abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217117679
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:52 schreef freak1 het volgende:

[..]
ben je aan het trollen of kun je gewoon niet begrijpend lezen?

je werkgever heeft helemaal niets goed te keuren. dat is allang geregeld in de wet. dus dat mag je gewoon melden. of niet. maar tenzij de werkgever daar een logisch argument voor heeft. en dat hebben we afgetikt dat dat er niet zomaar is...

de wet staat gewoon boven je werkgever... klaar.
en wat jij nodig hebt moet je lekker zelf weten. de wet is verder duidelijk
"Standaard is er een wekelijkse rust van 36 uur aaneengesloten in elke periode van 7 maal 24 uur.
De wekelijkse rust mag u ook over 14 dagen verspreiden. In dat geval moet er in elke periode van 14 maal 24 uur 72 uur rust zitten. Deze 72 uur rust hoeft u niet aaneengesloten te nemen. U kunt deze rust delen in 2 periodes van tenminste 32 uur."
Als je neven functies niet opgeeft schend je de integriteitsregels en donderen ze je er hier gewoon uit
pi_217117738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je neven functies niet opgeeft schend je de integriteitsregels en donderen ze je er hier gewoon uit
zucht
zucht
zucht
zucht
zucht

ik weet niet wat voor leerprobleem je hebt maar je wilt het gewoon niet begrijpen
los van dat je het aan je werkgever moet melden omdat je werkgever verplicht is om toezicht te houden op de arbeidstijden wet, kan je werkgever er verder niet zoveel mee.

dus om heel exact te zijn, als jij tegen je werkgever zegt, ik werk nog 8 uur per week bij een andere werkgever, is dat al helemaal prima.

geef gewoon toe dat je ernaast zat en dan zijn we er ook weer klaar mee.
als jij aan je werkgever meld ik werk nog 8 uur ernaast dan kunnen ze hoog of laag springen maar daar hebben ze in essentie niks van te vinden, tenzij ze op een onafhankelijke manier kunnen aantonen dat het je huidige werkzaamheden in de weg zit.

al je punten van "oh maar je mag maar 40 uur werken" en "je moet een weekend hebben" ik heb je alle linkjes van de rijksoverheid gegeven. gewoon kappen met trollen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:08:54 #63
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217117740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:50 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Echt niet. Je draag een voorheffing af. Geen loonbelasting.
Er staat loonbelasting op mijn salarisstrook en geen voorheffing.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217117751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
correct. wat @r_one al meld. dat is het verplichtje voorschot wat je werkgever moet inhouden op de feitelijke belastingaanslag.

dat moet je werkgever doen om discussies met nono's zoals jij aan het einde van het jaar te voorkomen.
en dank u meneer Dood,
pi_217118088
Een tweede baan? Een bijbaan bedoel je?

Een baan van iemand met meerdere banen die niet de hoofdbaan is.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  donderdag 20 maart 2025 @ 15:46:36 #66
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217118123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:39 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je had het over mensen. Een ondernemer is een mens.
Als jij dat denkt jongen..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_217118349
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef freak1 het volgende:

[..]
zucht
zucht
zucht
zucht
zucht

ik weet niet wat voor leerprobleem je hebt maar je wilt het gewoon niet begrijpen
los van dat je het aan je werkgever moet melden omdat je werkgever verplicht is om toezicht te houden op de arbeidstijden wet, kan je werkgever er verder niet zoveel mee.

dus om heel exact te zijn, als jij tegen je werkgever zegt, ik werk nog 8 uur per week bij een andere werkgever, is dat al helemaal prima.

geef gewoon toe dat je ernaast zat en dan zijn we er ook weer klaar mee.
als jij aan je werkgever meld ik werk nog 8 uur ernaast dan kunnen ze hoog of laag springen maar daar hebben ze in essentie niks van te vinden, tenzij ze op een onafhankelijke manier kunnen aantonen dat het je huidige werkzaamheden in de weg zit.

al je punten van "oh maar je mag maar 40 uur werken" en "je moet een weekend hebben" ik heb je alle linkjes van de rijksoverheid gegeven. gewoon kappen met trollen.
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
pi_217118837
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als de werkgever een overheid is kan die daar wel degelijk wat mee. Dan vlieg je er gewoon uit als er getwijfeld wordt aan je integriteit
holy fuck je leeft echt in je eigen wereld he?

de enige reden dat jij, wettelijk gezien, iets aan je werkgever moet melden dat je er een 2e baan bij hebt is ivm de arbeidstijden wet.

ik zie je werkgever al bij het UWV komen

"hoi ik wil een ontslagvergunning voor pedaalemmerzak want hij wil een 2e baan en nu twijfel ik aan zijn integriteit"
:') :') :")
en dank u meneer Dood,
pi_217118972
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:57 schreef freak1 het volgende:

[..]
holy fuck je leeft echt in je eigen wereld he?

de enige reden dat jij, wettelijk gezien, iets aan je werkgever moet melden dat je er een 2e baan bij hebt is ivm de arbeidstijden wet.

ik zie je werkgever al bij het UWV komen

"hoi ik wil een ontslagvergunning voor pedaalemmerzak want hij wil een 2e baan en nu twijfel ik aan zijn integriteit"
:') :') :")
Nooit bij een overheid gewerkt zo te zien. Vandaar ook dat schelden wat nergens voor nodig is. :W
pi_217119319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 14:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Wel loonbelasting, geen inkomstenbelasting (loonbelasting is de voorheffing op de inkomstenbelasting).

Of heel strikt genomen draagt de werkgever het af, na inhouding op je bruto loon.
Nee, geen loonbelasting. Het heeft loonheffing. Een voorheffing op het loon ten behoeve van de (mogelijk/waarschijnlijk) te betalen inkomstenbelasting.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 15:08 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dan heeft je werkgever er de verkeerde term aan gehangen. Dat maakt het nog niet correct. Zie hierboven.
pi_217119346
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Alleen als de nevenwerkzaamheden mogelijk voor een inbreuk op die integriteit zorgen.

Als je je voor een gemeente moet buigen over milieuvergunningen van de bedrijven in de betreffende gemeente, ga je daar wel problemen mee krijgen ja, wanneer je voor een bedrijf gaat werken wat afhankelijk is van die milieuvergunningen waar jij je over mag buigen.

Wanneer je voor vier dagen per week ambtenaar bouw- en woningtoezicht bent en je gaat een dag in de week ouderen vervoeren met een taxibusje heeft de gemeente ook gewoon pech als ze je om die reden willen ontslaan, want geen belangenverstrengeling.
  Moderator donderdag 20 maart 2025 @ 18:03:05 #72
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217119438
In België zijn we ingeburgerd met Flexijob:

Een Flexijob is een speciaal statuut in België waarmee mensen op een fiscaal voordelige manier kunnen bijverdienen in bepaalde sectoren. Dit concept bestaat sinds 2015 en is bedoeld om extra werkgelegenheid te creëren zonder dat het zwaar belast wordt.

Wat is een Flexijob precies?

Een Flexijob is een bijverdienste bovenop een bestaande baan of een pensioen. Het wordt vaak gebruikt door mensen die al een hoofdjob hebben en in hun vrije tijd extra willen bijverdienen zonder veel administratieve rompslomp of hoge sociale bijdragen.

Wie kan een Flexijob doen?
1. Werknemers die minstens vier vijfde (80%) werken bij een andere werkgever.
2. Gepensioneerden (zij mogen een Flexijob doen zonder beperking).
3. Zelfstandigen kunnen géén Flexijob doen.

Welke sectoren?

Flexijobs zijn vooral mogelijk in sectoren met veel deeltijdwerk en seizoenspieken, zoals:

1. Horeca (restaurants, cafés, catering)
2. Detailhandel (winkels, supermarkten)
3. Schoonmaaksector
4. Bakkers, slagers
5. Sport- en recreatiesector
6. Gezondheidszorg (verpleeg- en zorginstellingen)
7. Dienstenchequesector

Voordelen voor de werknemer
✅ 100% netto loon → Er worden geen belastingen en sociale bijdragen afgehouden.
✅ Geen administratieve last → De werkgever regelt alles via een digitaal systeem (Dimona).
✅ Flexibele uren → Ideaal voor bijverdiensten zonder contractuele verplichtingen.

Voordelen voor de werkgever
✅ Lager loon dan een gewone werknemer, omdat er geen extra sociale lasten zijn.
✅ Snelle aanwerving, handig voor piekperiodes (zoals feestdagen in de horeca of solden in winkels).

Hoeveel verdien je?

Het minimum uurloon voor een Flexijob is ¤11,81 (inclusief vakantiegeld), maar veel werkgevers betalen meer, afhankelijk van de sector.

Verschil met Nederland
In Nederland heb je flexibele banen zoals een nulurencontract, een min-max contract of werken via een uitzendbureau. Maar een Flexijob zoals in België, waarbij je volledig bruto = netto verdient, bestaat niet in Nederland. Het is dus een uniek systeem in België.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_217119486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:48 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nee, geen loonbelasting. Het heeft loonheffing. Een voorheffing op het loon ten behoeve van de (mogelijk/waarschijnlijk) te betalen inkomstenbelasting.
[..]
Dan heeft je werkgever er de verkeerde term aan gehangen. Dat maakt het nog niet correct. Zie hierboven.
Loonheffing = loonbelasting + premies volksverzekeringen ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217120542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nooit bij een overheid gewerkt zo te zien. Vandaar ook dat schelden wat nergens voor nodig is. :W
ik laat het gewoon even bij :')

als je dit al schelden vind..

je slaat onzin uit. in vrijwel al je topics, maar hier maak je het gewoon bont met onwaarheden. makkelijk te controleren onwaarheden. en in plaats van een mea culpa of een, joh weer wat geleerd, ga je voor de double, triple en quadruple down. om vervolgens van het onderwerp weg te draaien.

prima joh, moet je vooral doen, het zou je echter sieren om in een discussie gewoon een eerlijk antwoord te geven en te lezen wat anderen te melden hebben ipv je verschuilen.
en dank u meneer Dood,
pi_217120841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:52 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Alleen als de nevenwerkzaamheden mogelijk voor een inbreuk op die integriteit zorgen.

Als je je voor een gemeente moet buigen over milieuvergunningen van de bedrijven in de betreffende gemeente, ga je daar wel problemen mee krijgen ja, wanneer je voor een bedrijf gaat werken wat afhankelijk is van die milieuvergunningen waar jij je over mag buigen.

Wanneer je voor vier dagen per week ambtenaar bouw- en woningtoezicht bent en je gaat een dag in de week ouderen vervoeren met een taxibusje heeft de gemeente ook gewoon pech als ze je om die reden willen ontslaan, want geen belangenverstrengeling.
Dat laatste mag inderdaad gewoon en is meestal ook vrijwilligerswerk.
pi_217121224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 19:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat laatste mag inderdaad gewoon en is meestal ook vrijwilligerswerk.
godsallemachtig en je stopt ook niet he;

in de nederlandse wet, die gewoon voor alle nederlanders geld, staat dat als jij lekker een extra baan erbij wil, dat jij dat mag.
de enige reden om dat aan je huidige werkgever te melden is omdat je werkgever verplicht is om zich aan de arbeidstijdenwet te houden.

zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @Ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.

dat staat verder los van integriteit.

het is volstrekte onzin dat als jij als ambtenaar de hele week bezig bent met milieuvergunningen en je dan op de zaterag als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dat dat dan maar op enige manier een integriteits issue zou zijn omdat je er een baan bij hebt. het is dan voldoende om te melden aan je werkgever dat je een 2e baan hebt die los staat van je huidige werk en dat dat voor X uur per week extra is. als je werkgever daar extra vragen over heeft mag je zelf nadenken of je die wilt beantwoorden.

als je 2e baan invloed kan hebben op je integriteit, dan pas kan een werkgever daar wat van gaan vinden. en daar is de overheid echt niet speciaal in. voor de overheid gelden gewoon dezelfde regels als voor de andere werkgevers.
en dank u meneer Dood,
pi_217121293
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

in de nederlandse wet, die gewoon voor alle nederlanders geld, staat dat als jij lekker een extra baan erbij wil, dat jij dat mag.
de enige reden om dat aan je huidige werkgever te melden is omdat je werkgever verplicht is om zich aan de arbeidstijdenwet te houden.

zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @:ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.

het is volstrekte onzin dat als jij als ambtenaar de hele week bezig bent met milieuvergunningen en je dan op de zaterag als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dat dat dan maar op enige manier een integriteits issue zou zijn omdat je er een baan bij hebt. het is dan voldoende om te melden aan je werkgever dat je een 2e baan hebt die los staat van je huidige werk en dat dat voor X uur per week extra is. als je werkgever daar extra vragen over heeft mag je zelf nadenken of je die wilt beantwoorden.

als je 2e baan invloed kan hebben op je integriteit, dan pas kan een werkgever daar wat van gaan vinden. en daar is de overheid echt niet speciaal in. voor de overheid gelden gewoon dezelfde regels als voor de andere werkgevers.
Voed die troll nou niet
pi_217121350
Ik zit bij een adviescommissie dat maandelijks bij elkaar komt om subsidies uit overheid toe te kennen. Het is niet zo heel veel uur per maand extra maar het verdiend wel extra bovenop mijn salaris.

Overigens gewoon met medeweten van mijn werkgever; sterker nog, verplicht om te geven als nevenwerkzaamheid, maar juist dat wordt vooral gestimuleerd om te doen; zolang er maar geen belangenverstrengeling ontstaat.
pi_217122788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:19 schreef zatoichi het volgende:
Ik zit bij een adviescommissie dat maandelijks bij elkaar komt om subsidies uit overheid toe te kennen. Het is niet zo heel veel uur per maand extra maar het verdiend wel extra bovenop mijn salaris.

Overigens gewoon met medeweten van mijn werkgever; sterker nog, verplicht om te geven als nevenwerkzaamheid, maar juist dat wordt vooral gestimuleerd om te doen; zolang er maar geen belangenverstrengeling ontstaat.
Verplicht? Wie verplicht jou er toe?
pi_217123814
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:16 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Voed die troll nou niet
ik twijfel oprecht of het nou een troll is of iemand die echt zo dom is
en dank u meneer Dood,
pi_217124908
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @:ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.

Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.
Voor het overige heb je gelijk.
pi_217125039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Ik gok het werknemersreglement
pi_217125068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:07 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.
Op dag #6 en #7 de tuin omspitten mag wel? Het gaat toch niemand een drol wat aan wat ik privé in mijn vrije tijd doe? Als ik het nou lekker vind om de hele dag op de vrachtwagen te zitten (i.p.v. de tuin omspitten) dan ga ik de hele dag op de vrachtwagen zitten 8-) w/ *O*
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217125149
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Op dag #6 en #7 de tuin omspitten mag wel? Het gaat toch niemand een drol wat aan wat ik privé in mijn vrije tijd doe? Als ik het nou lekker vind om de hele dag op de vrachtwagen te zitten (i.p.v. de tuin omspitten) dan ga ik de hele dag op de vrachtwagen zitten 8-) w/ *O*
Tuin omspitten is geen werk.
pi_217125157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tuin omspitten is geen werk.
Ik zal het de hovenier morgen zeggen.

Thnx ^O^
.
pi_217125211
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Mijn werkgever. Maar goed dat is wel zo'n common practice in mijn werkomgeving dat het hele personeelssysteem daar prima is op ingericht.
pi_217125336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:38 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik zal het de hovenier morgen zeggen.

Thnx ^O^
Je eigen tuin natuurlijk, maar ik gok dat je dat wel snapte gezien de post waar ik op reageerde
pi_217125387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je eigen tuin natuurlijk, maar ik gok dat je dat wel snapte gezien de post waar ik op reageerde
Een tuin is een tuin en omspitten is omspitten.
.
pi_217125850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 23:07 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
De wekelijkse rust voor een chauffeur haal je dan idd niet.
Maar met ander werk dan chauffeurs werk is het prima haalbaar. De standaard wekelijkse rust hoeft maar 36 uur te zijn. Als op zaterdag voor 20.00u klaar bent, mag je maandag gewoon weer om 8.00 beginnen.
pi_217126718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Een tuin is een tuin en omspitten is omspitten.
En voor de hovenier is het werk en voor jou is het vrijetijdsbesteding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')