Echtwaar? als je dat niet doet groeit dan je hele mond vol met tandsteen?quote:Op maandag 17 maart 2025 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Is dit geschreven door een wappie die een verzonnen tandarts opvoert?
Ik laat ieder jaar tandsteen weghalen
De ruimte tussen je tanden en kiezen loopt langzaam vol dus hoe ga je het dan schoon houden?quote:Op maandag 17 maart 2025 18:42 schreef achtja het volgende:
[..]
Echtwaar? als je dat niet doet groeit dan je hele mond vol met tandsteen?
En heb je zoals andere fokkers zeggen niet gewoon een beetje tandarts die dat doet?
Dit dus. Ik vind de mondhygiënist ook nuttiger dan de tandarts op de jaarlijkse controle. Gewoon een half uurtje de boel grondig schoonmaken en een tip over een vergeten hoekjequote:Op maandag 17 maart 2025 18:35 schreef Mortaxx het volgende:
Is dit geschreven door een wappie die een verzonnen tandarts opvoert?
Ik laat ieder jaar tandsteen weghalen
quote:Op maandag 17 maart 2025 19:26 schreef kladderadatsch het volgende:
ik weet niet welke gek dat stukje uit de OP geschreven heeft, maar die zal dan wel met een behoorlijk rot gebit rondlopen.
Ik keek laatst voor de grap op mijn factuur, beetje fluor smeren na afloop (ca 2 minuten werk) 40 euroquote:
Het is die meisje. Je weet tog swa.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef achtja het volgende:
het zijn toch vaak vrouwen die die vak uitoefenen.
Lijkt me sterk, mijn tandarts rekent altijd een vast tarief voor 5 minuten voor tandsteen, terwijl het volgens mij nog geen minuut duurt. En die prijzen liggen gewoon vast. Maar ja die 1x per jaar 30 euro voor controle + '5 min' met de dremel erover ga ik niet moeilijk over doen.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef achtja het volgende:
Gewoon goed poetsen en 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts is voldoende. Een normale goed opgeleide tandarts haalt het beetje teveel aan tandsteen zelf wel weg, gratis en voort niets!
Ook dat, onze tandarts heeft het zo druk dat ze patiënten sinds een paar jaar elke 8 maanden voor controle oproept ipv zoals vroeger om de 6 maanden.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is die meisje. Je weet tog swa.
Mondhygiënisten nemen werk uit handen van de toch al drukke tandartsen. Wees blij met ze.
Sterker nog je lijkt niet eens een keus te hebben. De afspraak wordt je om de oren gesmeerd alvorens je überhaupt een nieuwe afspraak bij de tandarts hebt gepland.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:30 schreef Mubassie het volgende:
Hier zit iets in. Daar waar men vroeger heel sporadisch bij een mondhygiëniste kwam lijkt het nu de normaalste zaak van de wereld om eens per jaar hierheen te "moeten".
Je kunt er ook voor kiezen om geen nieuwe patiënten meer aan te nemen.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:54 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ook dat, onze tandarts heeft het zo druk dat ze patiënten sinds een paar jaar elke 8 maanden voor controle oproept ipv zoals vroeger om de 6 maanden.
Waarom zou Leuven dat onderzoeken? Er zijn nauwelijks mondhygiënisten in België.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef achtja het volgende:
HILVERSUM - Mondhygiënisten zijn na jaren van groei op hun retour. Steeds minder mensen, en ook tandartsen stoppen met mondhygiënisten. Veel mondhygiënisten blijven je leven lang zeggen dat je dit keer beter hebt gepoetst dan de vorige keer en zo zit je eigenlijk in een achtbaan die je niet kunt verlaten.
Tandarts Peter de B. noemt mondhygiënisten zelfs regelrecht oplichtsters, want tja, het zijn toch vaak vrouwen die die vak uitoefenen. Ze doen er volgens Peter alles aan zodat jij maar terug komt met schuld gevoelens.. want poetsen zonder Oral-B opzetstukje kan je zomaar duur komen te staan. Sommige mondhygiënisten dreigen zelfs klanten zonder Oral-B opzetstukje te helpen. Dat mondhygiënisten klanten vaak gewoon volledig willen domineren is niets nieuws. Ook uit onderzoek van de Belgische universiteit in Leuven blijkt dat voornamelijk Nederlanders in de oplichting praktijken van mondhygiënisten trappen.
Gewoon goed poetsen en 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts is voldoende. Een normale goed opgeleide tandarts haalt het beetje teveel aan tandsteen zelf wel weg, gratis en voort niets! Daarnaast is tandsteen gewoon een natuurlijke bescherming, dat weg halen is helemaal geen goed idee aldus Peter.
Praat gezellig mee, ben jij je mondhygiëniste ook helemaal zat, vind je het een trut en denk je dat het een oplichtster is?
Euhm er zijn tekorten aan tandartsen dude. Liever eens in de 8 maanden dan helemaal niet omdat je nergens meer terecht kunt.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om geen nieuwe patiënten meer aan te nemen.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
Ja daar hoeft jouw tandarts toch niet voor op te draaien? Vol = volquote:Op maandag 17 maart 2025 20:12 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Euhm er zijn tekorten aan tandartsen dude. Liever eens in de 8 maanden dan helemaal niet omdat je nergens meer terecht kunt.
Dat is bij ons ook hoor, altijd stipt op tijd en ook geen overvolle wachtkamer, dus ik vind het verder wel goed zo. Heb trouwens toch nooit wat, dus ik sta binnen 5 minuten weer buiten.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja daar hoeft jouw tandarts toch niet voor op te draaien? Vol = vol
Mijn tandarts heeft gewoon een patiëntenstop. Is ook veel fijner dan zo'n praktijk waar steeds alles uit loopt en waar je altijd een kwartier later aan de beurt bent dan gepland. Waar ik kom is altijd stipt op tijd of zelfs eerder als ik er vroeg ben. Verder kom ik er maar 1x per jaar.
ok jij wintquote:Op maandag 17 maart 2025 20:18 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook hoor, altijd stipt op tijd en ook geen overvolle wachtkamer, dus ik vind het verder wel goed zo. Heb trouwens toch nooit wat, dus ik sta binnen 5 minuten weer buiten.
Ben je mongooltje die geen tandjes kan poetsen ofzo, wat is ditquote:Op maandag 17 maart 2025 20:20 schreef Cockwhale het volgende:
Kan mij totaal niet vinden in de OP. Integendeel, de mondhygienist doet tenminste meer dan 1 minuut kijken om te zeggen dat alles goed is. Goede reiniging, tandsteen verwijderd, dus geen klachten.
Je zusje doet dat altijd, waarom noem je haar mongooltje swa?quote:Op maandag 17 maart 2025 20:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben je mongooltje die geen tandjes kan poetsen ofzo, wat is dit
Dit komt me bekend voor.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef achtja het volgende:
HILVERSUM - Mondhygiënisten zijn na jaren van groei op hun retour. Steeds minder mensen, en ook tandartsen stoppen met mondhygiënisten. Veel mondhygiënisten blijven je leven lang zeggen dat je dit keer beter hebt gepoetst dan de vorige keer en zo zit je eigenlijk in een achtbaan die je niet kunt verlaten.
Tandarts Peter de B. noemt mondhygiënisten zelfs regelrecht oplichtsters, want tja, het zijn toch vaak vrouwen die die vak uitoefenen. Ze doen er volgens Peter alles aan zodat jij maar terug komt met schuld gevoelens.. want poetsen zonder Oral-B opzetstukje kan je zomaar duur komen te staan. Sommige mondhygiënisten dreigen zelfs klanten zonder Oral-B opzetstukje te helpen. Dat mondhygiënisten klanten vaak gewoon volledig willen domineren is niets nieuws. Ook uit onderzoek van de Belgische universiteit in Leuven blijkt dat voornamelijk Nederlanders in de oplichting praktijken van mondhygiënisten trappen.
Gewoon goed poetsen en 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts is voldoende. Een normale goed opgeleide tandarts haalt het beetje teveel aan tandsteen zelf wel weg, gratis en voort niets! Daarnaast is tandsteen gewoon een natuurlijke bescherming, dat weg halen is helemaal geen goed idee aldus Peter.
Praat gezellig mee, ben jij je mondhygiëniste ook helemaal zat, vind je het een trut en denk je dat het een oplichtster is?
Nu haal je 2 diensten door elkaar, mijn zusje doet van alles maar poetst geen tanden.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:23 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je zusje doet dat altijd, waarom noem je haar mongooltje swa?
Shiii broer hebben wij dezelfde mondhygiëniste of hebben we hier een eigenschap te pakken die kenmerkend is voor deze hele beroepsgroepquote:Op maandag 17 maart 2025 20:04 schreef Marsenal het volgende:maar ze maakt de boel wel goed schoon en ze schuurt dan ook vaak 20 minuten met haar borsten tegen mijn schouders
kun je ook je kunstgebit opsturen ?quote:Op maandag 17 maart 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
Wie wil er nou eigenlijk mondhygiënist worden? De hele dag werken met mensen die uit hun mond stinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |