Doden stoppen? Dat dacht men ook toen men Rusland de Krim maar liet pakken. Want ja dan had je geen conflict. Nu maar weer bezet gebied aan Rusland geven?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:11 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Als daarmee het doden stopt dan is dat maar zo. Maar dat hopen mensen hier helemaal niet. Ze willen dat hun held een grote bek op zet in het witte huis en Trump aanpakt.
Als dat zo vanzelfsprekend is als jij doet overkomen, had dat gewoon onderdeel kunnen zijn van een of andere deal. Op het moment dat Rusland 'Amerikaanse belangen' in Oekraine aanvalt volgt er een reactie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dus dat die mineralen deal helemaal zo slecht niet is.
Amerikaanse aanwezigheid in Oekraïne. Plus niet Amerikaanse westerse troepen.
Poetin zou wel gek zijn om Amerikaanse belangen aan te vallen.
Maar een soort Navo garantie voor Oekraine, daar heeft de VS altijd Nee op gezegd. En de redenen lijken mij duidelijk.
Ja, en zodra de “belangen” uit de grond zijn kan Rusland weer van voren af aan beginnen met zijn landjepik. Tijdelijk even je land leeg laten roven en daarna weer de klos zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat 'wurgcontract' betekent wel Amerikaanse belangen en bedrijven en 'consultants' in Oekraïne. En een afspraak tussen Poetin en Trump. En de kans voor Europa om zich nou eindelijk eens goed te bewapenen.
Dat is meer dan ze nu hebben.
Amerikaanse bedrijven zouden die mineralen dan gaan delven. Ik begreep dat die diep onder de grond liggen en het al jaren zou duren om op te starten die aan te boren.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dus dat die mineralen deal helemaal zo slecht niet is.
Amerikaanse aanwezigheid in Oekraïne. Plus niet Amerikaanse westerse troepen.
Poetin zou wel gek zijn om Amerikaanse belangen aan te vallen.
Maar een soort Navo garantie voor Oekraine, daar heeft de VS altijd Nee op gezegd. En de redenen lijken mij duidelijk.
Was dat maar zo, dat goede idee.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze "kritische onafhankelijke denkers" vinden het nog steeds een goed idee om hun vrouw en dochter te laten verkrachten en hun ouders te laten vermoorden om zelf het vege lijf te redden lees ik.
"Oekraine heeft geen keuze". "Zelensky moet gaan onderhandelen". "Oekraine moet gebied en grondstoffen opgeven". "Zelensky moet excuses aanbieden". Zoveel inlevingsvermogen en rechtvaardigheidsgevoel bij onze "kritische onafhankelijke denkers", om nog maar te zwijgen van de enorme realiteitszin die deze grote denkers laten zien.
Begrijp het nou, het is altijd een goed idee om gewelddadige idioten hun zin te geven! De historie laat zien dat wanneer je een dictator met grootheidswaanzin zijn zin geeft dat de rest van de wereld daar helemaal geen last van gaat krijgen. Dat zo'n dictator best wel snel tevreden is en dat daarna iedereen weer rustig gaat slapen.
Precies. Dit is toch helemaal geen verrassing allemaal. Behalve dat Europa nog steeds te weinig zelf kan. Zelfs GB moet veiligheidsgaranties hebben van de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dus zijn de veiligheidsgaranties niks waard. En heeft het geen enkele zin om daarnaar te hengelen. Poetin weet dit al sinds de invasie van de Krim, meer dan 10 jaar geleden.
Rusland luistert naar de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:21 schreef alopio het volgende:
[..]
Doden stoppen? Dat dacht men ook toen men Rusland de Krim maar liet pakken. Want ja dan had je geen conflict. Nu maar weer bezet gebied aan Rusland geven?
Over een paar jaar probeert Rusland het opnieuw, weer wat uitbreiden, weer wat extra land, weer doden.
Je koopt tijd, ja, om je tot de tanden te kunnen bewapenen. Ook Europa.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, en zodra de “belangen” uit de grond zijn kan Rusland weer van voren af aan beginnen met zijn landjepik. Tijdelijk even je land leeg laten roven en daarna weer de klos zijn.
https://nos.nl/artikel/25(...)kunnen-geluk-niet-opquote:De krant Kyiv Post stelt in een online-factcheck vast dat Trump en vicepresident JD Vance bij hun gesprek met Zelensky onwaarheden hebben verteld, onder meer over de financiële omvang van de Amerikaanse steun tot nu toe en over eerdere dankbetuigingen van Zelensky daarvoor. Overigens wordt in de factcheck Zelensky niet gespaard: dat Zelensky zei ervan uit te gaan dat de VS een bondgenoot van Oekraïne blijft, wordt door de krant als onwaarschijnlijk bestempeld.
Als dat het hoogst haalbare is, dan is Oekraïne verloren en als je even een jaar of 5 of 10 verder kijkt, Europa ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Dit is toch helemaal geen verrassing allemaal. Behalve dat Europa nog steeds te weinig zelf kan. Zelfs GB moet veiligheidsgaranties hebben van de VS.
Het hoogst haalbare is dat er serieuze Amerikaanse belangen in Oekraïne zitten. En in principe vallen de twee grootmachten elkaars belangen niet direct aan.
Die tijd hebben we nu ook al. Zonder die deal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je koopt tijd, ja, om je tot de tanden te kunnen bewapenen. Ook Europa.
Dat heeft een prijs.
Precies. Alleen dan moet Europa wel ergens zijn ruggengraat vinden. En ophouden de billen van de oranje mafiabaas te kussen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die tijd hebben we nu ook al. Zonder die deal.
Maar dat moeten we wel nu beginnen.
Rusland staat niet binnen 1 maand aan de Noordzee.
Eens.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dat het hoogst haalbare is, dan is Oekraïne verloren en als je even een jaar of 5 of 10 verder kijkt, Europa ook.
Dat kan ook zonder je door Trump te laten leegroven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je koopt tijd, ja, om je tot de tanden te kunnen bewapenen. Ook Europa.
Dat heeft een prijs.
Volgens mij ben jij vooral diegene die een grote bek opzet en zich als een kleuter gedraagt. In die zin lijk je wel een beetje op de boze sinaasappel die je adoreert.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:16 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Een grote bek op zetten in het witte huis en als een kleuter gedragen. Ja wie weet werkt het.
Die is niet helemaal 100 joh, laat gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij vooral diegene die een grote bek opzet en zich als een kleuter gedraagt. In die zin lijk je wel een beetje op de boze sinaasappel die je adoreert.
Je kunt ook je gezicht schminken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:14 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Nee maar je moet iets proberen he?
Garantie toch? Je kan niet en deal sluipen tussen Trump en putin en dan de EU garant pauwen staan voor de veiligheid van Oekraïnequote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:13 schreef capricia het volgende:
Zelensky, Macron en Stamper wilden een soort backstop van Trump. En Trump wilde dat niet geven.
Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent? Wat is dat die Backstop?
Ten koste van heel veel Oekraïense levens. Want die moeten wel doorvechten zodat Europa, als het zijn ruggengraat kan vinden, zich kan bewapenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder je door Trump te laten leegroven.
Dat heb je tot op heden niet laten zien.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genoeg deskundigen die er wel chocola van kunnen maken.
Onze incompetente regering is niet zo’n groot probleem als die incompetente regering in de VS!quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Daarom moeten we ook als de donder onszelf gaan bewapenen.
Maar ik hou mijn hart vast met onze incompetente regering.
Amerikaanse belangen als een menselijk schild wat ieder moment weg is zodra de bodemschatten weg zijn? Op de lange termijn gewoon zelfmoord dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ten koste van heel veel Oekraïense levens. Want die moeten wel doorvechten zodat Europa, als het zijn ruggengraat kan vinden, zich kan bewapenen.
Het alternatief is die deal. Dan is er een staakt het vuren. En kunnen zowel Oekraïne als Europa zich alsnog bewapenen. En heb je Amerikaanse belangen in dat land.
Ach Brekelmans doet de juiste dingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Daarom moeten we ook als de donder onszelf gaan bewapenen.
Maar ik hou mijn hart vast met onze incompetente regering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |