abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216852150

Crowdfunding is hot! In 2022 is in Nederland 1,08 miljard euro via crowdfunding opgehaald. Dat is een groei van 48% ten opzichte van een jaar eerder. Niet eerder werd in een jaar tijd zoveel met crowdfunding gefinancierd.(bron).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding (Crowdfinance)
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen met ECSP vergunning
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending.
October (OCT), platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa.
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), investeren in opkomende economieën.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.

Crowdfundingplatformen KOM Group
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.

Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Nominale en effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_216854105
hier zal dan nog ongeveer de helft van het geld terug komen door deze overname (project bij GVE)

https://www.rtl.nl/nieuws(...)failliet-bopita-over
"Wij informeren u hierbij dat de geldnemers van het project Bopita met leningnummer 28297 per
ultimo 2024 failliet zijn verklaard"
pi_216854405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 17:43 schreef pkaiser het volgende:
hier zal dan nog ongeveer de helft van het geld terug komen door deze overname (project bij GVE)

https://www.rtl.nl/nieuws(...)failliet-bopita-over
"Wij informeren u hierbij dat de geldnemers van het project Bopita met leningnummer 28297 per
ultimo 2024 failliet zijn verklaard"
Dat valt mij niet tegen. Ik had de hele lening al afgeschreven.
pi_216854506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 07:46 schreef KrekelJapie het volgende:

Volgens mij is de 2e hypotheekhouder meestal afhankelijk van de 1e hypotheekhouder. Soms/Meestal? wordt afgesproken dat de 2e hypotheekhouder niet zelfstandig uitwinning kan doen. In veruit de meeste situatie zien we ondernemers die zelf ook inzien dat bij een default het huis het beste zelf verkocht kan worden ivm hogere verkoopopbrengst. Dat lost het probleem zich meestal vanzelf op.

Gister meldde ik hier al dat de laatste 5 openstaande termijnen van de orchidee kweker waren afgelost. In de update halverwege deze maand werd al aangegeven dat deze lening plus nog een 2e lening eind februari zouden worden afgelost. Vandaag ontving ik de update van de afwikkeling daarvan.

SPOILER
Hier is dus de woning verkocht met genoeg overwaarde om beide leningen af te kunnen lossen. In de eerdere update van 14 februari stond niet dat de woning zou worden verkocht, aleen dat er afgelost zou worden.
In de pitch van deze lening was sprake van een 2e hypotheek op het bedrijfsmatig onroerend goed inclusief bedrijfswoning. Of het ook deze bedrijfswoning is die (los) van het bedrijfspand is verkocht wordt me niet duidelijk. De ondernemers en debiteurs zijn 2 broers en die zullen ieder een woning hebben (of hebben gehad). Daarnast is (of was?) de vader ook nog aandeelhouder.
Maar eerlijk gezegd maakt het me niet uit welke woning nu verkocht is, mijn lening is volledig afgelost.
pi_216860325
Voorjaarsvakantie bij Colin, geen toekomstige investeringen
pi_216860418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:09 schreef FINONAF het volgende:

[..]
Dat valt mij niet tegen. Ik had de hele lening al afgeschreven.
ik ook. Ben wel benieuwd of ze nog iets doen met de directeur. Deze had getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Was wel een kale kip volgens mij en daar valt niet veel van te plukken, maar wordt toch een keer tijd dat GvE wat uitleg gaat geven. Dat we het uit het nieuws moeten lezen en niet zelf geinformeerd worden, vind ik een vreemde gang van zaken
pi_216860450
Robčrt in zak en as:

https://archive.is/dK4tR
pi_216860578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Robčrt in zak en as:

Het is allemaal de schuld van de crowdfunders, die wilden namelijk. aflossing i.p.v. tegoedbonnen.....
pi_216860934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Het is allemaal de schuld van de crowdfunders, die wilden namelijk. aflossing i.p.v. tegoedbonnen.....
Dit is wel echt exemplarisch voor hoe projecten vaak gaan bij CAN. De zaken gaan minder dan verwacht en er wordt door de ondernemer eenzijdig besloten (wat volgens de overeenkomst helemaal niet kan) dat een deel van de lening later of helemaal niet wordt terugbetaald, al dan niet met wat "compensatie" in de vorm van tegoedbonnen of iets dergelijks. En als investeerders dan, alvorens zomaar akkoord te gaan met verlies van een aanzienlijk deel van hun investering, vragen om wat feitelijke onderbouwing van de financieele problemen, dan wordt er niet thuis gegeven.

Het verbaast me trouwens dat, met de huidige striktere regelgeving rond CF, het CAN nog steeds wordt toegestaan om door te gaan met hun praktijk van het ophalen van grote bedragen (vaak vele tonnen) zonder enige vorm van zekerheid voor investeerders en/of enige inspanningsverplichting van de kant van het platform als het misloopt. En dan ook nog tegen een niet-marktconforme rente...

[ Bericht 7% gewijzigd door OpDieFiets op 28-02-2025 10:50:04 ]
pi_216860974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 09:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Idd. Vreemde generaliserende denkwijze ook: “ Er wordt nu in de media gedaan alsof we hun leven afgepakt zouden hebben. Maar je wordt geen crowdfunder, omdat je rijk wilt worden. Je vindt het een sympathiek bedrijf en je houdt van onze producten. ”.

Er zijn eerlijk gezegd maar weinig projecten waarbij ik naast investeerder tevens klant ben.
pi_216861108
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 10:32 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Idd. Vreemde generaliserende denkwijze ook: “ Er wordt nu in de media gedaan alsof we hun leven afgepakt zouden hebben. Maar je wordt geen crowdfunder, omdat je rijk wilt worden. Je vindt het een sympathiek bedrijf en je houdt van onze producten. ”.

Er zijn eerlijk gezegd maar weinig projecten waarbij ik naast investeerder tevens klant ben.
Wat mij vooral stoort (ik zit niet in het project hoor) is de reactie als er om cijfers wordt gevraagd om te onderbouwen dat datgene wat ze zeggen ook de werkelijkheid is. Daar vraagt elke financier om, bij een bank mag je elk kwartaal gewoon cijfers inleveren en als het ze niet zint ondernemen ze actie.
pi_216861359
quote:
Robčrt in zak en as:

Ach ja: Als je blauwe ogen hebt moet de crowd lender je gewoon geloven. Bedrijfscijfers mag je niet zien als je je geld niet terug krijgt. Crowd lending is ontwikkelings hulp voor dit BN koppel, huur betaal je maar crowd fundering liefde werk oud papier.

,,Er wordt nu in de media gedaan alsof we hun leven afgepakt zouden hebben. Maar je wordt geen crowdfunder, omdat je rijk wilt worden. Je vindt het een sympathiek bedrijf en je houdt van onze producten. Dat gezegd hebbende, lag er dus een voorstel dat meer dan redelijk was.”
De groep die volgens haar nu stampij maakt, heeft dat voorstel geweigerd. ,,Ze wilden vervolgens ook onze bedrijfscijfers inzien, maar waarom zouden we die geven?”
pi_216861610
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ach ja: Als je blauwe ogen hebt moet de crowd lender je gewoon geloven. Bedrijfscijfers mag je niet zien als je je geld niet terug krijgt. Crowd lending is ontwikkelings hulp voor dit BN koppel, huur betaal je maar crowd fundering liefde werk oud papier.

,,Er wordt nu in de media gedaan alsof we hun leven afgepakt zouden hebben. Maar je wordt geen crowdfunder, omdat je rijk wilt worden. Je vindt het een sympathiek bedrijf en je houdt van onze producten. Dat gezegd hebbende, lag er dus een voorstel dat meer dan redelijk was.”
De groep die volgens haar nu stampij maakt, heeft dat voorstel geweigerd. ,,Ze wilden vervolgens ook onze bedrijfscijfers inzien, maar waarom zouden we die geven?”
Robert heeft een nieuw tv-concept. Heel Holland Zakt.
pi_216862061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 11:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

En dan in de laatste alinea:

quote:
De Winkel: ,,Geloof me, er is geen geld. Zelfs het geld dat binnenkwam van de televisie is gebruikt om onder andere deze compensatieregeling te voldoen. Hebben jullie onze jaarrekeningen gezien? Ik denk dat mensen zouden schrikken als ze weten waar wij hier elke dag voor werken. We hebben ons stinkende best gedaan om het allemaal zo goed mogelijk te doen.”
Nee, die jaarrekeningen hebben ze niet gezien want de cijfers willen de ondernemers niet geven.
pi_216862209
quote:
Robčrt in zak en as:

Waar het m.i. ook al jaren een beetje mis gaat is de terminologie die we met zijn alle gebruiken.

Zelf heb ik het ook al heel vaak in mijn familie en vrienden kring gemerkt. Als je zegt dat je geld stopt in crowdfunding dan denken mensen al snel aan een schenking, dat je er producten voor terug krijgt of dat iemand geld ophaalt voor een buitenlandse operatie of zo iets.

Zelf gebruik ik dan ook vooral de naam crowdfinance. Wij bespreken hier m.i. ook vooral crowdfinance projecten. De CAN projecten worden hier over het algemeen ook niet besproken omdat toch vaak een beetje projecten zijn die een beetje inhangen tussen crowdfunding en crowdfinance en daarbij hoef je als het misloopt weinig tot niks te verwachten van het platform. Zelf ben ik dan ook een beetje allergisch voor de CAN projecten en ik heb er ook nog nooit iets meegenomen.

Robčrt van Beckh*ven en zijn vrouw Pirjo de Wi*kel zijn huilebalken die gewoon de gemaakte afspraken moeten nakomen en anders netjes (financiële) verantwoording moeten afleggen. Kunnen ze het echt niet betalen dan kan je altijd kijken of er iets te regelen is en anders moeten ze faillissement aanvragen en dan kan de curator uitzoeken hoe e.e.a. ervoor staat. Maar voorlopig draaien ze nog lekker door. Het zag er trouwens allemaal netjes uit want ik het de toko wel eens gezien. Ze zitten namelijk in het pand waar Collin vroeger ook gevestigd was. Ik meen mij te herinneren dat ik in het verleden ergens gelezen hebt dat Van Beckhoven ook heeft zitten rommelen met overhevelen van inboedel van de ene naar de andere juridische entiteit dus zuivere koffie is het vermoedelijk niet.
pi_216863339
Nieuwe Collin:

¤ 1.825.000 | 8,0 % rente | 30 maanden

Linkje:

SPOILER
pi_216863530
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 13:42 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe Collin:

Linkje:

SPOILER
Bedankt, ruim 25% komt al terug in een maand, zo kan ik snel diamant worden.

Bijzonder dat iemand bij Colin en half miljoen investeert, dan heb je Colin toch niet nodig. Tenzij ze het Colin zelf is met hun fondsen
pi_216863545

[ Bericht 100% gewijzigd door Fredericm op 28-02-2025 14:08:20 ]
pi_216863945
Nieuw vakantie appartement met 1e hypotheek (100% LTV) via Collin:

Vakantiepark Houdewind
¤ 175.000 | 8,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/vakantiepark-houdewind/
pi_216864219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 13:42 schreef delcielo het volgende:
Nieuwe Collin:

Linkje:

SPOILER
Dank voor de link, ik neem hem mee.

Ik ken de apothekerswereld redelijk goed en maak mij daarom geen zorgen over die eerste 500K. Daarna is de LTV zo goed dat ik het zeker wel aandurf.
pi_216864229
Nieuw SiG project van een bekende:

quote:
Zwart Janstraat 102AB en Zegwaardstraat 2 Rotterdam LIVE 2 maart 2025 om 15.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Zwart Janstraat 102AB en Zegwaardstraat 2 in Rotterdam. Je kunt vanaf 2 maart 2025 om 15.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 16 maanden. De LTV van het pand is in totaal 85% van ¤ 1.100.000 van de marktwaarde in verhuurde staat na verbouwing.

Rentevergoedingen zakelijk tarief:
Rentevergoeding schijf 1A 7,10% ¤ 550.000
Rentevergoeding schijf 1B 8,55% ¤ 220.000
Rente vergoeding schijf 2 9,05% ¤ 165.000

Het betreft een combinatiepand met een bedrijfsruimte op de begane grond met daarboven 2 bovenwoningen waarvan er in 1 bovenwoning 3 studio's worden gerealiseerd. Het object is gelegen in het Oude Noorden en staat bekend als kindvriendelijke, afwisselend en dynamische wijk. Het combinatiepand ligt aan de winkelstraat met een levendige sfeer. Goede verbindingen naar het centrum van Rotterdam.
https://investeren.sameni(...)-en-zegwaardstraat-2
pi_216864380
Sig leidsegracht 110 a t/m i nu open
pi_216864458
Ao
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 14:37 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw vakantie appartement met 1e hypotheek (100% LTV) via Collin:

Vakantiepark Houdewind
¤ 175.000 | 8,0 % rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/vakantiepark-houdewind/
Als ze op hun woonhuis een 2e hypotheek hadden gegeven had ik er wel vertrouwen in gehad.
pi_216865169
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ik zo de foto's bekijk is dit gebouw inderdaad wel aan een opknapbeurt toe. Wat een puinhoop binnen en het houtwerk buiten. Afijn Ilyas zal wel weten waar hij aan begint. Hij heeft al meer OG hier bij SIG gefinancierd maar ook afgelost. Denk dat ik deze maar oversla gezien de staat van het gebouw.
pi_216866157
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:13 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Weet iemand waarom er geen Schijf 3 bij dit project is?
pi_216866231
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:35 schreef Crowdyfunder het volgende:
Sig leidsegracht 110 a t/m i nu open
Heb er naar gekeken maar ik kon geen huidige waarde vinden, er is nog geen vergunning en ik vond de taxatiewaardes na verbouwing wel erg hoog, vooral voor de beide kerkerkamertjes. Ik kwam op funda een vergelijkbaar Amsterdams souterrain-appartement tegen, 10% duurder maar wel twee keer zo groot. Ik vond het te lastig het risico in te schatten, met wat meer informatie had ik misschien wel geďnvesteerd.
pi_216866330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 18:49 schreef markmangler het volgende:

[..]
Weet iemand waarom er geen Schijf 3 bij dit project is?
De totale lening blijft onder de 85% van de waarde. Schijf 3 is voor het gedeelte daarboven. Zie ook bij "Veelgestelde vragen" onder "Wat zijn de huidige rentetarieven"
pi_216871568
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 15:12 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Dank voor de link, ik neem hem mee.

Ik ken de apothekerswereld redelijk goed en maak mij daarom geen zorgen over die eerste 500K. Daarna is de LTV zo goed dat ik het zeker wel aandurf.
Ik vind t wel een hele aparte carričre move........ van de pillen en poeders naar een vakantiepark.....klinkt een beetje als een midlife crisis.
Maar goed hij doet het al 5 jaar met goede resultaten dus geef hem ook het voordeel van de twijfel.
Pecunia non olet
pi_216877132
Bericht ontvangen van GVE, ook al is het triest dat de geldnemer ziek geworden is en gemeend heeft te moeten stoppen met haar zaak. Er is nog wel een openstaande som, daar is door haar familie een crowdfund actie voor opgezet maar het is blijkbaar alleen gelukt op dit moment op een paar rente termijnen uit het verleden in te lossen. Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen qua aflossing o.a. de voorraad was compleet verpand en er is een borgsteller.

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Januit op 01-03-2025 11:44:43 (quote lukte niet op mobiel) ]
pi_216878503
Nieuwe HCN
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Fat Phill's Nieuwegein. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
Maandag 3 maart om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.
pi_216889381
quote:
Robčrt in zak en as:

quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 12:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Waar het m.i. ook al jaren een beetje mis gaat is de terminologie die we met zijn alle gebruiken.

Zelf heb ik het ook al heel vaak in mijn familie en vrienden kring gemerkt. Als je zegt dat je geld stopt in crowdfunding dan denken mensen al snel aan een schenking, dat je er producten voor terug krijgt of dat iemand geld ophaalt voor een buitenlandse operatie of zo iets.

Zelf gebruik ik dan ook vooral de naam crowdfinance. Wij bespreken hier m.i. ook vooral crowdfinance projecten. De CAN projecten worden hier over het algemeen ook niet besproken omdat toch vaak een beetje projecten zijn die een beetje inhangen tussen crowdfunding en crowdfinance en daarbij hoef je als het misloopt weinig tot niks te verwachten van het platform. Zelf ben ik dan ook een beetje allergisch voor de CAN projecten en ik heb er ook nog nooit iets meegenomen.

Robčrt van Beckh*ven en zijn vrouw Pirjo de Wi*kel zijn huilebalken die gewoon de gemaakte afspraken moeten nakomen en anders netjes (financiële) verantwoording moeten afleggen. Kunnen ze het echt niet betalen dan kan je altijd kijken of er iets te regelen is en anders moeten ze faillissement aanvragen en dan kan de curator uitzoeken hoe e.e.a. ervoor staat. Maar voorlopig draaien ze nog lekker door. Het zag er trouwens allemaal netjes uit want ik het de toko wel eens gezien. Ze zitten namelijk in het pand waar Collin vroeger ook gevestigd was. Ik meen mij te herinneren dat ik in het verleden ergens gelezen hebt dat Van Beckhoven ook heeft zitten rommelen met overhevelen van inboedel van de ene naar de andere juridische entiteit dus zuivere koffie is het vermoedelijk niet.
Nog wat achtergrond informatie welke ik toevallig tegen kwam:

https://www.omroepbrabant(...)LHxu92rMJgvpuKvS7lRA
pi_216889474
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2025 01:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
Nog wat achtergrond informatie welke ik toevallig tegen kwam:

https://www.omroepbrabant(...)LHxu92rMJgvpuKvS7lRA
Bedrijf zat in de startfase in hetzelfde pand als Collin. Laatste is inmiddels verhuisd naar een groter pand in Oisterwijk. Destijds was een beetje vreemd artikel over van Beckhoven en Collin: https://www.brabantsdagbl(...)ussenkomst~ae5d7863/
pi_216890929
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 01:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Bedrijf zat in de startfase in hetzelfde pand als Collin. Laatste is inmiddels verhuisd naar een groter pand in Oisterwijk. Destijds was een beetje vreemd artikel over van Beckhoven en Collin: https://www.brabantsdagbl(...)ussenkomst~ae5d7863/
Het doet vermoeden dat Robčrt bij Collin niet door de ballotagecommissie is gekomen ;)
Als dat zo is dan heeft Collin het goed ingeschat, al konden ze natuurlijk toen de coronapandemie niet voorzien, maar die crisis lijkt eerder het laatste zetje te zijn geweest dan de oorzaak.

De hoge energieprijzen door de oorlog in Oekraďne waren voor iedere bakkerij rampzalig, maar dat was pas vanaf 2022.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 02-03-2025 09:41:58 ]
Pecunia non olet
pi_216891687
Bij Collin zie ik ineens de volgende lening staan als volgeschreven:
Kampina Staete Onroerend Goed B.V. 2

Nou zit ik zelf in lening 1, dus ik dacht heb ik mail hiervan over het hoofd gezien? Maar een simpele zoekopdracht geeft alleen maar resultaten uit 2021...
pi_216891732
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 10:34 schreef Tjalala het volgende:
Bij Collin zie ik ineens de volgende lening staan als volgeschreven:
Kampina Staete Onroerend Goed B.V. 2

Nou zit ik zelf in lening 1, dus ik dacht heb ik mail hiervan over het hoofd gezien? Maar een simpele zoekopdracht geeft alleen maar resultaten uit 2021...
Ik zit ook in deel 1, maar geen mail gehad over deel 2. Denk dat deze in een heel selecte innercrowd groep is gefund. Weet ook niet of ik deel 2 meegenomen had.
pi_216892040
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 10:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik zit ook in deel 1, maar geen mail gehad over deel 2. Denk dat deze in een heel selecte innercrowd groep is gefund. Weet ook niet of ik deel 2 meegenomen had.
Dat zal zo zijn ja........ ik dacht al dat ik had zitten slapen die dag ervoor. :Z Maar ben dus niet de enige.

Ik had deze wel meegenomen, minimaal voor het bedrag dat op die oude lening al was betaald.
De ontvangen cashflow was 44%, dus het risico was er al flink uitgelopen en men heeft nooit een termijn gemist.
Pecunia non olet
pi_216893081
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 11:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zal zo zijn ja........ ik dacht al dat ik had zitten slapen die dag ervoor. :Z Maar ben dus niet de enige.

Ik had deze wel meegenomen, minimaal voor het bedrag dat op die oude lening al was betaald.
De ontvangen cashflow was 44%, dus het risico was er al flink uitgelopen en men heeft nooit een termijn gemist.
Eens.
Ook in de eerste lening maar geen mail gekregen.
pi_216893603
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 12:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.
Ook in de eerste lening maar geen mail gekregen.
Inderdaad jammer dat we niet de kans hebben gekregen als investeerders van hetveerste uur. Mijn vrouw en dochter hebben nog een nachtje doorgebracht in zo'n tiny house. Ze vonden het toen best aardig opgezet.
pi_216894879
SIG Zwart Janstraat open
pi_216898070
quote:
12s.gif Op zondag 2 maart 2025 15:02 schreef peterc het volgende:
SIG Zwart Janstraat open
Loopt niet erg door, de matige fotos maakt investeerders niet erg enthousiast. Of iedereen is carnaval vieren...alaaf!
pi_216899892
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 19:08 schreef FokkerCF het volgende:

[..]
Loopt niet erg door, de matige fotos maakt investeerders niet erg enthousiast. Of iedereen is carnaval vieren...alaaf!
IIyas vindt het zelf van niet: "En moet zeggen dat dit ook een pareltje is"
Maar dit is copy paste van zijn verhaaltje. Hij moet alleen de leeftijd van zijn dochter steeds aanpassen. :O

PS. De Zwart Jansstraat is buurt met ernstige paalrot. Da's toch wat anders dan parels.
pi_216905319
Linkje voor investering in de Opslagman
https://www.collincrowdfu(...)72a17548d21b507b0dbc
pi_216905324
Linkje Opslagman:
SPOILER
pi_216905855
Linkje CCF 7,5%, 38 maanden, 1e hypotheek

SPOILER
pi_216906001
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 11:09 schreef boertje2024 het volgende:
Linkje voor investering in de Opslagman
https://www.collincrowdfu(...)72a17548d21b507b0dbc
Houdewind en Almere allebei basis meegenomen.
Ik zit al vrij fors in die diverse Opslagmannen maar er is, sinds de laatste, goed afgelost dus dan moet het maar weer kunnen ;)
Pecunia non olet
pi_216906086
HCN/Fat Phills Nieuwegein staat open, is nog beperkt ruimte.
Pecunia non olet
pi_216906537
Bij SIG is het blijkbaar al zomertijd aangezien het daar nu 13.50uur is :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216906644
GVE | Bootje | 8% | 1e hypotheek

SPOILER
pi_216906938
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij SIG is het blijkbaar al zomertijd aangezien het daar nu 13.50uur is :P
Beter dan 5 voor 12
pi_216907396
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:04 schreef obligataire het volgende:

[..]
Houdewind en Almere allebei basis meegenomen.
Ik zit al vrij fors in die diverse Opslagmannen maar er is, sinds de laatste, goed afgelost dus dan moet het maar weer kunnen ;)
Almere idem basis, evenwel invest door 486911 van 267,5k en nog eentje van 50k. (CCF fondsje?)
1e Fat Phills bij HCN basis meegenomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')