Timmermans en Kaag zijn zwaargewichten in de internationale diplomatie, bij geopolitieke conflicten heb je Timmermans en Kaag gewoon echt hard nodig.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hilarisch dat Timmermans als een goede premier wordt gezien.
Dankzij de desinformatie- en demoniseringscampagne die wordt gevoerd tegen hem (en voorheen tegen Kaag en anderen) gelooft iedereen die daar ontvankelijk voor is dat het de duivel zelf is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van alle huidige politieke leiders steekt hij er wel met kop en schouders boven uit. De enige die misschien naar hem toe kan groeien is Bontenbal. De vraag is of dat veel zegt over Timmermans, het zegt denk ik net zo veel over de anderen. Zeker bij de 4 coalitiepartijen zijn er feitelijk alleen incompetente mensen over aan de top, een Yeşilgöz is ook helemaal niks.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat voor meerwaarde zou Timmermans ons kunnen bieden bij het Oekraďne conflict?quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:09 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Timmermans en Kaag zijn zwaargewichten in de internationale diplomatie, bij geopolitieke conflicten heb je Timmermans en Kaag gewoon echt hard nodig.
Geen naamsveranderingen aub. Dank je.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat voor meerwaarde zou Timmermans ons kunnen bieden bij het Oekraďne conflict?
Verder is internationale diplomatie ook maar één facet. We hebben een land met gigantisch veel opgaven intern.
Tolk.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, wat er nu zit, asjeblieft zegquote:Op woensdag 5 maart 2025 08:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hilarisch dat de aristocratische, van het volk vervreemde Green Deal failure Timmermans als een goede premier wordt gezien. Er zit geen figuur binnen de huidige establishment kliek die een goede premier voor Nederland zou zijn.
Schoof is een prima ambtenaar, maar geen premiersmateriaal.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee, wat er nu zit, asjeblieft zeg
Schoof, totale nitwit
Iemand die wel premiersmateriaal is, was a) nooit geselecteerd door de regeringspartijen want ze hebben een spreekbuis nodig en niet iemand met een eigen mening en b) had de functie nooit aangenomen in deze politieke constellatie vanwege a).quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schoof is een prima ambtenaar, maar geen premiersmateriaal.
Hij is een onderdeel van het systeem dat de problemen heeft veroorzaakt waar we nu in zitten.quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dankzij de desinformatie- en demoniseringscampagne die wordt gevoerd tegen hem (en voorheen tegen Kaag en anderen) gelooft iedereen die daar ontvankelijk voor is dat het de duivel zelf is.
Als je die mensen doorvraagt wat er dan zo vreselijk aan hem is, dan kunnen ze nauwelijks een punt opnoemen. Sad.
Korte lijntjes met de EU commissie, veel internationale contacten met andere leiders, diepe kennis van Rusland, kennis van hoe diplomatie werkt en hoe je dingen voor elkaar krijgt op het wereldtoneel, moet ik nog even doorgaan?quote:Op woensdag 5 maart 2025 08:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verder is internationale diplomatie ook maar één facet. We hebben een land met gigantisch veel opgaven intern.
A is niet helemaal waar, de twee andere opties waren Marnix van Rij en Jan Kees de Jager en die lijken me beide toch veel meer geschikt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand die wel premiersmateriaal is, was a) nooit geselecteerd door de regeringspartijen want ze hebben een spreekbuis nodig en niet iemand met een eigen mening en b) had de functie nooit aangenomen in deze politieke constellatie vanwege a).
Ik denk dat daar B) in werking trad.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
A is niet helemaal waar, de twee andere opties waren Marnix van Rij en Jan Kees de Jager en die lijken me beide toch veel meer geschikt.
https://www.ad.nl/politie(...)te-ingezet~a99ec84f/
Eens. Bovendien is Timmermans teveel een regent van de oude stempel, ook iets wat niet echt lekker ligt anno 2025.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:28 schreef aquawoman het volgende:
In mijn optiek is Timmermans een capabele politicus met een gedegen achtergrond op internationaal vlak.
Maar hij is niet het leiderschap op links wat die kant nu nodig heeft.Hij straalt uit dat hij zichzelf heel belangrijk vindt en staat bekend om woedeaanvallen. Hij heeft de sympathie niet aan zijn broek hangen en dat heeft links op dit moment wel nodig.
Eena, hij is een prima premiers- of ministerskandidaat, maar geen partijleider.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:28 schreef aquawoman het volgende:
In mijn optiek is Timmermans een capabele politicus met een gedegen achtergrond op internationaal vlak.
Maar hij is niet het leiderschap op links wat die kant nu nodig heeft.Hij straalt uit dat hij zichzelf heel belangrijk vindt en staat bekend om woedeaanvallen. Hij heeft de sympathie niet aan zijn broek hangen en dat heeft links op dit moment wel nodig.
Nou ben ik geen fan van Schoof maar de Jager zie ik niet als betere kandidaat. Dat kan iedereen rond het ministerie van Financiën in die tijd wel bevestigenquote:Op woensdag 5 maart 2025 09:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
A is niet helemaal waar, de twee andere opties waren Marnix van Rij en Jan Kees de Jager en die lijken me beide toch veel meer geschikt.
https://www.ad.nl/politie(...)te-ingezet~a99ec84f/
Vraag Wouter Bos maar terug.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou ben ik geen fan van Schoof maar de Jager zie ik niet als betere kandidaat. Dat kan iedereen rond het ministerie van Financiën in die tijd wel bevestigen
Oneens, dat hij uitstraalt zichzelf belangrijk te vinden. Raar verwijt ook aan de leider van de grootste oppositie partij. Waarom hij geen sympathie aan de broek zou hebben hangen weet ik ook niet, welke politicus in de kamer wel?quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:28 schreef aquawoman het volgende:
De laatste linkse leider die wel sympathie opwekte was Samsom, helaas is die een mes in de rug gestoken door Asscher (die ik zelf trouwens zeer onsympathiek vond, minder sympathiek dan Timmermans).quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oneens, dat hij uitstraalt zichzelf belangrijk te vinden. Raar verwijt ook aan de leider van de grootste oppositie partij. Waarom hij geen sympathie aan de broek zou hebben hangen weet ik ook niet, welke politicus in de kamer wel?
Precies dit is waarom Timmermans geen premierskandidaat is. Hij krijgt zoveel willekeurige kritiek. Maar wat dat betreft zie ik geen linkse leider waarbij dit anders zou werken. Zie je ook bij Halsema dat ze op van alles en nog wat aan wordt gevallen wat weinig met haar functioneren te maken heeft.
Zeer onsympathiek? De enige die verantwoordelijkheid nam bij het toeslagen schandaal en opstapte? Hij was niet eens direct verantwoordelijk. Lijkt me meer het Timmermans probleem, waar ik het wel met de lezing van XOR eens ben dat heeft meer te maken met hetze in media als telegraaf en op social media.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
De laatste linkse leider die wel sympathie opwekte was Samsom, helaas is die een mes in de rug gestoken door Asscher (die ik zelf trouwens zeer onsympathiek vond, minder sympathiek dan Timmermans).
Als hij er in 2010 al geen brood meer in zag, zal-ie het nu wel helemaal niet meer zien zitten.quote:
Het werkt nog steeds prima om iedereen op te hitsen telkens als er een capabele en gemotiveerde politicus opduikt die niet netjes politiek rechts is.quote:Op woensdag 5 maart 2025 11:24 schreef -XOR- het volgende:
Er zijn iets teveel mensen in de smeercampagnes van de Telegraaf en SBS getrapt wat betreft Timmermans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |