Een rijopleiding voor vrachtwagen of bus schijnt behoorlijk duur te zijn. Als je dan één dag in de week als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dan duurt het wel een tijdje voordat je dat terugverdiend hebt. Het lijkt er dan meer op alsof hij dat als hobby heeft gedaan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:18 schreef Solispolar het volgende:
Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een rijopleiding voor vrachtwagen of bus schijnt behoorlijk duur te zijn. Als je dan één dag in de week als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dan duurt het wel een tijdje voordat je dat terugverdiend hebt. Het lijkt er dan meer op alsof hij dat als hobby heeft gedaan.
Maar welke werkgever gaat die rijopleiding betalen als je daarna maar één dag in de week als chauffeur werkt?quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:33 schreef Alloch87 het volgende:
Die opleiding laat je dan uiteraard ook door de werkgever betalen.
die 2e doe je uiteraard zwart anders heeft het weinig zinquote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent een waardeloze agent.
Weer zo'n helder licht...quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Nee, geen ervaring mee. Wel met banen, niet met 'leuke banen' ernaast.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:18 schreef Solispolar het volgende:
Zijn er hier mensen die er een 2de baan op na houden naast hun primaire baan? Dus een combinatie van 3/2 of 4/1 dag(en) ofzo?
Ik heb momenteel een baan die ik erg leuk vind, maar ik kan zomaar 4 of 5 andere banen verzinnen die me ook ontzettend leuk lijken om te doen. Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.
Zijn er hier mensen met dergelijke ervaringen? Hoe bevalt dat?
Ik draag toch echt maandelijks loonbelasting af...quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Weer zo'n helder licht...
Einde van het jaar gaan al je inkomsten op een hoop en dan betaal je belasting.
Je doet toch echt jaarlijks belastingaangifte...quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik draag toch echt maandelijks loonbelasting af...
Oh het is niks concreets hoor. Ik ben voor nu prima op de plek waar ik nu ben.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, geen ervaring mee. Wel met banen, niet met 'leuke banen' ernaast.
Bedenk wel dat zo'n 'leuke baan' in de praktijk ontzettend kan tegenvallen.
Want je hebt dan wel weer een extra baas die jou achter je vodden zit.
Wat je wel zou kunnen doen, is in je vrije tijd iets van vrijwilligerswerk gaan doen.
Het is me niet echt duidelijk wat jouw motivatie is. Meer geld of meer plezier tijdens het werk.
Kan natuurlijk wel vervelend zijn met vaste lasten als je per maand minder netto overhoudt ondanks dat het wel weer rechtgetrokken wordt met de belastingaangifte.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je doet toch echt jaarlijks belastingaangifte...
quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
In Amerika is dit een beetje de standaard. En de mensen die dit doen zijn heel gelukkig.Je zult het niet geloven maar over het algemeen zijn mensen die werken veel gelukkiger dan uitkeringsgerechtigdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vakman pur sang
Dan nog draag je maandelijks loonbelasting af..quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Je doet toch echt jaarlijks belastingaangifte...
Dat is een voorschotquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan nog draag je maandelijks loonbelasting af..
Je moet niet zo eigenwijs doen, je betaalt gewoon maandelijks loonbelasting.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is een voorschot
Dit is net zoiets doms als roepen dat wanneer je je vrije dagen laat uitbetalen je extra belasting moet betalen
Maakt per saldo geen bal uit, dat wordt in je belastingaangifte jaarlijks gewoon verrekend.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Daarbij een beetje lol in je werk is belangrijker dan meer centen. Ik sta 1 dag in de week op de markt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja en de zon gaat ook elke morgen weer op.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je moet niet zo eigenwijs doen, je betaalt gewoon maandelijks loonbelasting.
Dat klopt eveneens maar daar gaat dit topic niet over.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en de zon gaat ook elke morgen weer op.
Het is eenzelfde 'open deur' als de jouwe. En beide zijn belastingtechnisch uiteindelijk totaal niet relevant.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat klopt eveneens maar daar gaat dit topic niet over.
Het is echt onuitroeibaar blijkbaarquote:Op woensdag 19 maart 2025 16:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op woensdag 19 maart 2025 22:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is eenzelfde 'open deur' als de jouwe. En beide zijn belastingtechnisch uiteindelijk totaal niet relevant.
Sterker nog, in theorie zou je zelfs elke maand geen stuiver belasting kunnen betalen en alles bij de aangifte af kunnen tikken.quote:
Zou kunnen, doet geen mens in de praktijkquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:01 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Sterker nog, in theorie zou je zelfs elke maand geen stuiver belasting kunnen betalen en alles bij de aangifte af kunnen tikken.
Maar dat zal conceptueel wel te lastig zijn voor je.
Ik ken anders genoeg ZZP-ers die dat doen. Als je financiële discipline hebt kan dat natuurlijk ook gewoon prima. In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zou kunnen, doet geen mens in de praktijk
quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:33 schreef mvdejong het volgende:
Je moet wel opletten of in het arbeidscontract van de werkgever waar je het meeste uren voor werkt niet beperkende voorwaarden staan over het doen van andere werkzaamheden.
quote:Sinds 1 augustus 2022 staat artikel 7:653a in het Burgerlijk Wetboek. Deze bepaling verbiedt een verbod of beperking op het verrichten van nevenwerkzaamheden, tenzij daar een objectieve reden voor is.
... inhoudingsplichtig zijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe dat. Ik reserveer 40 procent van mijn omzet en zet dat op een spaarrekening. En dan lekker rente trekken van geld dat niet van mij is. Bij de jaarlijkse belastingaangifte tik ik het in 1 keer af. En dan hou ik altijd nog een leuk bedrag over.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zou kunnen, doet geen mens in de praktijk
Dat wist ik dan weer niet, ook weer wat geleerd. Op zich ook wel logisch, anders is het voor de overheid ook lastig innen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:48 schreef Queller het volgende:
[..]
[..]
[..]
... inhoudingsplichtig zijn.
Ik heb horeca ook altijd leuk gevonden tijdens mijn studie. Zou het eigenlijk inderdaad wel weer eens willen doen, maar totaal niet mogelijk ivm kinderen etc.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik werk 6/7 in totaal
5/7 op hoofdjob en 1 dag in een horecazaak.
jazeker. heb een prima baan die vanuit huis uitgevoerd wordt maar dat is alleen maar meetings en denkwerk.. mis het werken met mijn handen..quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:18 schreef Solispolar het volgende:
Zijn er hier mensen die er een 2de baan op na houden naast hun primaire baan? Dus een combinatie van 3/2 of 4/1 dag(en) ofzo?
Ik heb momenteel een baan die ik erg leuk vind, maar ik kan zomaar 4 of 5 andere banen verzinnen die me ook ontzettend leuk lijken om te doen. Laatst sprak ik iemand die de stoute schoenen aan heeft getrokken en 'gewoon' zijn rijbewijs heeft gehaald en nu dus 1 dag op de vrachtwagen zit.
Zijn er hier mensen met dergelijke ervaringen? Hoe bevalt dat?
Dit moet wel een troll zijnquote:Op woensdag 19 maart 2025 19:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je moet niet zo eigenwijs doen, je betaalt gewoon maandelijks loonbelasting.
nee hoor, domme mensen die niet begrijpen dat dat stuk dat je werkgever maandelijks inhoud (verplicht) voor de belastingdienst slechts een voorschot is op basis van een schatting en pas bij je belastingaangifte de feitelijke hoeveelheid wordt berekend.. en dat of je nu 1 of 40 banen hebt het uiteindelijk om het totaalbedrag gaat.quote:
quote:Op donderdag 20 maart 2025 00:53 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik doe dat. Ik reserveer 40 procent van mijn omzet en zet dat op een spaarrekening. En dan lekker rente trekken van geld dat niet van mij is. Bij de jaarlijkse belastingaangifte tik ik het in 1 keer af. En dan hou ik altijd nog een leuk bedrag over.
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik ken anders genoeg ZZP-ers die dat doen. Als je financiële discipline hebt kan dat natuurlijk ook gewoon prima. In loondienst gebeurt dat inderdaad niet, omdat organisaties niet zo dol zijn op uitzonderingen.
geef je ongelijk gewoon eens toe het zou je sierenquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
[..]
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.
waarmee je overduidelijk aangeeft dat als je een 2e baan hebt je daar geen loonheffingskorting in kan zetten en je dus meer belasting betaald. klinkklare onzin.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
klok, klepel..quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Mag in Nederland niet zomaar.
Zo moet je voor sommige functies alle nevenfuncties aangeven. Als je dan een betaalde baan naast je normale baan gaat doen zit de kans er dik in dat dat niet wordt goedgekeurd.
Werkgever kan beargumenteren dat je dan te veel uren maakt in de week, waardoor de kans op impact op je bestaande werkzaamheden te hoog is om de nevenfunctie goed te keuren.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:04 schreef freak1 het volgende:
[..]
klok, klepel..
zie https://www.omgevingsweb.(...)enkomst/artikel-653a
het is exact andersom. het mag in Nederlands juist wel zomaar. een werkgever mag juist geen nevenfuncties verbieden tenzij er een objectieve reden is waarom dat niet zou mogen.
dus als jij 5 dagen op kantoor werkt en je wilt 1 dag als vrachtwagen chauffeur gaan werken buiten werktijd is je werkgever volstrekt kansloos als ze je dit willen verbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |