Hij zal wel nadenken over wat er op het inlegvel moet komen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Schoof gaat zich nu toch een paar dagen beraden hoe nu verder?
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Want hij kan dit gewoon naast zich neerleggen. En dan?
Dat is ook wel typisch zo’n kleinburgelijke boekhouderquote:Op woensdag 12 maart 2025 08:32 schreef Hanca het volgende:
Het opvallende is: als je Heinen de afgelopen dagen beluistert, staat hij ook veel meer aan de kant van Omtzigt. Hij is altijd heel fel tegen eurobonds geweest.
Waarom zouden we Oekraïne financieel steunen? Ik heb nog nooit een zak geld een raket uit de lucht zien knallen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt: iemand die liever geen diepere economische crisis ziet dan die tijdens de kredietcrisis, zeker niet op een moment dat je Oekraïne
financieel wil steunen.
Als er een zware economische crisis in Europa komt, heeft juist Oekraïne de eerste gevolgen: geen regering gaat extra bezuinigen om Oekraïne harder te helpen tijdens een crisis.
Dat is alleen funest voor zijn toch al broze positie in Europa. Hij is beter af door kracht te tonen en de motie naast zich neer te leggen. Materieel maakt het toch geen verschil en dat weet de coalitie ook.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wijzend op deze stemming gewoon tegen gaat stemmen in Brussel. Er is geen veto, dus dan komt het er alsnog. En binnen zijn kabinet is ook misschien wel de meerderheid tegen, dus daar komt het ook niet slecht uit.
De andere optie is dat er extra benadrukt gaat worden dat landen die een te hoge staatsschuld hebben die ook moeten laten zakken, ook terwijl ze investeren in defensie.
We steunen ze nu al financieel. Oekraïne moet ook grotendeels heropgebouwd worden en de VS en Rusland gaan dat niet betalen. Wij hebben als EU daar veel te winnen: dan kunnen de Oekraïners terug naar huis.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zouden we Oekraïne financieel steunen? Ik heb nog nooit een zak geld een raket uit de lucht zien knallen.
De diepste economische crisis krijgen we wanneer we niet nu honderden miljarden in industrie en defensie van Europa stoppen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt: iemand die liever geen diepere economische crisis ziet dan die tijdens de kredietcrisis, zeker niet op een moment dat je Oekraïne financieel wil steunen.
Als er een zware economische crisis in Europa komt, heeft juist Oekraïne de eerste gevolgen: geen regering gaat extra bezuinigen om Oekraïne harder te helpen tijdens een crisis.
De EU leiders weten echt wel dat hij de alleen in naam leider van een zeer wankele coalitie is. Niet voor niets dat Schoof bij foto's meestal op de achterste rij in een hoekje wordt geplaatst.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is alleen funest voor zijn toch al broze positie in Europa. Hij is beter af door kracht te tonen en de motie naast zich neer te leggen. Materieel maakt het toch geen verschil en dat weet de coalitie ook.
Die opbouw van een macht kunnen we alleen tijdens een zware crisis niet betalen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De diepste economische crisis krijgen we wanneer we niet nu honderden miljarden in industrie en defensie van Europa stoppen.
OF we worden een relevante wereldmacht conform onze huidige positie in de wereld OF we worden een door geopolitieke machten VS, Rusland en China verschrompelende verzameling landen met decennia aan krimpende economieën en kennis.
Rusland als geopolitieke macht of Europa, dat is de echte kwestie.
Zeker en als hij nu buigt voor een nipte meerderheid in de kamer die weten dat dit voor de bühne is, is hij zijn positie helemaal kwijt. Hij weet bovendien dat dit kabinet met grote waarschijnlijkheid de voorjaarsnota toch niet overleefd, of anders valt over Oekraïne. stikstof of Asiel. Dan zou ik nu kiezen voor een krachtig signaal en een kort briefje sturen dat hij kennis neemt van de motie en deze vanwege de grote geopolitieke belangen naast zich neer legt. Net alsof ze hem weg gaan sturenquote:Op woensdag 12 maart 2025 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU leiders weten echt wel dat hij de alleen in naam leider van een zeer wankele coalitie is. Niet voor niets dat Schoof bij foto's meestal op de achterste rij in een hoekje wordt geplaatst.
Dat wij de opbouw van Oekraïne voor onze rekening gaan nemen weet ik natuurlijk ook wel maar daar gaat dit niet om. Dit gaat om het optrekken van onze defensies tot op het niveau dat we met de grote jongens mee kunnen doen en dat hebben we nodig als we veiligheidsgaranties willen afgeven aan Oekraïne die we ook kunnen nakomen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
We steunen ze nu al financieel. Oekraïne moet ook grotendeels heropgebouwd worden en de VS en Rusland gaan dat niet betalen. Wij hebben als EU daar veel te winnen: dan kunnen de Oekraïners terug naar huis.
Deels op kosten van Europa worden nu ook al de energie infrastructuur versterkt en ziekenhuizen gebouwd.
Edit: Sinds de Russische inval in Oekraïne heeft Nederland in totaal 17,1 miljard euro aan steun toegezegd. Het grootste deel - zo'n 10 miljard euro - is bestemd voor militaire doeleinden. Maar er is bijvoorbeeld ook financiële steun geleverd aan de Oekraïense regering voor het betalen van salarissen van zorgpersoneel en leraren.
Daar gaat dit wel om, als de EU in een diepe crisis valt gaan we Oekraïne helemaal niet opbouwen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat wij de opbouw van Oekraïne voor onze rekening gaan nemen weet ik natuurlijk ook wel maar daar gaat dit niet om. Dit gaat om het optrekken van onze defensies tot op het niveau dat we met de grote jongens mee kunnen doen en dat hebben we nodig als we veiligheidsgaranties willen afgeven aan Oekraïne die we ook kunnen nakomen.
In plaats van je voorbereiden op een concreet existentieel geopolitiek gevaar je voorbereiden op een hypothetische zware crisis. Lekker bezig.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar gaat dit wel om, als de EU in een diepe crisis valt gaan we Oekraïne helemaal niet opbouwen.
Dat voorbereiden op die helemaal niet hypothetische crisis (Merz zei het de dag voor de verkiezingen nog: we weten dat die komt, alleen nog niet exact wanneer) is al jaren in volle gang, met juist afgelopen najaar als climax: bijna elk land heeft eindelijk een plan ingeleverd hoe ze van die schulden af moeten komen. Alleen landen als België en Oostenrijk, waar verkiezingen/formaties liepen, moeten nog.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
In plaats van je voorbereiden op een concreet existentieel geopolitiek gevaar je voorbereiden op een hypothetische zware crisis. Lekker bezig.
Kom op zeg die economische crisis komt er hoe dan ook. Dat heeft verder weinig met de zuid-europese landen te maken maar alles met Amerika. Wat een zware economische crisis veroorzaakt is het vertrouwen in kapitalisme, terwijl overuidelijk is dat we bezig zijn op gigantische schaal geld van de onder en middenklasse naar de alle rijksten te pompen. Zij doen dat nog veel extremer dan wij maar we werken onder hetzelfde systeem waar toch meer en meer duidelijk wordt dat het een kaartenhuis is. Het is niet duurzaam de huidige transitie van een economie waar bedrijven winst maken door dingen te creeeren naar een economie waar bedrijven winst maken door controle over markten, zo'n economie werkt totaal niet voor de mensen zonder vermogen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 08:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt: iemand die liever geen diepere economische crisis ziet dan die tijdens de kredietcrisis, zeker niet op een moment dat je Oekraïne financieel wil steunen.
Die 150 miljard (of zelfs 800 miljard) vind ik ook prima. Hij noemde alleen duidelijk wat anders: het loslaten van die 3%. En dat is geen peanuts. Als Italië valt, valt de hele bankensector van Europa om, zo simpel is het eigenlijk. Dat voorkomen is essentieel. Dus die schuld moet niet omhoog, maar naar beneden.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waar hebben we het nou helemaal over Omtzigt gaat hiervoor liggen omdat 27 landen 150miljard euro willen lenen over 4 jaar. Echt peanuts.
Maar het parlement stemt het rearm beleid weg. Dat is het resultaat.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 150 miljard (of zelfs 800 miljard) vind ik ook prima. Hij noemde alleen duidelijk wat anders: het loslaten van die 3%. En dat is geen peanuts. Als Italië valt, valt de hele bankensector van Europa om, zo simpel is het eigenlijk. Dat voorkomen is essentieel. Dus die schuld moet niet omhoog, maar naar beneden.
We moeten beide gelijk doen, we kunnen niet kiezen. Als je kiest voor defensie, dan gaat er over een paar jaar met een zware economische crisis wellicht helemaal geen (extra) geld meer naar defensie, dan gaat daar gewoon op bezuinigd worden door landen iets verder van Rusland. Maar defensie negeren en je alleen richten op de naderende economische crisis gaat ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En als dat zo is, dan moet je die wegen en kies je voor het ene of het andere. Omtzigt probeert beide tegelijk te doen.
Dat snap ik, maar zo werkt de motie niet. Het resultaat is niet beide, en daar wordt hij imo terecht op aangesproken. Volgens mij heb jij ook best uitgezocht hoe en wat rond Italië maar ook geen onderbouwing gevonden waarom net dit pakket tot onoverkomelijke risico's leidt. Italië is ook nergens toe verplicht, gaat het zichzelf in de afgrond storten? Lijkt mij doemdenken.quote:Op woensdag 12 maart 2025 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
We moeten beide gelijk doen, we kunnen niet kiezen. Als je kiest voor defensie, dan gaat er over een paar jaar met een zware economische crisis wellicht helemaal geen (extra) geld meer naar defensie, dan gaat daar gewoon op bezuinigd worden door landen iets verder van Rusland. Maar defensie negeren en je alleen richten op de naderende economische crisis gaat ook niet.
Ik kwam met die link dat Italië het zelf inderdaad niet gaat doen, die willen privaat geld inzetten waar de hele EU garant staat:quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zo werkt de motie niet. Het resultaat is niet beide, en daar wordt hij imo terecht op aangesproken. Volgens mij heb jij ook best uitgezocht hoe en wat rond Italië maar ook geen onderbouwing gevonden waarom net dit pakket tot onoverkomelijke risico's leidt. Italië is ook nergens toe verplicht, gaat het zichzelf in de afgrond storten? Lijkt mij doemdenken.
De stemverklaring hoort trouwens bij de motie, dus zo werkt het in het geval Omtzigt wel.quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zo werkt de motie niet. Het resultaat is niet beide, en daar wordt hij imo terecht op aangesproken. Volgens mij heb jij ook best uitgezocht hoe en wat rond Italië maar ook geen onderbouwing gevonden waarom net dit pakket tot onoverkomelijke risico's leidt. Italië is ook nergens toe verplicht, gaat het zichzelf in de afgrond storten? Lijkt mij doemdenken.
Klopt, aan het linkse discours en de houding van de linkse partijen kan het niet liggenquote:Op woensdag 12 maart 2025 07:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat extreemrechts meer in de mode is dan centrumlinks.
Op buitenlanders kankeren doet het nu gewoon heel lekker…
Leuke holle term, "zijn ziel verkocht". Je roept alleen maar wat holle frasen. Ja, hij heeft inderdaad verloren maar dat betekent niet dat hij zijn ziel heeft verkocht.quote:Op woensdag 12 maart 2025 01:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien kan je je eigen posts dan lekker gaan observeren want het is echt niet veel inhoudelijker.
Begrijp ook niet wat er verder aan te onderbouwen valt. Sinds Omtzigt de oppositie uit is heeft hij zijn politieke ziel verkocht aan de PVV. En gegokt en verloren. Heeft weinig met zure druiven te maken, anders sla je de peilingen van de afgelopen pakweg 12 maanden er even op na
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |