Die zijn sowieso moe van alles. Ze weten zelf niet eens tegen wie ze vechten. Ja, voor hun huis en bezittingen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je dat ze in die regionen nog steeds pro-Russisch zijn na drie jaar lang aan gort te zijn geschoten door Rusland?
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mooi.
Op naar vrede en normalisatie van de betrekkingen met Rusland.
Er is geen andere oplossing. Dit is de enige weg die nog begaanbaar is. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"Gelukkig" ben je weer terug naar je standpunten van vóór vrijdag.
Stap 1 van het plan van Trump. Dus weldegelijk een stap naar vrede.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo zou er vrede komen door die mineralendeal? Die volg ik niet.
Ja, die is er wél.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is geen andere oplossing. Dit is de enige weg die nog begaanbaar is. Het is niet anders.
Oh jezus, weer zo'n halve zool die denkt dat je beter netjes kun verliezen als iemand overduidelijk valsspeelt. Omdat er anders misschien ruzie kan ontstaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat het tegen je gebruikt gaat worden.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja,als je hun spel meespeelt winnen ze inderdaad. Dus dat moet je vooral NIET doen.
Trump heeft geen plan behalve er zelf (financieel) beter van worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Stap 1 van het plan van Trump. Dus weldegelijk een stap naar vrede.
We moeten niet escaleren!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh jezus, weer zo'n halve zool die denkt dat je beter netjes kun verliezen als iemand overduidelijk valsspeelt. Omdat er anders misschien ruzie kan ontstaan.
Not that shit again..quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij liever oorlog hebt, ook goed.
En dat is? We sturen Amerikaanse mijnwerkers naar een oorlogsgebied?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die mineralen deal.quote:
Wat? Oekraïne wint hier niks mee. Nada, noppes, niks. Ook niet in de ogen van Trumpquote:
Laten we hopen dat de intenties uiteindelijk goed zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals verwacht niks aan veranderd dusquote:
In welke vorm vraag ik me af? Extra IFV's?quote:🇩🇪🇺🇦 Friedrich Merz said he would meet with Olaf Scholz on Wednesday to decide on additional military aid for Ukraine. According to Merz, the additional German support would amount to more than 3 billion euros, - Le Monde
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljld3dicfc2g
Binnen een week nog!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laten we hopen dat de intenties uiteindelijk goed zijn.
Die handtekening staat er vanavond toch op.
![]()
Had dus vorige week ook gekund.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Binnen een week nog!
En ook nog voor zijn speech.
De State of the Union is vanavond hoor (VS-tijd).quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Binnen een week nog!
En ook nog voor zijn speech.
Dit uitkramen, achachach.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarom? Oost-Oekraine is altijd al voor het overgrote deel russisch gezind van oorsprong, die zijn moe geworden.
Dat is geen toevalquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Binnen een week nog!
En ook nog voor zijn speech. En dat is niet vanwege de verdienste van Zelensky.
Welnee, die stuurt zijn illegalen die kant op.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is? We sturen Amerikaanse mijnwerkers naar een oorlogsgebied?
Als ze nu geen Taurus leveren is Duitsland echt afquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
In welke vorm vraag ik me af? Extra IFV's?
Zelensky was er duidelijk niet klaar voor toen.quote:
Hoort dat bij je act dat je eerst anti Trump bent en nu weer pro Trump?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelensky was er duidelijk niet klaar voor toen.
Het vergde slechts nog wat meer afpersing.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
De State of the Union is vanavond (VS-tijd)quote:
Nee hij is er in gechanteerd, dat is wat anders. Zelfs de chantagepoging is een flowshop geblekenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zou de oorlog dan met kerst voorbij zijn? Moet haast wel na al die lovende verhalen over dat superwapen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als ze nu geen Taurus leveren is Duitsland echt af
Pro, anti, pro. Zoals ik zojuist al opmerktequote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoort dat bij je act dat je eerst anti Trump bent en nu weer pro Trump?
Heeft hij dat verteld aan je?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trump heeft geen plan behalve er zelf (financieel) beter van worden.
Ja. Heeft hij jou iets anders wijsgemaakt soms?quote:
Die mineralen deal is in mijn ogen slechts een geste. Een symbolisch ding wat Oekraïne lijkt te onderwerpen aan de VS. Er gaat denk ik praktisch helemaal geen bedrijf heen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik moet nog eerst zien wat het precies inhoud hoor en wat dat betekent voor de oorlog.
Skin in the game.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is? We sturen Amerikaanse mijnwerkers naar een oorlogsgebied?
Dat de VS elementen uit de twee mijnen in bezet gebied mag uitbaten en de helft van de winst weer in de wederopbouw steekt en dat de EU met die deal van 2021 dat mag doen met de mijn die in het niet bezette gedeelte staat.quote:
Ohja de Gaza Trump Towers plan was eerst schijnbaar ook briljant op het moment...quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pro, anti, pro. Zoals ik zojuist al opmerkte
hij wilde het sowieso tekenen maar het gesprekje liep mis omdat trump en vance begonnen te trippen zonder redenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Voor zijn imago had Zelensky beter vrijdag kunnen tekenen. In feite is dit gezichtsverlies (vind ik); Zelensky moet immers terugkomen op zijn eigen beslissing en dat is niet sterk. Dan geef je blijk dat je een inschattingsfout hebt gemaakt.
Als je als regeringsleider je al druk maakt om je imago is het goed mis.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Voor zijn imago had Zelensky beter vrijdag kunnen tekenen. In feite is dit gezichtsverlies (vind ik); Zelensky moet immers terugkomen op zijn eigen beslissing en dat is niet sterk. Dan geef je blijk dat je een inschattingsfout hebt gemaakt.
Dat wilde hij toch ook? Trump zei nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Hij ging er vrijdag heen om te tekenen. Hij werd uitgesnauwd en weggestuurd. Hoezo moet hij terugkomen op zijn eigen beslissing? Zelensky wilde de deal. Trump+co maakte het hem onmogelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Het was niet zijn eigen beslissing, hij werd weggestuurd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Of de gehele wereld heeft gezien hoe de president en de vice president van de VS op live televisie een oorlogs president hebben proberen te chanteren. De deal is niet eens aangepast voor zover we weten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Heeft hij jou iets anders wijsgemaakt soms?
Wat NIET sterk is, is dat hij het advies van Rutte heeft gevolgd. En dat hij bereid is alsnog te tekenen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Ik vermoed dat het ook z o'n uitwerking gaat zijn. Zeker als de betreffende mineralen in gebied ligt wat nu door Rusland bezet is.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mineralen deal is in mijn ogen slechts een geste. Een symbolisch ding wat Oekraïne lijkt te onderwerpen aan de VS. Er gaat denk ik praktisch helemaal geen bedrijf heen.
De Oek krijgen steun en in ruil daarvoor krijgt de VS 50% van hun inkomen.
Ken je de Sharks? Daar zat Trump ook een tijdje in.
Ik heb geen act; ik wil vooruitgang in de situatie. Er moet gewoon iets veranderen en dit is het beste wat we nu kunnen aannemen, ook al is het een sprong in het diepe.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoort dat bij je act dat je eerst anti Trump bent en nu weer pro Trump?
Wij hebben natuurlijk geen idee wat daar allemaal achter de schermen is gebeurd.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
Hopelijk heeft Zelensky dan toch nog het advies van Mark Rutte opgevolgd.
Dat is dus juist uiterst zwak én uiterst dom wat mij betreft.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef capricia het volgende:
Hopelijk heeft Zelensky dan toch nog het advies van Mark Rutte opgevolgd.
Nu heeft hij extra steun van Europa vanwege wat er zich afgespeelt heeft in het Witte Huis. Als hij dan ook nog steeds precies dezelfde deal kan binnenslepen met de VS heeft Zelensky het nog als slimste gespeeld.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Tengano het volgende:
Ik zeg niet dat het zo is maar ik zou ook niet helemaal uitsluiten dat dit bewust is. Want als je er over nadenkt slaat hij twee/drie Amerikaanse vliegen in een klap met deze strategie in Oekraïne.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tijd dat we dus zelf ook gaan innoveren, investeren in dit soort dingen. Nogmaals. Wat is dan exact de 4d schaakmove van Trump?
Dat er minder afnemers zijn van hun nieuwste shit? Chapeau hoor
Realpolitik is zelden eervolquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dus juist uiterst zwak én uiterst dom wat mij betreft.
Wat hij vrijdag deed was onverstandig.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat NIET sterk is, is dat hij het advies van Rutte heeft gevolgd. En dat hij bereid is alsnog te tekenen.
Wat hij vrijdag deed was WEL sterk.
Geen idee, maar wel duidelijk een vorm van capitulatie.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus de VS levert wapens en krijgt in ruil 50% van de winst van twee mijnen in bezet gebied en een mijn die op instorten staat en waar eerst 300 miljoen dollar in moet worden geïnvesteerd om die weer veilig en exploiteerbaar te krijgen?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die mineralen deal is in mijn ogen slechts een geste. Een symbolisch ding wat Oekraïne lijkt te onderwerpen aan de VS. Er gaat denk ik praktisch helemaal geen bedrijf heen.
De Oek krijgen steun en in ruil daarvoor krijgt de VS 50% van hun inkomen.
Ken je de Shark tank? Daar zat Trump ook een tijdje in.
Dit is wat mij betreft geen realpolitik.quote:
Lekker makkelijk roepen, ik ga er van uit dat Zelensky en anderen iets beter weten dan jij of mij wat er speelt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb geen act; ik wil vooruitgang in de situatie. Er moet gewoon iets veranderen en dit is het beste wat we nu kunnen aannemen, ook al is het een sprong in het diepe.
Nog jaren oorlog voeren is geen optie en niet haalbaar.
De EU met Poetin aan tafel zetten om vrede te bespreken is uitgesloten.
Er is gewoon geen andere weg, dus zul je moeten meebewegen.
Zaterdag had je wel een hele andere mening over de mineralen deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ach kom op nou. Het enige wat Trump wilde is Zelensky en Oekraine uitkleden. Voor de rest interesseert het hem geen reet.
Ook dat hele dramastukje iedere keer "Oh god oh god, al die mensen die stervenlaten we maar snel een deal sluiten
"
Het lijkt bijna wel of je naar een soort fragment uit de Shining zit te kijken of zo.
Dat is juist niet 4d-schaak, maar een potentiele kleine lokale win terwijl je qua grote plaatje juist verliest op de langere termijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het zo is maar ik zou ook niet helemaal uitsluiten dat dit bewust is. Want als je er over nadenkt slaat hij twee/drie Amerikaanse vliegen in een klap met deze strategie in Oekraïne.
Overigens heb je natuurlijk niet zomaar productie faciliteiten en technologie op hetzelfde niveau als een land dat al decennia toonaangevend is op defensie gebied.
Heel ver gezocht hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu heeft hij extra steun van Europa vanwege wat er zich afgespeelt heeft in het Witte Huis. Als hij dan ook nog steeds precies dezelfde deal kan binnenslepen met de VS heeft Zelensky het nog als slimste gespeeld.
Dat klopt. Ik heb me toen ook laten leiden door de emotie waar ik volop inzat, want ik heb een hart voor Zelensky dus die scene van vrijdag schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:55 schreef Momo het volgende:
Zaterdag had je wel een hele andere mening over de mineralen deal.
Noem het dan gewoon capitulatie in plaats van vrede.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:56 schreef Discombobulate het volgende:
Trump wil vrede hé? En dat is gewoon de boel weggeven aan Rusland.
Die deal heeft er niet zo veel mee te maken.
Sorry, moet echt wel lachen even. Ja en jij denkt dat alle Europeanen debiel zijn?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
Maar heb weleens gedacht. Wat als Zelensky bespeeld wordt of een agent van de Russen is?
Dan hebben ze. Europa ontdaan van vele wapens
De VS ontdaan van vele wapens. Enorm veel geld doorgesluisd. Onenigheid tussen de VS en EU veroorzaakt. De NAVO gesloopt. De amerikaase president in de zak.
En kunnen ze straks samen Europa veroveren.
Maar neem aan dat dat goed is onderzocht door intelligentie-diensten. En niet zo is.![]()
Ja precies. Er zit sowieso veel minder dan op papier. En de kosten van ontginnen zijn hoger dan de opbrengsten.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus de VS levert wapens en krijgt in ruil 50% van de winst van twee mijnen in bezet gebied en een mijn die op instorten staat en waar eerst 300 miljoen dollar in moet worden geïnvesteerd om die weer veilig en exploiteerbaar te krijgen?
Ik zeg: Prima deal, doen!
Het gros van de mensen is niet bijster intelligent nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Sorry, moet echt wel lachen even. Ja en jij denkt dat alle Europeanen debiel zijn?
Mooi. Weer een zooi dode Russen.quote:https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3ljldlnf55k2m
🚀 ☠️ Ukrainian forces kill 30 Russian troops in strike on training ground in Kherson Oblast
quote:Ukrainian forces have delivered a precision strike on a Russian training ground in the occupied part of Kherson Oblast, leaving about 30 Russian troops dead.
Source: 14th Separate Regiment of Unmanned Aircraft Systems on social media
Quote: "Operatives from the 14th Separate UAV Regiment have detected and, in cooperation with the Tavriia Operational Strategic Group, hit a cluster of enemy infantry at one of the Russian training grounds on the Kherson front."
Details: The attack, carried out using cluster munitions, is reported to have killed around 30 Russian troops.
Ukrainian forces have released a video of the strike.
Hij moet aan zijn land denken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat NIET sterk is, is dat hij het advies van Rutte heeft gevolgd. En dat hij bereid is alsnog te tekenen.
Wat hij vrijdag deed was WEL sterk.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
Maar heb weleens gedacht. Wat als Zelensky bespeeld wordt of een agent van de Russen is?
De VS ontdaan van vele wapens. Enorm veel geld doorgesluisd. Onenigheid tussen de VS en EU veroorzaakt. De NAVO gesloopt. De amerikaase president in de zak.
Maar neem aan dat dat goed is onderzocht door intelligentie-diensten. En niet zo is.![]()
Een MoU is geen echte afspraak in de Diplomatie. Het is een soort van 'we moeten hier eens over praten' afspraak. Memoranda zijn de minst serieuze soort van overeenkomst en meestal leiden ze helemaal nergens toe.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Noem het hoe je het wil, als de keizer het maar mooi vindt.
Voor mijn part goudgerant gebeiteld in een plakkaat gemaakt van zeldzame metalen voor aan de muur in het Oval Office. Later maar zien wat/of er van terecht komt.
Ik ga dan daarna vooral benieuwd of 'vriend Putin' zijn vriend die deal (nog ver)gunt.
Dat zou wel een leuk script voor een film zijnquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:07 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Duitsland ontwaakt. Dat gaat Poetin niet leuk vinden.
Zelensky heeft ook met oligarchen te maken, de een iets Russischer gezind, de ander meer gericht op een Europese richting, of Amerikaans.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heel ver gezocht hoor.
inderdaadquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja,als je hun spel meespeelt winnen ze inderdaad. Dus dat moet je vooral NIET doen.
ik verwacht dat als die "deal " doorgaat , dat USA / Trump soldaten stuurt om de minerals te bekijken en Poetin gaat helpen met de rest van oekraine tot en met Odessa in te pikken en dan is t met twee weken klaar. en gedaanquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is geen andere oplossing. Dit is de enige weg die nog begaanbaar is. Het is niet anders.
quote:Wereldwijd , Landoorlogvoering
Raytheon verzekert zich van Patriot-order van bijna $ 1 miljard uit Roemenië
Patriot wordt gecrediteerd voor het neerschieten van Russische Kh-47M2 Kinzhal hypersonische raketten tijdens de oorlog in Oekraïne, maar vertragingen in de levering vormden de afgelopen maanden een bron van spanningen.
Gelukkig hoefde hij niet naar, zoals Sean Spicer - Trumps eerste perschef in zijn eerste termijn - het noemde, Holocaust Centers.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
Ik ken uit heldenverhalen van mijn ouders nog de houding van 'de Nederlanders' ten tijde van de bezetting door ons buurland, de Duitsers. Ze vonden het prima zolang er eten in de winkel was. Verzet was er zeker, mijn opa weigerde mensen te verraden die op koninginnedag de boom voor het Gemeentehuis oranje had versierd, hij mocht drie maanden naar kamp Amersfoort.
Zodra de Nord Stream weer op volle toeren draait door de vredes deal klaagt niemand meer.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is juist niet 4d-schaak, maar een potentiele kleine lokale win terwijl je qua grote plaatje juist verliest op de langere termijn.
Daar is mijn opa overleden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
Ik ken uit heldenverhalen van mijn ouders nog de houding van 'de Nederlanders' ten tijde van de bezetting door ons buurland, de Duitsers. Ze vonden het prima zolang er eten in de winkel was. Verzet was er zeker, mijn opa weigerde mensen te verraden die op koninginnedag de boom voor het Gemeentehuis oranje had versierd, hij mocht drie maanden naar kamp Amersfoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist en dat is hem door God ingegeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad
[..]
ik verwacht dat als die "deal " doorgaat , dat USA / Trump soldaten stuurt om de minerals te bekijken en Poetin gaat helpen met de rest van oekraine tot en met Odessa in te pikken en dan is t met twee weken klaar. en gedaan
Poetin gaat dan ook gelijk door maar Moldova en Roemenie
putin zal dan Trump helpen met Groenlandquote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Juist en dat is hem door God ingegeven.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Daar is mijn opa overleden.Ohw, erg! Mijn opa staat nu met zijn foto in het museum kamp Amesfoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Daar is mijn opa overleden.En kon de Koninkrijkszaal niet meer binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deutchland erwache!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:07 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Duitsland ontwaakt. Dat gaat Poetin niet leuk vinden.
En niet alleen hij. Er zijn vele ogen geopend aan deze kant van de oceaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:20 schreef theunderdog het volgende:
Positief ding van deze ranzigheid: een Friedrich Merz ziet dit en denkt: och hemel, we willen toch niet dat dit mongolen land ons nog jaren blijft overheersen.
Toch heeft de EU voldoende wapens , maar er is geen coordinatie , lijkt hetquote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:17 schreef theunderdog het volgende:
Het laat wel heel goed zien hoe de machtsverhoudingen zijn. Op dit moment kan de VS gewoonweg alles maken. Alle assertieve tegenreacties, zijn slechts een kwestie van tijdelijk spartelen. Maar op een gegeven moment geeft men toe.
Trump heeft de deal - Zelensky heeft nog steeds niets ervoor terug gekregen. 19 uur geleden zei Trump nog op zijn social media kanaal dat Zelensky oorlog wil, en hij vrede.
quote:BELFAST — Raytheon van RTX heeft een contract van 946 miljoen dollar ontvangen van Roemenië voor de levering van extra Patriot-lucht- en raketverdedigingssystemen.
Het is de derde dergelijke bestelling van het Europese land.
De aankoop is bedoeld om Patriot-apparatuur te vervangen die aan Oekraïne is geleverd en valt onder een breder militair hulpproject van de westerse coalitie onder leiding van Duitsland, het Immediate Action on Air Defense (IAAD)-project, om met spoed diverse moderne luchtverdedigingssystemen te financieren en over te dragen aan Kiev.
quote:Pete Bata, senior vice president van Global Patriot bij Raytheon, zei in de aankondiging dat "de voortdurende investering van Roemenië in Patriot een bewijs is van de toewijding van het land om collectieve veiligheid, afschrikking en stabiliteit in heel Europa te waarborgen."
Noorwegen en Zweden financieren gedeeltelijk de nieuwe aanbesteding voor Boekarest, waarbij Oslo ongeveer 127 miljoen dollar bijdraagt en Stockholm ongeveer 27 miljoen dollar, aldus cijfers van de Roemeense en Zweedse regeringen.
Roemenië meldde vorig jaar dat het 200 Patriot Advanced Capability-2 (PAC-2) Guidance Enhanced Missiles-Tactical (GEM-T) grond-luchtraketten zou aanschaffen, ter waarde van ¤ 1,09 miljard ($ 1,13 miljard), als onderdeel van een bredere gezamenlijke NAVO-aankoop.
Ja, beetje laat wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En niet alleen hij. Er zijn vele ogen geopend aan deze kant van de oceaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |