abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 20:43:20 #151
441859 crew  Lenny77
pi_217012382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:40 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nee...Soms moet het volk gewoon even voelen, anders gaan ze over 4 jaar door op dezelfde toer.
Maar ondertussen is alles wel verwoest..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:43:29 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217012385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat we het niet eens zijn met zijn beleid maakt hem niet een "manische halve gare".

Zijn gedrag maakt hem een "manische halve gare"
Ook dat niet, we zien vooral veel hysterische en boze reacties onder mensen die het op verscheidene vlakken niet eens zijn met zijn beleid. Nu is dat natuurlijk prima, ik heb zelf ook zo mijn kritieken op zijn keuzes tot op heden. Maar dat wil niet zeggen dat een politicus meteen een halve gare is, omdat jij het niet eens bent met zijn of haar beleid.
quote:
[..]
Onder Joe Biden ging het prima, sterke economie, mooie beursgroei.
De economie onder Biden kende een enorme inflatie, dit is ook de reden dat veel mensen juist op Trump hebben gestemd. Als het allemaal zo goed ging met de economie, dan was daar geen reden voor.
quote:
Het aantal illegalen begon onder Trump z'n eerste termijn toe te nemen, grappig genoeg.
En heeft tot recordhoogte doorgezet onder Biden.
quote:
En wat is er mis met transgenders? Dat zit echt tussen je eigen oren.
Veel Amerikanen zijn geen fan van de genderideologie, laat staan halfnaakte transgenders op het gras bij het Witte Huis.
quote:
[..]
Trump schreeuwde heel hard dingen die hij niet waar kon maken maar wel beloofde.
Nu maakt hij er niets van waar maar hij is wel gekozen. Demagogen winnen wel vaker verkiezingen.
Wat kan hij niet waarmaken? Je oordeelt alsof zijn termijn er al opzit, we zijn net een kleine twee maanden onderweg.
quote:
[..]
Veel Amerikanen verlangen alweer terug naar de kalmte onder Biden en Obama.
Trump z'n populariteit keldert met de dag.
Trump zijn approval rating is welgeteld twee punten gezakt, vooral vanwege zorgen over de economie. Kortom, dat mensen terugverlangen naar Biden en Obama zal vooral wensdenken vanuit jouw kant zijn.
quote:
The Emerson College Polling survey, released just after the 50-day mark of Trump’s second term in office, found 47 percent of voters approve of his job performance and 45 percent disapprove. That’s a drop from the 49 percent approval and 41 percent disapproval rating at the beginning of Trump’s second term.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217012397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is ook de bedoeling, anders voelen ze het niet.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:45:35 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217012416
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
De dubbele heffing is (of lijkt) eerst weer van de baan.

Zo werkt het presidentschap anno 2025, om de 12 uren ander beleid.
Nee, dit is in reactie op de 25% heffing op elektriciteit is ingetrokken. Trump krijgt dus wat hij wil.

Het zou wat dat betreft fijn zijn als je het bij de feiten niet houdt en niet gewoon maar dingen gaat verzinnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 20:45:44 #155
441859 crew  Lenny77
pi_217012418
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook dat niet, we zien vooral veel hysterische en boze reacties onder mensen die het op verscheidene vlakken niet eens zijn met zijn beleid. Nu is dat natuurlijk prima, ik heb zelf ook zo mijn kritieken op zijn keuzes tot op heden. Maar dat wil niet zeggen dat een politicus meteen een halve gare is, omdat jij het niet eens bent met zijn of haar beleid.

Je kan nou toch niet serieus met droge oogjes beweren dat je nergens het idee/gevoel hebt dat die man een serieus probleem heeft?? Dat daar flink wat mis gaat in die hersenen?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:46:16 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217012434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:43 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Wat is er verwoest? Probeer dit soort claims eens te onderbouwen.
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 20:47:10 #157
441859 crew  Lenny77
pi_217012452
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is er verwoest? Probeer dit soort claims eens te onderbouwen.
Laat m eens doorgaan op deze manier voor een paar jaar??
Hij is tegen zoveel schenen aan het schoppen.. mensen onthouden dit he?
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:47:38 #158
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_217012460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Canada zou gewoon de export naar de US 1 kwartaal stil moeten leggen.

Dus alles, ruwe olie, hout, stroom, nikkel, aluminium, grondstof voor kunstmest, etc. Alles...

Dan kunnen 35 tot 50% van alle fabrieken, bouwbedrijven en boeren in de US het werk neerleggen.
Ja, en in Canada 80% van de bedrijven.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:48:21 #159
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217012472
Sommige mensen moeten hun best doen om hun leugens te onthouden.
Sommige mensen doen niet eens hun best om hun leugens te onthouden…
pi_217012474
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:47 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Ja, en in Canada 80% van de bedrijven.
MAD 8-)
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:48:45 #161
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  dinsdag 11 maart 2025 @ 20:49:41 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217012498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je kan nou toch niet serieus met droge oogjes beweren dat je nergens het idee/gevoel hebt dat die man een serieus probleem heeft?? Dat daar flink wat mis gaat in die hersenen?
Nee, dat heb ik niet. Ik vind Trump een naracist en hij speelt een gewaagd spel. Ik vind dat geklooi met die importheffingen ook niet handig want het brengt veel onzekerheid met zich mee wat ook meteen is terug te merken op de beursvloer. Maar omdat ik die keuzes niet begrijp of vaag vind, maakt dat niet Trump een volslagen idioot.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Laat m eens doorgaan op deze manier voor een paar jaar??
Hij is tegen zoveel schenen aan het schoppen.. mensen onthouden dit he?
Tot op heden is er niets verwoest. En Canada heeft weinig te willen, zij zijn zelf meer afhankelijk van de VS dan vice-versa.
pi_217012593
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En Canada heeft weinig te willen, zij zijn zelf meer afhankelijk van de VS dan vice-versa.
Trump klaagde juist dat de US meer importeert uit Canada dan Canada afneemt uit de US.

Dat maakt de US toch echt meer afhankelijk van Canada.

Daarnaast, als Canada geen hout, olie, nikkel, aluminium en stroom meer levert ligt de US toch echt voor een groot deel op z'n gat. Europa kan dat wel opvullen, dan nemen wij die producten af van Canada.
pi_217012603
Wat jammer toch dat Biden weg is die had onze howard als echt conservatieve pavlov napraat narratief dan vast wel gebombardeerd tot seniele oude gek met veel emotioneel gezever over transgenders en BLM. _O-
pi_217012691
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 18:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je haalt winst en omzet door elkaar
Kijk eens naar 2023 :P

En dan wat verder terug.
pi_217012695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:42 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Van een stampende 10 jarige?
Ik zeg niet dat het een goede tactiek is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 11 maart 2025 @ 21:02:03 #167
441859 crew  Lenny77
pi_217012706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat het een goede tactiek is.
Ik weet het :*
  dinsdag 11 maart 2025 @ 21:45:19 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217013528
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit is in reactie op de 25% heffing op elektriciteit is ingetrokken. Trump krijgt dus wat hij wil.

Het zou wat dat betreft fijn zijn als je het bij de feiten niet houdt en niet gewoon maar dingen gaat verzinnen.
Het is nog zeker geen feit dat trump krijgt wat hij wil dus ik zou zeggen neem je eigen advies ter harte zou ik zeggen :)

Iets met grote koeienletters claimen op je eigen social media platform maakt het nog niet waar. Verder wordt trump dagelijks op het verkondigen van halve waarheden betrapt dus trap er niet te snel ik zou ik zeggen.

Ik twijfel dan ook aan zijn intellectuele vermogen.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 22:19:54 #169
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217014148
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..] Maar omdat ik die keuzes niet begrijp of vaag vind, maakt dat niet Trump een volslagen idioot.
[..]
Tot op heden is er niets verwoest. En Canada heeft weinig te willen, zij zijn zelf meer afhankelijk van de VS dan vice-versa.
Er is niets vaags aan het dreigen of chanteren van buren of bondgenoten
Er is niets vaags aan dreigen met het veroveren van andermans land
Er is niets vaags aan negeren van de rechterlijke macht
Er is niets vaags aan het verwoesten van de eigen economie
Er is niets vaags aan het legitimeren van genocide plegende dictators
Er is niets vaags aan het van de omgang met Oekraïne en Zelensky

Dus blijf alsjeblieft janken over blote transgenders op een gazonnetje, dat is echt reuze belangrijk en levensgevaarlijk. Misschien kunnen we ze in een mooi roze geverfd concentratiekampje stoppen, lost dat jouw probleem op?
pi_217014996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het plan lijkt:

- zorg en onderwijs kan prima helemaal zonder regelgeving, laat de markt het maar oplossen

En daar was hij al:

https://www.forbes.com/sites/edwardconroy/2025/03/11/department-of-education-to-lay-off-50-of-staff-polling-shows-voters-oppose-eliminating-the-agency/

quote:
Today the Trump administration administration is expected to issue a notice that it intends to fire approximately half the staff at the United States Department of Education. The Reduction in Force notice (a legal requirement when the federal government is planning large scale layoffs), is expected this evening, after all staff at the department were told to leave their office buildings by 6pm, and not to come to work on Wednesday, March 12.
pi_217015615
Wat een loser :')
Eigenlijk geniet ik wel van deze Trump als hij zo doet. Voert ie ineens 50% importtarieven in. Zelfs een kind van 6 (die net begint te rekenen) begrijpt dat dit op termijn nefast is voor je economie.

Maar ze doen maar.
Als wij ondertussen onze handel voeren met de rest van de wereld, dan kunnen we met popcorn in de hand kijken naar de ondergang van Amerika.

En leg ondertussen nog maar hardere sancties op aan de Russen zodat zij ook droog gelegd worden en dan komt Europa er nog beter uit.
Cindy De Vuyst
pi_217015631
Dan zou je denken dat de Democraten van zich laten horen. Dat er bepaalde Republikeinen ook wederwoord bieden tegen hun president...

Maar nee hoor. Iedereen is stil en laat die kleuter begaan.
En de Amerikaan wordt dag na dag armer en komt er slechter uit.
Cindy De Vuyst
pi_217015670
De VS heeft het vaak over een trade deficit. Die trade deficit is natuurlijk liegen bij omissie door te doen alsof ze door Jan en Alleman genaaid worden. Dan doelen ze vooral op materiële producten (en doen alsof ze oostindisch doof en blind zijn als het gaat om niet materiële producten/patenten/octrooien en noem maar op - willekeurig met cijfers spelen - net accountants van KPMG en PWC) maar als je kijkt naar services dan is verdienen ze bakken met geld in het buitenland. In 2023 exporteerden ze voor 1026 miljard dollar aan services naar het buitenland en importeerden ze zelf 748 miljard dollar aan services voor een resultaat van 280 miljard dollar in het groen.

https://www.bea.gov/data/(...)al-services-expanded

[ Bericht 13% gewijzigd door Peppert op 12-03-2025 01:20:22 ]
pi_217015690
Ik kan niet eens mijn vorige post editen. Gare kutwebsite. Hier de link.

https://www.bea.gov/data/(...)al-services-expanded
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:09:55 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217016602
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:19 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Er is niets vaags aan het dreigen of chanteren van buren of bondgenoten
Er is niets vaags aan dreigen met het veroveren van andermans land
Er is niets vaags aan negeren van de rechterlijke macht
Er is niets vaags aan het verwoesten van de eigen economie
Er is niets vaags aan het legitimeren van genocide plegende dictators
Er is niets vaags aan het van de omgang met Oekraïne en Zelensky

Dus blijf alsjeblieft janken over blote transgenders op een gazonnetje, dat is echt reuze belangrijk en levensgevaarlijk. Misschien kunnen we ze in een mooi roze geverfd concentratiekampje stoppen, lost dat jouw probleem op?
Tja, als je de discussie denkt te kunnen voeren op basis van allerlei dingen die je er maar even bij denkt te kunnen verzinnen, houdt het natuurlijk snel op.

Zo wordt de rechterlijke macht niet genegeerd, is zoals aangegeven de Amerikaanse economie niet verwoest en worden er ook geen 'genocide plegende dictators' gelegitimeerd, laat staan dat iemand het hier over concentratiekampen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')