SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Gisteren nietquote:Op dinsdag 25 februari 2025 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je hoeft niet iedere dag te roepen dat het zonnig is, nu weten we het wel!
Dat zal je lerenquote:
Dik in orde? Morgen en donderdag hier regenquote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:36 schreef GarlandBriggs het volgende:
Top weer! En de vooruitzichten zijn ook echt dik in orde!
Ja hoor...beter dan 3 graden, grijs, motregen en waterkoudquote:Op dinsdag 25 februari 2025 17:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dik in orde? Morgen en donderdag hier regennee dat is nog niet dik in orde. Ook dagen erna toch nog veel bewolking die blijft hangen helaas.
Daar moet ik je wel gelijk in geven inderdaadquote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:31 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Ja hoor...beter dan 3 graden, grijs, motregen en waterkoud
Ben dolblij dat ik het eindelijk weer een beetje warm heb
Wie weet in maart wel weerquote:
Met je poard zeker?quote:Op dinsdag 25 februari 2025 19:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik wist het niet... maar bedankt.
Was meteen na het posten de zon in gegaan.
Best aardig pluimpje wel. Gaat qua temperatuur de goede kant opquote:Op woensdag 26 februari 2025 10:09 schreef michiel_merk het volgende:
TT klopt niet, we krijgen gewoon Lente, punt.
[ afbeelding ]
Mwa, is nog erg ver weg allemaal. 5-7 dagen vooruit is al moeilijk genoeg.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:09 schreef michiel_merk het volgende:
TT klopt niet, we krijgen gewoon Lente, punt.
[ afbeelding ]
Ligt allemaal maar net aan het systeem wat eraan komt. Een koersvast hoog laat zich prima langer vooruit voorspellen.quote:Op woensdag 26 februari 2025 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, is nog erg ver weg allemaal. 5-7 dagen vooruit is al moeilijk genoeg.
Nog wel ja.. regengebied steekt nu over vanuit Engeland.quote:
Voor dat hier is, dan is het al donkerquote:Op woensdag 26 februari 2025 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog wel ja.. regengebied steekt nu over vanuit Engeland.
Is zeker zoquote:Op woensdag 26 februari 2025 11:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor dat hier is, dan is het al donker
Ga je naar de Etos. Smeerpijp 😉🫣quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:59 schreef RamboDirk het volgende:
In de kruidvat net bijna alle zonnebrand creme alweer weg.
Weinig wind inderdaad en best zonnig ja. Soms schuift er een wolkje voor.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Even op bezoek gaan bij @:Geschiedkundige
Daar is het altijd windstil en volle bak zon
Ik word daar altijd weggestuurdquote:Op woensdag 26 februari 2025 13:01 schreef mitt het volgende:
Voor de eerste keer heerlijk in het speeltuintje voor de deur gezeten.![]()
Kan ik wel weer aan wennen
Ik heb alles opgekocht, deze zomer wordt de zomer des doodsquote:Op woensdag 26 februari 2025 12:59 schreef RamboDirk het volgende:
In de kruidvat net bijna alle zonnebrand creme alweer weg.
Volgende week vrijdag mogelijk 20 graden en zon. De zomer start op 7 maart lijkt het.quote:Op donderdag 27 februari 2025 07:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is weer koud!
Maar ik zie dat de voorspellingen voor volgende week goed zijn, vanaf woensdag dubbele cijfers en zon!
Hopelijk kakt het niet nog in.
Zal uiteindelijk wel 15-17 worden. Helemaal prima.quote:Op donderdag 27 februari 2025 08:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag mogelijk 20 graden en zon. De zomer start op 7 maart lijkt het.
Hier vanaf dit weekend een week lang regen 13 graden. Jaloers op mensen zoals jij die in een tropisch windstil zonnig paradijs wonen...quote:Op donderdag 27 februari 2025 08:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Volgende week vrijdag mogelijk 20 graden en zon. De zomer start op 7 maart lijkt het.
Zoiets verwacht ik ook wel. Hopelijk wel met zonquote:Op donderdag 27 februari 2025 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zal uiteindelijk wel 15-17 worden. Helemaal prima.
Heb grote vriend ChatGPT weer even gevraagd om jou in je leefomgeving af te beelden. Ik denk wederom dat dit wel vrij accuraat is:quote:Op donderdag 27 februari 2025 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima ochtendje. Het waait zowaar hier. Wel lekker veel zon
Zoiets ja.quote:Op donderdag 27 februari 2025 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb grote vriend ChatGPT weer even gevraagd om jou in je leefomgeving af te beelden. Ik denk wederom dat dit wel vrij accuraat is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Graag ook nog even een foto van de korte broek.quote:Op donderdag 27 februari 2025 12:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
@:dick_laurent
[ afbeelding ]
links van me
[ afbeelding ]
rechts van me
[ afbeelding ]
recht boven me (camera vies zie ik)
quote:Op woensdag 26 februari 2025 18:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik word daar altijd weggestuurd
Hier wordt nu gewaarschuwd voor DANA achtige toestanden en grote langdurige hoeveelheden regen komend weekend en komende week...quote:
Vaak zo! Hier hogedruk betekent daar knake weer. Maar Spanje kan nog wel wat water gebruiken. Reservoirs vullen voor de zomer. Niet te veel in 1x natuurlijkquote:Op donderdag 27 februari 2025 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier wordt nu gewaarschuwd voor DANA achtige toestanden en grote langdurige hoeveelheden regen komend weekend en komende week...
De bordjes worden even verhangen lijkt het.
Kon slechter, inderdaad.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
We mogen toch wel concluderen dat we een erg mooie februari hebben gehad
Hopelijk zet maart dat voort
Eind maart jarig, dus dan zou een graaf of 18 wel puik zijn.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
We mogen toch wel concluderen dat we een erg mooie februari hebben gehad
Hopelijk zet maart dat voort
Dana Scullyquote:Op donderdag 27 februari 2025 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier wordt nu gewaarschuwd voor DANA achtige toestanden en grote langdurige hoeveelheden regen komend weekend en komende week...
De bordjes worden even verhangen lijkt het.
Doe dat warme weekend maar een week uitstellen, dan heb ik er ook nog wat aanquote:
Nee hoor, ik vind het prima zo. Vanaf woensdag 5 dagen roostervrij dus laat de zon maar schijnen en de temperatuur maar oplopen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe dat warme weekend maar een week uitstellen, dan heb ik er ook nog wat aan
25cm sneeuw hier toenquote:
In maart krijgen we er ook 2 uur daglicht bijquote:Op vrijdag 28 februari 2025 23:35 schreef Evangelion het volgende:
Het walgelijke februari is voorbij
De maand van ingang zomertijd is hier
Afgelopen nacht ook niet, toch moest ik gisteravond krabben.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:17 schreef Haags het volgende:
[ x ]
De temperatuur komt vannacht niet lager dan 2 graden.
Ja zag het, ook beetje neerslagquote:Op zaterdag 1 maart 2025 13:16 schreef MissHobje het volgende:
@:SpeedyGJ de zon scheen gister ook een klein beetje
Aan de grond is het meestal kouder dan op 1.5m hoogte.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:17 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Rollen omgedraaid. Hier meer dan een week regen en veel wind voorspeld. Herrufst.quote:Op zondag 2 maart 2025 08:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Heerlijk weertje de komende dagen, oplopende temperaturen en volop zon.
Een verschil met een jaar geleden, toen waaide er continu een koude wind in het voorjaar. Nu bijna windstil hier.
Alleen Zeeland bleef afgelopen nacht op 1 plek boven 0, veder overal onder 0...quote:Op zaterdag 1 maart 2025 16:17 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Een keer wat anders dan de natte ellende van vorig jaar.quote:Op zondag 2 maart 2025 17:53 schreef INViCTuS het volgende:
Binnenkort weer berichten over droogte in de media![]()
[ x ]
Jullie hebben het nodig. Voorraad voor de zomerquote:Op maandag 3 maart 2025 08:58 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb grote vriend ChatGPT even gevraagd om een situatieschets te maken van de de huidige stand van zaken hier in Spanje:
[ afbeelding ]
Redelijk accuraat.
Compleet landelijk geen idee. Hier een paar maanden geleden nog. Mei/juni 2023 ook een maand droog geweest. 2022 volgens mij ook best wat lange droge periodes.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jullie hebben het nodig. Voorraad voor de zomer
Hier 10-12 dagen achter elkaar droog. Ongekend en uniek in Nederland. Zal het zijn? 2018 voor het laatst?
Nederland kennende is het echt niet vaak 2 weken compleet droog.quote:Op maandag 3 maart 2025 09:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Compleet landelijk geen idee. Hier een paar maanden geleden nog. Mei/juni 2023 ook een maand droog geweest. 2022 volgens mij ook best wat lange droge periodes.
