Maar ondertussen is alles wel verwoest..quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nee...Soms moet het volk gewoon even voelen, anders gaan ze over 4 jaar door op dezelfde toer.
Ook dat niet, we zien vooral veel hysterische en boze reacties onder mensen die het op verscheidene vlakken niet eens zijn met zijn beleid. Nu is dat natuurlijk prima, ik heb zelf ook zo mijn kritieken op zijn keuzes tot op heden. Maar dat wil niet zeggen dat een politicus meteen een halve gare is, omdat jij het niet eens bent met zijn of haar beleid.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat we het niet eens zijn met zijn beleid maakt hem niet een "manische halve gare".
Zijn gedrag maakt hem een "manische halve gare"
De economie onder Biden kende een enorme inflatie, dit is ook de reden dat veel mensen juist op Trump hebben gestemd. Als het allemaal zo goed ging met de economie, dan was daar geen reden voor.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onder Joe Biden ging het prima, sterke economie, mooie beursgroei.
En heeft tot recordhoogte doorgezet onder Biden.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het aantal illegalen begon onder Trump z'n eerste termijn toe te nemen, grappig genoeg.
Veel Amerikanen zijn geen fan van de genderideologie, laat staan halfnaakte transgenders op het gras bij het Witte Huis.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
En wat is er mis met transgenders? Dat zit echt tussen je eigen oren.
Wat kan hij niet waarmaken? Je oordeelt alsof zijn termijn er al opzit, we zijn net een kleine twee maanden onderweg.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump schreeuwde heel hard dingen die hij niet waar kon maken maar wel beloofde.
Nu maakt hij er niets van waar maar hij is wel gekozen. Demagogen winnen wel vaker verkiezingen.
Trump zijn approval rating is welgeteld twee punten gezakt, vooral vanwege zorgen over de economie. Kortom, dat mensen terugverlangen naar Biden en Obama zal vooral wensdenken vanuit jouw kant zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Veel Amerikanen verlangen alweer terug naar de kalmte onder Biden en Obama.
Trump z'n populariteit keldert met de dag.
quote:The Emerson College Polling survey, released just after the 50-day mark of Trump’s second term in office, found 47 percent of voters approve of his job performance and 45 percent disapprove. That’s a drop from the 49 percent approval and 41 percent disapproval rating at the beginning of Trump’s second term.
Bron
Dat is ook de bedoeling, anders voelen ze het niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar ondertussen is alles wel verwoest..
Nee, dit is in reactie op de 25% heffing op elektriciteit is ingetrokken. Trump krijgt dus wat hij wil.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
De dubbele heffing is (of lijkt) eerst weer van de baan.
Zo werkt het presidentschap anno 2025, om de 12 uren ander beleid.
Je kan nou toch niet serieus met droge oogjes beweren dat je nergens het idee/gevoel hebt dat die man een serieus probleem heeft?? Dat daar flink wat mis gaat in die hersenen?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dat niet, we zien vooral veel hysterische en boze reacties onder mensen die het op verscheidene vlakken niet eens zijn met zijn beleid. Nu is dat natuurlijk prima, ik heb zelf ook zo mijn kritieken op zijn keuzes tot op heden. Maar dat wil niet zeggen dat een politicus meteen een halve gare is, omdat jij het niet eens bent met zijn of haar beleid.
Wat is er verwoest? Probeer dit soort claims eens te onderbouwen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar ondertussen is alles wel verwoest..
Laat m eens doorgaan op deze manier voor een paar jaar??quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er verwoest? Probeer dit soort claims eens te onderbouwen.
Ja, en in Canada 80% van de bedrijven.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Canada zou gewoon de export naar de US 1 kwartaal stil moeten leggen.
Dus alles, ruwe olie, hout, stroom, nikkel, aluminium, grondstof voor kunstmest, etc. Alles...
Dan kunnen 35 tot 50% van alle fabrieken, bouwbedrijven en boeren in de US het werk neerleggen.
MADquote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:47 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, en in Canada 80% van de bedrijven.
Nee, dat heb ik niet. Ik vind Trump een naracist en hij speelt een gewaagd spel. Ik vind dat geklooi met die importheffingen ook niet handig want het brengt veel onzekerheid met zich mee wat ook meteen is terug te merken op de beursvloer. Maar omdat ik die keuzes niet begrijp of vaag vind, maakt dat niet Trump een volslagen idioot.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je kan nou toch niet serieus met droge oogjes beweren dat je nergens het idee/gevoel hebt dat die man een serieus probleem heeft?? Dat daar flink wat mis gaat in die hersenen?
Tot op heden is er niets verwoest. En Canada heeft weinig te willen, zij zijn zelf meer afhankelijk van de VS dan vice-versa.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Laat m eens doorgaan op deze manier voor een paar jaar??
Hij is tegen zoveel schenen aan het schoppen.. mensen onthouden dit he?
Trump klaagde juist dat de US meer importeert uit Canada dan Canada afneemt uit de US.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En Canada heeft weinig te willen, zij zijn zelf meer afhankelijk van de VS dan vice-versa.
Kijk eens naar 2023quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je haalt winst en omzet door elkaar
Ik zeg niet dat het een goede tactiek is.quote:
Ik weet hetquote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een goede tactiek is.
Het is nog zeker geen feit dat trump krijgt wat hij wil dus ik zou zeggen neem je eigen advies ter harte zou ik zeggenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dit is in reactie op de 25% heffing op elektriciteit is ingetrokken. Trump krijgt dus wat hij wil.
Het zou wat dat betreft fijn zijn als je het bij de feiten niet houdt en niet gewoon maar dingen gaat verzinnen.
Er is niets vaags aan het dreigen of chanteren van buren of bondgenotenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..] Maar omdat ik die keuzes niet begrijp of vaag vind, maakt dat niet Trump een volslagen idioot.
[..]
Tot op heden is er niets verwoest. En Canada heeft weinig te willen, zij zijn zelf meer afhankelijk van de VS dan vice-versa.
En daar was hij al:quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het plan lijkt:
- zorg en onderwijs kan prima helemaal zonder regelgeving, laat de markt het maar oplossen
quote:Today the Trump administration administration is expected to issue a notice that it intends to fire approximately half the staff at the United States Department of Education. The Reduction in Force notice (a legal requirement when the federal government is planning large scale layoffs), is expected this evening, after all staff at the department were told to leave their office buildings by 6pm, and not to come to work on Wednesday, March 12.
Tja, als je de discussie denkt te kunnen voeren op basis van allerlei dingen die je er maar even bij denkt te kunnen verzinnen, houdt het natuurlijk snel op.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er is niets vaags aan het dreigen of chanteren van buren of bondgenoten
Er is niets vaags aan dreigen met het veroveren van andermans land
Er is niets vaags aan negeren van de rechterlijke macht
Er is niets vaags aan het verwoesten van de eigen economie
Er is niets vaags aan het legitimeren van genocide plegende dictators
Er is niets vaags aan het van de omgang met Oekraïne en Zelensky
Dus blijf alsjeblieft janken over blote transgenders op een gazonnetje, dat is echt reuze belangrijk en levensgevaarlijk. Misschien kunnen we ze in een mooi roze geverfd concentratiekampje stoppen, lost dat jouw probleem op?
En regeren via Truth Social ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:17 schreef Basp1 het volgende:
De democratie van de VS die op dit moment voornamelijk executive orders uitvoerdert is geen democratie beste Howard.
Fraude roepen op x die later weer geen fraude blijkt te zijn net zo min. Maar het doet het goed bij onze extreem rechts conservatieve mensen die zichtbaar zo door propaganda beïnvloed zijn dat ze maar blijven volhouden dat hun Führers nooit iets fout kunnen doen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
En regeren via Truth Social ook niet.
Nouja, ik kan er wel van genieten. Hopelijk dat er vooral flinke armoede komt onder de Trump-stemmers.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er broeit wel wat bij de democraten, onder leiding van Bernie Sanders.
Maar zij hebben geen meerderheden dus in feite kunnen ze niet veel meer dan rechtszaken aanspannen en burgers mobiliseren om te protesteren.
Daarnaast wordt er in zo'n hoog tempo afgebroken, dat de rechterlijke macht amper alle zaken kan behandelen.
Het kost enkele dagen tot weken om iets voor te bereiden en ondertussen is een afdeling dan al kaalgeplukt.
Dat is ook de strategie van DOGE: snel werken, flink snijden en dan heeft niemand tijd om er nog wat aan te doen. Ambtenaren (mensen met een gezin / leven) komen op kantoor waar ze 20 jaar werken en krijgen 15 minuten om hun spullen te pakken.
Het afbreken kan in enkele maanden, het opbouwen kost decennia.
Het is gewoon een shitshow.
Je verzint maar wat.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In 2024 was de handelsbalans met 63,3 miljard in het voordeel van Canada. En zeker omdat we het hebben over energie en ruwe grondstoffen vanuit Canada naar de VS hebben ze de touwtjes dus stevig in handen.
Deze gek wordt juist constant gestopt.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:12 schreef Lenny77 het volgende:
Is er dan niemand die die gek kan stoppen?
Ik hoop echt dat de Canadezen stand houden...
Waarom zou Canada zich moeten aansluiten bij de VS?quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:28 schreef QAnonn het volgende:
Moeten ze zich maar aansluiten bij de VS.
Trudeau is exit. Die is wél in staat gebleken in het belang van het land te denken.quote:Trudeaux
En de man heet Trudeau.quote:Op woensdag 12 maart 2025 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou Canada zich moeten aansluiten bij de VS?
[..]
Trudeaux is exit. Die is wél in staat gebleken in het belang van het land te denken.
Altijd mooi natuurlijk voor de euro... maar de drop is echt minimaal. Bijna onzichtbaar op de totale grafiek....quote:Op woensdag 12 maart 2025 12:56 schreef Digi2 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
The Dollar Plummets: Trump Threatens the Hegemony of the Global Monetary
De Democraten zijn helemaal niet stil. Ze hebben echter geen meerderheid in het parlement. In beide kamers van het Congress niet. Ze kunnen dus weinig beginnen tegen Trumps acties beginnen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 00:09 schreef einzeinz het volgende:
Dan zou je denken dat de Democraten van zich laten horen. Dat er bepaalde Republikeinen ook wederwoord bieden tegen hun president...
Maar nee hoor. Iedereen is stil en laat die kleuter begaan.
En de Amerikaan wordt dag na dag armer en komt er slechter uit.
Google het eens? Handelsbalans Amerika Canada 2024 en dan mag jij mij aantonen wat er niet klopt.quote:
quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Deze MAD bedoel je, neem ik aan!?
Amerika heeft veel meer aanpassingscapaciteit. Alleen al vanwege het verschil in grote.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Google het eens? Handelsbalans Amerika Canada 2024 en dan mag jij mij aantonen wat er niet klopt.
Geen idee wat hier staat. Grote wat?quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika heeft veel meer aanpassingscapaciteit. Alleen al vanwege het verschil in grote.
Economie. Dacht dat dat toch wel evident was gezien we spreken over tarieven.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geen idee wat hier staat. Grote wat?
Maar de grootte van je economie is gebaseerd op een aantal factoren. En juist met die factoren zoals grondstoffen en aanvoer van energie kan Canada Amerika harder raken dan andersom.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Economie. Dacht dat dat toch wel evident was gezien we spreken over tarieven.
Nee, natuurlijk niet. De VS heeft veel meer middelen, een grotere markt en meer invloed op de wereldhandel wat een groot voordeel is als de economische 'oorlog' lang duurt. Zo 75% van de Canadese export gaat naar Amerika.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar de grootte van je economie is gebaseerd op een aantal factoren. En juist met die factoren zoals grondstoffen en aanvoer van energie kan Canada Amerika harder raken dan andersom.
Wat ze dezelfde dag nog naar een andere afnemer kunnen exporteren. Waar gaat Amerika die 60+ miljard importgoederen mee compenseren? De andere landen/werelddelen waar ze een tarievenoorlog mee zijn gestart? Die domino gaat hun economie dus wel degelijk véél harder raken dan Canada.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. De VS heeft veel meer middelen, een grotere markt en meer invloed op de wereldhandel wat een groot voordeel is als de economische 'oorlog' lang duurt. Zo 75% van de Canadese export gaat naar Amerika.
Nu haal je er ineens bij dat de VS op dit moment ook ruzie aan het zoeken is met andere landen. Dat is waar. Dat zou mogelijk in het voordeel van Canada zijn. Maar wat jij aan het verkondigen was dat Canada puur vanuit zichzelf Amerika meer pijn zou kunnen doen dan andersom.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat ze dezelfde dag nog naar een andere afnemer kunnen exporteren. Waar gaat Amerika die 60+ miljard importgoederen mee compenseren? De andere landen/werelddelen waar ze een tarievenoorlog mee zijn gestart? Die domino gaat hun economie dus wel degelijk véél harder raken dan Canada.
Canada verkoopt grondstoffen en halffabricaten aan de VS. Voor het geld dat ze daar voor krijgen, kopen ze Amerikaanse producten.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Economie. Dacht dat dat toch wel evident was gezien we spreken over tarieven.
Dat haal ik er helemaal niet ineens bijquote:Op woensdag 12 maart 2025 16:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu haal je er ineens bij dat de VS op dit moment ook ruzie aan het zoeken is met andere landen. Dat is waar. Dat zou mogelijk in het voordeel van Canada zijn. Maar wat jij aan het verkondigen was dat Canada puur vanuit zichzelf Amerika meer pijn zou kunnen doen dan andersom.
Kom zeg. Als je al niet eerlijk kan discussiëren. Jij zei dat Canada Amerika meer pijn kan doen, dan andersom. Als in: als Canada in een handelsstrijd komt met Amerika. Op geen enkele manier had je duidelijk gemaakt dat je dit denkt OMDAT Amerika ookal ruzie heeft gezocht met andere landen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 16:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat haal ik er helemaal niet ineens bijCanada is niet zo dom om eerst een handelsoorlog te starten met bijvoorbeeld de EU en China voordat ze tegen Amerika gaan lopen kutten. En daarom gaat een handelsoorlog met Amerika ze minder hard raken dan andersom. Jij had het toch over “evident de economie”?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |