SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Cryptisch.quote:
Eens, zolang dat gaat over blijven voorbereiden (o.a.) militair zo onafhankelijk mogelijk vd VS te worden.quote:
Niet noodzakelijkerwijsquote:
Dst stond al in het vorige topicquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:51 schreef MaxMark het volgende:
[ x ]
Ik mag die Röpcke wel. Zegt ook eerlijk wanneer (de leiding van) Oekraïners iets kuts doen.
Elders leest niemand het.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hahaha, is toch heerlijk dat al die leiders tegenwoordig via X communiceren naar hun collega's
Het is gebruikelijk om de Lapo mee te nemen naar het nieuwe topic. Jij deed het niet, okeuj?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dst stond al in het vorige topic
Daarom laat CANADA jonge migranten binnen . CANADA zet alles op alles om te groeien in populatiequote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:36 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
En maar 40 miljoen inwoners.....
als Trump gaan jonge migranten meer toelaat zal de bevolking van USA ook snel verouderen , net als bij ons en zeker bij Ruzziaquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar qua inwoners aantal en economie is de VS 8 keer groter
Ik vind het maar niks. Doe mij maar lekker ouderwets saai.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
Hahaha, is toch heerlijk dat al die leiders tegenwoordig via X communiceren naar hun collega's
Nee, dat is het nietquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om de Lapo mee te nemen naar het nieuwe topic. Jij deed het niet, okeuj?
Telegramquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind het maar niks. Doe mij maar lekker ouderwets saai.
Jij bent dan ook al bejaard.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:57 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn kinderen vinden dit forum al een fossiel.
Wij (bijna) allemaal denk ik..quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:00 schreef Momo het volgende:
Toespraak Trump dus 03:00 Nederlandse tijd, ik zie het morgenochtend wel...
Oh.quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljl4zghxq22a
⚡️ Russian fighter jet provokes French Reaper drone over Mediterranean, French Defense Minister says.
A Russian Su-35 fighter jet engaged in a dangerous provocation against a French Reaper drone over the Mediterranean Sea on March 2, French Defense Minister Sebastien Lecornu reported on March 4.
ik heb de oversrtroming in zeeland nog gehoord op de radioquote:
Ik zal je alvast de samenvatting geven:quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:00 schreef Momo het volgende:
Wow, dat is echt oud. Ik de val van de muur.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb de oversrtroming in zeeland nog gehoord op de radio
Die kon je ook op tv zien.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wow, dat is echt oud. Ik de val van de muur.
Ja, op tv ook, hehehe, mijn vader was net overleden en vond het jammer dat hij dit niet meegemaakt had. Maar goed, dit is ook een soort wending in de geschiedenis.quote:
Misschien lekt er voor middernacht nog wat uit, rond etenstijd in USA.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:00 schreef Momo het volgende:
quote:https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljl7n5x2zk2a
? US, Ukraine plan to sign mineral deal on March 4, Reuters reports.
U.S. President Donald Trump plans to announce the agreement during his upcoming address to Congress on March 4, Reuters reported, citing sources privy to the information.
https://kyivindependent.c(...)h-4-reuters-reports/
Trump is een eikelquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:06 schreef Wotte het volgende:
Stiekem doet Trump hier gewoon aan 4D schaken.
quote:Wellicht zal er een vorm van Europees nationalisme ontstaan, als reactie op de vijandige houding van Trump. In Canada worden Amerikaanse producten geboycot.
De Canadese oppositieleider Pierre Poilievre, geestverwant van Trump, daalt in de peilingen, terwijl de liberalen van de vertrekkende Justin Trudeau juist een comeback maken.
Natuurlijk is ook een andere ontwikkeling denkbaar: de ontwikkeling van de EU als een defensie-unie vraagt meer Europese integratie, die juist het nationalisme in de lidstaten versterkt, aangemoedigd door Trump, die zijn extreemrechtse revolutie wil exporteren en de EU probeert te vernietigen.
Naja, als ie zijn achterban maar gerust maakt. Ooit is ons gas ook met tig deals verkocht.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:10 schreef Ulx het volgende:
Trump wil die deal vandaag nog tekenen. Hopelijk staan er geen fouten in de tekst. Het zou jammer zijn als die er eerst nog uitgehaald moeten worden. Het zou vervelend zijn als dat pas morgen wordt gedaan.
[..]
Dow 1000 punten gedaald lolquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:06 schreef Wotte het volgende:
Volgens Trump en zijn aanhang kun je deals toch unilateraal opzeggen, dus ach.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:10 schreef Ulx het volgende:
Trump wil die deal vandaag nog tekenen. Hopelijk staan er geen fouten in de tekst. Het zou jammer zijn als die er eerst nog uitgehaald moeten worden. Het zou vervelend zijn als dat pas morgen wordt gedaan.
[..]
Als hierdoor de wapens blijven komen is er weinig aan de hand. Er staat hopelijk wel een clausule in dat bij stoppen van die leveringen de overeenkomst ontbonden kan worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Naja, als ie zijn achterban maar gerust maakt. Ooit is ons gas ook met tig deals verkocht.
Het enige wat je mist in dat bovenstaande lijstje is cojones; die hebben we niet en daar hebben we de afgelopen drie jaar duidelijk blijk van gegeven. En zonder cojones geen overwinning.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:13 schreef Vallon het volgende:
Triest hoe Oekraïne , de VS keihard nodig heeft omdat de steunalliantie ervoor gekozen heeft dit zo aan te (laten) pakken.
NATO zonder VS, kan dat qua sterkte richting Rusland prima zelf.
Even wat getalletjes (gegraaid uit Quora):
• 620 miljoen inwoners (Rusland: 144 miljoen)
• 2 kernmogendheden (Frankrijk en Groot-Brittannië)
• 2 miljoen goed getrainde/uitgerust militairen, (Rusland: 1,3 miljoen, grotendeels weinig gemotiveerde dienstplichtigen)
• 9 vliegdekschepen waaronder 1 nucleaire (Frankrijk) (Rusland heeft er 1 (niet nucleair)
• 79 onderzeeërs w.o. 22 nucleaire. Van deze laatste zijn er 8 uitgerust met kernwapens (4 Franse en 4 Britse). (Rusland heeft er 51 w.o. 27 nucleaire waarvan 14 met kernwapens)
• 4366 militaire vliegtuigen waaronder 2253 gevechtsvliegtuigen (Rusland heeft er 2012 w.o. 1200 gevechtsvliegtuigen).
• 6293 tanks (Rusland heeft er 7073 waarvan de operationele waarde twijfelachtig is)
NB: het Nucleaire overwicht mag aan Russische zijde lijken met weten dat het deel van de Brits/Franse as, ruim voldoende is Rusland te termineren.
-- --
Qua bnp, productie en innovatie capaciteit, is Rusland, hoegenaamd niets waard. Ze hebben wel het voordeel dat ze een dictatuur zijn en geen boodschap hebben aan andere minzamere gedachten.
Probleem van de NATO partners, met dank aan feitelijk de VS zelf, is dat ze grote moeite hebben zichzelf tot één aanpak te willen coördineren.
Iets dat afgelopen weekend weer duidelijk werd tussen Groot-Brittannië en Frankrijk als coalition of the willing.
De Fransen hebben daarin weer een eigenzinnig zeggenschap, iets dat weer zichtbaar is in de Assemblee.
Ook een Schoof moet hier bakkeleien en slijmen om - morgen ? - een OK proberen te krijgen voro iets dat alleen maar juist is.
Mogelijk brengt de toespraak - vannacht 03u00 - van Trump aan het Congres, weer wat licht als Trump genegen is om Oekraïne niet levend te begraven maar Zelensky hooguit halfdood het te laten afkaarten.
Met wat geluk mag Zelensky - in C&A pak - komen aanrennen om bij de parkeerwachter in het hokje z'n het bonnetje af te tekenen.
Zou mij verbazen als hij nog bij die 'Join or Die' bloedzuigers in het Witte Huis mag komen.
Hoewel.... ik denk dat Trump narcistisch genoeg is zich dat pleziertje zich niet zal willen laten ontgaan.
Trumpie krijgt het deksel op de neusquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het enige wat je mist in dat bovenstaande lijstje is cojones; die hebben we niet en daar hebben we de afgelopen drie jaar duidelijk blijk van gegeven. En zonder cojones geen overwinning.
Zelfs nu speelt Starmer samen met zijn coalition of the loosers the bitch van Trump.
quote:Trump leek eerder deze week de verschillende stappen voor te zijn door maandag online te plaatsen dat hij op 2 april zijn eigen landbouwtarieven zou opleggen
en Amerikaanse boeren te vertellen dat ze "zich klaar moesten maken om veel landbouwproducten te gaan produceren die BINNEN de Verenigde Staten verkocht konden worden."
Hij voegde toe dat boeren "veel plezier moeten hebben!"
Of de boeren het met elkaar eens zijn, valt nog te bezien. .
De patstelling van 2018/2019 eiste zo'n zware tol van Amerikaanse boeren dat de eerste Trump-regering gedwongen werd om met meer dan $ 20 miljard aan financiële hulp in te grijpen om het tekort aan te vullen.
Dat is precies het momentele denken aldaar... wie de troeven heeft (afgedwongen); bepaalt het spel.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens Trump en zijn aanhang kun je deals toch unilateraal opzeggen, dus ach.
quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
Trumpie krijgt het deksel op de neus
quote:What separates the winners from the losers is how a person reacts to each new twist of fate.
Donald Trump
Ik denk niet dat het aan cojones ligt. Oekraine is simpelweg niet belangrijk genoeg, helaas voor hen. Als Putin de baltische staten aanvalt of Finland. We vol erop zullen vliegen.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het enige wat je mist in dat bovenstaande lijstje is cojones; die hebben we niet en daar hebben we de afgelopen drie jaar duidelijk blijk van gegeven. En zonder cojones geen overwinning.
Zelfs nu speelt Starmer samen met zijn coalition of the loosers the bitch van Trump.
Het oogt meer als 1D schaken.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:06 schreef Wotte het volgende:
Ga toch niet mee met dat narratief joh. Elk uur is het weer wat anders met een nieuw tweetje hier een meninkje daar.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs nu speelt Starmer samen met zijn coalition of the losers the bitch van Trump.
Niemand hier speelt de bitch van Trump. We moeten alleen gewoon klaar staan om NAVO over te nemen of iets anders te starten op het moment dat de chaos met de VS te groot wordt. Tot die tijd gewoon paaien. Als je als bijrijder de bestuurder van een hard rijdende auto een kopstoot geeft omdat hij heel gevaarlijk aan het rijden is toont dat ook cojones. Het toont ook aan dat je niet altijd de juiste beslissing neemt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mag hopen dat er wel echt concrete veiligheidsgarantie in staan dan. Anders heeft Oekraine er nog niks aan. Oh Rusland blijft aanvallen? Wij kunnen niks doen want dan is het WW3, maar bedankt voor de mineralen lul!quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens Trump en zijn aanhang kun je deals toch unilateraal opzeggen, dus ach.
Noem het hoe je het wil, als de keizer het maar mooi vindt.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:20 schreef HiZ het volgende:
En de deal is terug.
Vraag me af of het nog steeds een Memorandum of Understanding is.
Daar wilde de VS toch niet aan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Mag hopen dat er wel echt concrete veiligheidsgarantie in staan dan. Anders heeft Oekraine er nog niks aan. Oh Rusland blijft aanvallen? Wij kunnen niks doen want dan is het WW3, maar bedankt voor de mineralen lul!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |