abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217012600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
De NSC heeft zojuist door de Raad van State afgekeurde wetgeving zonder aanpassing goedgekeurd. Lijkt me niet het toppunt van degelijk bestuur.
Ja er valt van alles op aan te merken mbt tot de NSC verder, maar ergens is het ook weleens verfrissend om niet meteen ja/nee te zeggen als Tusk/Van der Leyen een uitspraak doet zonder verdere details.
pi_217012732
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja er valt van alles op aan te merken mbt tot de NSC verder, maar ergens is het ook weleens verfrissend om niet meteen ja/nee te zeggen als Tusk/Van der Leyen een uitspraak doet zonder verdere details.
Niks verfrissend aan anderen de kar laten trekken. Nog maar een beslissing vooruitschuiven en niet mee praten.
pi_217012764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 20:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoeveel waren voor? Piketty vindt al veel langer dat we een economische unie moeten hebben. Veel economen kan ik moeilijk serieus nemen er zijn er zoveel die overduidelijk ideologie bedrijven en geen wetenschap.
Die schuldencrisis hebben we alles verkeerd gedaan, duidelijk naar de verkeerd economen geluisterd.
Niet veel. De euro is een politiek project en geen economische.
pi_217012885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Niet veel. De euro is een politiek project en geen economische.
Nee politiek en economie zijn nogal nauw verbonden. Je kunt geen stabiel politiek verbond hebben als er niet ook op economisch vlak goede samenwerking is. Wat dat betreft was de Euro een goede stap maar vervolgens is niet doorgezet. Dat er nog altijd geen Eurobonds zijn 23 jaar later is natuurlijk een grote fout. Met COVID zagen we dat het extreem effectief is om wel zo beleid te voeren. Dat we vervolgens meteen weer terug zijn gevallen in oude gewoontes kunnen we nu hopelijk rechtzetten.
Wat dat betreft stemt deze huidige crisis ook weer optimistisch, Europa lijkt wakker. Toch niet de meeste van onze rechtse kneuterboeren partijtjes. Die willen liever zitten op onze centen tot ze niks meer waard zijn.
pi_217012950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee politiek en economie zijn nogal nauw verbonden. Je kunt geen stabiel politiek verbond hebben als er niet ook op economisch vlak goede samenwerking is. Wat dat betreft was de Euro een goede stap maar vervolgens is niet doorgezet. Dat er nog altijd geen Eurobonds zijn 23 jaar later is natuurlijk een grote fout. Met COVID zagen we dat het extreem effectief is om wel zo beleid te voeren. Dat we vervolgens meteen weer terug zijn gevallen in oude gewoontes kunnen we nu hopelijk rechtzetten.
Wat dat betreft stemt deze huidige crisis ook weer optimistisch, Europa lijkt wakker. Toch niet de meeste van onze rechtse kneuterboeren partijtjes. Die willen liever zitten op onze centen tot ze niks meer waard zijn.
Dit is echt grote quatsch. Je hebt helemaal geen gezamenlijke munt nodig om economisch samen te werken.

De euro was een voorwaarde voor de hereniging van Oost en west-Duitsland. Had niks met economie te maken.

Een gezamenlijke munt is extreem inefficiënt. Wisselkoersen waren ook maar ~0,5% van de kosten die verdwenen.
pi_217013366
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:13 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit is echt grote quatsch. Je hebt helemaal geen gezamenlijke munt nodig om economisch samen te werken.

De euro was een voorwaarde voor de hereniging van Oost en west-Duitsland. Had niks met economie te maken.

Een gezamenlijke munt is extreem inefficiënt. Wisselkoersen waren ook maar ~0,5% van de kosten die verdwenen.
Ik stel helemaal niet dat een gezamenlijke munt nodig is om economisch samen te werken. Ik zeg dat als je politiek samen wil werken je dat economisch ook moet willen doen. In dat geval is één munt heel logisch.
Geen idee wat voor complot je hebt gelezen over de hereniging van Duitsland. Daar was de Euro in elk geval geen voorwaarde voor.
quote:
The euro was established by the provisions in the 1992 Maastricht Treaty.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euro
De muur viel drie jaar daarvoor.
Een gezamelijke munt hoeft niet extreem inefficient te zijn, de Dollar bijvoorbeeld is een gigantisch voordeel voor Amerika. Als Europa daadwerkelijk economisch meer een wordt dan kan dat voor ons ook een voordeel zijn.
pi_217013451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 21:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik stel helemaal niet dat een gezamenlijke munt nodig is om economisch samen te werken. Ik zeg dat als je politiek samen wil werken je dat economisch ook moet willen doen. In dat geval is één munt heel logisch.
Geen idee wat voor complot je hebt gelezen over de hereniging van Duitsland. Daar was de Euro in elk geval geen voorwaarde voor.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Euro
De muur viel drie jaar daarvoor.
Een gezamelijke munt hoeft niet extreem inefficient te zijn, de Dollar bijvoorbeeld is een gigantisch voordeel voor Amerika. Als Europa daadwerkelijk economisch meer een wordt dan kan dat voor ons ook een voordeel zijn.
https://duitslandinstituu(...)ationale-goedkeuring

Echt een complot ja.
pi_217013745
quote:
Dus er zeiden twee landen tegen Duitsland je moet meedoen aan een muntunie. Vervolgens zeg jij dat de Euro is ontstaan als voorwaarde van een verenigd Duitsland. Ja volgens Frankrijk en Engeland blijkbaar, dat wist ik trouwens niet. Maar er deden nog 17 andere landen mee he. Ik neem aan dat die andere 17 landen niet meededen zodat Duitsland een kon worden volgens Frankrijk en Engeland. Die eenwording was ook al een feit voordat de daadwerkelijke beslissing om de Euro in te voeren werd genomen.
pi_217013803
VVD laat klimaatdoelen 2030 varen: https://www.volkskrant.nl(...)grijk-meer~b7dcc0e0/

Zou er toch wat inhoudelijks achter het opstappen van Van der Wal hebben gezeten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217014094
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 22:00 schreef Hanca het volgende:
VVD laat klimaatdoelen 2030 varen: https://www.volkskrant.nl(...)grijk-meer~b7dcc0e0/

Zou er toch wat inhoudelijks achter het opstappen van Van der Wal hebben gezeten?
Geopolitiek belangrijker. Geopolitiek een makkelijk excuus zullen ze bedoelen. Daarbij de regering ziet die geopolitiek toch niet zitten, ik dacht dat NSC, BBB en PVV net tegen EU investering in defensie stemmen.
Haha Eerdmans ook daar weer, ik zie meer in het kabinetsplan dan in wat de oppositie zegt. Kon de krant geen quote vinden van een partij die er wel toe doet in Nederland?
pi_217014613
Aan de energieprijzen zul je wel iets moeten doen.

https://www.nu.nl/klimaat(...)en-hard-stijgen.html

Niet onlogisch, maar eerst was het door salderen interessant, toen door "gratis stroom/0ct per kwh" op piekuren en als nieuwe wortel voor de neus de thuisbatterij.

Geopolitiek en economie klopt deels wel natuurlijk, alles kost miljarden die ergens vandaan moeten komen.
  dinsdag 11 maart 2025 @ 23:01:31 #212
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217014859
Best interessant om te zien dat we afgezakt zijn onder Hongarije qua politieke intelligentie en integriteit
pi_217014929
Wat een gehakkel van Omtzigt bij Bar Laat.

Ook al ben je tegen deze wijze van financieren, had dan met een andere motie gekomen. Nu gooit het de premier internationaal voor de bus. Omtzigt gooit het erop dat de stem verklaring alles goed maakt. Nee, de motie is aangenomen dus Rearm weggestemd. De stem verklaring doet er niet toe. Weer een klassieke Omtzigt huil: ze luisteren niet naar de details van mijn stem verklaring. Nee Pieter, de uitslag is het resultaat en dat telt. Man man.
pi_217015062
Volgens Omtzigt heeft Schoof wel mandaat om plannen voor te bereiden en gesprekken te voeren want ze steunen Oekraïne. Je vraagt je af of hij de motie wel heeft gelezen, hij leeft weer eens in een parallel universum. Wil en het signaal afgeven dat financiering moet en dat hij Oekraïne wel steunt en investeringen ok vindt. Maar de motie is een binaire uitkomst, en daar gaat hij volledig aan voorbij. Je kan niet van twee walletjes willen eten en net doen of je alle uitkomsten steunt. Omtzigt kan weer eens geen keuze maken en laat Nederland dus internationaal bungelen. Snapt niet dat ze in Brussel niet zijn stem verklaring doorgronden. Aan welk spul zit hij.

Journo er tegenover maakte hem makkelijk in. Ook kende hij de feiten niet over het voorstel. Hij acteert op basis van frustraties uit het verleden
pi_217015119
quote:

Prima idee, dat zou toch al niet gehaald worden en hoeft ook niet. Kerncentrales bouwen en minder afhankelijk worden van buitenlands gas is veel belangrijker, de CO2 uitstoot gaat alsnog gewoon omloog en dat is prima.
pi_217015336
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat een gehakkel van Omtzigt bij Bar Laat.

Ook al ben je tegen deze wijze van financieren, had dan met een andere motie gekomen. Nu gooit het de premier internationaal voor de bus. Omtzigt gooit het erop dat de stem verklaring alles goed maakt. Nee, de motie is aangenomen dus Rearm weggestemd. De stem verklaring doet er niet toe. Weer een klassieke Omtzigt huil: ze luisteren niet naar de details van mijn stem verklaring. Nee Pieter, de uitslag is het resultaat en dat telt. Man man.
Is het zo'n stemming dat als 1 land het tegenhoud dat het gelijk van de baan is? Anders, tja dan is het toch een ander verhaal?
  woensdag 12 maart 2025 @ 00:31:53 #217
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217015732
quote:

Lijkt me heel verstandig.
  woensdag 12 maart 2025 @ 00:43:40 #218
319979 Fok-it
All is well
pi_217015798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 23:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Best interessant om te zien dat we afgezakt zijn onder Hongarije qua politieke intelligentie en integriteit
Van voorloper naar paria in Europa.

En dat in nog geen paar jaar

Knap hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217015905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Van voorloper naar paria in Europa.

En dat in nog geen paar jaar

Knap hoor
Tja VVD en NSC zagen PVV meer zitten dan PvdA.
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:19:44 #220
319979 Fok-it
All is well
pi_217015947
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vooral Omtzigt blijkt geen haar beter te zijn dan Wilders inderdaad. Kan me geen NSC-stemmer voorstellen die hem ook nog maar enigszins vertrouwt of serieus neemt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:20:42 #221
396550 Richestorags
pi_217015951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je moet je afvragen waarom dat is.
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:21:15 #222
396550 Richestorags
pi_217015954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vooral Omtzigt blijkt geen haar beter te zijn dan Wilders inderdaad. Kan me geen NSC-stemmer voorstellen die hem ook nog maar enigszins vertrouwt of serieus neemt
De druiven zijn zuur he?
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:30:34 #223
319979 Fok-it
All is well
pi_217015980
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gaat alles wel goed met je? Je komt niet verder dan je eigen waarheden in one-liners uitdrukken. Onderbouw je punten eens.
Wie ben jij om dit te zeggen dan?

Dit is geen oneliner?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De druiven zijn zuur he?
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:33:01 #224
396550 Richestorags
pi_217015986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wie ben jij om dit te zeggen dan?
Geen idee. Een observant.

quote:
Dit is geen oneliner?
[..]

Nee, het is een vraag.
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:38:58 #225
319979 Fok-it
All is well
pi_217015990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Geen idee. Een observant.
[..]
Nee, het is een vraag.
Misschien kan je je eigen posts dan lekker gaan observeren want het is echt niet veel inhoudelijker.

Begrijp ook niet wat er verder aan te onderbouwen valt. Sinds Omtzigt de oppositie uit is heeft hij zijn politieke ziel verkocht aan de PVV. En gegokt en verloren. Heeft weinig met zure druiven te maken, anders sla je de peilingen van de afgelopen pakweg 12 maanden er even op na
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')