abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217033857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 16:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of je begrijpt beter dat de EU volgens alle experts echt balanceert op het randje van een economische crisis.

Je moet beide dreigingen serieus nemen, je hebt niks aan het verzwaren van de crisis om defensie te steunen. Want uiteindelijk gaan de landen verder van Rusland dan alsnog bezuinigen op defensie, als ze moeten kiezen tussen bescherming van Polen en armoede voor hun eigen kiezers.
Nee de EU balanceert niet volgens alle experts op het randje van een economische crisis. Totale waanzin om zoiets te claimen. De grootste crisis is blijkbaar compleet gebrek aan zelfvertrouwen wat heeft geleid tot economische stagnatie. Alle experts zijn het erover eens dat Europa economisch nog steeds heel sterk is.
  donderdag 13 maart 2025 @ 16:56:18 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217033872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 16:39 schreef VoMy het volgende:
Welke internationale topfunctie komt er binnenkort vrij dat het voor Schoof opportuun is om het kabinet te laten vallen, of werkte dat alleen zo bij onze vorige premier?
Schoof boeit het niet zoveel. De man was al met pensioen. Als het kabinet valt zal hij wel paling gaan roken of bier gaan brouwen ofzo.
  donderdag 13 maart 2025 @ 17:01:50 #203
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217033949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee de EU balanceert niet volgens alle experts op het randje van een economische crisis. Totale waanzin om zoiets te claimen. De grootste crisis is blijkbaar compleet gebrek aan zelfvertrouwen wat heeft geleid tot economische stagnatie. Alle experts zijn het erover eens dat Europa economisch nog steeds heel sterk is.
EU is veel te veel bezig met linkse stokpaardjes te berijden

in 2050 iedereen electrisch rijden en zulke verrekijkerij , iedereen van het gas af, alle kerncentrales dicht , overal windmolens , alleen in de steden nog woningbouw en meer van die verdriet klets

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-03-2025 17:36:10 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217033975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar we balanceren ook niet op het randje van een defensie crisis.
pi_217034035
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 16:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Schoof is niet gebonden aan die motie hè.
Dan moet de PVV of NSC de stekker er uit trekken.
Graag... Maar ik zie dat niet gebeuren.
Zou Eerdmans het aandurven hierover de vertrouwensvraag aan de kamer voor te leggen? :D
pi_217034082
Ik heb wel weer zin in een goede politieke crisis, de laatste echte is alweer maanden geleden (en toen elke week ongeveer).
  donderdag 13 maart 2025 @ 17:17:14 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217034110
Misschien heeft Yesilgoz wel stiekem een photoshop van haar met Frans Timmermans op het bordes, die ze bij dit soort situaties omhoog houdt.
  donderdag 13 maart 2025 @ 17:57:49 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217034597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:
Misschien heeft Yesilgoz wel stiekem een photoshop van haar met Frans Timmermans op het bordes, die ze bij dit soort situaties omhoog houdt.
Yesilgoz lijkt me niet het type dat op Frans valt.
pi_217034610
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 17:17 schreef Hexagon het volgende:
Yeşilgöz is bij Zelensky, Van den Burg zit er namens de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 13 maart 2025 @ 18:03:35 #210
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217034664
quote:
6s.gif Op donderdag 13 maart 2025 17:13 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb wel weer zin in een goede politieke crisis, de laatste echte is alweer maanden geleden (en toen elke week ongeveer).
Echt waar? Ik heb juist het gevoel dat we gewoon door zijn gerold van het ene crisisberaad in het andere.
pi_217034681
Heerlijk politiek theater weer dit _O_
pi_217034704
Dat Yesilgoz nu in Oekraïne zit moet toch ook haast wel de aftrap van de VVD campagne zijn.
pi_217034741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 17:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar we balanceren ook niet op het randje van een defensie crisis.
Daarover verschillen de meningen. Ik vind het ook wat overtrokken allemaal. Van de andere kant ook weer niet, want stel er was echte dreiging hebben we dus overduidelijk niet genoeg om daar weerstand tegen te bieden. En de neuzen staan duidelijk ook niet dezelfde kant op. Als landen als Nederland al om de domste redenen op de rem gaan staan. Wij hebben geld zat, wat stelt Omtzigt dan voor dat we gewoon twee keer zoveel inleggen als nodig omdat we de zuid-Europese landen niet vertrouwen dat ze een investering in het leger aankunnen?

We kunnen vast ook wel vazal van Amerika worden, bied Trump aan om de 52ste of 53ste staat te worden en hij neemt het vast aan.
  donderdag 13 maart 2025 @ 18:35:54 #214
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217035084
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wij hebben geld zat
En toch hebben we werkende armen volgens ook de VVD notabene
  donderdag 13 maart 2025 @ 18:41:10 #215
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_217035184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik vind het ook wat overtrokken allemaal. Van de andere kant ook weer niet, want stel er was echte dreiging hebben we dus overduidelijk niet genoeg om daar weerstand tegen te bieden.
Het probleem is vooral dat we niet meer per definitie op de steun van de VS kunnen rekenen. Lijkt me meer dan terecht dat Europa daarom hun eigen defensie in orde maakt.

Fijn ook dat Schoof niet van plan is om Nederland in het rijtje met Hongarije te plaatsen. Hebben we toch nog iets aan die vent.
  donderdag 13 maart 2025 @ 18:47:24 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217035347
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:41 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat we niet meer per definitie op de steun van de VS kunnen rekenen. Lijkt me meer dan terecht dat Europa daarom hun eigen defensie in orde maakt.

Fijn ook dat Schoof niet van plan is om Nederland in het rijtje met Hongarije te plaatsen. Hebben we toch nog iets aan die vent.
Dat dus.
Al tig decennia was het eigenlijk vanzelfsprekend dat de VS ons te hulp zou komen.

Nu is heel duidelijk dat dat niet meer het geval is, en zullen we ervoor moeten zorgen dat wij onszelf en onze belangen ten aller tijden moeten kunnen verdedigen, tegen wie dan ook.

Nooit eerder was dat zo belangrijk dan nu.
Onbegrijpelijk dat men daartegen is.

Europa heeft de potentie om ook een supermacht te worden en nu is het moment daar om daaraan te gaan werken.

Doe je dat niet, dan zul je altijd de speelbal blijven van andere supermachten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217035700
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat dus.
Al tig decennia was het eigenlijk vanzelfsprekend dat de VS ons te hulp zou komen.

Nu is heel duidelijk dat dat niet meer het geval is, en zullen we ervoor moeten zorgen dat wij onszelf en onze belangen ten aller tijden moeten kunnen verdedigen, tegen wie dan ook.

Nooit eerder was dat zo belangrijk dan nu.
Onbegrijpelijk dat men daartegen is.

Europa heeft de potentie om ook een supermacht te worden en nu is het moment daar om daaraan te gaan werken.

Doe je dat niet, dan zul je altijd de speelbal blijven van andere supermachten.
Dat we ons moeten verdedigen kunnen verdedigen lijkt me inderdaad iets waar we aan moeten werken. Maar niet tegen wie dan ook, er zijn maar een paar spelers op het wereld toneel en ik weet niet of we een wapenwedloop met Amerika moeten willen. Wat dat betreft geloof ik dan meer in MAD.

Europa hoeft niet dominant te zijn op militair gebied, juist niet. Liever op andere zaken als je het mij vraagt. Militaire dominantie is vooral heel kostbaar. Dat kun je toch ook juist zien aan Amerika ze hebben daar zoveel richting het leger en de miljardairs gepompt dat ze idioten als Trump aan de macht brengen. Laten we hun voorbeeld op dat gebied niet volgen. Je kunt veel beter dominant zijn op gebied van mensenrechten, innovatie, kwaliteit van leven dat soort dingen.
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:15:41 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217036025
Hopelijk laat Schoof zich niet om lullen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:17:59 #219
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217036059
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat we ons moeten verdedigen kunnen verdedigen lijkt me inderdaad iets waar we aan moeten werken. Maar niet tegen wie dan ook, er zijn maar een paar spelers op het wereld toneel en ik weet niet of we een wapenwedloop met Amerika moeten willen. Wat dat betreft geloof ik dan meer in MAD.

Europa hoeft niet dominant te zijn op militair gebied, juist niet. Liever op andere zaken als je het mij vraagt. Militaire dominantie is vooral heel kostbaar. Dat kun je toch ook juist zien aan Amerika ze hebben daar zoveel richting het leger en de miljardairs gepompt dat ze idioten als Trump aan de macht brengen. Laten we hun voorbeeld op dat gebied niet volgen. Je kunt veel beter dominant zijn op gebied van mensenrechten, innovatie, kwaliteit van leven dat soort dingen.
Dat kan alleen met een sterk leger met buren als Rusland.

Ook wil je een Turkije, Algerije en Marokko gewoon naast economisch ook militair onder druk kunnen zetten als ze weer eens dreigen met vluchtelingenstromen of hun gajes niet willen terugnemen (veilige lander problematiek).

Dan rommelt het ook vaak in de periferie (Balkan) en Griekenland vs Turkije. Daar wil je adequaat kunnen optreden. En wat te denken van een enorme vluchtelingenstroom die in Afrika op gang komt door oorlog / klimaat in de toekomst? Als Egypte vs Ethiopië bijvoorbeeld losbarst.

Tot slot wil je zelf de internationele scheepvaart en grondstoffen kunnen beschermen.
pi_217036144
Overigens is deze hele soap vandaag wel weer de zoveelste indicatie dat het extraparlementaire van Omtzigt een grap is.

Extraparlementair als hij ook in de EU exact doet wat Omtzigt bedacht heeft en hij aan de lijn loopt ja.
pi_217036199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:22 schreef tizitl2 het volgende:
Overigens is deze hele soap vandaag wel weer de zoveelste indicatie dat het extraparlementaire van Omtzigt een grap is.

Extraparlementair als hij ook in de EU exact doet wat Omtzigt bedacht heeft en hij aan de lijn loopt ja.
Extraparlementair is voor Omtzigt: de ministers zijn uitvoerende ambtenaren, de Kamer bepaalt.

Dat bleek al wel eerder uit zijn woorden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:28:23 #222
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217036262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Extraparlementair is voor Omtzigt: de ministers zijn uitvoerende ambtenaren, de Kamer bepaalt.

Dat bleek al wel eerder uit zijn woorden.
Zoals het hem uitkomt ja. Omtzigt is een procedureneukende lapzwans zolang hij de procedures maar voor eigen gewin kan inzetten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 13 maart 2025 @ 19:31:05 #223
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217036308
Dilan legt het er trouwens wel erg dik bovenop door als opvolger van ‘my dear friend Mark’ - namens de derde partij van Nederland - in Kyiv op te duiken. Zelensky zal toch ook wel hebben gedacht wat voor onderdeur hij aan z’n fiets had hangen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217036343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:31 schreef Szura het volgende:
Dilan legt het er trouwens wel erg dik bovenop door als opvolger van ‘my dear friend Mark’ - namens de derde partij van Nederland - in Kyiv op te duiken. Zelensky zal toch ook wel hebben gedacht wat voor onderdeur hij aan z’n fiets had hangen.
Als Zelensky goede informateurs heeft, weet hij dat ze misschien einde van dit jaar al wel de premier van Nederland is.
pi_217036363
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat kan alleen met een sterk leger met buren als Rusland.

Ook wil je een Turkije, Algerije en Marokko gewoon naast economisch ook militair onder druk kunnen zetten als ze weer eens dreigen met vluchtelingenstromen of hun gajes niet willen terugnemen (veilige lander problematiek).

Dan rommelt het ook vaak in de periferie (Balkan) en Griekenland vs Turkije. Daar wil je adequaat kunnen optreden. En wat te denken van een enorme vluchtelingenstroom die in Afrika op gang komt door oorlog / klimaat in de toekomst? Als Egypte vs Ethiopië bijvoorbeeld losbarst.

Tot slot wil je zelf de internationele scheepvaart en grondstoffen kunnen beschermen.
Je denkt dat we nu geen militaire druk op Marokko kunnen zetten? Wat een totale onzin verder, zeker Turkije wil je ook helemaal niet onder druk kunnen zetten. We kunnen veel beter vriendjes worden. Europa kan echt veel beter op diplomatie inzetten dan militaire dominantie. Voor diplomatie moeten we wel meer te bieden hebben dan nu, maar militair zijn we met de voorgestelde investering top en economisch kunnen we dat ook worden.
Je kunt toch zelf ook wel nagaan, hoe Amerika nu de bullebak uithangt is echt geen slim beleid. Jij stelt voor dat we ons even bij de buren extreem impopulair gaan maken dat we dan meer gedaan krijgen. Nee natuurlijk niet zels als je kutburen heb kun je maar beter zorgen dat je een redelijke verhouding hebt. Niet denken zo lang ze maar bang voor me zijn ben ik de baas.

Opperen dat er honderden miljarden naar het leger moeten vanwege vluchtelingenstromen is al helemaal te zot. Als vluchtelingenstromen tegenhouden een doel is dan kunnen we flink gaan snijden in het leger want daar hebben we al meer dan genoeg voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')