abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 maart 2025 @ 12:58:34 #151
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878380
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee het is geen geklets, je kunt wel spulletjes kopen (zijn er trouwens ook nauwelijks), maar dan heb je nog 20 jaar nodig om je troepen op te bouwen, of dacht je dat mensen massaal het leger ingingen en dan in 1 keer oorlogsklaar zijn?
Dat kan wel sneller.
Als we volgend jaar beginnen (nieuw en hoger budget) moet je over 5 jaar echt wel aangesterkt zijn.
Je moet wel bereid zijn om strategische fabrieken en mensen te confisqueren om dat mogelijk te maken. In ijltempo iets opbouwen kan de markt niet in voorzien tegen eerlijke tarieven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 12:59:16 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216878389
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:27 schreef phpmystyle het volgende:

premium
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216878391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:53 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De kennis hebben we al, weet je waar Iran die atoomgeheimen vandaan heeft? :')
En Noord Korea, Pakistan...Nederland export natie.
pi_216878406
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan wel sneller.
Als we volgend jaar beginnen (nieuw en hoger budget) moet je over 5 jaar echt wel aangesterkt zijn.
Je moet wel bereid zijn om strategische fabrieken en mensen te confisqueren om dat mogelijk te maken. In ijltempo iets opbouwen kan de markt niet in voorzien tegen eerlijke tarieven.
Dat zou alleen al nodig zijn voor de huidige bewapening van ons bestaande leger, dan hebben we het nog niet op oorlogssterkte brengen van je troepen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:01:33 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216878427
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een heel duidelijk antwoord. En inderdaad, Zelenskyy kwam naar het Witte Huis om steun te krijgen van een land dat al miljarden heeft gegeven en eigenlijk (vanuit het perspectief van de nieuwe Trump-regering) nul belang heeft bij het verdedigen van Oekraïne, dat noch een EU-land, noch een NAVO-land, noch een onderdeel van het Westen is.

Dan moet je het slim spelen en dat had Zelenskyy kunnen doen door gewoon die deal te tekenen en zich niet laten meevoeren in een verhitte discussie. Wat ik al eerder aangaf, het is niet aan Zelenskyy (hoeveel respect ik ook voor die man heb) om hier de lakens uit te delen. Zijn taak was de krabbel te zetten een krabbel van Trump te krijgen.

Dit had ervoor gezorgd dat de VS een concreet belang heeft bij het verdedigen van Oekraïne en die veiligheidsgaranties die nadien besproken zouden kunnen worden hadden een einde van deze oorlog kunnen betekenen. Nu moet Europa het doen, maar wij hebben daar de manschappen en materialen helemaal niet voor. Daarom is Europa ook zo afhankelijk van de VS.
Achteraf de veiligheidsgaranties bespreken nadat je eerst de VS een onvoorwaardelijk cadeautje hebt gegeven zou zomaar kunnen betekenen dat Europa opdraait voor het verdedigen van het Amerikaans belang.
Huilen dan.
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 13:02:18 #156
5428 crew  miss_sly
pi_216878435
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je er allemaal niks aan hebt? Waarom wordt dan door Zelensky en de hele eu ongeveer de drempel eruit gelopen in het witte huis? Dan is dat toch verspilde moeite? Ik kan geen krant openslaan of ik zie weer een EU-leider Trump strelen in Washington.

Starmer had dacht ik een goudenstick gegeven.
Ten eerste moeten ze ook echt stoppen met Trumps ass kissen.

Maar je hebt eventueel iets aan die deal als er keiharde afspraken in staan waarbij de VS ook over de brug moet komen als Rusland zich wederom onbetrouwbaar acht. Je hebt dan nog een kans dat de VS zich er niet aan houdt, maar als er keiharde afspraken liggen, wordt dat wellicht al moeilijker.
Als Trump geen enkele tegenprestatie wil vastleggen, maar alleen wil vastleggen dat hij onbeperkt grondstoffen uit Oekraïne mag halen, weet je bij voorbaat dat je niks hoeft te verwachten als Poetin wederom onbetrouwbaar blijkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216878436
Dat het geklapt is tussen Trump en Zelensky hing overigens al in de lucht. Een paar posts van een tijdje terug.

quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 15:58 schreef koemleit het volgende:
zou het onderhand niet beter zijn dat Oekraïne en Europa zegt.
VS bedankt voor je bijdrage we gaan het zonder jullie proberen.

want op dit punt lijkt de VS veel meer aan de kant van Rusland te staan.

Kun je zeggen "zonder de VS kan het niet, maar met de VS gaat het ook niet".
dus dan beter bemoeien ze zich helemaal niet, gaat de EU maximaal opschalen millitair en dan zien we wel waar het schip strand.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2025 16:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat gaat vermoedelijk ook gebeuren. Als Oekraïne niet akkoord gaat met de vredesdeal zal Trump het land wel de schuld geven en zich terugtrekken.

Rutte houdt vast aan de hoop dat de VS nog iets zal betekenen voor Oekraïne. Maar zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn.
pi_216878468
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:55 schreef capricia het volgende:

[..]
ja dus.
Een nucleaire doctrine is dus meer dan welk land welke sleutels heeft.
Je kunt gewoon de nuclear sharing doctrine overnemen. Wat moet er precies veranderen?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:06:50 #159
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216878477
Hoe meer je nadenkt over wat Trump en co aan het doen is, hoe misselijker en kwader ik word.

Dit is een regelrechte klap in de gezichten van alle (Amerikaanse) WOII veteranen. Puur kwaadaardig verraad..
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:08:13 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878490
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat zou alleen al nodig zijn voor de huidige bewapening van ons bestaande leger, dan hebben we het nog niet op oorlogssterkte brengen van je troepen.
Ja, ik geloof ook niet dat welk 1.00xsekjmiljoentriljard of welk fonds dan ook heel veel invloed zal hebben op korte termijn voor de strijdkrachten. This war is done.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216878492
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat je zegt kan. Maar zijn de Britten en Fransen bereid om bommen te gooien voor ons (wat je grooit krijg je terug) en de consequenties daarvoor te aanvaarden? Macron was daar in 2022 resoluut op tegen.

Dit heeft enorme politieke implicaties. Ook bij verkiezingen. En Starmer zit er nu, die kan ook vervangen worden door Farrage.
Het is nu geen 2022 meer.

En in de huidige situatie is het zo dat de bommen pas worden overgedragen door de VS NADAT de eerste nukes zijn gebruikt. Dus dan is het hele "misschien durven ze niet" argument niet meer van toepassing.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:09:24 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216878499
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ten eerste moeten ze ook echt stoppen met Trumps ass kissen.

Maar je hebt eventueel iets aan die deal als er keiharde afspraken in staan waarbij de VS ook over de brug moet komen als Rusland zich wederom onbetrouwbaar acht. Je hebt dan nog een kans dat de VS zich er niet aan houdt, maar als er keiharde afspraken liggen, wordt dat wellicht al moeilijker.
Als Trump geen enkele tegenprestatie wil vastleggen, maar alleen wil vastleggen dat hij onbeperkt grondstoffen uit Oekraïne mag halen, weet je bij voorbaat dat je niks hoeft te verwachten als Poetin wederom onbetrouwbaar blijkt.
Als USA daar zit zal Rusland die niet aanvallen. En Trump verlies alle geloofwaardigheid als Poetin in zijn termijn de oorlog voortzet.

En bovendien, en sorry dat ik Trump napraat. Welke andere kaarten heeft Zelensky?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_216878515
Als ik eraan denk hoe Vance erop aandrong dat Zelensky dankjewel moest zeggen. Dan is deze post ook wel toepasselijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zoeken Trump en co. niet gewoon een reden om bij het vertrek uit Oekraïne, Oekraïne en de EU de schuld te kunnen geven?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:13:22 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216878535
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:06 schreef The-BFG het volgende:
Hoe meer je nadenkt over wat Trump en co aan het doen is, hoe misselijker en kwader ik word.

Dit is een regelrechte klap in de gezichten van alle (Amerikaanse) WOII veteranen. Puur kwaadaardig verraad..
Die zijn ondertussen bijna allemaal overleden, samenlevingen vergeten snel dingen.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:16:36 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216878572
twitter
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:16:44 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216878573
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef Perrin het volgende:
Zelensky komt aan in Londen.
[ x ]
Welkom terug bij ons, Zelensky O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_216878583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:11 schreef luxerobots het volgende:
Als ik eraan denk hoe Vance erop aandrong dat Zelensky dankjewel moest zeggen. Dan is deze post ook wel toepasselijk.
[..]

Dat was nog maar de zoveelste schoffering in de richting van Zelensky. Ik zou als ik Zelensky was, toch iets van mediatraining / onderhandelingsvaardigheden doen, want dit type bully's zitten ook in het Kremlin, en vast ook wel ergens binnen Europa.
pi_216878601
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Die zijn ondertussen bijna allemaal overleden, samenlevingen vergeten snel dingen.
Trump heeft een beeld van het hoofd van Churchill in zijn office.

Churchill zou zich omdraaien in zijn graf.
pi_216878616
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als USA daar zit zal Rusland die niet aanvallen. En Trump verlies alle geloofwaardigheid als Poetin in zijn termijn de oorlog voortzet.

En bovendien, en sorry dat ik Trump napraat. Welke andere kaarten heeft Zelensky?
De andere kaart is een actieve of passieve staakt het vuren waarbij harde grenzen ontstaan, een beetje zoals het is tussen Zuid en Noord Korea.
pi_216878639
quote:

[..]

Geen. Zonder de steun van de VS loopt dit fout af voor Oekraïne. Maar ook die deal zuigt het hele land leeg ook al stopt die oorlog. Overal waar de VS en Rusland een proxy oorlog voeren blijft het land waar het slagveld plaats vind met lege handen achter.

En de EU is te verdeeld. Bovendien zijn Starmer en Macron niet populair in eigen land. En ook Mertz gaat het nog moeilijk krijgen in Duitsland om überhaupt een coalitie te vormen.

Baerbock een van de meest waardeloze politicus die ik heb meegemaakt sprak haar mond voorbij. De EU wil 700 miljard over een x aantal jaren aan Oekraïne besteden. Waar dat allemaal vandaan moet komen is een raadsel.

Enfin het is een grote clusterfuck waarbij de VS als grootste winnaar er voorlopig uitkomt. Zeker als die deal alsnog gesloten word.
En dat is mijn idee, Rusland deels uit de sfeer van China trekt.

Overigens blijkt als je geen grootmacht bent je maar beter geen belangrijke grondstoffen kunt bezitten.
pi_216878648
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er even vanuit gaand dat het geen pose van Trump is, wel interessant om te weten wie zijn held is. Churchill verliet de politiek na de oorlog. Zou Trump dat...
pi_216878659
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je kan ook een fonds van 5.000 miljard maken. Of nog veel groter. Krijg je hoge inflatie en voor de rest niets. Er zullen eerst menen omgeschoold moeten worden en fabrieken gebouwd worden en transitie van alle IT en hulpsystemen uit USA.

Investeren in defensie kan en is ook nodig, daarmee voorkom je in de toekomst dat je weer nat gaat. Maar voor dit conflict zal het niet zoveel uitmaken.
Als ze zeggen 5 biljoen voor de komende 10 jaar ofzo, prima, waarom ook niet.
Geeft in ieder geval een sterk signaal (aan de wereld) in plaats van “we stand with you Zelensky, stay strong”, waar niemand iets mee kan.

Voor de Rus Oek oorlog gaat het idd (nu) niks veranderen, maar dat zeg ik ook niet.
pi_216878672
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Geen. Zonder de steun van de VS loopt dit fout af voor Oekraïne. Maar ook die deal zuigt het hele land leeg ook al stopt die oorlog. Overal waar de VS en Rusland een proxy oorlog voeren blijft het land waar het slagveld plaats vind met lege handen achter.

En de EU is te verdeeld. Bovendien zijn Starmer en Macron niet populair in eigen land. En ook Mertz gaat het nog moeilijk krijgen in Duitsland om überhaupt een coalitie te vormen.

Baerbock een van de meest waardeloze politicus die ik hen meegemaakt sprak haar mond voorbij. De EU wil 700 miljard over een x aantal jaren aan Oekraïne besteden. Waar dat allemaal vandaan moet komen is een raadsel.

Enfin het is een grote clusterfuck waarbij de VS als grootste winnaar er voorlopig uitkomt. Zeker als die deal alsnog gesloten word.
De VS komt er ook niet als winnaar uit. Ze zijn straks belangrijke afnemers van wapens en producten kwijt, en het animo om aan een eigen atoombom te knutselen zal ook niet afnemen.

(En dan laat ik de haperende economie en inflatie dankzij Trumps beleid nog even achterwege.)
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:25:24 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216878674
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:53 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
De kennis hebben we al, weet je waar Iran die atoomgeheimen vandaan heeft? :')
Ja, dat weet ik. Dat betekent niet dat we Britse en Franse kennis over afvuringsmechanismen en dragers, sterktes etc. niet zouden kunnen gebruiken.
pi_216878688
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Idd... wat dan ook te denken met het gepoch met Reagan door hen en een groot deel van de achterban. Hell, MAGA is een slogan van Reagan. Die draait zich ook om in zijn graf.

zaterdag 1 maart 2025 @ 13:27:00 #176
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216878700
quote:

[..]

Dat.

Begrijp de vernedering voor Zelensky ergens wel, oftewel zich niet neer willen leggen bij het gegeven dat hij geen enkele kans maakt op herovering van zijn land op de russen en een overwinning.

Beter en verstandiger was geweest als Zelensky dat kon accepteren en zakelijke deals met de VS had gesloten, zowel voor die grondstoffen/mineralen als andere belangrijke zaken.

En wanneer Amerikanen in het gebied actief zijn, zou dat automatisch duurzame vrede betekenen én enorm minder oorlogsslachtoffers die bij een huidige voortzetting nog in het verschiet liggen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216878705
twitter
pi_216878743
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat je een leger opbouwt, geld is handig, maar het is meer de tijd die je nodig hebt, en dat is al snel 20 jaar.
Kan ook korter als het moet.
Anyways, des te logischer om er dus zsm mee te beginnen in plaats van “het heeft toch geen zin” argument wat je alom hoort.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:30:42 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216878750
Een vraag van patatjesheld Franky aan ons allemaal.

"Wat als we over een paar jaar pas écht wakker worden in een wereld waarin Oekraïne niet meer bestaat? In een wereld waarin Rusland wél is doorgegaan? Dit gaat niet alleen over Oekraïne. Dit gaat over ons allemaal!"

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:33:12 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216878780
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
Dit had ervoor gezorgd dat de VS een concreet belang heeft bij het verdedigen van Oekraïne en die veiligheidsgaranties die nadien besproken zouden kunnen worden hadden een einde van deze oorlog kunnen betekenen. Nu moet Europa het doen, maar wij hebben daar de manschappen en materialen helemaal niet voor. Daarom is Europa ook zo afhankelijk van de VS
Als dat zo zou zijn zou die impliciet toezegging ook als annex "we defend & protect our investment" deel uitmaken van die afgedwongen $500B grondstoffenroof.

De persshow was een toneelstuk om Zelensky ter vernedering op zijn plaats te zetten en escaleerde omdat Vance zich er "diplomatiek" mee bemoeide en Trump wat later ontplofte toen hij zich realiseerde dat hij werd gecorrigeerd door een in zijn ogen, dwarspisser die de deal met zijn vriend Vladimir niet vertrouwde.

Ik vermoed zomaar dat dit stukje bescherming bij de Amerikanen als zg vanzelfsprekend wordt aangenomen maar zij toch niet bereid waren dat met een woord of zinnetje te bevestigen. Dit laatste is dan direct voor mij iig aanleiding om niet een contract voor de bühne te tekenen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216878783
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Kan ook korter als het moet.
Anyways, des te logischer om er dus zsm mee te beginnen in plaats van “het heeft toch geen zin” argument wat je alom hoort.
Uiteraard kan het wel "iets" korter, maar dat betekent wel dat je naar een hele andere situatie zou moeten gaan, stel dat je nu weer dienstplicht in gaat voeren, en je verdubbeld je beroepsleger, wat dacht je hoe veel dat gaat kosten? Het vervelende is ook dat je niet eens gaat weten of het wel nodig is, kortom het is nogal een zware gok die je moet gaan nemen.
pi_216878806
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat.

Begrijp de vernedering voor Zelensky ergens wel, oftewel zich niet neer willen leggen bij het gegeven dat hij geen enkele kans maakt op herovering van zijn land op de russen en een overwinning.

Beter en verstandiger was geweest als Zelensky dat kon accepteren en zakelijke deals met de VS had gesloten, zowel voor die grondstoffen/mineralen als andere belangrijke zaken.

En wanneer Amerikanen in het gebied actief zijn, zou dat automatisch duurzame vrede betekenen én enorm minder oorlogsslachtoffers die bij een huidige voortzetting nog in het verschiet liggen.
Dan hoeft Zelensky niet naar Trump, als het zover is.
Kan hij misschien zelfs beter naar Beijing, want heb de indruk dat die Chinese peacedeal nog beter is dan wat Trump in gedachten heeft.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:35:06 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216878808
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:30 schreef Perrin het volgende:

"Wat als we over een paar jaar pas écht wakker worden in een wereld waarin Oekraïne niet meer bestaat? In een wereld waarin Rusland wél is doorgegaan? Dit gaat niet alleen over Oekraïne. Dit gaat over ons allemaal!"

[ x ]
Ik ben er nooit zo'n fan van om alles aan onszelf te relateren, dat is me te transactioneel. Als Poetin heel Oekraine inneemt dan heeft hij een heel land van de kaart geveegd. Dat is de misdaad en die is op zichzelf zo schandalig dat er verder niet geextrapoleerd hoeft te worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216878824
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uiteraard kan het wel "iets" korter, maar dat betekent wel dat je naar een hele andere situatie zou moeten gaan, stel dat je nu weer dienstplicht in gaat voeren, en je verdubbeld je beroepsleger, wat dacht je hoe veel dat gaat kosten? Het vervelende is ook dat je niet eens gaat weten of het wel nodig is, kortom het is nogal een zware gok die je moet gaan nemen.
Het is wel een gok inderdaad, maar het is wel fijn als onze kinderen zich straks wel goed kunnen verdedigen als dat nodig is, of niet? Zodat ze in de “vrije” wereld, althans hoe we dat gewend zijn, hun leven kunnen leven.
pi_216878850
quote:

[..]
Dat.

Dat is nog maar de vraag, zonder veiligheidsgaranties stelt zo'n deal weinig voor. Behalve dan dat Trump, zonder militairen te leveren, een claim legt op een hoop waardevolle grondstoffen in Oekraïne.

Daarbij, Trump kan het ook op een akkoordje gooien met Poetin om bepaalde gebieden te vermijden. Maar dat de oorlog gewoon verder gaat.

Sowieso is het de vraag of de mineralen uit de grond gehaald kunnen worden (daar is een flinke investering en werk op de grond voor nodig).
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:40:41 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216878868
quote:
Wat constant vergeten wordt dat Zelensky daar was met niet meer dan het mandaat en bevoegheid dat hij democratisch als hoofd van de regering namens en zijn parlement heeft meegekregen.
Zelensky kon eenzijdig, zonder enige veiligheidsgarantie of concrete toezegging; NIET tekenen. Hij zou binnenkands gelijk gekielhaald worden.

Autocraten en deels conservatieven die geloven in hoofdelijke macht, gaan er constant van uit dat iemand als respresenterend individu tot een beslissing is te dwingen en trekken bij tegenwerking, een strijd vervolgens persoonlijk.
Het is te zot voor waarden dat anno nu nog iemand wordt beoordeeld op zijn voorkomen, kleding, kleur, sexe, afkomst of uiterlijk. Je dealt met een vertegenwoordiger en wie dat als persoon is, doet wmb niet terzake.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216878878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:36 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het is wel een gok inderdaad, maar het is wel fijn als onze kinderen zich straks wel goed kunnen verdedigen als dat nodig is, of niet? Zodat ze in de “vrije” wereld, althans hoe we dat gewend zijn, hun leven kunnen leven.
Ja ik hoop dat men er ook voor kiest, daarnaast denk ik dat het ook niet zwart/wit is, het leger is ook een prima plek om mensen skills te leren waar ze wat in de maatschappij mee kunnen, naar mijn weten zijn bijvoorbeeld de meeste medisch specialisten van defensie dagelijks gewoon in ziekenhuizen aan het werk.
pi_216878898
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:40 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat constant vergeten wordt dat Zelensky daar was met niet meer dan het mandaatoi dat hij democratisch als hoofd van de regering namens zijn parlement heeft meegekregen. Zelensky kon eenzijdig. zonder enige veiligheidsgarantie of conete toezegging; NIET tekenen.

Autocraten en deels conservatieven die geloven in hoofdelijke macht, gaan er constant van uit dat iemand als respresenterend individu tot een beslissing is te dwingen en trekken bij tegenwerking, een strijd vervolgens persoonlijk.
Het is te zot voor waarden dat anno nu nog iemand wordt beoordeeld op zijn voorkomen, kleding, kleur, sexe, afkomst of uiterlijk. Je dealt met een vertegenwoordiger en wie dat als persoon is, doet wmb niet terzake.
Achteraf (altijd makkelijk natuurlijk) was het bezoek sowieso geen goed idee denk ik. Trump was alleen geïnteresseerd in die mineralen deal, en Zelensky was niet van plan iets te tekenen zonder die veiligheidsgaranties.
pi_216878902
Ondertussen aan het front:
twitter

Ziet er goed uit voor Toresk. Een van de eerste echte successen sinds een tijd, als ze het weten te pakken.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:48:19 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216878962
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 11:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Aanpappen met China klinkt misschien wat overdreven, maar ik snap je punt. Nu de VS ons meer laat vallen en zelfs al sancties tegen de EU heeft ingesteld, kunnen we niet blijven afwachten. Europa is nog niet sterk genoeg om helemaal zelfstandig te opereren, dus misschien is een betere relatie met China helemaal niet zo’n gek idee. Geen makkelijke partner natuurlijk, maar we moeten ergens onze positie versterken. Vraag is alleen of de EU die stap aandurft.
europa heeft meer volk dan USA n gaat als een hondje vragen om steun??
quote:
449,2 miljoen (2024)
Feedback
Meer om te vragen
Hoeveel procent van de wereldbevolking is Europees?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:53:55 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216879028
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja ik hoop dat men er ook voor kiest, daarnaast denk ik dat het ook niet zwart/wit is, het leger is ook een prima plek om mensen skills te leren waar ze wat in de maatschappij mee kunnen, naar mijn weten zijn bijvoorbeeld de meeste medisch specialisten van defensie dagelijks gewoon in ziekenhuizen aan het werk.
Mooie gelegenheid ook om snel te integreren voor recente import.
Vroeger stikte het van de Molukkers en Indo's in het leger
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:56:31 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216879066
zo ff samen Trump verrot schelden en kijken of we met UK nog wel vrienden zijn voor een nieuwe versie van NAVO
en hoe nu samen verder, want europa heeft voor trump afgedaan

Dus NAVO is over
EU defence is begonnen

quote:
Zelenski aangekomen in VK, snelle ontmoeting met Starmer

De Oekraïense president Volodimir Zelenski is in het Verenigd Koninkrijk aangekomen. Hij heeft deze middag een ontmoeting met de Britse premier Keir Starmer, de gastheer van een Oekraïne-overleg zondag met leiders van Europese landen, EU-kopstukken en de NAVO.

Zelenski blijft in de VK voor het overleg van later dit weekend. Hij is doorgereisd vanuit de Verenigde Staten. Daar had hij voor de camera's een zware aanvaring met de Amerikaanse president Donald Trump, de steun aan Oekraïne dreigde in te trekken.

Andere aanwezigen zondag zijn onder anderen premier Dick Schoof, de Franse president Emmanuel Macron en de Duitse bondskanselier Olaf Scholz. De bijeenkomst is volgens Downing Street gericht op het versterken van de steun voor "het veilig stellen van een rechtvaardige en duurzame vrede" in Oekraïne. Ook wordt opgenomen op het gebied van meer samenwerking op het gebied van defensie. De VS vinden dat Europa meer moet doen voor de Europese veiligheid. .
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 maart 2025 @ 13:58:31 #193
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216879090
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:30 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Een coalition of the willing bestaande uit in ieder geval Frankrijk, Duitsland (met nieuwe regering), Polen, Zweden , Finland, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Baltische Staten en eventueel Canada, Australië, Turkije, Engeland, Italië, Spanje en Portugal is meer dan genoeg om een no-fly zone af te dwingen en ervoor te zorgen dat elke beweging wordt beantwoord met een luchtaanval en artilleriebarrage.

Aan de achterkant moet Europa dan als de wiedeweerga investeren in aanschaf van basismunitie, droneontwikkeling, luchtverdediging en elektronische oorlogsvoering, naast het aantrekken van hybride reservepersoneel en een nucleaire paraplu.

Sterker nog, als Europa die 500 miljard van de Trump deal daarvoor gebruikt en samen met Oekraïne doorontwikkelt kost het ons nog geen cent ook en levert het alleen maar autonomie en werkgelegenheid op.
pi_216879109
Huh, dat is vreemd, het blijkt dat Trump (en aanhangsels) gelogen heeft over het niet bedanken van de VS.

quote:
Zelensky has thanked the U.S. 33 times for its support, including POTUS, Congress, defense companies, and the American people.
twitter
  Moderator zaterdag 1 maart 2025 @ 14:03:24 #195
236264 crew  capricia
pi_216879167
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Een coalition of the willing bestaande uit in ieder geval Frankrijk, Duitsland (met nieuwe regering), Polen, Zweden , Finland, Noorwegen, Denemarken, Nederland, België, Baltische Staten en eventueel Canada, Australië, Turkije, Engeland, Italië, Spanje en Portugal is meer dan genoeg om een no-fly zone af te dwingen en ervoor te zorgen dat elke beweging wordt beantwoord met een luchtaanval en artilleriebarrage.

Aan de achterkant moet Europa dan als de wiedeweerga investeren in aanschaf van basismunitie, droneontwikkeling, luchtverdediging en elektronische oorlogsvoering, naast het aantrekken van hybride reservepersoneel en een nucleaire paraplu.

Sterker nog, als Europa die 500 miljard van de Trump deal daarvoor gebruikt en samen met Oekraïne doorontwikkelt kost het ons nog geen cent ook en levert het alleen maar autonomie en werkgelegenheid op.
Zonder staakt het vuren gaan wij Russische jets daar uit het luchtruim schieten?
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Dan zijn we in oorlog met Rusland.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216879185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 14:00 schreef oheng het volgende:
Huh, dat is vreemd, het blijkt dat Trump (en aanhangsels) gelogen heeft over het niet bedanken van de VS.
[..]
[ x ]
Misschien moeten journalisten en microbloggers overgaan tot de formulering "Trump liegt" in plaats van "Trump spreekt van" of "Trump praat over".
pi_216879198
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 14:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Zonder staakt het vuren gaan wij Russische jets daar uit het luchtruim schieten?
We kunnen de vliegtuigen en de apparatuur leveren aan Oekraïne. Dan zijn wij het niet die de dingen uit de lucht schieten.
  zaterdag 1 maart 2025 @ 14:06:48 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216879210
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 14:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon een Oekraïens vlaggetje op al het materieel plakken, beetje creatief zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216879233
Weldenkende Amerikanen zien gelukkig ook wel wat er gebeurt.

Bekijk deze YouTube-video
pi_216879266
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2025 14:00 schreef oheng het volgende:
[..]
[ x ]
Dat was onder Biden. Zelensky heeft een fout gemaakt. Tijdens de campagne zijn steun voor Harris en anti Trump was niet verstandig je daar mee te bemoeien. Vance kwam daar ook op terug. Je zit nu met Trump opgescheept die er heel anders instaat en schijnbaar het ongepast vind geen bedankjes te krijgen voor die geweldige deal(kuch). Het is geen deal maar een leegroof zoals we dat ook van Rusland en China kennen. Ik zou Trump ook niet bedanken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')