abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217015998
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Misschien kan je je eigen posts dan lekker gaan observeren want het is echt niet veel inhoudelijker.

Begrijp ook niet wat er verder aan te onderbouwen valt. Sinds Omtzigt de oppositie uit is heeft hij zijn politieke ziel verkocht aan de PVV. En gegokt en verloren. Heeft weinig met zure druiven te maken, anders sla je de peilingen van de afgelopen pakweg 12 maanden er even op na
Ja Omtzigt heeft in no time -20 zetels voor elkaar gekregen ofzo maar de linkse druiven zijn weer zuur. Voor sommige users is er echt niks anders te zeggen dan links bad links bad links bad, ik ben niet rechts hoor.
  woensdag 12 maart 2025 @ 01:57:48 #227
319979 Fok-it
All is well
pi_217016002
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja Omtzigt heeft in no time -20 zetels voor elkaar gekregen ofzo maar de linkse druiven zijn weer zuur. Voor sommige users is er echt niks anders te zeggen dan links bad links bad links bad, ik ben niet rechts hoor.
Het is sinds 22 november 23 letterlijk het enige wat je hoort. Zelfkritiek is er niet. Wat dan ook wel weer leuk is want dat is precies het verwijt wat ze bv Islam maken: Een gebrek aan zelfkritiek
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217016379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vooral Omtzigt blijkt geen haar beter te zijn dan Wilders inderdaad. Kan me geen NSC-stemmer voorstellen die hem ook nog maar enigszins vertrouwt of serieus neemt
Er zat bij NSC nogal een verschil in de stemmers en het kader. De stemmers hebben hier deels niet zo’n moeite mee. Onder hun volksvertegenwoordigers en leden gaat dit anders aankomen…
pi_217016385
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je moet je afvragen waarom dat is.
Omdat extreemrechts meer in de mode is dan centrumlinks.

Op buitenlanders kankeren doet het nu gewoon heel lekker…
  woensdag 12 maart 2025 @ 07:52:41 #230
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217016483
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat extreemrechts meer in de mode is dan centrumlinks.

Op buitenlanders kankeren doet het nu gewoon heel lekker…
Amerikaanse rechtse propaganda schildert ‘woke’ af als een existentiële bedreiging, terwijl ‘based’ wordt verheerlijkt als rebellie tegen progressieve waarden. Dit discours sijpelt door naar Europa via sociale media, waar het resoneert bij teleurgestelde kiezers.

Tegelijkertijd versterkt Russische desinformatie wantrouwen in democratische instellingen en linkse partijen. Samen creëren ze een klimaat van polarisatie waarin de traditionele Europese linker- en middenpartijen terrein verliezen.

Het internet is niet langer slechts een informatiebron, maar steeds meer een geopolitiek slagveld dat het politieke landschap in Europa ingrijpend verandert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 maart 2025 @ 07:53:20 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217016489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 01:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tja VVD en NSC zagen PVV meer zitten dan PvdA.
De rechtsen zijn de weg al een tijd geleden kwijtgeraakt inderdaad, vandaar ook dat een verenigd links front zo belangrijk is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 12 maart 2025 @ 07:56:31 #232
38496 Perrin
pi_217016509
Henk weet het prima te verwoorden.
twitter
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:03:57 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217016551
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 07:56 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
De kleinburgerlijke boekhoudertjes snappen de internationale verhoudingen inderdaad niet helemaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:07:21 #234
38496 Perrin
pi_217016580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De kleinburgerlijke boekhoudertjes snappen de internationale verhoudingen inderdaad niet helemaal.
Voor hen is de landelijke politiek al heel groot en spannend.

Buiten de landsgrenzen kijken en Nederland in een breder perspectief zien, is duidelijk teveel van ze gevraagd.
pi_217016583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 07:56 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik heb wel zoiets van; als we dit pad in gaan slaan, laten we het dan wel gewoon goed doen en het aanwenden voor meer dan defensie.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 08:09:49 #236
236264 crew  capricia
pi_217016600
Er blijft niets meer over van NSC.
Hoe bekrompen kun je zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217016606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat je bij de nu gewilligen ziet is ook alleen maar een angstreactie en niet iets dat voortkomt uit een goed ontwikkeld begrip van de wereld. Als dat het geval was, dan waren ze al veel eerder sceptisch geweest t.a.v. de VS, en hadden ze ergens in de afgelopen 80 jaar al een soortgelijk geluid laten horen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:13:53 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217016622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat je bij de nu gewilligen ziet is ook alleen maar een angstreactie en niet iets dat voortkomt uit een goed ontwikkeld begrip van de wereld. Als dat het geval was, dan hadden ze ergens in de afgelopen 80 jaar al een soortgelijk geluid laten horen.
Dat zou je kunnen stellen, maar dan is men in ieder geval nog ten halve gekeerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:18:25 #239
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217016654
Omtzigt is altijd al een volslagen idioot geweest. Eerst het toeslagen schandaal veroorzaken, daarna schande spreken. Ruzie om niets. Overspannen. En nu dit gelul.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 08:20:07 #240
236264 crew  capricia
pi_217016669
Ik vind het altijd interessant om te zien dat de fallout nu bij Omtzigt terecht komt. En niet bij de BBB ofzo. Die hetzelfde stemden, toch?
- Goethe, “Faust”
pi_217016681
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:09 schreef capricia het volgende:
Er blijft niets meer over van NSC.
Hoe bekrompen kun je zijn.
Ik denk juist eerder dat dit niet slecht uit pakt voor Omtzigt. Geen gezamelijke schulden en hameren op die 3 en 60% waren de onderwerpen waar hij initieel zo populair mee werd dat de CDA leiding hem niet van de lijst kon krijgen. Als hij dat nu los liet, had hij helemaal niks eigens meer. Zijn uitleg is ook behoorlijk goed te begrijpen.

Bedenk dat hij en zijn achterban veel eurokritischer zijn dan jij, een Verenigde Staten van Europa is een angstbeeld, geen droom.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:23:17 #242
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217016689
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:20 schreef capricia het volgende:
Ik vind het altijd interessant om te zien dat de fallout nu bij Omtzigt terecht komt. En niet bij de BBB ofzo. Die hetzelfde stemden, toch?
Tja als de VVD slim is dan trekken ze nu de stekker uit deze shitshow, met een beetje intelligent campagne voeren moeten ze er nog winst uit kunnen halen ook.
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:27:22 #243
38496 Perrin
pi_217016742
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:23 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja als de VVD slim is dan trekken ze nu de stekker uit deze shitshow, met een beetje intelligent campagne voeren moeten ze er nog winst uit kunnen halen ook.
Dat wordt dan wel weer een soort nieuw Paars kabinet. Weet niet of ze daar zo om staan te springen. Maar goed, voor Nederland is alles beter dan de huidige incompetente shitshow.
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:30:22 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217016762
Waarom zou de VVD de stekker hieruit trekken? Schoof gaat in Brussel toch doen at de VVD wil, en dan moeten die andere drie de stekker er maar uit trekken.
pi_217016778
Het opvallende is: als je Heinen de afgelopen dagen beluistert, staat hij ook veel meer aan de kant van Omtzigt. Hij is altijd heel fel tegen eurobonds geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 12 maart 2025 @ 08:34:40 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217016788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Het opvallende is: als je Heinen de afgelopen dagen beluistert, staat hij ook veel meer aan de kant van Omtzigt. Hij is altijd heel fel tegen eurobonds geweest.
Ja Heinen is ook zo'n typische centenneuker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_217016801
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja Heinen is ook zo'n typische centenneuker.
Je bedoelt: iemand die liever geen diepere economische crisis ziet dan die tijdens de kredietcrisis, zeker niet op een moment dat je Oekraïne financieel wil steunen.

Als er een zware economische crisis in Europa komt, heeft juist Oekraïne de eerste gevolgen: geen regering gaat extra bezuinigen om Oekraïne harder te helpen tijdens een crisis.
pi_217016806
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:20 schreef capricia het volgende:
BBB heeft zich nooit echt geprofileerd rond dit type onderwerpen. Dat helpt nogal.
  Moderator woensdag 12 maart 2025 @ 08:38:45 #249
236264 crew  capricia
pi_217016816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bedoelt: iemand die liever geen diepere economische crisis ziet dan die tijdens de kredietcrisis, zeker niet op een moment dat je Oekraïne financieel wil steunen.

Als er een zware economische crisis in Europa komt, heeft juist Oekraïne de eerste gevolgen: geen regering gaat extra bezuinigen om Oekraïne harder te helpen tijdens een crisis.
Schoof gaat zich nu toch een paar dagen beraden hoe nu verder?

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Want hij kan dit gewoon naast zich neerleggen. En dan?
- Goethe, “Faust”
pi_217016838
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Schoof gaat zich nu toch een paar dagen beraden hoe nu verder?

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Want hij kan dit gewoon naast zich neerleggen. En dan?
Ik denk dat hij wijzend op deze stemming gewoon tegen gaat stemmen in Brussel. Er is geen veto, dus dan komt het er alsnog. En binnen zijn kabinet is ook misschien wel de meerderheid tegen, dus daar komt het ook niet slecht uit.

De andere optie is dat er extra benadrukt gaat worden dat landen die een te hoge staatsschuld hebben die ook moeten laten zakken, ook terwijl ze investeren in defensie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')