Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Zie Rijksdagbrand. Trump c.s. hebben het Jaarboek 1933 echt wel gelezen, hoor. Ik heb al eerder gezegd: We moeten maar hopen dat de rookmelders en sprinklers in het Capitool regelmatig gecontroleerd en onderhouden worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:37 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook dat. Trump zal protesten ongetwijfeld aangrijpen om de noodtoestand uit te roepen met nog meer bevoegdheden.
We zijn hier opeens wel heel erg kinky gewordenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Fun videos waar blijft het ai filmpje dat de blauwe ogen blonde woordvoerster door Trump Musk en Vance van alle kanten genomen wordt of is dat dan opeens geen fun meer?
Deze?quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:20 schreef kladderadatsch het volgende:
Hmmm, nu doen youtube clips het ook al niet meer.
Ja.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Deze?
Bekijk deze YouTube-video
Doet het idd niet![]()
Op Fok niet, in een browser wel.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:34 schreef Kijkertje het volgende:
Deze?
Bekijk deze YouTube-video
Doet het idd niet![]()
Nah ja op den duur komt dit allemaal bij de Supreme Court terecht waarvan Trump natuurlijk hoopt dat ze hem in het gelijk stellen. Het wachten is op hun uitspraak.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Doen ze eigenlijk iets met die rechterlijke uitspraken?
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:53 schreef Jojoke het volgende:
Doen ze eigenlijk iets met die rechterlijke uitspraken?
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:26 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die lui vegen gewoon overal hun reet mee af want er zijn immers geen consequenties. Niks. Het is momenteel voor hen alsof je een bank berooft, 20 agenten doodschiet en dan, terwijl dat allemaal op camera staat, nog gewoon overal kunt gaan en staan waar je wil, terwijl je kop ondertussen overal in de krant, op TV en op internet te zien is.
Might makes right.
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:44 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik moet nog zien dat Trump uitspraken van de Supreme Court gaat negeren. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij daar het lef voor heeft.
Maar goed hij heeft tegen die tijd al enorme schade aangericht aan het overheidsapparaat
Ja dat bedoelde ik, grote muil over dat hij wel eens even voor vrede gaat zorgen, laat Oekraïne concessies doen, Rusland hoeft geen enkele concessie te doen en allerlei straffen worden teruggedraaid, onderzoeken naar oorlogsmisdaden stopgezet... en dan heb je al allerlei dingen aan Rusland belooft... Dat terwijl Rusland zelf nog niets had toegezegd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 00:16 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's telefoontje met Putin leverde ook nog steeds geen wapenstilstand op.
[ afbeelding ]
Wel andere 'belangrijke' plannen gemaakt die goed zijn voor zijn imago![]()
[ afbeelding ]
He ja laten we gezellig gaan hockeyen!![]()
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:48 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Die 6 tegen 3 op zijn hand zijn en hem bovendien immuniteit hebben geven? Die SC? Daar zou ik niet zo bang voor zijn als ik Trump was.
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate.quote:Op woensdag 19 maart 2025 01:58 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
ACB en Roberts willen nog wel eens afwijken maar afgezien daarvan ging het om de vraag of ze zulke uitspraken gaan negeren.
Hij kan niet strafrechterlijk vervolgd worden maar hij moet zich natuurlijk wel aan de rechterlijke uitspraken houden anders ontstaat er echt een constitutionele crisis.quote:Op woensdag 19 maart 2025 02:16 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Sorry, ik volg je even niet. Please elaborate.![]()
Ze hebben Trump (of liever gezegd de president van de VS) toch al immuniteit gegeven met die omstreden wet/uitspraak van vorig jaar? Wat rest het SC dan nog aan leverage?
En daarom is het ook zo belangrijk dat de rechterlijke macht kan blijven functioneren wat je bij een shutdown wel kan vergeten.quote:"For more than two centuries, it has been established that impeachment is not an appropriate response to disagreement concerning a judicial decision," Roberts said in a statement released by the Supreme Court. "The normal appellate review process exists for that purpose."
https://reportersonline.n(...)mokkel-dan-fentanyl/quote:– Republikeinen in Minnesota stellen een wet voor die “gewelddadige haat jegens Trump vanwege zijn beleid” als een geestelijke ziekte beschouwt. Vijf Republikeinse wetgevers willen het voorstel maandag indienen in de Senaat en het doorverwijzen naar de Commissie Volksgezondheid, met als doel “Trump Derangement Syndrome” toe te voegen aan de staatsdefinitie van geestelijke ziekten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |