abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217103634
Zijn er hier mensen die er een 2de baan op na houden naast hun primaire baan? Dus een combinatie van 3/2 of 4/1 dag(en) ofzo?

Ik heb momenteel een baan die ik erg leuk vind, maar ik kan zomaar 4 of 5 andere banen verzinnen die me ook ontzettend leuk lijken om te doen. Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.

Zijn er hier mensen met dergelijke ervaringen? Hoe bevalt dat?
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:33:21 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217103831
Je moet wel opletten of in het arbeidscontract van de werkgever waar je het meeste uren voor werkt niet beperkende voorwaarden staan over het doen van andere werkzaamheden. Zeker als je tweede baantje raakvlakken heeft met je eerste baantje kan dat een probleem vormen.

Aan de andere kant heb ik ooit een arbeidscontract gehad waarin het uitvoeren van alle andere werkzaamheden "al dan niet tegen betaling" verboden werd, dus je kon niet eens vrijwilligerswerk doen of voor een vereniging achter de bar gaan staan. Dat werd door alle medewerkers genegeerd omdat duidelijk was dat als de werkgever zou protesteren de rechter hem de rechtzaal uit zou lachen. Het idee van de werkgever was dat een medewerker overbelast zou worden of bij iets als mogelijk overwerk voorrang zou geven aan het tweede baantje, maar hij sloeg wat door.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217103838
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:18 schreef Solispolar het volgende:
Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.
Een rijopleiding voor vrachtwagen of bus schijnt behoorlijk duur te zijn. Als je dan één dag in de week als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dan duurt het wel een tijdje voordat je dat terugverdiend hebt. Het lijkt er dan meer op alsof hij dat als hobby heeft gedaan.
pi_217104103
Elon Musk doet dit ook.
pindazakje
pi_217105897
Sprak laatst iemand die 3 dagen in een kantoor vast geroest zit voor een goed salaris en de andere 2 dagen als klussen bij een bedrijf zit en 2 dagen voor wat minder salaris lekker buiten bezig is.
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:30:25 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217106022
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217106062
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
:')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217106066
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Een rijopleiding voor vrachtwagen of bus schijnt behoorlijk duur te zijn. Als je dan één dag in de week als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dan duurt het wel een tijdje voordat je dat terugverdiend hebt. Het lijkt er dan meer op alsof hij dat als hobby heeft gedaan.
:')

Die opleiding laat je dan uiteraard ook door de werkgever betalen.
pi_217106086
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:33 schreef Alloch87 het volgende:
Die opleiding laat je dan uiteraard ook door de werkgever betalen.
Maar welke werkgever gaat die rijopleiding betalen als je daarna maar één dag in de week als chauffeur werkt?
pi_217106112
quote:
die 2e doe je uiteraard zwart anders heeft het weinig zin
  woensdag 19 maart 2025 @ 15:42:37 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217106160
In Amerika is dit een beetje de standaard. En de mensen die dit doen zijn heel gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een waardeloze agent.
  Moderator woensdag 19 maart 2025 @ 15:51:54 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217106244
Ik werk 6/7 in totaal

5/7 op hoofdjob en 1 dag in een horecazaak.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217106261
*meld*

1/4 primaire zorgverlening
3/4 kantoorbaan sociale sector

Afwisseling tussen bureauwerk en poten in de praktijk is leuk.
Wisselend rooster bij de zorgbaan maakt het soms ingewikkeld/lange werkweken maar gelukkig kan ik mijn kantoorbaan vrij flexibel plannen en heb ik goede afspraken kunnen maken met zorgwerkgever over mijn inzetbare dagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217106462
quote:
Weer zo'n helder licht...

Einde van het jaar gaan al je inkomsten op een hoop en dan betaal je belasting.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217106519
quote:
Zijn er hier mensen die er een 2de baan op na houden naast hun primaire baan? Dus een combinatie van 3/2 of 4/1 dag(en) ofzo?

Ik heb momenteel een baan die ik erg leuk vind, maar ik kan zomaar 4 of 5 andere banen verzinnen die me ook ontzettend leuk lijken om te doen. Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.

Nee, geen ervaring mee. Wel met banen, niet met 'leuke banen' ernaast.
Bedenk wel dat zo'n 'leuke baan' in de praktijk ontzettend kan tegenvallen.
Want je hebt dan wel weer een extra baas die jou achter je vodden zit.

Wat je wel zou kunnen doen, is in je vrije tijd iets van vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is me niet echt duidelijk wat jouw motivatie is. Meer geld of meer plezier tijdens het werk.
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:20:00 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217106536
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik draag toch echt maandelijks loonbelasting af...
Op 't randje en erover.
pi_217106839
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:20 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik draag toch echt maandelijks loonbelasting af...
Je doet toch echt jaarlijks belastingaangifte...
pi_217106940
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, geen ervaring mee. Wel met banen, niet met 'leuke banen' ernaast.
Bedenk wel dat zo'n 'leuke baan' in de praktijk ontzettend kan tegenvallen.
Want je hebt dan wel weer een extra baas die jou achter je vodden zit.

Wat je wel zou kunnen doen, is in je vrije tijd iets van vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is me niet echt duidelijk wat jouw motivatie is. Meer geld of meer plezier tijdens het werk.
Oh het is niks concreets hoor. Ik ben voor nu prima op de plek waar ik nu ben.

Het lijkt me ergens wel grappig om 'ooit' iets heel anders 1 á 2 dagen erbij te gaan doen.
pi_217107756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Kan natuurlijk wel vervelend zijn met vaste lasten als je per maand minder netto overhoudt ondanks dat het wel weer rechtgetrokken wordt met de belastingaangifte.

Daarnaast lijkt met me ook gedoe als je ziek bent, krijg je tweemaal de bedrijfsarts op je nek en wellicht verschillende reïntegratie trajecten.

Ook kan je geen of minder recht hebben op WW als je maar 1 van de banen verliest. Al zal dat in de praktijk wel loslopen tenzij je bij de ene baan maar heel weinig werkt.
No bitch to me
pi_217107844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
In Amerika is dit een beetje de standaard. En de mensen die dit doen zijn heel gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zult het niet geloven maar over het algemeen zijn mensen die werken veel gelukkiger dan uitkeringsgerechtigden
Vakman pur sang
  woensdag 19 maart 2025 @ 17:55:37 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217107895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dan nog draag je maandelijks loonbelasting af.. :')
Op 't randje en erover.
  woensdag 19 maart 2025 @ 18:07:43 #22
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217108009
Voor een dag in de week lijkt me op de vrachtwagen zitten ook ineens een stuk interessanter. Goede tip, maar moet eerst maar eens de rijopleiding doen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217108096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 17:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dan nog draag je maandelijks loonbelasting af.. :')
Dat is een voorschot :')

Dit is net zoiets doms als roepen dat wanneer je je vrije dagen laat uitbetalen je extra belasting moet betalen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 maart 2025 @ 18:19:55 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217108156
Mn ma. Die valt tijdelijk in voor 1,5 dag terwijl ze normaal 3 dagen werkt. Op dr normale vrije dagen, maar dat is 1 mei weer klaar :+. Maar dat is te combineren, omdat vaste werkdagen.
Ik niet, maar ik ken er genoeg voormalig horecamensen die ook nog een shift meedraaien in de week omdat ze de horeca niet helemaal kunnen loslaten :s).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 19 maart 2025 @ 19:01:30 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217108647
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 18:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Dat is een voorschot :')

Dit is net zoiets doms als roepen dat wanneer je je vrije dagen laat uitbetalen je extra belasting moet betalen
Je moet niet zo eigenwijs doen, je betaalt gewoon maandelijks loonbelasting.
Op 't randje en erover.
pi_217108839
quote:
Maakt per saldo geen bal uit, dat wordt in je belastingaangifte jaarlijks gewoon verrekend.
pi_217108847
quote:

[..]

Daarbij een beetje lol in je werk is belangrijker dan meer centen. Ik sta 1 dag in de week op de markt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217110982
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ja en de zon gaat ook elke morgen weer op.
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:54:14 #29
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217111015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja en de zon gaat ook elke morgen weer op.
Dat klopt eveneens maar daar gaat dit topic niet over.
Op 't randje en erover.
pi_217111164
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat klopt eveneens maar daar gaat dit topic niet over.
Het is eenzelfde 'open deur' als de jouwe. En beide zijn belastingtechnisch uiteindelijk totaal niet relevant.
  woensdag 19 maart 2025 @ 22:30:16 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_217111343
quote:

[..]

Het is echt onuitroeibaar blijkbaar
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_217111382
Niet echt een baan-baan, wel een eenmanszaakje met soms een klus en een commissariaat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_217111387
quote:
:') !!

Maakt geen bal uit of je loonheffingskorting aan of uit hebt staan, wordt bij je belastingaangifte allemaal uitgerekend en dan krijg je geld terug/moet je betalen…
  woensdag 19 maart 2025 @ 22:41:47 #34
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217111423
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is eenzelfde 'open deur' als de jouwe. En beide zijn belastingtechnisch uiteindelijk totaal niet relevant.
:') x1000
Op 't randje en erover.
pi_217111670
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Sterker nog, in theorie zou je zelfs elke maand geen stuiver belasting kunnen betalen en alles bij de aangifte af kunnen tikken.

Maar dat zal conceptueel wel te lastig zijn voor je.
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:22:32 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217111838
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Sterker nog, in theorie zou je zelfs elke maand geen stuiver belasting kunnen betalen en alles bij de aangifte af kunnen tikken.

Maar dat zal conceptueel wel te lastig zijn voor je.
Zou kunnen, doet geen mens in de praktijk :W
Op 't randje en erover.
pi_217111881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik ken anders genoeg ZZP-ers die dat doen. Als je financiële discipline hebt kan dat natuurlijk ook gewoon prima. In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
pi_217111990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:33 schreef mvdejong het volgende:
Je moet wel opletten of in het arbeidscontract van de werkgever waar je het meeste uren voor werkt niet beperkende voorwaarden staan over het doen van andere werkzaamheden.

quote:
Sinds 1 augustus 2022 staat artikel 7:653a in het Burgerlijk Wetboek. Deze bepaling verbiedt een verbod of beperking op het verrichten van nevenwerkzaamheden, tenzij daar een objectieve reden voor is.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
... inhoudingsplichtig zijn.
pi_217112122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 22:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

SPOILER
pi_217112137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik doe dat. Ik reserveer 40 procent van mijn omzet en zet dat op een spaarrekening. En dan lekker rente trekken van geld dat niet van mij is. Bij de jaarlijkse belastingaangifte tik ik het in 1 keer af. En dan hou ik altijd nog een leuk bedrag over.
pi_217112285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:48 schreef Queller het volgende:

[..]
[..]
[..]
... inhoudingsplichtig zijn.
Dat wist ik dan weer niet, ook weer wat geleerd. Op zich ook wel logisch, anders is het voor de overheid ook lastig innen.
pi_217112995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 15:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik werk 6/7 in totaal

5/7 op hoofdjob en 1 dag in een horecazaak.
Ik heb horeca ook altijd leuk gevonden tijdens mijn studie. Zou het eigenlijk inderdaad wel weer eens willen doen, maar totaal niet mogelijk ivm kinderen etc.

Maar vind je 6 dagen werken niet te veel? Qua prive-werk-balans?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217113107
quote:

jazeker. heb een prima baan die vanuit huis uitgevoerd wordt maar dat is alleen maar meetings en denkwerk.. mis het werken met mijn handen..

werkgever heeft een aantal voorwaardes in de arbeidsovereenkomst opgenomen waardoor nevenactiviteiten altijd gemeld moeten worden maar de regel is dat deze goedgekeurd worden mits niet concurerend.
heb een aantal eigen bedrijf gestart die ik prima kan runnen tussen het werk door. eenmaal per jaar informeren bij de manager of hij vind dat ik mijn werk nog goed doe en of mijn bedrijven voor problemen zorgen en verder houd het me wel van de straat...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 20 maart 2025 @ 08:37:24 #44
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_217113166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:01 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dit moet wel een troll zijn
Lachen joh.
pi_217113263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 08:37 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Dit moet wel een troll zijn
nee hoor, domme mensen die niet begrijpen dat dat stuk dat je werkgever maandelijks inhoud (verplicht) voor de belastingdienst slechts een voorschot is op basis van een schatting en pas bij je belastingaangifte de feitelijke hoeveelheid wordt berekend.. en dat of je nu 1 of 40 banen hebt het uiteindelijk om het totaalbedrag gaat.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 20 maart 2025 @ 09:09:39 #46
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217113531
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 00:53 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik doe dat. Ik reserveer 40 procent van mijn omzet en zet dat op een spaarrekening. En dan lekker rente trekken van geld dat niet van mij is. Bij de jaarlijkse belastingaangifte tik ik het in 1 keer af. En dan hou ik altijd nog een leuk bedrag over.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:26 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik ken anders genoeg ZZP-ers die dat doen. Als je financiële discipline hebt kan dat natuurlijk ook gewoon prima. In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.
Op 't randje en erover.
pi_217113696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:09 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
[..]
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.
geef je ongelijk gewoon eens toe het zou je sieren

je zegt dit
quote:
waarmee je overduidelijk aangeeft dat als je een 2e baan hebt je daar geen loonheffingskorting in kan zetten en je dus meer belasting betaald. klinkklare onzin.

en dan blijf je het hebben over dat je per maand belasting betaald, ook al onzin, je werkgever is verplicht om een voorschot aan belasting in te houden. vervoglens doe je aan het einde van het jaar belastingaangifte en wordt de daadwerkelijke hoeveelheid te betalen belasting verrekend met het reeds ingehouden (en niet maandelijks betaalde) stuk belasting.

je zit gewoon te trollen
en dank u meneer Dood,
pi_217113923
Mag in Nederland niet zomaar.

Zo moet je voor sommige functies alle nevenfuncties aangeven. Als je dan een betaalde baan naast je normale baan gaat doen zit de kans er dik in dat dat niet wordt goedgekeurd.
pi_217113988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Mag in Nederland niet zomaar.

Zo moet je voor sommige functies alle nevenfuncties aangeven. Als je dan een betaalde baan naast je normale baan gaat doen zit de kans er dik in dat dat niet wordt goedgekeurd.
klok, klepel..
zie https://www.omgevingsweb.(...)enkomst/artikel-653a

het is exact andersom. het mag in Nederlands juist wel zomaar. een werkgever mag juist geen nevenfuncties verbieden tenzij er een objectieve reden is waarom dat niet zou mogen.

dus als jij 5 dagen op kantoor werkt en je wilt 1 dag als vrachtwagen chauffeur gaan werken buiten werktijd is je werkgever volstrekt kansloos als ze je dit willen verbieden.
en dank u meneer Dood,
pi_217114138
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
klok, klepel..
zie https://www.omgevingsweb.(...)enkomst/artikel-653a

het is exact andersom. het mag in Nederlands juist wel zomaar. een werkgever mag juist geen nevenfuncties verbieden tenzij er een objectieve reden is waarom dat niet zou mogen.

dus als jij 5 dagen op kantoor werkt en je wilt 1 dag als vrachtwagen chauffeur gaan werken buiten werktijd is je werkgever volstrekt kansloos als ze je dit willen verbieden.
Werkgever kan beargumenteren dat je dan te veel uren maakt in de week, waardoor de kans op impact op je bestaande werkzaamheden te hoog is om de nevenfunctie goed te keuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')