abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216848185
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.

Westerse invloed: Ukraine on fire.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

Russische invloed:
Bekijk deze YouTube-video

Een paar redenen waarom Rusland de oorlog is begonnen en zich niet gaat terug trekken.
Hier wordt duidelijk uitgelegd waarom Oekraïne belangrijk is voor Rusland en dus ook andere grootmachten die invloed in de regio willen.

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Documentaire over de andere kant van de oorlog.
https://truthinmedia.com/series/zelenskyy-unmasked/

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd, inhoudelijk en volgens de richtlijnen 😉

[ Bericht 6% gewijzigd door Candymannetje op 26-02-2025 22:57:15 ]
pi_216848238
Hee, dat is nog eens een nieuw openingstopic in de reeks!

Vraagje: conflict in Oekraine mag wel in verband worden gebracht met perikelen in Israël en omgeving, maar niet de Nato.

Hoezo?
pi_216848405
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:36 schreef yessie234 het volgende:
Hee, dat is nog eens een nieuw openingstopic in de reeks!

Vraagje: conflict in Oekraine mag wel in verband worden gebracht met perikelen in Israël en omgeving, maar niet de Nato.

Hoezo?
Wat lul je nou het conflict in Oekraine draait juist om de NAVO.
pi_216848461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat lul je nou het conflict in Oekraine draait juist om de NAVO.
Pardon? Ik kut niets zolang jij niet kuttig lult.

Dit staat in je OT:

quote:
De Israelische rol mag ook belicht worden.
Geen Navo, wel oorlogsmachine, dus kom er ook bij.
Als je het anders bedoeld had, dan was je uitnodiging niet zo vriendelijk geformuleerd. Terwijl ik begon met iets aardigs. Wat mankeer jij?
pi_216848488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2025 22:54 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Pardon? Ik kut niets zolang jij niet kuttig lult.

Dit staat in je OT:
[..]
Als je het anders bedoeld had, dan was je uitnodiging niet zo vriendelijk geformuleerd. Terwijl ik begon met iets aardigs. Wat mankeer jij?
Dat is tekst van het vorige topic die jij geopend hebt en jij hebt die tekst toegevoegd.
Maar je hebt gelijk, het is idd onzin en ik zal het weg halen.
pi_216851433
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 12:47 schreef UncleScorp het volgende:
@:candymannetje

De speech van Jeffrey Sachs tot EU parlement al gehoord ?

TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_216851991
quote:
Na pieperaanval op Hezbollah saboteert Oekraïne Russische dronepiloten met explosieve brillen
Oekraïne heeft Rusland eerder deze maand een loer gedraaid met een opvallende sabotageactie. De Oekraïense militaire inlichtingendienst verstopte explosieven in brillen waarmee Russische soldaten een bepaald type drone besturen. Door de ontploffingen zouden meerdere dronepiloten blind geworden zijn. De sabotageactie lijkt geïnspireerd op de Israëlische pieperaanval tegen Hezbollah.

Het Russische staatspersbureau Tass berichtte op 7 februari als eerste over de vermoedelijke sabotage. Vorige week donderdag meldde de Oekraïense openbare omroep Suspilne vervolgens dat er verschillende brillen waren ontploft. Volgens The New York Times bevestigde een Oekraïense topfunctionaris diezelfde dag dat de Oekraïense militaire inlichtingendienst achter de actie zat.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ve-brillen~ab425655/
_O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216853984
quote:
Wat een zielige smiley erbij.
Zullen we hier wat fotos van verkoolde oekrainers posten en juichen
Ga lekker naar NWS met deze mentaliteit.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_216853998
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 13:26 schreef DeMolay het volgende:

[..]

Goed idee om te herhalen alhoewel de meesten gewoon dombo russofoob zijn en dit toch niet begrijpen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_216854484
quote:
En verder...waarom post jij hier eigenlijk?
Enige wat je doet is artikels dumpen om hier reacties uit te lokken, en verder reageer je nergens op.
pi_216854545
:D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216854633
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En verder...waarom post jij hier eigenlijk?
Enige wat je doet is artikels dumpen om hier reacties uit te lokken, en verder reageer je nergens op.
Je mag blijkbaar alleen in dit subforum posten als je een Poetin fanboy bent. :P
pi_216854650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je mag blijkbaar alleen in dit subforum posten als je een Poetin fanboy bent. :P
Nee hoor, serieuze reacties zijn meer dan welkom.
Echter iets teveel gevraagd van de zelenski-pijpers
:)
pi_216854711
dombo Russofoob. zelenski-pijpers. En dat terwijl niet eens iemand op je reageerde. En daarna gaan klagen over serieuze reacties. Je bent wel grappig
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 27 februari 2025 @ 18:44:05 #15
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216854752
quote:
_O_
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_216854843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:40 schreef over_hedge het volgende:
dombo Russofoob. zelenski-pijpers. En dat terwijl niet eens iemand op je reageerde. En daarna gaan klagen over serieuze reacties. Je bent wel grappig
Wotever
Blijf bij mn standpunt. De enige serieuze reacties hier komen van de mods, ook al kijken ze 100% anders tegen het conflict.
Al de rest... :')
pi_216855056
quote:
Hoe kunnen mensen dit soort onzin geloven _O-
Hopelijk maken ze er de volgende keer wc brillen van zodat ze jullie nog meer kunnen bespotten , jullie geloven toch alles
pi_216855135
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ach ik zou idd wat meer begrip moeten opbrengen voor jullie frustratie.
Een paar dooie russen is het enige waar je nog om kan juichen.
Het is je gegund.
Enjoy the moment.
pi_216855206
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Hoe kunnen mensen dit soort onzin geloven _O-
Hopelijk maken ze er de volgende keer wc brillen van zodat ze jullie nog meer kunnen bespotten , jullie geloven toch alles
Was jij niet de genen die nog steeds geloofd dat heel de oorlog niet echt bezig is?
pi_216855285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 18:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wotever
Blijf bij mn standpunt. De enige serieuze reacties hier komen van de mods, ook al kijken ze 100% anders tegen het conflict.
Al de rest... :')
Naja jij bent geen mod. En zegt dus dat je eigen reactie ook niet serieus zijn. Dat gedeelte ben ik het dan weer wel mee eens.

Toch nog iets gevonden waar we het over eens zijn *O*
pi_216855373
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:31 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Naja jij bent geen mod. En zegt dus dat je eigen reactie ook niet serieus zijn. Dat gedeelte ben ik het dan weer wel mee eens.

Toch nog iets gevonden waar we het over eens zijn *O*
Zucht
Make my point.
pi_216855468
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zucht
Make my point.
Nou speciaal voor jou dan een on topic post
https://mil.in.ua/en/news(...)try-increased-by-75/
pi_216855748
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou speciaal voor jou dan een on topic post
https://mil.in.ua/en/news(...)try-increased-by-75/
Top!
Kunnen ze dus eindelijk es hun plan beginnen trekken.
pi_216856095
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 19:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Was jij niet de genen die nog steeds geloofd dat heel de oorlog niet echt bezig is?
Netflix ¨oorlog¨ , in stand gehouden door politieke acteurs en de media (fabeltjeskrant)
pi_216856448
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 20:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Netflix ¨oorlog¨ , in stand gehouden door politieke acteurs en de media (fabeltjeskrant)
Acteurs?
Die Hollywood acteurs werden alvast dik betaald om zelenski een bezoekje te brengen en zo de publieke opinie te beïnvloeden.
En de media, zelfs de oekrainse, werd gesponsord door USAID.
Dus ergens heb je een punt ;)
pi_216856537
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 20:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Acteurs?
Die Hollywood acteurs werden alvast dik betaald om zelenski een bezoekje te brengen en zo de publieke opinie te beïnvloeden.
En de media, zelfs de oekrainse, werd gesponsord door USAID.
Dus ergens heb je een punt ;)
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216857230
quote:
Je moet natuurlijk de geldstroom vloeiende houden.
Kijk uit naar de financiele doorlichting van de "steun" aan oekraine.
Ondertussen tonen de VS en de EU het achterste van hun tong...
11.000 miljard dollar aan mineralen in oekrainse bodem.
Daar kan je gerust massaal oekrains bloed voor laten vloeien.
Moet ik nu juichen :?
pi_216869931
Schreeuwende ruzie vandaag in het Witte Huis tussen Trump en Zelensky :o

pi_216870008
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Schreeuwende ruzie vandaag in het Witte Huis tussen Trump en Zelensky :o

Belangrijkste onderhandelingen van waarschijnlijk zijn hele termijn en hij verkloot het al vrij snel.
-nee-
pi_216870077
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Belangrijkste onderhandelingen van waarschijnlijk zijn hele termijn en hij verkloot het al vrij snel.
Dit had niks met onderhandelen te maken. Trump was op oorlogspad en Zelensky had deze schreeuwpartij alleen kunnen voorkomen als hij overal bij het kruisje had getekend. Dat weigerde hij terecht.
pi_216870531
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2025 22:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Trump staat ook niet per se bekend als iemand die dingen niet verkloot.
Conscience do cost.
pi_216871033
Zelensky zou nog een volle dag in de VS blijven en een heel programma afwerken. Waaronder uiteraard het contract
tekenen waarmee de helft van de Oekrainse grondstoffen naar de VS zouden gaan.

Alle plannen zijn na de woede uitbarsting gecanceld en Zelensky is direct in het vliegtuig terug gegaan.

twitter
pi_216887494
Wat nou?
Het kleine groene ettertje is boos omdat ie deze keer zn lolly niet krijgt?
pi_216888315
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216901144
Op zich legt die Sachs het best goed uit in een paar minuten.

pi_216903761
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2025 22:22 schreef Bananenbennie het volgende:
Op zich legt die Sachs het best goed uit in een paar minuten.

Idd
Maar niemand heeft er oren naar.
Rusland verslaan is het enigste punt op de agenda ... bon chance :O

quote:
EU wil oorlog tackelen met vierstappenplan: zo ziet het eruit

Ok ... Europa kiest ervoor om onder te gaan, samen met oekraine ...

So be it.
pi_216904139
twitter
pi_216906261
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 08:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ x ]
Doet me denken Kaja Kallas ... die ziet het ook al groots

twitter

En dan die plannen van K. Starmer :')

- levering van 5000 luchtafweer raketten ... ze moeten wel nog geproduceerd worden :O
oh, om de infrastructuur nu te beschermen :D
- militaire hulp laten doorstromen ... benieuwd wat dat effectief inhoudt :? wat hebben we eigenlijk nog ?
- en strong economic pressure op Rusland ... jaja been there done that :O
- oekraine aan de onderhandelingstafel ? ... is tegen de wet in oekraine :+
- bij vredesakkoord de verdedigingscapaciteiten van oekraine versterken. Dus een nieuw leger opbouwen ? :')
- een coalitie van bereidwilligen ? met "boots on the ground and planes in the air" :|W
- europa moet het zware werk opknappen :7

Maar natuurlijk moeten al deze luchtkastelen sterke ondersteuning van de VS hebben.
Ah ja, want dat is en blijft het einddoel ... de VS meesleuren in een rechtstreekse confrontatie met Rusland. >:)

Laat ons hopen dat Trump en zijn entourage niet zó gek zijn :X
pi_216917579
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 08:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Idd
Maar niemand heeft er oren naar.
Rusland verslaan is het enigste punt op de agenda ... bon chance :O
[..]
Ok ... Europa kiest ervoor om onder te gaan, samen met oekraine ...

So be it.
Zelensky heeft echt de verkeerde vrienden gekozen.
pi_216919244
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er wordt weer volop gespeculeerd dat gans deze scene in het Oval Office “gepland” was.
Zou zomaar best es kunnen, maar dan wel door zelenski
Er is weinig dat er op wijst dat Trump of Vance dit “uitgelokt” hebben, rekening houdend met de ganse meeting.

Zelenski is een cokehead die geilt op zijn beroemdheid en ziet zichzelf al als held in geschiedenisboeken.

Hij heeft kennelijk 3 opties:
- Ofwel een staakt-het-vuren aanvaarden, wat overeenkomt met “de russen hun zin geven” , wat hem een verliezer maakt (lees : niet goed in geschiedenisboeken)
En tevens een einde van zijn roem en glorie
- Hij kan de boel op zijn beloop laten, met als onvermijdelijk gevolg dat oekraine zal verliezen, zeker zonder verdere amerikaanse hulp
- Of hij kan proberen de kaarten te herschudden. Enkel meer geld of materiaal krijgen is niet voldoende. Wat hij écht nodig heeft zijn westerse troepen.

Zelenksi kennende gaat ie voor optie 3.
Maar vermits de amerikanen hier niet voor te vinden zijn, richt hij zijn pijlen op europese troepen.
Daarom ook zijn voorstel voor europees leger in Munchen laatst. Maar ook Europa was hier nog niet klaar voor dus moet hij ze even pushen.
Wetende dat Europa zijn voeten likt en Trump haat en ze dus zeker voor hem zouden kiezen bij een ruzie tussen hem en Trump. Trump lokken met een mineral-deal was niet moeilijk, de rest hebben we net mogen aanschouwen.
En ja hoor … nog geen 2 dagen later spoed bijeenkomst van de europese leiders over toch eventueel (vredes)troepen naar oekraine.
Voorlopig willen ze wel nog amerikaanse steun hiervoor (lees opvangnet voor als het -gegarandeerd- fout loopt), maar ik verklaar ze gek genoeg om er uiteindelijk toch alleen voor te gaan.
Met alle rampzalige gevolgen vandien.

Alleszins bewijst zelenski dat hij geen plaats aan de (amerikaanse) vredesonderhandelingstafel verdient. Hij hoort thuis aan de (europese) oorlog-verderzettingstafel.

[ Bericht 2% gewijzigd door UncleScorp op 04-03-2025 12:39:20 ]
pi_216920617
En de oekrainse mineralen...
Blijkbaar had zelenski deze al beloofd aan de UK in hun "100-jarige" deal
:D
pi_216921393
BNW all the way ...

quote:
Zelensky repeatedly declined opportunities to sign the deal in Kyiv and Munich, and requested the meeting at the White House. It later came out that Rice and Tony Blinken, Victoria Nuland, and Alexander Vindman may have been personally advising Zelensky to do this meeting in the way he did -- that they recommended him to be hostile and to try to goad Trump into blowing up. Even though he didn't, and even though Zelensky's actions horrified many normal Americans, the Obama team went on the airwaves to falsely characterize what happened.

I think their goal was to have a wonderful performance by Zelensky, an angry Trump appearing to scuttle the deal, and the support of the neocon portion of the GOP to start applying pressure on Trump to have US Troop commitments as part of the "security guarantee." It was a set-up, in Susan Rice's interesting choice of words.

Instead, Zelensky had one of the worst stage performances of his acting career, and Trump was statesmanlike (against all odds) throughout. Zelensky followed Team Obama's advice to be hostile to a tee, but it didn't land how they thought it would. Surprisingly, one of the most important aspects of it not working out might have been Lindsay Graham's reaction. Had he and other neocons thought Zelensky was being reasonable, Trump would be having to fight (even moreso) the neocon portion of the GOP in addition to Team Obama's dirty tricks. Even the "conservative" neocon pundits on TV last night were admitting Zelensky had royally messed up.
  woensdag 5 maart 2025 @ 06:38:01 #43
453928 PSVCL
FK Rigas FS
pi_216930182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 09:39 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het zijn allemaal vrienden van elkaar en voeren gezamenlijk een theaterstuk op. Wij, het volk, zijn de vijand.

pi_216931430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 15:18 schreef UncleScorp het volgende:
BNW all the way ...
[..]

Leuke verzonnen verhaaltjes
Conscience do cost.
pi_216932934
Hongarije koos nooit de kant van Zelensky, dus die is straks zijn Europese rechten kwijt:

twitter
pi_216933483
Europa :')

Gaan ze straks iedereen buiten smijten die niet meedoet met "the coalition of the willing" ?

Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 12:45:25 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216933521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hongarije koos nooit de kant van Zelensky, dus die is straks zijn Europese rechten kwijt:

[ x ]
slechte stap
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin woensdag 5 maart 2025 @ 12:52:53 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216933615
quote:
88s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
slechte stap
Wel democratisch, hoe vervelend ook.

Ik vind het ook niet verstandig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 5 maart 2025 @ 12:56:11 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216933657
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wel democratisch, hoe vervelend ook.

Ik vind het ook niet verstandig
je kunt democratisch een heleboel slechte beslissingen nemen

de boodschap die hier wmb vanuit gaat is dat je met de wind mee moet waaien in de EU of in de problemen komt met de EU, dat vind ik geen prettig idee ... zijn nog steeds soevereine staten

nu gaat het over Zelensky maar straks gaat het over abortus of iets anders wat wij anders zien dan de rest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216933693
Het is inderdaad jammer dat de EU deze maatregel noodzakelijk acht. Het is hun niet gelukt om ondanks meerdere pogingen Hongarije op andere gedachten te brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')