abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:09:15 #201
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_216930526
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hilarisch dat Timmermans als een goede premier wordt gezien.
Timmermans en Kaag zijn zwaargewichten in de internationale diplomatie, bij geopolitieke conflicten heb je Timmermans en Kaag gewoon echt hard nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 05-03-2025 08:13:15 ]
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:09:50 #202
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216930537
quote:

[..]
Dankzij de desinformatie- en demoniseringscampagne die wordt gevoerd tegen hem (en voorheen tegen Kaag en anderen) gelooft iedereen die daar ontvankelijk voor is dat het de duivel zelf is.

Als je die mensen doorvraagt wat er dan zo vreselijk aan hem is, dan kunnen ze nauwelijks een punt opnoemen. Sad.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 05-03-2025 08:13:28 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216930544
quote:

[..]
Van alle huidige politieke leiders steekt hij er wel met kop en schouders boven uit. De enige die misschien naar hem toe kan groeien is Bontenbal. De vraag is of dat veel zegt over Timmermans, het zegt denk ik net zo veel over de anderen. Zeker bij de 4 coalitiepartijen zijn er feitelijk alleen incompetente mensen over aan de top, een Yeşilgöz is ook helemaal niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 5 maart 2025 @ 08:12:23 #204
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216930553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Timmermans en Kaag zijn zwaargewichten in de internationale diplomatie, bij geopolitieke conflicten heb je Timmermans en Kaag gewoon echt hard nodig.
Wat voor meerwaarde zou Timmermans ons kunnen bieden bij het Oekraďne conflict?

Verder is internationale diplomatie ook maar één facet. We hebben een land met gigantisch veel opgaven intern.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 05-03-2025 08:13:51 ]
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 08:14:04 #205
236264 crew  capricia
pi_216930568
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Verder is internationale diplomatie ook maar één facet. We hebben een land met gigantisch veel opgaven intern.
Geen naamsveranderingen aub. Dank je. :)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216930817
quote:

[..]
Tolk.
pi_216930867
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hilarisch dat de aristocratische, van het volk vervreemde Green Deal failure Timmermans als een goede premier wordt gezien. Er zit geen figuur binnen de huidige establishment kliek die een goede premier voor Nederland zou zijn.
Nee, wat er nu zit, asjeblieft zeg
Schoof, totale nitwit
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 08:49:17 #208
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216930882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee, wat er nu zit, asjeblieft zeg
Schoof, totale nitwit
Schoof is een prima ambtenaar, maar geen premiersmateriaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:00:45 #209
38496 Perrin
pi_216930957
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Schoof is een prima ambtenaar, maar geen premiersmateriaal.
Iemand die wel premiersmateriaal is, was a) nooit geselecteerd door de regeringspartijen want ze hebben een spreekbuis nodig en niet iemand met een eigen mening en b) had de functie nooit aangenomen in deze politieke constellatie vanwege a).
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:01:26 #210
396550 Richestorags
pi_216930963
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 08:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dankzij de desinformatie- en demoniseringscampagne die wordt gevoerd tegen hem (en voorheen tegen Kaag en anderen) gelooft iedereen die daar ontvankelijk voor is dat het de duivel zelf is.

Als je die mensen doorvraagt wat er dan zo vreselijk aan hem is, dan kunnen ze nauwelijks een punt opnoemen. Sad.
Hij is een onderdeel van het systeem dat de problemen heeft veroorzaakt waar we nu in zitten.

De fase van late stage capitalism, een complex ondoorzichtig web van belangen en de grootte van de problemen vraagt om een totaal andere aanpak dan het huidige systeem.

Ik heb niet echt een idee wat het dan wel inhoudt maar dat niemand van binnen het huidige systeem de Messiah is lijkt me evident.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:02:44 #211
38496 Perrin
pi_216930968
Gelukkig hoeft ook niemand de Messiah te zijn, een competent, intelligent en ervaren politicus die dingen voor elkaar kan krijgen is mij al meer dan voldoende.

Wij hebben godzijdank een politiek systeem waar ons lot niet van één poppetje afhangt, namelijk.

Als die mensen telkens ondergescheten worden door hersendode propaganda dan houdt het snel op natuurlijk.
pi_216930973
quote:

[..]

Korte lijntjes met de EU commissie, veel internationale contacten met andere leiders, diepe kennis van Rusland, kennis van hoe diplomatie werkt en hoe je dingen voor elkaar krijgt op het wereldtoneel, moet ik nog even doorgaan?

Nu beperkt het zich tot retoriek over met de vuist op tafel slaan in Brussel om vervolgens met hangende pootjes terug te komen. Dusja Timmermans zou op dit gebied wel een flinke toegevoegde waarde hebben.

Verder ben ik het eens dat we intern genoeg opgaven hebben, alleen daar doet de huidige coalitie ook verbijsterend weinig aan. Men doet niets op stikstof, waardoor de bouw in het slop blijft. Op migratie is het veel retoriek samen met onthutsend zwakke wetgeving door een niet bijzonder competente minister (dat laatste vinden overigens ook de telegraaf en VVD, niet echt een links iets) de beheersing van de zorguitgaven is een puinhoop, waarbij juist extra naar zorg gaat voor een verlaging van het eigen risico die niets oplevert.

Als dit kabinet daadwerkelijk wat deed aan de binnenlandse opgaven en daarmee was het zoals je stelt nog te billijken, maar laten we eerlijk zijn: 85% van de energie zit hier in onderlinge ruzietjes en zelf gecreëerde nodeloze ophef.
pi_216930980
quote:
9s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iemand die wel premiersmateriaal is, was a) nooit geselecteerd door de regeringspartijen want ze hebben een spreekbuis nodig en niet iemand met een eigen mening en b) had de functie nooit aangenomen in deze politieke constellatie vanwege a).
A is niet helemaal waar, de twee andere opties waren Marnix van Rij en Jan Kees de Jager en die lijken me beide toch veel meer geschikt.
https://www.ad.nl/politie(...)te-ingezet~a99ec84f/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:28:08 #214
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216931192
In mijn optiek is Timmermans een capabele politicus met een gedegen achtergrond op internationaal vlak.

Maar hij is niet het leiderschap op links wat die kant nu nodig heeft.Hij straalt uit dat hij zichzelf heel belangrijk vindt en staat bekend om woedeaanvallen. Hij heeft de sympathie niet aan zijn broek hangen en dat heeft links op dit moment wel nodig.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:30:56 #215
38496 Perrin
pi_216931203
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
A is niet helemaal waar, de twee andere opties waren Marnix van Rij en Jan Kees de Jager en die lijken me beide toch veel meer geschikt.
Ik denk dat daar B) in werking trad.
  woensdag 5 maart 2025 @ 09:34:21 #216
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216931238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:28 schreef aquawoman het volgende:
In mijn optiek is Timmermans een capabele politicus met een gedegen achtergrond op internationaal vlak.

Maar hij is niet het leiderschap op links wat die kant nu nodig heeft.Hij straalt uit dat hij zichzelf heel belangrijk vindt en staat bekend om woedeaanvallen. Hij heeft de sympathie niet aan zijn broek hangen en dat heeft links op dit moment wel nodig.
Eens. Bovendien is Timmermans teveel een regent van de oude stempel, ook iets wat niet echt lekker ligt anno 2025.
pi_216931263
quote:

Eena, hij is een prima premiers- of ministerskandidaat, maar geen partijleider.
pi_216931953
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou ben ik geen fan van Schoof maar de Jager zie ik niet als betere kandidaat. Dat kan iedereen rond het ministerie van Financiën in die tijd wel bevestigen
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 10:52:45 #219
236264 crew  capricia
pi_216932033
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nou ben ik geen fan van Schoof maar de Jager zie ik niet als betere kandidaat. Dat kan iedereen rond het ministerie van Financiën in die tijd wel bevestigen
Vraag Wouter Bos maar terug.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_216932086
quote:

Oneens, dat hij uitstraalt zichzelf belangrijk te vinden. Raar verwijt ook aan de leider van de grootste oppositie partij. Waarom hij geen sympathie aan de broek zou hebben hangen weet ik ook niet, welke politicus in de kamer wel?

Precies dit is waarom Timmermans geen premierskandidaat is. Hij krijgt zoveel willekeurige kritiek. Maar wat dat betreft zie ik geen linkse leider waarbij dit anders zou werken. Zie je ook bij Halsema dat ze op van alles en nog wat aan wordt gevallen wat weinig met haar functioneren te maken heeft.
pi_216932229
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oneens, dat hij uitstraalt zichzelf belangrijk te vinden. Raar verwijt ook aan de leider van de grootste oppositie partij. Waarom hij geen sympathie aan de broek zou hebben hangen weet ik ook niet, welke politicus in de kamer wel?

Precies dit is waarom Timmermans geen premierskandidaat is. Hij krijgt zoveel willekeurige kritiek. Maar wat dat betreft zie ik geen linkse leider waarbij dit anders zou werken. Zie je ook bij Halsema dat ze op van alles en nog wat aan wordt gevallen wat weinig met haar functioneren te maken heeft.
De laatste linkse leider die wel sympathie opwekte was Samsom, helaas is die een mes in de rug gestoken door Asscher (die ik zelf trouwens zeer onsympathiek vond, minder sympathiek dan Timmermans).
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:24:57 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216932347
Er zijn iets teveel mensen in de smeercampagnes van de Telegraaf en SBS getrapt wat betreft Timmermans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216932506
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
De laatste linkse leider die wel sympathie opwekte was Samsom, helaas is die een mes in de rug gestoken door Asscher (die ik zelf trouwens zeer onsympathiek vond, minder sympathiek dan Timmermans).
Zeer onsympathiek? De enige die verantwoordelijkheid nam bij het toeslagen schandaal en opstapte? Hij was niet eens direct verantwoordelijk. Lijkt me meer het Timmermans probleem, waar ik het wel met de lezing van XOR eens ben dat heeft meer te maken met hetze in media als telegraaf en op social media.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:48:24 #224
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216932539
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 10:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag Wouter Bos maar terug.
Als hij er in 2010 al geen brood meer in zag, zal-ie het nu wel helemaal niet meer zien zitten.
  woensdag 5 maart 2025 @ 11:51:05 #225
38496 Perrin
pi_216932569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:24 schreef -XOR- het volgende:
Er zijn iets teveel mensen in de smeercampagnes van de Telegraaf en SBS getrapt wat betreft Timmermans.
Het werkt nog steeds prima om iedereen op te hitsen telkens als er een capabele en gemotiveerde politicus opduikt die niet netjes politiek rechts is.

Alle ontvankelijken schijten vervolgens braaf op commando die politicus onder, zelfs als die politicus objectief gezien veel meer voor hun rechten, welzijn en welvaart opkomt dan het rechtse VVD kabinet voor de rijken.

Mensen laten zich eenvoudig manipuleren door kwaadwillenden en gewetenlozen.

Treurig.
pi_216932665
Een minister van buitenlandse zaken die ik nog wel als functie voor Timmermans.

Maar hij zal ook nooit "premier van alle Nederlanders" zijn, daarvoor is hij een te controversieel persoon anno 2025.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:02:21 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216932698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Een minister van buitenlandse zaken die ik nog wel als functie voor Timmermans.

Maar hij zal ook nooit "premier van alle Nederlanders" zijn, daarvoor is hij een te controversieel persoon anno 2025.
Alleen weet niemand waarom hij dan zo controversieel is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216932726
https://www.volkskrant.nl(...)t-noodplan~be20a8f4/

En als ik dit weer lees, PvdA komt op voor de middenklasse door het minimum loon te verhogen, prijs plafond energie weer te introduceren en goedkoper openbaar vervoer.

Dat zijn echt zaken waar de "middenklasse" echt veelvuldig gebruik van maakt /sarcasm.

Zo zie je maar weer dat als Timmermans het over de rijken heeft dat dat begint net onder modaal en iedereen daarboven weer mag inleveren.

De VVD komt tenminste iets waar je echt iets aan hebt, belastingverlaging op je energierekening of een hogere kinderopvangtoeslag voor werkenden.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:17:48 #229
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216932909
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen weet niemand waarom hij dan zo controversieel is.
Ik wel. Er wordt namelijk heel veel ophef over gemaakt. Dus dan is iemand daarna controversieel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:17:49 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216932911
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)t-noodplan~be20a8f4/

En als ik dit weer lees, PvdA komt op voor de middenklasse door het minimum loon te verhogen, prijs plafond energie weer te introduceren en goedkoper openbaar vervoer.

Dat zijn echt zaken waar de "middenklasse" echt veelvuldig gebruik van maakt /sarcasm.

Zo zie je maar weer dat als Timmermans het over de rijken heeft dat dat begint net onder modaal en iedereen daarboven weer mag inleveren.

De VVD komt tenminste iets waar je echt iets aan hebt, belastingverlaging op je energierekening of een hogere kinderopvangtoeslag voor werkenden.
Klopt, behalve een verhoging van de kinderopvangtoeslag en energiebelasting zijn het maatregelen die vooral de arbeidersklasse verlichting bieden, zoals ze dat eigenlijk altijd doen itt. tot wat rechts iedereen altijd probeert wijs te maken.

quote:
Mwa,bankiersbonussen en winstuitkeringen voor grootaandeelhouders zou ik niet als gangbare gage van de gewone man willen beschouwen.

quote:
Hoewel de lastenverlichtingen dus op sympathie kunnen rekenen, geldt dat niet voor de manier waarop GroenLinks-PvdA de plannen wil bekostigen. Daarvoor wil de partij de bankenbelasting verhogen, bepaalde belastingvoordelen terugdraaien en overwinsten van grote bedrijven belasten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:18:49 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216932936
Wat zijn overwinsten trouwens? Is dat winst waarvan het Partijkantoor van Groenlinks vindt dat het te hoog is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:24:13 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216933059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:18 schreef Janneke141 het volgende:
Wat zijn overwinsten trouwens? Is dat winst waarvan het Partijkantoor van Groenlinks vindt dat het te hoog is?
Van de Wikipedia:
quote:
Overwinst (ook wel ondernemersrent) is de totale ondernemingswinst verminderd met het ondernemersloon, een primair rendement (inclusief risicopremie) over het eigen vermogen en de rente over het vreemde vermogenbron
Tja, je zou kunnen zeggen dat het de oververhitting wat afremt maar het lijkt me op de lange termijn investeringen, ook op R&D-gebied, te verkleinen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216933169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zeer onsympathiek? De enige die verantwoordelijkheid nam bij het toeslagen schandaal en opstapte? Hij was niet eens direct verantwoordelijk. Lijkt me meer het Timmermans probleem, waar ik het wel met de lezing van XOR eens ben dat heeft meer te maken met hetze in media als telegraaf en op social media.
Gewoon zijn uitstraling, zijn manier van praten, maar ook hoe hij over mensen kon praten. Tja, doe mij dan maar Samsom ipv Asscher.

En Telegraaf en social media lees ik niet, dit komt echt uit de Kamer en uit interviews.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:33:29 #234
396550 Richestorags
pi_216933305
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:03 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Korte lijntjes met de EU commissie, veel internationale contacten met andere leiders, diepe kennis van Rusland, kennis van hoe diplomatie werkt en hoe je dingen voor elkaar krijgt op het wereldtoneel, moet ik nog even doorgaan?

Nu beperkt het zich tot retoriek over met de vuist op tafel slaan in Brussel om vervolgens met hangende pootjes terug te komen. Dusja Timmermans zou op dit gebied wel een flinke toegevoegde waarde hebben.

Verder ben ik het eens dat we intern genoeg opgaven hebben, alleen daar doet de huidige coalitie ook verbijsterend weinig aan. Men doet niets op stikstof, waardoor de bouw in het slop blijft. Op migratie is het veel retoriek samen met onthutsend zwakke wetgeving door een niet bijzonder competente minister (dat laatste vinden overigens ook de telegraaf en VVD, niet echt een links iets) de beheersing van de zorguitgaven is een puinhoop, waarbij juist extra naar zorg gaat voor een verlaging van het eigen risico die niets oplevert.

Als dit kabinet daadwerkelijk wat deed aan de binnenlandse opgaven en daarmee was het zoals je stelt nog te billijken, maar laten we eerlijk zijn: 85% van de energie zit hier in onderlinge ruzietjes en zelf gecreëerde nodeloze ophef.
Ja het is niet alsof dit kabinet het wel goed doet he. Alleen hoe je Timmermans beschrijft is die zoals aangegeven meer geschikt als een Min v BuZa.

Verder is hij veel te regentesk, gericht op een specifieke groep in Nederland, zijn Green Deal was een niet uitvoerbare ramp, zijn partij heeft te veel halve Hamas aanhangers (hoewel zijn Israël standpunt prima is en daar waardeer ik hem voor). Hij is te oud en te veel van het systeem dat de problemen heeft veroorzaakt waar we nu inzitten. Bij hem is het meer van hetzelfde met de pendulum die een beetje meer naar links zwaait.

Als we echt een nieuw elan willen, hebben we een meer radicale hervorming van het politieke bestel en de poppetjes nodig.
pi_216933405
quote:
Overwinsten kwamen als term naar boven toen tijdens corona het idee was dat supermarkten miljarden binnenharkten en daarna oliemaatschappijen. Nu dat afgevlakt is - en de realiteit veel minder schokkend bleek dan voorgesteld - is de term nu geherdefinieerd naar "alles boven de 10 miljoen", waarvan het tarief dan van 25% nu naar 50% zou moeten stijgen, effectief (als je de centen uit je toko wil trekken) 66%.
pi_216933428
quote:
Ze bedoelen vast 'winsten boven de X miljoen' idd. Dat is natuurlijk geen overwinst.

Nou ben ik er niet op tegen om bedrijven met veel winst wat zwaarder te belasten. De eerste 200.000 is nu met 19% en daarna met 25,8% belast. Ik zou me kunnen voorstellen dat je die 25,8% zelfs kunt verlagen als je alles boven de 4 of 6 miljoen met 30% gaat belasten of zoiets.

In België betaal je over je hele winst 25%. In Duitsland 30-33%. Frankrijk 25,8%. We zitten nu dus aan de onderkant wat betreft landen direct om ons heen.
pi_216933677
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:17 schreef -XOR- het volgende:
een verhoging van de kinderopvangtoeslag en energiebelasting zijn het maatregelen die vooral de arbeidersklasse verlichting bieden, zoals ze dat eigenlijk altijd doen itt. tot wat rechts iedereen altijd probeert wijs te maken.

Wat ze dus vooral doen is nivelleren vanuit de "bovenklasse" naar de "lage/arbeiders klasse".
Waarbij de "middenklasse" deels geraakt wordt door de maatregelen voor de "bovenklasse" maar geen voordelen heeft van de de maatregelen die voor de "lage/arbeiders klasse" zijn.

De verhoging van de nderopvangtoeslag en verlaging van de energiebelasting zijn trouwens voorstellen van de VVD.
  woensdag 5 maart 2025 @ 12:59:47 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216933710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat ze dus vooral doen is nivelleren vanuit de "bovenklasse" naar de "lage/arbeiders klasse".
Waarbij de "middenklasse" deels geraakt wordt door de maatregelen voor de "bovenklasse" maar geen voordelen heeft van de de maatregelen die voor de "lage/arbeiders klasse" zijn.

De verhoging van de nderopvangtoeslag en verlaging van de energiebelasting zijn trouwens voorstellen van de VVD.
Dat klopt zeker en ze moeten die maatregelen dan ook niet presenteren als middenklassestutting want dat is het inderdaad niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216933774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat klopt zeker en ze moeten die maatregelen dan ook niet presenteren als middenklassestutting want dat is het inderdaad niet.
Kinderopvangtoeslag krijg je momenteel met letterlijk elk salaris, ook als je 10 miljoen verdient, he? Alexander de Carvalho krijgt gewoon kinderopvangtoeslag als hij kinderen heeft (al zou hij denk ik een au pair hebben).
Bij een inkomen boven de 194k is dat nog maar 33%, maar bij een inkomen van een ton krijg je gewoon nog 50%. De kinderopvangtoeslag gaat zeker niet alleen naar de onderklasse. Sterker: daar zit er denk ik vaker iemand thuis en dan krijg je helemaal niets.

Bij energiebelasting is het ook zo dat je meer betaalt als je meer verbruikt. Al gaat er sinds de afschaffing van de belastingvrije voet hiervan wel meer naar armere mensen, vroeger was het echt een pure 'middenklasse en rijker' belasting.
pi_216933837
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kinderopvangtoeslag krijg je momenteel met letterlijk elk salaris, ook als je 10 miljoen verdient, he? Alexander de Carvalho krijgt gewoon kinderopvangtoeslag als hij kinderen heeft.
Bij een inkomen boven de 194k is dat nog maar 33%, maar bij een inkomen van een ton krijg je gewoon nog 50%. De kinderopvangtoeslag gaat zeker niet alleen naar de onderklasse. Sterker: daar zit er denk ik vaker iemand thuis en dan krijg je helemaal niets.

Bij energiebelasting is het ook zo dat je meer betaalt als je meer verbruikt. Al gaat er sinds de afschaffing van de belastingvrije voet hiervan wel meer naar armere mensen, vroeger was het echt een pure 'middenklasse en rijker' belasting.
Maar dit zijn VVD voorstellen, de PvdA doet niks hiermee.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:13:13 #241
441440 aquawoman
Bitch please
pi_216933880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:24 schreef -XOR- het volgende:
Ik kijk geen weinig tot geen SBS en lees ook niet per se de telegraaf. Misschien projecteer ik teveel het gevoel dat ik zelf krijg van Timmermans op anderen. Het heeft me niet weer houden om alsnog op zijn partij te stemmen trouwens, maar hij is voor mij niet de ideale kandidaat.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_216933890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar dit zijn VVD voorstellen, de PvdA doet niks hiermee.
Daar had ik het dan ook niet over. Ik vind het ook niet de meest verstandige voorstellen. Energie goedkoper maken (en zo bezuinigingsmaatregelen zoals isoleren minder rendabel) is wat mij betreft de verkeerde route. Ik zou meer gewoon naar de belastingtarieven kijken.

Ik zat trouwens mis met die 50% bij een inkomen van 100.000, dat is zelfs 66% bij een eerste kind en 89% bij elk volgende kind. Bij 2x modaal is dat 82,7% en 92,8%. De bovengrens is wel naar 226k gegaan.

De kinderopvangtoeslag gaat vooral naar de middenklasse.
pi_216933916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja het is niet alsof dit kabinet het wel goed doet he. Alleen hoe je Timmermans beschrijft is die zoals aangegeven meer geschikt als een Min v BuZa.

Verder is hij veel te regentesk, gericht op een specifieke groep in Nederland, zijn Green Deal was een niet uitvoerbare ramp, zijn partij heeft te veel halve Hamas aanhangers (hoewel zijn Israël standpunt prima is en daar waardeer ik hem voor). Hij is te oud en te veel van het systeem dat de problemen heeft veroorzaakt waar we nu inzitten. Bij hem is het meer van hetzelfde met de pendulum die een beetje meer naar links zwaait.

Als we echt een nieuw elan willen, hebben we een meer radicale hervorming van het politieke bestel en de poppetjes nodig.
Een deel van wat vroeger de minister van BuZa deed is in de premier functie terecht gekomen (met name doordat veel wordt besloten op EU toppen waarbij de premier aanschuift) dus die capaciteiten zijn daar ook nodig. Verder was de stelling in relatie tot Rusland dus daar antwoord ik op.

Te oud, tja hij is een stuk jonger dan de huidige premier Schoof en zou met 1 premierschap op de pensioenleeftijd terecht komen dus dat lijkt me nou nog niet enorm problematisch als we pretenderen dat iedereen tot 67 moet ;) Het is niet dat we zoals in de VS op echte bejaarden moeten gaan stemmen :P

Dat jij zijn partij niet ziet zitten en hem te regentesk vindt is meer een mening, evenals dat het systeem verrot is. Ik vind dat allemaal erg meevallen.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:35:56 #244
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_216934150
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:13 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Ik kijk geen weinig tot geen SBS en lees ook niet per se de telegraaf. Misschien projecteer ik teveel het gevoel dat ik zelf krijg van Timmermans op anderen. Het heeft me niet weer houden om alsnog op zijn partij te stemmen trouwens, maar hij is voor mij niet de ideale kandidaat.
Same here en ik ben trouwens lid van de PvdA. Er zijn nog wel meer dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals die 'fusie' met GroenLinks, waar ik tegen heb gestemd maar vooral het geflirt met de ChristenUnie, wat gewoon een christen fundamentalistiche partij is, waar verder weinig links aan is. Als dat laatste door blijft gaan en zeker als ik ook maar het vermoeden krijg dat ze met deze extremisten in een coalitie willen stappen, dan zeg ik mijn lidmaatschap onmiddelijk op.

De westerse wereld dreigt momenteel voor de 2e keer in honderd jaar tijd het fascisme ingerommeld te worden en dat gebeurd ook nu weer dankzij de steun van de christen fundi's. De eerste keer omdat ze zich wijs lieten maken dat de Joden allemaal bolsjewieken waren die hun religie wilden verbieden en nu omdat links-progressieven en woke dat zou willen.

En denk maar niet dat het alleen aan de andere kant van de plas speelt, ik raad iedereen aan om om de aflevering van Zembla van afgelopen zondag even terug te kijken. Of voor degenen met een VK abonnement lees dit maar eens: Door de radicaal-rechtse omwenteling krijgt deze Nederlandse lobbyist steeds meer macht op het wereldtoneel
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:38:21 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216934186
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:04 schreef Hanca het volgende:
Kinderopvangtoeslag krijg je momenteel met letterlijk elk salaris, ook als je 10 miljoen verdient, he? Alexander de Carvalho krijgt gewoon kinderopvangtoeslag als hij kinderen heeft (al zou hij denk ik een au pair hebben).
Ik noemde de kinderopvangtoeslag dan ook expliciet als een van de maatregelen die juist wel de middenklasse ten bate komt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:43:50 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216934253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:13 schreef aquawoman het volgende:

[..]
De ideale kandidaat is hij inderdaad niet, zeker ook omdat hij intern niet bij iedereen even goed ligt maar het is niet dat hij enorm controversiele uitspraken heeft gedaan of hele groepen heeft beledigd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216934266
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Same here en ik ben trouwens lid van de PvdA. Er zijn nog wel meer dingen waar ik het niet mee eens ben, zoals die 'fusie' met GroenLinks, waar ik tegen heb gestemd maar vooral het geflirt met de ChristenUnie, wat gewoon een christen fundamentalistiche partij is, waar verder weinig links aan is. Als dat laatste door blijft gaan en zeker als ik ook maar het vermoeden krijg dat ze met deze extremisten in een coalitie willen stappen, dan zeg ik mijn lidmaatschap onmiddelijk op.

De westerse wereld dreigt momenteel voor de 2e keer in honderd jaar tijd het fascisme ingerommeld te worden en dat gebeurd ook nu weer dankzij de steun van de christen fundi's. De eerste keer omdat ze zich wijs lieten maken dat de Joden allemaal bolsjewieken waren die hun religie wilden verbieden en nu omdat links-progressieven en woke dat zou willen.

En denk maar niet dat het alleen aan de andere kant van de plas speelt, ik raad iedereen aan om om de aflevering van Zembla van afgelopen zondag even terug te kijken. Of voor degenen met een VK abonnement lees dit maar eens: Door de radicaal-rechtse omwenteling krijgt deze Nederlandse lobbyist steeds meer macht op het wereldtoneel
Ja grotendeels eens hoor, ik ga ook niet meer op PvdA stemmen na dat de afgelopen verkiezingen wel gedaan hebben. PvdA zie ik te makkelijk weer een poging met VVD wagen. Sowieso vind ik PvdA/GL veel te slap weerstand bieden bij die golf van fascisme maar ik ben wel blij met die fusie, dat ze toch een stabiele factor zijn die wel linkse politiek wil bedrijven. Ze zijn alleen veel te bereid gigantisch water bij de wijn te doen voor pluche denk ik.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:46:04 #248
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216934283
quote:

[..]

Goede post.

Christenunie is niet veel beter dan SGP die met allerlei fatsoenswetten aan komen zetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 5 maart 2025 @ 13:49:37 #249
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216934330
CU is uberhaupt een eng clubje dat zich voor het CIDI laat spannen en Israel en de genocide door dik en dun steunt.
pi_216934348
quote:

[..]

Je hebt het kabinet Balkenende IV meegemaakt, PvdA samen met CU en CDA?

CU niet links noemen is trouwens nogal bespottelijk.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)artij-met-vele-vader

quote:
Maar al vroeg in de jaren tachtig constateerden politieke analisten dat GPV’er Gert Schutte ‘de PvdA links inhaalde’ op sociaal-economisch gebied, onder andere door te pleiten voor een Nationaal Herstel- en Ontwikkelingsplan met een grote taak voor de overheid. En de RPF-lijsttrekker voor wie Smits vanaf 1994 campagne voerde, Leen van Dijke, positioneerde de partij consequent als ‘christelijk-sociaal’, en zocht in de Kamer samenwerking met de PvdA. Zijn fractiegenoot Dick Stellingwerf (1994-2002) profileerde zich vooral op natuur- en milieuthema’s.

...

Eveneens een constante in al die decennia is dat de kleinchristelijke partij door haar grote broer, het CDA, als ‘links’ geframed wordt. ‘Een stem op Kars lijkt een stem op Ad’ zei CDA-lijsttrekker Jan Peter Balkenende bijvoorbeeld in 2002, over gelijkenis tussen Kars Veling (eerste lijsttrekker van de ChristenUnie) en diens PvdA-collega Ad Melkert. Vier jaar later had CDA’er Joop Wijn het over ‘rooie Rouvoet’, en Maxime Verhagen verkondigde verkondigde dat ‘een stem op Rouvoet een stem op Wouter Bos’ zou betekenen (waarna Rouvoet met Verhagen en Bos in een kabinet belandde). CDA-Kamerlid Mirjam Sterk noemde de CU een ‘christelijk GroenLinks’, en een populaire variant daarop is bijna zo oud als de ChristenUnie zelf: ‘GroenLinks met de Bijbel’.
Ze zijn vaak linkser dan de PvdA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')