abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:03:56 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216933762
ik vind niet dat Hongarije op andere gedachten gebracht zou moeten worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin woensdag 5 maart 2025 @ 13:15:47 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216933912
quote:
88sgif Op woensdag 5 maart 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
je kunt democratisch een heleboel slechte beslissingen nemen

de boodschap die hier wmb vanuit gaat is dat je met de wind mee moet waaien in de EU of in de problemen komt met de EU, dat vind ik geen prettig idee ... zijn nog steeds soevereine staten

nu gaat het over Zelensky maar straks gaat het over abortus of iets anders wat wij anders zien dan de rest
Daarom. Nu is het misschien voor "het grotere goed" maar eenmaal gebruikt zal dat middel vaker ingezet worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:16:40 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216933921
daar ben ik bang voor ja

niet geinteresseert in een Europese superstaat die voor iedereen gaat bepalen in welk kamp we zitten met zijn allen
  Forum Admin woensdag 5 maart 2025 @ 13:20:56 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216933968
quote:
88s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:16 schreef sp3c het volgende:
daar ben ik bang voor ja

niet geinteresseert in een Europese superstaat die voor iedereen gaat bepalen in welk kamp we zitten met zijn allen
Je moet in deze tijd zeker waken voor eu gekkies die gebruik willen maken van het momentum om er dingen door te drukken.

En ik ben zeker niet anti eu ofzo. Ik ben voor een sterk en verenigd Europa, maar wel op de juiste voorwaarden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216934270
quote:
88s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
je kunt democratisch een heleboel slechte beslissingen nemen

de boodschap die hier wmb vanuit gaat is dat je met de wind mee moet waaien in de EU of in de problemen komt met de EU, dat vind ik geen prettig idee ... zijn nog steeds soevereine staten

nu gaat het over Zelensky maar straks gaat het over abortus of iets anders wat wij anders zien dan de rest
Ja mee eens maar daar zijn ze toch al tijden mee bezig dmv economische sancties?
Die hebben niet of niet voldoende gewerkt dus proberen ze een stapje verder te gaan.
Het doel van de EU zou economische samenwerking moeten zijn maar die fase zijn we al tijdje gepasseerd.
Ik vind de EU een heel eng clubje worden.
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 13:46:00 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216934282
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja mee eens maar daar zijn ze toch al tijden mee bezig dmv economische sancties?
Die hebben niet of niet voldoende gewerkt dus proberen ze een stapje verder te gaan.
Het doel van de EU zou economische samenwerking moeten zijn maar die fase zijn we al tijdje gepasseerd.
Ik vind de EU een heel eng clubje worden.
sancties tegen hongarije?
pi_216934603
quote:
88s.gif Op woensdag 5 maart 2025 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
sancties tegen hongarije?
Ja niet echt sancties maar dat vasthouden van die tegoeden van 7 miljard ofzo.
Geen idee hoe je dat noemt.
-edit- totaal 31 miljard waarvan 21 miljard nog bevroren is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Candymannetje op 05-03-2025 14:17:51 ]
pi_216934713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 14:12 schreef Candymannetje het volgende:
Ja niet echt sancties maar dat vasthouden van die tegoeden van 7 miljard ofzo.
Geen idee hoe je dat noemt.
Ze noemen dat zelf het 'rechtsstaatmechanisme'. Zo klinkt dat nog vriendelijk, maar het komt op hetzelfde neer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216943679
quote:
4-3-2025 Er gaat iets mis: Poetin houdt een "huiveringwekkende" toespraak: "De wereld kan eerder vergaan, maar Rusland zal nooit vallen"

De president van de Russische Federatie heeft vandaag een toespraak gehouden en de inhoud ervan geeft aan dat Rusland weet dat er iets heel erg mis is; iets dat erop wijst dat Rusland op een manier zal worden aangevallen die... het einde zal betekenen.

Poetin waarschuwde het Westen officieel hoe een oorlog met Rusland eruit zou zien .

https://halturnerradiosho(...)ssia-will-never-fall
Zoals gewoonlijk zal iedereen het weer weglachen.

Dat er stilaan over vrede in oekraine gesproken wordt, doet Europa steigeren.
Afwachten hoe gek ze zijn in hun ambities...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_216944485
quote:
Navo is ntl niet in oorlog met Rusland dus letterlijk kunnen ze niet verliezen.
Feit is wel dat ze er niet in slagen Rusland te verslaan, hoogstens wat te vertragen, ondanks eindeloze bevoorrading van 1 van de best voorbereide legers van Europa.
En Rusland noemt het dan nog niet eens oorlog...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_216944604
twitter
pi_216945103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 09:37 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
Lol die klopt wel :)
  donderdag 6 maart 2025 @ 10:26:07 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_216945167
Na de afzegging van hulp door Trump, lees ik nu dat Zelensky gebroken is en ja en amen zegt.
pi_216945382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:26 schreef THEFXR het volgende:
Na de afzegging van hulp door Trump, lees ik nu dat Zelensky gebroken is en ja en amen zegt.
Ik houd alvast mn portefeuille dicht want hij komt vandaag naar Brussel :(
In Europa vindt hij blijkbaar meer gehoor voor zijn oorlogsdrang.
pi_216947330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 10:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik houd alvast mn portefeuille dicht want hij komt vandaag naar Brussel :(
In Europa vindt hij blijkbaar meer gehoor voor zijn oorlogsdrang.
De verwachting is dat vandaag of morgen de grootste toezegging tot nu toe gaat komen van Europa.
Voor de top in Brussel is al uitgelekt dat er 800 miljard extra moet komen aan wapens en dat de begrotingsregels
niet meer moeten gelden als het gaat om defensie. Oftewel: Europese landen moeten zich extra in de schulden kunnen steken om nieuwe wapens aan te kunnen schaffen.
quote:
EU-Defensietop: EU moet 800 miljard mobiliseren voor een veilig en veerkrachtig Europa
https://netherlands.repre(...)europa-2025-03-04_nl

[ Bericht 32% gewijzigd door voetbalmanager2 op 06-03-2025 13:11:53 ]
pi_216952101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De verwachting is dat vandaag of morgen de grootste toezegging tot nu toe gaat komen van Europa.
Voor de top in Brussel is al uitgelekt dat er 800 miljard extra moet komen aan wapens en dat de begrotingsregels
niet meer moeten gelden als het gaat om defensie. Oftewel: Europese landen moeten zich extra in de schulden kunnen steken om nieuwe wapens aan te kunnen schaffen.
[..]

Waar is al het andere wapentuig gebleven ?? we hebben ze nog nooit in actie gezien, is er wel een oorlog gaande zou je jezelf dan moeten afvragen ...
Wat oorlogs- beelden vanuit die kant zou wel eens fijn zijn zodat we kunnen checken wat daar precies gaande is :)

Zou iemand beelden kunnen delen..
  Moderator donderdag 6 maart 2025 @ 19:57:29 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216952377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 19:38 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Waar is al het andere wapentuig gebleven ?? we hebben ze nog nooit in actie gezien, is er wel een oorlog gaande zou je jezelf dan moeten afvragen ...
Wat oorlogs- beelden vanuit die kant zou wel eens fijn zijn zodat we kunnen checken wat daar precies gaande is :)

wat mis je
pi_216952730
quote:
De Franse president Emmanuel Macron stelt voor om de kernwapens van zijn land te gebruiken voor de verdediging van Europese bondgenoten. Zo zou Europa een stukje minder afhankelijk worden van Amerika. Rusland is er fel op tegen.

"Ik wil graag geloven dat de Verenigde Staten aan onze zijde blijven, maar we moeten er klaar voor zijn als dat niet langer het geval is", zei Macron gisteren in een toespraak op de Franse televisie. Hij wil praten over de manier waarop Franse kernwapens worden gebruikt als afschrikmiddel tegen Rusland.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ns-beschermen-europa
pi_216957027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goh ik voel me ineens veel veiliger
:')
  vrijdag 7 maart 2025 @ 07:59:42 #71
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_216957429
die 800 miljard gaat weer uit de zakken van burgers geklopt worden.
pi_216957459
quote:
En gaan deze dan meer afschrikkingseffect hebben dan de huidige amerikaanse ?
Die hebben alvast Rusland niet weerhouden in te gaan op de VS proxy-oorlog.
pi_216970434
twitter
pi_216970442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2025 07:59 schreef THEFXR het volgende:
die 800 miljard gaat weer uit de zakken van burgers geklopt worden.
Snap je nu waarom ze zo graag oorlog willen...
pi_216974091
quote:

[..]
Waar is al het andere wapentuig gebleven ??
Ik heb filmpjes genoeg gezien, dat de wapens gebruikt worden.

quote:
we hebben ze nog nooit in actie gezien, is er wel een oorlog gaande zou je jezelf dan moeten afvragen ...
Je kunt trouwens ook zelf even gaan kijken? Maar er zijn ook filmpjes genoeg te vinden die dit laten zien.

quote:
Waar het Internet vol mee staat?

quote:
Google eens?
  zaterdag 8 maart 2025 @ 20:45:40 #76
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_216977602
Is deze blokkade nog gaande?
Een strafbaar feit van ISP nog wel...

https://nos.nl/collectie/(...)te-internetproviders
pi_216997832
quote:
Waar is al het andere wapentuig gebleven ??
quote:
Oekraïne uitgegroeid tot 's werelds grootste wapenimporteur
Oekraïne is door de oorlog met Rusland de afgelopen jaren uitgegroeid tot de grootste importeur van wapens ter wereld. Uit data verzameld door de Zweedse denktank SIPRI blijkt dat Oekraïne in de periode 2020-2024 goed was voor 8,8 procent van 's werelds wapenimport.

Het gaat om een stijging van maar liefst 9627 procent ten opzichte van de vier jaar daarvoor. Toen was het slecht 0,1 procent. In die jaren was Saudi-Arabië nog de grootste importeur.
https://nos.nl/collectie/(...)otste-wapenimporteur
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 15:07:56 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216998343
Geeft wel aan hoe matig ze voorbereid waren op deze oorlog

Niet helemaal het NATO leger dat sommigen er al jaren van maken ...
pi_217000896
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 15:07 schreef sp3c het volgende:
Geeft wel aan hoe matig ze voorbereid waren op deze oorlog

Niet helemaal het NATO leger dat sommigen er al jaren van maken ...
En dan toch zo dom/overmoedig zijn om de militaire confrontatie aan te gaan.
Bevestigt tevens hoe zwak ze Rusland ingeschat hebben. Met n beetje hulp van het westen zou het zeker lukken.
  Moderator maandag 10 maart 2025 @ 19:24:05 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217001024
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2025 19:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En dan toch zo dom/overmoedig zijn om de militaire confrontatie aan te gaan.
Bevestigt tevens hoe zwak ze Rusland ingeschat hebben. Met n beetje hulp van het westen zou het zeker lukken.
Rusland ging die confrontatie aan
pi_217001104
quote:
Niet moeilijk dat er soms hele brigades deserteren.
Moedig van de oekrainers om dit toch te blijven filmen, ondanks uitdrukkelijk verbod en sancties.
pi_217003224
Ik geloof dat filmpje inderdaad ook direct. Ik ben wel opeens heel sceptisch als er filmpjes komen die niet het verhaal vertellen waar ik in wil geloven.
Conscience do cost.
pi_217007520
Bekijk deze YouTube-video

Karel van Wolferen is hoogleraar en voormalig NRC-correspondent.

Waarom een referendum? Wat is er mis met dit verdrag met Oekraïne? Welke gevolgen kan het hebben?

Over deze en vele andere vragen gaat documentairemaker Peter Vlemmix in gesprek met politici, journalisten, activisten en wetenschappers in de serie ‘Stemmen of Slikken’, een project van het Burgercomité-EU. De diepte in over het referendum, democratie, persoonlijke motieven en beweegredenen.
2016
pi_217011533
https://www.kla.tv/Veel_bekeken/25741
quote:
Het Zelenski Dossier - Een acteur op het grote wereldtoneel

Volodimir Zelenski is sinds mei 2019 president van Oekraïne. Hij is in de hele wereld bekend omdat hij onvermoeibaar wapens voor zijn land opeist om het tegen Rusland op te nemen. Alleen met meer wapens kan de vrede in Europa worden gewaarborgd!
Wat is hier precies aan de hand? Hoe is Zelenski opgeklommen van acteur tot president en lieveling van de westerse media? Wie dient de zelfbenoemde "dienaar van het volk" eigenlijk?

Op het grote podium als acteur
Zelenski studeerde rechten. In 1997 richtte hij de cabaretgroep "Kwartal 95" op. Slechts enkele jaren voordat hij tot president werd gekozen, verscheen hij op de populaire tv-zender 1+1 in de satirische tv-serie "Dienaren van het volk". Daarin speelt Zelenski een geschiedenisleraar die onverwacht opklimt tot president van Oekraïne en het land regeert "als strijder tegen corruptie". Aan het eind van de serie redt Zelenski Oekraïne van een nationaal bankroet en verenigt hij het land. Eind 2016 volgt de gelijknamige film "Dienaren van het Volk" en al in 2017 wordt een gelijknamige partij geregistreerd. Op oudejaarsavond 2018 kondigt Zelenski op de tv-zender 1+1 zijn kandidatuur voor de presidentsverkiezingen aan. Hij is een "strijder tegen corruptie". Nadat zijn imago als "anti-corruptiebestrijder" in de media is opgebouwd, kiest een door crisis geteisterde bevolking hem in 2019 tot president. Florian Hassel, redacteur van de Süddeutsche Zeitung, zag Zelenski's opkomst destijds als een uiting van het "zieke Oekraïense systeem: het was alleen mogelijk omdat de Oekraïense media worden gedomineerd door oligarchen die bepalen wie er op hun tv-kanalen komt - en wie niet." Waarom zo weinig enthousiasme?

Het lastige verleden
De piemel-pianist: Zelenski heeft onder andere naam gemaakt als "piemel-pianist" die - sorry - schijnbaar met zijn beste stuk in het openbaar piano speelt. Hij heeft ook gedanst in een vulgaire show op hoge hakken en in leer. Sommigen zien dit als een bespotting van het traditionele Kozakken dansen.
Pandora Papers: Zelenski was medeoprichter van een web van offshorebedrijven vanaf 2012 in Cyprus, Belize en de Britse Maagdeneilanden - waaronder het bedrijf "Maltex". Via dit bedrijf werden miljoenen dollars weggesluisd en verborgen voor de belastingdienst. Slechts twee weken voor de eerste ronde van de presidentsverkiezingen veranderde het eigendom van "Maltex" plotseling. De aandelen die Zelenski en zijn vrouw Olena voorheen bezaten, werden gratis overgedragen aan de ondernemer Serhij Schefir, een hechte partner van Zelenski. Deze transactie wordt gezien als een poging van Zelenski om vóór de presidentsverkiezingen illegale activa te verbergen.
pi_217023511
pi_217025510
quote:
Die Russen zijn wel consequent met hun verhaal.
pi_217028439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 21:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die Russen zijn wel consequent met hun verhaal.
Hier op Fok weten we natuurlijk al dat vele dingen "niet kloppen" ;)

Verder wel sneu voor zelenski dat net op de dag dat hij onderhandeling doet, Kursk valt. Zo lang zo veel levens en materiaal opgeofferd...voor niets. Maar het bleef zijn prestige projectje, ook al was het van dag 1 een mislukking met dat ze de KNPP niet konden innemen.
Schande dat hij zn troepen daar tot het allerlaatste achter gelaten heeft. Die worden nu gedecimeerd terwijl ze chaotisch proberen vluchten.

Benieuwd naar het antwoord van Putin op het staakt-het-vuren. Een 30 dagen stop waarbij militaire inlichtingen en wapenleveringen door de VS hervat worden...really? :')
Denk niet dat Rusland een tijdelijk staakthetvuren wil waarbij oekraine zich kan hergroeperen (na oa het Kursk debacle) en terug wapens geleverd krijgt. Enige reden waarom zelenski dit goed gekeurd heeft, wetende dat hij nu the good boy is bij Trump, omdat Putin dit nooit gaat aanvaarden.

[ Bericht 3% gewijzigd door UncleScorp op 13-03-2025 09:07:07 ]
pi_217028682
Ja eens, ik denk ook niet dat Rusland akkoord gaat met een tijdelijke oplossing.
Dan gaat de tegenstander zich vol gas hergroeperen terwijl Rusland nu aan de winnende hand is.
pi_217032336
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 08:59 schreef Candymannetje het volgende:
Ja eens, ik denk ook niet dat Rusland akkoord gaat met een tijdelijke oplossing.
Dan gaat de tegenstander zich vol gas hergroeperen terwijl Rusland nu aan de winnende hand is.
Ik schat Putin slim genoeg om deze keer niet in deze shitshow te trappen.
Noch NAVO noch de VS willen vrede. Ze willen het conflict freezen omdat het niet goed loopt voor hen. Oekraine vernoem ik niet eens, zij worden slechts als stormram tegen Rusland gebruikt.
Als Hegseth vorige maand Europa nog opriep om meer wapens en middelen aan oekraine te bezorgen, moeten ze nu niet doen alsof ze vrede willen.
quote:

Hegseth Calls on NATO Allies to Lead Europe's Security, Rules Out Support for Ukraine Membership

https://www.defense.gov/N(...)out-support-for-ukr/
Ook die zogezegde "onenigheid" tussen Europa/NAVO/VS is éen grote opgezette shitshow. Europa likt nog steeds de hielen van de VS en doet braafjes wat haar opgedragen wordt.

Militaire inlichtingen aan oekraine werden nooit effectief gestopt, was gewoon zoetpraterij.
Starlink wordt niet afgezet...
quote:
Elon Musk says he'll never turn off the Starlink terminals in Ukraine
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Enz
Er is maar 1 ernstige bedreiging voor Europa, en dat is de VS. Zij willen zich nu militair focussen op China. En dus zal Europa, na het doodbloeden van oekraine, het mogen opnemen tegen Rusland. Zielig om zien hoe Ursula fier komt zeggen dat ze 800 milj zullen vrijmaken. Europa mag zich in de schulden steken en het daarna militair opnemen tegen Rusland.
2 hegemonie concurrenten die elkaar bevechten terwijl de VS de 3e aanpakt. Je moet het maar gedaan, krijgen en het zijn wij die de dommerikken zijn.

Dus we wachten antwoord van Rusland af. De VS weet dondersgoed dat Putin dit nooit zal aanvaarden. Dus benieuwd wat vuil spel de VS nog meer in petto heeft.

De VS blijft op oorlogspad, ook Trump dient de agenda te volgen. Het 2019 Rand Report is nog niet afgewerkt.
pi_217034673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 14:57 schreef UncleScorp het volgende:
Dus we wachten antwoord van Rusland af. De VS weet dondersgoed dat Putin dit nooit zal aanvaarden. Dus benieuwd wat vuil spel de VS nog meer in petto heeft.
twitter
pi_217036042
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[ x ]
"De economie torpederen" ?
Doet Trump momenteel zelfs met zijn bondgenoten.
Rusland is ondertussen wel gewend aan sancties. (wij niet :P)
Aan ons hoeveelste sanctiepakket zitten wij ondertussen? 15?
pi_217036108
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:16 schreef UncleScorp het volgende:
Aan ons hoeveelste sanctiepakket zitten wij ondertussen? 15?
Nee, natuurlijk niet :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217036272
quote:
Hoewel Rusland officieel nog niet communiceerde over de tegeneisen voor een tijdelijk staakt-het-vuren, verklapten twee betrouwbare bronnen die wel aan het internationaal persbureau Reuters.

Eén: geen NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne.
Twee: geen internationale vredestroepen in het land.
Drie: internationale erkenning van de Russische aanspraak op de Krim plus vier geannexeerde Oekraïense provincies (Donetsk, Loehansk, Cherson en Zaporizja),
In hoeverre Reuters nog een betrouwbare "onafhankelijke" bron kan genoemd worden.
Lijkt toch alvast een mogelijk deel van de russische (tegen)eisen.
pi_217036320
Omg hoe Rutte Trumps kont zit te likken :r
Voor een keer blij dat ik belg ben
pi_217036447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:

Over twee dagen vervallen Europese sancties tegen Rusland, maar lidstaten hebben nog steeds geen akkoord over verlenging
Deze wist ik niet?
En als europese lidstaten overeen moeten komen :')
pi_217036858
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2025 19:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]
Deze wist ik niet?
En als europese lidstaten overeen moeten komen :')
De sancties van de EU zijn verlengt tot halverwege 2025
pi_217042616
quote:
Oekraïne bouwt in sneltempo verdedigingslinies aan de Russische grens uit angst voor een Russische opmars

Het Oekraïense leger probeerde donderdag snel verdedigingslinies bij de grens op te bouwen om te voorkomen dat Rusland zijn Sudzha-tegeninvasie zou omvormen tot een lanceerbasis voor een opmars naar het noordoosten van Oekraïne.
Ik denk dat er eentje hoopt op 30 dagen staakthetvuren :')

Snel nog wat verdedigingslinies bouwen (hopelijk echt deze keer en niet het geld laten verdwijnen :P), dringend troepen verschuiven, terug intel en meer wapens verkrijgen enz. Mss zelfs europese vredestroepen?
Daarna een klein false flagje opzetten en Rusland beschuldigen van schending en we kunnen er weer tegenaan.
Zo voorspelbaar :+

De kinderlijke naïviteit alom verbaast mij (eigenlijk niet meer). Verontwaardiging omdat Putin niet direct akkoord gaat met een snelsnel opgemaakt voorstel van VS/oekraine? zelenski die al na 1 dag met zn armen staat te zwaaien dat Rusland dus geen vrede wil? Terwijl hij zelf al 3 jaar elke onderhandeling uit de weg gaat en zn land meer en meer in de vernieling stuurt. Nog te zwijgen over de ontelbare slachtoffers die hij blijft opofferen. Kijk maar naar Kursk, hoeveel duizenden van zijn betere troepen heeft hij daar niet opgeofferd, en ze zelfs nu tot het allerlaatst laat stikken?
De initiele verovering werd gedocumenteerd en bejubeld alom, nu moet de shitshow van een staakthetvuren voor afleiding zorgen. Media wordt niet toegelaten ginds.
Victory has many fathers, defeat is an orphan
pi_217045607
quote:

EU-sancties tegen Rusland verlengd, ondanks gemor Hongarije

EU-diplomaten stellen voor militaire hulp aan Oekraïne dit jaar te verdubbelen: "Streven naar 40 miljard euro hulp"

Goed om zien dat Europa eventuele vooruitzichten op vrede steunt.
pi_217047295
quote:
Right Now NATO Could Not Win A War With Russia

Are the allied forces helping or hurting the prospects of a sustainable peace? This retired Royal Navy commodore has some thoughts

https://responsiblestatecraft.org/nato-war-with-russia/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')