Of wij (Europa) vallen het enorm verzwakte Rusland aan en annexeren Ostpreußen. Zurück zur Heimat damitquote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, maar dan zijn we 2-4 jaar zeer kwetsbaar. Zoals ik al eerder schreef: dat zou zomaar iets zijn voor Poetin om Königsberg te koppelen aan Rusland middels een corridor.
Staat op blockquote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Iedereen in dit topic quote VEM2012.
Ach. Ik zit momenteel in een algemene company Teams meeting over roadmap gelul en 'ways of working'quote:
Niemand verwacht dat we duur Amerikaans materiaal kopen en ze kunnen het al helemaal niet op afstand uitschakelenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus een NAVO zonder een artikel 5? En dan wel van ons verwachten dat we duur materieel uit de VS blijven kopen die ze op afstand kunnen uitschakelen als we iets doen wat hen niet bevalt?
'flooding the zone with shit'quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Of wij (Europa) vallen het enorm verzwakte Rusland aan en annexeren Ostpreußen. Zurück zur Heimat damit
Dat verwacht de Trump regering wel. Amerika first. En je ziet nu in Oekraïne dat het wel degelijk kan. Doordat de VS sattelietdata heeft stopgezet zijn de HIMARs veel minder bruikbaar geworden. Dat geintje kunnen ze ons ook flikken.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niemand verwacht dat we duur Amerikaans materiaal kopen en ze kunnen het al helemaal niet op afstand uitschakelen
quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
800 miljoen voor wapens. Wie gaat daar goed aan verdienen? Juist, de VS. Top strategie van Trump. Het is wel hilarisch allemaal.
*miljard
Zijn er niet meer landen die wapens produceren?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
800 miljoen voor wapens. Wie gaat daar goed aan verdienen? Juist, de VS. Top strategie van Trump. Het is wel hilarisch allemaal.
*miljard
Want Europa heeft geen defensie-industrie, en Europese landen balen er van om Europees geld in eigen land uit te geven.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
*miljard
Dat geld gaat natuurlijk voornamelijk besteed worden aan (het opbouwen van) de Europese defensie industrie. Daarom gaan de aandelen van de bedrijven to the moon.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
*miljard
Wat niet kan is het "Oekraïne moet de oorlog winnen", wat feitelijk betekent dat ze Rusland uit Oekraïne moeten verdrijven of Rusland moet economisch zo in elkaar zakken dat ze zelf besluiten om te vertrekken. Dat is niet gelukt toen de VS en Europa samen optrokken, dus met alleen steun van Europa gaat dat ook niet gebeuren.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nouja wat ik er onder versta, dit zijn letterlijk jouw woorden:
[..]
Dat ligt allemaal wat genuanceerder. Rusland heeft ook een jasje uitgedaan.
Ik denk dat je dat een beetje te rooskleurig inziet, reken maar dat de VS hier flink van gaat profiteren.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat geld gaat natuurlijk voornamelijk besteed worden aan (het opbouwen van) de Europese defensie industrie. Daarom gaan de aandelen van de bedrijven to the moon.
Zo'n halfslachtige oproep waar niemand ooit iets mee doet? Nee, wat mij betreft niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een vrij specifieke vorm van boycot. Telt de oproep om de Winterspelen te boycotten, ook veelvuldig in de pers, dan ook niet mee?
Waar baseer je dit op?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat een beetje te rooskleurig inziet, reken maar dat de VS hier flink van gaat profiteren.
You can't argue with popularity... well, you could, but you'd be wrong.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Dan zul je ook een stuk Polen terug moeten geven aan Duitsland.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Of wij (Europa) vallen het enorm verzwakte Rusland aan en annexeren Ostpreußen. Zurück zur Heimat damit
Tijd voor een mail waarin je 5 dingen moet noemen die je hebt gedaan...quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ach. Ik zit momenteel in een algemene company Teams meeting over roadmap gelul en 'ways of working'
Zo'n typische management geneuzel meeting met 50 man in de call waarop je gewoon je camera uit kan zetten en ondertussen een beetje kan gaan FOK!en![]()
Hoe?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 10:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat een beetje te rooskleurig inziet, reken maar dat de VS hier flink van gaat profiteren.
Op hoe de situatie nu is. Als wij echt zo willen schakelen moeten we over op een oorlogseconomie, anders gaat het gewoon jaren duren.quote:
Wat kunnen Europese defensebedrijven volgens jou niet proceduren dat de Amerikaanse wel kunnen?quote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Op hoe de situatie nu is. Als wij echt zo willen schakelen moeten we over op een oorlogseconomie, anders gaat het gewoon jaren duren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |