abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:23:52 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217091583
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 08:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je onmogelijk te dragen zaken gaat voorstellen aan coalitiepartijen, is dat ramkoers. Zoals de VVD ook de oorzaak is van de Rutte IV breuk, niet CU. Het gaat hier om meer dan 15 miljard structureel extra voor defensie, de VVD weet heel goed dat de PVV daar dan 15 miljard structureel 'voor Nederlanders' tegenover gaat eisen, dat dat geld er niet is en dat zo de bespreking klapt.
Het hangt natuurlijk af van wat de VVD doet als ze hun zin niet krijgen. Er ligt immers nergens een afspraak over.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 08:45:06 #202
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217091827
Drietal extreemrechtse jongeren schuldig bevonden aan opruiing via Telegram
quote:
De 26-jarige Djessy, Dean (19) en de 17-jarige Danny (gefingeerde naam) stonden in Rotterdam onder andere terecht vanwege racistische berichten die zij hebben verspreid in Telegramgroepen. ‘Uit de chats doemt een beeld op van geweldsverheerlijking, ziekelijke vreemdelingenhaat en een proces van radicalisering dat door niemand wordt afgeremd’, viel eerder deze maand te lezen in de Volkskrant, op basis van duizenden berichten, foto’s en video’s. Onder anderen moslims, Joden en lhbti’ers moesten het daarin vaak ontgelden.
Maar hadden de daders ook een migratieachtergrond?

quote:
Omdat het drietal voornamelijk via sociale media in aanraking kwam met rechtsextremistische ideologieën, heeft de rechter ook op dit gebied beperkingen opgelegd. De twee meerderjarige veroordeelden hebben een socialemediaverbod opgelegd gekregen, Danny mag er alleen nog onder strenge voorwaarden gebruik van maken. Zo mag hij geen digitale omgevingen meer bezoeken waar hij met extremistische inhoud in aanraking kan komen en moet hij zijn wachtwoorden delen zodat hij kan worden gecontroleerd.
Welke users hebben hun account op FOK op moeten heffen? :P
Antifa
  dinsdag 18 maart 2025 @ 19:58:48 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217098862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 08:11 schreef Hanca het volgende:
dat de PVV daar dan 15 miljard structureel 'voor Nederlanders' tegenover gaat eisen,
Dit blijft toch van een onlogica die mij de pet te boven gaat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 20:00:06 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217098882
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mensen kunnen de rekeningen niet meer betalen!
Antifa
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:04:40 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217099987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 08:45 schreef VoMy het volgende:
Drietal extreemrechtse jongeren schuldig bevonden aan opruiing via Telegram
[..]
Maar hadden de daders ook een migratieachtergrond?
[..]
Welke users hebben hun account op FOK op moeten heffen? :P
DeVerzamelaar post hier nog, dus die hebben ze helaas nog niet gepakt.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:10:22 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217100059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Mensen kunnen de rekeningen niet meer betalen!
mensen gokken te veel, werken te weinig en halen te vaak hun vreten bij dominos
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 18 maart 2025 @ 21:34:06 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217100338
Geert gaat weer eens nat over Oekraine

https://www.ad.nl/politie(...)er-steunen~a635de6c/
pi_217101086
2e kamer Schoof weigert duidelijk Netanyahu te veroordelen . Zoals altijd in de nederlandse politiek...zionisme stiekem steunen. Stop eens met dat holocausttrauma,
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:08:03 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217101099
Wel grappig hoe al die extreemrechtse stumpers ineens op tilt slaan door "Queers for Palestine".
pi_217101165
In een nacht honderden mensen vermoord .Een geheime agenda van etnische zuivering ? Zeker wel. Een oud verlangen van joodse terroristen in bezet Palestina
pi_217101225
LyondelBasell, Covestro én Tronox weg, lekker bezig mensen. Weinig meer te halen bij die vermaledijde multinesjenels als ze er niet meer zijn en geen defensiespul daar meer te kopen.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_217101839
quote:
18s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:27 schreef nostra het volgende:
LyondelBasell, Covestro én Tronox weg, lekker bezig mensen. Weinig meer te halen bij die vermaledijde multinesjenels als ze er niet meer zijn en geen defensiespul daar meer te kopen.
Gelukkig hebben we de VVD al jaren stevig aan het roer om op te komen voor de bedrijfsbelangen.
pi_217101956
quote:
Die sluiten met name vanwege de enorme overproductiecapaciteit voor plastic wereldwijd. Daar zit wel een probleem. Momenteel dumpen veel van die plasticfabrieken hun productie onder de kostprijs op de markt, dat ze dat niet lang vol gingen houden is duidelijk. Daardoor is recyclen van plastic momenteel helemaal niet rendabel. LyondellBasell is wel bezig met recyclen, maar dat kan dus momenteel helemaal niet uit.

Het heeft dus allemaal niet zo veel te maken met ons vestigingsklimaat, dit zijn wereldmarktproblemen en dit gaat nog veel meer gebeuren in deze branche. En eigenlijk is dat maar goed ook, misschien dat recyclen eindelijk rendabel kan worden als de veel te grote productiecapaciteit af neemt.

Dat het nu om 2 fabrieken in Nederland gaat is natuurlijk jammer, maar in zo'n markt met dumpprijzen concurreren tegen Chinese bedrijven die staatssteun krijgen gaat gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 19 maart 2025 @ 10:21:24 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217103060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lekker populistisch lullen toch, maar ze stemmen wel tegen allerlei voorstellen om het eigen risico te verlagen of lasten te verlichten voor diezelfde burgertjes.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217103152
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die sluiten met name vanwege de enorme overproductiecapaciteit voor plastic wereldwijd. Daar zit wel een probleem. Momenteel dumpen veel van die plasticfabrieken hun productie onder de kostprijs op de markt, dat ze dat niet lang vol gingen houden is duidelijk. Daardoor is recyclen van plastic momenteel helemaal niet rendabel. LyondellBasell is wel bezig met recyclen, maar dat kan dus momenteel helemaal niet uit.

Het heeft dus allemaal niet zo veel te maken met ons vestigingsklimaat, dit zijn wereldmarktproblemen en dit gaat nog veel meer gebeuren in deze branche. En eigenlijk is dat maar goed ook, misschien dat recyclen eindelijk rendabel kan worden als de veel te grote productiecapaciteit af neemt.

Dat het nu om 2 fabrieken in Nederland gaat is natuurlijk jammer, maar in zo'n markt met dumpprijzen concurreren tegen Chinese bedrijven die staatssteun krijgen gaat gewoon niet.
Ik vind dit best moeilijk, aan de ene kant zit hier best veel energiezware industrie door het Groningse gas, je zou zeggen dat het marktwerking is wanneer dit verdwijnt nu de gasputten dicht gaan.

Tegelijk lees ik dat Nederland veel hogere tarieven heeft dan Belgie, Duitsland en Frankrijk omdat het ACM hier bepaald heeft dat de korting staatsteun is. Volgens Consultancy.nl is het verschil wel erg groot en lijkt het dat we daar iets aan moeten doen, of al hebben gedaan?

quote:
Zo betaalt een industrieel bedrijf in Nederland effectief ¤95 per megawattuur (MWh). In Frankrijk ligt dat maar liefst 66% lager, op afgerond ¤32 per megawattuur. Ook bedrijven in Duitsland en België zijn aanzienlijk voordeliger uit: respectievelijk 52% en 41%.

[ Bericht 40% gewijzigd door KaheemSaid op 19-03-2025 10:47:47 ]
pi_217103239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Door de Groningse gasput is hier relatief veel energieintensieve industrie geopend, dat is marktwerking. Is het dan ook marktwerking wanneer de industrie nu sluit omdat we geen gas uit Groningen meer hebben?
Het vestigingsklimaat is natuurlijk breder dan alleen Gronings gas. Dat is niet de reden dat de gasprijs hier vijf keer zo hoog is als in de VS, die oorzaak ligt breder en is voor een deel buiten onze span of control, maar tegelijkertijd is de uitvoering van wat daar wél binnenligt bijzonder matig - zowel in actief beleid als in het ontbreken van beleid. Burkowski (Boskalis) was er vorige week ook al klaar mee (nu is die dit allang langer, maar soit), nu deze drie, en een alarmbel vanuit de hele haven richting Den Haag.

Zulk beleid hoeft niet alleen maar ondernemertje-pleasen te zijn, maar zou ook juist vanuit de EU (en juist nu, nu het besef is ingedaald dat we zelf autarkisch moeten worden) moeten komen, bijvoorbeeld met anti-dumpingmaatregelen waar @Hanca terecht op wijst.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_217103376
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Het vestigingsklimaat is natuurlijk breder dan alleen Gronings gas. Dat is niet de reden dat de gasprijs hier vijf keer zo hoog is als in de VS, die oorzaak ligt breder en is voor een deel buiten onze span of control, maar tegelijkertijd is de uitvoering van wat daar wél binnenligt bijzonder matig - zowel in actief beleid als in het ontbreken van beleid. Burkowski (Boskalis) was er vorige week ook al klaar mee (nu is die dit allang langer, maar soit), nu deze drie, en een alarmbel vanuit de hele haven richting Den Haag.

Zulk beleid hoeft niet alleen maar ondernemertje-pleasen te zijn, maar zou ook juist vanuit de EU (en juist nu, nu het besef is ingedaald dat we zelf autarkisch moeten worden) moeten komen, bijvoorbeeld met anti-dumpingmaatregelen waar @:Hanca terecht op wijst.
Ik had al een aanvulling gemaakt Nostra.
Tegelijk hebben we in Nederland een reeks aan tekorten (energie, personeel, stikstof, fysiek), terwijl Duitsland 6,4 en Frankrijk 7,4 procent werkloosheid heeft (Spanje en Italië zijn nog erger).

Als je deze problemen ziet zou de economie er automatisch voor moeten zorgen dat onze concurrentiepositie minder is?
pi_217103903
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tegelijk hebben we in Nederland een reeks aan tekorten (energie, personeel, stikstof, fysiek), terwijl Duitsland 6,4 en Frankrijk 7,4 procent werkloosheid heeft (Spanje en Italië zijn nog erger).

Als je deze problemen ziet zou de economie er automatisch voor moeten zorgen dat onze concurrentiepositie minder is?
Ja, verdwijnen van werkgelegenheid is momenteel niet echt een probleem. We hebben letterlijk in elke sector een personeelstekort, dus misschien hebben we wel gewoon een werkgelegenheidsoverschot.

Maar: dan zouden we niet rustig moeten wachten tot er werkgelegenheid verdwijnt, maar eigenlijk moeten kiezen welk werk we wel en welk werk we niet moeten willen hebben. En gezien de mooie locatie in de haven met aan elkaar verbonden pijpen, met bedrijven die elkaar helpen maar ook van elkaar afhankelijk zijn: dat lijkt me nou niet de eerste werkgelegenheid die moet verdwijnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:40:29 #219
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217103929
quote:
Wij gaan de Russen gewoon te lijf met scheppen, stokken, en oud ijzer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:40:53 #220
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217103932
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:16 schreef Bluesdude het volgende:
In een nacht honderden mensen vermoord .Een geheime agenda van etnische zuivering ? Zeker wel. Een oud verlangen van joodse terroristen in bezet Palestina
Hebben die pallies weer een oorwassing gekregen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217103945
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hebben die pallies weer een oorwassing gekregen?
Nee...het was een schofterige moordpartij. Bovenop de eerdere 50.000 moorden
pi_217104023
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Je zal keuzes moeten maken en vooral ook keuzes voor de lange termijn. Dat geeft, gezien de verstrekkendheid, complexiteit en uitvoeringsduur van de gevolgen van die keuzes (op economie, zorg, belastingen, milieu) een mismatch met de huidige inrichting, of in ieder geval invulling van die inrichting, van onze parlementaire democratie. Vier jaar en niet over je graf heen 'mogen' of willen heen regeren is geen rijpe voedingsbodem om dat soort plannen bestendig te maken, helemaal niet als de rest van de plannen bestaan uit asielzoekers-eng en minder eigen risico gaan betalen over twee jaar.

Daarmee pleit ik niet voor een planeconomie of autocratie, maar wel voor een bestendig, betrouwbaar en consistent overheidsbeleid. Misschien horen daar onorthodoxe oplossingen bij, maar dit jojo-beleid is totaal ineffectief. Dat zie je in de VS (tarieven wel, niet, rechters die terugfluiten, schijt aan die rechters en toch doen), maar ook op lokaal niveau (ondernemers die niet zozeer meer zitten met emissievrije zones, maar wel met het dan weer invoeren, dan weer intrekken van regelgeving - idem voor de asielspredingswet). Hoe je dat dan concreet vormgeeft is een vraag waar ik ook geen direct antwoord op heb, maar dat antwoord moet er wel komen.
  woensdag 19 maart 2025 @ 11:51:23 #223
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_217104026
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee...het was een schofterige moordpartij. Bovenop de eerdere 50.000 moorden
Als de Pallies zich gedragen doen de Israëliërs niks natuurlijk. Slecht gedrag gewoon direct afstraffen. Macht en kracht is het enige dat indruk maakt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217104051
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als de Pallies zich gedragen doen de Israëliërs niks natuurlijk. Slecht gedrag gewoon direct afstraffen. Macht en kracht is het enige dat indruk maakt.
Je bent dus een terreursympathisant.... een aanhanger van Palestijnen met geweld verdrijven, dan wel moordzuchtig verzet de kop indrukken.
En de naam is Palestijnen. Je gebruikt een woord Pallies om je haat en minachting te uiten.
  woensdag 19 maart 2025 @ 12:04:43 #225
441440 aquawoman
Bitch please
pi_217104137
https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/gods-lobbyisten

Interessante docu over de christelijke, rechtse lobby, project 2025 en de lijntjes naar Nederland.

Ik vind dit zorgwekkend, wat mij betreft moet religie buiten de politiek blijven -of het nu islam of christendom is. Iedereen moet lekker zelf weten wat ie gelooft, maar ik ben niet religieus.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')