Lokaal zeer zeker niet uniek.
Landelijk niet. Lokaal gebeurt het echt wel jaarlijks (meerdere keren) hoor.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nederland kennende is het echt niet vaak 2 weken compleet droog.
Niet zeuren, geniet ervan. Het is pas maart, dan is grijs weer normaal.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:22 schreef PzKpfw het volgende:
Komend weekend een paar dagen mooi weer en daarna direct weer naar de 8/9 graden en bewolkt...
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet zeuren, geniet ervan. Het is pas maart, dan is grijs weer normaal.
Hear hear.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet zeuren, geniet ervan. Het is pas maart, dan is grijs weer normaal.
#iswelzoquote:
Correcto. Gebied waar ik woon is geel/donkergeel, dus we hebben het over 30-40 mm in totaal. Is heel wat voor hierquote:Op maandag 3 maart 2025 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haha @:dick_laurent
Ik snap niets van die tekst, maar het klinkt als neerslag.
Kunnen ze daar wel gebruikenquote:Op maandag 3 maart 2025 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Correcto. Gebied waar ik woon is geel/donkergeel, dus we hebben het over 30-40 mm in totaal. Is heel wat voor hier
Natte boelquote:Op maandag 3 maart 2025 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Correcto. Gebied waar ik woon is geel/donkergeel, dus we hebben het over 30-40 mm in totaal. Is heel wat voor hier
Maar eerst even genieten van het mooie weer.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:22 schreef PzKpfw het volgende:
Komend weekend een paar dagen mooi weer en daarna direct weer naar de 8/9 graden en bewolkt...
Welke en van wie? En waaromquote:
Als je op die dage niet hoeft te werken is dat inderdaad wel mogelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 10:07 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Maar eerst even genieten van het mooie weer.
Het mag nog zeker wel warmer, maar dat komt vanzelf.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Beter weer bestaat niet
Zon
Droog
Windstil
Perfecte temperatuur
Moet er alleen niet ineens nog een vorstperiode overheen komen. Dan wordt alles geslooptquote:Op dinsdag 4 maart 2025 13:30 schreef INViCTuS het volgende:
Ook mooi dat alles de komende weken weer uitloopt en groen wordt
Maar de muggen ookquote:Op dinsdag 4 maart 2025 15:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Moet er alleen niet ineens nog een vorstperiode overheen komen. Dan wordt alles gesloopt.
Leef je nog?, was echt puur noodweer in Spanje.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet waar hij woontquote:Op dinsdag 4 maart 2025 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Leef je nog?, was echt puur noodweer in Spanje.
Kerel heeft ook een paar dagen herfst :p. Duurt hier altijd maandenquote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nope, geen noodweer hier. Wel flinke bak wind vandaag, echt al ongebruikelijk lang herfstig hiero. Morgen en overmorgen ook nog buien, daarna gaat het langzaam afnemen als t goed is.
Vandaag nog wat?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef dick_laurent het volgende:
Nope, geen noodweer hier. Wel flinke bak wind vandaag, echt al ongebruikelijk lang herfstig hiero. Morgen en overmorgen ook nog buien, daarna gaat het langzaam afnemen als t goed is.
Lekker joh, die lente hier.quote:Op dinsdag 4 maart 2025 21:19 schreef dick_laurent het volgende:
Winterjas aan 's middags in de zonquote:Op woensdag 5 maart 2025 09:31 schreef Frutsel het volgende:
Al drie dagen mooi weer en nog steeds allerlei fietsers (naja, fietsers... zo kun je ze met een elektrische fiets niet noemen natuurlijk) met handschoenen aan
![]()
Maar tis wel mooi weer
Als je 's morgens vertrekt is het -2. Logisch dat je handschoenen aan trekt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 09:31 schreef Frutsel het volgende:
Al drie dagen mooi weer en nog steeds allerlei fietsers (naja, fietsers... zo kun je ze met een elektrische fiets niet noemen natuurlijk) met handschoenen aan
![]()
Maar tis wel mooi weer
Donderdag/Vrijdag korte broek jonguhquote:Op woensdag 5 maart 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je 's morgens vertrekt is het -2. Logisch dat je handschoenen aan trekt.
En de winterjas gaat hier pas boven de 20 graden uit.
Het komt hier niet boven de 18, mijn thermokleding kan nog niet weg.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Donderdag/Vrijdag korte broek jonguh
De winterjas gaat hier pas aan als het streng vriest.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je 's morgens vertrekt is het -2. Logisch dat je handschoenen aan trekt.
Ik heb onder de 15 graden trouwens altijd handschoenen aan. Dit weer is een grensgeval.
Ja en dat doet het tegenwoordig niet of nauwelijks nog in Nederlandquote:Op woensdag 5 maart 2025 10:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De winterjas gaat hier pas aan als het streng vriest.
ik ga ook altijd lekker op jouquote:Op woensdag 5 maart 2025 11:17 schreef MissHobje het volgende:
Ik ga zo lekker op dit weertypekon dat maar altijd zo zijn (en ja mag nog tikkie warmer geen probleem)
OPBOKKENquote:Op woensdag 5 maart 2025 11:08 schreef 12Beaufort het volgende:
Het gemiddelde naar 15 graden de komende dagen. Na maandag weer kouder met nachtvorst.
[ afbeelding ]
Oh, het is jouw schuld.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:00 schreef Dven het volgende:
Dat koelere intermezzo zit er dus zeker aan te komen. Spijtig dat ik juist dan in NL benLijkt in ieder geval niet te gaan regenen. Dat scheelt weer.
Bro.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:29 schreef Hanca het volgende:
Ik heb onder de 15 graden trouwens altijd handschoenen aan. Dit weer is een grensgeval tussen 14 en 16 uur.
Nee, alleen wel iemand met fibromyalgie.quote:
Je zult nu maar op vakantie zijn in Spanje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, okay, dat is dan anders.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, alleen wel iemand met fibromyalgie.
Dat heeft een vriendin van mij ook. Die gaat juist goed op koude, niet op warmte. Maar zal wel bij iedereen verschillend zijn. Blijft vervelend, hoe dan ook.quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een winterjas is een overbodig object in Nederland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 10:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De winterjas gaat hier pas aan als het streng vriest.
Ik heb er zeven en nog steeds aan....quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een winterjas is een overbodig object in Nederland.
Ja, ik ben gek op vakanties waar het kwik nipt bezuiden de 10°C bivakkeert.quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Je zult nu maar op vakantie zijn in Spanje.Grote vriend ChatGPT even gevraagd om wat gevatte reacties te bedenken hierop:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Spanje: 300 zonnige dagen per jaar, paar daagjes regen. Nederland: 300 grijze dagen per jaar, paar daagjes zon. Laten we vooral net doen alsof dit een schokkende wending is."
"Oh nee, eventjes regen in Spanje! Ik pak meteen m’n koffers en verhuis terug naar het grauwe, natte Nederlandse klimaat. Wat een ramp!"
"Geniet er maar van zolang het duurt. Morgen is het weer business as usual: regen, wind, en temperaturen die je doen twijfelen aan je levenskeuzes."
"Laten we niet vergeten dat Nederlanders na drie dagen zon massaal klagen dat het ‘te benauwd’ is en dat ze ‘niet kunnen slapen van de hitte’."
^ die laatste hit bijzonder accuraat moet ik zeggen@Geschiedkundige @Nattekat
![]()
Geen idee wat dit met mijn reactie te maken heeft over Nederlanders die nu in Spanje op vakantie zijnquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Grote vriend ChatGPT even gevraagd om wat gevatte reacties te bedenken hierop:
"Spanje: 300 zonnige dagen per jaar, paar daagjes regen. Nederland: 300 grijze dagen per jaar, paar daagjes zon. Laten we vooral net doen alsof dit een schokkende wending is."
"Oh nee, eventjes regen in Spanje! Ik pak meteen m’n koffers en verhuis terug naar het grauwe, natte Nederlandse klimaat. Wat een ramp!"
"Geniet er maar van zolang het duurt. Morgen is het weer business as usual: regen, wind, en temperaturen die je doen twijfelen aan je levenskeuzes."
"Laten we niet vergeten dat Nederlanders na drie dagen zon massaal klagen dat het ‘te benauwd’ is en dat ze ‘niet kunnen slapen van de hitte’."
^ die laatste hit bijzonder accuraat moet ik zeggen@:geschiedkundige @:nattekat
[ afbeelding ]
Denk er dan nog maar even over na. Neem je tijd.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen idee wat dit met mijn reactie te maken heeft over Nederlanders die nu in Spanje op vakantie zijn
Waarom quote je mij nou weer icm dat mietje?quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
^ die laatste hit bijzonder accuraat moet ik zeggen @Geschiedkundige @Nattekat
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom quote je mij nou weer icm dat mietje?
Ik heb het over Nederlanders die "het hele jaar in de regen" zitten en nu "in die ene week regen" van Spanje zitten terwijl het in Nederland stralend weer is. Dat heeft dan ook 0,0 te maken met de rest van het jaar van het weer in Spanje en de statistieken van chatgpt waar jij mee komtquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk er dan nog maar even over na. Neem je tijd.
Aha. Dus je bevestigd hierbij dat het merendeel van het jaar grijs en regenachtig is in Nederland.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik heb het over Nederlanders die "het hele jaar in de regen" zitten en nu "in die ene week regen" van Spanje zitten. Dat heeft dan ook 0,0 te maken met de rest van het jaar van het weer in Spanje en de statistieken van chatgpt waar jij mee komt
[ afbeelding ]
Duidelijk niet bekend met aanhalingstekens. Deze guyquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aha. Dus je bevestigd hierbij dat het merendeel van het jaar grijs en regenachtig is in Nederland.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Duidelijk niet bekend met aanhalingstekens. Deze guySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@Frutselquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Ja ik herinner jou als iemand die nogal graag altijd riep "opbokken met die hitte!" maar volgens mij ben je daarvan bekeerd inmiddels. Excuses. Ik schaam me diep.
2018 denk ikquote:Op woensdag 5 maart 2025 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:frutsel
Heel die 'opbokken met x' is zijn uitvinding tijdens de hittegolf in 2019.
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2018 09:17 schreef Frutsel het volgende:
opbokken met de echte hitte en gewoon terug naar 25 graden![]()
(ik ga het gewoon elke dag zeggen, aanhouder wint)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
Jjj woont aan de koele kust ouwe zeiksnor.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:49 schreef Frutsel het volgende:
opbokken met die hitteNimmer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 00:06 schreef Vault-Boy het volgende:
Staat al een temp voor 35 graden hier voor volgende week dinsdag.
En woensdag 34.
Opbokken met die hitte😡
Woon jij in De Peel ?quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jjj woont aan de koele kust ouwe zeiksnor.Kom eens een jaartje hier in Death Valley wonen, piep je wel anders
2 augustus 2018 is later dan die quote van mij uit juli 2018 hoor...quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:56 schreef Nattekat het volgende:
Oh, het komt niet van Fruts. Dit is het origineel:
[..]
WAT!quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:42 schreef Frutsel het volgende:
@:sp3c Nattekat vindt iemand een mietje.
quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet dat het lekker weer is, maar het is wel vroeg om aan de zuip te gaan hoor
quote:
quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:
lekker hoor weerquote:Op woensdag 5 maart 2025 14:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet dat het lekker weer is, maar het is wel vroeg om aan de zuip te gaan hoor
Zonnesteekje misschienquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:frutsel probeert het naar jouw forum te halen
Hier is het op zeker nog droger en warmer. Maar wellicht behoort deze regio eigenlijk tot Duitsland?quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De Peel staat bekend als Death Valley van Nederland dus je loopt dus te geschiedvalskundigen?
Wat is "zijn" forum dan?quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
@:frutsel probeert het naar jouw forum te halen
We behoren allemaal toe aan Deutschlandquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier is het op zeker nog droger en warmer. Maar wellicht behoort deze regio eigenlijk tot Duitsland?
Ik denk eerder aan Tanezrouft.quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier is het op zeker nog droger en warmer. Maar wellicht behoort deze regio eigenlijk tot Duitsland?
Dat is het forum van @Straatcommando. jonguhquote:
Hallo, staat Buienradar en KNMI bij jullie ook nog steeds op de temperaturen van 10 uur?quote:Op woensdag 5 maart 2025 14:20 schreef Guanabana het volgende:
De weerstations zijn blijven hangen op 10:00?
Ja, is een bug.quote:Op woensdag 5 maart 2025 16:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hallo, staat Buienradar en KNMI bij jullie ook nog steeds op de temperaturen van 10 uur?
Zompige tijdenquote:Op woensdag 5 maart 2025 15:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan Tanezrouft.
Groetjes uit het moerassige intens bewolkte drassige Spanje.
de grond is soppig, ik ben bang dat mijn palmboom gaat omvallen nu
Volgende week waan je je weer thuis.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zompige tijden
Hier eindelijk eens langer zonnig, fijne temperaturen en geen grijze treurnis ohne ende, zoals normaal het geval is
Nu ook wel, hoor. Typisch maart weerquote:Op woensdag 5 maart 2025 18:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Volgende week waan je je weer thuis.
quote:
quote:Door stroomuitval op het KNMI eerder vandaag zijn er problemen met het netwerkverkeer van onze meteorologische en seismologische stations. De metingen blijven doorgaan maar worden niet getoond op onze website en app. De directe melding van aardbevingen is tijdelijk zeer beperkt.
Ik woon in de Peel!quote:Op woensdag 5 maart 2025 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De Peel staat bekend als Death Valley van Nederland dus je loopt dus te geschiedvalskundigen?
quote:Op woensdag 5 maart 2025 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik ga ook altijd lekker op jouongedacht het weertype
![]()
Helemaal kakquote:Op woensdag 5 maart 2025 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij helemaal in de geniet modus en dadelijk een prachtige moestuinquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar goddelijk weekje zo. Moestuinieren op z'n best
Droog weer is eigenlijk het belangrijkste. En dat is het nu gelukkig al een tijdje en dat blijft ook nog wel even zo.quote:
Ja same hier en deze dagen gaat het ff lekker ondanks de mist. Gister was echt een top dag denk vandaag ookquote:Op donderdag 6 maart 2025 07:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Droog weer is eigenlijk het belangrijkste. En dat is het nu gelukkig al een tijdje en dat blijft ook nog wel even zo.
Kan ik eindelijk ook weer buiten conditie gaan opbouwen, hele slechte winter gehad dus momenteel niks waard.
Die 'plons' is voor delen van Spanje idd wel van toepassing maar niet echt hier.quote:
moet je niet werken of werk je in de tuinbouwquote:Op donderdag 6 maart 2025 13:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Boh zonder t shirt aan het werk in de moestuin weer.
Nu al een kletsnatte maart in onder meer de Spaanse regio Murciaquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die 'plons' is voor delen van Spanje idd wel van toepassing maar niet echt hier.
Er vallen wel wat mm's deze dagen maar niks wat problematisch is. Mijn stadje heeft in een week nu 18 mm opgevangen en daar komt t/m zaterdag nog 12 mm ongeveer bij. Goed voor de dorre vegetatie, dat wel
Kerel is crypto miljonair ofzo. Heeft alleen een moestuin van enkele voetbalvelden waar die in werkt.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
moet je niet werken of werk je in de tuinbouw
Nee daar weet ik niets van. Maar als ik cryptomiljonair was ging ik niet in de moestuin werken, dat liet ik dan wel doenquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kerel is crypto miljonair ofzo. Heeft alleen een moestuin van enkele voetbalvelden waar die in werkt.
Weet je toch
Prima hobby welquote:Op donderdag 6 maart 2025 16:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee daar weet ik niets van. Maar als ik cryptomiljonair was ging ik niet in de moestuin werken, dat liet ik dan wel doen
Nee, zoals @INViCTuS al aan gaf zit ik financieel goed. En mijn zoontje (en diens kinderen..) ook zolang ze er verstandig mee om blijven gaan.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
moet je niet werken of werk je in de tuinbouw
Waarom, ik moet toch iets. Ik vind het heerlijk. De hele dag de rijke pipo uithangen is ook zo wat.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee daar weet ik niets van. Maar als ik cryptomiljonair was ging ik niet in de moestuin werken, dat liet ik dan wel doen
Daar heb ik niks mee te maken!quote:
Nee doe nu nog maar even!quote:
Wat een prachtig plaatjequote:Op donderdag 6 maart 2025 11:08 schreef 12Beaufort het volgende:
Wederom een schitterende dag vandaag.
![]()
[ afbeelding ]
Nobelquote:Op donderdag 6 maart 2025 18:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waarom, ik moet toch iets. Ik vind het heerlijk. De hele dag de rijke pipo uithangen is ook zo wat.
Ook goed om mijn kind bewust te maken van de voedselketen en samenleving.
Is Tata weer iets aan het lozen zekerquote:Op donderdag 6 maart 2025 20:41 schreef ddx het volgende:
Wat is weerstation Wijk aan Zee aan het doen, het koelde wat af maar warmt nu gewoon weer op ?
Same, ben ook erg tevreden met wat ik heb en heb ook geen hele dure hobby's gelukkig. Leef in ieder geval al hypotheekvrij hier in Spanje. Dus dat helpt al veel in je financiële vrijheid.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nobel
Heb de kennis niet en de gok nooit durven nemen.
Heb me wel eens afgevraagd wat ik met heel veel geld zou doen. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Hooguit een ander huis kopen wat meer mijn stijl is maar ja is geen must.
Ik heb niet echt wensen, geen dure hobby's, ga gewoon naar de aldi, Heb wel een relatief leuke en goede baan en doe geen rare financiële fratsen. Maar verder ben ik gewoon saai enzo
Denk dat ik een kattenstichting ofzo ga ondersteunen. Maar geen nattekattenstichting
En hier juist zonquote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
6 dagen op rij al zo goed als zonloos hier
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 08:56 schreef Elan het volgende:
Heerlijke zaagtandpluim de komende dagen
Wat mij betreft elke dag dit weer en in de zomer nog 5-10 er bovenop maximaal.
Geen grijs, geen regen, geen woei en geen 35 graden
Voorjaar 2020 was ook zo mooi. Toen hadden we ook lange tijd zon en warmte en was het in Spanje kouder.quote:
Vaak 'standaard' patroon ja. Hogedruk in noord/west Europa in vroege voorjaar duwt de straalstroom over het zuiden en resulteert vrijwel altijd in lagedruk/onstabiel weer in Spanje en Portugal.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voorjaar 2020 was ook zo mooi. Toen hadden we ook lange tijd zon en warmte en was het in Spanje kouder.
Naja, dan doe je het al veel beter dan de meesten hier in Nederland. Ik weet ook niet of ik dat ooit zou doen of kunnen. Ik snap dat mensen het zouden doen uit oogpunt van het klimaat maar verder? Qua natuur zou ik dan eerder voor Canada of Nieuw-Zeeland kiezen maar anders vind ik Duitsland ook prima. Maar ik heb geen redenen om te vertrekken.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same, ben ook erg tevreden met wat ik heb en heb ook geen hele dure hobby's gelukkig. Leef in ieder geval al hypotheekvrij hier in Spanje. Dus dat helpt al veel in je financiële vrijheid.
Heerlijk idd.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens.
Het is heel anders dan het voorjaar van vorig jaar. Weten jullie nog, die koude harde wind en regen?
Het is geen garantie dat dit weer tot een mooi voorjaar en een mooie zomer leidt, maar ik geniet er wel van.
En hittegolf des doods eind juli weet je nog. 8 tropische dagenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vaak 'standaard' patroon ja. Hogedruk in noord/west Europa in vroege voorjaar duwt de straalstroom over het zuiden en resulteert vrijwel altijd in lagedruk/onstabiel weer in Spanje en Portugal.
Afgelopen 2 jaar hebben we amper lente gehad. Nu is het begin iig goed. Maar de lente duurt nog langquote:Op vrijdag 7 maart 2025 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Heerlijk idd.
Die hoge luchtvochtigheid constant was echt dramatisch en zoveel regen![]()
Al was de zomer eigenlijk prima met iets warmer dan gemiddeld en relatief veel zonuren.
Precies.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Afgelopen 2 jaar hebben we amper lente gehad. Nu is het begin iig goed. Maar de lente duurt nog lang
Dit mag zo nog wel tijd blijven
Het mag altijd warmerquote:Op vrijdag 7 maart 2025 12:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies.
Helemaal goed zo, niets meer aan doen.
Rustig opbouwen, hè. Het is begin maart.quote:
Nog niet aan wennen, hè. Over een week ist maar 5-7 graden en fris windjequote:Op vrijdag 7 maart 2025 17:34 schreef Pisces29 het volgende:
Op werkdagen buiten lunchen. Jas uit. Trui uit. Terrasjes gezellig. Wat een weergoden.
Opbokken met die tyfusregen!!!quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
Wellicht nog meer water @:dick_laurent
[ x ]
quote:
Hahaha.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog niet aan wennen, hè. Over een week ist maar 5-7 graden en fris windje
Ziet er heul niet slecht uit, paar daagjes beetje frisser maar droog en zonnigquote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:19 schreef Evangelion het volgende:
Wel deprimerend dat het na dit weekend (en maandag een beetje) weer over is
Veel te negatief dit. Je kan niet verwachten dat dit weken aan zal houden. Maart zit nu al op ongeveer 80 uur zon waarbij 140 normaal is voor een hele maand, dus we zitten al over de helft in 8 a 9 dagen. Temperatuur is bijzonder fijn en aangenaam, maar voor maart begrippen natuurlijk aan de hoge kant, niet erg maar dat terzijde. Komende week wordt er nog steeds vrij weinig tot geen neerslag verwacht. temperatuur gaat wat meer richting normale waardes voor maart en wat minder zon, dus zal met iets meer wind wat frisser aanvoelen, maar echt reden tot klagen denk ik niet. Wat langere termijn lijken de dubbele cijfers zelfs weer terug te komen.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 10:19 schreef Evangelion het volgende:
Wel deprimerend dat het na dit weekend (en maandag een beetje) weer over is
Insert Geschiedkundige met een post dat het op “zijn lokale weerstation” vandaag al tegen de 30 graden wasquote:Op zaterdag 8 maart 2025 15:43 schreef INViCTuS het volgende:
Eerste twintiger van het jaar is een feit! Deelen heeft de primeur
[ x ]
30? 40 hier joh.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Insert Geschiedkundige met een post dat het op “zijn lokale weerstation” vandaag al tegen de 30 graden was
Je sensor hangt in de zonquote:Op zaterdag 8 maart 2025 16:21 schreef THEFXR het volgende:
ben benieuwd of ik deze sunburst ga overleven, het is wel erg veel in korte tijd.
.
[ afbeelding ]
Dit vind ik altijd zo treurig. Melding maken van het moment dat het record is gebroken, maar niet van het uiteindelijke record. Het werd uiteindelijk 19,6 graden in De Bilt vandaag. Veel warmer nog dan de 16,5 die gemeld wordt.quote:Warmste 8 maart ooit in NL gemeten
Het is officieel de warmste 8 maart
sinds het begin van de metingen in
1901,zegt Weeronline.In De Bilt is de
temperatuur om 11.20 uur gestegen tot
16,5 graden.Het vorige record dateert
uit 2014:toen werd het in De Bilt,waar
het KNMI is gevestigd,16,0 graden.
De hoogste temperatuur van de dag is
tot nu toe gemeten in Deelen.Rond 15.00
uur was het daar op de vliegbasis 20
graden.Dat is warmer dan het oude
landelijke record van 18,9 graden dat
ook in 2014 werd gemeten in Maastricht.
Het is de derde dag op rij dat er
temperatuurrecords worden geboekt,wat
een sterke aanwijzing is dat er een
verband is met klimaatverandering.
Bron: Teletekst.
Die laatste alinea ook. Warme dagen komen vaak niet alleen, goh.quote:Op zaterdag 8 maart 2025 19:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo treurig. Melding maken van het moment dat het record is gebroken, maar niet van het uiteindelijke record. Het werd uiteindelijk 19,6 graden in De Bilt vandaag. Veel warmer nog dan de 16,5 die gemeld wordt.
Rond de 20 en morgen nog 15 hierquote:Op zondag 9 maart 2025 13:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag 16 graden, morgen bewolkt bij 8 graden hier
Dacht morgen 8 gradenquote:Op zondag 9 maart 2025 14:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Rond de 20 en morgen nog 15 hier
Echt intens jaquote:
Dit belooft wat voor de komende maandenquote:
Hier zijn ze stiekem best goed verbrand, zeker de vrouw. Maar ze kunnen niet bruin worden.. die gaan van wit naar vuurrood naar wit haha.quote:Op maandag 10 maart 2025 07:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ja, hier nog wel warm vandaag.
Ik ben dus al best bruin geworden, meer mensen die dat ook hebben?
Bij zo'n lage zonkracht/uv index word je ook amper bruin. Dat kan gewoon niet.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier zijn ze stiekem best goed verbrand, zeker de vrouw. Maar ze kunnen niet bruin worden.. die gaan van wit naar vuurrood naar wit haha.
Dat klopt niet. Ik ben echt bruin geworden.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bij zo'n lage zonkracht/uv index word je ook amper bruin. Dat kan gewoon niet.
Ze worden sowieso niet bruin, ook niet bij uv index 7. Overigens heb ik best wat 'verkleuring' bij mensen gezien, dus je stelling 'dat kan gewoon niet' lijkt me niet juist.quote:Op maandag 10 maart 2025 09:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bij zo'n lage zonkracht/uv index word je ook amper bruin. Dat kan gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |