abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216918035
Alaaaaaaf!

Of nou ja, exode de semi bouwvakker })
  dinsdag 4 maart 2025 @ 10:27:04 #2
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_216918077
@BE het is gewoon niet mijn soort eten, ik at vooral Aziatisch, lees rijst, elke dag.
Dat kan niet meer dus het hoeft echt niet meer van mij, en ik heb die boekjes geprobeerd hoor.
Ik maak nu elke dag soep met veel groente en vlees, om het maar snel weg te kunnen krijgen :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216918246
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2025 11:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
:+
Hoe zijn we al een jaar verder?

Ik ga ‘vandaag’ bellen. *)
U las het hier.
Even mezelf gequote.

Ik heb zojuist weer gebeld en er staat een afspraak voor eind april. 8-)
pi_216918682
Wat eet je dan zoal nu?

Lijkt mij echt de hel op aard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 11:20:35 #5
176471 oh-oh
pi_216918728
Soep met groente en vlees, dat ik het snel weg kan spoelen.
Maar wel voedingsstoffen binnen krijg.
Maar goed, alles is weer in perspectief gezet want een vriendin van me appt me dat ze alvleeskanker heeft.
I count my blessings...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_216919132
Wat een naar nieuws oh-oh de vooruitzichten daarvan zijn meestal niet zo rooskleurig.
pi_216919146
Knap dat jullie een dieet volhouden mij lukt dat niet. Die hobbelde ik vanmorgen mijn rondje. Natuurlijk moest ik weer hoesten onderweg dus geen toptijd. Ga zo de hond uitlaten beweeg ik weer.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:05:57 #8
176471 oh-oh
pi_216919219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:53 schreef F_r het volgende:
Wat een naar nieuws oh-oh de vooruitzichten daarvan zijn meestal niet zo rooskleurig.
Ja even googelen was niet zo een goed idee.
( Groucho Marx )
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:23:35 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216919352
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 10:21 schreef vencodark het volgende:
En de invloed van je gezin? Dat kan ook weleens een factor zijn om iets niet goed vol te houden.
Al dan niet bewust hè. :)
In het begin hebben ze een paar keer meegegeten, maar dan met bijv wel pasta of rijst als aanvulling, maar ze hadden er niet altijd zin in, dus ik kook nu gewoon apart voor mezelf. En soms kook ik ook voor hen, maar meestal kookt mijn lieftallige dat zelf.
Werkt eigenlijk wel prima naast elkaar.

Wij zijn sws niet een gezin dat elke avond aan tafel eet ivm allerlei sportschema's.

Ik heb gelukkig ook echt geen last van alles dat zij nog wel eten. Vorige week in Duitsland taalde ik ook totaal niet naar een hele supermarkt vol allerlei varianties op nutella-koekjes etc. Normaal gesproken zou ik echt ALLES geprobeerd hebben, maar ik heb geen hap genomen.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 12:23:52 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216919357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Wat een klotebericht zeg... -O-
pi_216919684
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik weet het. Ik wilde het alleen niet zo bot neerzetten
pi_216919840
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:23 schreef BE het volgende:

[..]
In het begin hebben ze een paar keer meegegeten, maar dan met bijv wel pasta of rijst als aanvulling, maar ze hadden er niet altijd zin in, dus ik kook nu gewoon apart voor mezelf. En soms kook ik ook voor hen, maar meestal kookt mijn lieftallige dat zelf.
Werkt eigenlijk wel prima naast elkaar.

Wij zijn sws niet een gezin dat elke avond aan tafel eet ivm allerlei sportschema's.

Ik heb gelukkig ook echt geen last van alles dat zij nog wel eten. Vorige week in Duitsland taalde ik ook totaal niet naar een hele supermarkt vol allerlei varianties op nutella-koekjes etc. Normaal gesproken zou ik echt ALLES geprobeerd hebben, maar ik heb geen hap genomen.
Echt heel goed hoor. ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:46 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik weet het. Ik wilde het alleen niet zo bot neerzetten
Nou inderdaad. Een kerel op werk kreeg dezelfde diagnose en die was binnen een half jaar weg. ;(
Dat zijn verdrietige, harde, klote berichten.
Je hoopt natuurlijk altijd op wonders en ‘meevallertjes’.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 13:02:06 #13
176471 oh-oh
pi_216919974
Haar kennende ging ze pas naar de arts bij hele ernstige klachten, en dan zal het wel al echt te laat zijn.
Wie appt me nou zoiets onder werktijd zonder verdere mededelingen, gelukkig ben ik nu klaar, even lopen hoor ;(
( Groucho Marx )
pi_216920444
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 12:54 schreef vencodark het volgende:

[..]
Echt heel goed hoor. ^O^
[..]
Nou inderdaad. Een kerel op werk kreeg dezelfde diagnose en die was binnen een half jaar weg. ;(
Dat zijn verdrietige, harde, klote berichten.
Je hoopt natuurlijk altijd op wonders en ‘meevallertjes’.
Mijn oom, vader van een oppaskindje, buurman van mijn ouders allemaal heel snel overleden na de diagnose
pi_216920450
Er stond bij de kruidvat een man voor mij die 5 zwangerschapstesten kocht. Ik heb echt op mijn tong gebeten om niet te vragen of hij een leuke carnaval had gehad. Dan had je nog niks aan die testen gehad want nog te vroeg.
pi_216920483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:41 schreef F_r het volgende:
Er stond bij de kruidvat een man voor mij die 5 zwangerschapstesten kocht. Ik heb echt op mijn tong gebeten om niet te vragen of hij een leuke carnaval had gehad. Dan had je nog niks aan die testen gehad want nog te vroeg.
:D
Damn. Wild ‘n out!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 13:47:36 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216920488
Ik ben nu dus wel echt ziek. Gisteren dacht ik oprecht dat het mee viel. Maar nope, hoesten, koorts, spierpijn, knallende hoofdpijn, ijskoud... Pffft. Stom gedoe.

En qua kilo's: ik kwam ooit op fok binnen in de dieetclub met 125+ kilo (gestopt met wegen na 125). En in drie jaar normaal doen ging ik naar 75 kilo. Daar zit ik nu - twee zwangerschappen en een jaar of 15 (denk ik?) verder - een kilo of 8 boven. Maar da's voor het eerst in al die jaren en verklaarbaar door hormoontherapie en mentale shit. Dus ik doe gewoon weer normaal en dan ben ik binnen een jaartje weer gewoon 75. Kump goad.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 14:50:46 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216920982
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 13:41 schreef F_r het volgende:
Of zijn partner heeft testdrang. Ze zal niet de eerste zijn. 😇
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:38:37 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_216922912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:53 schreef BE het volgende: Nou, ik was ook nooit van de dieetplannen, maar deze is zo vreselijk simpel en zo lekker en zo goed te doen dat ik het echt iedereen aan zou raden. 3 boekjes van elk 4 weken waarin alles heel duidelijk uitgelegd wordt met daarbij een website waar je kan vinden welke producten je het beste kan kiezen in welke supermarkt, echt, simpele wordt het niet. En zeg nou zelf, bij welk dieet mag je ontbijten met warme chocolademelk! O+ _O_ :D https://thenewfood.nl/ en dan even rondkijken en in de shop staan de startgidsen. En ik voel me er zo ontzettend goed bij. Bloeddruk die vorig jaar ineens raar hoog was kelderde zo hard dat de huisarts zei 'Eh... we hebben toch niet iets met medicatie gedaan?' Eh, nee.... ik eet sinds 2 weken ketogeen. Echt bizar, gewoon een normale bloeddruk zomaar weer.
Kun je wat voorbeelden van maaltijden noemen? Ik vertik het om in mijn eentje dat soort dingne te doen en helaas gezegend met slechte eters.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2025 @ 17:52:15 #20
148247 taxibabe
pi_216923038
Of jullie geven een paar kilo aan mij! Ik heb niet zo heel veel meer nodig, dankzij de drankjes van de dietist (of zoals kleuter het noemt: Dikke-konten-drankje _O- ) ben ik 2,5 kilo aangekomen!

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe broek binnen, dus ik passen, is 'ie te klein! *O* Dus terugsturen en maat 36 besteld! *O*
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:53:24 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_216923056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:52 schreef taxibabe het volgende:
Of jullie geven een paar kilo aan mij! Ik heb niet zo heel veel meer nodig, dankzij de drankjes van de dietist (of zoals kleuter het noemt: Dikke-konten-drankje _O- ) ben ik 2,5 kilo aangekomen!

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe broek binnen, dus ik passen, is 'ie te klein! *O* Dus terugsturen en maat 36 besteld! *O*
Graag, hoeveel wil je er hebben? Ik kom ze gratis brengen hoor :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 maart 2025 @ 17:53:25 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216923057
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Kun je wat voorbeelden van maaltijden noemen? Ik vertik het om in mijn eentje dat soort dingne te doen en helaas gezegend met slechte eters.
maar dan weet ik niet of het handig is.

Veel is echt lekker, maar wel soms net even anders dan anders.

In boekje 1 zit veel avocado, maar ook 2x zuurkool bij het avondeten.
Er komt redelijk vaak champignons voorbij, dat heb ik 1x geprobeerd maar trek ik echt niet dus die skip ik.
En bleekselderij vervang ik door paksoi. ;)
Salades met gerookte makreel, maar ook met warme spekjes etc.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2025 @ 17:54:21 #23
148247 taxibabe
pi_216923066
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:53 schreef Troel het volgende:

[..]
Graag, hoeveel wil je er hebben? Ik kom ze gratis brengen hoor :P
Kilootje of 5 erbij zou fijn zijn!
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:13:27 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_216923252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:53 schreef BE het volgende:

[..]
maar dan weet ik niet of het handig is.

Veel is echt lekker, maar wel soms net even anders dan anders.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In boekje 1 zit veel avocado, maar ook 2x zuurkool bij het avondeten.
Er komt redelijk vaak champignons voorbij, dat heb ik 1x geprobeerd maar trek ik echt niet dus die skip ik.
En bleekselderij vervang ik door paksoi. ;)
Salades met gerookte makreel, maar ook met warme spekjes etc.
Ja, er is natuurlijk ook wel een beetje nog aan te passen natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216923281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 17:52 schreef taxibabe het volgende:

Door een vergissing van Zalando kreeg ik laatst een broek maat 52 binnen. :P
Nu was ik het laatste half jaar een tikje aangekomen maar toch niet zoveel. :D
Normaal een 29/38.
  dinsdag 4 maart 2025 @ 18:57:06 #26
176471 oh-oh
pi_216923642
Ik eet nu soep met kipgehakt en broccoli prei tomaten en paprika. Goed gevuld.
Gisteren ook.
Morgen weer.
Ook heel erg keto.
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2025 @ 19:27:50 #27
148247 taxibabe
pi_216923952
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 18:16 schreef vencodark het volgende:

[..]
Door een vergissing van Zalando kreeg ik laatst een broek maat 52 binnen. :P
Nu was ik het laatste half jaar een tikje aangekomen maar toch niet zoveel. :D
Normaal een 29/38.
Oh oepsie!
Spijkerbroekmaat had ik altijd 26/27, waarschijnlijk nu 28. Andere broeken had ik altijd xs of 34, maar nu dus 36!
Het dikke-konten-drankje werkt dus goed. *O*
pi_216925481
@oh-oh :*

Ik ben best moe. Vandaag met J naar het Spoorwegmuseum geweest. Was niet druk, dus hebben lekker op ons gemakje alles kunnen doen. Daarna nog een stuk gewandeld met vriendlief. Nu met een puzzeltje op de bank.
pi_216926073
:W
Fris en fruitig gebadderd ben ik nu weer boven water.

Wat een heerlijke carnaval was dit jongens O+
Gisteren een mega kroegentocht gehad met zo’n 30 mensen van onze cv.
Vanmorgen de kinderen even meegenomen, daarna naar opa en oma gebracht.
Toen ging ik terug, maar ging iedereen naar buiten in de zon. Spontaan werd er een set boxen naar het buiten podium gesjouwd en hebben we úren in de zon staan kletsen en dansen. Wat een cadeautje was vandaag.

Ik heb dit weekend echt een dieet gehad waar je schrik van krijgt trouwens. Bier/cola/friet/worstenbroodjes/kapsalon en een paar flugeltjes _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_216930561
De verbouwing is ook wel goed voor mn lijn... na 2,5 week ben ik 2 kilo kwijt. Dat is dan weer een fijne bijkomstigheid...
We hebben een glad plafond *O* nu de rest nog, ze zijn alweer bezig.
Fake it till you make it...
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:01:40 #31
176471 oh-oh
pi_216930965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:13 schreef Nijna het volgende:
De verbouwing is ook wel goed voor mn lijn... na 2,5 week ben ik 2 kilo kwijt. Dat is dan weer een fijne bijkomstigheid...
We hebben een glad plafond *O* nu de rest nog, ze zijn alweer bezig.
Dat komt door al dat stofzuigen :D
( Groucho Marx )
pi_216931130
* Adding stofzuigen to the list of beweging. :P
pi_216931397
Dat is een leuke bijkomstigheid Nijna!

Hier komen er steeds meer spullen binnen voor de verbouwing. Vandaag komt de radiator binnen, morgen de afzuigkap. We worden steeds meer ingebouwd zo _O- Beide hadden weken levertijd maar dat is blijkbaar klustaal voor een paar dagen.

Maar wanneer is die koffiegate klaar? 'Mijn' koffie is nergens te bestellen of te koop.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2025 @ 13:32:18 #34
148247 taxibabe
pi_216934102
Wij zijn net weer terug uit het ziekenhuis, kleuter werd geopereerd aan zijn neusamandelen.
Poeh, dat was wel ff heftig. Hij was helemaal in paniek met de narcose.. :'(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 5 maart 2025 @ 14:25:30 #35
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_216934770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:32 schreef taxibabe het volgende:
Wij zijn net weer terug uit het ziekenhuis, kleuter werd geopereerd aan zijn neusamandelen.
knuffel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_216934799
Ik fietste net met Juul en vriendinnetje naar het huis van vriendinnetje. Dat is 200 meter vanaf school. Meisje fietst dat stuk elke dag op en neer. Dus ik fiets naast ze, coach ze een beetje aangezien het druk was en we een weg over moesten. Rijdt dat vriendinnetje zo rechtdoor tegen een geparkeerde auto aan, bumper er deels af.....
Vertelde ze dat haar moeder altijd de richting riep, ja ik ook, maar ik ga er niet vanuit dat je rechtdoor tegen een auto aanrijdt zonder nadenken....Dat meisje fietst het hele dorp namelijk alleen door, fietst ook regelmatig alleen naar ons wat iets van 1 kilometer is denk ik. Ik ga er dan vanuit dat ze die basale dingen wel snapt.

Maar goed, eigenaar auto (gelukkig een oude auto) getraceerd en al gesproken, bumper teruggeduwd, bijna als nieuw :D

Ach Taxi, dat is sneu, maar extra veel knuffelen en ijsjes eten.
pi_216935368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dat komt door al dat stofzuigen :D
En het traplopen :+ en het eten dat me regelmatig niet smaakt... en stress...
De lange muur is gedaan en de zithoek, oh jongens wat knapt je huis daarvan op...
Wel ligt er nu overal gips en zooi van die stucadoor, maar goed... we hebben een bouwstofzuiger geleend, dus als ze weg zijn dan ga ik los... (weer dat stofzuigen he...). Die lui die doen aan het eind van hun werkdag hun kluskleren uit op de plek waar ze staan, laten het vallen en gaan in hun goede kleren weer naar huis.
Morgen stappen ze er zo weer in zeg maar.
Nog 2 dagen dan is die zooi hopelijk mn huis weer uit. Aannemer dacht niet dat ze het deze week zouden redden, maar hij zei zelf vandaag van wel dus dat hoop ik dan maar ;) .

@exode, oh fijn al die spullen in je huis.
Wij hadden hier de afzuigkap opgehaald, had de aannemer gevraagd, maar hij staat nu in de doos in de weg te staan... :+ .
Tjonge... lekker handig zo'n vriendinnetje dat gewoon rechtdoor fietst tegen een auto. Jij hebt je avontuur weer gehad voor vandaag dus... ;)

@taxibabe, wat naar voor je kleuter! Hopelijk niet teveel last van de operatie :* beterschap.
pi_216935624
Heb net voor het eerst in hele lange tijd een pakket van buren van een deur of 6 verderop geweigerd. Het was een behoorlijk pakket en ik ben al ingebouwd in mijn woonkamer. De bezorger keek me ook heel verbaasd aan want ik pak altijd voor iedereen aan.

Het meeste wat er nu staat, kan komend weekend de werkkamer in, maar daar heb ik vandaag niets aan. ;)
pi_216935653
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:21 schreef exode het volgende:
Heb net voor het eerst in hele lange tijd een pakket van buren van een deur of 6 verderop geweigerd. Het was een behoorlijk pakket en ik ben al ingebouwd in mijn woonkamer. De bezorger keek me ook heel verbaasd aan want ik pak altijd voor iedereen aan.

Het meeste wat er nu staat, kan komend weekend de werkkamer in, maar daar heb ik vandaag niets aan. ;)
Voor je het weet, geef je per ongeluk je afzuigkap weg aan de buren! ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216935659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:32 schreef taxibabe het volgende:
Ach jakkes, dat is niet leuk. Hopelijk knapt hij nu wel snel op :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_216935661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 15:23 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Voor je het weet, geef je per ongeluk je afzuigkap weg aan de buren! ;)
Hihi, die komt met een speciale koerier die 15 minuten vantevoren belt. 8-)
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2025 @ 15:32:13 #42
148247 taxibabe
pi_216935752
Tnx! Het gaat al weer wat beter. Hij was echt een paar uur in shock van alles, wilde eerst ook helemaal niet praten. Arm jochie. In de auto heeft hij nog overgegeven, gelukkig was ik bij hem achterin gaan zitten en had ik nog een broodzakje in mijn tas. :X

Hij heeft net ook al weer wat vla gegeten, ijsjes wil hij niet :')

Oh en zijn eerste losse wiebeltand is er tijdens de operatie er uit gegaan _O-
pi_216936135
Ach wat sneu @taxibabe
Hihi, wel een bijzondere manier om je eerste wiebeltand eruit te hebben. Hebben ze hem wel bewaard?

Wat een cadeautje om vrij te zijn met dit weer O+
pi_216936558
Ah taxibabe, wat sneu. Beterschap voor hem!
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2025 @ 17:05:50 #45
148247 taxibabe
pi_216936732
Jaa, ze hebben de tand is een potje meegegeven! Ik had het al aangegeven dat 'ie heel los zat. Als hij deze operatie niet had gehad dan was 'ie er deze week sowieso al wel uit gegaan, zo los zat de tand al.

Ja superfijn met dit weer! Opa kwam net ook ff langs, dus hij is ff buiten geweest. Maar na een kwartiertje ging hij uit zichzelf weer naar binnen op de bank liggen en tv kijken.
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:13:41 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216938440
Die narcose is ook echt wel rot hoor. Hoe kleiner ze zijn, hoe minder last ze ervan hebben, maar ze zijn er toch vaak een paar uur wiebelig van. En bij amandelen slikken ze vaak ook nog wat bloed in tijdens de operatie en daar word je misselijk van. Beterschap!

Ik lig nog steeds in bed. Kutvakantie zo. Nu krijg ik m'n uren wel terug, maar m'n man staat voor de klas. En we zouden deze week een dagje centerparcs doen, naar het oertijdmuseum en de 75e verjaardag van m'n schoonmoeder vieren. Dat laatste gaat m'n man met de kinderen wel doen, maar alleen als ik zonder hulp naar het toilet op en neer kan. Dat lukt nu nog niet, dus fingers crossed!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216938693
@Tink89 dat is wel zuur zo in de vakantie. Beterschap :*
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2025 @ 19:40:13 #48
148247 taxibabe
pi_216938906
Oh dat is echt rot om in de vakantie ziek te zijn. Beterschap :*

Ik heb een raar kind gemaakt. Hij heeft honger (wat ik snap), hij wil een broodje makreel :')
  woensdag 5 maart 2025 @ 19:44:06 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216938991
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:40 schreef taxibabe het volgende:
Oh dat is echt rot om in de vakantie ziek te zijn. Beterschap :*

Ik heb een raar kind gemaakt. Hij heeft honger (wat ik snap), hij wil een broodje makreel :')
:9~

Ik mag van mezelf geen makreel meer, want bedreigd. Maar het is één van de moeilijkere om vol te houden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2025 @ 20:04:20 #50
148247 taxibabe
pi_216939525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 19:44 schreef livelink het volgende:

[..]
:9~

Ik mag van mezelf geen makreel meer, want bedreigd. Maar het is één van de moeilijkere om vol te houden.
Het is ook gewoon lekker.

Ik heb de middelste zoon, naar de appie gestuurd >:) Ik heb net dus makreelsalade staan maken en kleuter zit al aan zijn 2e bolletje makreel _O-
  woensdag 5 maart 2025 @ 20:04:53 #51
37150 livelink
pi_216939535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:04 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Het is ook gewoon lekker.

Ik heb de middelste zoon, naar de appie gestuurd >:) Ik heb net dus makreelsalade staan maken en kleuter zit al aan zijn 2e bolletje makreel _O-
O+
pi_216940435
Goed teken dat hij daar zin in heeft @taxibabe!
pi_216946554
Ik werd net gebeld door het transportbedrijf die de afzuigkap komen brengen. Ze zijn er over 15 minuten om de pellet af te leveren.

Pellet?
Pellet?

Misschien heb ik aangevinkt: met nieuwe keuken?

Zouden ze die pellet binnen willen zetten, ik vrees het niet he. Dat wordt zelf 30 16 kilo versjouwen (I can do it!)
pi_216946730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:20 schreef exode het volgende:
Ik werd net gebeld door het transportbedrijf die de afzuigkap komen brengen. Ze zijn er over 15 minuten om de pellet af te leveren.

Pellet?
Pellet?

Zouden ze die pellet binnen willen zetten, ik vrees het niet he. Dat wordt zelf 30 16 kilo versjouwen (I can do it!)
Ai. Ik ben benieuwd.

Hier stond DPD voor de deur. Altijd een verrassing (je weet nooit wanneer ze komen) :') Die jongen schuift/tilt de doos (29 kg) tot op de drempel, draait om en rent weer naar de bus :D
pi_216946890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:20 schreef exode het volgende:

Pellet?
Pellet?

Oh spannend.... ze staan dan nu ongeveer voor je deur....

Ik ga zo eens even wat doen, alle stopcontactkapjes schoonmaken, kan mooi nu ze eraf zijn. En de lampen van de gang en het toilet.
Volgende week willen ze ze alweer terugplaatsen en komen ze de electra verder aansluiten *O* .

Stukadoor verwacht morgen het laatste te doen. De hal tot en met de muur langs de trap naar eerste verdieping.
Intussen ligt er dus zooi tot op de slaapverdieping. Maar het wordt wel mooi zo O+ .
We hebben inmiddels ook een schilder, die het meeste komst schilderen voordat de keuken komt, alleen 1 muur willen we een andere kleur, die doet hij dan een week later.
Dus 1 week langer zonder meubels, maar daarna zijn we er volgens mij ook.

Aannemer gaat nog kijken of hij kan regelen dat volgende week de vloer geëgaliseerd wordt, want dan zijn we heel veel stof kwijt en kan het vocht nog even wegtrekken voor de keuken geplaatst gaat worden. En hij gaat bezig met het toilet en wat laatste dingetjes.
Langzaamaan krijgen we dan ons huis weer terug.
En half april zitten we gewoon weer beneden *O* .
Maar de meeste zooi is na volgende week al klaar. Dan misschien nog wat kleine dingen en de vloerverwarming langzaam opstarten.
pi_216947138
Nou, ik heb die mijnheer vriendelijk verzocht zijn pellet lekker in de vrachtwagen te laten en ik heb zelf de doos naar binnen getild. Ik snap dat ze aan de Arbowet etc moeten houden maar ik ga geen doos van 16 kilo op een pellet naar de tuin laten rijden. Wat moet ik met die pellet?

Wat fijn Nijna!

Hier was de aannemer gisteren nog voor wat meetdingen en meteen weer wat dingen afgetikt en afgesproken. Ze gaan ook op onze verzoek de zonnepanelen van het platte dak halen. In principe komen er 3 van de 4 terug op het schuine dak aan de achterkant. De electricien en loodgieter die hij inhuurt plaatsen ook zonnepanelen dus ze weten wat ze doen. Het is ook alleen de zonnepanelen verplaatsen, de aansluitingen zitten al goed.

We zagen afgelopen week een scheur in B zijn kamer op een binnenmuur. Ik weet alleen niet of die er al zat, er stond jarenlang een hoogslaper voor. Meteen de constructeur een foto gestuurd die gaf aan dat het geen zorgelijke scheur is maar ik ben die zenuwen over de zonnepanelen zo beu. Er blijft ook teveel water op dat dak staan en die zonnepanelen maken dat niet beter.

Dus ze gaan eraf, voor liggen er 5 op het schuine dak, die brengen het meeste op, maar het zou fijn zijn als we van die 4 op het platte dak er iig 3 kunnen hergebruiken.
Na de zomer komt de aannemer ook terug om het platte dak te vernieuwen/renoveren/versterken. Dat geeft mij iig een stuk beter gevoel. Ook al zegt iedereen die er verstand van heeft en het dak heeft bekeken dat er geen haast is en het dak hartstikke waterdicht is en bla bla bla.

Dan is het nog raam aan de voorkant van het huis vervangen, de dakkapel vervangen en de schutting en dan is echt ALLES gedaan in en om het huis wat kan en eigenlijk ook moet. We wonen er bijna 8 jaar O-) Je moet wel heel blij zijn met zo'n lief, oud huisje om dit allemaal te doen he })
Die dakkapel moet trouwens niet, maar het is zo'n ontzettend lelijk ding. Echt zoek op lelijke dakkapellen en je komt die van ons als eerste tegen.
pi_216947612
Hoe gaat het bij jou Taxi? Goede nacht gehad? Beetje bijgekomen van de narcose?
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2025 @ 14:01:54 #58
148247 taxibabe
pi_216947976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:31 schreef exode het volgende:
Hoe gaat het bij jou Taxi? Goede nacht gehad? Beetje bijgekomen van de narcose?
Lief dat je het vraagt!
Hij heeft een goede nacht gehad. Ik merk dat hij nog niet helemaal de oude is, maar morgen wil hij wel weer naar school. Ik ben benieuwd wanneer we verschil merken door de operatie, dat hij minder gaat snurken en minder ademstops. Ook wanneer zijn nasale stem verdwijnt, dat heeft hij nu nog wel, maar er zal nog wat zwelling zitten.
pi_216949714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 12:50 schreef exode het volgende:
Nou, ik heb die mijnheer vriendelijk verzocht zijn pellet lekker in de vrachtwagen te laten en ik heb zelf de doos naar binnen getild. Ik snap dat ze aan de Arbowet etc moeten houden maar ik ga geen doos van 16 kilo op een pellet naar de tuin laten rijden. Wat moet ik met die pellet?

Wat fijn Nijna!

Hier was de aannemer gisteren nog voor wat meetdingen en meteen weer wat dingen afgetikt en afgesproken. Ze gaan ook op onze verzoek de zonnepanelen van het platte dak halen. In principe komen er 3 van de 4 terug op het schuine dak aan de achterkant. De electricien en loodgieter die hij inhuurt plaatsen ook zonnepanelen dus ze weten wat ze doen. Het is ook alleen de zonnepanelen verplaatsen, de aansluitingen zitten al goed.

We zagen afgelopen week een scheur in B zijn kamer op een binnenmuur. Ik weet alleen niet of die er al zat, er stond jarenlang een hoogslaper voor. Meteen de constructeur een foto gestuurd die gaf aan dat het geen zorgelijke scheur is maar ik ben die zenuwen over de zonnepanelen zo beu. Er blijft ook teveel water op dat dak staan en die zonnepanelen maken dat niet beter.

Dus ze gaan eraf, voor liggen er 5 op het schuine dak, die brengen het meeste op, maar het zou fijn zijn als we van die 4 op het platte dak er iig 3 kunnen hergebruiken.
Na de zomer komt de aannemer ook terug om het platte dak te vernieuwen/renoveren/versterken. Dat geeft mij iig een stuk beter gevoel. Ook al zegt iedereen die er verstand van heeft en het dak heeft bekeken dat er geen haast is en het dak hartstikke waterdicht is en bla bla bla.

Dan is het nog raam aan de voorkant van het huis vervangen, de dakkapel vervangen en de schutting en dan is echt ALLES gedaan in en om het huis wat kan en eigenlijk ook moet. We wonen er bijna 8 jaar O-) Je moet wel heel blij zijn met zo'n lief, oud huisje om dit allemaal te doen he })
Die dakkapel moet trouwens niet, maar het is zo'n ontzettend lelijk ding. Echt zoek op lelijke dakkapellen en je komt die van ons als eerste tegen.
Ik hoorde van de vloerenman dat er statiegeld op die pallets zit, maar hij betaalt nooit statiegeld, hij levert ze wel weer in. Hij heeft ze ook meegenomen toen ze leeg waren hier.
Er staat er nog 1 half vol, die gaat er een dezer dagen ook in (nou ja... hetgene wat erop ligt).

Oh scheuren... ze hebben hier de scheuren die in de muur zaten met van dat gaas verstevigd. Is waar de aanbouw aan het huis is geplaatst oa.

@taxibabe, wij kregen zo'n ander kind nadat de amandelen eruit waren...
Ze werd rustiger, beter te pas toen ze geen ademstops meer had.
Overigens nu soms wel twijfel of ze niet toch weer af en toe ademstops heeft, wilde het maar eens met de huisarts overleggen of we anders een slaaponderzoek kunnen laten doen.
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2025 @ 20:09:44 #60
148247 taxibabe
pi_216952561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 16:40 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik hoorde van de vloerenman dat er statiegeld op die pallets zit, maar hij betaalt nooit statiegeld, hij levert ze wel weer in. Hij heeft ze ook meegenomen toen ze leeg waren hier.
Er staat er nog 1 half vol, die gaat er een dezer dagen ook in (nou ja... hetgene wat erop ligt).

Oh scheuren... ze hebben hier de scheuren die in de muur zaten met van dat gaas verstevigd. Is waar de aanbouw aan het huis is geplaatst oa.

@:taxibabe, wij kregen zo'n ander kind nadat de amandelen eruit waren...
Ze werd rustiger, beter te pas toen ze geen ademstops meer had.
Overigens nu soms wel twijfel of ze niet toch weer af en toe ademstops heeft, wilde het maar eens met de huisarts overleggen of we anders een slaaponderzoek kunnen laten doen.
Dat is fijn om te horen! Hoe snel was dat na de operatie? Kleuter slaapt op zich goed (behalve vanavond, maar zullen nog wel naweeën van gisteren zijn :X ) Hij staat wel bijna altijd aan als hij wakker is, maar heeft op zich weinig driftbuien.
pi_216954255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 14:01 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt!
Hij heeft een goede nacht gehad. Ik merk dat hij nog niet helemaal de oude is, maar morgen wil hij wel weer naar school. Ik ben benieuwd wanneer we verschil merken door de operatie, dat hij minder gaat snurken en minder ademstops. Ook wanneer zijn nasale stem verdwijnt, dat heeft hij nu nog wel, maar er zal nog wat zwelling zitten.
Bij onze dochter zijn 3 weken geleden alle amandelen eruit gehaald. Snurk was direct weg. Het nasale praten heeft nog zeker een week geduurd.
pi_216957021
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:09 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Dat is fijn om te horen! Hoe snel was dat na de operatie? Kleuter slaapt op zich goed (behalve vanavond, maar zullen nog wel naweeën van gisteren zijn :X ) Hij staat wel bijna altijd aan als hij wakker is, maar heeft op zich weinig driftbuien.
Ik weet niet meer hoe snel dat was, is alweer iets van 12 jaar geleden, maar we hadden volgens mij na een paar weken echt dat het opviel dat haar gedrag anders was. Weet niet hoe snel precies na de operatie.

Ik heb net mn jongste opgehaald, ze waren eerder terug dan de planning was, maar dat hadden ze gisteravond al laten weten dus ik had mijn wekker om 4.30u staan, ik was alleen al om 1 uur wakker en kon niet meer slapen :') .
Kind gaat lekker douchen
  vrijdag 7 maart 2025 @ 06:51:55 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_216957067
Hier ook vroeg wakker. Vandaag werken in plaats van gisteren en dan aansluitend een personeelsuitje (daarom ook de wissel). En toen moest ik om 6 uur echt echt echt naar het toilet en om dan voor een kwartiertje nog weer terug erin te gaan, nah.

Mijn oudste gaf mij het verkeerde tijdstip door voor het ophalen na de werkweek, dus die heeeft met de coordinator nog twintig minuten moeten wachten voor we er waren. En dan waren we echt ruim op tijd geweest voor dat uur later (voor het geval dat het toch wat eerder werd. Maar niet zoveel eerder ;) )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216957696
Hier was het 4.30u dat ik wakker werd. Weigerde alleen op te staan, heb de klok de 6 zien aantikken en toen toch nog in slaap gevallen blijkbaar want werd wakker van die stommekutwekker }:|

Amandelen kunnen weer teruggroeien btw.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:21:32 #65
176471 oh-oh
pi_216957933
Ik slaap echt heerlijk en word net voor de wekker wakker, maar ik ben ook elke dag uren buiten, dat helpt!
Gisteren werkte ik tot 15:00, toen kwamen de meiden en zijn we de berg op gegaan met de honden, 17:30 waren we binnen.
Meer is er niet nodig.
( Groucho Marx )
pi_216958047
Ik heb eindelijk weer eens aan 1 stuk en goed geslapen :) Veel buiten geweest gisteren en veel bewogen maar dat doe ik elke dag. Ik probeer elke dag minstens een uur buiten te lopen. Ook als het pokkeweer is.
Ik slaap al weken zo onrustig, maar vannacht dus niet :s)

Gisteren alle tegels die te verwijderen zijn eraf gehaald in de wc. 1 is gesneuveld de anderen allemaal heel gebleven. Nu echt veel tegels liggen, maar goed, ik weet niet hoe die sloopkogel aannemers de muur eruit gaan rammen. Liever teveel liggen in ieder geval.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 09:35:22 #67
176471 oh-oh
pi_216958103
Ik loop ook wel meer dan een uur elke dag maar met dit weer is het meteen tig keer zoveel als ik geen lange dagen werk en dat merk ik wel meteen , ook aan mijn humeur!
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2025 @ 09:56:42 #68
148247 taxibabe
pi_216958465
Hier net kleuter weer opgehaald van school. Het ging toch niet... Hij is op zich fit genoeg, maar hij was heel verdrietig zei de juf. Hij zei net dat hij het spannend vond om weer naar school te gaan na 2 dagen :?
pi_216958603
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:35 schreef oh-oh het volgende:
Ik loop ook wel meer dan een uur elke dag maar met dit weer is het meteen tig keer zoveel als ik geen lange dagen werk en dat merk ik wel meteen , ook aan mijn humeur!
Ja, heerlijk he.
Ik krijg hier vaak de vraag 'ga je nou alweer lopen?'

De omgeving is hier ook top om te lopen, of langs de Vecht en de oude buitenhuizen, of door het oude dorp, of de polder in of ik ga lekker mensen kijken op 2 chaletparken _O-
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2025 @ 10:24:33 #70
148247 taxibabe
pi_216958722
Het is echt heerlijk weer, zin om veel buiten te zijn. Lekker genieten van het zonnetje O+
pi_216958854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 09:56 schreef taxibabe het volgende:
Hier net kleuter weer opgehaald van school. Het ging toch niet... Hij is op zich fit genoeg, maar hij was heel verdrietig zei de juf. Hij zei net dat hij het spannend vond om weer naar school te gaan na 2 dagen :?
Ach gos, lekker samen van de zon genieten dan maar. Die narcose kan natuurlijk ook mentaal wel wat doen. Bij B duurde het ook even voor hij weer zichzelf was.
pi_216958906
Zo had ik gisteren mega zin om te gaan hardlopen in de middag. Ik zou alleen thuis zijn als ik rond 14.30 thuis kwam en heb de hele autorit met zitten verheugen om rond 15.00 uiterlijk m’n ronde te starten. Toen bleek mijn vader bij mij thuis de heg aan het snoeien was (super lief) dus nog even geholpen en gekletst.

Toen kwam dochter thuis en die ging hier spelen met een vriendje. Prima, hebben ze mij niet meer bij nodig. Na 1,5 km werd ik gebeld dat dochter gevallen was op de trampoline en moeite had met ademhalen. Dus up tempo maar naar huis gerend.

Klonk erger dan het was al verwacht ik wel een lichte kneuzing bij haar rib of zo. En haar rugspieren zitten wat vast.

Dus toen toch maar eten en in de avond gaan hardlopen. Maar ik was zo graag in het zonnetje gegaan :P

Vandaag zouden we eigenlijk met z’n drieën wat gaan doen omdat zowel ik als de oudste niet hoeven te werken. Maar ze is niet zo soepeltjes nog vandaag. Dus denk dat we toch maar niks gaan doen (en het weekend moeten zoon en ik weer werken)
pi_216960316
De zin om te zwemmen was bij dochter toch groter dan de last die ze heeft. Dus toch lekker een paar uurtjes naar het zwembad. Ik m’n boekje lekker mee. Ergens een semi rustig plekje gevonden in de drukte. Eens kijken of het in het zonnetje ook lekker is in m’n bikini (die ik normaal alleen thuis aan heb en er dus ook spijt van heb die nu aan gedaan te hebben :{ )
pi_216960855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 12:25 schreef hilliebillie het volgende:
De zin om te zwemmen was bij dochter toch groter dan de last die ze heeft. Dus toch lekker een paar uurtjes naar het zwembad. Ik m’n boekje lekker mee. Ergens een semi rustig plekje gevonden in de drukte. Eens kijken of het in het zonnetje ook lekker is in m’n bikini (die ik normaal alleen thuis aan heb en er dus ook spijt van heb die nu aan gedaan te hebben :{ )
Waarom spijt van? :)

We waren gisteren ook naar het zwembad.
Mega druk! Maar dat was na 3 al minder.
Toch wel heel lekker altijd hoor. O+
pi_216960999
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:14 schreef vencodark het volgende:

[..]
Waarom spijt van? :)

We waren gisteren ook naar het zwembad.
Mega druk! Maar dat was na 3 al minder.
Toch wel heel lekker altijd hoor. O+
Om dat ik me daar toch wat minder comfortabel in voel als in m’n badpak blijkbaar :P

Heb ook zeker geen perfect figuur, maar het is oké.
Maa goed. Zit nu op een stoeltje buiten in de zo is het oké ;)
pi_216961077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:25 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Om dat ik me daar toch wat minder comfortabel in voel als in m’n badpak blijkbaar :P

Heb ook zeker geen perfect figuur, maar het is oké.
Maa goed. Zit nu op een stoeltje buiten in de zo is het oké ;)
Zit jij nou in NL, in je bikini, buiten in de zon?
Early bird!

En wat het perfecte figuur betreft: je ziet van alles bij het zwembad!
De ene wat mooier dan de andere misschien maar ze zwemmen wel gewoon lekker. :Y
Er zijn zat mensen die zich niet comfortabel voelen en dus maar niet gaan zwemmen.
Mega zonde.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:40:22 #77
176471 oh-oh
pi_216961168
Ik ben allergisch voor chloor helaas, zwemmen is zo fijn!
( Groucho Marx )
pi_216961316
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:34 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zit jij nou in NL, in je bikini, buiten in de zon?
Early bird!

En wat het perfecte figuur betreft: je ziet van alles bij het zwembad!
De ene wat mooier dan de andere misschien maar ze zwemmen wel gewoon lekker. :Y
Er zijn zat mensen die zich niet comfortabel voelen en dus maar niet gaan zwemmen.
Mega zonde.
Yep en het is écht heerlijk in het zonnetje. Dat is het voordeel van (nog) niet in het water geweest zijn. Dan is de temperatuur perfect in de zon uit de wind. Als je wel nat bent is het denk ik net te fris. Zitten niet veel mensen buiten hier nu.

Maar toch fijn dat we konden gaan. Anders was ik waarschijnlijk in de tuin aan het werken. Ook fijn met dit weer maar dat doen we wel weer een andere keer, maandag of zo.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:53:37 #79
176471 oh-oh
pi_216961325
Ik zou het ook zonde vinden om binnen te zitten met dit weer, of het nou in een zwembad is of niet!
( Groucho Marx )
pi_216961331
Ik heb vanmiddag een date met Juul. Eerst boeken uitzoeken in de bieb en daarna naar de buurvrouw van de bieb: de Italiaanse ijssalon :) Die hebben zo lekker citroenijs.

Chloor is goor ;) daarom gaan wij ook een jacuzzi met zoutsysteem kopen.
  vrijdag 7 maart 2025 @ 13:55:15 #81
176471 oh-oh
pi_216961343
Ik heb zo weer een wandeldate, elke dag deze week _O-
( Groucho Marx )
pi_216961380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:54 schreef exode het volgende:
Ik heb vanmiddag een date met Juul. Eerst boeken uitzoeken in de bieb en daarna naar de buurvrouw van de bieb: de Italiaanse ijssalon :) Die hebben zo lekker citroenijs.

Chloor is goor ;) daarom gaan wij ook een jacuzzi met zoutsysteem kopen.
Ik had bij ons thuis zwembad ook een zoutsysteem. Werkt ideaal. Maar het is zoutelektrolyse he. Dat betekent dat het systeem chloor maakt van het zout en als het chloor is opgebruikt het weer zout wordt. Enz. Dus nog steeds chloor.

Voordeel is dat je met een thuissysteem niet aan wettelijke richtlijnen hoeft te houden en je kunt echt met veel minder chloor toe. Zeker op de momenten dat de zon niet kneiter hard schijnt.

Maar het voelt wel anders hoor, daar ben ik het mee eens :Y
pi_216961432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb zo weer een wandeldate, elke dag deze week _O-
Gezellig! *O*
  vrijdag 7 maart 2025 @ 14:16:22 #84
176471 oh-oh
pi_216961515
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 14:06 schreef vencodark het volgende:

[..]
Gezellig! *O*
Gelukkig is het volgende week weer gedaan met het goede weer, dan wandel ik weer alleen :P
( Groucho Marx )
pi_216963109
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 13:59 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik had bij ons thuis zwembad ook een zoutsysteem. Werkt ideaal. Maar het is zoutelektrolyse he. Dat betekent dat het systeem chloor maakt van het zout en als het chloor is opgebruikt het weer zout wordt. Enz. Dus nog steeds chloor.

Voordeel is dat je met een thuissysteem niet aan wettelijke richtlijnen hoeft te houden en je kunt echt met veel minder chloor toe. Zeker op de momenten dat de zon niet kneiter hard schijnt.

Maar het voelt wel anders hoor, daar ben ik het mee eens :Y
Wij hebben meerdere keren in een jacuzzi met chloor gezeten, daar wordt B enorm benauwd van. Komt natuurlijk omdat het lekker opstoomt in zo'n ding.
Dus als die chloor stoom ontbreekt is het opgelost want hij is niet allergisch voor chloor.
pi_216963165
We beginnen goed, de aannemer begint niet maandag maar dinsdag. Maandag worden veel materialen bezorgd en de bouwcontainer wordt neergezet. Het is dat de planning voor ons enorm ruim is en we zelfs 2 weken kunnen uitlopen. ;)

Nee hoor, prima, kunnen we maandag terwijl de kinderen op school zijn de laatste dingen doen ipv dit weekend terwijl het ook nog eens 20 graden is.

Juul was een waardeloze date, ze kletste met het halve terras, zag overal kinderen die ze kende en ik werd alleen gebruikt om het ijsje te betalen.
Ze heeft vandaag haar Max en Moritz shirt aan met op de achterkant 'wie dit leest is gek' en dat is een goede om veel aanspraak te krijgen, kan ik je vertellen. Dus ik ga even nadenken of ik nog wel eens een date wil.
>:) ;)
pi_216963514
@exode al beginnen met een dag vertraging... hopelijk verder netjes op schema.

Week 3 is klaar, we liggen nog steeds op schema. Stucadoor is weg, het lijkt wel weer heel wat. Maar die stof, echt werkelijk overal... Vandaag maar weer ff rondje gepoetst. Trap is schoon, voor zo lang het duurt.
Al die afplakkerij is weg (heel fijn) maar er ligt nog veel stof beneden.
Dus ik hoop dat het de aannemer gelukt is om te regelen dat de vloer volgende week wordt geëgaliseerd, dan zijn we een hoop van die stof kwijt.

Ik ben doodmoe, vanavond op tijd naar bed en ik bekijk morgen wel of ik ga hardlopen. Misschien is hardlopen met zo'n moe lijf niet het beste plan... ik voel de training van gisteravond nog behoorlijk ook, was wel intensief.
pi_216963875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 16:54 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben meerdere keren in een jacuzzi met chloor gezeten, daar wordt B enorm benauwd van. Komt natuurlijk omdat het lekker opstoomt in zo'n ding.
Dus als die chloor stoom ontbreekt is het opgelost want hij is niet allergisch voor chloor.
Fijn dat dat voor hem werkt! Gebonden chloor in combinatie met bubbels is geen geweldige combi voor de luchtwegen inderdaad. Fijn dat met zout goed werkt voor hem!

Fijn dat ze dinsdag beginnen en dat je dus het weekend nog lekker kan genieten van het weer ipv opruimen.

En wel jammer dat je dat een beetje tegen viel :D

Bijna, het klinkt alsof een extra rustdagje voor je lichaam wel goed is. Maar ik vind het ook altijd lastig als ik beter een dat over kan slaan. Dus ik snap je twijfel. Maar wellicht een nacht goede slaap dat dat voldoende is.
pi_216964164
Die Juul :D
Succes met je verbouwing, dagje later met dit weer is niet verkeerd ;)

Oooh, dat stof is idd :X @Nijna Toen we hier met de gang bezig waren en achter de lambrisering los kalk en gaten aantroffen (was ineens duidelijk waarom ze de boel hadden dichtgetimmerd ooit :') ) bleef ik stof happen. Had ik het schoon, draaide me om en kon opnieuw beginnen. Zat zelfs tussen mn tanden, lekker knarsen :') Succes!

Hier gaat zoon morgen een dagje mee naar de zaak en heb ik een dagje voor moi O+ Komt wel zn maanden geleden bestelde mangabox binnen. Hij wacht al zolang dat ik de bezorging maar niet uitstel :P
If they say
pi_216964450
Ik maak me ook niet druk om die dag, 17 maart was gegarandeerd en hij zou zijn best doen om de 10e al te beginnen. Woensdag ging hij er nog vanuit dat hij maandag zou starten maar that's life. ;)
We hebben nadat hij klaar is geen strakke planning anders zou ik wel wat gezegd hebben.

Zojuist is het laatste hout de haard in gegaan, netjes gedaan dit jaar. En eigenlijk zouden we er langer mee kunnen doen maar het houthok is al afgebroken dus we stoken door zeg maar.

Pak inderdaad je rust Nijna, lekker vroeg in bed, even relaxen!
  vrijdag 7 maart 2025 @ 19:19:34 #91
176471 oh-oh
pi_216964457
Net weer 2.5 gewandeld en toen moest ik me nog enorm haasten om nog voor sluit bij de apotheek te zijn en kon ik nog net het oud papier buiten zetten voor Picnic kwam.
Timing!
( Groucho Marx )
pi_216965236
Lekker exode, dan loopt ie straks toch nog 6 dagen voor :)
Ligt het nou aan mij of gaat de tijd écht zo snel. Weet nog dat je toen twijfels had en nu gaat het dan toch beginnen. Wow :o
If they say
pi_216969734
Beter geslapen gelukkig :). Ik ga niet hardlopen, beetje energie overhouden voor andere dingen. Ik fiets wel een rondje mee met mn man die wel gaat hardlopen.
pi_216991598
Iedereen hier genoten van het goede weer? Haha.

Wij gingen vanmorgen met de auto naar de Ardennen en hebben daar heeeeerlijk gewandeld O+ de jongens hebben de 10 km met klimmen en klauteren super goed gedaan! Wat een fijne afsluiting van de carnavals vakantie.

En dan nu graag dit weer tot ergens in de herfst *O*
pi_216993509
Succes met de verbouwingen @Nijna en @exode!

Wat was het heerlijk weer dit weekend O+
Maar wel een zwart randje hier, mijn lieve oma van 93 is zaterdagochtend overleden aangetroffen in haar huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 maart 2025 @ 06:34:34 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216993568
Gecondoleerd Schanu. :*
Wat verdrietig dat je haar niet meer kon zien.
En wat lastig met die gecompliceerde familieverhoudingen.
  maandag 10 maart 2025 @ 06:47:32 #97
37150 livelink
pi_216993648
Gecondoleerd Schanu en wat naar dat het allemaal zo extra moeilijk en verdrietig zal zijn.
Is het een overweging om je kinderen niet mee te nemen naar de begrafenis? Als ik het zo lees, zal het een heel gespannen aangelegenheid worden en dan ook nog een eerste kennismaking met je vader.

Of in ieder geval iets regelen dat je 8-jarige weg kan als het te veel of te moeilijk wordt? Ik weet dat ik dat met mijn zoon wel heb gedaan op de begrafenis van mijn schoonmoeder. Ik had mijn moeder gevraagd om met hem weg te gaan als ze zou zien dat het mis zou gaan. Hij zat ook bij mijn moeder en niet bij ons en ze is ook vrij snel met hem weg gegaan. Dat werkte goed toen.
pi_216993910
Wat verdrietig @Schanu ;( Gecondoleerd.
Eens met wat @livelink zegt
Sterkte voor jullie :*
If they say
pi_216994010
Dankjulliewel O+

December 2023 is de oma van vrouwlief overleden, dat was best een zware kerkdienst en o.a. daarom hebben we ervoor gekozen om de meiden niet mee te nemen naar de begrafenis. Daar hebben we achteraf heel veel spijt van gehad omdat ze tot op de dag van vandaag nog steeds met vragen zitten. Vooral de oudste lijkt het niet goed af te kunnen sluiten, opeens was oma oma er niet meer en behalve het graf waar we natuurlijk wel naartoe zijn gegaan daarna heeft ze niets meegekregen rondom het overlijden. Daar heeft ze zich ook nog best boos over gemaakt, omdat ze achteraf ook zelf aangaf dat ze eigenlijk wel mee had gewild.

Juist daarom hebben we er nu voor gekozen ze wel mee te laten gaan. Er komt geen dienst, de verwachte opkomst is zo klein dat we verzamelen op de begraafplaats en oma vanaf daar samen naar het graf (laten) dragen. Na de begrafenis is er 45 minuten condoleance mogelijkheid en een kop koffie met een broodje, en dan is het klaar. De reis ernaar toe (bijna 2,5 uur) duurt langer dan de begrafenis zelf. Ik verwacht dan ook dat ze het wel vol gaan houden. Mocht de sfeer inderdaad te gespannen zijn, dan kunnen we er daarna nog voor kiezen om niet mee terug naar het huis van oma te gaan, of dat ik bijvoorbeeld alleen mee terug ga en dat vrouwlief met de kinderen naar de zee gaat ofzo (Delft, dus vlakbij).
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 08:22:12 #100
5428 crew  miss_sly
pi_216994058
Gecondoleerd Schanu!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216994360
Gecondoleerd schanu. Wat heftig ook voor je oudste dat ze zo worstelt met haar gevoelens en ze op die manier uit.
Zo’n overlijden is natuurlijk ook wel een lastig iets. En wellicht ook met haar herinnering aan het vorig overlijden dat ze nog goed aanvoelt dat ze toen niks met haar gevoelens kon omdat ze het niet kan afsluiten dat ze dat weer zo aanvoelt komen.

Ik denk dat je er goed aan doet om ze mee te nemen en inderdaad dat als het lastig is dat je vrouw ze dan iets eerder even mee neemt.

Lastig ook met de gecompliceerde familiebanden zo.

Veel sterkte :*
  maandag 10 maart 2025 @ 08:59:56 #102
176471 oh-oh
pi_216994362
Gecondoleerd en wat rot dat het allemaal zo moet gaan.

Ik heb zaterdag mijn stuitje gekneusd of gebroken, either way kan er niks aan gedaan worden en is het vooral erg pijnlijk met zitten. Gewoon een lompe actie met gaan zitten en iets met geen diepte zien :')
Verder was het een fijn weekend, kilometers gelopen!
( Groucho Marx )
  maandag 10 maart 2025 @ 09:18:57 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_216994571
Gecondoleerd Schanu. Wat een lastige situatie.
pi_216994692
Gecondoleerd @Schanu
Moeilijke situatie zo. :*

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 08:59 schreef oh-oh het volgende:
Gecondoleerd en wat rot dat het allemaal zo moet gaan.

Ik heb zaterdag mijn stuitje gekneusd of gebroken, either way kan er niks aan gedaan worden en is het vooral erg pijnlijk met zitten. Gewoon een lompe actie met gaan zitten en iets met geen diepte zien :')
Verder was het een fijn weekend, kilometers gelopen!
Gatver, je stuitje! :X Hopelijk doet het niet te lang pijn.

Dat heb ik jaren terug eens gehad toen ik van een glijbaan af ging in zo’n Monkey Town.
Ik kon amper naar huis rijden. Dat was de ergste pijn ooit, denk ik. :')
Dan is een bevalling wel anders hoor.
Pas na Z’s geboorte, 1,5 jaar later, wipte het weer terug, denk ik.
pi_216996029
Gecondoleerd Shanu. :*

Hier een goed weekend achter de rug, de kinderen waren niet binnen te krijgen. En 3 x een Italiaans ijsje gaan eten :D
Vandaag weer verder met verbouw gedoe. Container is net voor de deur gezet en verloofde gaat al aan de slag met de keukenkasten leegmaken.

Wel is B echt enorm moe, hij heeft het hele weekend slecht geslapen. Hij loopt nu als een zombi rond. Vanavond Freerunnen maar even overslaan en de BSO morgen ook afgezegd. Even wat extra rust voor hem. Ik denk dat zijn hooikoorts opspeelt, want hij klaagt 's avonds ook over wat benauwd zijn.
pi_216996210
@Schanu, gecondoleerd :* lastig zo met die gespannen verhoudingen in de familie.

@oh-oh auw. Mijn nicht heeft toen een tijd op zo'n soort zwemband gezeten dat zat iets minder vervelend geloof ik. Beterschap :*

@exode, onze puincontainer is net opgehaald *O* . Straks even de oprit schoonmaken, dan kan de auto er weer op. Maar de aannemer is bezig met het aansluiten van de waterontharder en het water is er even af.
Daarna kan ik los met de hogedrukspuit, als ik die onder uit het ingebouwde schap in het tuinhuisje tevoorschijn kan halen :+

Onze werkweek puber is een beetje op, vrijdag teruggekomen, gisteren de hele dag de hort op met vriendin en 2 jongens uit de klas. En vanmorgen hoefde je haar maar aan te kijken en ze begon al te huilen...
Benieuwd hoe lang ze het vol gaat houden op school vandaag...
pi_216996236
Heftig @Schanu, gecondoleerd.
Als jullie iemand kennen die goed met oudste kan en evt mee wil gaan om de (emotionele) klappen op te vangen zodat jullie ook aandacht kunnen hebben voor het familiegebeuren en de ander geeft dat misschien wat lucht?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_216996237
Ik ga een Ninja Foodi of Speedi multicooker kopen en dan wil verloofde een hoge druk spuit kopen. Echt, we lijken wel 60 (zijn we stiekem ook). Ik vind een hoge druk spuit onzin want de buren hebben er 1 en die lenen wij gewoon steeds. Zij vindt een multicooker onzin, maar ik dus niet _O- >:)

Echt luxe problemen hier in huize exode.
pi_216996242
Aldi en Lidl hebben ook hogedrukspuiten die prima werken voor weinig.
pi_216996499
@Schanu gecondoleerd
@oh-oh sterkte

Hier zijn mijn man en jongste terug van wintersport en ze hebben dus ook last van hun stuitje. Echt gezellig is het momenteel niet ik hoor alleen maar auw :X :X :X :X :X :X :X :X :X
pi_216996587
Gecondoleerd schanu!

Hier geveld door een bronchitis aanval... zodra ik naar de keuken loop ben ik verrot dus mar even pas op de plaats de komende dagen.
S. 2014
J. 2016
pi_216996803
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Aldi en Lidl hebben ook hogedrukspuiten die prima werken voor weinig.
Geen idee wat ze gaat kopen, ze ziet maar B-)
pi_216997549
Puber is naar huis gekomen en gaat nu op haar gemakje een planning maken voor de toetsweek en even ademhalen.
  maandag 10 maart 2025 @ 14:13:15 #114
176471 oh-oh
pi_216997724
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:28 schreef Nijna het volgende:
@:Schanu, gecondoleerd :* lastig zo met die gespannen verhoudingen in de familie.

@:oh-oh auw. Mijn nicht heeft toen een tijd op zo'n soort zwemband gezeten dat zat iets minder vervelend geloof ik. Beterschap :*

@:exode, onze puincontainer is net opgehaald *O* . Straks even de oprit schoonmaken, dan kan de auto er weer op. Maar de aannemer is bezig met het aansluiten van de waterontharder en het water is er even af.
Daarna kan ik los met de hogedrukspuit, als ik die onder uit het ingebouwde schap in het tuinhuisje tevoorschijn kan halen :+

Onze werkweek puber is een beetje op, vrijdag teruggekomen, gisteren de hele dag de hort op met vriendin en 2 jongens uit de klas. En vanmorgen hoefde je haar maar aan te kijken en ze begon al te huilen...
Benieuwd hoe lang ze het vol gaat houden op school vandaag...
Ik zit gelukkig altijd op zo een kussen als ik werk, maar op de bank zitten is echt de hel!
( Groucho Marx )
pi_216997736
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 14:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ik zit gelukkig altijd op zo een kussen als ik werk, maar op de bank zitten is echt de hel!
Wat voor kussen heb je? Dan bestel ik die voor ze
  maandag 10 maart 2025 @ 14:27:46 #116
176471 oh-oh
pi_216997849
( Groucho Marx )
pi_216998214
Weet niet of het aan mij ligt, maar bol linkjes via het forum krijg ik nooit geopend :{
pi_216998310
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 11:32 schreef exode het volgende:
Ik ga een Ninja Foodi of Speedi multicooker kopen en dan wil verloofde een hoge druk spuit kopen. Echt, we lijken wel 60 (zijn we stiekem ook).
Wij kochten afgelopen week een fietsendrager voor op de auto _O- Ik zei meteen, dan moeten we ook naar de anwb winkel voor dezelfde unisex jassen.
pi_216999106
@oh-oh, dat klinkt vreselijk pijnlijk, heel veel beterschap en sterkte!

@exode, wat naar dat de hooikoorts van B op lijkt te spelen, hopelijk is het van korte duur en voelt hij zich snel weer fit(ter).

@Vanyel, als het nodig is kan vrouwlief de meiden (en specifiek de oudste) opvangen dus dat moet helemaal goedkomen :)

@gewoonmezelf87, beterschap, hopelijk knap je snel weer helemaal op!
pi_216999145
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:04 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij kochten afgelopen week een fietsendrager voor op de auto _O- Ik zei meteen, dan moeten we ook naar de anwb winkel voor dezelfde unisex jassen.
Hahaha ja ben je oud als je een fietsendrager hebt? Dan zijn wij ook echt stokoud :D

Vorig jaar hadden we een nieuwe fietsendrager en die kregen we met geen mogelijkheid op de trekhaak. We zijn er uiteindelijk de ochtend dat we weg wilden gaan mee naar de garage gereden om te vragen of ze hem er daar voor ons konden opzetten :')
pi_216999544
Trekhaken... Mijn nummerplaat is gebocheld door iemand die vergat dat ie er eentje had :')

Beterschap @gewoonmezelf87!

En sterkte met alle stuitjes.
If they say
pi_217001393
Het ligt er wat mij betreft ook aan wat voor fietsen erop gaan. Zijn het racefietsen, mountainbikes of dezelfde elektrische fiets met allebei 1 fietstas? :+
  maandag 10 maart 2025 @ 19:56:08 #123
176471 oh-oh
pi_217001538
Ik had vanochtend als eerste call zo een vreselijk heftig gesprek dat ik niet meer in mijn flow kon komen en uiteindelijk na een gesprek met mijn coach die ook helemaal van de leg was van het verhaal via de manager even naar buiten mocht.
Ik moest echt even een uur gaan lopen.
Echt nog nooit meegemaakt.
Maar mooi weer en blije honden maakt echt alles goed gelukkig.
( Groucho Marx )
pi_217002331
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik had vanochtend als eerste call zo een vreselijk heftig gesprek dat ik niet meer in mijn flow kon komen en uiteindelijk na een gesprek met mijn coach die ook helemaal van de leg was van het verhaal via de manager even naar buiten mocht.
Oh bah, dat klinkt niet fijn zeg. Hopelijk houd je er geen last van :*
pi_217002717
Ik wil al jaren een fietsendrager, maar we hebben geen trekhaak. Ben ik dan wannabee-oud?

Gecondoleerd Schanu. Ik zou Delft nooit vlak bij zee noemen, maar dat is relatief natuurlijk. Delft heeft overigens wel een leuke monkeytown, met hubelino bouwplaats en rolschaatsbaan.

Wat een rot begin van de dag oh-oh. Maar gelukkig is het alweer bijna een nieuwe dag!
  maandag 10 maart 2025 @ 21:09:32 #126
176471 oh-oh
pi_217002744
Delft is voor mij ook vlak bij zee 😂
( Groucho Marx )
pi_217002766
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Dat klinkt als een beroerde start, fijn dat je de ruimte kreeg om een stuk te gaan lopen :*

Delft is van hieraf ook vlakbij zee :+
pi_217002794
Ik woon in Delft en ik kom nooit bij de zee :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 10 maart 2025 @ 21:25:10 #129
176471 oh-oh
pi_217002965
Mijn vrienden in Delft ook niet.
Echt nooit.
( Groucho Marx )
pi_217003287
Hahaha mijn ouders combineerden het vroeger met ons altijd met een strandwandeling 's avonds, misschien dat het vanuit die associatie is dat ik het dichtbij zee vindt :')
pi_217003353
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:12 schreef SaskiaR het volgende:
Ik woon in Delft en ik kom nooit bij de zee :D
Wij wonen zelfs nog wat dichterbij.. Rijswijk.. maar gaan bijna nooit naar het strand en als we dan gaan gaan we zeker niet naar Kijkduin of Scheveningen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217003962
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 21:54 schreef Schanu het volgende:
Hahaha mijn ouders combineerden het vroeger met ons altijd met een strandwandeling 's avonds, misschien dat het vanuit die associatie is dat ik het dichtbij zee vindt :')
Ik vind een strandwandeling na een heftige uitvaart gewoon een heel goed idee :*
Gecondoleerd. Klinkt als een moeilijke dag die je gaat krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217005167
Zoon zou vandaag zn blokbeugel krijgen...
SPOILER
If they say
pi_217005193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon zou vandaag zn blokbeugel krijgen...
SPOILER
Handig van ze :')
pi_217005377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Handig van ze :')
Echt he :')
En ik had het toen zelfs nog over gipshappen. Maar dat hoefde niet meer :')
If they say
pi_217005791
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 08:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Echt he :')
En ik had het toen zelfs nog over gipshappen. Maar dat hoefde niet meer :')
Extra acties wel op hun eigen kosten? |:(

Bij onze zoon hoefde dat happen idd niet meer. Bij hem zijn 1000 foto's/scans samengevoegd tot een heel hip digitaal model. Je kan ook een soort filmpje laten afspelen hoe elke week zijn gebit verandert, dat zag er echt heel tof uit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217006044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 09:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Extra acties wel op hun eigen kosten? |:(

Bij onze zoon hoefde dat happen idd niet meer. Bij hem zijn 1000 foto's/scans samengevoegd tot een heel hip digitaal model. Je kan ook een soort filmpje laten afspelen hoe elke week zijn gebit verandert, dat zag er echt heel tof uit!
Nou, dat heb ik dus wel even gevraagd. Assistente zei dat ze maar één afspraak per maand declareren. Maar ik hou het in de gaten :Y
Happen hier ook niet meer, dit ging om een wax-afdruk van zn voortanden voor de blokbeugel.

Oeh, die scans op die manier lijken me gaaf! Geen idee of ze dat hier ook gaan doen. Aan het bedrag te zien krijgt ie iig een gouden beugel met diamantjes dus kan er best zo'n filmpje bij, zou leuk zijn ;)

Over een week of acht dagen is ie klaar. Dus maakte ik een afspraak voor over negen dagen :P
If they say
pi_217006233
Hier doen ze niet meer happen, maar scannen ze het gebit.
Geen hippe filmpjes gezien, wel bij de laatste afspraak een voor en na foto.
Jongste moet nog 1 keer terug, volgend jaar januari ofzo.
pi_217006254
Wij wonen op ca. 25 min rijden van zee af. We komen er wel soms, maar dan het liefst eind van de middag/avond, als alle dagjesmensen zijn vertrokken. Maar we wandelen vaker in de duinen/bossen eromheen. We zijn niet echt strandliefhebbers.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217006400
Hier idd ook scannen @Nijna Alleen wax voor zn voortanden. Moest ie zn onderkaak zoveel mogelijk naar voren doen maar dat ging niet heel geweldig.

Jaa, dan is het strand ook het fijnst, @Phaidra, als iedereen is opgetieft O+ Staat de file Zandvoort uit en kun je zo Zandvoort inrijden.
En dan een visje halen bij Kroon en dat op het bijna lege strand opeten O+
If they say
pi_217006410
Zo, ik was ook van nut vandaag bij de werkmannen.

De vervoerder van het hout knalde met zijn lading tegen de auto van de buren aan. Werkmannen boos, chauffeur boos, buren van slag. Maar eej, wie heeft er veel ervaring met schades en verzekeringen. Jaja, iedereen weer chill, formuliertje ingevuld, baas van de chauffeur gesproken. Je moet me niet laten boren, zagen of stuccen maar dit kan ik dan weer wel.

En ze gaan als een speer, en uiteraard is onze uitbouw heul raar. 6 verschillende steensoorten, deels geisoleerd, grotendeels niet, geen steunbalken bij de kozijnen, vandaar de vele scheuren in de uitbouw.
pi_217006461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 10:57 schreef exode het volgende:
Zo, ik was ook van nut vandaag bij de werkmannen.

De vervoerder van het hout knalde met zijn lading tegen de auto van de buren aan. Werkmannen boos, chauffeur boos, buren van slag. Maar eej, wie heeft er veel ervaring met schades en verzekeringen. Jaja, iedereen weer chill, formuliertje ingevuld, baas van de chauffeur gesproken. Je moet me niet laten boren, zagen of stuccen maar dit kan ik dan weer wel.

En ze gaan als een speer, en uiteraard is onze uitbouw heul raar. 6 verschillende steensoorten, deels geisoleerd, grotendeels niet, geen steunbalken bij de kozijnen, vandaar de vele scheuren in de uitbouw.
Oh wauw, never a dull moment :D. Fijn dat je kon helpen hierbij, maar balen van de schade. Veel succes vandaag, hopelijk geen opmerkelijkheden meer...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217006472
Ik ga donderdag met de jongste naar de Efteling *O*. Hij heeft een studiedag en ik had nog een kortingscode voor mijn verjaardag. Jammer dat het hele mooie weer niet nog iets langer aanhoudt, maar je kan niet alles hebben.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217006490
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:03 schreef Phaidra het volgende:
Ik ga donderdag met de jongste naar de Efteling *O*. Hij heeft een studiedag en ik had nog een kortingscode voor mijn verjaardag. Jammer dat het hele mooie weer niet nog iets langer aanhoudt, maar je kan niet alles hebben.
Als je een magneet ziet van Sindbad en/of Villa Volta houd ik me aanbevolen. Een paar weken geleden had geen enkele winkel ze.
pi_217006595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:05 schreef exode het volgende:

[..]
Als je een magneet ziet van Sindbad en/of Villa Volta houd ik me aanbevolen. Een paar weken geleden had geen enkele winkel ze.
Ik zal mijn ogen voor je openhouden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217006628
Dat weer vind ik ook wel balen. Ik heb dit weekend repetitieweekend en dan zijn we behalve aan het repeteren ook lekker veel buiten. Was toch leuker geweest met zon.
Aan de andere kant, ‘s avonds/‘s nachts hebben we kampvuur, dus dan is het sowieso niet koud O+
pi_217006643
Niet klagen he mensen, onze uitbouw ligt open, das pas koud. :7
pi_217006697
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:25 schreef exode het volgende:
Niet klagen he mensen, onze uitbouw ligt open, das pas koud. :7
Oh brrr exode :* . Wat dat betreft was vorige week een lekkerdere week geweest hiervoor.
Hier mocht de vloerverwarming zachtjes aan, maar dat warmt nog best vlot op. Het was gisteravond 18 graden.
Maar nu staat alles weer open beneden, want stuc moet nog drogen (en de aannemer is niet fit, dus laat maar lekker doorwaaien ;) ).
pi_217006707
@exode wat denk jij van Danse Macabre met een 10-jarige die niet zo'n heel grote held is met attracties? Max & Moritz vindt hij leuk, Vogelrok ook, maar Vliegende Hollander op het randje (wel ingeweest, maar hoefde niet per se nog een keer), Joris & de Draak durft hij niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217006759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:35 schreef Phaidra het volgende:
@:exode wat denk jij van Danse Macabre met een 10-jarige die niet zo'n heel grote held is met attracties? Max & Moritz vindt hij leuk, Vogelrok ook, maar Vliegende Hollander op het randje (wel ingeweest, maar hoefde niet per se nog een keer), Joris & de Draak durft hij niet.
Dit klinkt precies als onze 9-jarige vorige maand. Die heeft exact die attracties wel/niet gedaan (behalve vliegende Hollander, die was dicht). En danse macabre vond hij heel gaaf!
pi_217006813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 11:35 schreef Phaidra het volgende:
@:exode wat denk jij van Danse Macabre met een 10-jarige die niet zo'n heel grote held is met attracties? Max & Moritz vindt hij leuk, Vogelrok ook, maar Vliegende Hollander op het randje (wel ingeweest, maar hoefde niet per se nog een keer), Joris & de Draak durft hij niet.
Ik ben er zelf nog niet in geweest. O-) Je draait en beweegt en met mijn lichte hoofd zeker vol in de prikkels leek me dat geen goed idee.
Wat ik lees, is ie niet eng, B durft er niet in iig. Is ook geen held, zeker niet in het donker.
pi_217007078
Ik denk dat ik ziek word in dance macabere. Dat word ik ook in villa volta en het schip.
pi_217007098
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:34 schreef F_r het volgende:
Ik denk dat ik ziek word in dance macabere. Dat word ik ook in villa volta en het schip.
In Villa Volta heb ik nergens last van en voordeel is dat je anders gewoon je ogen dicht kan doen. Dan gebeurt er niets. Het schip ging ik 'vroeger' wel in maar nu echt niet meer. Dans macabre kan ik ook in ga ik vanuit maar de timing was gewoon niet lekker.

Achtbanen vind ik wel echt geweldig O+
pi_217007119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:34 schreef F_r het volgende:
In het schip ga ik niet inderdaad. Villa volta voelde ik wel. Danse macabre niet :)
pi_217007134
Dat schip ga ik echt nooit meer in, 1 keer tegenover iemand gezeten die steeds bleker werd. Gelukkig stopte het schip op tijd, ik was elke keer dat ik lager hing, bang dat diegene tegenover me zou gaan kotsen :r .
Sowieso, attracties die steeds dezelfde beweging herhalen... ik word er zelf ook beroerd van.
pi_217007139
Ik vind Danse Macabre eigenlijk een erg makke attractie. Die sindbadbootjes doe ik niet meer, maar dit was een soort grote rupsbaan. Mijn dochters doen het niet vanwege het donker icm spannende muziek aan het begin.

Ik woonde vroeger 15 minuten fietsen van Scheveningen, maar ik kwam er vrijwel alleen tijdens het vuurwerkfestival of om naar de bios/casino te gaan. Maar Scheveningen zelf vind ik echt verschrikkelijk, daar loopt alleen maar Tokkie-volk en toeristen. En het is dan ook nog eens druk en vies. Ik kom er tegenwoordig nog minder graag, omdat ik nu ook nog eens dikke parkeerkosten af mag tikken daarbij.
pi_217007145
Ik heb 1 keer in het puntje gezeten van het schip, dat waren de langste 2 (?) minuten uit mijn leven. Daarna er nooit meer in gegaan terwijl ik het op het midden best ok vond.
pi_217007154
B en Juul zijn 4 keer achter elkaar in Sindbad geweest :o En ze hadden er zo een 5e keer in gewild. Gekke kinderen.

Ik kreeg vanochtend de link om het Grand hotel van de Efteling te boeken. Ik dacht, ik ga eens kijken hoe failliet ik daarvan ga. Ik stond in de wachtrij op plaats 14.031. Ok, laat maar _O-
  dinsdag 11 maart 2025 @ 12:52:42 #159
176471 oh-oh
pi_217007165
Ik heb een vriend op Scheveningen wonen, daar ging ik ook alleen heel vroeg of heel laat het strand op, maar strand is strand! Texel vind ik het fijnst.
( Groucho Marx )
pi_217007175
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:49 schreef exode het volgende:
Ik heb 1 keer in het puntje gezeten van het schip, dat waren de langste 2 (?) minuten uit mijn leven. Daarna er nooit meer in gegaan terwijl ik het op het midden best ok vond.
Ik ga ook alleen in het midden. Dan is het wel ok. Maar hij staat niet in mijn rijtje leukste attracties.

De jongste houdt vooral niet van vrije vallen. Daarop haakte hij ook af bij de Vliegende Hollander, die eerste drop hoeft van hem niet zo. Draaien is voor hem geen issue, Sindbad kan hij 10x achter elkaar in zonder problemen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217007187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:47 schreef Nijna het volgende:
Dat schip ga ik echt nooit meer in, 1 keer tegenover iemand gezeten die steeds bleker werd. Gelukkig stopte het schip op tijd, ik was elke keer dat ik lager hing, bang dat diegene tegenover me zou gaan kotsen :r .
Oh getsie, dat is echt mijn nachtmerrie :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217007194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ga ook alleen in het midden. Dan is het wel ok. Maar hij staat niet in mijn rijtje leukste attracties.

De jongste houdt vooral niet van vrije vallen. Daarop haakte hij ook af bij de Vliegende Hollander, die eerste drop hoeft van hem niet zo. Draaien is voor hem geen issue, Sindbad kan hij 10x achter elkaar in zonder problemen :+.
B schrok zich helemaal kapot van dat doodshoofd in de Vliegende Hollander. Ze zijn een nieuwe scene aan het maken in de Vliegende Hollander las ik. Dus ik wil er weer in als dat klaar is.
pi_217007222
Dat schommelschip inderdaad. :')
Ik durf in principe in veel dingen (sowieso in de Efteling) maar ik vind dat schip eigenlijk enger dan de rest.
Hoe dat ding ongeveer boven je gaat hangen als jij beneden bent….brrr. :')

In Walibi heb je die achtbaan waar je eerst achteruit naar boven getrokken wordt.
Daar ben ik van de zomer wel in geweest maar had na 2 tellen al spijt.
Ergens vind ik het gewoon eng als het apparaat/machine/rails zo machtig boven of onder mij is.
pi_217007347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een vriend op Scheveningen wonen, daar ging ik ook alleen heel vroeg of heel laat het strand op, maar strand is strand! Texel vind ik het fijnst.
Ik denk bij strand eigenlijk ook helemaal niet aan Scheveningen bijvoorbeeld. Wij rijden altijd naar Zeeland. Vrouwenpolder en Burgh Haamstede kom ik graag. Totaal andere beleving en zo fijn O+
pi_217007361
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:01 schreef vencodark het volgende:
Dat schommelschip inderdaad. :')
Ik durf in principe in veel dingen (sowieso in de Efteling) maar ik vind dat schip eigenlijk enger dan de rest.
Hoe dat ding ongeveer boven je gaat hangen als jij beneden bent….brrr. :')

In Walibi heb je die achtbaan waar je eerst achteruit naar boven getrokken wordt.
Daar ben ik van de zomer wel in geweest maar had na 2 tellen al spijt.
Ergens vind ik het gewoon eng als het apparaat/machine/rails zo machtig boven of onder mij is.
Oooh, die vind ik juist het leukst :+
pi_217007366
Schip O+ O+
pi_217007388
Dit soort dingen vind ik ook fantastisch
https://www.walibi.nl/nl/park/attracties/tomahawk

Na de tweede of derde keer ben je dan wel misselijk maar onderweg is het puur genot
pi_217007528
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 13:23 schreef Vanyel het volgende:

Na de tweede of derde keer ben je dan wel misselijk maar onderweg is het puur genot
VRESELIJK.

Misschien kan je B en Juul meenemen. Die houden van draaien.
pi_217007546
De 2 werkmannen blijven vrolijk ondanks:
- Rotte houten staanders.
- Verkeerd aangelegde hemelwaterafvoer
- draagbalken van het plafond die deels doorgezakt zijn en varieren in dikte tussen de 8 en 11 cm
- PVC buizen die gekke maten hebben
- Lekkende buizen in de tuin (vandaar het wegzakken van 1 tegel)
- Ontbrekende draagbalken boven de kozijnen

c_/

En niets van dit anders verbaast me, sterker nog ik vind het reuze meevallen.
pi_217007835
quote:

Die zou ik overslaan :P. Maar vriendlief mag met de oudste een keer naar Walibi, de jongste en ik hebben daar niet zo heel veel te zoeken.

Deze in Legoland ben ik wel ingeweest, maar was ook matig.
https://www.legoland.dk/e(...)ypseburg-sky-battle/
En dan heb ik de vleugels met geen vinger aangeraakt, no way :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 11 maart 2025 @ 14:30:04 #171
176471 oh-oh
pi_217007856
Ik heb echt niks met pretparken maar dat komt vooral door de krijsende mensen overal :D
( Groucho Marx )
pi_217007888
quote:

Nee, vroeger wel op de kermis maar tegenwoordig vind ik deze dan weer te hoog. :P
pi_217007891
Deze takelt je eerst stijl omhoog.
Doodeng. Ik zat met mijn ogen dicht. :')

https://www.bobbejaanland.be/parkactiviteiten/attracties/typhoon
pi_217008112
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 14:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die zou ik overslaan :P. Maar vriendlief mag met de oudste een keer naar Walibi, de jongste en ik hebben daar niet zo heel veel te zoeken.

Deze in Legoland ben ik wel ingeweest, maar was ook matig.
https://www.legoland.dk/e(...)ypseburg-sky-battle/
En dan heb ik de vleugels met geen vinger aangeraakt, no way :@.
Je hebt een filmpje van deze dat een vrouw gewoon continue ronddraait, echt tranen van het lachen steeds als ik die zie. Ik kan hem nu uiteraard niet vinden....

In Legoland Duitsland hebben ze deze:
https://www.legoland.de/e(...)s-spinjitzu-spinner/
Ik werd al misselijk van het ernaar kijken.
pi_217008147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:57 schreef exode het volgende:

[..]
B schrok zich helemaal kapot van dat doodshoofd in de Vliegende Hollander. Ze zijn een nieuwe scene aan het maken in de Vliegende Hollander las ik. Dus ik wil er weer in als dat klaar is.
Die scène gaat inderdaad weg. Hopelijk durft B er daarna wel weer in :)
pi_217008166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Die scène gaat inderdaad weg. Hopelijk durft B er daarna wel weer in :)
Niet weg, toch? Ik dacht dat er daarna een extra scene tussengeplakt werd.
pi_217008188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 15:10 schreef exode het volgende:

[..]
Niet weg, toch? Ik dacht dat er daarna een extra scene tussengeplakt werd.
Ik dacht dat het doodshoofd verwijderd werd en dat er iets nieuws voor in de plek kwam (alsof je in het schipswrak zit). Maar ik weet het niet 100% zeker, het kan ook dat jij gelijk hebt hoor.
pi_217008215
Zou jammer zijn van dat doodshoofd. Ik vind dat juist heel gaaf. :)
pi_217008342
https://www.looopings.nl/(...)end-scheepswrak.html

Ik begrijp dat het helemaal eruit gaat?
pi_217008839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 12:52 schreef oh-oh het volgende:
Doe mij maar Vlieland. Bij Texel heb ik niet zo dat eiland gevoel, op Vlieland wel O+

@Vanyel, die tomahawk, lijkt me echt de hel...

@exode, gelukkig blijven ze vrolijk. Ik heb ze hier al een paar keer horen zuchten over de keuzes die gemaakt zijn bij de bouw van het huis. Onze spotjes zaten verbonden met speakerdraad :') . Daar komt nu iets degelijks aan qua stroomkabel ^O^ .
Oude bewoners hier hebben met de (oude) buren aan de ene kant (2 onder 1 kap) samen met de (oude) buren aan de andere kant (we delen de oprit) een heleboel zelf gedaan in huis. Die van de kant waar we de oprit mee delen, kon wel klussen... :') bijzondere keuzes zijn er gemaakt.

We kwamen er vandaag achter dat de ophanging van de wc rol houder waarschijnlijk op een haar na, de waterleiding heeft gemist, hebben ze toch strontmazzel gehad.
Dus als we iets nieuws ophangen dan in elk geval niet lager dan dat...
Vanmiddag samen met de aannemer alle stopcontacten weer opgezocht. Volgens mij hebben we ze (met behulp van foto's en kloppen op de muur) allemaal gelokaliseerd.
Voelde me best slim dat ik foto's had gemaakt *) en ook wel dat ik dan aan de hand van de foto aardig kon inschatten waar ze zouden moeten zitten in de muur :) .

Morgen toilet tegelen, de vloerman komt egaliseren *O* en donderdag komt de elektriciën
Dan hebben we hopelijk weer licht in de carport en een deurbel :+ .
En licht in het toilet beneden en in de hal.
Donderdag worden ook de tegels in het toilet gevoegd. Dan kan hij vrijdag de troon installeren *) .
pi_217009282
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:14 schreef Nijna het volgende:
Vanmiddag samen met de aannemer alle stopcontacten weer opgezocht. Volgens mij hebben we ze (met behulp van foto's en kloppen op de muur) allemaal gelokaliseerd.
Voelde me best slim dat ik foto's had gemaakt *) en ook wel dat ik dan aan de hand van de foto aardig kon inschatten waar ze zouden moeten zitten in de muur :) .
Oja, dat kan ik me nog herinneren van onze verbouwing inderdaad :D "die zie je wel zitten als het droog is" hu-uh :N
pi_217017056
Nu ben ik afgelopen week vrij geweest ivm voorjaarsvakantie.
Omdat ik heeeeel veel uren nog heb staan en dit jaar op moet maken, was ik dus tot augustus al elke maand 1 week vrij.
In juni nog een week extra genomen omdat mijn man dan een paar dagen op een conferentie ofzo is.

Nu belde gisteren mijn leidinggevende op.
Komende 2 weken draait de fabriek geen productie dus is er geen nachtdienst voor de kantine en aangezien ik alleen nachtdiensten draai:

“Wil je komende 2 weken vrij? Je hebt nog genoeg uren + ik krijg het rooster gewoon rond”.

Count me in. *O*

Samenvatting: ik heb straks 2 nachtdiensten en dan weer 2 weken vrij. :P
  woensdag 12 maart 2025 @ 09:36:48 #183
176471 oh-oh
pi_217017392
Ik moet ook vrij gaan nemen maar ik zou niet weten waarvoor, dus ik doe het gewoon niet :D
Maar lekker hoor!
( Groucho Marx )
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:06:27 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217017619
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Ik moet ook vrij gaan nemen maar ik zou niet weten waarvoor, dus ik doe het gewoon niet :D
Maar lekker hoor!
Omdat anders je uren vervallen of verjaren en je dus eigenlijk gratis en voor niks staat te werken.
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:09:56 #185
176471 oh-oh
pi_217017649
Nou die verjaren nog niet hoor!
( Groucho Marx )
pi_217017838
Lekker Venco!

Officieel vervallen verlofuren idd, maar het hoeft niet. Wij laten ze niet vervallen.

Kom net de huiskamer binnen, staat de ladder van de glazenwasser voor het raam. Dus ik met een koleregang naar boven, voordat ie me zou zien, pleurt mn slof naar benee en mors ik thee op de trap :') Ik weer naar benee, slof gepakt, weer naar boven. Zit ik in zoons kamer want daar zijn de lamellen nog dicht, krijg ik een niesbui :')
Hou er niet zo van om zichtbaar in de huiskamer of waar dan ook te zitten als mn ramen worden gelapt. Afwijking :P
If they say
pi_217018051
De mijne zouden echt vervallen. Toch zonde.
Uitbetalen doen ze niet.

Ik heb net mijn 1e Pilates les gehad.
Viel nog niet mee. :P Omdat het een groep is die net is gestart, waren we maar met 3 dames + de docente.
Leuk groepje wel.
Het stukje buikspier intrekken, ontspannen en juist ademhalen tegelijk was wel een uitdaging. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 12-03-2025 11:07:14 ]
pi_217018127
Ik heb nooit problemen om mijn verlof op te nemen in een jaar, sterker nog ik koop gemiddeld 10 uur per maand bij :P
  woensdag 12 maart 2025 @ 10:59:06 #189
176471 oh-oh
pi_217018150
Ik ga toch nergens heen dus ik zou niet weten wat ik moet doen.
Ik maakte ze vroeger al nooit op toen ik nog op kantoor werkte :D
Lekker dat de pilates leuk was Venco!
( Groucho Marx )
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:20:17 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217018425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:09 schreef oh-oh het volgende:
Nou die verjaren nog niet hoor!
De wettelijke van vorig jaar vervallen per 1 juli, dat gaat sneller dan je denkt. Maar je werkgever kan ervoor kiezen om ze te laten staan.

De bovenwettelijke blijven vijf jaar staan.

That being said, heb ik een week of 14 vakantie per jaar. En die heb ik afgelopen jaar niet helemaal opgemaakt, maar het zou me geen enkele moeite kosten om dat wel te done.
pi_217019644
Wij hebben CAO verlof en wettelijk verlof. Wettelijk is 1,5 jaar geldig, CAO 5 jaar. Dus ik maak altijd eerst wettelijk op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217019836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Omdat anders je uren vervallen of verjaren en je dus eigenlijk gratis en voor niks staat te werken.
En omdat er zoveel leukere dingen zijn dan werken *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217020086
Ik had het hier toch laatst over de sportschool.
We hebben er 1 in het dorp. Ik heb NUL ervaring. :+
Dus ik vind het een beetje vaag en spannend allemaal.
Ben wel even langs geweest net.
Ik wil wat fitter zijn en een beetje rond de buik wat strakker worden. Niks geks verder.

¤30 p/m onbeperkt cardio/fitness.
¤50 als mijn man ook wil sporten (2 pasjes dus).

Mevrouw bij de balie wilde wel een rondleiding geven als er tijd is of ze stelde voor dat ik een keer iemand meeneem voor de apparaten leren kennen enzo. :P
pi_217020352
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:01 schreef vencodark het volgende:
Ik had het hier toch laatst over de sportschool.
We hebben er 1 in het dorp. Ik heb NUL ervaring. :+
Dus ik vind het een beetje vaag en spannend allemaal.
Ben wel even langs geweest net.
Ik wil wat fitter zijn en een beetje rond de buik wat strakker worden. Niks geks verder.

¤30 p/m onbeperkt cardio/fitness.
¤50 als mijn man ook wil sporten (2 pasjes dus).

Mevrouw bij de balie wilde wel een rondleiding geven als er tijd is of ze stelde voor dat ik een keer iemand meeneem voor de apparaten leren kennen enzo. :P
Ehhh hoezo moet jij zelf iemand meenemen? Hebben ze zelf niemand op de werkvloer die dat kan?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217020391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ehhh hoezo moet jij zelf iemand meenemen? Hebben ze zelf niemand op de werkvloer die dat kan?
Ja tuurlijk. Als iemand anders daar aanwezig is, kan die vast wel helpen. Een andere sporter.
Nu was er een bardame aanwezig die mij even algemene uitleg gaf. Ze had nu geen tijd echt mee de ruimte in te gaan.
Maar ze hebben geen (personal) trainers ofzo.
Dus als ik het prettig vind, een keer iemand mee te nemen. :)
pi_217020488
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ja tuurlijk. Als iemand anders daar aanwezig is, kan die vast wel helpen. Een andere sporter.
Nu was er een bardame aanwezig die mij even algemene uitleg gaf. Ze had nu geen tijd echt mee de ruimte in te gaan.
Maar ze hebben geen (personal) trainers ofzo.
Dus als ik het prettig vind, een keer iemand mee te nemen. :)
Dit zou voor mij echt een no-go zijn als sporter. Geen toezicht (veiligheid), geen tips over belasting bij apparaten. Als het je enige optie is, tja... maar ik zou het niet prettig vinden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 12 maart 2025 @ 14:40:48 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217020527
Ik zou goede uitleg prettig vinden, maar daarna heb ik weinig behoefte meer aan begeleiding bij die apparaten. Zeker als je zelf weet wat je doet, is dat vooral een dure service. Net als een bar met sapjes en koffie en proteïneshakes en weet ik veel: doe maar lekker niet.

Maar wel alleen als je weet wat je doet en daarom zou elke sporter wmb op z'n minst één keer goede uitleg moeten krijgen, met de mogelijkheid om bijv. uitlegfilmpjes terug te kijken ofzo.
pi_217020580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dit zou voor mij echt een no-go zijn als sporter. Geen toezicht (veiligheid), geen tips over belasting bij apparaten. Als het je enige optie is, tja... maar ik zou het niet prettig vinden.
Het is geen sportschool waar je helemaal alleen lijkt te zijn zonder toezicht. Links een zaal, balie, rechts een zaal en daar tussen een bar/zit gedeelte.
Ik kreeg er zo gauw geen onprettig gevoel bij.
Er is in het dorp ook een sportschool waar echt niemand is. Dan heb je met een pasje zelfstandige toegang.
pi_217020671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou goede uitleg prettig vinden, maar daarna heb ik weinig behoefte meer aan begeleiding bij die apparaten. Zeker als je zelf weet wat je doet, is dat vooral een dure service. Net als een bar met sapjes en koffie en proteïneshakes en weet ik veel: doe maar lekker niet.

Maar wel alleen als je weet wat je doet en daarom zou elke sporter wmb op z'n minst één keer goede uitleg moeten krijgen, met de mogelijkheid om bijv. uitlegfilmpjes terug te kijken ofzo.
Het gaat me niet om de extra's, wel om veiligheid. Maar misschien is iedereen in vencodorp superaardig en kent iedereen elkaar etc.

En ik denk niet dat je na 1x uitleg precies weet wat je doet. Klinkt onaardiger dan ik bedoel, maar na bijv. 1,5 jaar yoga leer ik nog steeds elke week wel iets bij over hoe ik een houding nog beter kan uitvoeren. Af en toe met een trainer kijken of je nog goed belast en de juiste gewichten/repetities doet, kan geen kwaad.

Maar hey, voor ¤30 in de maand kan je het natuurlijk prima eens uitproberen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217020685
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 16:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Oja, dat kan ik me nog herinneren van onze verbouwing inderdaad :D "die zie je wel zitten als het droog is" hu-uh :N
Dat lukt als er een dun laagje op zit, maar de hoeveelheid die er in de keuken op zit was iets teveel om ze te zien zitten :+ maar gelukt dus hier.

Tegels zitten in het toilet *O*
pi_217020739
Nou, vast niet iedereen in vencodorp is super aardig maar ik ga er ook niet vanuit dat je ieder moment door 4 mannen belaagd wordt. :+
Ik bedoel maar te zeggen: je bent daar niet alleen en de meeste mensen zijn ok.
Trouwens: zo’n babe ben ik ook niet. :P
  woensdag 12 maart 2025 @ 15:13:19 #202
176471 oh-oh
pi_217020933
Meid kijk ff lekker of die yoga je bevalt, en kijk dan even of je er wat bij wil doen of liever een sportschool gaat bezoeken, my 2 cents :D
( Groucho Marx )
  woensdag 12 maart 2025 @ 15:14:48 #203
176471 oh-oh
pi_217020952
Ik heb een hele aardige collega die me altijd meid noemt, ik ga daar echt heel slecht op :X
( Groucho Marx )
pi_217021134
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:13 schreef oh-oh het volgende:
Meid kijk ff lekker of die yoga je bevalt, en kijk dan even of je er wat bij wil doen of liever een sportschool gaat bezoeken, my 2 cents :D
Maar…ik heb tenminste al info gevraagd en een klein kijkje genomen.
Kan ik dat afstrepen. :P
No more uitstel!

12 weken Pilates en dan zien. Denk dat dat hm inderdaad wordt.
pi_217021145
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een hele aardige collega die me altijd meid noemt, ik ga daar echt heel slecht op :X
Het heeft iets liefkozend maar misschien net wie het zegt en hoe vaak. :P
pi_217021192
In 'mijn' sportschool loopt ook geen toezicht. Ik heb lang PT gehad dus ik weet het ook allemaal wel. Als je wel hulp nodig hebt, moet je dat apart boeken. Het is een 24/7 sportschool, ik vind het ideaal zo.
  woensdag 12 maart 2025 @ 15:38:11 #207
176471 oh-oh
pi_217021253
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Het heeft iets liefkozend maar misschien net wie het zegt en hoe vaak. :P
Ze bedoelt het vast enorm aardig maar ik krijg er ernstige jeuk van _O-
( Groucho Marx )
pi_217021281
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:31 schreef exode het volgende:
In 'mijn' sportschool loopt ook geen toezicht. Ik heb lang PT gehad dus ik weet het ook allemaal wel. Als je wel hulp nodig hebt, moet je dat apart boeken. Het is een 24/7 sportschool, ik vind het ideaal zo.
Die dame zei wel dat ze geen personal trainers hebben maar ook dat het echt ‘zichzelf wijst’ en niet moeilijk is.
Ik ben ook niet te belazerd gewoon iemand daar te vragen hoor. De meeste mensen willen heus wel even helpen.
En zoals ik zei: ik hoef geen heel programma.
Jij wilde echt afvallen en op krachten komen, toch?
Kan me voorstellen dat je dan wel meer hebt aan personal training.

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 12-03-2025 15:51:37 ]
pi_217021294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ze bedoelt het vast enorm aardig maar ik krijg er ernstige jeuk van _O-
Ik word Killer genoemd. :') Of Miss destruction gezien mijn onhandigheid.
pi_217021498
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:41 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die dame zei wel dat ze geen personal trainers hebben maar ook dat het echt ‘zichzelf wijst’ en niet moeilijk is.
Ik ben ook niet te belazerd gewoon iemand daar te vragen hoor. De meeste mensen willen heus wel even helpen.
En zoals ik zei: ik hoef geen heel programma.
Jij wilde echt afvallen en op krachten komen, toch?
Kan me voorstellen dat je dan wel meer hebt aan personal training.
Nou, je kan echt wel veel fout doen met krachttraining. Blessures heb je zo opgelopen.

Ik vind krachttraining nu echt leuk, ik kan enorm varieren in oefeningen dankzij PT. Heb standaard spierpijn dus ik ga all in nog steeds. 8-) De PT's lopen niet meer rond, er was ruzie tussen de sportschool en de PT'ers, zijn 2 verschillende bedrijven.
pi_217021511
Er loopt op de sportschool een man rond die echt heel raar zijn oefeningen doet. Ik dacht eerst dat ie het expres deed, maar nu ik hem 2x per week hetzelfde zie doen, geloof ik dat hij het echt meent.
Hij is al eens aangesproken door andere sporters dat ie het fout doet, als in heel fout. Maar het maakt hem blijkbaar niet uit.
  woensdag 12 maart 2025 @ 16:24:47 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217021651
Hey de sportschool. Ik zit er ook weer op :P Ik ben gezegend met een (wel dure) sportschool waarbij ik elke dag uit wel 10 verschillende lessen kan kiezen. Ik doe dan dus kracht en cardio in een lesje. Als ik zelf ga, ben ik nl. niet vooruit te branden.

En het gros van de mannen in zo'n lesje doet het ook standaard (ondanks overmatig fanatisme) verkeerd. Whatever. Mij moet je ook niet bekijken als ik een plank of burpee doe :'(

Blij dat ik afgelopen half jaar ook een PT heb gehad, waardoor ik nu weet hoe alles technisch moet. Ik ga dus gewoon never nooit niet 'voor zoveel/vaak mogelijk', maar voor 'technisch zo goed mogelijk'.

Ik ben nu wel echt in de postmenopausale oudewijven categorie beland en twijfel of er ooit nog een kilo af gaat. Maar ik sport met veel bekenden, het is goed voor mijn botjes en allerlei andere ongemakken en ik vind het serieus leuk. Twijfel zelfs of ik niet hardlopen skip zodat ik een extra momentje kan sporten bij de sportschool.

Succes in Vencodorp ( :D ) @vencodark Gewoon beginnen!
pi_217021826
Wij hebben een buitenkeuken *O*
Omdat de kozijnen en deuren eruit zijn in de uitbouw :D
En het meer tijd gaat kosten om de nieuwe erin te plaatsen want de oude hadden geen steunbalken dus het dak moest gestut worden en nu moet er eerst gebouwd worden aan meer draagkracht in het dak (of zoiets) }:|

Want waarom zou je een latei boven een raam plaatsen als je het ook gewoon lekker los kan installeren. Echt, er hebben rare mensen in dit huis geklust.

Dus ik ga eten bestellen. >:) Maar wel iets gezonds want ik was vanochtend dus in de sportschool.
pi_217022219
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:43 schreef exode het volgende:
En het meer tijd gaat kosten om de nieuwe erin te plaatsen want de oude hadden geen steunbalken dus het dak moest gestut worden en nu moet er eerst gebouwd worden aan meer draagkracht in het dak (of zoiets) }:|

Want waarom zou je een latei boven een raam plaatsen als je het ook gewoon lekker los kan installeren. Echt, er hebben rare mensen in dit huis geklust.

Dus ik ga eten bestellen. >:) Maar wel iets gezonds want ik was vanochtend dus in de sportschool.
Ai dat is balen. Wel goed dat ze er nu iets aan gaan doen, steunbalken lijken me vrij essentieel.
Wij zijn in afwachting of de vloerenman nog komt...
En we hebben pizza besteld.
pi_217022429
Smakelijk!
  woensdag 12 maart 2025 @ 17:54:21 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_217022680
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 16:43 schreef exode het volgende:

Cuisine d'été O+ Helemaal hip.

Als je gezond eten bestelt, wat bestel je dan? Ik vind dat er nog veel bereikt kan worden op dat vlak, qua aanbod.
pi_217023175
We denken dat de vloerenman niet komt vandaag, is niet zo erg op zich. Mag de aannemer zich morgen verder mee bemoeien.

De pizza was lekker!

@exode, wat hebben jullie gegeten? Hier is weinig gezonds te bestellen.
pi_217023241
Hier veel keus qua eten, maar niet direct gezond.
Ik ben gold member bij newyorkpizza :') :@
If they say
pi_217023493
We hadden Poke bowl, ja ik weet het met suiker in de rijst. Maar deze doen er veel groente in en saus apart.
3 verschillende om met zijn 4en te delen. Heerlijk! Vooral de zalm was mjammie.

We hebben ook een goede Vietnamees met ontzettend lekkere soep en noedelsalade.

Thais ook heerlijk.

Pizza bestellen wij nooit, friet ook niet.

Morgen eten we wraps, dat is alleen snijwerk.
pi_217023653
Jaaaaa, na een half jaar wachten heeft de 8 jarige vandaag éindelijk haar verdiende medaille gekregen voor haar verkochte lootjes voor de Grote Clubactie. En omdat ze de meeste lootjes had verkocht van de hele club (73!) kreeg ze er zelfs nog een enorme reep chocola bij en een bioscoopbon van 15 euro. *O*

Special thanks to Mushanga en Troel O+

Blij ei onder de spoiler.
SPOILER
pi_217024061
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:09 schreef exode het volgende:
We hadden Poke bowl, ja ik weet het met suiker in de rijst. Maar deze doen er veel groente in en saus apart.
3 verschillende om met zijn 4en te delen. Heerlijk! Vooral de zalm was mjammie.

We hebben ook een goede Vietnamees met ontzettend lekkere soep en noedelsalade.

Thais ook heerlijk.

Pizza bestellen wij nooit, friet ook niet.

Morgen eten we wraps, dat is alleen snijwerk.
Oh lekker poke bowl!

@Schanu heerlijk zo'n blij ei!
pi_217024261
Yay Schanu, eindelijk dan *O*
Jouw trotse blije ei O+
En geen dank, heel graag gedaan! :)
If they say
pi_217024735
De sportschool hier heeft een deel per dag dat er personeel is in de fitness deze kunnen ook een schema voor je maken. Ze hebben sinds een jaar ofzo ruimere openingstijden en dan is er niet altijd begeleiding aanwezig. Ik ga of naar groepslessen of naar de e-gym bij de e-gym heb ik geen begeleiding nodig.
pi_217024747
Schanu eindelijk de medaille *O* *O*
  woensdag 12 maart 2025 @ 22:21:49 #225
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217026214
Sinds ik zelf een goed 3/4 jaar mijn diploma heb voor Fitness-trainer, schrik ik ervan bij hoeveel sportscholen het echt aan goede begeleiding ontbreekt.. :o :X

Ik werk zelf (bij/naast) de gym waar ik zelf sport, ondanks dat niet in dienst ben (formeel) heb ik inmiddels zelf toestemming om mensen te helpen/corrigeren als het echt fout dreigt te gaan. Nu heeft de gym waar ik zit tussen 12 en 15 geen begeleiding, maar mijn handen jeuken enorm als ik mensen soms zie gaan. Vooral de houding van sommige is echt :'(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_217028535
Deze specifieke man doet niet gewoon iets verkeerd, maar het lijkt niet eens op de oefening zeg maar. Ik dacht niet voor niets eerst dat het een grap was. Maar na tientallen keren is dit zijn manier geloof ik.
Hij is in staat de legpress met zijn armen te doen.

Verloofde traint volledig thuis. Met alleen dumbells en een kettlebel kan je veel trainen. Dan zet ze Nederland in beweging op (hahaha, jullie dachten dat die fietsendrager erg was he) en gaat ze los. Ze heeft de sportschool geprobeerd maar vond het vreselijk.

B moet elke dag beenspieroefeningen doen, dan doe ik ook trouw mee. Maar echt lunges blijf ik zwaar vinden.

De aannemer heeft zojuist een waterafvoer voor de jacuzzi gemaakt, dat vond ie zelf een geniaal idee, het lag toch al open zei hij. Ja joh, moeten dat ding nog kopen, maar doe eens gek.

Hoe gaat het bij jou Nijna?
pi_217028920
@exode, regeren is vooruitzien, ik vind het een slim idee van de afvoer!

Hier zijn gangetje, geen vloerenman meer gezien, we wachten het maar af. We hebben nog even.
Vandaag komt de elektriciën als het goed is (is er nog niet), de aannemer is al bezig met toilet. Voegen vandaag, kastje om de vloerverwarming maken en nog wat kleine dingen.

Ik ben een beetje snotterig en moe.
  donderdag 13 maart 2025 @ 09:52:46 #228
176471 oh-oh
pi_217029144
Mijn bovenburen zijn ook weer aan het boren, nu zo hard dat ik letterlijk er van tril, en ik geen calls kan horen, zulke sociale mensen zijn dat :X
( Groucho Marx )
  donderdag 13 maart 2025 @ 10:53:03 #229
176471 oh-oh
pi_217029603
_O- Ik hoorde net een van de pensionados uit het gebouw letterlijk daar schreeuwend naar binnen komen dus ik denk dat ze klaar zijn alweer.
( Groucho Marx )
pi_217030274
Hier is het geluid harder dan een boorgeluid. Maar het is tijdelijk gelukkig. Morgen is het sloopwerk klaar.

Verderop zijn ze de voegen aan het uitslijpen, dat overstemt zelfs het geluid bij mij binnen.
  donderdag 13 maart 2025 @ 12:31:53 #231
176471 oh-oh
pi_217030539
Die mensen hierboven hebben het hele gebouw gek gemaakt met hun lawaai dus de mensen hebben een erg kort lontje nu :D
( Groucho Marx )
pi_217038328
Efteling was leuk! Heerlijk met gemiddeld 0-5 min wachttijd :D. Superveel kunnen doen dus. Danse Macabre was ook tof, we zijn er 2x in geweest dus hij is goedgekeurd door meneer. Joris en de Draak nog steeds niet (al twijfelde hij wel, dus wie weet een volgende keer). In de Vogelrok was 1 (of meer?) lamp stuk, was wel erg donker daardoor. Beetje gek effect gaf dat.

@exode helaas je gewenste magneetjes niet gevonden…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217039894
Een heel geslaagde dag geweest dus @Phaidra :)
Wij waren er een keer, bloedheet en regen. Toen was het park ook uitgestorven. Heerlijk!

Oké, de weersvoorspelling op mijn foon geeft aan: sneeuw mogelijk na 4.00 uur. Yay :')
If they say
  vrijdag 14 maart 2025 @ 08:43:57 #234
176471 oh-oh
pi_217042798
Beter sneeuw dat dat exotisch virus ergens _O-
( Groucho Marx )
pi_217043003
Heemskerk ja :+ En blijkbaar vals alarm want het blijkt malaria. Neemt niet weg dat er goed op gereageerd is, het zal maar wél lassakoorts zijn😖
If they say
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:16:55 #236
176471 oh-oh
pi_217043121
Ik dacht meteen aan ebola of zo, heftig!
( Groucho Marx )
pi_217043246
Zeker heftig. Vraag me sowieso altijd af in de wachtkamer van de ha wat voor bacillen er rondwaren. Misschien toch handig om weer wat mondkapjes aan te schaffen, al is het alleen maar voor wachtkamers...
If they say
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:44:39 #238
176471 oh-oh
pi_217043440
In het ziekenhuis zie ik altijd heel veel mensen met mondkapjes lopen nog, wel zo verstandig.
( Groucho Marx )
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:45:02 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217043444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:31 schreef oh-oh het volgende:
Die mensen hierboven hebben het hele gebouw gek gemaakt met hun lawaai dus de mensen hebben een erg kort lontje nu :D
Hoe moet je dan verbouwen? Zonder herrie?

En ik draag mondkapjes bij huisarts en ziekenhuis, voel ik me veiliger. En ik heb desinfect in m’n zak. Maar ik ben dan ook mentaal niet helemaal in orde op dat vlak :@
  vrijdag 14 maart 2025 @ 09:50:03 #240
176471 oh-oh
pi_217043520
Die zijn niet aan het verbouwen,die man maakt dingen die ze verkopen.
Je kan niet jarenlang nog stop verbouwen in een flat met twee slaapkamertjes :D
En hij was weer weg, hij woont hier niet fulltime, maar hij is weer gezellig bij zijn gezin vanwege de ramadan denk ik, en dan begint ie meteen weer te klussen.
( Groucho Marx )
pi_217043959
Ik gaf mijn laatste mondkapje aan buurvrouw. Moet maar weer es bestellen.
Oh, ik heb ook een flesje handdesinfectie in mn tas zitten, Tink. Zoon ook :Y en das nog beter omdat ik mijn tas vaak niet mee heb en hij zijne wél.
Ben er al voor de crisis mee begonnen. Kan niet altijd en overal handen wassen voor we wat eten en als wel, zijn sommige plee's toch wel zo goor, dat handdesinfectie een uitkomst is :)
If they say
pi_217044085
Bij onze huisarts liggen er mondkapjes bij de ingang. Best slim.

Hier een chaotisch ochtend achter de rug. Gisteren was de loodgieter er en die heeft tientallen loze leidingen weggehaald in de uitbouw. Ik denk dat er ooit 6 badkamers zaten, want het was een spagetti van water en gasleidingen.
Maar gisterenavond deed de verwarming beneden het niet meer }:|

Dus hij stond vanochtend om half 8 weer voor de deur om het te fixen. Het was allemaal raar aangelegd (joh) maar hij heeft het werkend gekregen, alles doet het weer.

Vandaag gaat de keuken dicht (de gevel en de kozijnen) dus geen buitenkeuken meer, maandag gaan er 2 muren binnen uit en gaat de rest van de uitbouw dicht (gevel en kozijnen). Dan kan het opbouwen gaan beginnen.
pi_217044169
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 22:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Een heel geslaagde dag geweest dus @:Phaidra :)
Wij waren er een keer, bloedheet en regen. Toen was het park ook uitgestorven. Heerlijk!

Oké, de weersvoorspelling op mijn foon geeft aan: sneeuw mogelijk na 4.00 uur. Yay :')
We waren nu wel goed gekleed op de kou. Dat ging prima tot ca. 16 uur. Toen ging het regenen en dipte de temperatuur nog iets verder en werd het toch iets te koud naar mijn zin. Ik was blij toen we om 18 uur naar de auto konden :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217044821
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 10:32 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik gaf mijn laatste mondkapje aan buurvrouw. Moet maar weer es bestellen.
Oh, ik heb ook een flesje handdesinfectie in mn tas zitten, Tink. Zoon ook :Y en das nog beter omdat ik mijn tas vaak niet mee heb en hij zijne wél.
Ben er al voor de crisis mee begonnen. Kan niet altijd en overal handen wassen voor we wat eten en als wel, zijn sommige plee's toch wel zo goor, dat handdesinfectie een uitkomst is :)
De mondkapjes zitten in een verhuisdoos, dus over een maand weer binnen handbereik ;)

Ook team flesje handdesinfectie in de tas.

@exode, oh herkenbaar... dat ze dingen ontdekken die raar zijn aangelegd of onlogisch zijn.
Fijn dat jullie verwarming weer werkt! Want zo warm is het nog niet.

Hier ging het gisteren niet helemaal voor de wind. De aanvoer voor het kraantje in het toilet bleef lekken. Dus uiteindelijk heeft de aannemer er 2 tegels uitgesloopt en de leiding gefixt (rare constructie door zn voorganger), ook gelijk gezorgd dat de afvoer handiger kwam te zitten, want ja, het lag toch open.
Dat kostte veel tijd, maar hij is vandaag vol goede moed verder gegaan. Intussen hangt het wastafeltje, werkend. De wcpot hangt, hij is nu bezig met aansluiten.
Electra is ook nog niet af, ik weet niet of ze vandaag nog komen of dat het volgende week wordt.

Vloerenman is ziek, had er niet aan gedacht even wat te laten horen, dus die zal zich wel flink beroerd voelen vermoed ik.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 15:58:09 #245
37150 livelink
pi_217047559
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 21:12 schreef Phaidra het volgende:
Efteling was leuk! Heerlijk met gemiddeld 0-5 min wachttijd :D. Superveel kunnen doen dus. Danse Macabre was ook tof, we zijn er 2x in geweest dus hij is goedgekeurd door meneer. Joris en de Draak nog steeds niet (al twijfelde hij wel, dus wie weet een volgende keer). In de Vogelrok was 1 (of meer?) lamp stuk, was wel erg donker daardoor. Beetje gek effect gaf dat.

@:exode helaas je gewenste magneetjes niet gevonden…
Vogel Rok is het aan het begeven, lijkt het. Vandaag een wiel afgebroken, dus jullie zijn die dans ontsprongen.
pi_217047873
Mijn desinfectieflesje voor in de auto was op dus ik wilde een paar maanden terug in de Action een nieuwe halen.
Die hadden ze niet meer in het assortiment want: “Die tijd is voorbij”. :?

Ik vind het voor in mijn auto of op pad toch altijd handig er 1 in mijn tas te hebben. Zeker als je zelf verkouden bent oid.

Dat het geen hardloper is snap ik ook wel maar zoiets zou toch standaard te koop moeten zijn.
Maar goed: Action. :P
pi_217047922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 15:58 schreef livelink het volgende:

[..]
Vogel Rok is het aan het begeven, lijkt het. Vandaag een wiel afgebroken, dus jullie zijn die dans ontsprongen.
:o :o :o

De eerste keer ging ik echt twijfelen met die lampen. Zat hier niet dit, en daar dat? Er was bijna geen aankleding te zien, zo donker was het. Tweede keer wist ik zeker dat het niet klopte :D. Ik hoop wel dat ze 'm gaan opknappen dan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Phaidra op 14-03-2025 16:58:33 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217047959
Kou én regen is idd 😖 @Phaidra Volgende keer in de zomer met regen gaan, dan is het prima te doen ;)

Nouja @Nijna, dan is dat ook meteen opgelost en heb je er geen omkijken meer naar ;) Nog een teken van de vloerenman gekregen?

Venco, bij ah en Etos hebben ze nog wel de handdesinfectieflesjes. Klein en de wat grotere. Althans, online dan.
If they say
pi_217048046
Ja, ik heb er 1 van trekpleister ofzo. Slag groter maar past prima in het handschoenenkastje.
Daar ging het mij eigenlijk om.
Als de kleinere voor in de tas op zijn, zien we wel weer verder. :)
pi_217048337
Wij zijn gewoon lekker met zijn 2tjes gaan lunchen vandaag, nieuwe brasserie in het dorp uitgeprobeerd. Conclusie: amper een verbetering tov de voorgangers (Teds all day brunch, daarvoor De Eendracht). Maar fijn om even met zijn 2en weg te zijn.

Ai, die Vogelrok, ik vind hem wel erg cool altijd.

Dank je wel nog voor het kijken Phaidra!
pi_217048460
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:38 schreef vencodark het volgende:
Ja, ik heb er 1 van trekpleister ofzo. Slag groter maar past prima in het handschoenenkastje.
Daar ging het mij eigenlijk om.
Als de kleinere voor in de tas op zijn, zien we wel weer verder. :)
Ik vul die kleintjes met de grotere ;)

Fijn even tijd met zn tweetjes exode. Is soms echt nodig.

Puber in de aanbieding. Iemand interesse? :+
If they say
pi_217049834
@vencodark, lidl heeft van die kleine handzame flesjes bij de kassa staan hier. En de DA heeft ze ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:30 schreef Mushanga71 het volgende:
Kou én regen is idd 😖 @:Phaidra Volgende keer in de zomer met regen gaan, dan is het prima te doen ;)

Nouja @:Nijna, dan is dat ook meteen opgelost en heb je er geen omkijken meer naar ;) Nog een teken van de vloerenman gekregen?

Venco, bij ah en Etos hebben ze nog wel de handdesinfectieflesjes. Klein en de wat grotere. Althans, online dan.
Wastafel en toilet hangen.
Vloerenman blijft nog stil, hopelijk "alleen" de griep... Hij leest zijn berichten wel maar beantwoord ze nog niet.
We hebben gevraagd om een seintje te geven als hij wil komen, zodat we kunnen zorgen dat hij er in kan.
Electriciën had waarschijnlijk iets van storing ergens op te lossen vandaag, die verwacht ik volgende week.
Aannemer is ook nog niet helemaal klaar.
Die zei vanmiddag: nou dan kan je die keuken ook wel eerder laten komen...
Maar ja, de schilder en de vloer en en en... dus nee, die paar extra weken zitten we dan ook wel uit op zolder ;) . Buiten dat denk ik niet dat de keukenman zomaar een gaatje heeft om eerder te komen.

@exode lekker even met zn tweetjes op pad!
pi_217056751
De uitbouw is 'dicht', vandaag gaan wij zelf een deel van de keuken afbreken. Maandag halen de sterke mannen er dan de apparatuur uit. Dus laatste 2 dagen koken in de keuken. De aannemer vertelde gisteren dat ze op schema liggen, ze beuken ook de hele dag door.
Vandaag de electra definitief intekenen want die wordt woensdag aangelegd.

Maandag toch maar even een afspraak bij de dierenarts voor de kat gemaakt. Hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel en spuugt elke ochtend een deel van zijn eten eruit. Het kan de stress zijn natuurlijk, beestje is uit zijn aanleunwoning gehaald en zit nu met ons opgescheept binnen.
Maar hij is bijna 19 en wil toch even een check dat het niets lichamelijks is. Hij eet en drinkt wel en loopt rond anders zou ik wel een spoedafspraak hebben gemaakt.
pi_217057332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 19:16 schreef Nijna het volgende:
@:vencodark, lidl heeft van die kleine handzame flesjes bij de kassa staan hier. En de DA heeft ze ook.
[..]
Wastafel en toilet hangen.
Vloerenman blijft nog stil, hopelijk "alleen" de griep... Hij leest zijn berichten wel maar beantwoord ze nog niet.
We hebben gevraagd om een seintje te geven als hij wil komen, zodat we kunnen zorgen dat hij er in kan.
Electriciën had waarschijnlijk iets van storing ergens op te lossen vandaag, die verwacht ik volgende week.
Aannemer is ook nog niet helemaal klaar.
Die zei vanmiddag: nou dan kan je die keuken ook wel eerder laten komen...
Maar ja, de schilder en de vloer en en en... dus nee, die paar extra weken zitten we dan ook wel uit op zolder ;) . Buiten dat denk ik niet dat de keukenman zomaar een gaatje heeft om eerder te komen.

@:exode lekker even met zn tweetjes op pad!
Ah, dan maar hopen dat het niet te lang gaat duren voor vloerman weer aan het werk kan.
Neh, die paar weken maken nu ook niet meer uit, je zit er nu toch middenin ;)

Exode, ik vermoed ook dat het stress bij de kat is hoor. Wel goed dat je een afspraak bij de da hebt gemaakt, maar spoed lijkt me het niet. Zou anders geweest zijn als hij nog in zn aanleunwoning had gezeten, maar nu niet.

Geen idee wat wij gaan doen vandaag. Ik dacht aan de film, we zouden nog naar Paddington, maar zoon wil werken. Die gaat zo zn oom bellen of ie mee kan en als niet, gaan we naar de film.
Eigenlijk hoop ik op een dagje lui Downton Abbey te kijken :P Ik val straks in een gat als het is afgelopen :')

Edit: hallooo Downton Abbey 8-)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 15-03-2025 10:45:51 ]
If they say
pi_217058418
Wij zijn even naar het gemeentehuis geweest om de ID-kaarten van de meiden te verlengen of hoe je dat ook noemt.
Ik ga vanmiddag denk ik een rondje hardlopen. Maar eerst naar de supermarkt.
Verder vandaag maar eens even rustig aan, geen bouwvakkers in huis is fijn.

Vloerenman komt begin volgende week zoals het nu lijkt, hij heeft wat van zich laten horen *O* als die laatste laag erin zit dan stoft het ook een stuk minder.

Ik zag dat de deuren en kozijnen ook wel een lik verf kunnen gebruiken. Zit nu te denken om anders misschien volgend weekend daarmee bezig te gaan. Dan ligt de pvc vloer er nog niet in en de muren zijn nog niet geschilderd, dus dan kunnen we "aanklooien" zelf zeg maar :') .
pi_217058623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:02 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn even naar het gemeentehuis geweest om de ID-kaarten van de meiden te verlengen of hoe je dat ook noemt.
Kan dat op zaterdag? Dat is handig!
pi_217058978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:31 schreef Hupje het volgende:

[..]
Kan dat op zaterdag? Dat is handig!
Hier wel, op afspraak tot 12 uur.
Best hip voor Drenthe toch ;) ?!
pi_217059895
Zo, 60% van de keuken is gesloopt, aan de vaatwasser, inductiekookplaat en Quooker komen wij niet.

De nis was 1 grote ontdekkingstocht. Daar stonden 2 keukenkasten volledig ingebouwd. Wij wisten al dat er ruimte achter zat maar hoeveel was deels een gok. Wat we tegenkwamen achter deze kasten:

- Tupperware index sticker, de hele collectie uit het jaar 0 mooi op wen een rij.
- 2 keukenhanddoeken aan een haakje
- Heeeeeeeel veel schrootjes
- Een werkend ventilatierooster
- Veul stof
- Nog meer schrootjes
- Een 3 laags stucmuur

En het belangrijkste: genoeg ruimte voor onze koffiekast en koelvrieskast :)
pi_217060033
Haha exode, wat je al niet vind tijdens een verbouwing :D Fijn dat jullie extra ruimte hebben op deze manier!

Zoon is werken en ik ga nu Downtonnen. Oh, en de hamster is dood. Was ons laatste Rusje dus geen idee wat daar voor in de plaats gaat komen. Gewone hamsters vind ik meh, die krengen bijten door waar Rusjes knauwen :') Konijnen, cavia`s en weet ik veel wat heb ik ook geen trek in. Tis trouwens wel een mooi plekje voor de luchtbevochtiger... *)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mushanga71 op 15-03-2025 15:17:15 ]
If they say
pi_217060491
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:52 schreef exode het volgende:
Zo, 60% van de keuken is gesloopt, aan de vaatwasser, inductiekookplaat en Quooker komen wij niet.

De nis was 1 grote ontdekkingstocht. Daar stonden 2 keukenkasten volledig ingebouwd. Wij wisten al dat er ruimte achter zat maar hoeveel was deels een gok. Wat we tegenkwamen achter deze kasten:

- Tupperware index sticker, de hele collectie uit het jaar 0 mooi op wen een rij.
- Veul stof
- Nog meer schrootjes
- Een 3 laags stucmuur

Hoe ga je een ruimte dichtstucen zonder ‘m leeg te halen?! :D En die mensen naderhand zoeken naar de Tupperware en de handdoekjes _O-.

Maar fijn dat de ruimte groot genoeg blijk te zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217060669
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 15:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Hoe ga je een ruimte dichtstucen zonder ‘m leeg te halen?! :D En die mensen naderhand zoeken naar de Tupperware en de handdoekjes _O-.

Maar fijn dat de ruimte groot genoeg blijk te zijn!
Het is een nis van 110 cm breed en ongeveer 105 cm diep. Ze hadden er 2 keukenkasten ingebouwd en 45 cm erachter leeg gelaten. Dus loze ruimte, mooi opbergplek voor je handdoeken denk ik.

Daar zaten veel schrootjes die trokken we eraf en daar zat een gestucte muur achter en daarachter? Weer schrootjes.

Ook nog een loze koof, we grapten nog misschien komen we wel bij de buren uit als we die wegbreken, maar nee, lucht zat erachter. Niet eens electra leidingen waar we bang voor waren want dan hadden die omgelegd moeten worden.
pi_217060731
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:52 schreef exode het volgende:

- Veul stof
- Nog meer schrootjes
- Een 3 laags stucmuur

Mooie opbrengst *) en die ruimte is fijn!!!

Wij kwamen bij het eruit halen van de keuken ook een gat van de afzuiging tegen :).
En de oude afvoer van de afzuigkap (die hebben ze dichtgemaakt en in de garage voorzien van een ventilatieroosterding).
Een flesje babyolie :? , een paar pakjes snelle jelle (over datum), heel veel stof en spinnewebben en een lelijke muur.

@Mushanga71 binge ze! Ahw voor de hamster :* .
Ik zou voor de luchtbevochtiger gaan ;)
pi_217061549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 16:16 schreef Nijna het volgende:

[..]
.
Ik zou voor de kitten gaan ;)
:Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_217061587
Toen wij de schrootjes op zolder weghaalden, hing daar met punaises een tekening van de dochter van de vorige bewoners. De vorige bewoners wonen vlakbij, dus gingen we de tekening brengen. Je weet niet, misschien hadden ze het expres eronder gedaan als een soort aandenken ofzo. Maar nee, ze konden zich die hele tekening niet meer herinneren :D

Bij het vernieuwen van ons dak hebben we J een tekening en zijn naam en datum op de onderkant van een dakpan laten schrijven. Wie weet komt iemand die ooit, over heel veel jaar, weer tegen O+ Dat idee vind ik leuk.
pi_217062621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:15 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
_O- :*

@Hupje dat zijn mooie vondsten. In ons eerste flatje hebben we tijdens het verbouwen van de badkamer een beiteltje achter de muur laten vallen (lag tussen de badkamermuur en de keuken). Niet expres, volgens mij hebben we toen wel ergens op een tegel de datum gezet, maar ik vermoed dat ze die nooit tegen gaan komen.
Hier in huis hebben we niet zoiets gedaan.

Wij hadden (althans dat vermoed ik) een schoonmaakster.
Ik had geappt wanneer ik dacht dat ze weer zou kunnen komen, al anderhalve week terug, geen reactie.
En nu zie ik geen profielfoto meer op whatsapp, ik kan ook niet zien of ze online is geweest en haar account op marktplaats heeft ineens een andere naam :? . Heel vaag.
Ik denk dat we niks meer van haar gaan horen. En nu begin ik echt overal aan te twijfelen... was ze wel wie ze zei dat ze was...
pi_217062678
@Nijna Huh, dat is raar? :{
pi_217063097
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:19 schreef Hupje het volgende:
@:Nijna Huh, dat is raar? :{
Ja het is vreemd en ik kan allerlei scenario's bedenken... variërend van: op de vlucht voor een ex tot ze heeft even bekeken wat er in huis is en komt dat nog wel een keer ophalen :') (mijn dochter vond me wel ver doordenken).
Laten we hopen dat ze er gewoon geen zin meer in heeft en dat niet durft te zeggen ofzo.
pi_217064411
@Nijna wij hadden dat met de buurvrouw zijn verhuisde iets eerder dan wij. Op het moment dat ze verhuisde was haar profielfoto ineens anders en reageerde er iemand die vroeg wie ik was en haar niet kende. Vond ik ook erg vreemd.
pi_217065516
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:15 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
_O-
Neuh, ik ga toch maar voor de luchtbevochtiger :D
Trouwens, zoon wil een hond. En dat mag van mij. Als ie op zichzelf woont :P

Snap je gedachten @Nijna, ik zou ook zo denken. Heel weird dit. Had je haar al lang?
If they say
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:55:41 #270
37150 livelink
pi_217065529
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 19:52 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ja het is vreemd en ik kan allerlei scenario's bedenken... variërend van: op de vlucht voor een ex tot ze heeft even bekeken wat er in huis is en komt dat nog wel een keer ophalen :') (mijn dochter vond me wel ver doordenken).
Laten we hopen dat ze er gewoon geen zin meer in heeft en dat niet durft te zeggen ofzo.
Je bent geghost door je schoonmaakster.
pi_217068464
"Uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel blijkt dat slechts een kwart van de Nederlanders regelmatig vrijwilligerswerk doet, terwijl een grote groep aangeeft dat ze ooit actief waren, maar inmiddels zijn afgehaakt."

Natuurlijk nav het NLdoet weekend, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er vrijwilligerswerk doet of deed, wat en waarom :)
pi_217068481
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 08:12 schreef Hupje het volgende:
"Uit onderzoek van het Hart van Nederland-panel blijkt dat slechts een kwart van de Nederlanders regelmatig vrijwilligerswerk doet, terwijl een grote groep aangeeft dat ze ooit actief waren, maar inmiddels zijn afgehaakt."

Natuurlijk nav het NLdoet weekend, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er vrijwilligerswerk doet of deed, wat en waarom :)
Toen de meiden nog op korfbal zaten deed ik heel veel vrijwilligerswerk. Nu al een aantal jaar niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217068557
Ik ben zelf op mijn 15e begonnen met vrijwilligerswerk. Mijn ouders hebben ook altijd vrijwilligerswerk gedaan (en nog steeds).
Ik begon met zwemles geven, omdat het gezellig was met een groepje vrienden en ik het leuk vond om 'iets met kinderen te doen'. Sins mijn eigen kind zwemt, heb ik dat weer opgepakt. Ik organiseer ook een kindervakantieweek en sinterklaasintocht en denk mee over het leefbaar houden van ons dorp. Ik heb ook in MR/oudercommissies gezeten mbt organisaties waar mijn kind zat en was voor school verkeersouder.
Sommige dingen doe ik vooral omdat er weinig animo voor is en ik het wel belangrijk vind dát ze gebeuren. Andere dingen zijn gewoon leuk om te doen. Sinds ik een eigen bedrijfje heb (naast mijn baan), ben ik wel wat gaan minderen, ik was in sommige weken bijna geen avond meer thuis :@
pi_217068564
Ledenvertegenwoordiger bij scouting en verder help ik bij de organisatie van het groepskamp en losse activiteiten (vroeger bij een andere groep lang leiding geweest).

Verder ben ik door zoon de paddenwerkgroep ingesleurd. Als de paddentrek weer begint redden wij padden, kikkers en salamanders uit putten en zetten ze het drukke fietspad over. Maar dat is dus vooral zíj́n hobby (maar ik vond 10 jaar te jong om dat alleen of met een onbekende andere te doen).

Oh ja en ik heb vorig jaar elke woensdag in kleine groepjes 2 klassen leren haken en met 2 andere klassen weefgetouwtjes getimmerd en ze leren weven. Dit jaar besloten dat ik het wat veel vond en ik dit jaar even oversla..
pi_217068628
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
_O-
Neuh, ik ga toch maar voor de luchtbevochtiger :D
Trouwens, zoon wil een hond. En dat mag van mij. Als ie op zichzelf woont :P

Snap je gedachten @:Nijna, ik zou ook zo denken. Heel weird dit. Had je haar al lang?
Ze kwam hier sinds een maand of 4, om de week en daarvan vervielen ook regelmatig afspraken door diverse redenen.

quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 08:12 schreef Hupje het volgende:

Soort "vrijwilligerswerk", we kregen 100 gulden in de week (daar gingen je drankjes e.d. nog vanaf, maar ik hield altijd meer dan de helft over). Zeilles geven in de zomervakantie.
Ideaal, ik hoefde niks te betalen en zat 4 van de 6 weken op het water. Daarna altijd wel helemaal kapot, ik heb nu ook geen idee meer hoe ik dat volhield. Zat regelmatig 's avonds te knikkebollen en tegen mijn slaap te vechten als we nog de dagafsluiting met de staf hadden.

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan op een soort woensdagmiddagclubje voor kinderen van het speciaal onderwijs (om te kijken waar mijn interesses lagen). Toen op een gegeven moment degene die de leiding had langdurig ziek werd en ik die taak steeds meer in mijn schoenen geschoven kreeg, vond ik het eigenlijk teveel verantwoordelijkheid.
Er waren 4 studenten vdie daar dan stage liepen, daar was wel een soort "stagebegeleidster" voor, maar die was er bijna nooit.

Vrijwilliger op de peuterspeelzaal, opleiding nog niet helemaal afgerond, stage klaar en verhuisd. Leek me een mooi opstapje en dat leverde me ook een baan op uiteindelijk.

Ik ben vrijwilliger geweest in de bieb, om iets om handen te hebben en even iets anders te zijn dan mama.
Toen de kinderen nog klein waren, op de dag dat mijn man vrij was. Heel wat jaren gedaan.
Boeken nakijken, opruimen, reserveringen opzoeken.

Boekenouder op school, dat was altijd gezellig. Leuk ook dat je die kinderen steeds beter leert kennen.

Op dit moment doe ik wat vrijwilligerswerk op de sportvereniging waar ik lid van ben.
pi_217068681
Toen ik nog op school zat, was ik na school en de weekends altijd op een kinderboerderij te vinden waar ik met van alles en nog wat meehielp.
En later toen dochter naar school ging, waren er nog geen klassenouders maar deed ik veel voor de groep. Tot ze klaar was met de basisschool. Paar jaar later dito met zoon vanaf groep 1. Toen waren er halverwege wél klassenouders en vanwege de weinige animo, was ik dat elk jaar. Plus in de OR gezeten.

Ik heb het ook niet echt als vrijwilligerswerk gezien, maar gewoon omdat ik het leuk vond.

Nu ben ik pas gevraagd als bestuurslid bij sport, maar dat heb ik niet aangenomen. Weet even niet hoe ik dat moet inpassen.
If they say
pi_217068703
Das nog niet zo lang @Nijna en heb je niet heel veel aan haar gehad.
Hopelijk komt er duidelijkheid via via.
If they say
  zondag 16 maart 2025 @ 08:43:30 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217068715
Ik doe leesspelletjes op school, zit in de mr en heb bij de peutergym een tijdje meegeholpen met opvouwen en afbreken. Toen ik nog paard reed, was ik altijd op de manege en hielp ik daar veel, maar toen had ik nog geen kinderen.

Nu zing en speel ik bij een revue en in combinatie met de mr vind ik dat voldoende weg van huis, 1-2 avonden per week.
pi_217068974
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 08:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Das nog niet zo lang @:Nijna en heb je niet heel veel aan haar gehad.
Hopelijk komt er duidelijkheid via via.
Ik had al twijfels of ik door wilde met haar. Maar die beslissing hadden we even voor ons uit geschoven tot na de verbouwing. Maar ik denk niet meer nodig dus.
Overigens staat er gewoon weer een advertentie op marktplaats waar ze (althans ik kom dus via het oude bericht op dat profiel met andere naam) zich weer aanbied als schoonmaakster... :?
Heel vaag.
pi_217069105
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik had al twijfels of ik door wilde met haar. Maar die beslissing hadden we even voor ons uit geschoven tot na de verbouwing. Maar ik denk niet meer nodig dus.
Overigens staat er gewoon weer een advertentie op marktplaats waar ze (althans ik kom dus via het oude bericht op dat profiel met andere naam) zich weer aanbied als schoonmaakster... :?
Heel vaag.
Nouja, het scheelt je iig ontslaan ;) Maar dit geeft wel bad vibes. Heeft ze je sleutel nog?
Als het iemand uit de buurt is, zou je daar nog wat mee kunnen. Buren inlichten en dan verspreid het zich vanzelf wel.
If they say
pi_217069779
Ik ben scoutingleiding geweest van m’n 20e tot 30e, daarna van 31 tot 39 secretaris en verhuurcoordinator bij dezelfde vereniging. En vanaf m’n 27e tot nu bestuurslid bij de beheerstichting van het pand. Ik ben jarenlang actief geweest als crewlid op deze site en daarnaast ben ik een aantal keer ingevallen bij het geven van honkbaltrainingen als back-up.

Nu ben ik sinds m’n kinderen naar school gaan actief op school (eerst wekelijks een ochtendje kleuterbieb, daarna wekelijks flitsen/lezen en in de OR).
pi_217071566
Ik zit in de oudervereniging van school, help verder ook op school daar waar het kan en coach de hockeywedstrijden van de jongste. Verder heb ik een paar jaar collecte gelopen voor het longfonds.

Toevallig afgelopen woensdag geholpen om de tuin in een hospice zomerklaar te maken. Mijn werkgever verplicht alle werknemers 1 dag per jaar (dit jaar dus afgelopen woensdag) om vrijwilligerswerk te doen, ons hele bedrijf sluit speciaal hiervoor die dag. Ze werken samen met iemand die dit organiseert en je kan je dan inschrijven voor één of twee van de projecten die vooraf zijn geselecteerd. Super goed initiatief vind ik!

De Efteling gisteren was geweldig O+ De drukte viel best mee en de faciliteitenkaart werkte echt heel goed. Soms was het alsnog lang wachten, maar omdat het in een rustigere rij was en soms zelfs een aparte ruimte, trok de 8 jarige het stukken beter. Het enige jammerlijke was dat de 6 jarige stond te wachten om op de foto te gaan met 2 prinsessen en een ander gezin (met 4 volwassenen erbij)hun kinderen ervoor drukte. Mijn kind helemaal in tranen, helemaal toen die prinsessen daarna ook nog eens wegliepen (terwijl ze mijn dochter hadden gezien). Heb er wel een opmerking van gemaakt want ik vond het zó onbeschoft. Met zoveel volwassenen schaamteloos een 6 jarige noverstuur maken -O-

Maar het mocht de pret niet drukken de rest van de dag, we hebben genoten O+

SPOILER
pi_217071787
Die zijn echt veel leuker dan prinsessen Schanu!
Fijn dat er toch nog zo'n leuke foto is gemaakt :)
Het verstand en gevoel bij sommige volwassenen ontbreekt gewoon :r
If they say
pi_217072100
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 09:35 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nouja, het scheelt je iig ontslaan ;) Maar dit geeft wel bad vibes. Heeft ze je sleutel nog?
Als het iemand uit de buurt is, zou je daar nog wat mee kunnen. Buren inlichten en dan verspreid het zich vanzelf wel.
Ze had geen sleutel, gelukkig.
Ze kwam (als dat klopte tenminste) uit een dorp verderop.
pi_217072707
Geen idee wanneer ik vrijwilligerswerk zou moeten doen. Wel jaren vrijwilliger geweest van een stichting in Utrecht (organiseren van feesten).

Net een man aangesproken die onze bouwcontainer overhoop aan het trekken was. Prima als je er dingen uithaalt, maar er donderde van alles naast en hij maakte er een enorme bende van. Hij vond het maar raar want wij gooiden het toch weg?!

Koelkast en inductiekookplaat op Marktplaats gezet, hopelijk zijn ze snel weg. Geen idee waar ik ze moet zetten na morgen.
pi_217072964
Ik heb van m’n 17 tot 22 ongeveer vrijwilligerswerk gedaan. Eerst alleen met carnaval 4 dagen jeugddisco organiseren en op een gegeven moment ook om de zaterdag.

Verder zo eens wat kleine projectjes van een dag of zo. Maar niet iets structureels. Ik werk onregelmatig waaronder ook veel avonden en weekenden. Heb een vaste vrije avond die ik gebruik voor sporten. De rest is wisselend. Dus lastig plannen. Maar ook als ik dan een avond vrij ben vind ik het ook wel erg prettig om dan gewoon een keer thuis te zijn. Ooit is het al heel wat al man en ik twee avonden samen thuis zijn.

Wellicht, ooit weer eens als ik wat ouder ben.

M’n moeder heeft altijd heel veel vrijwilligerswerk gedaan. Vind ik echt super knap van haar (en ze heeft er afgelopen jaar ook een lintje voor mogen ontvangen). Mijn vader is vrijwilligers werk gaan doen toen hij met pensioen ging. (Om de week elke dag eten rondbrengen naar ouderen).
pi_217073094
Ik doe wekelijks de schoolbieb, al 4 jaar nu. Ook ben ik elke week leesouder en lees ik met een klein groepje kinderen. Geen idee of dat onder vrijwillgerswerk valt.
Als ik hiermee zou stoppen, zou ik wel iets anders willen doen. Maar voor nu vind ik het nog te leuk om te stoppen.
pi_217082111
Wij waren gisteren met nog heel veel andere mensen in de Efteling (anwb ledendag). Ik vond het een heel gemoedelijke sfeer ja je moest lang wachten maar daar hadden we al rekening mee gehouden. Ik vond aan Danse macabre niet zo heel veel.
  maandag 17 maart 2025 @ 09:41:37 #289
176471 oh-oh
pi_217082236
Ik heb jaren heel veel vrijwilligerswerk gedaan, maar die toestand met de Oekrainers hier, heeft me genezen :+
Door schade en schande wijs geworden help ik nu alleen nog maar honden O+
( Groucho Marx )
pi_217082324
KUNNEN JULLIE WAT HARDER TYPEN, DE MUREN IN DE WC, KEUKEN EN BERGING WORDEN ERUIT GESLOOPT EN DAT MAAKT ENORM VEEL HERRIE.
pi_217082373
Succes @exode

Ik zat vanmorgen om 3.45 in de auto. T vertrok om 4.15 naar Frankrijk. Uurtje later lag ik er weer in. Vandaag vrij genomen. Lekker luierdagje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217082422
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:48 schreef exode het volgende:
KUNNEN JULLIE WAT HARDER TYPEN, DE MUREN IN DE WC, KEUKEN EN BERGING WORDEN ERUIT GESLOOPT EN DAT MAAKT ENORM VEEL HERRIE.
JA HOOR! SUCCES MET DE HERRIE!
STRAKS HEB JE ER IETS HEEL MOOIS VOOR TERUG :*

Hier worden nog wat puntjes op de i gezet, kastje voor de vloerverwarming, buiten een gaatje dichtmaken waar de afvoer van de droger heeft gezeten.
Nu nog bedenken of we de deuren verlengd willen of dat we er een tochtstrip onder gaan plakken, want de vloer is minder hoog dan hij hiervoor was.
En gaan we de deuren nog schilderen, laten we dat doen of laten we het voor nu maar zitten... keuzes, keuzes.
Als de deuren verlengd worden dan moeten ze sowieso geschilderd... tja.

Hopelijk vanavond vloer egaliseren, maar ik juich pas als hij op de stoep staat.

En de electra lui zouden komen, anderhalf uur geleden waren ze onderweg... :? dus ik dacht an doe ik vanmiddag wel boodschappen als ze klaar zijn. Want als alle stroom eraf is, dan kan ik beter de vriezer en koelkast niet open maken.
Maar ik had dus prima boodschappen kunnen gaan doen, achteraf gezien.
Zal je zien als ik nu nog ga, dat ze al bezig zijn als ik terug ben.
Ik haal wel de niet gekoelde dingen en dan ga ik vanmiddag nog wel een keer op de fiets voor de gekoelde dingen ofzo.

@Vicky, wat een tijdstip :Z geniet van je vrije dag!
pi_217082604
SUCCES EXODE! HEB JE GEEN OORDOPPEN?

Zoon had eerste uur uitval en is alweer om 13u uit. Morgen ook tot 13u, woensdag dito als vandaag. Vraag me af of ze überhaupt nog wat leren :')
Donderdag trouwens ook maar dat komt door de ortho afspraak. Krijgt ie eindelijk zn beugel.
If they say
  maandag 17 maart 2025 @ 10:27:32 #294
176471 oh-oh
pi_217082696
Wow, werken die lui zelfs 's avonds door?
Ik hoop dat ie komt!
( Groucho Marx )
pi_217082725
Succes met de herrie exode!

Hier vandaag een ortho-dagje. Net met de oudste geweest om z’n plaatjes beugel te laten plaatsen. Vanmiddag om 16.00 met de jongste voor een nieuwe draad.

Gelukkig kon het plaatsen vandaag al (vorige week intake. En hij mag meteen aan de plaatjesbeugel).
Dus voor de vervolgafspraak heb ik voor beiden gelijktijdig een afspraak en dat kan in principe zo blijven waarschijnlijk. Dat scheelt toch weer, want toch bijna een half uur reistijd enkele reis.
pi_217082752
HIER ZIJN GEEN OORDOPPEN TEGENOP GEWASSEN MUSH.

Ze zijn allebei bezig, de een is de ene muur eruit aan het rammen en de andere, de andere muur. Dus dubbel herrie. En ik hoorde ze net wel roepen 'Dit is een oude muur, kom er amper doorheen'. Dus nou ja dat.

En verloofde heeft net ruzie staan maken met een man, onze container is echt superinteressant geloof ik.
'Denk je dat er goud onderop ligt?!'
Hij was de hele container aan het overhoop halen, op zoek naar, geen idee, iets wat blijkbaar op de bodem lag of zo.
pi_217082758
Yes, ortho dagje. Ik mag vanmiddag mee gaan mopperen. 2 afspraken geleden zei de ortho "nog 1 afspraak". Dat meegaan was op advies van de receptioniste omdat de 17 jarige ortho dingen meestal zelf regelt, maar dit duidelijk navragen lastig vond. Vorige afspraak was hij alleen, en zei de assistente dat ze nog allemaal ditjes en datjes moesten doen. Terwijl de verwachting was dat het de laatste afspraak was. Dus vanmiddag ga ik maar mee op advies van de receptionist :D
Doel is volgende afspraak afdruk maken voor de spalkjes en dan een week later eruit. Cosmetisch is het allang prima. Hopelijk kan het technisch ook
pi_217082805
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 09:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
JA HOOR! SUCCES MET DE HERRIE!
STRAKS HEB JE ER IETS HEEL MOOIS VOOR TERUG :*

Hier worden nog wat puntjes op de i gezet, kastje voor de vloerverwarming, buiten een gaatje dichtmaken waar de afvoer van de droger heeft gezeten.
Nu nog bedenken of we de deuren verlengd willen of dat we er een tochtstrip onder gaan plakken, want de vloer is minder hoog dan hij hiervoor was.
En gaan we de deuren nog schilderen, laten we dat doen of laten we het voor nu maar zitten... keuzes, keuzes.
Als de deuren verlengd worden dan moeten ze sowieso geschilderd... tja.

Hopelijk vanavond vloer egaliseren, maar ik juich pas als hij op de stoep staat.

En de electra lui zouden komen, anderhalf uur geleden waren ze onderweg... :? dus ik dacht an doe ik vanmiddag wel boodschappen als ze klaar zijn. Want als alle stroom eraf is, dan kan ik beter de vriezer en koelkast niet open maken.
Maar ik had dus prima boodschappen kunnen gaan doen, achteraf gezien.
Zal je zien als ik nu nog ga, dat ze al bezig zijn als ik terug ben.
Ik haal wel de niet gekoelde dingen en dan ga ik vanmiddag nog wel een keer op de fiets voor de gekoelde dingen ofzo.

@:Vicky, wat een tijdstip :Z geniet van je vrije dag!
Hé ik wil ook mijn vloer laten egaliseren. Wie is 'hij' precies? een ZZP'er, een bekende van je of..?
pi_217082814
OORDOPPEN MET EEN KOPTELEFOON EN DAN HARDCORE MUZIEK, VALT DAT HAKKUH EN BREKUH MINDER OP ;)

Fijn Hillie dat ze later samen de afspraak kunnen hebben. Vriendin doet hetzelfde, doen ze niet moeilijk over.

Hopelijk is de beugelellende dan bijna voorbij @Deepfreeze En beter ben je er ook bij als ie eruit mag. Ik stond toen met een jankende zoon buiten toen die van dochter eruit ging. En toen slepen ze iets aan haar tanden. Zonder toestemming }:|
If they say
  maandag 17 maart 2025 @ 11:09:18 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217082952
Ouders van beugel dragende kinderen…. Komen jullie ook overal de elastiekjes tegen? Maar dan echt overal?
pi_217082976
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:09 schreef amaranta het volgende:
Ouders van beugel dragende kinderen…. Komen jullie ook overal de elastiekjes tegen? Maar dan echt overal?
Hier (nog) geen elastiekjes, weet niet of dat iets is voor het einde van de beugelperiode?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')