abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:34:13 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217018613
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Leuke holle term, "zijn ziel verkocht". Je roept alleen maar wat holle frasen. Ja, hij heeft inderdaad verloren maar dat betekent niet dat hij zijn ziel heeft verkocht.

Onderbouw het eens dan?
https://partijnieuwsociaalcontract.nl/standpunten

quote:
"De overheid is de afgelopen jaren op een groot aantal dossiers tekortgeschoten tegenover de burgers van Nederland. Denk aan het toeslagenschandaal, de gaswinning in Groningen en het negeren van de regio’s. Een grondige renovatie is noodzakelijk: de overheid moet betere besluiten nemen, betere wetten maken, meer oog hebben voor de uitvoering en voor de gevolgen, en zorgen voor betere publieke dienstverlening. De menselijke maat en gezond verstand moeten terug in alle lagen van het bestuur."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-pvv-minister-faber

https://www.trouw.nl/poli(...)it-kabinet~bc42407e/

https://www.volkskrant.nl(...)-in-de-pvv~b686e698/

https://www.parool.nl/ned(...)dsadvocaat~b5fc0e6d/

De coalitie waar hij zich na 15 minuten al in zag zitten sluit natuurlijk totaal niet aan bij waarvoor hij zegt de partij te hebben opgericht. En dan heb ik al het BBB gepruts nog buiten beschouwing gelaten.

Dan zeg jij;
Oh, maar je derde punt laat iets anders zien, toon me nou eens exact waarop het 1:1 botst met zn programma.

Dan doe ik dat

Dan zeg jij: oh maar laat dan eens 10 voorbeelden zien van onafhankelijke wetenschappers die tot dezelfde beschouwing komen

En gaan we weer verder met onze dag
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:36:10 #277
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217018629
Uh en tevens:
quote:
We dragen actief bij aan een politieke cultuur waarin inhoud, transparantie en een respectvolle omgang met elkaar centraal staan.
_O- _O-
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_217018853
quote:
17s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:27 schreef Perrin het volgende:
Lekker hoor, CDA met gestrekt been erin.
[ x ]
Italië vindt dus van wel, het lijkt er gewoon op dat Von der Leyen haar plan mag aanpassen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217018940
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is ook wel typisch zo’n kleinburgelijke boekhouder :P.
Ja waarom gaan we onze kinderen niet opzadelen met de schulden van andere landen.

Ieder europees land kan prima investeren in defensie als ze ruimte op de begroting hebben, en landen die dat niet hebben kunnen die ruimte maken.
Er is echt geen noodzaak hiervoor dat wij hier weer garant voor gaan staan.
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:29:10 #280
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217019262
Pieter Omtzigt heeft net als iedere ander stuiverteller - hier en in de politiek - geen enkel argument om specifiek nu voor een bepaalde striktheid van begrotingsdiscipline te gaan. Er is 0,0 cijfermatige onderbouwing dat Omtzigts visie van austeriteit nu specifiek voor de beste resultaten zorgt. Hij heeft geen enkele realistische doorrekening, want die is er ook niet. Tegelijkertijd zijn de gevolgen van het op de rem trappen een stuk makkelijker voor te stellen:

Europa verliest slagkracht. Dat zien de vijanden van Europa, dat ziet de markt. Daar gaan de eersten van profiteren en de laatsten gaan zich er tegen indekken. Het kost niet alleen geld, maar het dreigt in dit geval bijna een existentieel probleem te worden.

Gelukkig heeft Omtzigt in een speciaal klasje Havo-4 economie met enkele anderen wat mantra's en vuistregels in zijn hoofd gestampt waardoor ze ons nu op denken te moeten zadelen met disfunctioneel, ononderbouwd strategisch wanbeleid gebaseerd op een soort huishoudboekhouding die volledig voorbij gaat aan de economische realiteit de wereldeconomie.
Antifa
pi_217019378
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:29 schreef VoMy het volgende:
Pieter Omtzigt heeft net als iedere ander stuiverteller - hier en in de politiek - geen enkel argument om specifiek nu voor een bepaalde striktheid van begrotingsdiscipline te gaan. Er is 0,0 cijfermatige onderbouwing dat Omtzigts visie van austeriteit nu specifiek voor de beste resultaten zorgt. Hij heeft geen enkele realistische doorrekening, want die is er ook niet. Tegelijkertijd zijn de gevolgen van het op de rem trappen een stuk makkelijker voor te stellen:

Europa verliest slagkracht. Dat zien de vijanden van Europa, dat ziet de markt. Daar gaan de eersten van profiteren en de laatsten gaan zich er tegen indekken. Het kost niet alleen geld, maar het dreigt in dit geval bijna een existentieel probleem te worden.

Gelukkig heeft Omtzigt in een speciaal klasje Havo-4 economie met enkele anderen wat mantra's en vuistregels in zijn hoofd gestampt waardoor ze ons nu op denken te moeten zadelen met disfunctioneel, ononderbouwd strategisch wanbeleid gebaseerd op een soort huishoudboekhouding die volledig voorbij gaat aan de economische realiteit de wereldeconomie.
Het is niets meer dan een excuus om zijn Russische geldstromen niet te laten opdrogen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_217019379
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 150 miljard (of zelfs 800 miljard) vind ik ook prima. Hij noemde alleen duidelijk wat anders: het loslaten van die 3%. En dat is geen peanuts. Als Italië valt, valt de hele bankensector van Europa om, zo simpel is het eigenlijk. Dat voorkomen is essentieel. Dus die schuld moet niet omhoog, maar naar beneden.
Misschien moeten de andere 26 lidstaten gewoon zeggen dat de ramingen vaak te negatief uitpakken (of dat de lidstaten onrealistisch begroten). Dat is binnenlands genoeg om de 3 procent regel los te laten.
pi_217019412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:29 schreef VoMy het volgende:

Jij hebt blijkbaar wat lessen economie gemist. Omtzigt is econometrist, die weet meer van economie dan de rest van de Kamer bij elkaar.

En die economische crisis komt er echt aan, waarschijnlijk binnen nu en 3 jaar (mogelijk al dit jaar). Dan ben je pas echt oerstom als je dat gaat negeren. En die crisis komt niet door Trump, al helpt zijn domme beleid niet.

Maar belangrijker: de regering van Italië is ook tegen het verhogen van schulden voor defensie, Von der Leyen kan dus opnieuw beginnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:45:48 #284
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217019413
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
https://partijnieuwsociaalcontract.nl/standpunten
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)n-pvv-minister-faber

https://www.trouw.nl/poli(...)it-kabinet~bc42407e/

https://www.volkskrant.nl(...)-in-de-pvv~b686e698/

https://www.parool.nl/ned(...)dsadvocaat~b5fc0e6d/

De coalitie waar hij zich na 15 minuten al in zag zitten sluit natuurlijk totaal niet aan bij waarvoor hij zegt de partij te hebben opgericht. En dan heb ik al het BBB gepruts nog buiten beschouwing gelaten.

Dan zeg jij;
Oh, maar je derde punt laat iets anders zien, toon me nou eens exact waarop het 1:1 botst met zn programma.

Dan doe ik dat

Dan zeg jij: oh maar laat dan eens 10 voorbeelden zien van onafhankelijke wetenschappers die tot dezelfde beschouwing komen

En gaan we weer verder met onze dag
Dit is gewoon desinformatie en dat je er 3 likes voor krijgt zegt genoeg over de staat van de echo chamber hier. Maar goed, die was al lachwekkend omdat hier open en bloot massamoorden worden goedgepraat.

Omtzigt was degene die tijdens de coalitievorming op veel concessies heeft gehamerd: Wilders geen premier, zakenkabinet, Grondwet aanhouden. Het is ook bijna stukgelopen op zijn eisen. Ook was hij niet meteen na de verkiezingen om.

Jullie zijn vooral zuur dat hij niet met Frans wilde regeren zonder je af te vragen waarom. Want het gelijk zit aan links. Lachwekkend wel.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:04:16 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217019537
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit is gewoon desinformatie en dat je er 3 likes voor krijgt zegt genoeg over de staat van de echo chamber hier. Maar goed, die was al lachwekkend omdat hier open en bloot massamoorden worden goedgepraat.

Omtzigt was degene die tijdens de coalitievorming op veel concessies heeft gehamerd: Wilders geen premier, zakenkabinet, Grondwet aanhouden. Het is ook bijna stukgelopen op zijn eisen. Ook was hij niet meteen na de verkiezingen om.

Jullie zijn vooral zuur dat hij niet met Frans wilde regeren zonder je af te vragen waarom. Want het gelijk zit aan links. Lachwekkend wel.
Je vervalt een beetje in je standaard links-rechts geschuimbek. Je kunt beter, Richetorags.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:08:25 #286
396550 Richestorags
pi_217019580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je vervalt een beetje in je standaard links-rechts geschuimbek. Je kunt beter, Richetorags.
Het is toch desinformatie dat Omtzigt zich na 15 minuten in het kabinet kon vinden?

Verder kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat men vooral op Omtzigt zit in te hakken omdat hij met de PVV regeert en met hyperbolen als "de ziel verkocht" en "geen haar beter dan Wilders" komt aanzetten.

En ik lees ook een enorm simplistische verklaring voor het waarom t.o.v. de PvdA.

En verder, ik vind het lachwekkend dat niemand hier opkijkt van het bagatelliseren van de grootste massamoord van de 20e eeuw.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:10:39 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217019605
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Leg maar eens uit wat er nepinformatie aan is dan.

Als je de NPO uitzending van de verkiezingsuitslag terugkijkt is dit vrij gemakkelijk te verifiëren.

Mocht dat teveel moeite zijn: er zijn genoeg blogs die dat laten zien, zoals deze van een agrarische club die eerst bij de BBBers langsging (als je over minuten gaat zeuren).

quote:
21:45 uur: Omtzigt wil ook al over zijn schaduw heenstappen
In zijn speech gaf Omtzigt omfloerst aan dat hij wel met Wilders wil samenwerken. „Het resultaat zal van veel politici vragen om over hun schaduw heen te stappen", zei hij. En: „Wij zijn beschikbaar om het vertrouwen van onze kiezers vanaf morgen om te zetten in daden. Wij zullen onze verantwoordelijkheid nemen."

Dat klinkt anders dan tijdens de campagne, toen hij telkens vertelde dat hij niet in een regering met de PVV zou gaan zitten. Maar toen hij dat zei stond hij nog een stuk hoger in de peilingen, en hij zal niet hebben gerekend op de grote winst van de PVV.

Lijsttrekker Dilan Yesilgöz van de VVD heeft niet veel te vertellen. Ze herhaalt telkens dat de kiezer heeft gesproken en het voortouw bij Geert Wilders ligt. „De politiek heeft niet naar de kiezer geluisterd."

Bron:https://www.agraaf.nl/artikel/878429-liveblog-verkiezingen/
Dit is net na de speech van Wilders waarin hij zegt dat andere politici over hun schaduw heen zullen moeten stappen nu de PVV zo groot is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fretwork op 12-03-2025 13:15:44 ]
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:15:20 #288
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217019650
Overigens weer extreem typisch en al voorspeld in mn eerdere post. Niet ingaan op de discussie, maar zoeken naar een puntje waarop je hoopt de discussie te verleggen.

Lachwekkend niveau weer. Elke keer ben ik zo dom op je in te gaan.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:16:10 #289
396550 Richestorags
pi_217019652
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:10 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Leg maar eens uit wat er nepinformatie aan is dan.

Als je de NPO uitzending van de verkiezingsuitslag terugkijkt is dit vrij gemakkelijk te verifiëren.

Mocht dat teveel moeite zijn: er zijn genoeg blogs die dat laten zien, zoals deze van een agrarische club die eerst bij de BBBers langsging (als je over minuten gaat zeuren).
[..]
Dit is net na de speech van Wilders waarin hij zegt dat andere politici over hun schaduw heen zullen moeten stappen nu de PVV zo groot is.

Maar argumenten zijn nog nooit geland bij je
Nergens in die speech staat dat hij na 15 minuten de coalitie al zag zitten.

Hij heeft niet de overige 3 partijen bij naam genoemd en het meeste boetseerwerk en aanpassingen komen uit zijn koker. De meeste concessies heeft men aan hem moeten doen en het heeft er regelmatig om gespannen.

Jij suggereert heel wat anders met je post en gaat voorbij aan hoe moeizaam, dankzij Omtzigt, de formatie ging.

Wel heeft hij bijgestuurd adhv de realiteit, daar is niks mis mee.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:19:07 #290
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217019678
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:10 schreef Fretwork het volgende:
Dat klinkt anders dan tijdens de campagne, toen hij telkens vertelde dat hij niet in een regering met de PVV zou gaan zitten. Maar toen hij dat zei stond hij nog een stuk hoger in de peilingen, en hij zal niet hebben gerekend op de grote winst van de PVV.

Omtzigt heeft ook voor de verkiezingen de PVV nooit uitgesloten. Net zoals hij FvD niet uitsloot toen hij CDA-lijsttrekker wilde worden.
Hij hintte er een beetje op dat het moeilijk zou worden, maar echt uitsluiten deed hij niet.

Maar dat terzijde.
Antifa
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:21:16 #291
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217019696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nergens in die speech staat dat hij na 15 minuten de coalitie al zag zitten.

Hij heeft niet de overige 3 partijen bij naam genoemd en het meeste boetseerwerk en aanpassingen komen uit zijn koker. De meeste concessies heeft men aan hem moeten doen en het heeft er regelmatig om gespannen.

Jij suggereert heel wat anders met je post en gaat voorbij aan hoe moeizaam, dankzij Omtzigt, de formatie ging.

Wel heeft hij bijgestuurd adhv de realiteit, daar is niks mis mee.
Weer een typische Richestorags discussie. Het is pas zo als ik in drievoud aan kan tonen dat hij exact heeft gezegd dat hij VVD-PVV-NSC-BBB wilde doen omdat er coalitie gezegd is. Los van dat elke coalitie met de PVV exact hetzelfde punt bevestigd.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:22:45 #292
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217019712
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Omtzigt heeft ook voor de verkiezingen de PVV nooit uitgesloten. Net zoals hij FvD niet uitsloot toen hij CDA-lijsttrekker wilde worden.
Hij hintte er een beetje op dat het moeilijk zou worden, maar echt uitsluiten deed hij niet.

Maar dat terzijde.
Is sowieso niet echt bon ton natuurlijk. Uitsluiten is enkel in uitzondering gedaan.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:48:14 #293
396550 Richestorags
pi_217019959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Weer een typische Richestorags discussie. Het is pas zo als ik in drievoud aan kan tonen dat hij exact heeft gezegd dat hij VVD-PVV-NSC-BBB wilde doen omdat er coalitie gezegd is. Los van dat elke coalitie met de PVV exact hetzelfde punt bevestigd.
Je kunt gewoon niet toegeven dat je te stellig was en te nadrukkelijk over de rol van Omtzigt aan het praten was. Maar goed.
pi_217020085
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt blijkbaar wat lessen economie gemist. Omtzigt is econometrist, die weet meer van economie dan de rest van de Kamer bij elkaar.

En die economische crisis komt er echt aan, waarschijnlijk binnen nu en 3 jaar (mogelijk al dit jaar). Dan ben je pas echt oerstom als je dat gaat negeren. En die crisis komt niet door Trump, al helpt zijn domme beleid niet.

Maar belangrijker: de regering van Italië is ook tegen het verhogen van schulden voor defensie, Von der Leyen kan dus opnieuw beginnen.
Dit is nou de zoveelste keer dat je een argument op basis van Omtzigts autoriteit probeert. Omtzigt weet niet meer dan de rest van de kamer bij elkaar over economie. Ik geloof nog best dat hij enige kennis heeft maar dat blijkt in elk geval niet uit zijn uitspraken of acties. Jouw argument, hij heeft in een ver verleden een opleiding gedaan die ik heel hoog aanschrijf dus heeft hij gelijk is superslap.
Dat er een economische crisis aankomt is een feit, zo werkt het systeem wanneer precies dat is vaak moeilijk te bepalen. Dat gegeven moet je niet negeren, maar je moet ook geen domme keuzes maken uit angst voor de onvermijdelijke crisis. Iets wat Omtzigt dus elke keer voorstaat, hij claimt in elk geval heilig te geloven in zijn zeer beperkte visie van lage overheidsschuld goed, hoge overheidsschuld slecht. Dat is uiteraard extreem simplistisch en doet totaal geen recht aan de realiteit.
Zuid-Europa decennialang laten bezuinigen was heel dom beleid, economieen die niet lekker draaien moet je stimuleren erin investeren, ook in goede trouwens iets wat Duitsland vergat. Op die manier is het begrotingsbeleid wat Omtzigt voorstaat erg kostbaar en dom. Ook al heeft hij zoveel kennis van de economie als jij beweert hij gebruikt die in informatie in elk geval niet om tot logische doordachte conclusies te komen. Als hij zon economische alleskenner is moet hij toch ook wel snappen dat 60% en 3% geen wetmatigheden zijn voor het beste begrotingstekort en staatsschuld.

Hij stelt de Eurocrisis ook compleet leugenachtig voor, alsof Zuid-Europa de zaakjes niet op orde hadden en wij Noord-Europeanen ze moesten redden. Dat is een halve waarheid, wat gered werd waren onze banken. Waar wij duidelijk geen orde op zaken bij hadden want ze leenden dus zoveel uit in riskante leningen dat ze maar weer eens op omvallen stonden. Overheden zoals Griekenland moest bezuinigen op alle publieke taken maar moesten wel hun volle schuld richting banken betalen. Die crisis was een gigantische transactie van de belastingbetaler richting banken van noord tot zuid Europa. Vrij duidelijk dat Omtzigt niks van die crisis geleerd heeft en direct alle zelfde fouten zou over doen. Eurobonds zouden een herhaling van zetten voorkomen maar Omtzigt is er fel tegen.
pi_217020223
Investeren moet je doen in tijden dat je een lage staatsschuld hebt, niet in tijden dat je een hoge staatsschuld hebt. Jij komt ook weer met je onzin dat Italië zou zijn kapotbezuinigd, terwijl Italië juist al 10 jaar het probeert met meer investeren en zo de economie aanjagen. Daardoor hebben ze die hoge staatsschuld. En daardoor zitten ze nu in de problemen. Die staatsschuld moet omlaag, daar is letterlijk iedereen het over eens. En dat gingen ze nu dan ook eindelijk doen, moet je niet nu dat overboord gooien.
pi_217020315
https://www.rtl.nl/nieuws(...)orstel-om-gevangenen

quote:
Woede in debat over PVV-voorstel om gevangenen staand te laten slapen: 'Auschwitz-methode'
Dit gaat ook lekker, volgens PVV moeten er zoveel mogelijk mensen in cellen en het boeit ze niet hoe ze slapen. Zo lang ze het ook maar zo vervelend mogelijk is als afschrikking ofzo.

Die bruinhemdenpartij zou verboden moeten worden.
  woensdag 12 maart 2025 @ 14:34:47 #297
319979 Fok-it
All is well
pi_217020441
Slaapdeprivatie is ook gewoon een schending van fundamentele mensenrechten.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217020581
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:34 schreef Fok-it het volgende:
Slaapdeprivatie is ook gewoon een schending van fundamentele mensenrechten.
Ja maar volgens de bruinhemden ondermijnt XR de rechtsstaat met als doel ontwrichten van de maatschappij. Ik heb het idee dat het meer een spiegel voor de PVV zelf is.
Nu het kabinet de klimaatdoelen laat lopen want geopolitiek die ze toch niet steunen bewijzen ze wel het gelijk van XR.
  woensdag 12 maart 2025 @ 14:45:00 #299
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217020590
Wapenfabrieken in Zuid-Europa. Lokale werkgelegenheid en stijgende consumptie gefinancierd door ons allen. Die wapens/munitie hebben we sowieso nodig en bij ons is de arbeidsmarkt te krap. Italië heeft ook voldoende ervaring als wapenfabrikant.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 12 maart 2025 @ 14:47:18 #300
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_217020626
Het is trouwens wel klaar met PVV nu weer. Benieuwd wanneer Dick Schoof langsgaat bij de koning. Echt onhoudbaar zo.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')