Ik dacht hetzelfde als jou, dat huidige wapens nog gebruikt kunnen worden. Alleen deze tweet....quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:59 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Vind dit nog een factor 20 heftiger dan het pauzeren van de leveringen van middelen. Daarvan kun je nog zeggen “als zij een miljard krijgen, dan kost het ons dus een miljard”. Dat is met die inlichtingen totaal niet het geval. Daarbij is het natuurlijk heel veel acuter - die wapens merken ze vandaag “in principe” nog niet.
Zwak die persoonlijke aanval..... beter je best doen met die slechte kaarten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik ben op de helft gestopt met lezen. Het leest namelijk alsof je je Ritalin bent vergeten.
Zelfs dan zal de Amerikaan zeggen dat zij het beste land ever hebben, dat zit er hardwired in.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet normaal hoe de wereld aan het veranderen is in slechts ruim een maand tijd. En het ergste is nog, het komt allemaal door bejaarde kerel (of twee als je Poetin meerekent)![]()
Nu is het bij zijn Amerikaanse fans allemaal fantastisch en wat een held, maar zodra ze er iets van gaan voelen en in de gaten hebben wat een chaos het is, is het huilen geblazen.
Eerder gepost wat best raakt........quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet normaal hoe de wereld aan het veranderen is in slechts ruim een maand tijd. En het ergste is nog, het komt allemaal door bejaarde kerel (of twee als je Poetin meerekent)![]()
Nu is het bij zijn Amerikaanse fans allemaal fantastisch en wat een held, maar zodra ze er iets van gaan voelen en in de gaten hebben wat een chaos het is, is het huilen geblazen.
Het is inderdaad bizar hoe snel de wereld aan het veranderen is, en niemand die daar in kan grijpen ingrijpt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nouja, dat bedoel ik juist. Geen nieuwe steunpakketten toezeggen is 1. De levering van eerder toegezegde fysieke objecten an sich (2) pauzeren is al een stevige escalatie, maar per direct essentiële data stopzetten (navigatie/communicatie/real time info/spy Intel) (3) is nog heel veel heftiger.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde als jou, dat huidige wapens nog gebruikt kunnen worden. Alleen deze tweet....
[ x ]
Joh, Amerika heeft altijd wel een conflictje nodig of een oorlogje links of recht op het oog, dat is natuurlijk nog wel wat anders dan een WO3.quote:
Ik vond het vrij duidelijk.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:30 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik ben op de helft gestopt met lezen. Het leest namelijk alsof je je Ritalin bent vergeten.
In dat geval heb ik wellicht zelf iets nodigquote:
U belt, wij komenquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
In dat geval heb ik wellicht zelf iets nodig
Vergeet niet dat er een fors netwerk achter Trump en MAGA zit hè. Trump is slechts het topje van de ijsberg.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat wordt/ligt wat anders met hun onverminderde inspanningen om tot een atoombom te komen... desnoods een vuile met de geraffineerde plofmiddelen die hun ten dienste gaan staan.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:12 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Joh, Amerika heeft altijd wel een conflictje nodig of een oorlogje links of recht op het oog, dat is natuurlijk nog wel wat anders dan een WO3.
No offence, maar op wereldniveau gezien, who gives a flying fuck about Iran…
Al jaren reppen ze in BNW over de New World Order en was men ziedend hierover.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er een fors netwerk achter Trump en MAGA zit hè. Trump is slechts het topje van de ijsberg.
Een oorlog tussen de VS en China kan variëren van zeeslagen en cyberoorlogvoering tot een grootschalige invasie of zelfs een nucleaire confrontatie.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:45 schreef De_Pel het volgende:
Effe wat heel anders hè… het gaat hier met name ofwel over de VS, ofwel over de VS t.o.v. Europa, en soms, heel oppervlakkig, over VS vs Rusland.
Maar wat nou - even hee hypothetisch - als dit helemaal escaleert:
[..]
China is natuurlijk al decennia bezig om de werelddominantie naar zich toe te trekken, en daarin best wel succesvol op heel veel fronten.
Hoe zien we hier een dergelijke confrontatie voor ons?
Ja dit is letterlijk een New World Order.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Al jaren reppen ze in BNW over de New World Order en was men ziedend hierover.
Maar nu er zich voor onze ogen een nieuwe wereld order ontvouwt is men oorverdovend stil...
Niet verwonderlijk verder aangezien het gros van deze personen tegenwoordig al jaren vol op het Kremlin orgel slaan, en ook pro Trump zijn.
We hebben al een beetje kunnen proeven van de eventuele gevolgen van zo’n conflict tijdens COVID. Het feit dat heel wat productie in China plaatsvind is wat dat betreft gevaarlijk mocht het op een echte confrontatie uitlopen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:45 schreef De_Pel het volgende:
Effe wat heel anders hè… het gaat hier met name ofwel over de VS, ofwel over de VS t.o.v. Europa, en soms, heel oppervlakkig, over VS vs Rusland.
[..]
China is natuurlijk al decennia bezig om de werelddominantie naar zich toe te trekken, en daarin best wel succesvol op heel veel fronten.
Amerika maakt zich imo 0,00 zorgen over Iran. Zelfs al kunnen ze iets nucleairs samenstellen, wat nog niet het geval lijkt, dan krijgen ze het nog niet in de buurt van de VS. Ook die invloed is maar zozo, Israël alleen al neukt heel dan bondgenootschapje 3x de moeder.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat wordt/ligt wat anders met hun onverminderde inspanningen om tot een atoombom te komen... desnoods een vuile met de geraffineerde plofmiddelen die hun ten dienste gaan staan.
Los heeft Iran - ook als islamitisch verbroederend land - een grote sturende invloed op & in het Midden-Oosten, denk ook aan het Israëlisch conflict.
Ze wegcijferen zou ik niet voor mijn rekening willen nemen.
China, Rusland, Noord-Korea? Een goede reden waarom Israel in toom gehouden moest wordenquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:12 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Joh, Amerika heeft altijd wel een conflictje nodig of een oorlogje links of recht op het oog, dat is natuurlijk nog wel wat anders dan een WO3.
No offence, maar op wereldniveau gezien, who gives a flying fuck about Iran…
Welnee, dan krijgen Biden, Harris en de radical Left gewoon weer de schuld. Aan Trump ligt het sowieso nooit.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou het bijna van een afstandje gade willen slaan. Meer als een soort Harm/simulatie. Ben stiekem wel benieuwd wat er zou gebeuren. Kans op stappen van China richting Taiwan lijken bijv. Niet onwaarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een oorlog tussen de VS en China kan variëren van zeeslagen en cyberoorlogvoering tot een grootschalige invasie of zelfs een nucleaire confrontatie.
Het meest waarschijnlijke scenario is dat de spanningen escaleren tot beperkte militaire confrontaties of een zeeblokkade, wat dan hopelijk leidt tot een onderhandelde oplossing.
Een langdurig, zeer intens conflict zou wereldeconomieën kunnen verlammen. Hoewel een grootschalige oorlog onwaarschijnlijk blijft, zou een verkeerde berekening van een van beide kanten tot een gevaarlijke escalatie-spiraal kunnen leiden met potentieel catastrofale gevolgen.
Zeker niet onwaarschijnlijk. Sterker nog, we zullen het vast snel gaan merken.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zou het bijna van een afstandje gade willen slaan. Meer als een soort Harm/simulatie. Ben stiekem wel benieuwd wat er zou gebeuren. Kans op stappen van China richting Taiwan lijken bijv. Niet onwaarschijnlijk.
Taiwan is dik de lul. Niemand gaat hen helpen nu of zelfs maar dreigen met helpen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:43 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zou het bijna van een afstandje gade willen slaan. Meer als een soort Harm/simulatie. Ben stiekem wel benieuwd wat er zou gebeuren. Kans op stappen van China richting Taiwan lijken bijv. Niet onwaarschijnlijk.
Ketamine, daar word je lekker mellow van. Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat Musk dit gebruikt, lijkt me eerder dat 'ie aan de zuiverste Colombiaanse coke zit die er bestaat. Kan hij makkelijk betalen natuurlijk met z'n 400 miljard, want dan hoef je niet op een grammetje meer of minder te kijken he.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:19 schreef De_Pel het volgende:
[..]
In dat geval heb ik wellicht zelf iets nodig
Europa is in bijzonder korte tijd geconfronteerd met bijzonder veel bijzonder grote issues op het gebied van strategische (on)afhankelijkheid.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben al een beetje kunnen proeven van de eventuele gevolgen van zo’n conflict tijdens COVID. Het feit dat heel wat productie in China plaatsvind is wat dat betreft gevaarlijk mocht het op een echte confrontatie uitlopen.
Ik hoop dat we in Europa toch wat meer de focus gaan leggen op het terughalen van productie.
Wat dat betreft hebben we weinig tot niets geleerd van de COVID periode.
'Kijk uit hoor, anders kom ik je helpen!'quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Taiwan is dik de lul. Niemand gaat hen helpen nu of zelfs maar dreigen met helpen.
Misschien dat de VS nog voor de vorm een beetje doet alsof.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Taiwan is dik de lul. Niemand gaat hen helpen nu of zelfs maar dreigen met helpen.
De post die je wist dat zou komen. Ik wist dat ik het krom verwoord had, maar kwam even niet op iets betersquote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Kijk uit hoor, anders kom ik je helpen!'
(ik weet, flauw)
Er kan nog wel even aan verdiend worden door ze te dwingen hun defensie uitgaven te verhogen en het kopen van amerikaanse wapens.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:46 schreef livelink het volgende:
[..]
Als je maar zijn mond en gezicht kijkt tijdens die kettingzaag show, dan kon je sowieso zien dat ie op dat moment erg strak stond van de drugs ja.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ketamine, daar word je lekker mellow van. Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat Musk dit gebruikt, lijkt me eerder dat 'ie aan de zuiverste Colombiaanse coke zit die er bestaat. Kan hij makkelijk betalen natuurlijk met z'n 400 miljard, want dan hoef je niet op een grammetje meer of minder te kijken he.
Nee joh. Dat zijn van die bondgenootschappen, die gaan wel leveren, maar nooit een open oorlog riskeren.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:40 schreef Origami94 het volgende:
[..]
China, Rusland, Noord-Korea? Een goede reden waarom Israel in toom gehouden moest worden
Oekraïne voor Ruzland, Taiwan voor China.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien dat de VS nog voor de vorm een beetje doet alsof.
En wie weet heeft de VS allang een deal gesloten met China, net zoals ze een deal proberen te sluiten met Poetin. Beetje onderling landjes uitruilen, die neo-imperialisten.
Het grootste probleem is dan toch wel energie, we hebben simpelweg te weinig grondstoffen en de politieke wil om vol in te zetten op kernenergie ontbreekt helaas.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Europa is in bijzonder korte tijd geconfronteerd met bijzonder veel bijzonder grote issues op het gebied van strategische (on)afhankelijkheid.
- Chinese productie ten tijde van COVID
- De Russische inval van Oekraïne
- De energie afhankelijkheid van Rusland, OPEC, en VS
- De veranderde houding van Amerika t.o.v. Europa
- Haperende productie van essentiële zaken als medicijnen
Hee hoog tijd dat er heel grote investeringen gedaan gaan worden
Jullie Oekraïne, zij Taiwan, wij Groenland, okay?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien dat de VS nog voor de vorm een beetje doet alsof.
En wie weet heeft de VS allang een deal gesloten met China, net zoals ze een deal proberen te sluiten met Poetin. Beetje onderling landjes uitruilen, die neo-imperialisten.
En daarna gaat Poetin door met de overige ex-ussr-landen en dan moeten China en de VS natuurlijk ook wel meedoen, anders wordt het oneerlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:55 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jullie Oekraïne, zij Taiwan, wij Groenland, okay?
Dat zal de oligarchen nou echt een zorg zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:57 schreef Szura het volgende:
Hebben die debieltjes in Washington erover nagedacht wat het doet voor het wereldwijde vertrouwen in de Amerikaanse wapenindustrie en toekomstige orders, als je militair materieel/militaire ketens gaat inzetten als politieke tools? Vast niet hè.
Neem aan dat ze dat ondertussen toch ook wel inzien, na het Russisch gas debacle. En met meerdere mogelijke leveranciers hoef je gelukkig niet volledig onafhankelijk te worden. Hoe lang zou het nog duren voor je met groene energie plus óf VS óf M-O óf Rusland toe kan?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dan toch wel energie, we hebben simpelweg te weinig grondstoffen en de politieke wil om vol in te zetten op kernenergie ontbreekt helaas.
En dat het kwijtraken van de status van machtigste bondgenoot ook inhoudt dat je daadwerkelijk minder machtig wordt?quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:57 schreef Szura het volgende:
Hebben die debieltjes in Washington erover nagedacht wat het doet voor het wereldwijde vertrouwen in de Amerikaanse wapenindustrie en toekomstige orders, als je militair materieel/militaire ketens gaat inzetten als politieke tools? Vast niet hè.
God ziet alles.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:37 schreef mcmlxiv het volgende:
5 tegen 4, met de hakken over de sloot hersteld het hooggerechtshof de meest schunnige aspecten van een volstrekt ongrondwettelijk besluit. En dan denken dat dit hooggerechtshof niet in de zakken van trump zit.
Overigens blijft het bijzonder dat fundamentalistische pro-life extremisten life blijkbaar alleen belangrijk vinden wanneer dat uitgeperst wordt door een Amerikaanse kut en ook alleen maar voor of tijdens het persen.
Het leven daarna is volstrekt oninteressant, dood gaan door honger, dorst, extreem wapenbezit, gebrekkige medische voorzieningen maakt onze pro-life extremisten geen zak uit. Zolang die wurm maar uit die kut geperst wordt.
Uiteraard.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
En daarna gaat Poetin door met de overige ex-ussr-landen en dan moeten China en de VS natuurlijk ook wel meedoen, anders wordt het oneerlijk.
Ja dit is een two-way streetquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:01 schreef livelink het volgende:
[..]
En dat het kwijtraken van de status van machtigste bondgenoot ook inhoudt dat je daadwerkelijk minder machtig wordt?
Plus dat het stoppen van USAID verregaande gevolgen heeft voor bijvoorbeeld Jordanië.quote:Op woensdag 5 maart 2025 19:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat wordt/ligt wat anders met hun onverminderde inspanningen om tot een atoombom te komen... desnoods een vuile met de geraffineerde plofmiddelen die hun ten dienste gaan staan.
Los heeft Iran - ook als islamitisch verbroederend land - een grote sturende invloed op & in het Midden-Oosten, denk ook aan het Israëlisch conflict.
Ze wegcijferen zou ik niet voor mijn rekening willen nemen.
Dit vind ik nog het meest verrassende aan dit verhaalquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:01 schreef livelink het volgende:
[..]
En dat het kwijtraken van de status van machtigste bondgenoot ook inhoudt dat je daadwerkelijk minder machtig wordt?
Zeker. Misschien dat echte keiharde feiten nog een kans maken bij hersenloze idiote MAGA imbecielen. Ik heb niet veel hoop, maar wie weet.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:43 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou, nou, nou zeg! Dat is wel een hele plastische voorstelling van zaken!
... maar daarom niet minder waar, overigens.
China wil volgens mij geen oorlog, iig niet met de VS of met Europa. Waarom zouden ze ook, hun invloed in de wereld neemt met de dag toe want ze kopen gewoon alles op wat los en vast zit. Een invasie in Taiwan is een ander verhaal, dat zie ik nog wel een keer gebeuren in my lifetime.quote:Op woensdag 5 maart 2025 18:45 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik heel eerlijk ben zag ik dat ook wel gebeuren in my lifetime onder een normale VS.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:14 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
China wil volgens mij geen oorlog, iig niet met de VS of met Europa. Waarom zouden ze ook, hun invloed in de wereld neemt met de dag toe want ze kopen gewoon alles op wat los en vast zit. Een invasie in Taiwan is een ander verhaal, dat zie ik nog wel een keer gebeuren in my lifetime.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |