mei weer klaar :+. Maar dat is te combineren, omdat vaste werkdagen.
Ik niet, maar ik ken er genoeg voormalig horecamensen die ook nog een shift meedraaien in de week omdat ze de horeca niet helemaal kunnen loslaten :s).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 19 maart 2025 @ 19:01:30 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217108647
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 18:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dat is een voorschot :')

Dit is net zoiets doms als roepen dat wanneer je je vrije dagen laat uitbetalen je extra belasting moet betalen
Je moet niet zo eigenwijs doen, je betaalt gewoon maandelijks loonbelasting.
Op 't randje en erover.
pi_217108839
quote:
Maakt per saldo geen bal uit, dat wordt in je belastingaangifte jaarlijks gewoon verrekend.
pi_217108847
quote:

[..]

Daarbij een beetje lol in je werk is belangrijker dan meer centen. Ik sta 1 dag in de week op de markt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217110982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ja en de zon gaat ook elke morgen weer op.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:54:14 #29
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217111015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja en de zon gaat ook elke morgen weer op.
Dat klopt eveneens maar daar gaat dit topic niet over.
Op 't randje en erover.
pi_217111164
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat klopt eveneens maar daar gaat dit topic niet over.
Het is eenzelfde 'open deur' als de jouwe. En beide zijn belastingtechnisch uiteindelijk totaal niet relevant.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 19 maart 2025 @ 22:30:16 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_217111343
quote:

[..]

Het is echt onuitroeibaar blijkbaar
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_217111382
Niet echt een baan-baan, wel een eenmanszaakje met soms een klus en een commissariaat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_217111387
quote:
:') !!

Maakt geen bal uit of je loonheffingskorting aan of uit hebt staan, wordt bij je belastingaangifte allemaal uitgerekend en dan krijg je geld terug/moet je betalen…
  woensdag 19 maart 2025 @ 22:41:47 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217111423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is eenzelfde 'open deur' als de jouwe. En beide zijn belastingtechnisch uiteindelijk totaal niet relevant.
:') x1000
Op 't randje en erover.
pi_217111670
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Sterker nog, in theorie zou je zelfs elke maand geen stuiver belasting kunnen betalen en alles bij de aangifte af kunnen tikken.

Maar dat zal conceptueel wel te lastig zijn voor je.
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:22:32 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217111838
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Sterker nog, in theorie zou je zelfs elke maand geen stuiver belasting kunnen betalen en alles bij de aangifte af kunnen tikken.

Maar dat zal conceptueel wel te lastig zijn voor je.
Zou kunnen, doet geen mens in de praktijk :W
Op 't randje en erover.
pi_217111881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik ken anders genoeg ZZP-ers die dat doen. Als je financiële discipline hebt kan dat natuurlijk ook gewoon prima. In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
pi_217111990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:33 schreef mvdejong het volgende:
Je moet wel opletten of in het arbeidscontract van de werkgever waar je het meeste uren voor werkt niet beperkende voorwaarden staan over het doen van andere werkzaamheden.

quote:
Sinds 1 augustus 2022 staat artikel 7:653a in het Burgerlijk Wetboek. Deze bepaling verbiedt een verbod of beperking op het verrichten van nevenwerkzaamheden, tenzij daar een objectieve reden voor is.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
... inhoudingsplichtig zijn.
pi_217112122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

SPOILER
.
pi_217112137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik doe dat. Ik reserveer 40 procent van mijn omzet en zet dat op een spaarrekening. En dan lekker rente trekken van geld dat niet van mij is. Bij de jaarlijkse belastingaangifte tik ik het in 1 keer af. En dan hou ik altijd nog een leuk bedrag over.
pi_217112285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:48 schreef Queller het volgende:

[..]
[..]
[..]
... inhoudingsplichtig zijn.
Dat wist ik dan weer niet, ook weer wat geleerd. Op zich ook wel logisch, anders is het voor de overheid ook lastig innen.
pi_217112995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik werk 6/7 in totaal

5/7 op hoofdjob en 1 dag in een horecazaak.
Ik heb horeca ook altijd leuk gevonden tijdens mijn studie. Zou het eigenlijk inderdaad wel weer eens willen doen, maar totaal niet mogelijk ivm kinderen etc.

Maar vind je 6 dagen werken niet te veel? Qua prive-werk-balans?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217113107
quote:

jazeker. heb een prima baan die vanuit huis uitgevoerd wordt maar dat is alleen maar meetings en denkwerk.. mis het werken met mijn handen..

werkgever heeft een aantal voorwaardes in de arbeidsovereenkomst opgenomen waardoor nevenactiviteiten altijd gemeld moeten worden maar de regel is dat deze goedgekeurd worden mits niet concurerend.
heb een aantal eigen bedrijf gestart die ik prima kan runnen tussen het werk door. eenmaal per jaar informeren bij de manager of hij vind dat ik mijn werk nog goed doe en of mijn bedrijven voor problemen zorgen en verder houd het me wel van de straat...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 20 maart 2025 @ 08:37:24 #44
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_217113166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dit moet wel een troll zijn
Lachen joh.
pi_217113263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 08:37 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Dit moet wel een troll zijn
nee hoor, domme mensen die niet begrijpen dat dat stuk dat je werkgever maandelijks inhoud (verplicht) voor de belastingdienst slechts een voorschot is op basis van een schatting en pas bij je belastingaangifte de feitelijke hoeveelheid wordt berekend.. en dat of je nu 1 of 40 banen hebt het uiteindelijk om het totaalbedrag gaat.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 20 maart 2025 @ 09:09:39 #46
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217113531
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 00:53 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik doe dat. Ik reserveer 40 procent van mijn omzet en zet dat op een spaarrekening. En dan lekker rente trekken van geld dat niet van mij is. Bij de jaarlijkse belastingaangifte tik ik het in 1 keer af. En dan hou ik altijd nog een leuk bedrag over.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:26 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik ken anders genoeg ZZP-ers die dat doen. Als je financiële discipline hebt kan dat natuurlijk ook gewoon prima. In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.
Op 't randje en erover.
pi_217113696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
[..]
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.
geef je ongelijk gewoon eens toe het zou je sieren

je zegt dit
quote:
waarmee je overduidelijk aangeeft dat als je een 2e baan hebt je daar geen loonheffingskorting in kan zetten en je dus meer belasting betaald. klinkklare onzin.

en dan blijf je het hebben over dat je per maand belasting betaald, ook al onzin, je werkgever is verplicht om een voorschot aan belasting in te houden. vervoglens doe je aan het einde van het jaar belastingaangifte en wordt de daadwerkelijke hoeveelheid te betalen belasting verrekend met het reeds ingehouden (en niet maandelijks betaalde) stuk belasting.

je zit gewoon te trollen
en dank u meneer Dood,
pi_217113923
Mag in Nederland niet zomaar.

Zo moet je voor sommige functies alle nevenfuncties aangeven. Als je dan een betaalde baan naast je normale baan gaat doen zit de kans er dik in dat dat niet wordt goedgekeurd.
pi_217113988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Zo moet je voor sommige functies alle nevenfuncties aangeven. Als je dan een betaalde baan naast je normale baan gaat doen zit de kans er dik in dat dat niet wordt goedgekeurd.
klok, klepel..
zie https://www.omgevingsweb.(...)enkomst/artikel-653a

het is exact andersom. het mag in Nederlands juist wel zomaar. een werkgever mag juist geen nevenfuncties verbieden tenzij er een objectieve reden is waarom dat niet zou mogen.

dus als jij 5 dagen op kantoor werkt en je wilt 1 dag als vrachtwagen chauffeur gaan werken buiten werktijd is je werkgever volstrekt kansloos als ze je dit willen verbieden.
en dank u meneer Dood,
pi_217114138
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
klok, klepel..
zie https://www.omgevingsweb.(...)enkomst/artikel-653a

het is exact andersom. het mag in Nederlands juist wel zomaar. een werkgever mag juist geen nevenfuncties verbieden tenzij er een objectieve reden is waarom dat niet zou mogen.

dus als jij 5 dagen op kantoor werkt en je wilt 1 dag als vrachtwagen chauffeur gaan werken buiten werktijd is je werkgever volstrekt kansloos als ze je dit willen verbieden.
Werkgever kan beargumenteren dat je dan te veel uren maakt in de week, waardoor de kans op impact op je bestaande werkzaamheden te hoog is om de nevenfunctie goed te keuren.
pi_217114353
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
[..]
Je had het over mensen. Een ondernemer is een mens.
pi_217114399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Werkgever kan beargumenteren dat je dan te veel uren maakt in de week, waardoor de kans op impact op je bestaande werkzaamheden te hoog is om de nevenfunctie goed te keuren.
u bent af.

wederom, klok klepel

wettelijk mag je gemiddeld 48 uur per week werken met uitschieters tot 60 uur per week. zie
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden

dus leuk uit je duim gezogen, maar dat argument is dan nergens op gestaafd.
dus ik kom terug bij mijn concrete voorbeeld, als jij 5 dagen per week op kantoor werkt, daar je 40 uur maakt en dan nog eens 8 uur in het weekend op de vrachtwagen zit kan je werkgever daar noppes, nada, niets over zeggen.

dat gezegd hebbende, als jij als luchtverkeersleider werkt en jij neemt er een baan naast wat 100 procent concentratie vereist dan kan je werkgever als objectief argument aanvoeren dat jij je rusttijden nodig hebt om als luchtverkeersleider te functioneren. dat een zeer intensieve nevenfunctie dan impact gaat hebben op de veiligheid binnen je functie. kijk, dan hebben we het ergens over.

maar je reageerde op een concreet voorbeeld van me en daar zit je er echt 100 procent naast.
die wet is juist in het leven geroepen om dit soort oude-wijven-praat de kop in te drukken.
en dank u meneer Dood,
pi_217114438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:42 schreef freak1 het volgende:

[..]
u bent af.

wederom, klok klepel

wettelijk mag je gemiddeld 48 uur per week werken met uitschieters tot 60 uur per week. zie
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden

dus leuk uit je duim gezogen, maar dat argument is dan nergens op gestaafd.
dus ik kom terug bij mijn concrete voorbeeld, als jij 5 dagen per week op kantoor werkt, daar je 40 uur maakt en dan nog eens 8 uur in het weekend op de vrachtwagen zit kan je werkgever daar noppes, nada, niets over zeggen.

dat gezegd hebbende, als jij als luchtverkeersleider werkt en jij neemt er een baan naast wat 100 procent concentratie vereist dan kan je werkgever als objectief argument aanvoeren dat jij je rusttijden nodig hebt om als luchtverkeersleider te functioneren. dat een zeer intensieve nevenfunctie dan impact gaat hebben op de veiligheid binnen je functie. kijk, dan hebben we het ergens over.

maar je reageerde op een concreet voorbeeld van me en daar zit je er echt 100 procent naast.
die wet is juist in het leven geroepen om dit soort oude-wijven-praat de kop in te drukken.
Lijkt me sterk dat mijn werkgever zoiets zou goedkeuren hoor.

Verder heb je ook een weekend nodig van 36 uur per week.
pi_217116188
quote:
Het maakt belastingtechnisch geen fuck uit hoeveel verschillende bronnen je inkomen komt. Bij de aangifte wordt alles op een hoop geveegd en rolt daaruit het bedrag wat je aan belasting moet betalen over het betreffende jaar. Dat bedrag aan te betalen belasting wordt vervolgens verrekend met de ingehouden voorheffingen en dan krijg je wat terug of moet je nog een stukje betalen.

Maar onderaan de streep hou je tot op de cent evenveel over. Of je nu 1x 50k beurtx of 1x40k en 1x10k maakt niets uit.
pi_217116202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Echt niet. Je draag een voorheffing af. Geen loonbelasting.
pi_217116224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat mijn werkgever zoiets zou goedkeuren hoor.

Verder heb je ook een weekend nodig van 36 uur per week.
ben je aan het trollen of kun je gewoon niet begrijpend lezen?

je werkgever heeft helemaal niets goed te keuren. dat is allang geregeld in de wet. dus dat mag je gewoon melden. of niet. maar tenzij de werkgever daar een logisch argument voor heeft. en dat hebben we afgetikt dat dat er niet zomaar is...

de wet staat gewoon boven je werkgever... klaar.
en wat jij nodig hebt moet je lekker zelf weten. de wet is verder duidelijk
"Standaard is er een wekelijkse rust van 36 uur aaneengesloten in elke periode van 7 maal 24 uur.
De wekelijkse rust mag u ook over 14 dagen verspreiden. In dat geval moet er in elke periode van 14 maal 24 uur 72 uur rust zitten. Deze 72 uur rust hoeft u niet aaneengesloten te nemen. U kunt deze rust delen in 2 periodes van tenminste 32 uur."
en dank u meneer Dood,
pi_217116308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:

Je bent verplicht om het bij de werkgevers aan te geven. Maar dat betekent niet dat het niet mag. Het mag juist wel, zolang de werkgevers er geen nadeel van hebben. Zo kan een werkgever prima verbieden dat je een bijbaantje neemt bij een directe concurrent. Maar heeft de werkgever geen poot om op te staan wanneer iemand een dag in de week iets totaal anders wil doen.

De reden dat je de nevenfuncties verplicht moet melden wanneer je in loondienst bent, is omdat de werkgevers er gezamenlijk voor moeten zorgen dat je je aan de Arbeidstijdenwet houdt. Ze moeten er dus voor zorgen dat je niet teveel werkt en voldoende nachtrust en "weekend rust" hebt (en de weekend rust mag ook op doordeweekse dagen vallen).

Je kan dus niet bij de ene 40 uur gaan werken en bij de andere 20 uur.
Maar 32uur en 8-12 uur is een prima combinatie die de werkgever moet toestaan zolang de werktijden van beide werkgevers elkaar niet in de weg zitten en het dus geen concurrentie van elkaar is.
  donderdag 20 maart 2025 @ 13:04:38 #58
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_217116356
quote:
Hoop niet dat je dit echt meent..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_217117461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wel loonbelasting, geen inkomstenbelasting (loonbelasting is de voorheffing op de inkomstenbelasting).

Of heel strikt genomen draagt de werkgever het af, na inhouding op je bruto loon.
.
pi_217117536
Ik ben hier vorig jaar mee begonnen. Ben er iets naast gaan doen dat me energie gaf, wat ik bij wijze van spreken ook gratis zou willen doen, iets totaal niet vergelijkbaars met de baan waar ik mijn hypotheek en boodschappen van betaal. Het is mij ontzettend goed bevallen, dit seizoen weer!
pi_217117679
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
ben je aan het trollen of kun je gewoon niet begrijpend lezen?

je werkgever heeft helemaal niets goed te keuren. dat is allang geregeld in de wet. dus dat mag je gewoon melden. of niet. maar tenzij de werkgever daar een logisch argument voor heeft. en dat hebben we afgetikt dat dat er niet zomaar is...

de wet staat gewoon boven je werkgever... klaar.
en wat jij nodig hebt moet je lekker zelf weten. de wet is verder duidelijk
"Standaard is er een wekelijkse rust van 36 uur aaneengesloten in elke periode van 7 maal 24 uur.
De wekelijkse rust mag u ook over 14 dagen verspreiden. In dat geval moet er in elke periode van 14 maal 24 uur 72 uur rust zitten. Deze 72 uur rust hoeft u niet aaneengesloten te nemen. U kunt deze rust delen in 2 periodes van tenminste 32 uur."
Als je neven functies niet opgeeft schend je de integriteitsregels en donderen ze je er hier gewoon uit
pi_217117738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je neven functies niet opgeeft schend je de integriteitsregels en donderen ze je er hier gewoon uit
zucht
zucht
zucht
zucht
zucht

ik weet niet wat voor leerprobleem je hebt maar je wilt het gewoon niet begrijpen
los van dat je het aan je werkgever moet melden omdat je werkgever verplicht is om toezicht te houden op de arbeidstijden wet, kan je werkgever er verder niet zoveel mee.

dus om heel exact te zijn, als jij tegen je werkgever zegt, ik werk nog 8 uur per week bij een andere werkgever, is dat al helemaal prima.

geef gewoon toe dat je ernaast zat en dan zijn we er ook weer klaar mee.
als jij aan je werkgever meld ik werk nog 8 uur ernaast dan kunnen ze hoog of laag springen maar daar hebben ze in essentie niks van te vinden, tenzij ze op een onafhankelijke manier kunnen aantonen dat het je huidige werkzaamheden in de weg zit.

al je punten van "oh maar je mag maar 40 uur werken" en "je moet een weekend hebben" ik heb je alle linkjes van de rijksoverheid gegeven. gewoon kappen met trollen.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:08:54 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217117740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er staat loonbelasting op mijn salarisstrook en geen voorheffing.
Op 't randje en erover.
pi_217117751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
correct. wat @r_one al meld. dat is het verplichtje voorschot wat je werkgever moet inhouden op de feitelijke belastingaanslag.

dat moet je werkgever doen om discussies met nono's zoals jij aan het einde van het jaar te voorkomen.
en dank u meneer Dood,
pi_217118088
Een tweede baan? Een bijbaan bedoel je?

Een baan van iemand met meerdere banen die niet de hoofdbaan is.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:46:36 #66
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217118123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je had het over mensen. Een ondernemer is een mens.
Als jij dat denkt jongen..
Op 't randje en erover.
pi_217118349
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
zucht
zucht
zucht
zucht
zucht

ik weet niet wat voor leerprobleem je hebt maar je wilt het gewoon niet begrijpen
los van dat je het aan je werkgever moet melden omdat je werkgever verplicht is om toezicht te houden op de arbeidstijden wet, kan je werkgever er verder niet zoveel mee.

dus om heel exact te zijn, als jij tegen je werkgever zegt, ik werk nog 8 uur per week bij een andere werkgever, is dat al helemaal prima.

geef gewoon toe dat je ernaast zat en dan zijn we er ook weer klaar mee.
als jij aan je werkgever meld ik werk nog 8 uur ernaast dan kunnen ze hoog of laag springen maar daar hebben ze in essentie niks van te vinden, tenzij ze op een onafhankelijke manier kunnen aantonen dat het je huidige werkzaamheden in de weg zit.

al je punten van "oh maar je mag maar 40 uur werken" en "je moet een weekend hebben" ik heb je alle linkjes van de rijksoverheid gegeven. gewoon kappen met trollen.
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
pi_217118837
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
holy fuck je leeft echt in je eigen wereld he?

de enige reden dat jij, wettelijk gezien, iets aan je werkgever moet melden dat je er een 2e baan bij hebt is ivm de arbeidstijden wet.

ik zie je werkgever al bij het UWV komen

"hoi ik wil een ontslagvergunning voor pedaalemmerzak want hij wil een 2e baan en nu twijfel ik aan zijn integriteit"
:') :') :")
en dank u meneer Dood,
pi_217118972
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:57 schreef freak1 het volgende:

[..]
holy fuck je leeft echt in je eigen wereld he?

de enige reden dat jij, wettelijk gezien, iets aan je werkgever moet melden dat je er een 2e baan bij hebt is ivm de arbeidstijden wet.

ik zie je werkgever al bij het UWV komen

"hoi ik wil een ontslagvergunning voor pedaalemmerzak want hij wil een 2e baan en nu twijfel ik aan zijn integriteit"
:') :') :")
Nooit bij een overheid gewerkt zo te zien. Vandaar ook dat schelden wat nergens voor nodig is. :W
pi_217119319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 14:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Wel loonbelasting, geen inkomstenbelasting (loonbelasting is de voorheffing op de inkomstenbelasting).

Of heel strikt genomen draagt de werkgever het af, na inhouding op je bruto loon.
Nee, geen loonbelasting. Het heeft loonheffing. Een voorheffing op het loon ten behoeve van de (mogelijk/waarschijnlijk) te betalen inkomstenbelasting.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dan heeft je werkgever er de verkeerde term aan gehangen. Dat maakt het nog niet correct. Zie hierboven.
pi_217119346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Alleen als de nevenwerkzaamheden mogelijk voor een inbreuk op die integriteit zorgen.

Als je je voor een gemeente moet buigen over milieuvergunningen van de bedrijven in de betreffende gemeente, ga je daar wel problemen mee krijgen ja, wanneer je voor een bedrijf gaat werken wat afhankelijk is van die milieuvergunningen waar jij je over mag buigen.

Wanneer je voor vier dagen per week ambtenaar bouw- en woningtoezicht bent en je gaat een dag in de week ouderen vervoeren met een taxibusje heeft de gemeente ook gewoon pech als ze je om die reden willen ontslaan, want geen belangenverstrengeling.
  Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 18:03:05 #72
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217119438
In België zijn we ingeburgerd met Flexijob:

Een Flexijob is een speciaal statuut in België waarmee mensen op een fiscaal voordelige manier kunnen bijverdienen in bepaalde sectoren. Dit concept bestaat sinds 2015 en is bedoeld om extra werkgelegenheid te creëren zonder dat het zwaar belast wordt.

Wat is een Flexijob precies?

Een Flexijob is een bijverdienste bovenop een bestaande baan of een pensioen. Het wordt vaak gebruikt door mensen die al een hoofdjob hebben en in hun vrije tijd extra willen bijverdienen zonder veel administratieve rompslomp of hoge sociale bijdragen.

Wie kan een Flexijob doen?
1. Werknemers die minstens vier vijfde (80%) werken bij een andere werkgever.
2. Gepensioneerden (zij mogen een Flexijob doen zonder beperking).
3. Zelfstandigen kunnen géén Flexijob doen.

Welke sectoren?

Flexijobs zijn vooral mogelijk in sectoren met veel deeltijdwerk en seizoenspieken, zoals:

1. Horeca (restaurants, cafés, catering)
2. Detailhandel (winkels, supermarkten)
3. Schoonmaaksector
4. Bakkers, slagers
5. Sport- en recreatiesector
6. Gezondheidszorg (verpleeg- en zorginstellingen)
7. Dienstenchequesector

Voordelen voor de werknemer
✅ 100% netto loon → Er worden geen belastingen en sociale bijdragen afgehouden.
✅ Geen administratieve last → De werkgever regelt alles via een digitaal systeem (Dimona).
✅ Flexibele uren → Ideaal voor bijverdiensten zonder contractuele verplichtingen.

Voordelen voor de werkgever
✅ Lager loon dan een gewone werknemer, omdat er geen extra sociale lasten zijn.
✅ Snelle aanwerving, handig voor piekperiodes (zoals feestdagen in de horeca of solden in winkels).

Hoeveel verdien je?

Het minimum uurloon voor een Flexijob is ¤11,81 (inclusief vakantiegeld), maar veel werkgevers betalen meer, afhankelijk van de sector.

Verschil met Nederland
In Nederland heb je flexibele banen zoals een nulurencontract, een min-max contract of werken via een uitzendbureau. Maar een Flexijob zoals in België, waarbij je volledig bruto = netto verdient, bestaat niet in Nederland. Het is dus een uniek systeem in België.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217119486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nee, geen loonbelasting. Het heeft loonheffing. Een voorheffing op het loon ten behoeve van de (mogelijk/waarschijnlijk) te betalen inkomstenbelasting.
[..]
Dan heeft je werkgever er de verkeerde term aan gehangen. Dat maakt het nog niet correct. Zie hierboven.
Loonheffing = loonbelasting + premies volksverzekeringen ;)
.
pi_217120542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nooit bij een overheid gewerkt zo te zien. Vandaar ook dat schelden wat nergens voor nodig is. :W
ik laat het gewoon even bij :')

als je dit al schelden vind..

je slaat onzin uit. in vrijwel al je topics, maar hier maak je het gewoon bont met onwaarheden. makkelijk te controleren onwaarheden. en in plaats van een mea culpa of een, joh weer wat geleerd, ga je voor de double, triple en quadruple down. om vervolgens van het onderwerp weg te draaien.

prima joh, moet je vooral doen, het zou je echter sieren om in een discussie gewoon een eerlijk antwoord te geven en te lezen wat anderen te melden hebben ipv je verschuilen.
en dank u meneer Dood,
pi_217120841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Alleen als de nevenwerkzaamheden mogelijk voor een inbreuk op die integriteit zorgen.

Als je je voor een gemeente moet buigen over milieuvergunningen van de bedrijven in de betreffende gemeente, ga je daar wel problemen mee krijgen ja, wanneer je voor een bedrijf gaat werken wat afhankelijk is van die milieuvergunningen waar jij je over mag buigen.

Wanneer je voor vier dagen per week ambtenaar bouw- en woningtoezicht bent en je gaat een dag in de week ouderen vervoeren met een taxibusje heeft de gemeente ook gewoon pech als ze je om die reden willen ontslaan, want geen belangenverstrengeling.
Dat laatste mag inderdaad gewoon en is meestal ook vrijwilligerswerk.
pi_217121224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 19:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat laatste mag inderdaad gewoon en is meestal ook vrijwilligerswerk.
godsallemachtig en je stopt ook niet he;

in de nederlandse wet, die gewoon voor alle nederlanders geld, staat dat als jij lekker een extra baan erbij wil, dat jij dat mag.
de enige reden om dat aan je huidige werkgever te melden is omdat je werkgever verplicht is om zich aan de arbeidstijdenwet te houden.

zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @Ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.

dat staat verder los van integriteit.

het is volstrekte onzin dat als jij als ambtenaar de hele week bezig bent met milieuvergunningen en je dan op de zaterag als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dat dat dan maar op enige manier een integriteits issue zou zijn omdat je er een baan bij hebt. het is dan voldoende om te melden aan je werkgever dat je een 2e baan hebt die los staat van je huidige werk en dat dat voor X uur per week extra is. als je werkgever daar extra vragen over heeft mag je zelf nadenken of je die wilt beantwoorden.

als je 2e baan invloed kan hebben op je integriteit, dan pas kan een werkgever daar wat van gaan vinden. en daar is de overheid echt niet speciaal in. voor de overheid gelden gewoon dezelfde regels als voor de andere werkgevers.
en dank u meneer Dood,
pi_217121293
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

in de nederlandse wet, die gewoon voor alle nederlanders geld, staat dat als jij lekker een extra baan erbij wil, dat jij dat mag.
de enige reden om dat aan je huidige werkgever te melden is omdat je werkgever verplicht is om zich aan de arbeidstijdenwet te houden.

zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @:ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.

het is volstrekte onzin dat als jij als ambtenaar de hele week bezig bent met milieuvergunningen en je dan op de zaterag als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dat dat dan maar op enige manier een integriteits issue zou zijn omdat je er een baan bij hebt. het is dan voldoende om te melden aan je werkgever dat je een 2e baan hebt die los staat van je huidige werk en dat dat voor X uur per week extra is. als je werkgever daar extra vragen over heeft mag je zelf nadenken of je die wilt beantwoorden.

als je 2e baan invloed kan hebben op je integriteit, dan pas kan een werkgever daar wat van gaan vinden. en daar is de overheid echt niet speciaal in. voor de overheid gelden gewoon dezelfde regels als voor de andere werkgevers.
Voed die troll nou niet
pi_217121350
Ik zit bij een adviescommissie dat maandelijks bij elkaar komt om subsidies uit overheid toe te kennen. Het is niet zo heel veel uur per maand extra maar het verdiend wel extra bovenop mijn salaris.

Overigens gewoon met medeweten van mijn werkgever; sterker nog, verplicht om te geven als nevenwerkzaamheid, maar juist dat wordt vooral gestimuleerd om te doen; zolang er maar geen belangenverstrengeling ontstaat.
pi_217122788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:19 schreef zatoichi het volgende:
Ik zit bij een adviescommissie dat maandelijks bij elkaar komt om subsidies uit overheid toe te kennen. Het is niet zo heel veel uur per maand extra maar het verdiend wel extra bovenop mijn salaris.

Overigens gewoon met medeweten van mijn werkgever; sterker nog, verplicht om te geven als nevenwerkzaamheid, maar juist dat wordt vooral gestimuleerd om te doen; zolang er maar geen belangenverstrengeling ontstaat.
Verplicht? Wie verplicht jou er toe?
pi_217123814
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Voed die troll nou niet
ik twijfel oprecht of het nou een troll is of iemand die echt zo dom is
en dank u meneer Dood,
pi_217124908
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @:ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.

Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.
Voor het overige heb je gelijk.
pi_217125039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Ik gok het werknemersreglement
pi_217125068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:07 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.
Op dag #6 en #7 de tuin omspitten mag wel? Het gaat toch niemand een drol wat aan wat ik privé in mijn vrije tijd doe? Als ik het nou lekker vind om de hele dag op de vrachtwagen te zitten (i.p.v. de tuin omspitten) dan ga ik de hele dag op de vrachtwagen zitten 8-) w/ *O*
.
pi_217125149
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Op dag #6 en #7 de tuin omspitten mag wel? Het gaat toch niemand een drol wat aan wat ik privé in mijn vrije tijd doe? Als ik het nou lekker vind om de hele dag op de vrachtwagen te zitten (i.p.v. de tuin omspitten) dan ga ik de hele dag op de vrachtwagen zitten 8-) w/ *O*
Tuin omspitten is geen werk.
pi_217125157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik zal het de hovenier morgen zeggen.

Thnx ^O^
.
pi_217125211
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Mijn werkgever. Maar goed dat is wel zo'n common practice in mijn werkomgeving dat het hele personeelssysteem daar prima is op ingericht.
pi_217125336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik zal het de hovenier morgen zeggen.

Thnx ^O^
Je eigen tuin natuurlijk, maar ik gok dat je dat wel snapte gezien de post waar ik op reageerde
pi_217125387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je eigen tuin natuurlijk, maar ik gok dat je dat wel snapte gezien de post waar ik op reageerde
Een tuin is een tuin en omspitten is omspitten.
.
pi_217125850
quote:

[..]
De wekelijkse rust voor een chauffeur haal je dan idd niet.
Maar met ander werk dan chauffeurs werk is het prima haalbaar. De standaard wekelijkse rust hoeft maar 36 uur te zijn. Als op zaterdag voor 20.00u klaar bent, mag je maandag gewoon weer om 8.00 beginnen.
pi_217126718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Een tuin is een tuin en omspitten is omspitten.
En voor de hovenier is het werk en voor jou is het vrijetijdsbesteding.
pi_217126789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 06:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
De wekelijkse rust voor een chauffeur haal je dan idd niet.
Maar met ander werk dan chauffeurs werk is het prima haalbaar. De standaard wekelijkse rust hoeft maar 36 uur te zijn. Als op zaterdag voor 20.00u klaar bent, mag je maandag gewoon weer om 8.00 beginnen.
Precies. Je moet al je andere werk in loondienst op je chauffeurskaart aantekenen als overig werk.
pi_217127629
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Voor hoveniers is dat een royaal betaalde krachttraining.
pi_217128173
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 22:10 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik twijfel oprecht of het nou een troll is of iemand die echt zo dom is
Beide niet echt het inhoudelijk reageren waard toch? :)
pi_217129152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 08:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En voor de hovenier is het werk en voor jou is het vrijetijdsbesteding.
En wat als ik doordeweeks nou zelf hovenier bén?
.
pi_217131910
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 12:44 schreef r_one het volgende:

[..]
En wat als ik doordeweeks nou zelf hovenier bén?
Als je het in je eigen tuin doet, dan is dat geen werk.

Ben je nu nog serieus of? Gewoon voor de check
pi_217131969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als je het in je eigen tuin doet, dan is dat geen werk.

Ben je nu nog serieus of? Gewoon voor de check
Ik ben bloedserieus want ik zie werkelijk niet waarom een tuin omspitten (naast je 40-urige werkweek voor je baas) als hobby minder belastend is dan als werk.

Want dat was de insteek: je nevenactiviteiten mochten je normale doordeweekse werkzaamheden niet extra belasten, daar kan je baas dan moeilijk over gaan doen, al dan niet op grond van de Atvb:
quote:
Tja, waar ligt dan de grens?
En schiet ik met tuin omspitten (of vrachtwagen rijden, whatever, zelfde laken een pak) dan ver over de 40+ uur werktijden heen? Ook al is het hobbymatig?

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 21-03-2025 17:43:30 ]
.
pi_217132223
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ben bloedserieus want ik zie werkelijk niet waarom een tuin omspitten (naast je 40-urige werkweek voor je baas) als hobby minder belastend is dan als werk.

Want dat was de insteek: je nevenactiviteiten mochten je normale doordeweekse werkzaamheden niet extra belasten, daar kan je baas dan moeilijk over gaan doen, al dan niet op grond van de Atvb:
[..]
En schiet ik met tuin omspitten (of vrachtwagen rijden, whatever, zelfde laken een pak) dan ver over de 40+ uur werktijden heen? Ook al is het hobbymatig?
Het verschil zit er in voor de atvb of het werk is. In je eigen tijd je eigen tuin omspitten is geen werk. Betaald een tuin omspitten is werk. Dat je van beide moe word is niet relevant.
pi_217132560
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]
De gedachte daarachter is natuurlijk vrij simpel:
Prive klusjes doen is mentaal heel wat anders dan werken.
pi_217132619
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En kan je op elk moment stoppen
pi_217133776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 18:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het verschil zit er in voor de atvb of het werk is. In je eigen tijd je eigen tuin omspitten is geen werk. Betaald een tuin omspitten is werk. Dat je van beide moe word is niet relevant.
Ja dat privé spitten geen werk spitten is, zóver was ik echt zelf ook al wel :') 8)7
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Spitten = spitten, een uur = een uur, 10 m2 = 10 m2, van werkspitten word je echt niet moeër dan van privespitten..
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')