Nee, ten tijde van Vietnam onttrok ook geen enkele opgeroepene zich aan de dienstplicht door naar Canada te vluchten of te claimen dat ze bonespurs hadden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er gaan geen VS mlitairen deserteren...
De VS kennen al een tijdje geen dienstplicht meer... En de VS militairen die ik ken maken zich vooralsnog niet heel erg druk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, ten tijde van Vietnam onttrok ook geen enkele opgeroepene zich aan de dienstplicht door naar Canada te vluchten of te claimen dat ze bonespurs hadden.
In geval van oorlog gaat gewoon de draft weer draaien hoor.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
De VS kennen al een tijdje geen dienstplicht meer... En de VS militairen die ik ken maken zich vooralsnog niet heel erg druk.
Oei dat plan heeft wel gebackfired. Het enige wat immigranten nu doen als je oud bent is je in een babbeltruc laten trappen en je spaargeld pinnen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
'We hebben immigranten nodig tegen de vergrijzing, wie gaat er anders aan je bed staan als je oud bent?", en dan krijgen we onvruchtbaargemaakten met een extra zorgvraag.
Dat heeft verder weinig met de onderwerp van dit topic te maken natuurlijk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In geval van oorlog gaat gewoon de draft weer draaien hoor.
Loop maar eens door Spanje heen en kijk in hoeveel dorpjes er slogans staan over geweld tegen vrouwen of eraan wordt herinnerd dat strafbaar is. Machismo is buiten de steden nog een groot probleem.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:51 schreef core2duo het volgende:
[..]
Als jij het zonodig beter weet, kom dan met informatie 🎊
Als er allerlei wetten die niets met transgenderisme te maken hebben worden meegeteld, kom je wel op zo'n aantal.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:04 schreef Lark4252 het volgende:
796 anti-transwetsvoorstel
https://translegislation.com/
"Nothing to worry about"
Only if your drunk. 🍻
Je kan het natuurlijk ook vanuit het andere perspectief bekijken. Het is belachelijk dat er blijkbaar wetgeving nodig is omdat een psychische stoornis dermate genormaliseerd en gefaciliteerd wordt dat het de realiteit begint te verdringen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:04 schreef Lark4252 het volgende:
796 anti-transwetsvoorstel
https://translegislation.com/
"Nothing to worry about"
Only if your drunk. 🍻
Godverdomme wat een goede post. Eens met alle punten.quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook vanuit het andere perspectief bekijken. Het is belachelijk dat er blijkbaar wetgeving nodig is omdat een psychische stoornis dermate genormaliseerd en gefaciliteerd wordt dat het de realiteit begint te verdringen.
Dit zou nooit een probleem zijn geworden als de trans gemeenschap (die voor al die woke ellende echt minuscuul klein was) gewoon lekker hun eigen ding bleven doen en gewoon normaal functioneerde in de samenleving. Niemand die daar een probleem mee had tot ze gingen janken over eigen toiletten, mee gingen doen in vrouwen sport, en via social media duizenden kinderen begonnen te indoctrineren met gender en het begonnen te normaliseren om in transitie te gaan op je 9e. En misschien het ergste nog wel, basale biologische feiten die al honderden jaren geaccepteerd zijn worden ineens ontkent en genegeerd, tot op het punt dat scholen het niet meer mochten hebben over mannen en vrouwen.
Als je niet snapt waarom dat problematisch is dan zal je ook nooit gaan begrijpen waarom er een steeds grotere afkeer tegen komt in de samenleving.
Basale biologische feiten zoals onderstaande?quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je kan het natuurlijk ook vanuit het andere perspectief bekijken. Het is belachelijk dat er blijkbaar wetgeving nodig is omdat een psychische stoornis dermate genormaliseerd en gefaciliteerd wordt dat het de realiteit begint te verdringen.
Dit zou nooit een probleem zijn geworden als de trans gemeenschap (die voor al die woke ellende echt minuscuul klein was) gewoon lekker hun eigen ding bleven doen en gewoon normaal functioneerde in de samenleving. Niemand die daar een probleem mee had tot ze gingen janken over eigen toiletten, mee gingen doen in vrouwen sport, en via social media duizenden kinderen begonnen te indoctrineren met gender en het begonnen te normaliseren om in transitie te gaan op je 9e. En misschien het ergste nog wel, basale biologische feiten die al honderden jaren geaccepteerd zijn worden ineens ontkent en genegeerd, tot op het punt dat scholen het niet meer mochten hebben over mannen en vrouwen.
Als je niet snapt waarom dat problematisch is dan zal je ook nooit gaan begrijpen waarom er een steeds grotere afkeer tegen komt in de samenleving.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik wens ze veel succes met het vluchten naar Nederland (of welk ander land dan ook). Dan komen ze erachter dat men vrijwel overal net zo bekrompen is als daar in de Verenigde Staten.
Indirect wel, want expats uit Amerika krijgen een dikke belastingvoordeel wat jij en ik niet krijgen. Daarmee kunnen ze meer hypotheek krijgen en aldus indirect voorrang op de koopmarkt verkrijgen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets zegt me dat die voorrang niet gaat gelden voor rijke, blanke Amerikaanse aanstellers, maar alleen voor zielige moslims. En ook daar wil Mona vanaf. Gelukkig!
Dit inderdaad, het is dom arrogant volk.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:27 schreef theunderdog het volgende:
Genderidentificatie, huidskleur, culturele achtergrond. Er is altijd een groot probleem: en dat is dat ze uit Amerika komen.
Je weet al wat er gaat gebeuren. Wij heten ze hier welkom, en vervolgens maken ze Nederland belachelijk omdat Amerika groots en werelds is, en wij hier nog de fiets pakken.
Tyf op.
Sow sow wat een teksten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:55 schreef SemperLibertas het volgende:
Echt, lbtqh etc val dood met je gezeur en gedram
Spannende titel. Zou het zo kunnen zijn dat mensen al 2 miljoen jaar man of vrouw zijn, maar dat we gelukkig in de laatste 20 jaar eindelijk ontdekt hebben dat het een spectrum is?quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Basale biologische feiten zoals onderstaande?
Bekijk deze YouTube-video
Dat zijn een hoop woorden om me dom proberen te noemen. Meestal wijst breedsprakigheid op een gebrek aan fatsoenlijke argumenten. Je laatste zin plus smiley geven wat dat betreft het niveau wel weg.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Spannende titel. Zou het zo kunnen zijn dat mensen al 2 miljoen jaar man of vrouw zijn, maar dat we gelukkig in de laatste 20 jaar eindelijk ontdekt hebben dat het een spectrum is?![]()
oet video kijken*
Oh, misleidende titel. Verrassend.
Wat er dus eigenlijk in die video aan bod komt zijn genetische afwijkingen die invloed KUNNEN hebben op de seksuele kenmerken van een persoon. Let wel; fysieke en biologische afwijkingen. Hormonen en genen die de fysieke ontwikkeling van het lichaam beïnvloeden en dus (onder andere) intersekse ontwikkeling kan veroorzaken.
TL;DR: Allerlei factoren kunnen zorgen dat je als man 'iets meer' vrouwelijke invloeden hebt, of andersom. Maar onder aan de streep ben je nog steeds een man of een vrouw, je produceert sperma of je produceert eitjes.
Er is geen derde geslacht dat volledig functionele testikels EN eierstokken heeft, als dat al voor komt zijn die mensen altijd onvruchtbaar en is dat dus te kwalificeren als genetisch foutje. Tevens is er geen vierde, vijfde of honderdste geslacht die er een volledig andere manier van voortplanting op nahoudt. Mensen planten zich al minstens 2 miljoen jaar voort via sperma bevruchting van een eitje, waarbij de sperma producerende partij een man genoemd wordt, en de eitje producerende partij een vrouw genoemd wordt.
Dat 0,01% van de populatie een genetische afwijking heeft waardoor ze geen goed functionerende geslachtsdelen hebben wil niet zeggen dat die mensen hun eigen seksuele geslacht hebbenDat is echt een compleet belachelijke redenatie. Dat is zoiets als zeggen dat iemand die vanaf de geboorte verlamd is geen homo sapiens is, maar een volledig nieuwe diersoort, omdat ze niet kunnen lopen
Dat gezegd hebbende, kunnen die mannelijk of vrouwelijke invloeden er natuurlijk voor zorgen dat je ontwikkeld als man met vrouwelijke trekjes, of vrouw met mannelijke trekjes. Het zal ook deels invloed hebben op je seksuele oriëntatie, en met genoeg invloed zal gender dysforie ook heel zelden van nature voorkomen.
MAAR... wat we de laatste jaren zien heeft niets te maken met hormonen, genen of trekjes, en alles met social media invloed, waarbij kinderen en mensen met psychische problemen aangepraat wordt dat ze trans zijn, en dat een transitie hun hele leven gaat verbeteren. En dan hebben we het nog niet eens over de hele gender discussie waarbij we het niet eens meer hebben over alleen man of vrouw, maar ook nog eens 1000 compleet zelf verzonnen geslachten die ook nog eens aangesproken willen worden met hen/hun of cloud of een willekeurig cijfer.
Dus gefeliciteerd, je hebt inderdaad een video met biologische feiten gepost. Alleen snap je zelf volgens mij niet helemaal wat er nou in die video uitgelegd wordt, als je hem uberhaupt al hebt gekeken en niet alleen maar klaar kwam op de titel
Vluchtelingen zijn toch geen expats.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:34 schreef Homey het volgende:
[..]
Indirect wel, want expats uit Amerika krijgen een dikke belastingvoordeel wat jij en ik niet krijgen. Daarmee kunnen ze meer hypotheek krijgen en aldus indirect voorrang op de koopmarkt verkrijgen.
Nederland wordt gerund als een commerciële BV, nieuwe instroom van mensen (lees consumenten) is zeer belangrijk, vandaar dat ze worden gelokt en gepaaid met speciale voordelen die ingezetenen niet krijgen.
Als jij nu klant wordt van Ziggo krijg jij een aanmeldbonus, maar die bonus krijgen bestaande klanten niet. Dat idee, maar dan voor heel het land.
Dat is dus mijn punt. Het grootste gedeelte van de trans gemeenschap heeft niks te maken met biologie en alles met psychologie. Geslacht is wetenschappelijk, gender is een verzonnen construct wat mensen in 1001 vormpjes kneden om zichzelf relevant te voelen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je geeft een feitelijk onjuiste en fragmentarische van de inhoud van de video, met bijvoorbeeld verkeerde aantallen. Daarnaast wordt er letterlijk, aan het begin, uitgelegd dat ze het over biologisch geslacht gaan hebben, niet over gender. Je eennalaatste alinea is dus overbodig.
Dit stukje tekst kan natuurlijk net zo goed over jezelf gaanquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:19 schreef Qarrad het volgende:
Maar goed, ik ga jou niet overtuigen en jij mij niet. Deze discussie is net zoals een hoop toestanden niet gevoelig voor feiten, maar komt voort uit vooringenomen standpunten. Daarom is het ook zo ironisch dat jij begint over "basale biologische feiten" terwijl je helemaal niet op grond van feiten wilt discussiëren maar op grond van een beeld dat je al eerder in je gekozen bubbel hebt laten vormen en dat je beter bevalt. Dat is je goed recht, maar ik hoef daar niet in mee te gaan.
Ik denk vooral dat het psychische, waar jij het over hebt, te maken heeft met de mening van de mensen die neerbuigend doen en de hele beweging het liefst als een soort ziekte behandelen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. Het grootste gedeelte van de trans gemeenschap heeft niks te maken met biologie en alles met psychologie. Geslacht is wetenschappelijk, gender is een verzonnen construct wat mensen in 1001 vormpjes kneden om zichzelf relevant te voelen.
[..]
Dit stukje tekst kan natuurlijk net zo goed over jezelf gaan
En wat feiten betreft, jij komt met een video met inderdaad biologische feiten, maar die zijn verder niet relevant voor deze discussie, en ik leg je relatief netjes uit waarom niet.
Lang verhaal kort, mijn punt is dit: Het is geen toeval dat de gevallen van genderdysforie ineens gigantisch lijkt toe te nemen de laatste 10 jaar, heel toevallig met de opkomst van social media. Het is geen toeval dat dat gepaard gaat met een letterlijke miljarden industrie in de VS die dat met alle plezier blijft faciliteren en promoten. En het is geen toeval dat een disproportionele hoeveelheid transpersonen die de afgelopen 10 jaar plotseling uit de kast zijn gekomen een duidelijk onderliggende psychologische aandoening hebben. Al die dingen compleet negeren is niets anders dan gewoon je kop in het zand steken en de problematische kant van de trans community ontkennen. En juist die problematische kant is gigantisch, maar mag absoluut niet benoemd worden, want dan ben je direct transfoob. Dat is het probleem wat ik er mee heb.
Jij begon zelf over basale biologische feiten, maar nu ze niet in jouw narratief passen zijn ze verder niet relevant?quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:35 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt. Het grootste gedeelte van de trans gemeenschap heeft niks te maken met biologie en alles met psychologie. Geslacht is wetenschappelijk, gender is een verzonnen construct wat mensen in 1001 vormpjes kneden om zichzelf relevant te voelen.
[..]
Dit stukje tekst kan natuurlijk net zo goed over jezelf gaan
En wat feiten betreft, jij komt met een video met inderdaad biologische feiten, maar die zijn verder niet relevant voor deze discussie, en ik leg je relatief netjes uit waarom niet.
De problematische kant mag absoluut benoemd worden maar het is de toon die de muziek maakt, en doen alsof je verstand hebt op het niveau van een wetenschapper zoals tegenwoordig ook de norm lijkt te zijn zorgt ook voor een eroderende werking op de waarde van meningen.quote:Lang verhaal kort, mijn punt is dit: Het is geen toeval dat de gevallen van genderdysforie ineens gigantisch lijkt toe te nemen de laatste 10 jaar, heel toevallig met de opkomst van social media. Het is geen toeval dat dat gepaard gaat met een letterlijke miljarden industrie in de VS die dat met alle plezier blijft faciliteren en promoten. En het is geen toeval dat een disproportionele hoeveelheid transpersonen die de afgelopen 10 jaar plotseling uit de kast zijn gekomen een duidelijk onderliggende psychologische aandoening hebben. Al die dingen compleet negeren is niets anders dan gewoon je kop in het zand steken en de problematische kant van de trans community ontkennen. En juist die problematische kant is gigantisch, maar mag absoluut niet benoemd worden, want dan ben je direct transfoob. Dat is het probleem wat ik er mee heb.
Dat labeltje doet er niet toe. Elke nieuwkomer is winst voor de multinational/BVNederland. In Nederland draait alles om de economie en korte termijn winstbejag. Cultuur doet er niet toe. Dat is veel andere landen anders. In een land als Italië wensen ze overduidelijk katholiek te blijven; moskeeën heb je er amper. In Denemarken zijn ze nationalistisch, daar hebben ze in 2015 een harde rem gezet op de omvolking. Etcetera.quote:
Niet?quote:
Geslacht bepaal je biologisch aan gameten.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zijn een hoop woorden om me dom proberen te noemen. Meestal wijst breedsprakigheid op een gebrek aan fatsoenlijke argumenten. Je laatste zin plus smiley geven wat dat betreft het niveau wel weg.
Je geeft een feitelijk onjuiste en fragmentarische van de inhoud van de video, met bijvoorbeeld verkeerde aantallen. Daarnaast wordt er letterlijk, aan het begin, uitgelegd dat ze het over biologisch geslacht gaan hebben, niet over gender. Je eennalaatste alinea is dus overbodig.
Maar goed, ik ga jou niet overtuigen en jij mij niet. Deze discussie is net zoals een hoop toestanden niet gevoelig voor feiten, maar komt voort uit vooringenomen standpunten. Daarom is het ook zo ironisch dat jij begint over "basale biologische feiten" terwijl je helemaal niet op grond van feiten wilt discussiëren maar op grond van een beeld dat je al eerder in je gekozen bubbel hebt laten vormen en dat je beter bevalt. Dat is je goed recht, maar ik hoef daar niet in mee te gaan.
U is bioloog?quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geslacht bepaal je biologisch aan gameten.
Er zijn er twee: eicel en zaadcel.
Binair dus. Vrouw en man.
Klaar.
Daarom is iemand ook transgender en niet transseksueel (trans-geslacht) tegenwoordig.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Geslacht bepaal je biologisch aan gameten.
Er zijn er twee: eicel en zaadcel.
Binair dus. Vrouw en man.
Klaar.
Transgender BEN je niet. Dat maak je jezelf wijs.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daarom is iemand ook transgender en niet transseksueel (trans-geslacht) tegenwoordig.
Nou, nee. Het is wel een erkende aandoening.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Transgender BEN je niet. Dat maak je jezelf wijs.
Ik heb er ooit weleens vaker over gelezen in een wetenschappelijk tijdschrift en krant, maar dit filmpje doet het beter. Gewoon feitelijk en ter zake, zonder poespas. Dank voor de link.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Basale biologische feiten zoals onderstaande?
Bekijk deze YouTube-video
Neuh, een WC-eendje ga je het niet mee redden.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Maar inhoudelijk is het spot on wat ik schrijf.
Wel met een badeendje?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Neuh, een WC-eendje ga je het niet mee redden.
Alleen als Ernie meezingt!quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wel met een badeendje?
[ afbeelding ]
Spijker op zijn/haar/hen kop.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat labeltje doet er niet toe. Elke nieuwkomer is winst voor de multinational/BVNederland. In Nederland draait alles om de economie en korte termijn winstbejag. Cultuur doet er niet toe. Dat is veel andere landen anders. In een land als Italië wensen ze overduidelijk katholiek te blijven; moskeeën heb je er amper. In Denemarken zijn ze nationalistisch, daar hebben ze in 2015 een harde rem gezet op de omvolking. Etcetera.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:48 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het psychische, waar jij het over hebt, te maken heeft met de mening van de mensen die neerbuigend doen en de hele beweging het liefst als een soort ziekte behandelen.
Alleen maar nietus roepen kan iedereen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Neuh, een WC-eendje ga je het niet mee redden.
Klopt. Dat is dus ook precies wat er gebeurt nu, zie dit topic. Het gaat over dat mensen uit de regenbooggemeenschap overwegen om hiernaartoe te komen en de discussie gaat erover dat hun genderidentiteit niet zou bestaan. Is dat dan geen nietes roepen?quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Alleen maar nietus roepen kan iedereen.
Het bestaat wel, afhankelijk van aan wie je het vraagt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Dat is dus ook precies wat er gebeurt nu, zie dit topic. Het gaat over dat mensen uit de regenbooggemeenschap overwegen om hiernaartoe te komen en de discussie gaat erover dat hun genderidentiteit niet zou bestaan. Is dat dan geen nietes roepen?
Het punt is dat ze helemaal niet in aanmerking komen voor asiel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Dat is dus ook precies wat er gebeurt nu, zie dit topic. Het gaat over dat mensen uit de regenbooggemeenschap overwegen om hiernaartoe te komen en de discussie gaat erover dat hun genderidentiteit niet zou bestaan. Is dat dan geen nietes roepen?
Zeker wel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 21:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het punt is dat ze helemaal niet in aanmerking komen voor asiel.
Op donderdag 20 maart 2025 22:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:Het zal ze flink tegenvallen. Wie houdt die mensen voor dat ze hier veiliger zijn?quote:U kunt een verblijfsvergunning asiel krijgen als u aan een van de volgende voorwaarden voldoet:
U hebt gegronde redenen om in uw land van herkomst te vrezen voor vervolging vanwege uw ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging. Of omdat u behoort tot een bepaalde sociale groep. Deze redenen staan in het Vluchtelingenverdrag.
U hebt gegronde redenen om te vrezen voor doodstraf of executie, marteling. Of een andere onmenselijke of vernederende behandeling in uw land van herkomst.]/q]
https://ind.nl/nl/verblij(...)nvragen-in-nederland
D66 Amsterdam:quote:Op donderdag 20 maart 2025 22:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie houdt die mensen voor dat ze hier veiliger zijn?
Op donderdag 20 maart 2025 22:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:Ja, daar voldoen ze helemaal niet aan.quote:U kunt een verblijfsvergunning asiel krijgen als u aan een van de volgende voorwaarden voldoet:
U hebt gegronde redenen om in uw land van herkomst te vrezen voor vervolging vanwege uw ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging. Of omdat u behoort tot een bepaalde sociale groep. Deze redenen staan in het Vluchtelingenverdrag.
U hebt gegronde redenen om te vrezen voor doodstraf of executie, marteling. Of een andere onmenselijke of vernederende behandeling in uw land van herkomst.]/q]
Ja nu je het zegt...quote:
"onmenselijke behandeld"?quote:U kunt een verblijfsvergunning asiel krijgen als u aan een van de volgende voorwaarden voldoet:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |