godsallemachtig en je stopt ook niet he;quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:53 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat laatste mag inderdaad gewoon en is meestal ook vrijwilligerswerk.
Voed die troll nou nietquote:Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
godsallemachtig en je stopt ook niet he;
in de nederlandse wet, die gewoon voor alle nederlanders geld, staat dat als jij lekker een extra baan erbij wil, dat jij dat mag.
de enige reden om dat aan je huidige werkgever te melden is omdat je werkgever verplicht is om zich aan de arbeidstijdenwet te houden.
zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @:ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.
dat staat verder los van integriteit.
het is volstrekte onzin dat als jij als ambtenaar de hele week bezig bent met milieuvergunningen en je dan op de zaterag als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dat dat dan maar op enige manier een integriteits issue zou zijn omdat je er een baan bij hebt. het is dan voldoende om te melden aan je werkgever dat je een 2e baan hebt die los staat van je huidige werk en dat dat voor X uur per week extra is. als je werkgever daar extra vragen over heeft mag je zelf nadenken of je die wilt beantwoorden.
als je 2e baan invloed kan hebben op je integriteit, dan pas kan een werkgever daar wat van gaan vinden. en daar is de overheid echt niet speciaal in. voor de overheid gelden gewoon dezelfde regels als voor de andere werkgevers.
Verplicht? Wie verplicht jou er toe?quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:19 schreef zatoichi het volgende:
Ik zit bij een adviescommissie dat maandelijks bij elkaar komt om subsidies uit overheid toe te kennen. Het is niet zo heel veel uur per maand extra maar het verdiend wel extra bovenop mijn salaris.
Overigens gewoon met medeweten van mijn werkgever; sterker nog, verplicht om te geven als nevenwerkzaamheid, maar juist dat wordt vooral gestimuleerd om te doen; zolang er maar geen belangenverstrengeling ontstaat.
ik twijfel oprecht of het nou een troll is of iemand die echt zo dom isquote:
Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 20:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
godsallemachtig en je stopt ook niet he;
in de nederlandse wet, die gewoon voor alle nederlanders geld, staat dat als jij lekker een extra baan erbij wil, dat jij dat mag.
de enige reden om dat aan je huidige werkgever te melden is omdat je werkgever verplicht is om zich aan de arbeidstijdenwet te houden.
zolang jouw 2e werkgever geen inbreuk maakt op de eerste (zoals bijvoorbeeld wel in het voorbeeld van @:ivo1985 met de milieuvergunningen, kan je werkgever hoog en laag springen maar heeft die daar gewoon niks over te zeggen.
dat staat verder los van integriteit.
het is volstrekte onzin dat als jij als ambtenaar de hele week bezig bent met milieuvergunningen en je dan op de zaterag als vrachtwagenchauffeur gaat werken, dat dat dan maar op enige manier een integriteits issue zou zijn omdat je er een baan bij hebt. het is dan voldoende om te melden aan je werkgever dat je een 2e baan hebt die los staat van je huidige werk en dat dat voor X uur per week extra is. als je werkgever daar extra vragen over heeft mag je zelf nadenken of je die wilt beantwoorden.
als je 2e baan invloed kan hebben op je integriteit, dan pas kan een werkgever daar wat van gaan vinden. en daar is de overheid echt niet speciaal in. voor de overheid gelden gewoon dezelfde regels als voor de andere werkgevers.
Ik gok het werknemersreglementquote:Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Verplicht? Wie verplicht jou er toe?
Op dag #6 en #7 de tuin omspitten mag wel? Het gaat toch niemand een drol wat aan wat ik privé in mijn vrije tijd doe? Als ik het nou lekker vind om de hele dag op de vrachtwagen te zitten (i.p.v. de tuin omspitten) dan ga ik de hele dag op de vrachtwagen zittenquote:Op donderdag 20 maart 2025 23:07 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.
Voor het overige heb je gelijk.
Tuin omspitten is geen werk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Op dag #6 en #7 de tuin omspitten mag wel? Het gaat toch niemand een drol wat aan wat ik privé in mijn vrije tijd doe? Als ik het nou lekker vind om de hele dag op de vrachtwagen te zitten (i.p.v. de tuin omspitten) dan ga ik de hele dag op de vrachtwagen zitten![]()
![]()
Ik zal het de hovenier morgen zeggen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tuin omspitten is geen werk.
Mijn werkgever. Maar goed dat is wel zo'n common practice in mijn werkomgeving dat het hele personeelssysteem daar prima is op ingericht.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:22 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Verplicht? Wie verplicht jou er toe?
Je eigen tuin natuurlijk, maar ik gok dat je dat wel snapte gezien de post waar ik op reageerdequote:Op donderdag 20 maart 2025 23:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zal het de hovenier morgen zeggen.
Thnx![]()
Een tuin is een tuin en omspitten is omspitten.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je eigen tuin natuurlijk, maar ik gok dat je dat wel snapte gezien de post waar ik op reageerde
De wekelijkse rust voor een chauffeur haal je dan idd niet.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:07 schreef Bimmer88 het volgende:
[..]
Ik zou overigens geen vijf dagen achter elkaar werken en de zaterdag op de vrachtwagen zitten. Dan kom je in de knel met de Atbv. Je kan dan namelijk nooit je wekelijkse rust pakken.
Voor het overige heb je gelijk.
En voor de hovenier is het werk en voor jou is het vrijetijdsbesteding.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Een tuin is een tuin en omspitten is omspitten.
Precies. Je moet al je andere werk in loondienst op je chauffeurskaart aantekenen als overig werk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 06:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De wekelijkse rust voor een chauffeur haal je dan idd niet.
Maar met ander werk dan chauffeurs werk is het prima haalbaar. De standaard wekelijkse rust hoeft maar 36 uur te zijn. Als op zaterdag voor 20.00u klaar bent, mag je maandag gewoon weer om 8.00 beginnen.
Voor hoveniers is dat een royaal betaalde krachttraining.quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Tuin omspitten is geen werk.
Beide niet echt het inhoudelijk reageren waard toch?quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik twijfel oprecht of het nou een troll is of iemand die echt zo dom is
En wat als ik doordeweeks nou zelf hovenier bén?quote:Op vrijdag 21 maart 2025 08:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En voor de hovenier is het werk en voor jou is het vrijetijdsbesteding.
Als je het in je eigen tuin doet, dan is dat geen werk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 12:44 schreef r_one het volgende:
[..]
En wat als ik doordeweeks nou zelf hovenier bén?
Ik ben bloedserieus want ik zie werkelijk niet waarom een tuin omspitten (naast je 40-urige werkweek voor je baas) als hobby minder belastend is dan als werk.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Als je het in je eigen tuin doet, dan is dat geen werk.
Ben je nu nog serieus of? Gewoon voor de check
Tja, waar ligt dan de grens?quote:Op donderdag 20 maart 2025 23:07 schreef Bimmer88 het volgende:
Het verschil zit er in voor de atvb of het werk is. In je eigen tijd je eigen tuin omspitten is geen werk. Betaald een tuin omspitten is werk. Dat je van beide moe word is niet relevant.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus want ik zie werkelijk niet waarom een tuin omspitten (naast je 40-urige werkweek voor je baas) als hobby minder belastend is dan als werk.
Want dat was de insteek: je nevenactiviteiten mochten je normale doordeweekse werkzaamheden niet extra belasten, daar kan je baas dan moeilijk over gaan doen, al dan niet op grond van de Atvb:
[..]
Tja, waar ligt dan de grens?
En schiet ik met tuin omspitten (of vrachtwagen rijden, whatever, zelfde laken een pak) dan ver over de 40+ uur werktijden heen? Ook al is het hobbymatig?
De gedachte daarachter is natuurlijk vrij simpel:quote:Op vrijdag 21 maart 2025 17:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus want ik zie werkelijk niet waarom een tuin omspitten (naast je 40-urige werkweek voor je baas) als hobby minder belastend is dan als werk.
Want dat was de insteek: je nevenactiviteiten mochten je normale doordeweekse werkzaamheden niet extra belasten, daar kan je baas dan moeilijk over gaan doen, al dan niet op grond van de Atvb:
[..]
Tja, waar ligt dan de grens?
En schiet ik met tuin omspitten (of vrachtwagen rijden, whatever, zelfde laken een pak) dan ver over de 40+ uur werktijden heen? Ook al is het hobbymatig?
En kan je op elk moment stoppenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De gedachte daarachter is natuurlijk vrij simpel:
Prive klusjes doen is mentaal heel wat anders dan werken.
Ja dat privé spitten geen werk spitten is, zóver was ik echt zelf ook al welquote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het verschil zit er in voor de atvb of het werk is. In je eigen tijd je eigen tuin omspitten is geen werk. Betaald een tuin omspitten is werk. Dat je van beide moe word is niet relevant.
Spitten = spitten, een uur = een uur, 10 m2 = 10 m2, van werkspitten word je echt niet moeër dan van privespitten..quote:Op vrijdag 21 maart 2025 18:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De gedachte daarachter is natuurlijk vrij simpel:
Prive klusjes doen is mentaal heel wat anders dan werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |