Zoals ik gisteren al schreef: ik vond het van alle drie dom om zo voor de pers ruzie te maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je bent het dus eens dat Trump zijn eigen vredesplan aan het saboteren is? Dat stoelt immers op twee pijlers, de steun intrekken van Oekraïne als zij niet meewerken en de steun enorm opvoeren als Rusland niet meewerkt. Door het banden aanhalen met Rusland en Oekraïne steeds te schofferen heeft die laatste dreiging flink aan geloofwaardigheid ingeboet. Dus heeft Rusland geen enkele reden om te stoppen met oorlog voeren.
Lijkt me nogal van wezenlijk belang dat dit iets concreter ingevuld is dan wat we hier aan het gokken zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan ook een andere paraplu zijn. Of een buffer zone. Of bedenk wat anders wat zou kunnen. Het zou nota bene ook een handtekening van Rusland vereisen.
Zelensky gaf ook duidelijk aan dat de garantie vanuit zowel de VS als Europa moet komen, omdat Europa zonder Backup van de VS die garantie niet kan geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:56 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook geen enkel Europees land geeft ze die garantie.
Sterker nog, zelfs het VK moest die Backstop (dus dat de VS militair gaat ingrijpen) als voorwaarde voor hun eventuele troepenmacht daar.
Klopt, maar in het half uur daarvoor was Zelensky goed te volgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik kon Zelensky voor geen meter verstaan.
Maar dat kwam omdat er steeds twee debielen door zijn antwoord heen zaten te schreeuwen.
Ze kunnen beter een aantal fokkers inhuren....quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Poetin is een gek, Trump een idioot, Musk zwakzinnig, enz.
Van mij mag je het geloven hoor…
Goed idee dan heeft hij straks 2 miljoen doden. Je snapt dat hij helemaal niet in de positie zit om eisen te stellen?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:01 schreef Buitendam het volgende:
Nooit een wurgcontract tekenen bij een veroordeeld crimineel. Zoek naar alternatieven maar laat je land niet leegroven door een oranje oplichter.
Ik heb het uit de NYT…quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeggen ze, of is het werkelijk zo?
Spionage satellieten proberen te overtreffen met een vodjequote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
De ernst van de situatie mag dus niet in beeld worden gebracht.
Bijzonder.
Indeed.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:58 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Zelfs warmonger Lindsey Graham heeft er geen vertrouwen meer in.
Genoeg deskundigen die er wel chocola van kunnen maken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De rest is jouw opsomming. Ik heb het over Putin. Er is al vaker gebleken dat hij onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is en er geen logica in zijn daden te bespeuren is.
Als je zelf geen eisen kan stellen, is er ook geen sprake van een onderhandeling, maar afpersing.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:02 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Goed idee dan heeft hij straks 2 miljoen doden. Je snapt dat hij helemaal niet in de positie zit om eisen te stellen?
Graham is een havik, maar bovenal is hij een Trump-stooge. Het is al jaren een patroon: hij draait met gemak 180 graden als hij denkt dat zijn loyale houding richting Trump dat van hem verlangt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet militair. Hij zal wel een andere, neutrale, leider willen.
Maar goed, door de stunt van gisteren roept zelfs Graham (hawk) dat Zelensky af moet treden.
Het sentiment in de VS is wezenlijk anders dan hier. Media zoals de NYT is opvallend mild richting Trump. Dat laat toch wel zien dat er een enorme breuk aan het ontstaan is tussen Europa en de VS.
De sneuvelbereidheid is hier inderdaad hoog.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:01 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Ze kunnen beter een aantal fokkers inhuren....
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:02 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Goed idee dan heeft hij straks 2 miljoen doden. Je snapt dat hij helemaal niet in de positie zit om eisen te stellen?
Ja. Dan moet de VS zich vastleggen op een militaire interventie tegen Rusland als onze Europese troepen het daar niet houden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zelensky gaf ook duidelijk aan dat de garantie vanuit zowel de VS als Europa moet komen, omdat Europa zonder Backup van de VS die garantie niet kan geven.
Adolf, ben jij het?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:02 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:05 schreef VEM2012 het volgende:
(Totdat ze achter het scherm vandaan moeten kruipen)
Yup maar de meeste Amerikanen zijn dikke achterlijke tokkies.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:04 schreef TLC het volgende:
Ik zou me de ogen uit mn kop schamen als ik een Amerikaans staatsburger was
De tactiek van de afgelopen jaren heeft niks geholpen dus moet je iets anders proberen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]ja vooral op je rug gaan liggen en opgelicht worden. Dat schiet lekker op.
De meeste willen Oekraïne snel in de EU. Onderdeel van de EU zijn dergelijke garanties.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:56 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook geen enkel Europees land geeft ze die garantie.
Sterker nog, zelfs het VK moest die Backstop (dus dat de VS militair gaat ingrijpen) als voorwaarde voor hun eventuele troepenmacht daar.
Die ik ken zijn echt niet blij, en emigreren naar Portugal.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup maar de meeste Amerikanen zijn dikke achterlijke tokkies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |