Dat is wel een heel erg vereenvoudigd model.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, mensen worden door de smokkelaars naar landen gestuurd waar ze een hoge kans hebben. Dat is dus een zelfverersterkend effect en je kunt dus niet het gemiddelde vergelijken. Wij krijgen hier Syriërs omdat het inwillingspercentage hoog is, wat betekent dat er dus nog meer Syriërs komen omdat de smokkelnetwerken dat weten. Bij de groepen waar het inwillingspercentage hoog is, is het hoger dan welk land dan ook. Dit wordt in het NOS-artikel uitgelegd:
[..]
Dus: het inwillingspercentage is heel hoog voor bepaalde groepen, dat trekt meer mensen aan van die groepen. Het omgekeerde is ook waar, als een land een laag inwillingspercentage heeft zal dat ook het aantal aanvragen drukken. Dus het idee dat die groepen waar we 0% van toelaten er toe doen is simpelweg misleiding.
Ik weet wel waar ik het over heb ik heb meerdere vrienden die uit landen als Afghanistan of Iran komen. Ik kon ook eerste hand meemaken dat hoewel ze heel erg hun best deden het systeem niet heel chill voor ze was. Wat klopt is dat de meeste klagers over migratie er niets mee te maken hebben de meeste wonen in gebieden waar amper migranten zijn. Natuurlijk het staat mensen vrij te klagen vanuit hun bubbel. Maar het probleem is extreem opgeklopt voor mensen gaat het al 20 jaar nergens anders over. NWS is inderdaad een totale echokamer van verstokte racisten.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lekker roepen vanuit je echo chamber. Vooral niet blijven afvragen waarom progressief niet aanslaat. Je kent de mensen geen eens waar je het over hebt.
Vooral niet in gesprek gaan met mensen buiten je bubbel Karel. Lekker veilig hier, nooit je in NWS vertonen omdat je daar een roepende in de woestijn bent. Nu kan je volharden in je eigen gelijk.
Laf.
Xenofoben zijn dan ook vrij eenvoudig van ziel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg vereenvoudigd model.
Jezus wat een boel vooroordelen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, mensen worden door de smokkelaars naar landen gestuurd waar ze een hoge kans hebben. Dat is dus een zelfverersterkend effect en je kunt dus niet het gemiddelde vergelijken. Wij krijgen hier Syriërs omdat het inwillingspercentage hoog is, wat betekent dat er dus nog meer Syriërs komen omdat de smokkelnetwerken dat weten. Bij de groepen waar het inwillingspercentage hoog is, is het hoger dan welk land dan ook. Dit wordt in het NOS-artikel uitgelegd:
[..]
Dus: het inwillingspercentage is heel hoog voor bepaalde groepen, dat trekt meer mensen aan van die groepen. Het omgekeerde is ook waar, als een land een laag inwillingspercentage heeft zal dat ook het aantal aanvragen drukken. Dus het idee dat die groepen waar we 0% van toelaten er toe doen is simpelweg misleiding.
PVDA-GL is de op een na grootste partij met een bolle boomer, NSC heeft een aantal progressieve punten buiten het CDA of BBB en PVV deed een campagne waar ze de eigen risico willen afschaffen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:02 schreef Richestorags het volgende:
Vooral niet blijven afvragen waarom progressief niet aanslaat.
Dank voor het bevestigen van mijn puntquote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lekker roepen vanuit je echo chamber. Vooral niet blijven afvragen waarom progressief niet aanslaat. Je kent de mensen geen eens waar je het over hebt.
Vooral niet in gesprek gaan met mensen buiten je bubbel Karel. Lekker veilig hier, nooit je in NWS vertonen omdat je daar een roepende in de woestijn bent. Nu kan je volharden in je eigen gelijk.
Laf.
https://www.europarl.euro(...)-2021-001797_EN.htmlquote:Op zaterdag 15 maart 2025 01:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jezus wat een boel vooroordelen.
Gaan we serieus doen alsof MoreDakka "uit Nederland" weet hoe smokkelaars opereren en wat hun einddoel is? Waarom niet een analyse over IS? Of de Taliban?
Extreem-rechts die NGO's aanvalt op basis van verdachtmakingen die nergens op gebaseerd zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://www.europarl.euro(...)-2021-001797_EN.html
Ik wist dat je dit ging zeggen dus ik heb een background check op de partijen gedaan. Één is een centrumrechtse partij.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 11:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Extreem-rechts die NGO's aanvalt op basis van verdachtmakingen die nergens op gebaseerd zijn.
In ID zit AfD. Niet bepaald een partij waar geen nazi's in zitten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wist dat je dit ging zeggen dus ik heb een background check op de partijen gedaan. Één is een centrumrechtse partij.
Heb je nog wat over de inhoud te zeggen?
De andere partij. De inhoud, Origami94. De inhoud.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In ID zit AfD. Niet bepaald een partij waar geen nazi's in zitten.
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De andere partij. De inhoud, Origami94. De inhoud.
Hier, lees wat Frontex zegt:
https://www.e-ir.info/201(...)n-the-mediterranean/
quote:However, at the moment of writing this article, investigations have not revealed connections between NGOs and smuggling networks. The public prosecutor of Catania has clearly stated that he has no evidence that NGOs are connected to people smuggling. The Public Prosecutor of Siracusa has confirmed that they do not have any information or evidence of connections between criminal networks and NGOs. The Public Prosecutor of Siracusa only noted that some NGOs cooperate more in investigations compared to others.
Welk probleem? Smokkelen is een kwestie van vraag en aanbod. Er is gigantische vraag naar omdat wij het volledig dichtimmeren om hier legaal te komen als vluchteling.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, ze zeggen wel dat ze unintentionally bijdragen, dus ze vergroten het probleem.
Niet echt.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 08:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dank voor het bevestigen van mijn punt.
In NWS doet men ook al decennia zo boos mogelijk over buitenlanders. Als dat je grote levensdoel is, dan is er altijd wel een excuus te vinden om je heel erg op te winden.
Daarmee is de parallel die ik eerder trok met de Brexit, die aantrekkelijk leek na decennia stoken tegen Brussel in de tabloids, ook weer mooi bevestigd.
Verder heb jij er natuurlijk geen flauw benul van wie ik wel of niet ken of spreek.
Wat natuurlijk gewoon dom gelul is. Er is altijd wel een groep “vreemdelingen” te vinden om tegen tekeer te gaan. Dat leert de geschiedenis ons overigens ook ruimschoots.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Het gaat niet om 'buitenlanders'. Denk dat er weinig mensen zijn met problemen met Duitsers of Guyanezen of Brazilianen.
Het gaat om de import van achterlijk religieus gedachtegoed dat, wanneer het met 't stickertje 'christendom' zou komen, je met VERVE zou bestrijden, ineens een rassendingetje wordt wanneer die denkbeelden leven bij mensen met een kleurtje.
quote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat natuurlijk gewoon dom gelul is. Er is altijd wel een groep “vreemdelingen” te vinden om tegen tekeer te gaan. Dat leert de geschiedenis ons overigens ook ruimschoots.
Of het excuus om uit de panty te schieten dan een taal, religie of kleur is maakt mij weinig uit.
Daar is het een model voor. De werkelijkheid is altijd minder zwart-wit, maar het model dat Hanca linkt is voor zover ik kan zien op relatief goede data gebouwd.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg vereenvoudigd model.
Juist niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je ondermijnt je eigen punt
Ook in de jaren 80 waren de wachttijden voor een woning gemiddeld 8 tot 10 jaar. Dat lag dus niet aan asielzoekersquote:Op vrijdag 14 maart 2025 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wachtijd voor een woning voor een jong stel nog veel langer
Mwah, ik heb nou niet bepaald het idee dat men positiever tegen de overwegend christelijke Eritreeërs staat eerlijk gezegd. Het gaat niet louter om de religie maar bij een flink deel ook zeker om het kleurtje en het anders zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet echt.
Het gaat niet om 'buitenlanders'. Denk dat er weinig mensen zijn met problemen met Duitsers of Guyanezen of Brazilianen.
Het gaat om de import van achterlijk religieus gedachtegoed dat, wanneer het met 't stickertje 'christendom' zou komen, je met VERVE zou bestrijden, ineens een rassendingetje wordt wanneer die denkbeelden leven bij mensen met een kleurtje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |