abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217086609
HILVERSUM - Mondhygiënisten zijn na jaren van groei op hun retour. Steeds minder mensen, en ook tandartsen stoppen met mondhygiënisten. Veel mondhygiënisten blijven je leven lang zeggen dat je dit keer beter hebt gepoetst dan de vorige keer en zo zit je eigenlijk in een achtbaan die je niet kunt verlaten.

Tandarts Peter de B. noemt mondhygiënisten zelfs regelrecht oplichtsters, want tja, het zijn toch vaak vrouwen die die vak uitoefenen. Ze doen er volgens Peter alles aan zodat jij maar terug komt met schuld gevoelens.. want poetsen zonder Oral-B opzetstukje kan je zomaar duur komen te staan. Sommige mondhygiënisten dreigen zelfs klanten zonder Oral-B opzetstukje te helpen. Dat mondhygiënisten klanten vaak gewoon volledig willen domineren is niets nieuws. Ook uit onderzoek van de Belgische universiteit in Leuven blijkt dat voornamelijk Nederlanders in de oplichting praktijken van mondhygiënisten trappen.

Gewoon goed poetsen en 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts is voldoende. Een normale goed opgeleide tandarts haalt het beetje teveel aan tandsteen zelf wel weg, gratis en voort niets! Daarnaast is tandsteen gewoon een natuurlijke bescherming, dat weg halen is helemaal geen goed idee aldus Peter.

Praat gezellig mee, ben jij je mondhygiëniste ook helemaal zat, vind je het een trut en denk je dat het een oplichtster is?
pi_217086693
heb je een bron?
  maandag 17 maart 2025 @ 18:30:30 #3
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_217086743
Hier zit iets in. Daar waar men vroeger heel sporadisch bij een mondhygiëniste kwam lijkt het nu de normaalste zaak van de wereld om eens per jaar hierheen te "moeten".
  maandag 17 maart 2025 @ 18:33:05 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217086765
Wie wil er nou eigenlijk mondhygiënist worden? De hele dag werken met mensen die uit hun mond stinken.
pi_217086777
Een beetje tandarts doet dat toch gewoon zelf?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_217086788
Is dit geschreven door een wappie die een verzonnen tandarts opvoert?

Ik laat ieder jaar tandsteen weghalen :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_217086852
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:35 schreef Mortaxx het volgende:

Echtwaar? als je dat niet doet groeit dan je hele mond vol met tandsteen?

En heb je zoals andere fokkers zeggen niet gewoon een beetje tandarts die dat doet?
  maandag 17 maart 2025 @ 18:42:13 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_217086853
Wat een absurd slecht geschreven opiniestukje _O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_217086895
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:42 schreef achtja het volgende:

[..]
Echtwaar? als je dat niet doet groeit dan je hele mond vol met tandsteen?

En heb je zoals andere fokkers zeggen niet gewoon een beetje tandarts die dat doet?
De ruimte tussen je tanden en kiezen loopt langzaam vol dus hoe ga je het dan schoon houden?

Lekker belangrijk of de tandarts of mondhygiënist het doet. Ze rekenen een standaardtarief
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_217087225
¤17 per 5 minuten :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 17 maart 2025 @ 19:20:09 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_217087234
Als je niet oppast krijg je zonder dat je het door hebt tijdens controle ook een afspraak met zo'n mondflosser. Ik kan dat zelf wel, flikker op.
pi_217087241
OP is zo te zien nergens terug te vinden?
  maandag 17 maart 2025 @ 19:21:24 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217087247
Mondhygiënisten zijn vaak hele mooie meiden. Ik zeg ‘t maar even.
  maandag 17 maart 2025 @ 19:21:54 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217087255
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:35 schreef Mortaxx het volgende:

Dit dus. Ik vind de mondhygiënist ook nuttiger dan de tandarts op de jaarlijkse controle. Gewoon een half uurtje de boel grondig schoonmaken en een tip over een vergeten hoekje ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 17 maart 2025 @ 19:24:01 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217087287
I O+ my mondhygiëniste.
Half uurtje per jaar even lekker alle tandsteen wegbikken…
  maandag 17 maart 2025 @ 19:26:44 #16
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217087315
Ik heb toevallig een hele leuke meid, dus ik blijf er lekker heengaan. Als het aan mij lag ging ik elke week!

Van tandsteen krijg je trouwens parodontitis als je het te lang laat zitten dus ik weet niet welke gek dat stukje uit de OP geschreven heeft, maar die zal dan wel met een behoorlijk rot gebit rondlopen.
  maandag 17 maart 2025 @ 19:32:32 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217087399
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:26 schreef kladderadatsch het volgende:
ik weet niet welke gek dat stukje uit de OP geschreven heeft, maar die zal dan wel met een behoorlijk rot gebit rondlopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217087542
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:19 schreef halfway het volgende:
¤17 per 5 minuten :')
Ik keek laatst voor de grap op mijn factuur, beetje fluor smeren na afloop (ca 2 minuten werk) 40 euro _O-

Verder wel tevreden met de mondhygiënist hij haalt altijd tandsteen weg dat voorkomt weer ontstekingen van het tandvlees, dus geloof zeker wel dat het nuttig is.
blablablabla
  maandag 17 maart 2025 @ 19:47:24 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217087738
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef achtja het volgende:
het zijn toch vaak vrouwen die die vak uitoefenen.
Het is die meisje. Je weet tog swa.

Mondhygiënisten nemen werk uit handen van de toch al drukke tandartsen. Wees blij met ze.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217087837
quote:
Gewoon goed poetsen en 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts is voldoende. Een normale goed opgeleide tandarts haalt het beetje teveel aan tandsteen zelf wel weg, gratis en voort niets!
Lijkt me sterk, mijn tandarts rekent altijd een vast tarief voor 5 minuten voor tandsteen, terwijl het volgens mij nog geen minuut duurt. En die prijzen liggen gewoon vast. Maar ja die 1x per jaar 30 euro voor controle + '5 min' met de dremel erover ga ik niet moeilijk over doen.

Verder snap ik niet want een mondhygiënist doet, is dat voor mongolen die niet snappen hoe ze moeten poetsen en daarom op poetsles moeten ofzo.
pindazakje
  maandag 17 maart 2025 @ 19:54:09 #21
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217087893
quote:
6s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het is die meisje. Je weet tog swa.

Mondhygiënisten nemen werk uit handen van de toch al drukke tandartsen. Wees blij met ze.
Ook dat, onze tandarts heeft het zo druk dat ze patiënten sinds een paar jaar elke 8 maanden voor controle oproept ipv zoals vroeger om de 6 maanden.
pi_217087969
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:30 schreef Mubassie het volgende:
Hier zit iets in. Daar waar men vroeger heel sporadisch bij een mondhygiëniste kwam lijkt het nu de normaalste zaak van de wereld om eens per jaar hierheen te "moeten".
Sterker nog je lijkt niet eens een keus te hebben. De afspraak wordt je om de oren gesmeerd alvorens je überhaupt een nieuwe afspraak bij de tandarts hebt gepland.
pi_217087995
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:54 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ook dat, onze tandarts heeft het zo druk dat ze patiënten sinds een paar jaar elke 8 maanden voor controle oproept ipv zoals vroeger om de 6 maanden.
Je kunt er ook voor kiezen om geen nieuwe patiënten meer aan te nemen.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
pindazakje
pi_217088125
Mijm tandarts doet dat niet, tandsteen weghalen enzo. Die stuurt je dan door naar de mondhygieniste. Geldklopperij natuurlijk, maar ze maakt de boel wel goed schoon en ze schuurt dan ook vaak 20 minuten met haar borsten tegen mijn schouders en soms is dat het meest geile wat me dan in een week overkomt.

Weet niet wie dat artikel in de OP heeft geschreven maar die zouden ze tegen een muur moeten zetten en in zn knieschijven schieten.
-nee-
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 20:11:45 #25
441859 crew  Lenny77
pi_217088366
quote:
HILVERSUM - Mondhygiënisten zijn na jaren van groei op hun retour. Steeds minder mensen, en ook tandartsen stoppen met mondhygiënisten. Veel mondhygiënisten blijven je leven lang zeggen dat je dit keer beter hebt gepoetst dan de vorige keer en zo zit je eigenlijk in een achtbaan die je niet kunt verlaten.

Tandarts Peter de B. noemt mondhygiënisten zelfs regelrecht oplichtsters, want tja, het zijn toch vaak vrouwen die die vak uitoefenen. Ze doen er volgens Peter alles aan zodat jij maar terug komt met schuld gevoelens.. want poetsen zonder Oral-B opzetstukje kan je zomaar duur komen te staan. Sommige mondhygiënisten dreigen zelfs klanten zonder Oral-B opzetstukje te helpen. Dat mondhygiënisten klanten vaak gewoon volledig willen domineren is niets nieuws. Ook uit onderzoek van de Belgische universiteit in Leuven blijkt dat voornamelijk Nederlanders in de oplichting praktijken van mondhygiënisten trappen.

Gewoon goed poetsen en 1 a 2 keer per jaar naar de tandarts is voldoende. Een normale goed opgeleide tandarts haalt het beetje teveel aan tandsteen zelf wel weg, gratis en voort niets! Daarnaast is tandsteen gewoon een natuurlijke bescherming, dat weg halen is helemaal geen goed idee aldus Peter.

Praat gezellig mee, ben jij je mondhygiëniste ook helemaal zat, vind je het een trut en denk je dat het een oplichtster is?
Waarom zou Leuven dat onderzoeken? Er zijn nauwelijks mondhygiënisten in België.
Stuur het artikel maar eens door ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 17 maart 2025 @ 20:12:42 #26
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217088408
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 19:58 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Je kunt er ook voor kiezen om geen nieuwe patiënten meer aan te nemen.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit.
Euhm er zijn tekorten aan tandartsen dude. Liever eens in de 8 maanden dan helemaal niet omdat je nergens meer terecht kunt.
pi_217088452
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:12 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Euhm er zijn tekorten aan tandartsen dude. Liever eens in de 8 maanden dan helemaal niet omdat je nergens meer terecht kunt.
Ja daar hoeft jouw tandarts toch niet voor op te draaien? Vol = vol
Mijn tandarts heeft gewoon een patiëntenstop. Is ook veel fijner dan zo'n praktijk waar steeds alles uit loopt en waar je altijd een kwartier later aan de beurt bent dan gepland. Waar ik kom is altijd stipt op tijd of zelfs eerder als ik er vroeg ben. Verder kom ik er maar 1x per jaar.
pindazakje
  maandag 17 maart 2025 @ 20:18:48 #28
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217088506
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:15 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ja daar hoeft jouw tandarts toch niet voor op te draaien? Vol = vol
Mijn tandarts heeft gewoon een patiëntenstop. Is ook veel fijner dan zo'n praktijk waar steeds alles uit loopt en waar je altijd een kwartier later aan de beurt bent dan gepland. Waar ik kom is altijd stipt op tijd of zelfs eerder als ik er vroeg ben. Verder kom ik er maar 1x per jaar.
Dat is bij ons ook hoor, altijd stipt op tijd en ook geen overvolle wachtkamer, dus ik vind het verder wel goed zo. Heb trouwens toch nooit wat, dus ik sta binnen 5 minuten weer buiten.
pi_217088575
Kan mij totaal niet vinden in de OP. Integendeel, de mondhygienist doet tenminste meer dan 1 minuut kijken om te zeggen dat alles goed is. Goede reiniging, tandsteen verwijderd, dus geen klachten.
pi_217088579
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:18 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat is bij ons ook hoor, altijd stipt op tijd en ook geen overvolle wachtkamer, dus ik vind het verder wel goed zo. Heb trouwens toch nooit wat, dus ik sta binnen 5 minuten weer buiten.
ok jij wint
pindazakje
pi_217088604
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:20 schreef Cockwhale het volgende:
Kan mij totaal niet vinden in de OP. Integendeel, de mondhygienist doet tenminste meer dan 1 minuut kijken om te zeggen dat alles goed is. Goede reiniging, tandsteen verwijderd, dus geen klachten.
Ben je mongooltje die geen tandjes kan poetsen ofzo, wat is dit :')
pindazakje
pi_217088635
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:21 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ben je mongooltje die geen tandjes kan poetsen ofzo, wat is dit :')
Je zusje doet dat altijd, waarom noem je haar mongooltje swa?
pi_217088669
quote:

Dit komt me bekend voor.
pi_217088678
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:23 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je zusje doet dat altijd, waarom noem je haar mongooltje swa?
Nu haal je 2 diensten door elkaar, mijn zusje doet van alles maar poetst geen tanden.
pindazakje
pi_217088717
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2025 20:04 schreef Marsenal het volgende:maar ze maakt de boel wel goed schoon en ze schuurt dan ook vaak 20 minuten met haar borsten tegen mijn schouders
Shiii broer hebben wij dezelfde mondhygiëniste of hebben we hier een eigenschap te pakken die kenmerkend is voor deze hele beroepsgroep
  maandag 17 maart 2025 @ 20:28:08 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217088737
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
Wie wil er nou eigenlijk mondhygiënist worden? De hele dag werken met mensen die uit hun mond stinken.
kun je ook je kunstgebit opsturen ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 17 maart 2025 @ 20:30:04 #37
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217088763
Wel grappig om te zien dat de helft hier geen idee heeft wat een mondhygiënist(e) wel en niet doet.
Bij mij is het vaak een gecombineerde tandarts-/mondhygiëniste afspraak, waarbij de tandarts even binnenloopt tijdens het werk van de mondhygiëniste, vraagt of alles in orde is qua gebit en dan weer vertrekt. Alleen als ik echt klachten heb, zit ik bij de tandarts in de stoel…
pi_217089083
Mijn tandarts heeft er een collega bij genomen en samen met 2 mondhygiënisten en een manager harken ze kruiwagens geld binnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217089141
Vroegah ff controle plus tandsteen verwijderen iets van 60 euro. Nu makkelijk 110… 🥲
  Moderator maandag 17 maart 2025 @ 21:02:21 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217089292
raar verhaal, geen bron, slotje

Peter lijkt me wel een leuke gozer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')