Je had het over mensen. Een ondernemer is een mens.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
[..]
We hebben het niet over ondernemers maar over loondienst. Dat jullie telkens off-topic moeten gaan om je punt te maken geeft toch wel aan dat ik gewoon gelijk heb.
u bent af.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Werkgever kan beargumenteren dat je dan te veel uren maakt in de week, waardoor de kans op impact op je bestaande werkzaamheden te hoog is om de nevenfunctie goed te keuren.
Lijkt me sterk dat mijn werkgever zoiets zou goedkeuren hoor.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:42 schreef freak1 het volgende:
[..]
u bent af.
wederom, klok klepel
wettelijk mag je gemiddeld 48 uur per week werken met uitschieters tot 60 uur per week. zie
https://www.rijksoverheid(...)tijden-en-rusttijden
dus leuk uit je duim gezogen, maar dat argument is dan nergens op gestaafd.
dus ik kom terug bij mijn concrete voorbeeld, als jij 5 dagen per week op kantoor werkt, daar je 40 uur maakt en dan nog eens 8 uur in het weekend op de vrachtwagen zit kan je werkgever daar noppes, nada, niets over zeggen.
dat gezegd hebbende, als jij als luchtverkeersleider werkt en jij neemt er een baan naast wat 100 procent concentratie vereist dan kan je werkgever als objectief argument aanvoeren dat jij je rusttijden nodig hebt om als luchtverkeersleider te functioneren. dat een zeer intensieve nevenfunctie dan impact gaat hebben op de veiligheid binnen je functie. kijk, dan hebben we het ergens over.
maar je reageerde op een concreet voorbeeld van me en daar zit je er echt 100 procent naast.
die wet is juist in het leven geroepen om dit soort oude-wijven-praat de kop in te drukken.
Het maakt belastingtechnisch geen fuck uit hoeveel verschillende bronnen je inkomen komt. Bij de aangifte wordt alles op een hoop geveegd en rolt daaruit het bedrag wat je aan belasting moet betalen over het betreffende jaar. Dat bedrag aan te betalen belasting wordt vervolgens verrekend met de ingehouden voorheffingen en dan krijg je wat terug of moet je nog een stukje betalen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
Echt niet. Je draag een voorheffing af. Geen loonbelasting.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik draag toch echt maandelijks loonbelasting af...
ben je aan het trollen of kun je gewoon niet begrijpend lezen?quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat mijn werkgever zoiets zou goedkeuren hoor.
Verder heb je ook een weekend nodig van 36 uur per week.
Je bent verplicht om het bij de werkgevers aan te geven. Maar dat betekent niet dat het niet mag. Het mag juist wel, zolang de werkgevers er geen nadeel van hebben. Zo kan een werkgever prima verbieden dat je een bijbaantje neemt bij een directe concurrent. Maar heeft de werkgever geen poot om op te staan wanneer iemand een dag in de week iets totaal anders wil doen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Mag in Nederland niet zomaar.
Zo moet je voor sommige functies alle nevenfuncties aangeven. Als je dan een betaalde baan naast je normale baan gaat doen zit de kans er dik in dat dat niet wordt goedgekeurd.
Hoop niet dat je dit echt meent..quote:Op woensdag 19 maart 2025 15:30 schreef PzKpfw het volgende:
Lijkt me belastingtechnisch totaal niet interessant omdat je maar bij één werkgever loonheffingskorting in kunt zetten.
Wel loonbelasting, geen inkomstenbelasting (loonbelasting is de voorheffing op de inkomstenbelasting).quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Echt niet. Je draag een voorheffing af. Geen loonbelasting.
Als je neven functies niet opgeeft schend je de integriteitsregels en donderen ze je er hier gewoon uitquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:52 schreef freak1 het volgende:
[..]
ben je aan het trollen of kun je gewoon niet begrijpend lezen?
je werkgever heeft helemaal niets goed te keuren. dat is allang geregeld in de wet. dus dat mag je gewoon melden. of niet. maar tenzij de werkgever daar een logisch argument voor heeft. en dat hebben we afgetikt dat dat er niet zomaar is...
de wet staat gewoon boven je werkgever... klaar.
en wat jij nodig hebt moet je lekker zelf weten. de wet is verder duidelijk
"Standaard is er een wekelijkse rust van 36 uur aaneengesloten in elke periode van 7 maal 24 uur.
De wekelijkse rust mag u ook over 14 dagen verspreiden. In dat geval moet er in elke periode van 14 maal 24 uur 72 uur rust zitten. Deze 72 uur rust hoeft u niet aaneengesloten te nemen. U kunt deze rust delen in 2 periodes van tenminste 32 uur."
zuchtquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je neven functies niet opgeeft schend je de integriteitsregels en donderen ze je er hier gewoon uit
Er staat loonbelasting op mijn salarisstrook en geen voorheffing.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Echt niet. Je draag een voorheffing af. Geen loonbelasting.
correct. wat @r_one al meld. dat is het verplichtje voorschot wat je werkgever moet inhouden op de feitelijke belastingaanslag.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Er staat loonbelasting op mijn salarisstrook en geen voorheffing.
Als jij dat denkt jongen..quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je had het over mensen. Een ondernemer is een mens.
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteitquote:Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
zucht
zucht
zucht
zucht
zucht
ik weet niet wat voor leerprobleem je hebt maar je wilt het gewoon niet begrijpen
los van dat je het aan je werkgever moet melden omdat je werkgever verplicht is om toezicht te houden op de arbeidstijden wet, kan je werkgever er verder niet zoveel mee.
dus om heel exact te zijn, als jij tegen je werkgever zegt, ik werk nog 8 uur per week bij een andere werkgever, is dat al helemaal prima.
geef gewoon toe dat je ernaast zat en dan zijn we er ook weer klaar mee.
als jij aan je werkgever meld ik werk nog 8 uur ernaast dan kunnen ze hoog of laag springen maar daar hebben ze in essentie niks van te vinden, tenzij ze op een onafhankelijke manier kunnen aantonen dat het je huidige werkzaamheden in de weg zit.
al je punten van "oh maar je mag maar 40 uur werken" en "je moet een weekend hebben" ik heb je alle linkjes van de rijksoverheid gegeven. gewoon kappen met trollen.
holy fuck je leeft echt in je eigen wereld he?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
Nooit bij een overheid gewerkt zo te zien. Vandaar ook dat schelden wat nergens voor nodig is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:57 schreef freak1 het volgende:
[..]
holy fuck je leeft echt in je eigen wereld he?
de enige reden dat jij, wettelijk gezien, iets aan je werkgever moet melden dat je er een 2e baan bij hebt is ivm de arbeidstijden wet.
ik zie je werkgever al bij het UWV komen
"hoi ik wil een ontslagvergunning voor pedaalemmerzak want hij wil een 2e baan en nu twijfel ik aan zijn integriteit"![]()
:")
Nee, geen loonbelasting. Het heeft loonheffing. Een voorheffing op het loon ten behoeve van de (mogelijk/waarschijnlijk) te betalen inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Wel loonbelasting, geen inkomstenbelasting (loonbelasting is de voorheffing op de inkomstenbelasting).
Of heel strikt genomen draagt de werkgever het af, na inhouding op je bruto loon.
Dan heeft je werkgever er de verkeerde term aan gehangen. Dat maakt het nog niet correct. Zie hierboven.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Er staat loonbelasting op mijn salarisstrook en geen voorheffing.
Alleen als de nevenwerkzaamheden mogelijk voor een inbreuk op die integriteit zorgen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
Loonheffing = loonbelasting + premies volksverzekeringenquote:Op donderdag 20 maart 2025 17:48 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, geen loonbelasting. Het heeft loonheffing. Een voorheffing op het loon ten behoeve van de (mogelijk/waarschijnlijk) te betalen inkomstenbelasting.
[..]
Dan heeft je werkgever er de verkeerde term aan gehangen. Dat maakt het nog niet correct. Zie hierboven.
ik laat het gewoon even bijquote:Op donderdag 20 maart 2025 17:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nooit bij een overheid gewerkt zo te zien. Vandaar ook dat schelden wat nergens voor nodig is.
Dat laatste mag inderdaad gewoon en is meestal ook vrijwilligerswerk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:52 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Alleen als de nevenwerkzaamheden mogelijk voor een inbreuk op die integriteit zorgen.
Als je je voor een gemeente moet buigen over milieuvergunningen van de bedrijven in de betreffende gemeente, ga je daar wel problemen mee krijgen ja, wanneer je voor een bedrijf gaat werken wat afhankelijk is van die milieuvergunningen waar jij je over mag buigen.
Wanneer je voor vier dagen per week ambtenaar bouw- en woningtoezicht bent en je gaat een dag in de week ouderen vervoeren met een taxibusje heeft de gemeente ook gewoon pech als ze je om die reden willen ontslaan, want geen belangenverstrengeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |