Jezelf laten afpersen. Uitstekende tactiek.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:07 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
De tactiek van de afgelopen jaren heeft niks geholpen dus moet je iets anders proberen.
Het is Trumps deal, dus die mag een voorzet doen lijkt me. Alles opgeven en niks terug krijgen is niet acceptabel voor Oekraine, om redenen die me logisch lijken.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me nogal van wezenlijk belang dat dit iets concreter ingevuld is dan wat we hier aan het gokken zijn.
Die kant van de deal is dus gewoon heel erg vaag.
Zelfs Starmer wil er pas met een vredesmacht heen als ie bepaalde garanties van de VS krijgt.
Hij merkte dat Zelensky zich niet zo makkelijk liet afbluffen. Viel m tegen en hij werd boos.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:09 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb nu het fragment van gisteravond teruggezien bij Sven Kockelmann.
Ten eerste over Vance, Wat is dat een slang,
Maar Zelensky vond ik niet sterk in zijn opmerking, dat de oorlog naar de VS zou overslaan, als er geen oceaan tussen had gezeten.
Trump is heel ondiplomatiek, en een grote schoft in zijn bewoordingen, maar hij voelde op dat moment dat Zelensky niet uit was op een vredesdeal.
Als daarmee het doden stopt dan is dat maar zo. Maar dat hopen mensen hier helemaal niet. Ze willen dat hun held een grote bek op zet in het witte huis en Trump aanpakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jezelf laten afpersen. Uitstekende tactiek.
Grote mond over 'vrijheid' maar als er dan een land daadwerkelijk vecht voor zijn vrijheid tegen een invasie van een bloeddorstige tiran, geeft ineens niemand thuis.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:04 schreef TLC het volgende:
Ik zou me de ogen uit mn kop schamen als ik een Amerikaans staatsburger was
Ik denk dat het een prima reden is dat Rusland zich dan wel inhoudt. Die hebben helemaal geen zin in oorlog met de VS.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dan moet de VS zich vastleggen op een militaire interventie tegen Rusland als onze Europese troepen het daar niet houden.
Dus dan heb je WW3. Zoals Trump het zei.
Ik vind het niet zo raar dat de VS dit wil vermijden, eigenlijk.
Het is geen mineralendeal. Het is het land eenzijdig leeg proberen te roven. Als zelensky hem wijst op de tegenprestatie is meneer boos.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:10 schreef Idisrom het volgende:
Maar dat Trump een mineralendeal eruit wil slepen op dit moment, is gewoon misdadig.
Dan moet je geen deal sluiten over mineralen. Wat denkt Trump? Dat de Amerikanen Oekraïne kunnen leegplunderen en dat daar dan geen veiligheidsgaranties tegenover staan?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dan moet de VS zich vastleggen op een militaire interventie tegen Rusland als onze Europese troepen het daar niet houden.
Er is geen enkele garantie dat daarmee het aantal doden stopt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:11 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Als daarmee het doden stopt dan is dat maar zo. Maar dat hopen mensen hier helemaal niet. Ze willen dat hun held een grote bek op zet in het witte huis en Trump aanpakt.
Daar zit GB niet in. En de VS al helemaal niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De meeste willen Oekraïne snel in de EU. Onderdeel van de EU zijn dergelijke garanties.
Als hij zich wil overgeven dan doet hij dat wel richting Poetin, daar heeft hij Trump niet voor nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:02 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Goed idee dan heeft hij straks 2 miljoen doden. Je snapt dat hij helemaal niet in de positie zit om eisen te stellen?
En dus zijn de veiligheidsgaranties niks waard. En heeft het geen enkele zin om daarnaar te hengelen. Poetin weet dit al sinds de invasie van de Krim, meer dan 10 jaar geleden.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:06 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:11 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Als daarmee het doden stopt dan is dat maar zo.
Nee maar je moet iets proberen he?quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er is geen enkele garantie dat daarmee het aantal doden stopt.
Ja, dus je kunt beter dan iets anders proberen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:14 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Nee maar je moet iets proberen he?
Dit ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij merkte dat Zelensky zich niet zo makkelijk liet afbluffen. Viel m tegen en hij werd boos.
Een grote bek op zetten in het witte huis en als een kleuter gedragen. Ja wie weet werkt het.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dus je kunt beter dan iets anders proberen.
Ik denk dus dat die mineralen deal helemaal zo slecht niet is.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is Trumps deal, dus die mag een voorzet doen lijkt me. Alles opgeven en niks terug krijgen is niet acceptabel voor Oekraine, om redenen die me logisch lijken.
Zelensky wil vrede, maar wel een duurzame vrede waarmee de veiligheid van zijn land is gewaarborgd.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:09 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb nu het fragment van gisteravond teruggezien bij Sven Kockelmann.
Ten eerste over Vance, Wat is dat een slang,
Maar Zelensky vond ik niet sterk in zijn opmerking, dat de oorlog naar de VS zou overslaan, als er geen oceaan tussen had gezeten.
Trump is heel ondiplomatiek, en een grote schoft in zijn bewoordingen, maar hij voelde op dat moment dat Zelensky niet uit was op een vredesdeal.
Hij is gewend dat iedereen zijn laarzen likt.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij merkte dat Zelensky zich niet zo makkelijk liet afbluffen. Viel m tegen en hij werd boos.
Dat 'wurgcontract' betekent wel Amerikaanse belangen en bedrijven en 'consultants' in Oekraïne. En een afspraak tussen Poetin en Trump. En de kans voor Europa om zich nou eindelijk eens goed te bewapenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat het een prima reden is dat Rusland zich dan wel inhoudt. Die hebben helemaal geen zin in oorlog met de VS.
Juist doordat de VS nu openlijk zegt dat we het zelf mogen uitzoeken, we krijgen alleen heel misschien hulp als er een wurgcontract wordt getekend, maakt dat het Kremlin zich in de handen wrijft. De Russische media vindt het geweldig.
Dit kan ook zorgen dat trump nu meer toenadering gaat vinden bij het Kremlin, die die Amerikanen toch niet helemaal vertrouwde. De schurkenstaten gaan elkaar nu echt opzoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |