Denk je dat de kans op vijandigheden jegens Groenland (of andere krankzinnige acties) groter of kleiner wordt als je dat bij Trump publiekelijk doet, ipv achter gesloten deuren?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:37 schreef PzKpfw het volgende:
Laffe Rutte gaat bij de NAVO gewoon verder met hetgeen hij als minister-president in Nederland was gebleven: de grote problemen ontlopen en alles weglachen. Trump die schaamteloos nog even zijn wensen m.b.t. Groenland op tafel gooit en Rutte die het gewoon weglacht/negeert. Trek verdomme je bek los en geef die oranje clown eens tegengas. Maak hem duidelijk dat er geen sprake van moet zijn dat het ene NAVO-lid grondgebied van een ander inpikt. Eerst ziet hij hoe Trump allerlei leugens over de oorlog in Oekraïne verspreid maar bovenal Oekraïne als agressor en Zelensky als dictator neerzet. Dat is gewoon onaanvaardbaar en in mijn ogen ook gewoon gevaarlijk, zeker gezien het geflirt met de Russen. Confronteer de man met zijn onjuiste beweringen en vraag hem waar zijn loyaliteit ligt, bij het Westen of de Russen. Het lijkt mij de taak voor Rutte, als hoogste man van de NAVO, om Trump eens de wacht aan te zeggen.
Heel lullig gezegd heeft Rutte niet zoveel te eisen waar het de VS betreft. Die houden de NAVO overeind en niet andersom.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:37 schreef PzKpfw het volgende:
Laffe Rutte gaat bij de NAVO gewoon verder met hetgeen hij als minister-president in Nederland was gebleven: de grote problemen ontlopen en alles weglachen. Trump die schaamteloos nog even zijn wensen m.b.t. Groenland op tafel gooit en Rutte die het gewoon weglacht/negeert. Trek verdomme je bek los en geef die oranje clown eens tegengas. Maak hem duidelijk dat er geen sprake van moet zijn dat het ene NAVO-lid grondgebied van een ander inpikt. Eerst ziet hij hoe Trump allerlei leugens over de oorlog in Oekraïne verspreid maar bovenal Oekraïne als agressor en Zelensky als dictator neerzet. Dat is gewoon onaanvaardbaar en in mijn ogen ook gewoon gevaarlijk, zeker gezien het geflirt met de Russen. Confronteer de man met zijn onjuiste beweringen en vraag hem waar zijn loyaliteit ligt, bij het Westen of de Russen. Het lijkt mij de taak voor Rutte, als hoogste man van de NAVO, om Trump eens de wacht aan te zeggen.
Wat hebben we als NAVO überhaupt aan de VS met de huidige onbetrouwbare en onvoorspelbare president?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel lullig gezegd heeft Rutte niet zoveel te eisen waar het de VS betreft. Die houden de NAVO overeind en niet andersom.
"We als NAVO" bestaat zonder de VS niet echt. Als de vraag is wat hebben we als Europa aan een onbetrouwbare VS, dan is het antwoord niet veel. Maar ja, je had je dan ook wel even wat eerder onafhankelijk moeten maken op militair vlak.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat hebben we als NAVO überhaupt aan de VS met de huidige onbetrouwbare en onvoorspelbare president?
ja dat heeft geweldig succes gehad bij zelensky inderdaad. we hadden nota bene de hulp van Keir Starmer nodig om dat weer enigszins recht te breien.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:37 schreef PzKpfw het volgende:
Je zou denken dat het een politicus is.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 08:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Toen Biden president was stond de beurs sky high en schepte Trump op dat dat kwam doordat men ervan uit ging dat Trump weer president zou worden. Nu de beurzen dalen heeft hij ineens een rommeleconomie gëerfd van Biden.
Zwijgen is toestaan zeggen ze weleens. Door hier niet uit te spreken dat het volstrekt onacceptabel is dat een NAVO-lid grondgebied van een ander inpikt geef je ze gewoon een vrijbrief. Dat lijkt me een zeer gevaarlijke ontwikkeling en verre van diplomatisch.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:46 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Rutte is momenteel uiterst diplomatiek bezig. Realpolitik vereist dat ie met Trump meelacht nu.
Al zei iemand het op reddit iets in de trant van
"Teflon Rutte meets Teflon Don. If we're lucky, there will be a scandal for one of them, sliding off to the other and back again, creating a frictionless perpetual motion so we have a source for eternal green energy"
First things first. Eerst Oekraïne en de Amerikaanse bijdrage aan Navo.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 10:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zwijgen is toestaan zeggen ze weleens. Door hier niet uit te spreken dat het volstrekt onacceptabel is dat een NAVO-lid grondgebied van een ander inpikt geef je ze gewoon een vrijbrief. Dat lijkt me een zeer gevaarlijke ontwikkeling en verre van diplomatisch.
Van die filibuster weet ik niet. Vast wel, ze kunnen blijkbaar bijna alle regels tegenwoordig buigen en negeren.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:34 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Republikeinen kunnen toch de filibuster afschaffen zodat 50 votes nodig zijn om shutdown te voorkomen? Alle shit die nu plaats vindt volledig op conto van de republikeinen te schrijven. Op het moment dat democraten mee gaan stemmen met het rampzalige plan zijn ze ook medeschuldig. Laat de republikeinen het maar ownen.
Precies ik snap echt niet waarom mensen opeens doen alsof Rutte dit goed aanpakt. Ik had wel wat meer van hem verwacht dan dat hij volledig mee gaat op de grillen van Trump. Hij gedraagt zich niet als baas van een organisatie maar als loopjongen van een dictator. Macron wist wel Trump te corrigeren als hij uitspraken deed die van geen kant kloppen. Natuurlijk de boel een beetje sussen kan goed zijn, daar is Rutte ook goed in. Maar dat is niet wat je zegt gewoon Trump laten ouwehoeren over het annexeren van NAVO bondgenoten, dat is deurmat spelen niet smeermiddel zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:37 schreef PzKpfw het volgende:
Dat werkte inderdad goed, Zelensky is een veel begaafdere politicus dan Rutte. Na dat optreden in het Witte huis is Europa in overdrive gegaan. Dat was een wake-up call. Nu staat Zelensky er beter voor met Europa dat volledig achter hem staat. Dan als hij zou kruipen als Rutte en men denkt oh dat valt wel mee met Amerika. We kunnen weer rustig verder slapen Trump gaat het varkentje voor ons wassen. Rutte moet stoppen met mooi weer spelen en alle alarmbellen af laten gaan. Hij kan zeggen de NAVO kan zo niet door. Dat heeft gewicht, dit vergoeilijken heet ook gewicht dat aan de verkeerde kant van de schaal komt.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
ja dat heeft geweldig succes gehad bij zelensky inderdaad. we hadden nota bene de hulp van Keir Starmer nodig om dat weer enigszins recht te breien.
juist dat weg lachen en plein publique en achter gesloten deuren de moeilijker onderhandelingen voeren is waar Rutte heel goed in is. "hij is net een kurkentrekker, doet allemaal vreemde kronkelige dingen maar aan het eind krijgt hij wel die kurk er uit" een Terry Pratchett citaat, maar hij zou zo voor Mark kunnen gelden.
De reactor deksels liggen gewoon op voorraad. In de Middellandse zee.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:35 schreef kladderadatsch het volgende:
Waar haal je trouwens even snel 48 ijsbrekers vandaan, moeten die nog gebouwd worden of zo?
De reactor deksels liggen gewoon op voorraad. In de Middellandse zee.quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:35 schreef kladderadatsch het volgende:
Waar haal je trouwens even snel 48 ijsbrekers vandaan, moeten die nog gebouwd worden of zo?
Musk maakte Tesla en SpaceX niet geweldig, zijn getalenteerde werknemers deden dat. O wacht...quote:Op donderdag 13 maart 2025 19:58 schreef Montov het volgende:
Musk is weer bezig wappies te promoten op zijn wappienetwerk door deze boodschap te beamen: "Stalin, Mao, and Hitler didn't murder millions of people. Their public sector employees did"
Schumer zit daar niet om de mensen in de VS te beschermen tegen de uitwassen van Trump, maar om voor zichzelf te zorgen. De top van de Democratische partij is namelijk vooral bezig met zichzelf en misschien hier en daar eens een dingetje dat ze toevallig belangrijk vinden of waar ze voor betaald worden om het belangrijk te vinden.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 05:29 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Schumer is niet achterlijk, maar hij weet toch ook wel dat Trump voor geen cent te vertrouwen is? Kans is levensgroot dat ze alsnog gewoon genaaid worden.
Wat vind je van de economische prestaties van je grote held? Laat me raden: jij hebt jezelf er inmiddels ook van overtuigd dat tarieven een onontdekt economisch wondermiddel zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou denken dat het een politicus is.
Laat me raden. Het antwoord is jullie zeiden altijd dat de president niet zoveel invloed had de economie. Dus dit ligt niet aan Trump maar is toeval.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je van de economische prestaties van je grote held? Laat me raden: jij hebt jezelf er inmiddels ook van overtuigd dat tarieven een onontdekt economisch wondermiddel zijn.
Ga je bronnen toch eens verbreden, kijk eens op geenstijl.nl in Nederland, of kijk eens naar het dagelijkse programma Nieuws van de dag op SBS 6 om 18:00 uur. Luister eens naar een podcast van Wierd Duk, of lees eens een column van Lale Gul. Kijk eens een volledig interview met JD Vance terug op Fox, dus niet zeer select geknipt door de klassieke media, of ga gewoon eens op X scrollen voor een uurtje. Wordt. Wakker. Neem.die.rode.pil.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niets beters te doen.
Hij zit er nog maar 2 maand.. dus weet ik veel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat vind je van de economische prestaties van je grote held? Laat me raden: jij hebt jezelf er inmiddels ook van overtuigd dat tarieven een onontdekt economisch wondermiddel zijn.
Het echte zuur moet nog komen. De handelsoorlog zal steeds verder worden opgevoerd en als Trump daadwerkelijk gaat inzetten op annexatie en Groenland en Canada dan is het hek helemaal van de dam.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij zit er nog maar 2 maand.. dus weet ik veel.
Kijkend naar mijzelf ben ik niet blij: ik zit in marathon digital en crispercas9, beiden usa stock. En het gaat ruk atm. Dus ik hoop dat we het zuur nu wel gehad hebben.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)pen-massaal-aandelenquote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het echte zuur moet nog komen. De handelsoorlog zal steeds verder worden opgevoerd en als Trump daadwerkelijk gaat inzetten op annexatie en Groenland en Canada dan is het hek helemaal van de dam.
Geldprinter wordt echt wel gestart. Ook hier in eu al.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)pen-massaal-aandelen
Dat gaat niet voldoende zijn om het tij te keren als Trump volhardt in zijn dumbest trade war in history.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geldprinter wordt echt wel gestart. Ook hier in eu al.
https://www.parool.nl/col(...)echtsstaat~b5dfb5b2/quote:Op vrijdag 14 maart 2025 12:27 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
of lees eens een column van Lale Gul.
Doe geen moeite om te reageren, ik ga verder geen enkele interactie met je aan.quote:Wanneer politieke leiders leugens verspreiden, ondermijnen ze de rechtsstaat
Lale Gül 19 oktober 2024
Hij beweerde onlangs bijvoorbeeld dat je kind uit de klas wordt gehaald, zonder dat jij als ouder wordt ingelicht, en zijn of haar geslacht vervolgens wordt veranderd. Verder zei hij dat immigranten in Springfield de huisdieren van Amerikanen stelen om op te eten. Deze claim was gebaseerd op een gerucht dat afkomstig was van een lokale Facebookgroep en werd door de lokale politie volledig ontkend.
Een van de opvallendste leugens is zijn bewering dat Democraten abortussen toestaan ‘zelfs na de geboorte’, waarbij hij suggereert dat baby’s worden geëxecuteerd na hun geboorte. Maar het allerergste is dat hij koppig blijft vasthouden aan zijn bewering dat de verkiezingen van 2020 van hem zijn gestolen door massale verkiezingsfraude, hoewel er geen bewijs voor is en tientallen rechtszaken hierover zijn verloren.
De rechtsstaat is gebouwd op het idee dat wetten en feiten gelden voor iedereen. Wanneer politieke leiders leugens verspreiden, ondermijnen ze dit principe. Als burgers beginnen te twijfelen aan het rechtssysteem of geloven dat de regels alleen gelden voor bepaalde groepen, komt de rechtvaardigheid in gevaar. Trumps voortdurende retoriek over de gestolen verkiezingen en zijn weigering om verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen van zijn leugens, zoals de angstaanjagende aanval op het Capitool, laten zien hoe kwetsbaar de democratische instellingen zijn als ze door desinformatie worden aangevallen. Als burgers het geloof verliezen in eerlijke verkiezingen, verliest de democratie haar fundament.
Deze leugens zijn een sluipende bedreiging die, als ze niet worden aangepakt, kunnen leiden tot het uiteenvallen van de waarden die een democratische samenleving bij elkaar houden. Leugens zoals die van Trump zijn niet onschuldig — ze zijn giftig voor de rechtsstaat. En toch vrees ik dat hij gaat winnen in november, omdat oneerlijk spelen tegen iemand die eerlijk speelt, meestal loont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |