48, zo tegen 2030 als alles meezit.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Sterker nog, voor de oorlog hadden we nul tanks
Door de oorlog hebben we er straks weer een stuk of 50
Een compliment aan Rutte. Hij houdt de boel bij elkaar. Een warmonger als Kallas had het niet beter gedaan, al denken sommigen dat te suggereren.quote:
Warmongerquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een compliment aan Rutte. Hij houdt de boel bij elkaar. Een warmonger als Kallas had het niet beter gedaan, al denken sommigen dat te suggereren.
Dat ben ik met je eens. Maar daar komt dan een hele riedel extra bij.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:48 schreef sp3c het volgende:
Dan hebben we 1 extra eskadron, lekker belangrijk
Imo moeten we de order minimaal verdubbelen
Of reservist willen worden.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef quirina het volgende:
Je kan wel merken dat er een oorlog aan zit te komen op nu.nl staat al een artikel dat ze artsen en verpleegkundigen zoeken die voor een aalmoes bij defensie willen werken.
Iddquote:Op donderdag 13 maart 2025 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
48, zo tegen 2030 als alles meezit.
Ah ja, want al die inwoners leven liever onder het juk van Kameraad Poetin ipv in vrijheid? Wat zijn we toch barbaars dat we de Polen, Roemenen etc een eigen leven hebben gegeven.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat het niet lief was "van ons" om na het beëindigen van de USSR zover door op te schuiven naar het oosten.
Zeker gezien onze geschiedenis met diverse invasies van Rusland.
Ik weet hoe de krijgsmacht ongeveer werkt maar bedankt weerquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar daar komt dan een hele riedel extra bij.
Opslag, onderhoudslocaties, tanktransporters, personeel, etc. En met alleen die tanks ben je er niet, je moet om ze effectief in te kunnen zetten ook infanteristen in IFV's meesturen en waarschijnlijk is het hebben van mobiele luchtafweer ook wel handig.
Je benadert het te binair allemaal. Er is misschien ook nog wel een derde weg mogelijk tussen absolute navo garantie, of verkracht worden door Rusland.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah ja, want al die inwoners leven liever onder het juk van Kameraad Poetin ipv in vrijheid? Wat zijn we toch barbaars dat we de Polen, Roemenen etc een eigen leven hebben gegeven.
Foei 'wij'
Ah, daar is de "oprukkende NAVO" weer.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
Dat het niet lief was "van ons" om na het beëindigen van de USSR zover door op te schuiven naar het oosten.
Ze hebben wel flink vertrouwen gekregen dankzij de hulp van Trump.quote:Topadviseur Poetin vindt wapenstilstand alleen gunstig voor Oekraïne
Het door de VS voorgestelde staakt-het-vuren is volgens Poetins belangrijkste buitenlandadviseur Joeri Oesjakov vooral in het voordeel van Oekraïne. De wapenstilstand zou volgens hem ademruimte bieden aan de Oekraïense strijdkrachten. "Ik heb ons standpunt uiteengezet dat dit niets anders is dan een tijdelijk uitstel voor het Oekraïense leger, niets meer," zei Oesjakov in een tv-interview.
Hij pleit voor een langetermijnregeling.
Of misschien rukten "wij" niet op naar het Oosten, maar kwamen "zij" naar het Westen?quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker gezien onze geschiedenis met diverse invasies van Rusland.
Quote voor het nageslachtquote:Op donderdag 13 maart 2025 13:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hadden we Kallas maar SG gemaakt.
Was het einde NAVO, einde baltics, en groot deel/geheel Oekraine in Russische handen.
Die hebben ze al geprobeerdquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je benadert het te binair allemaal. Er is misschien ook nog wel een derde weg mogelijk tussen absolute navo garantie, of verkracht worden door Rusland.
Ja, dat blijkt keer op keer goed te werken met de Russen.. de enige andere optie is een vazalstaat worden net als Belarus.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je benadert het te binair allemaal. Er is misschien ook nog wel een derde weg mogelijk tussen absolute navo garantie, of verkracht worden door Rusland.
Kan ook een onderhandelingstruuk van Poetin zijn. Dat hij zegt "Kijk ik ben bereid tegen mijn adviseurs in te gaan"quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:20 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze hebben wel flink vertrouwen gekregen dankzij de hulp van Trump.
Oftewel, hij is maar een 'figurehead'. Ik vind dat te denigrerend, ook zonder beslisbevoegdheid kun je leiderschap tonen. En dat doet Rutte niet.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
'we'?
Wat heeft Rutte met 'we' te maken?
Hij is Secretaris-generaal van de NAVO.
In die functie heeft hij geen beslisbevoegdheid. Die ligt bij de individuele landen, 32 stuks momenteel.
Betwijfel ik.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan ook een onderhandelingstruuk van Poetin zijn. Dat hij zegt "Kijk ik ben bereid tegen mijn adviseurs in te gaan"
Nice.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
HNLMS De Ruyter launches a Tomahawk missile. This is the first Dutch warship to fire a Tomahawk. March 12, 2025
Marineschip test lancering Tomahawk-raket
Nieuwsbericht | 12-03-2025 | 08:50
Luchtverdedigings- en commandofregat Zr.Ms. De Ruyter heeft gisteren een Tomahawk-raket gelanceerd. Dat gebeurde voor de kust van het Amerikaanse Norfolk. Het was voor het eerst dat een Nederlands marineschip dit type raket afschoot.
Met de testlancering verzamelt de marine noodzakelijke informatie. Dit om op termijn Tomahawks van de luchtverdedigings- en commandofregatten af te vuren.
Met de Tomahawk-langeafstandswapens kan de marine vanaf zee (strategische) doelen diep landinwaarts uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan commandocentra, luchtafweerinstallaties en vijandelijke eenheden. De raketten hebben een bereik van meer dan 1.000 kilometer. Het wapen geeft de Koninklijke Marine extra gevechtskracht. Dat draagt bij aan de afschrikking van potentiele tegenstanders.
De lancering gebeurde onder leiding van de Amerikaanse marine, in samenwerking met een projectteam van Defensie.
---------------------------------
Dat is een stevige capaciteit die erbij gaat komen voor de Marine.
Vooral een hele dure met relatief weinig toegevoegde waarde imoquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
HNLMS De Ruyter launches a Tomahawk missile. This is the first Dutch warship to fire a Tomahawk. March 12, 2025
Marineschip test lancering Tomahawk-raket
Nieuwsbericht | 12-03-2025 | 08:50
Luchtverdedigings- en commandofregat Zr.Ms. De Ruyter heeft gisteren een Tomahawk-raket gelanceerd. Dat gebeurde voor de kust van het Amerikaanse Norfolk. Het was voor het eerst dat een Nederlands marineschip dit type raket afschoot.
Met de testlancering verzamelt de marine noodzakelijke informatie. Dit om op termijn Tomahawks van de luchtverdedigings- en commandofregatten af te vuren.
Met de Tomahawk-langeafstandswapens kan de marine vanaf zee (strategische) doelen diep landinwaarts uitschakelen. Denk bijvoorbeeld aan commandocentra, luchtafweerinstallaties en vijandelijke eenheden. De raketten hebben een bereik van meer dan 1.000 kilometer. Het wapen geeft de Koninklijke Marine extra gevechtskracht. Dat draagt bij aan de afschrikking van potentiele tegenstanders.
De lancering gebeurde onder leiding van de Amerikaanse marine, in samenwerking met een projectteam van Defensie.
---------------------------------
Dat is een stevige capaciteit die erbij gaat komen voor de Marine.
Waarom? Trump beweegt wel mee met Poetin. Die heeft echt veel meer ervaring met onderhandelen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Poetin zal toch wel snappen dat hij een beetje moet meebewegen met Trump.
Hij kaatst gewoon de bal terug naar Trump nu, wetende dat Trump waarschijnlijk niet tegen hem gaat keren. Doet Trump dat wel dan komen er gewoon militaire/nucleaire dreigementen van Poetin, wetende dat Trump niet bereid is om een oorlog met Rusland te riskeren en gaat Trump z'n vizier weer richten op Zelensky dat hij toch echt concessies moet gaan doen.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk rekken die onderhandelingen. Zolang de Russen nog iets bereiken aan het front.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ur gamblin with world war three maaaaynquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hij kaatst gewoon de bal terug naar Trump nu, wetende dat Trump waarschijnlijk niet tegen hem gaat keren. Doet Trump dat wel dan komen er gewoon militaire/nucleaire dreigementen van Poetin, wetende dat Trump niet bereid is om een oorlog met Rusland te riskeren en gaat Trump z'n vizier weer richten op Zelensky dat hij toch echt concessies moet gaan doen.
Wat hebben we daar eigenlijk van geleerd? Want de Sovjet Unie onderhandelde ook al zo.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk rekken die onderhandelingen. Zolang de Russen nog iets bereiken aan het front.
Zoiets zal het wel worden. Beetje met onmogelijke eisen aankomen. En daarna weer nieuwe eisen op tafel.
Zo'n beetje iedere keer het standaard jankverhaal wat je van de rusland adepten hoort.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ur gamblin with world war three maaaayn
Iedereen doet datquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat hebben we daar eigenlijk van geleerd? Want de Sovjet Unie onderhandelde ook al zo.
Het traject tot aanschaf is natuurlijk al ingezet in maart/april 2023. Dat was nog in een héle andere wereld en vooral een ander buitenlandbeleid vanuit de VS.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vooral een hele dure met relatief weinig toegevoegde waarde imo
Als we er rekening mee gaan houden dat de Amerikanen weg gaan vallen of iig meer op de achtergrond gaan blijven dan heeft het bondgenootschap geen strategische bommenwerpers meer
Niet 1
Lijkt me zinnig om een stuk of 6 b1 lancers van de usaf over te kopen
Nice, the Bone!quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Vooral een hele dure met relatief weinig toegevoegde waarde imo
Als we er rekening mee gaan houden dat de Amerikanen weg gaan vallen of iig meer op de achtergrond gaan blijven dan heeft het bondgenootschap geen strategische bommenwerpers meer
Niet 1
Weet niet wat voor contracten er getekend zijn en het geld lijkt sowieso beschikbaar te zijn nu dus het is sowieso nuttig om erbij te hebbenquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het traject tot aanschaf is natuurlijk al ingezet in maart/april 2023. Dat was nog in een héle andere wereld en vooral een ander buitenlandbeleid vanuit de VS.
Uiteindelijke oplevering staat voor 2027.
Wie weet wat voor invloed de afgelopen zes weken nog gaan hebben hierop. Of is het daar te laat voor?
Niet zolang we geen kernwapens hebben lijkt mequote:Op donderdag 13 maart 2025 14:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nice, the Bone!
Zouden we naar jouw mening ook wat intermediair of lange range ballistische raketten moeten hebben?
lolquote:Op donderdag 13 maart 2025 14:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is al een jaar of drie duidelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef quirina het volgende:
Je kan wel merken dat er een oorlog aan zit te komen op nu.nl staat al een artikel dat ze artsen en verpleegkundigen zoeken die voor een aalmoes bij defensie willen werken.
Ik spreek hier geen wens uit hequote:
Lolquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef Radegast het volgende:
[..]
lol
Een paar maritieme patrouillevliegtuigen kopen lijkt mij heel wat zinniger..
Lolquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik spreek hier geen wens uit he
Zit geen oorlog aan te komen. Wel defensievergrotingen want:quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:12 schreef quirina het volgende:
Mijn opstelling zou je het beste kunnen omschrijven ambigue.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lol
Hou jezelf voor de gek man, niet de rest hier.
Het geeft alleen wat onrust op de wereld.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn opstelling zou je het beste kunnen omschrijven ambigue.
Maar de transitie van een unipolaire wereld naar een mulipolaire wereld vind ik een goede ontwikkeling.
UK, D, Nquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:02 schreef Radegast het volgende:
[..]
lol
Een paar maritieme patrouillevliegtuigen kopen lijkt mij heel wat zinniger..
Mijn eerste reactie toen ik je vorige post las: "Maar de Britten hebben vast nog wel iets, toch?!?"quote:Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef sp3c het volgende:
Maar dat we met zijn allen geen bommenwerper meer hebben vind ik voor nu zorgelijker
Het idee dat vrijheid vanzelfsprekend is mag wel van tafel.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zit geen oorlog aan te komen. Wel defensievergrotingen want:
'Want peace? Prepare for war'
Dat is wel wat we moeten doen, zo'n grote defensie hebben met zn allen dat we op eigen benen kunnen staan, ook zonder hulp van de vs, en simpelweg afschrikwekkend zijn voor de gekkies in rusland.
Het enige waar we vanaf moeten is het idee dat het 'vooral niks mag kosten'.
Mee eens. We moeten nu aan Rusland duidelijk maken dat ze dit niet nog een keer kunnen flikken en hun rol uitgespeeld is.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het idee dat vrijheid vanzelfsprekend is mag wel van tafel.
Het gaat niet om oorlog, een grote defensiemacht zorgt ervoor dat je niet eens aangevallen wordt. Tenzij dat de agressor een beetje een idioot is.
Arthur Harris draait zich om in z'n graf.quote:Op donderdag 13 maart 2025 15:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie toen ik je vorige post las: "Maar de Britten hebben vast nog wel iets, toch?!?"
Nee dus, en al járen niet meer schijnbaar.
Op dit moment staan er 4 in de UKquote:Op donderdag 13 maart 2025 15:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie toen ik je vorige post las: "Maar de Britten hebben vast nog wel iets, toch?!?"
Nee dus, en al járen niet meer schijnbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |