Dat kan wel sneller.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee het is geen geklets, je kunt wel spulletjes kopen (zijn er trouwens ook nauwelijks), maar dan heb je nog 20 jaar nodig om je troepen op te bouwen, of dacht je dat mensen massaal het leger ingingen en dan in 1 keer oorlogsklaar zijn?
premiumquote:
En Noord Korea, Pakistan...Nederland export natie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De kennis hebben we al, weet je waar Iran die atoomgeheimen vandaan heeft?
Dat zou alleen al nodig zijn voor de huidige bewapening van ons bestaande leger, dan hebben we het nog niet op oorlogssterkte brengen van je troepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan wel sneller.
Als we volgend jaar beginnen (nieuw en hoger budget) moet je over 5 jaar echt wel aangesterkt zijn.
Je moet wel bereid zijn om strategische fabrieken en mensen te confisqueren om dat mogelijk te maken. In ijltempo iets opbouwen kan de markt niet in voorzien tegen eerlijke tarieven.
Achteraf de veiligheidsgaranties bespreken nadat je eerst de VS een onvoorwaardelijk cadeautje hebt gegeven zou zomaar kunnen betekenen dat Europa opdraait voor het verdedigen van het Amerikaans belang.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een heel duidelijk antwoord. En inderdaad, Zelenskyy kwam naar het Witte Huis om steun te krijgen van een land dat al miljarden heeft gegeven en eigenlijk (vanuit het perspectief van de nieuwe Trump-regering) nul belang heeft bij het verdedigen van Oekraïne, dat noch een EU-land, noch een NAVO-land, noch een onderdeel van het Westen is.
Dan moet je het slim spelen en dat had Zelenskyy kunnen doen door gewoon die deal te tekenen en zich niet laten meevoeren in een verhitte discussie. Wat ik al eerder aangaf, het is niet aan Zelenskyy (hoeveel respect ik ook voor die man heb) om hier de lakens uit te delen. Zijn taak was de krabbel te zetten een krabbel van Trump te krijgen.
Dit had ervoor gezorgd dat de VS een concreet belang heeft bij het verdedigen van Oekraïne en die veiligheidsgaranties die nadien besproken zouden kunnen worden hadden een einde van deze oorlog kunnen betekenen. Nu moet Europa het doen, maar wij hebben daar de manschappen en materialen helemaal niet voor. Daarom is Europa ook zo afhankelijk van de VS.
Ten eerste moeten ze ook echt stoppen met Trumps ass kissen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je er allemaal niks aan hebt? Waarom wordt dan door Zelensky en de hele eu ongeveer de drempel eruit gelopen in het witte huis? Dan is dat toch verspilde moeite? Ik kan geen krant openslaan of ik zie weer een EU-leider Trump strelen in Washington.
Starmer had dacht ik een goudenstick gegeven.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 15:58 schreef koemleit het volgende:
zou het onderhand niet beter zijn dat Oekraïne en Europa zegt.
VS bedankt voor je bijdrage we gaan het zonder jullie proberen.
want op dit punt lijkt de VS veel meer aan de kant van Rusland te staan.
Kun je zeggen "zonder de VS kan het niet, maar met de VS gaat het ook niet".
dus dan beter bemoeien ze zich helemaal niet, gaat de EU maximaal opschalen millitair en dan zien we wel waar het schip strand.
quote:Op vrijdag 14 februari 2025 16:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat gaat vermoedelijk ook gebeuren. Als Oekraïne niet akkoord gaat met de vredesdeal zal Trump het land wel de schuld geven en zich terugtrekken.
Rutte houdt vast aan de hoop dat de VS nog iets zal betekenen voor Oekraïne. Maar zal waarschijnlijk ijdele hoop zijn.
Je kunt gewoon de nuclear sharing doctrine overnemen. Wat moet er precies veranderen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
ja dus.
Een nucleaire doctrine is dus meer dan welk land welke sleutels heeft.
Ja, ik geloof ook niet dat welk 1.00xsekjmiljoentriljard of welk fonds dan ook heel veel invloed zal hebben op korte termijn voor de strijdkrachten. This war is done.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou alleen al nodig zijn voor de huidige bewapening van ons bestaande leger, dan hebben we het nog niet op oorlogssterkte brengen van je troepen.
Het is nu geen 2022 meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je zegt kan. Maar zijn de Britten en Fransen bereid om bommen te gooien voor ons (wat je grooit krijg je terug) en de consequenties daarvoor te aanvaarden? Macron was daar in 2022 resoluut op tegen.
Dit heeft enorme politieke implicaties. Ook bij verkiezingen. En Starmer zit er nu, die kan ook vervangen worden door Farrage.
Als USA daar zit zal Rusland die niet aanvallen. En Trump verlies alle geloofwaardigheid als Poetin in zijn termijn de oorlog voortzet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste moeten ze ook echt stoppen met Trumps ass kissen.
Maar je hebt eventueel iets aan die deal als er keiharde afspraken in staan waarbij de VS ook over de brug moet komen als Rusland zich wederom onbetrouwbaar acht. Je hebt dan nog een kans dat de VS zich er niet aan houdt, maar als er keiharde afspraken liggen, wordt dat wellicht al moeilijker.
Als Trump geen enkele tegenprestatie wil vastleggen, maar alleen wil vastleggen dat hij onbeperkt grondstoffen uit Oekraïne mag halen, weet je bij voorbaat dat je niks hoeft te verwachten als Poetin wederom onbetrouwbaar blijkt.
quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zoeken Trump en co. niet gewoon een reden om bij het vertrek uit Oekraïne, Oekraïne en de EU de schuld te kunnen geven?
Die zijn ondertussen bijna allemaal overleden, samenlevingen vergeten snel dingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:06 schreef The-BFG het volgende:
Hoe meer je nadenkt over wat Trump en co aan het doen is, hoe misselijker en kwader ik word.
Dit is een regelrechte klap in de gezichten van alle (Amerikaanse) WOII veteranen. Puur kwaadaardig verraad..
Welkom terug bij ons, Zelenskyquote:
Dat was nog maar de zoveelste schoffering in de richting van Zelensky. Ik zou als ik Zelensky was, toch iets van mediatraining / onderhandelingsvaardigheden doen, want dit type bully's zitten ook in het Kremlin, en vast ook wel ergens binnen Europa.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:11 schreef luxerobots het volgende:
Als ik eraan denk hoe Vance erop aandrong dat Zelensky dankjewel moest zeggen. Dan is deze post ook wel toepasselijk.
[..]
Trump heeft een beeld van het hoofd van Churchill in zijn office.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zijn ondertussen bijna allemaal overleden, samenlevingen vergeten snel dingen.
De andere kaart is een actieve of passieve staakt het vuren waarbij harde grenzen ontstaan, een beetje zoals het is tussen Zuid en Noord Korea.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als USA daar zit zal Rusland die niet aanvallen. En Trump verlies alle geloofwaardigheid als Poetin in zijn termijn de oorlog voortzet.
En bovendien, en sorry dat ik Trump napraat. Welke andere kaarten heeft Zelensky?
Geen. Zonder de steun van de VS loopt dit fout af voor Oekraïne. Maar ook die deal zuigt het hele land leeg ook al stopt die oorlog. Overal waar de VS en Rusland een proxy oorlog voeren blijft het land waar het slagveld plaats vind met lege handen achter.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als USA daar zit zal Rusland die niet aanvallen. En Trump verlies alle geloofwaardigheid als Poetin in zijn termijn de oorlog voortzet.
En bovendien, en sorry dat ik Trump napraat. Welke andere kaarten heeft Zelensky?
Er even vanuit gaand dat het geen pose van Trump is, wel interessant om te weten wie zijn held is. Churchill verliet de politiek na de oorlog. Zou Trump dat...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft een beeld van het hoofd van Churchill in zijn office.
Churchill zou zich omdraaien in zijn graf.
Als ze zeggen 5 biljoen voor de komende 10 jaar ofzo, prima, waarom ook niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan ook een fonds van 5.000 miljard maken. Of nog veel groter. Krijg je hoge inflatie en voor de rest niets. Er zullen eerst menen omgeschoold moeten worden en fabrieken gebouwd worden en transitie van alle IT en hulpsystemen uit USA.
Investeren in defensie kan en is ook nodig, daarmee voorkom je in de toekomst dat je weer nat gaat. Maar voor dit conflict zal het niet zoveel uitmaken.
De VS komt er ook niet als winnaar uit. Ze zijn straks belangrijke afnemers van wapens en producten kwijt, en het animo om aan een eigen atoombom te knutselen zal ook niet afnemen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Geen. Zonder de steun van de VS loopt dit fout af voor Oekraïne. Maar ook die deal zuigt het hele land leeg ook al stopt die oorlog. Overal waar de VS en Rusland een proxy oorlog voeren blijft het land waar het slagveld plaats vind met lege handen achter.
En de EU is te verdeeld. Bovendien zijn Starmer en Macron niet populair in eigen land. En ook Mertz gaat het nog moeilijk krijgen in Duitsland om überhaupt een coalitie te vormen.
Baerbock een van de meest waardeloze politicus die ik hen meegemaakt sprak haar mond voorbij. De EU wil 700 miljard over een x aantal jaren aan Oekraïne besteden. Waar dat allemaal vandaan moet komen is een raadsel.
Enfin het is een grote clusterfuck waarbij de VS als grootste winnaar er voorlopig uitkomt. Zeker als die deal alsnog gesloten word.
Ja, dat weet ik. Dat betekent niet dat we Britse en Franse kennis over afvuringsmechanismen en dragers, sterktes etc. niet zouden kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 12:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De kennis hebben we al, weet je waar Iran die atoomgeheimen vandaan heeft?
Idd... wat dan ook te denken met het gepoch met Reagan door hen en een groot deel van de achterban. Hell, MAGA is een slogan van Reagan. Die draait zich ook om in zijn graf.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump heeft een beeld van het hoofd van Churchill in zijn office.
Churchill zou zich omdraaien in zijn graf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |