abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 februari 2025 @ 14:59:33 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216807089
https://www.telegraaf.nl/(...)anders-volgt-ontslag.

Nou als ze dat hier doen, dan zitten er hier ook heel wat mensen in de problemen die al jaren betaald thuis blijven ,
als ex Payroll ambtenaar weet ik daar alles van

Vroeger hadden we een prikklok
Er is wel eens geopperd om dat weer in te stellen , maar was heeeeel snel onderuit gehaald
presentielijsten , ha ha haha
Bedrijfsarts ??// ha ha ha ha
quote:
Musk aan alle ambtenaren VS:

beantwoord mail, anders volgt ontslag

BERLIJN - Elon Musk, adviseur van de Amerikaanse president Donald Trump, komt zaterdag met een opvallende opdracht aan alle overheidsmedewerkers.
Ze moeten verslag uitbrengen van hun werkweek.
Doen ze dat niet, dan verliezen ze hun baan.

„In overeenstemming met de instructies van president Trump zullen alle federale werknemers binnenkort een e-mail ontvangen met het verzoek verslag te doen van wat ze de week ervoor hebben gedaan.

Als ze niet reageren, wordt dat beschouwd als ontslag”, aldus Musk op X.

Musk, de rijkste persoon ter wereld, is door Trump aangesteld om leiding te geven aan het nieuw opgerichte adviesorgaan DOGE, dat een einde moet maken aan „verspilling, fraude en misbruik” bij overheidsuitgaven.
Niet mijn topic.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 23 februari 2025 @ 15:03:50 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216807147
Waarom moet er worden vermeld steeds dat die Musk de rijkste persoon op aarde is? Wat ís het voor man? Volgens mij een vreemde eend in de bijt.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:11:11 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216807222
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom moet er worden vermeld steeds dat die Musk de rijkste persoon op aarde is? Wat ís het voor man? Volgens mij een vreemde eend in de bijt.
Blijkbaar zijn er mensen die dan denken dat je dan kijk op alles hebt en alles ook nog eens naar eer en geweten uitvoert. Nooit is er eens een rijke man in de geschiedenis geweest die oneerlijk is, blijkbaar. Het grappige is dat de juichende groep juist Soros van dit soort praktijken beschuldigde, terwijl hij nooit aan de knoppen heeft mogen zitten, niet eens in de buurt.

Misschien is het meer dat als je politiek als een voetbalwedstrijd ziet, je bij alles voor je team gaat juichen en daarbij allerlei dingen verzinnen om net te doen alsof het allemaal geniaal is. Rijk alleen is dus niet genoeg, hij moet ook nog eens aan 'jouw' kant staan en in dit geval zich voordoen als een soort Robin Hood, terwijl ie juist de Sherif of Nothingham is, schrijffout intended.
pi_216807363
Wie zet het in hun urenverantwoording als ze zes minuten ondeclareerbaar bezig waren door bijvoorbeeld naar de wc te gaan?
pi_216807376
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wie zet het in hun urenverantwoording als ze zes minuten ondeclareerbaar bezig waren door bijvoorbeeld naar de wc te gaan?
Ik neem mijn laptop mee zodat ik ook daar declarabel ben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 23 februari 2025 @ 15:33:29 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216807426
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je bijvoorbeeld op een klantenservice werkt dan moet je een afwezigheid langer dan 5 minuten soms met je leven verdedigen. In die 5 minuten moet je poepen, plassen en je koffie kunnen halen, volgens de mensen. Dat vaak ook nog tegen een heel laag loon en je kunt je voorstellen dat op zulke plekken het verloop gigantisch is.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:00:05 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216807823
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als je bijvoorbeeld op een klantenservice werkt dan moet je een afwezigheid langer dan 5 minuten soms met je leven verdedigen. In die 5 minuten moet je poepen, plassen en je koffie kunnen halen, volgens de mensen. Dat vaak ook nog tegen een heel laag loon en je kunt je voorstellen dat op zulke plekken het verloop gigantisch is.
De rechtse/oudlinkse droom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216807978
Iemand van jullie al gemaild naar DOGE met de grootst mogelijke onzin dat je kunt bedenken :') ?
Cindy De Vuyst
  zondag 23 februari 2025 @ 16:14:45 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216808033
wij hebben ook veel te veel regels hier

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 februari 2025 @ 16:16:58 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808094
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

Tijd dat de baas van Ahold daar eens even in gaat snijden met twee tieners...
  zondag 23 februari 2025 @ 16:20:55 #11
323876 michaelmoore
pi_216808186
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tijd dat de baas van Ahold daar eens even in gaat snijden met twee tieners...
we betalen ons scheel aan heffingen en zijn de hele dag druk met rare lijstjes van de overheid invullen omdat alle ambtenaren werk moeten hebben

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-02-2025 16:31:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 februari 2025 @ 16:21:49 #12
323876 michaelmoore
pi_216808207
quote:

[..]
Als je bijvoorbeeld op een klantenservice werkt dan moet je een afwezigheid langer dan 5 minuten soms met je leven verdedigen.

In die 5 minuten moet je poepen, plassen en je koffie kunnen halen, volgens de mensen.

Dat vaak ook nog tegen een heel laag loon en je kunt je voorstellen dat op zulke plekken het verloop gigantisch is.
dan ga je daar toch niet werken, ik was met 5 minuten weg , jas aan weg
pi_216808273
POLL
Cindy De Vuyst
pi_216808392
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we betalen ons scheel aan heffingen en zijn de hele dag druk met rare lijstjes van de overheid invullen omdat alle ambtenaren werk moeten hebben
'We'? Jij bent toch pensionado die de helft van de tijd in het buitenland zit?
  zondag 23 februari 2025 @ 16:33:04 #15
323876 michaelmoore
pi_216808409
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
'We'? Jij bent toch pensionado die de helft van de tijd in het buitenland zit?
nu ben ik een twee maand hier om jou te pesten.

maar voor jou , ik werk ook nog 3 dagen per week ,, dus morgen weer werken
pi_216808414
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nu ben ik een twee maand hier om jou te pesten
Alleen ben ik dan weer niet 'hier'.
pi_216808418
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik neem mijn laptop mee zodat ik ook daar declarabel ben.
Als je geen gezeik met je baas wilt hebben, geef je gewoon op dat je de hele dag declarabel was. Verder zal het hem meestal ook een worst wezen, zolang de klanten niet gaan klagen.

Managers hebben meestal liever een heleboel gezellige werknemers die niet te hard werken, dan een paar hele goede. In de productie is dat anders.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:34:01 #18
323876 michaelmoore
pi_216808421
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Alleen ben ik dan weer niet 'hier'.
ik heb daar ook glasvezel
  zondag 23 februari 2025 @ 16:36:45 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808449
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we betalen ons scheel aan heffingen en zijn de hele dag druk met rare lijstjes van de overheid invullen
Nou, ik heb het meerdere posts geprobeerd, maar ik heb het idee dat jij de comments niet eens leest. Ja lijkt je best te doen om vooral het punt van de comment totaal te negeren.

Niemand is tegen dingen meer efficiënt maken, het gaat erom hoe, door wie en waarom door diegene. En daarnaast kun je dan beter met een plan komen dan mensen wegtreiteren, snijden in vangnetten (ze allemaal stopzetten) en ga zo door.

Stel je bent iemand met een handicap, die door DEI gewoon kon gaan werken en zo bijdragen aan de maatschappij. Om ergens te kunnen werken moeten er op de werkplek enige veranderingen plaatsvinden, wat zijn steun had via de overheid. Nu kunnen die aanpassingen niet gedaan worden zonder de wil van de werkgever, en dus kan iemand met een handicap daar niet werken in de praktijk. Vervolgens is de medicatie ineens vele malen duurder geworden, maar ook is de financiële hulp stopgezet. Hoe gaat deze persoon weer werken of de huur betalen? Wat gaat er dan met zo'n persoon gebeuren? Daarnaast word je ook nog eens als een crimineel neergezet.

En dit is nog maar DEI, maar mensen met een goede diploma kunnen vast ergens werken zou je zeggen. Dat klopt, alleen als ze in massa's worden ontslagen en ze misschien al van loonstrook naar loonstrook leefden, ja, die komen linea recta in de problemen. Dat doet ook weer wat met een mens.

Nogmaals, niemand is tegen efficiency, maar nu moeten veel Amerikanen maar hopen dat Musk goede intenties heeft, ondanks dat hij al meerdere keren heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn. Hij heeft daarnaast directe belangen bij alles wat hij aan het wegsnijden is. Ook heeft hij geen oog voor de mens zelf, wat hij laat zien met zijn tirannieke manier van bedrijfsvoering. Ook dat heeft zo zijn uitwerking op mensen, je maakt misbruik van mensen op die manier, die erg afhankelijk zijn van hun salaris. In plaats van ervoor te zorgen dat deze mensen rechten hebben, probeert hij die rechten juist af te nemen. Vakbonden slopen, overuren niet uitbetalen, geen vrije dagen, geen minimumloon, ga zo maar door.

Dat kan echt op geen enkele manier als 'goed' worden gezien, het is je rijnste bedrog.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:39:11 #20
323876 michaelmoore
pi_216808487
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou, ik heb het meerdere posts geprobeerd, maar ik heb het idee dat jij de comments niet eens leest. Ja lijkt je best te doen om vooral het punt van de comment totaal te negeren.

Niemand is tegen dingen meer efficiënt maken, het gaat erom hoe, door wie en waarom door diegene. En daarnaast kun je dan beter met een plan komen dan mensen wegtreiteren, snijden in vangnetten (ze allemaal stopzetten) en ga zo door.

Stel je bent iemand met een handicap, die door DEI gewoon kon gaan werken en zo bijdragen aan de maatschappij. Om ergens te kunnen werken moeten er op de werkplek enige veranderingen plaatsvinden, wat zijn steun had via de overheid. Nu kunnen die aanpassingen niet gedaan worden zonder de wil van de werkgever, en dus kan iemand met een handicap daar niet werken in de praktijk. Vervolgens is de medicatie ineens vele malen duurder geworden, maar ook is de financiële hulp stopgezet. Hoe gaat deze persoon weer werken of de huur betalen? Wat gaat er dan met zo'n persoon gebeuren? Daarnaast word je ook nog eens als een crimineel neergezet.

En dit is nog maar DEI, maar mensen met een goede diploma kunnen vast ergens werken zou je zeggen. Dat klopt, alleen als ze in massa's worden ontslagen en ze misschien al van loonstrook naar loonstrook leefden, ja, die komen linea recta in de problemen. Dat doet ook weer wat met een mens.

Nogmaals, niemand is tegen efficiency, maar nu moeten veel Amerikanen maar hopen dat Musk goede intenties heeft, ondanks dat hij al meerdere keren heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn. Hij heeft daarnaast directe belangen bij alles wat hij aan het wegsnijden is.

Ook heeft hij geen oog voor de mens zelf, wat hij laat zien met zijn tirannieke manier van bedrijfsvoering. Ook dat heeft zo zijn uitwerking op mensen, je maakt misbruik van mensen op die manier, die erg afhankelijk zijn van hun salaris. In plaats van ervoor te zorgen dat deze mensen rechten hebben, probeert hij die rechten juist af te nemen. Vakbonden lopen, overuren niet uitbetalen, geen vrije dagen, geen minimumloon, ga zo maar door.

Dat kan echt op geen enkele manier als 'goed' worden gezien, het is je rijnste bedrog.
j a met zulke rhetoric onstaat dus een overschot aan ambtenaren

je kunt niet en de vis en het haakje sparen
  zondag 23 februari 2025 @ 16:40:33 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
j a met zulke rhetoric onstaat dus een overschot aan ambtenaren

je kunt niet en de vis en het haakje sparen
pi_216808539
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je geen gezeik met je baas wilt hebben, geef je gewoon op dat je de hele dag declarabel was. Verder zal het hem meestal ook een worst wezen, zolang de klanten niet gaan klagen.

Managers hebben meestal liever een heleboel gezellige werknemers die niet te hard werken, dan een paar hele goede. In de productie is dat anders.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216808576
quote:

[..]
Musk wil vast weten hoe het zit met jouw stoelgang. Heb je al een mail gestuurd?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_216808581
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:14 schreef michaelmoore het volgende:

Dat probleem los je niet op door een random percentage ambtenaren te ontslaan. Het enige wat je dan krijgt is teveel regels die selectief worden toegepast.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:46:17 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808582
quote:
11s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Musk wil vast weten hoe het zit met jouw stoelgang. Heb je al een mail gestuurd?
Ik zit al meer dan een half jaar met mijn stoel in de gang. Misschien willen ze mij weghebben.
  zondag 23 februari 2025 @ 16:48:06 #26
323876 michaelmoore
pi_216808606
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat probleem los je niet op door een random percentage ambtenaren te ontslaan. Het enige wat je dan krijgt is teveel regels die selectief worden toegepast.
met teveel regels en teveel ambtenaren dan draait een belastingdienst vast in zichzelf, ook door de politiek die veel teveel regeltjes verzint

niemand bij de belastingdienst weet nog hoe het zit en niemand weet nog waar iets staat
  zondag 23 februari 2025 @ 16:49:07 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216808616
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met teveel regels en teveel ambtenaren dan draait een belastingdienst vast in zichzelf
Niets tussen 0 en 100.
pi_216808697
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 14:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Doe dat eens. We wachten nog.
Als jij jezelf wil laten kennen als enorme domme lul, be my guest.
pi_216808710
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij jezelf wil laten kennen als enorme domme lul, be my guest.
We blijven wachten.
pi_216808787
quote:

[..]

Nogmaals, niemand is tegen efficiency, maar nu moeten veel Amerikanen maar hopen dat Musk goede intenties heeft, ondanks dat hij al meerdere keren heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn. Hij heeft daarnaast directe belangen bij alles wat hij aan het wegsnijden is. Ook heeft hij geen oog voor de mens zelf, wat hij laat zien met zijn tirannieke manier van bedrijfsvoering. Ook dat heeft zo zijn uitwerking op mensen, je maakt misbruik van mensen op die manier, die erg afhankelijk zijn van hun salaris. In plaats van ervoor te zorgen dat deze mensen rechten hebben, probeert hij die rechten juist af te nemen. Vakbonden slopen, overuren niet uitbetalen, geen vrije dagen, geen minimumloon, ga zo maar door.

Tja, dit uiteraard allemaal een kwestie van perspectief. Ik kan mij goed voorstellen dat dit door linksgeoriënteerde mensen als verschrikkelijk wordt beschouwd, maar veel rechtsgeoriënteerde Amerikanen zien dit weer totaal anders.

Je haalt hier bijvoorbeeld ook vakbonden en tevens een minimumloon aan, dat is simpelweg niet iets waar elke Amerikaan een voorstander van is. Sterker nog, zo is maar 9% van alle Amerikanen is lid van een vakbond (bron).

Ten slotte gaat het er ook enorm om wie zulke veranderingen implementeert, ook dit geef je al aan in je post, en we weten dat alles wat Trump doet per definitie tot geschreeuw en gejammer weet te leiden bij de linkerflank van het politieke spectrum.

De realiteit is een reorganisatie is heel normaal, snoeien in de Amerikaanse overheid is ook begrijpelijk gezien hoe deze zijn gegroeid de afgelopen decennia. Kortom, het is toch echt een verschil van visie, waar jij jouw visie als de enige juiste probeert te presteren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216808857
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit uiteraard allemaal een kwestie van perspectief. Ik kan mij goed voorstellen dat dit door linksgeoriënteerde mensen als verschrikkelijk wordt beschouwd, maar veel rechtsgeoriënteerde Amerikanen zien dit weer totaal anders.

Je haalt hier bijvoorbeeld ook vakbonden en tevens een minimumloon aan, dat is simpelweg niet iets waar elke Amerikaan een voorstander van is. Sterker nog, zo is maar 8% van alle Amerikanen is lid van een vakbond (bron).

Ten slotte gaat het er ook enorm om wie zulke veranderingen implementeert, ook dit geef je al aan in je post, en we weten dat alles wat Trump doet per definitie tot geschreeuw en gejammer weet te leiden bij de linkerflank van het politieke spectrum.

De realiteit is een reorganisatie is heel normaal, snoeien in de Amerikaanse overheid is ook begrijpelijk gezien hoe deze zijn gegroeid de afgelopen decennia. Kortom, het is toch echt een verschil van visie, waar jij jouw visie als de enige juiste probeert te presteren.
Ik zie twee miljardairs die medewerkers als uitschot behandelen. Mensen die niet in de miljardairs klasse zitten en dat goedpraten vind ik aan de ene kant lachwekkend en aan de andere kant kijk ik er met minachting naar omdat ze dit soort gedrag mogelijk maken.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:07:24 #32
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216808868
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan ga je daar toch niet werken, ik was met 5 minuten weg , jas aan weg
Nog net declarabel dus, ouwe vos ^O^
pi_216808887
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie twee miljardairs die medewerkers als uitschot behandelen. Mensen die niet in de miljardairs klasse zitten en dat goedpraten vind ik aan de ene kant lachwekkend en aan de andere kant kijk ik er met minachting naar omdat ze dit soort gedrag mogelijk maken.
Er wordt medewerkers in een mail gevraagd wat hun takenpakket is, dat is niet mensen als uitschot behandelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:09:05 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216808898
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wordt medewerkers in een mail gevraagd wat hun takenpakket is, dat is niet mensen als uitschot behandelen.
Claimen dat ze ontslagen worden als ze niet reageren wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216808914
quote:

[..]

Je haalt hier bijvoorbeeld ook vakbonden en tevens een minimumloon aan, dat is simpelweg niet iets waar elke Amerikaan een voorstander van is. Sterker nog, zo is maar 8% van alle Amerikanen is lid van een vakbond (bron).

Weet je nog, dat musk al zijn managers opdracht had gegeven om (als ik het goed herinner) 20% van al hun werknemers te ontslaan. 1 daarvan weigerde, de manager die over de snelladers ging, dus heeft hij toen die hele afdeling gesloten. Dat is hij nu ook met alle ministeries aan het doen. De ministeries waar hij of Trump een hekel aan hebben worden opgeheven, de rest drastisch uitgedund. Het heeft dus niet zo veel nut om tegen te stribbelen.

Zoals @Vis1980 ook al aan heeft gegeven, zitten die ambtenaren daar met een reden. Vaak om de bevolking te helpen. Ook tegen nietsontziende bedrijven. Dus als je 2 biljoen wilt besparen, krijgt de bevolking veel minder bijstand en het bedrijfsleven veel minder tegenstand. Het recht van de sterkste rijkste.
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:11:24 #36
pi_216808930
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Weet je nog, dat musk al zijn managers opdracht had gegeven om (als ik het goed herinner) 20% van al hun werknemers te ontslaan. 1 daarvan weigerde, de manager die over de snelladers ging, dus heeft hij toen die hele afdeling gesloten. Dat is hij nu ook met alle ministeries aan het doen. De ministeries waar hij of Trump een hekel aan hebben worden opgeheven, de rest drastisch uitgedund. Het heeft dus niet zo veel nut om tegen te stribbelen.

Zoals @:Vis1980 ook al aan heeft gegeven, zitten die ambtenaren daar met een reden. Vaak om de bevolking te helpen. Ook tegen nietsontziende bedrijven. Dus als je 2 biljoen wilt besparen, krijgt de bevolking veel minder bijstand en het bedrijfsleven veel minder tegenstand. Het recht van de sterkste rijkste.
Zelfs als je een efficiëntie slag wil maken is dit niet de manier.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216808936
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Claimen dat ze ontslagen worden als ze niet reageren wel
Dat gaat een paar stappen te ver inderdaad, dat ben ik helemaal met je eens.

Maar dan is het dus meer de eventuele maatregel voor het niet reageren op de mail, dan de mail zelf, die het probleem is.
pi_216808961
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Maar dan is het dus meer de eventuele maatregel voor het niet reageren op de mail, dan de mail zelf, die het probleem is.
Ze moeten blijkbaar ook aangeven of ze thuis of op kantoor werken. Volgende stap: terug naar kantoor of oprotten. Dat scheelt ook weer een heleboel salarissen.
pi_216808969
quote:

De realiteit is een reorganisatie is heel normaal
Niemand zegt ook dat dat het niet is. De manier waarop is alleen wat raar, maar goed, dat krijg je als je een reorganisatie op keta doet.
pi_216808981
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Zoals @:Vis1980 ook al aan heeft gegeven, zitten die ambtenaren daar met een reden. Vaak om de bevolking te helpen. Ook tegen nietsontziende bedrijven. Dus als je 2 biljoen wilt besparen, krijgt de bevolking veel minder bijstand en het bedrijfsleven veel minder tegenstand. Het recht van de sterkste rijkste.
Tja, dit is weer het links-rechts verschil in wereldbeeld.

Want niet iedereen is namelijk van mening dat alle ambtenaren nodig zijn en per definitie de bevolking helpen, een aanzienlijk aantal maakt zich ook schuldig aan activisme (ondermijnen daarmee de democratie) en ook staan overheden niet bekend om hun efficiëntie.
pi_216808992
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Reageer binnen twee dagen en anders ben je ontslagen. Lachen als je ziek bent, of een hele volle mailbox hebt of 30 andere redenen.

En zouden hun leidinggevenden niet moeten weten wat ze uitvoeren? Omgedraaide wereld dat een medewerker het bestaan van zijn functie moet gaan verdedigen. En als klapper: no way dat DOGE genoeg mensen heeft om miljoenen mails te analyseren dus dit gaat gewoon door Elon zijn AI machine heen. Ontslagen door fucking Grox.

Dus verklein lekker verder. Na het goedpraten van opgegraven lijken als afval rondstrooien is dit klein bier.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:15:08 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216808993
Ik neem aan dat we dit binnenkort in Nederland ook gaan krijgen. Volgens het regeerakkoord moet er immers binnen deze regeerperiode nog 22% van het ambtenarenapparaat uit en daar zijn ze nog niet aan begonnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_216808995
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Niemand zegt ook dat dat het niet is. De manier waarop is alleen wat raar, maar goed, dat krijg je als je een reorganisatie op keta doet.
En vind dat je zelf de enige bent die zinnig werk doet.
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:15:29 #44
pi_216809000
quote:

[..]

Dat is voor mij de crux, Musk voert zijn opdracht uit. Daar kun je over twisten en tobben, maar de manier waarop is echt niet zuiver.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:16:24 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216809006
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is voor mij de crux, Musk voert zijn opdracht uit.
Nah, het lijkt toch verdacht veel op een opdracht die hij aan zichzelf heeft gegeven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:17:06 #46
pi_216809021
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:15 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem aan dat we dit binnenkort in Nederland ook gaan krijgen. Volgens het regeerakkoord moet er immers binnen deze regeerperiode nog 22% van het ambtenarenapparaat uit en daar zijn ze nog niet aan begonnen.
De politie is de grootste werkgever, daar kunnen er best wel wat van weg.
pi_216809022
quote:
Na het regeerakkoord ook niks meer van vernomen. Ook niet welke regels ze gaan afschaffen om het mogelijk te maken. Volgens mij gaat het neerkomen op fantasie cijfers om op papier de begroting rond te hebben.
pi_216809026
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze moeten blijkbaar ook aangeven of ze thuis of op kantoor werken. Volgende stap: terug naar kantoor of oprotten. Dat scheelt ook weer een heleboel salarissen.
En ook daar zie ik geen probleem in, waarom mag het niet duidelijk zijn of mensen thuiswerken of op kantoor? Daarnaast zal het wisselen wat organisaties prefereren en daar is simpelweg niet bij elke organisatie evenveel keuzevrijheid.

De nieuwe regering-Trump wil mensen op kantoor hebben, dan moet je je daar als ambtenaar in gaan schrikken of een andere baan zoeken.
quote:

[..]
Dat is voor mij de crux, Musk voert zijn opdracht uit. Daar kun je over twisten en tobben, maar de manier waarop is echt niet zuiver.
Prima, dat vind ik begrijpelijke kritiek. Maar de kritiek bij velen gaat toch wat verder dan dat.
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:17:53 #49
pi_216809033
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nah, het lijkt toch verdacht veel op een opdracht die hij aan zichzelf heeft gegeven.
Eens hoor, hij zal het zien als "zijn" opdracht ja.
pi_216809102
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit is weer het links-rechts verschil in wereldbeeld.

Want niet iedereen is namelijk van mening dat alle ambtenaren nodig zijn en per definitie de bevolking helpen, een aanzienlijk aantal maakt zich ook schuldig aan activisme (ondermijnen daarmee de democratie) en ook staan overheden niet bekend om hun efficiëntie.
De efficiëntie van de vrije markt gaat over het vermogen om geld van onder naar boven te pompen. Die ambtenaren zitten dan in de weg: ze maken dat moeilijker voor bedrijven, door ze aan allerlei regels te houden en verplaatsten een gedeelte van het geld weer terug naar de bevolking.

Wat ze meestal over het hoofd zien is, dat hoe minder geld de bevolking heeft, hoe minder ze aan het bedrijfsleven kunnen betalen. Als je alle salarissen halveert, halveer je ook alle winsten.
  Trouwste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 17:26:27 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_216809150
De grensrechter van ons eerste vroeg tijdens de ledenvergadering waarom de mosterd in de kantine 5 cent duurder was geworden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 23 februari 2025 @ 17:29:15 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216809185
quote:

[..]

Als hij claimt dat je ontslagen wordt als je niet op zijn mail reageert dan is het geen "eventuele maatregel", dan is het gewoon dreigen met ontslag.

Dat hij daarmee ver buiten zijn boekje gaat en een ontslag waarschijnlijk geen stand houdt voor de rechter doet daar niet aan af, hij dreigt gewoon.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 februari 2025 @ 17:30:35 #53
323876 michaelmoore
pi_216809208
quote:
sturen ze weer de dure en de goede weg
pi_216809216
De tweet:

twitter

De email:

quote:
Ze moeten verslag uitbrengen van hun werkweek.
quote:
„In overeenstemming met de instructies van president Trump zullen alle federale werknemers binnenkort een e-mail ontvangen met het verzoek verslag te doen van wat ze de week ervoor hebben gedaan.
Is het nou zo moeilijk voor de pers om dit correct te vertalen? Ze moeten niet "verslag uitbrengen van hun werkweerk" of "verslag doen van wat ze hebben gedaan". Ze moeten verslag doen van wat ze de week ervoor voor elkaar hebben gekregen (got done) / hebben bereikt (accomplished).

Vertellen wat je hebt gedaan is niet heel bijzonder (hoewel in veel gevallen overbodig extra werk) . Opsommen wat je bereikt hebt/voor elkaar hebt gekregen (minimaal 5 punten) is een stuk venijniger en cynischer en een opmaat naar meer ontslagen als het antwoord meneer Musk niet bevalt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:32:02 #55
323876 michaelmoore
pi_216809232
quote:

[..]
jijj hiij heeft het zelf verzonnen, omdat de vergunningverlening van de FAA voor space X zo stroef liep
  zondag 23 februari 2025 @ 17:32:20 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809236
quote:

[..]
Hij is niet eens bevoegd. En heeft zelf op allerlei manieren belangen in wat ie allemaal in handen heeft. Dat is geen verschil in rechts en links, dat is het verschil in democratie en dictatuur.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:32:39 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809240
quote:

[..]
Heeft gekocht zelfs.
pi_216809241
Volkomen normale reorganisatie, iedereen die hier vragen bij heeft is gewoon links.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:33:03 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809246
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik lees juist overal dat de politie niets doet en dat er te weinig blauw op straat is.
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:33:54 #60
pi_216809259
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik lees juist overal dat de politie niets doet en dat er te weinig blauw op straat is.
Zitten allemaal op FOK!
  zondag 23 februari 2025 @ 17:34:10 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216809267
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En vervolgens nog harder huilen dat er geen boeven gepakt worden...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Forum Admin zondag 23 februari 2025 @ 17:34:43 #62
pi_216809273
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij is niet eens bevoegd. En heeft zelf op allerlei manieren belangen in wat ie allemaal in handen heeft. Dat is geen verschil in rechts en links, dat is het verschil in democratie en dictatuur.
Ik weet het. Hij kan niet eens politiek ter verantwoording worden geroepen omdat hij geen deel uitmaakt van Trumps administratie.
pi_216809291
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:29 schreef Leandra het volgende:
Dat hij daarmee ver buiten zijn boekje gaat en een ontslag waarschijnlijk geen stand houdt voor de rechter doet daar niet aan af, hij dreigt gewoon.
Dan vervangt Trump toch gewoon die rechters.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:38:15 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809312
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik weet het. Hij kan niet eens politiek ter verantwoording worden geroepen omdat hij geen deel uitmaakt van Trumps administratie.
Daarom snap ik werkelijk niet waarom er net wordt gedaan alsof dit doodnormaal is. Dan snapt zo iemand totaal niet wat onze Westerse waarden zijn, die rechtsstaat en grondwet is niet voor niets opgezet. Met andere woorden: het klinkt alsof zo iemand het Westen haat.
pi_216809331
In 5 bulletpoints zodat het makkelijker door AI beoordeeld kan worden natuurlijk :')
pi_216809334
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:26 schreef tong80 het volgende:
De grensrechter van ons eerste vroeg tijdens de ledenvergadering waarom de mosterd in de kantine 5 cent duurder was geworden.

Wat kost bij jullie nu een patat met een kaassouffle?
.
pi_216809360
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daarom snap ik werkelijk niet waarom er net wordt gedaan alsof dit doodnormaal is. Dan snapt zo iemand totaal niet wat onze Westerse waarden zijn, die rechtsstaat en grondwet is niet voor niets opgezet. Met andere woorden: het klinkt alsof zo iemand het Westen haat.
Wat Musk doet is niet tegen de wet, omdat nog niemand op het idee was gekomen dat iemand dat zomaar zou doen. Er is geen wet die het verbied.

Er zijn vast wel een heleboel wetten die er indirect iets over zeggen en die je er dan bij kunt slepen. Maar dan gaat het heel lang duren voor er wat gebeurt.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:42:23 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809375
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:39 schreef Raw85 het volgende:
In 5 bulletpoints zodat het makkelijker door AI beoordeeld kan worden natuurlijk :')
Het Witte Huis zegt dat hij geen functie heeft, dus sinds wanneer is Musk ineens hun baas?
  zondag 23 februari 2025 @ 17:45:41 #69
323876 michaelmoore
pi_216809425
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
politie die gaat zo snel ze kunnen op kantoor zitten dat verdient altijd beter
  zondag 23 februari 2025 @ 17:46:55 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216809446
quote:

[..]

En zelfs als je reageert gaat een AI bepalen of je antwoord goed genoeg is. Die gaat even over het lot van miljoenen werkenden bepalen. Je krijgt daar straks zoveel randomheid. Probeer eens met de fok AI @Nova te praten. Die antwoorden zijn echt niet altijd logisch. Straks krijg je supernuttige mensen die eruit moeten, en de daadwerkelijke neusvreters die mooi antwoord hebben opgeschreven en mogen blijven.
pi_216809455
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De tweet:

[ x ]

De email:

[ afbeelding ]
[..]
[..]
Is het nou zo moeilijk voor de pers om dit correct te vertalen? Ze moeten niet "verslag uitbrengen van hun werkweerk" of "verslag doen van wat ze hebben gedaan". Ze moeten verslag doen van wat ze de week ervoor voor elkaar hebben gekregen (got done) / hebben bereikt (accomplished).

Vertellen wat je hebt gedaan is niet heel bijzonder (hoewel in veel gevallen overbodig extra werk) . Opsommen wat je bereikt hebt/voor elkaar hebt gekregen (minimaal 5 punten) is een stuk venijniger en cynischer en een opmaat naar meer ontslagen als het antwoord meneer Musk niet bevalt.
Dus als je 's maandags niet werkt, zie je het pas als het te laat is.

Het is ook zo summier, dat heel veel mensen het niet zullen begrijpen.
pi_216809460
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat Musk doet is niet tegen de wet, omdat nog niemand op het idee was gekomen dat iemand dat zomaar zou doen. Er is geen wet die het verbied.

Er zijn vast wel een heleboel wetten die er indirect iets over zeggen en die je er dan bij kunt slepen. Maar dan gaat het heel lang duren voor er wat gebeurt.
Zo werkt privaatrecht (je mag ALLES tenzij bij wet verboden).

Bestuursrecht werkt net andersom: een overheidsorgaan mag in beginsel NIETS, tenzij het in wet of regelgeving is bepaald.
.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:49:21 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809473
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
politie die gaat zo snel ze kunnen op kantoor zitten dat verdient altijd beter
Ja, dat dekt de hele lading... En dan gaan ze zeker allemaal baantjes doen die eigenlijk helemaal geen zin hebben...
pi_216809489
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Bestuursrecht werkt anders: een overheidsorgaan mag in beginsel NIETS, tenzij het bij wet is geregeld.
Interessant. Dat wist ik niet. Maar Musk werkt niet voor de overheid, hij is een soort consultancybureau, zoals een McKinsey, dat in opdracht van de president de overheid reorganiseert.
pi_216809492
Gelijk in Nederland ook invoeren dit.
pi_216809496
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant. Dat wist ik niet. Maar Musk werkt niet voor de overheid, hij is een soort consultancybureau, zoals een McKinsey, dat in opdracht van de president de overheid reorganiseert.
Ambtenaren wel.
.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:51:48 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809499
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Zo werkt privaatrecht.

Bestuursrecht werkt anders: een overheidsorgaan mag in beginsel NIETS, tenzij het in wet of regelgeving is bepaald.
Ik voorspel een enorme toename in criminaliteit, overleden mensen die het niet meer konden betalen en het aantal daklozen.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:52:30 #78
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809507
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Precies, want als hij officieel is, dan moet hij vanwege belangenverstrengeling zijn bedrijven opgeven.
  zondag 23 februari 2025 @ 17:53:04 #79
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216809516
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:51 schreef jakosi het volgende:
Hallo Jakosi,

De AI bot heeft bepaald dat je een niksnut bent. Je bent ontslagen kut!

Gr gr. Je baas
pi_216809636
quote:
Aldus een überproductieve Fok!ker met een productieve output waar je U tegen zegt. :Y

Hoe was het ook alweer? 80% van de werknemers vindt zich bij de beste 20% horen? :')
  Trouwste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 18:03:22 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_216809687
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Wat kost bij jullie nu een patat met een kaassouffle?
Te duur qua geld dat het kost. ;) Maar ik trek me er niks meer van aan. Geld laat ik rollen en elke week paling of kipdijen. ;)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216809716
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Aldus een überproductieve Fok!ker met een productieve output waar je U tegen zegt. :Y

Hoe was het ook alweer? 80% van de werknemers vindt zich bij de beste 20% horen? :')
"Ik ben veel beter in mijn bullshit job dan mijn collega's!"
pi_216809841
quote:
Wat invoeren, dat we naar Geert moeten mailen wat we de afgelopen week bereikt hebben?
  zondag 23 februari 2025 @ 18:14:51 #84
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216809884
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat invoeren, dat we naar Geert moeten mailen wat we de afgelopen week bereikt hebben?
Nee, dat gaat Musk dan ook met zijn AI doen.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:32:47 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216810136
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:04 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
"Ik ben veel beter in mijn bullshit job dan mijn collega's!"
Nou misschien moeten we ook een Afrikaan inhuren om te gaan snijden in banen. Ben benieuwd naar hun lovende reacties.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:33:57 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216810151
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit is weer het links-rechts ver
Waarom moet het altijd een links/rechts discussie zijn. Dat doen je maatjes eagles chivas en epicbeardman ook altijd.

De rest nooit. Ik vraag me af waarom.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216810189
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom moet het altijd een links/rechts discussie zijn. Dat doen je maatjes eagles chivas en epicbeardman ook altijd.

Dit gaat ook veel verder dan het eeuwige links/rechts hokjes denken.

Dit gaat over de totale afbraak van de rechtsstaat en het zich toe eigenen van de totale macht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:38:04 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216810203
quote:

[..]

Lekker polariseren, hokjesdenken en met poep gooien naar de 'tegenpartij'. Kortzichtig en primitief.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216810232
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou misschien moeten we ook een Afrikaan inhuren om te gaan snijden in banen. Ben benieuwd naar hun lovende reacties.
In de vorige eeuw verlaagde de overheid de werkloosheid door infrastructuur aan te leggen. Daar hebben we tegenwoordig die bullshit baantjes voor. En dat is maar goed ook, want rechts vind de overheid altijd te groot en wil dat geld rechtstreeks aan het bedrijfsleven geven. Dus anders zouden ze allemaal op straat staan.

En infrastructuur aanleggen kan ook niet meer, want dat kost geld en daar moet je goedkope buitenlanders voor importeren.

Maar zo ver hebben Trump, Musk en hun kiezers er niet over nagedacht.
pi_216810385
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja, er kan beter vermeld worden dat het een migrant is.
Bovendien is het zeer de vraag of ie nog wel de rijkste is, de aandelen kelderen gestaag namelijk.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 23 februari 2025 @ 18:55:40 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_216810471
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:49 schreef 215 het volgende:

[..]
Ja, er kan beter vermeld worden dat het een migrant is.
...
Omdat hij wit is, lijkt expat mij correcter.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 23 februari 2025 @ 18:57:16 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216810497
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Omdat hij wit is
, lijkt expat mij correcter.
Whut? :?
En een expat is slechts tijdelijk gestationeerd in een ander land.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216810847
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
We blijven wachten.
Nee, alleen domme lullen die mijn post niet kunnen begrijpen.
pi_216811048
quote:
Nou, ik heb het meerdere posts geprobeerd, maar ik heb het idee dat jij de comments niet eens leest.
Doet gewoon zijn eigen ding. Eigen bubble. Er zijn hier ook running gags over wat de stokpaardjes zijn. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216811090
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je begrijpt jezelf niet want je kunt geen onderbouwing geven in wat Musk na al het gedebunk nog werkelijk uitzonderlijk maakt, op het gegeven na dat het een briljante subsidieslurpende oplichter is.
pi_216811134
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 18:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zou Geert Faber zo'n grote vernedering aan willen doen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216811137
Meneer Roark zit met een gigantische stijve pompzwengel in de broek dat men "eindelijk" de overheid eens gaat runnen als een bedrijf.

Men kan dan enkel denken in de zeer primitieve vorm van "output". Gij zult produceren.

Dat er allerhande zaken geregeld moeten worden is buiten de scoop.

Je kunt de overheid m.i. niet en gewoon nooit runnen als een bedrijf. Het is een enorme denkfout dit.
pi_216811147
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een enorm zwaktebod Vemmer. :)
pi_216811176
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Reageer binnen twee dagen en anders ben je ontslagen. Lachen als je ziek bent, of een hele volle mailbox hebt of 30 andere redenen.

En zouden hun leidinggevenden niet moeten weten wat ze uitvoeren? Omgedraaide wereld dat een medewerker het bestaan van zijn functie moet gaan verdedigen. En als klapper: no way dat DOGE genoeg mensen heeft om miljoenen mails te analyseren dus dit gaat gewoon door Elon zijn AI machine heen. Ontslagen door fucking Grox.

Dus verklein lekker verder. Na het goedpraten van opgegraven lijken als afval rondstrooien is dit klein bier.
Wat wat?
  zondag 23 februari 2025 @ 20:21:06 #100
323876 michaelmoore
pi_216811493
nou dat werknemers naar hun werk moeten gaan daar kan ik wel in mee
pi_216811536
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:21 schreef michaelmoore het volgende:
nou dat werknemers naar hun werk moeten gaan daar kan ik wel in mee
Ik denk dat er redelijk wat mensen zijn die thuis een stuk productiever zijn dan op kantoor.
  zondag 23 februari 2025 @ 20:26:36 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216811549
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik denk dat er redelijk wat mensen zijn die thuis een stuk productiever zijn dan op kantoor.
Daarnaast heb je ook nog te maken met het fileprobleem en uitstoot,
  zondag 23 februari 2025 @ 20:27:14 #103
323876 michaelmoore
pi_216811554
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:25 schreef Raw85 het volgende:

[..]
dondert niet
naar ketoor

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-02-2025 01:49:45 ]
  zondag 23 februari 2025 @ 20:28:17 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216811564
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dondert niet
naar kantoor
Musk is natuurlijk ook op het kantoor van Tesla, als ie tegelijkertijd in the Treasury neust.
pi_216811586
Trump is ook meer thuis dan in het Witte Huis.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 23 februari 2025 @ 20:33:50 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216811601
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:31 schreef recursief het volgende:
Trump is ook meer thuis dan in het Witte Huis.
Lekker golfen.
  zondag 23 februari 2025 @ 20:35:05 #107
38496 Perrin
pi_216811610
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lekker golfen.
Luie burger king, die Trump.
  zondag 23 februari 2025 @ 20:49:13 #108
38496 Perrin
pi_216811752
Benieuwd hoeveel mail hij krijgt.
twitter
  Trouwste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 20:56:50 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_216811826
Enge beelden net van Musk. Bizar. :{

zondag 23 februari 2025 @ 21:00:51 #110
323876 michaelmoore
pi_216811870
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:56 schreef tong80 het volgende:
Enge beelden net van Musk. Bizar. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 23-02-2025 21:06:07 ]
pi_216811901
quote:
11s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat wat?
De idf heeft 16 begraafplaatsen gesloopt en op sommige plekken de lijken bovengronds achtergelaten. Howard heeft nogal wat moeite met daar wat negatiefs over zeggen. CNN had er een filmpje van gemaakt met de mensen in lijkdoeken en zichtbare beenderen.
  Trouwste user 2022 zondag 23 februari 2025 @ 21:07:21 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_216811932
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 21:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 21:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik was aan het lezen en zie nu een heel ander fragment.

Truste,

zondag 23 februari 2025 @ 21:15:26 #113
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_216811993
Musk en Trump. Wat een shitshow :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 23 februari 2025 @ 21:29:57 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216812125
quote:
9s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:49 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd hoeveel mail hij krijgt.
[ x ]
Computervirus coming in 5....4....3..
pi_216812798
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Een enorm zwaktebod Vemmer. :)
Ik zou zeggen lees terug en je zal het zien. Of niet, maar dan mag je zelf de conclusie trekken…
  zondag 23 februari 2025 @ 23:06:04 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216812919
Wie van jullie is Ferdinand?

twitter

Ik ga denk ik ook een mailtje sturen met mijn spam ontvang mail account :)
  zondag 23 februari 2025 @ 23:22:12 #117
323876 michaelmoore
pi_216812991
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 23:06 schreef Momo het volgende:

[ x ]

ik heb het idee dat er 1.000.000 mailtjes binnenkomen en zonder personeelsnummer of social security nummer gaan ze zo de spam delete box in
pi_216813061
Cindy De Vuyst
  zondag 23 februari 2025 @ 23:37:36 #119
38496 Perrin
pi_216813071
quote:
Lekker bezig, Piet.
pi_216813237
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:26 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Daarnaast heb je ook nog te maken met het fileprobleem en uitstoot,
Tesla's hebben geen uitstoot.
.
pi_216813239
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 20:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dondert niet
naar kantoor
Potje stiften? :P
.
  maandag 24 februari 2025 @ 01:52:33 #122
323876 michaelmoore
pi_216813264
Ze doen het niet

maandag 24 februari 2025 @ 02:16:37 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216813298
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 01:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Tesla's hebben geen uitstoot.
Even opletten, ik heb het over thuiswerkende mensen, waarvan uiteraard maar een klein procent een Tesla heeft. ;)
  maandag 24 februari 2025 @ 02:25:24 #124
323876 michaelmoore
pi_216813316
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 02:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Even opletten, ik heb het over thuiswerkende mensen, waarvan uiteraard maar een klein procent een Tesla heeft. ;)
velen hebben net als hier hun job uitgezocht vanwege het thuiswerken , is dat een garantie , of niet
pi_216813353
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 02:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Even opletten, het is Musk, binnen 10 jaar rijdt iedereen in een Tesla (lees: moet in een Tesla rijden, anders word je ontslagen).
.
pi_216813666
quote:
Hoezo? Omdat jij anders niks te doen hebt?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216813693
quote:

[ x ]

Lol en dan gewoon in het Nederlands. :D

Pak maar een Google translate erbij.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216814753
quote:

[..]

Dat is omdat het ook een links-rechts discussie is. En ik en de users die jij noemt zijn lang niet de enige die dit benoemen.

Kijk bijvoorbeeld eens welke users zich hier druk over maken, dat zijn voornamelijk progressief linkse users, de duimpjes op jouw post zijn hier ook een bevestiging van. Daarnaast is het Amerikaanse landschap natuurlijk over beide helften van het politieke spectrum gepolariseerd, aangewakkerd door de radicalisatie van de linkerhelft de afgelopen tien jaar.
pi_216814843
'ik maak er geen links-rechts discussie van, dat doen die linksen die hier op reageren juist!!'

:')
  maandag 24 februari 2025 @ 16:53:37 #130
323876 michaelmoore
pi_216819724
quote:

[..]

gehandicapten mensen hebben echt wel rechten, en ik weet niet wat DEI met een handicap is
veranderingen op de werkplek met steun van de overheid, ja dan ben je me kwijt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-02-2025 17:05:15 ]
pi_216819805
Ik snap het probleem niet. Wanneer je gewoon productief met je werk bezig bent heb je deze mail in 2 minuten beantwoord.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 24 februari 2025 @ 17:07:49 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216819911
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik snap het probleem niet. Wanneer je gewoon productief met je werk bezig bent heb je deze mail in 2 minuten beantwoord.
Oh, dus als jij werk doet waarvan je niet zomaar alles met mensen mag delen dan is het prima als iemand dat namens de president eist en die krijgt dan ook gewoon de antwoorden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 17:08:17 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216819917
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hallo Kapitein_Scheurbuik,

De AI bot heeft bepaald dat je antwoord ons niet bevalt. Je bent ontslagen kut!

Gr gr. Je baas Elon
pi_216819955
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh, dus als jij werk doet waarvan je niet zomaar alles met mensen mag delen dan is het prima als iemand dat namens de president eist en die krijgt dan ook gewoon de antwoorden?
Je hoeft toch niet "alles" te delen? Wanneer jouw werk zo ontzettend geheim is dat je er "niks" van mag delen sta je ook niet op een algemene mailinglist.

Daarbij staat er in de mail letterlijk geen classified informatie te delen. Dus wat is precies het probleem?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 24 februari 2025 @ 17:19:18 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216820041
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je hoeft toch niet "alles" te delen? Wanneer jouw werk zo ontzettend geheim is dat je er "niks" van mag delen sta je ook niet op een algemene mailinglist.

Daarbij staat er in de mail letterlijk geen classified informatie te delen. Dus wat is precies het probleem?
Beste Elon,

Maandag: Classified
Dinsdag: Classified
Woensdag: Classified
Donderdag: Classified
Vrijdag: Classified

Lieve groet, Leandra
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 17:31:33 #136
323876 michaelmoore
pi_216820126
quote:
het is ook heel eenvouding om je hoofd in een strop te steken als je op een schavot staat, dat wil niet zeggen dat je daar al teveel haast mee moet hebben, en het beste is om dat moment een poosje uit te stellen en als blijkt dat anderen het ook niet doen dan zou ik het ook maar niet doen,
pi_216820176
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beste Elon,

Maandag: Classified
Dinsdag: Classified
Woensdag: Classified
Donderdag: Classified
Vrijdag: Classified

Lieve groet, Leandra
Als je zo niet creatief bent om een beknopte samenvatting te geven van wat je hebt bereikt afgelopen week dan is ontslag meer dan terecht want dan kan je nooit capabel zijn.
pi_216820266
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als je zo niet creatief bent om een beknopte samenvatting te geven van wat je hebt bereikt afgelopen week dan is ontslag meer dan terecht want dan kan je nooit capabel zijn.
Ik zou oprecht niet weten welke vijf dingen ik over de afgelopen week als 'accomplishments' moet opgeven, want mijn projecten hebben geen concrete resultaten behaald. We hebben wat voorbereidend werk gedaan, maar zelfs dat is niet concreet als 'lijst requirements opgeleverd' oid. Als ik dat aan ElonGOD zou moeten opgeven zou ik er niet gerust op zijn dat ik volgende week nog een baan heb.
pi_216820334
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik zou oprecht niet weten welke vijf dingen ik over de afgelopen week als 'accomplishments' moet opgeven, want mijn projecten hebben geen concrete resultaten behaald. We hebben wat voorbereidend werk gedaan, maar zelfs dat is niet concreet als 'lijst requirements opgeleverd' oid. Als ik dat aan ElonGOD zou moeten opgeven zou ik er niet gerust op zijn dat ik volgende week nog een baan heb.
Als jij mij als je leidinggevende had en 40 uur aan kosten op mijn project had geschreven zonder dat je aan kan geven wat je in die 40 uur bereikt hebt zou jou geen lange betrekking in mijn team hebben.

Maar denk je niet te ingewikkeld? Voorbereidend werk zijn ook accomplishments als je daarmee iets van je to do lijst af hebt kunnen vinken of voortgang kan rapporteren.
pi_216820987
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als jij mij als je leidinggevende had en 40 uur aan kosten op mijn project had geschreven zonder dat je aan kan geven wat je in die 40 uur bereikt hebt zou jou geen lange betrekking in mijn team hebben.

Maar denk je niet te ingewikkeld? Voorbereidend werk zijn ook accomplishments als je daarmee iets van je to do lijst af hebt kunnen vinken of voortgang kan rapporteren.
Ik kan uitstekend uitleggen wat ik gedaan heb en waarom dat nut heeft, en ik twijfel er niet aan dat jij dat ook zou zien. Er rollen alleen niet elke week concrete resultaten uit. Soms ben ik ook gewoon bezig zonder dat het zich direct vertaald naar productie.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 19:03:21 #141
236264 crew  capricia
pi_216821015
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 17:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan het gebied waarin je werkzaam bent. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216821039
quote:

[..]
You are fired !!

Vroeger moest ik ook elke week mijn urenverantwoording inleveren voor de klant en het bedrijf waar ik voor werkte, schandalig gewoon. De klant mag blij zijn dat ik kom en het bedrijf waarvoor ik werkte mag blij zijn elke maand mijn salaris over te maken. Wat een inbreuk op mijn privacy was dat, gewoon schandalig :(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_216821086
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]
You are fired !!

Vroeger moest ik ook elke week mijn urenverantwoording inleveren voor de klant en het bedrijf waar ik voor werkte, schandalig gewoon. De kalnt mag blij zijn dat ik kom en het bedrijf waarvoor ik werkte mag blij zijn elke maand mijn salaris over te maken. Wat een inbreuk op mijn privacy was dat, gewoon schandalig :(
Daar heb je gewoon je eigen manager voor. Je werd vast niet door iemand van de raad van bestuur in het weekend lastig gevallen om maar even uit te leggen wat je bereikt zou hebben en als je niet gauw reageert dat je het als je ontslag mag zien.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 24 februari 2025 @ 19:14:02 #144
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216821166
quote:

[..]
Het gaat ook meer om lui die thuis zitten en geen klap uitvoeren en dus deze mail ook niet zullen beantwoorden. Stofkammetje. Niks mis mee.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216821185
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:07 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Daar heb je gewoon je eigen manager voor.
huh, een manager die mijn urenverantwoording invult?
quote:
Je werd vast niet door iemand van de raad van bestuur in het weekend lastig gevallen om maar even uit te leggen wat je bereikt zou hebben en als je niet gauw reageert dat je het als je ontslag mag zien.
Denk je dat in Nederland iemand uit de raad van bestuur zich daarmee bezig houdt? Die staan op de golfbaan.

Als projectmanager was ik ook verantwoordelijk voor de projecten en sommige projecten hadden idd de interesse van de raad van bestuur
[/quote]
Exaudi orationem meam
pi_216821193
quote:

[ x ]

Putin hard lachen om al die Nederlandse mailtjes.
pi_216821218
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het gaat ook meer om lui die thuis zitten en geen klap uitvoeren en dus deze mail ook niet zullen beantwoorden. Stofkammetje. Niks mis mee.
Mwa, vrij gebrekkig stofkammetje dan.
Dit, dus.
  maandag 24 februari 2025 @ 19:20:16 #148
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216821245
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa, vrij gebrekkig stofkammetje dan.
Ik vind het laaghangend fruit. Als je een simpel mailtje al niet kunt beantwoorden. Wat voer je dan wel uit?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216821249
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als ik thuis niks zou doen zou ik deze mail denk ik wel beantwoorden, anders word ik namelijk ontslagen en moet ik iets gaan doen.
pi_216821272
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]
You are fired !!

Vroeger moest ik ook elke week mijn urenverantwoording inleveren voor de klant en het bedrijf waar ik voor werkte, schandalig gewoon. De klant mag blij zijn dat ik kom en het bedrijf waarvoor ik werkte mag blij zijn elke maand mijn salaris over te maken. Wat een inbreuk op mijn privacy was dat, gewoon schandalig :(
Ik lever ook elke week een urenverantwoording in hoor. Dat is het probleem verder niet.
  maandag 24 februari 2025 @ 19:24:51 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216821312
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als ik thuis niks zou doen zou ik deze mail denk ik wel beantwoorden, anders word ik namelijk ontslagen en moet ik iets gaan doen.
Precies.
pi_216821327
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies.
Je bent me kwijt. Je zegt dat ze de mail niet beantwoorden, ik zeg dat ze dat wel doen en dan is het 'precies'?
pi_216821361
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 19:47 schreef Bart2002 het volgende:
Meneer Roark zit met een gigantische stijve pompzwengel in de broek dat men "eindelijk" de overheid eens gaat runnen als een bedrijf.

Men kan dan enkel denken in de zeer primitieve vorm van "output". Gij zult produceren.

Dat er allerhande zaken geregeld moeten worden is buiten de scoop.

Je kunt de overheid m.i. niet en gewoon nooit runnen als een bedrijf. Het is een enorme denkfout dit.
Veel zaken bij de overheid kunnen best bedrijfsmatig worden gedaan.
Maar zelfs als het niet zou kunnen, is het dan gerechtvaardigd dat er zoveel belastinggeld wordt verkwist?
Uiteindelijk gaat het om de output, dat zijn bij de overheid vaak geen fysieke producten, maar meer dienstverlening, ook dat kun je meten naar kwaliteit en kwantiteit tegen kosten.
Exaudi orationem meam
pi_216821432
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]
huh, een manager die mijn urenverantwoording invult?
Nee, die managet wat jij doet. Oftewel, waartegenover jij je verantwoording kunt afleggen als die manager dat denkt nodig te hebben.
quote:
[..]
Denk je dat in Nederland iemand uit de raad van bestuur zich daarmee bezig houdt? Die staan op de golfbaan.

Als projectmanager was ik ook verantwoordelijk voor de projecten en sommige projecten hadden idd de interesse van de raad van bestuur
Ik denk dat niemand zich zo met andere werknemers bezig houdt ver in de lijn onder zich. Nou ja, afgezien van Musk en die staat in de lijn niet eens boven ze, dat is in essentie Trump.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216821474
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:28 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Veel zaken bij de overheid kunnen best bedrijfsmatig worden gedaan.
Maar zelfs als het niet zou kunnen, is het dan gerechtvaardigd dat er zoveel belastinggeld wordt verkwist?
Uiteindelijk gaat het om de output, dat zijn bij de overheid vaak geen fysieke producten, maar meer dienstverlening, ook dat kun je meten naar kwaliteit en kwantiteit tegen kosten.
Dienstverlening, maar bijvoorbeeld ook stukken wetgeving. Dat is lastig naar kwaliteit te meten.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 20:01:00 #156
236264 crew  capricia
pi_216822039
Nou ja, je zou maar bij de US federal forest service werken.
Wat schrijf je op?
Twee beren weggejaagd en een 100KM trail nagelopen op noodrantsoenen?

Niet alles heeft een urenverantwoording.

En het lijkt me ook echt vaag wie dit allemaal gaat beoordelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216822070
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 20:01 schreef capricia het volgende:
Wat schrijf je op?

Oh, daar is al bijna iedereen de laan uitgestuurd trouwens. Bij de National Park Service ook trouwens. Echt knettergek 8)7
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 20:05:23 #158
236264 crew  capricia
pi_216822132
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2025 20:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oh, daar is al bijna iedereen de laan uitgestuurd trouwens. Bij de National Park Service ook trouwens. Echt knettergek 8)7
Dat verbaast me niets.
Veiligheid doet er niet toe. Dat traverses en noodrantsoenen en hutten niet gecontroleerd meer worden, gaat vast goedkomen. :')
Brandweer van die natuurgebieden valt daar ook onder.

Echt knetter gek.
Maar ze doen maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 februari 2025 @ 20:05:30 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216822133
Wel zo makkelijk ook, als iedereen bij de Federal Forest service ontslagen is, dan wordt dat DrillBabyDrill een stuk makkelijker....

En dan te bedenken dat het eigenlijk de bedoeling was dat er een spoorweg door het gebied zou komen dat nu Yellowstone Park is. Godzijdank waren er mensen die bedachten dat het beter was dat dat niet zou gebeuren en men er in Washington van kon overtuigen dat het een National Park moest worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216822230
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat verbaast me niets.
Veiligheid doet er niet toe. Dat traverses en noodrantsoenen en hutten niet gecontroleerd meer worden, gaat vast goedkomen. :')
Brandweer van die natuurgebieden valt daar ook onder.

Echt knetter gek.
Maar ze doen maar.
Het zal er wel weer op neerkomen dat de mensen die zich met hart en ziel inzetten voor de parken en de bezoekers en alle dieren en planten die er leven, zullen worden vervangen door mensen die vooral goed zijn met kettingzagen.
pi_216822582
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik vind het laaghangend fruit. Als je een simpel mailtje al niet kunt beantwoorden. Wat voer je dan wel uit?
Waterdicht hoor, Sherlock.
Dit, dus.
pi_216823137
Hm. Laten we eens een voorbeeldje maken.

"Ik heb vorige week een json generator gemaakt van de YAML beschrijving van een online API voor mijn converter."

Te ingewikkeld en maar 1 bullet point. Hm, hoe ga ik dat splitsen en uitleggen? Mag dat eigenlijk wel? Dat is een geclassificeerd project ...
pi_216823227
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

"Ik heb vorige week een json generator gemaakt van de YAML beschrijving van een online API voor mijn converter."

Te ingewikkeld en maar 1 bullet point. Hm, hoe ga ik dat splitsen en uitleggen? Mag dat eigenlijk wel? Dat is een geclassificeerd project ...
Als ik op mijn werk zo'n Muskiaanse mail zou krijgen zou ik het denk ik flaggen als een waarschijnlijk phishing poging. :@

Het is vragen om problemen door een of andere hacker die zich voordoet als Musk waar talloze ambtenaren dan ook op zullen reageren.
  maandag 24 februari 2025 @ 21:19:10 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216823283
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als ik op mijn werk zo'n Muskiaanse mail zou krijgen zou ik het denk ik flaggen als een waarschijnlijk phishing poging. :@

Het is vragen om problemen door een of andere hacker die zich voordoet als Musk waar talloze ambtenaren dan ook op zullen reageren.
Dit idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 februari 2025 @ 21:19:10 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_216823284
Waarschijnlijk zijn degenen die de mail niet beantwoorden net degenen die je niet kwijt wil.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_216823295
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat ligt maar net aan het gebied waarin je werkzaam bent. :)
Ik denk dat 99,99% wel iets kan rapporteren.
pi_216823338
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

Je hebt het letterlijk samengevat in 1 bulletpoint... Niemand vraagt je om het uit te leggen.
pi_216823344
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef livelink het volgende:
Waarschijnlijk zijn degenen die de mail niet beantwoorden net degenen die je niet kwijt wil.
Dat hangt er van af.

Wil je een overheid met mensen die wat zelfstandig na kunnen denken, dan wil je dat niet.

Wil je een overheid met volgzame schapen, dan kan dit wel wat helpen.
pi_216823371
quote:
Wat schrijf je op?
Ja precies dat schrijf je op
quote:

En het lijkt me ook echt vaag wie dit allemaal gaat beoordelen.
er wordt niet gevraagd om een urenverantwoording.
pi_216823404
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik denk dat 99,99% wel iets kan rapporteren.
Kan. Maar sinds wanneer zijn mensen aan die zijde van het politieke spectrum voor zo’n enorm controleapparaat van een overheid? Is dat ineens geen enkel probleem meer?
Dit, dus.
pi_216823410
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik kan uitstekend uitleggen wat ik gedaan heb en waarom dat nut heeft, en ik twijfel er niet aan dat jij dat ook zou zien. Er rollen alleen niet elke week concrete resultaten uit. Soms ben ik ook gewoon bezig zonder dat het zich direct vertaald naar productie.
Zolang je dat kan verantwoorden lijkt mij er niets aan de hand.
pi_216823435
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Kan. Maar sinds wanneer zijn mensen aan die zijde van het politieke spectrum voor zo’n enorm controleapparaat van een overheid? Is dat ineens geen enkel probleem meer?
De vraag is wat je liever hebt. Duizenden schijnambtenaren die niets doen behalve een salaris opstrijken. Sommigen wellicht al jaren overleden, of een gedegen controle waar het belastinggeld heen gaat.
pi_216823442
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zolang je dat kan verantwoorden lijkt mij er niets aan de hand.
Wat ik zeg: ik ben er niet gerust op als ik in 5 bulletpoints mijn werk aan Grok moet voorleggen.
pi_216823452
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De vraag is wat je liever hebt. Duizenden schijnambtenaren die niets doen behalve een salaris opstrijken. Sommigen wellicht al jaren overleden, of een gedegen controle waar het belastinggeld heen gaat.
Dit is natuurlijk op geen enkele manier een gedegen controle. Dit is een self-assessment zonder validatiemogelijkheid.
pi_216823460
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu al heel vaak. Zo stond er een aantal maanden geleden ook een video bovenaan mijn YouTube pagina waar Musk eerst een toespraak hield en dan beloofde alle crypto die je naar hem over maakte te verdubbelen.

Hij is overal en doet de gekste dingen, dus mensen kijken er niet van op. En hij heeft nog steeds veel fans, maar wel steeds minder. Maar Trump en Musk zijn nu zo extreem bezig, dat veel mensen daartegen in de aanval gaan, als ze over hun verbazing heen zijn. Dus tegen het einde van het jaar gelooft niemand er meer wat van.
pi_216823476
Alleen als je compleet doorgesnoven bent kun je dit soort idioterie bedenken.
pi_216823487
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je hebt het letterlijk samengevat in 1 bulletpoint... Niemand vraagt je om het uit te leggen.
Dat hangt maar af van de AI die ze al die mailtjes gaan laten beoordelen. Je hebt maar 1 ding gedaan? Ontslag.
pi_216823498
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat gebeurt nu al heel vaak. Zo stond er een aantal maanden geleden ook een video bovenaan mijn YouTube pagina waar Musk eerst een toespraak hield en dan beloofde alle crypto die je naar hem over maakte te verdubbelen.

Hij is overal en doet de gekste dingen, dus mensen kijken er niet van op. En hij heeft nog steeds veel fans, maar wel steeds minder. Maar Trump en Musk zijn nu zo extreem bezig, dat veel mensen daartegen in de aanval gaan, als ze over hun verbazing heen zijn. Dus tegen het einde van het jaar gelooft niemand er meer wat van.
Ja, die scam komt vaak voor. Bv. ook regelmatig gezien als reactie op Tweets en er was ook een periode op Twitch waarbij hij dan zogenaamd gamede, wat een opname was, waar mensen dan gescamd werden. Elke dag werd dat weer gebanned en dan een paar uur later of de volgende dag was het weer terug. Ook met talloze volgers.
pi_216823516
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
"Ik heb de hele week achter het loket gezeten om rijbewijzen uit te delen." Dat kunnen we ook automatiseren! Ontslag.
pi_216823517
quote:

[..]
Ah, het is ineens een gedegen controle waar het belastinggeld heengaat. :D
Dit, dus.
pi_216823545
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En dat gaat DOGE met 6 medewerkers wel even screenen ...
pi_216823553
Het is toch ongekend dat nota bene een veroordeeld crimineel meent een taskforce te moeten opzetten om te kijken of de bevolking wel goed genoeg eerlijke arbeid verricht _O-
Dit, dus.
  maandag 24 februari 2025 @ 21:43:07 #183
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216823611
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2025 19:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je bent me kwijt. Je zegt dat ze de mail niet beantwoorden, ik zeg dat ze dat wel doen en dan is het 'precies'?
Ja, daarmee toon je aan hoe effectief de maatregel is. Als je immers na dit circus alsnog niet reageert op de mail (omdat je niks doet, niet op de mail kijkt, niets). Dan ben je echt een snelle besparing.
pi_216823617
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, daarmee toon je aan hoe effectief de maatregel is. Als je immers na dit circus alsnog niet reageert op de mail (omdat je niks doet, niet op de mail kijkt, niets). Dan ben je echt een snelle besparing.
Ik was twee weken op vakantie toen ik de mail kreeg.
  maandag 24 februari 2025 @ 21:44:31 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216823629
quote:

Wat schrijf je op?

"Urenverantwoording ingevuld."
Huilen dan.
  maandag 24 februari 2025 @ 21:45:15 #186
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216823641
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik was twee weken op vakantie toen ik de mail kreeg.
Als het gelegitimeerd verlof is dan zal dat geen verschoonbare reden zijn?
pi_216823656
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als het gelegitimeerd verlof is dan zal dat geen verschoonbare reden zijn?
Ik kreeg niet echt de indruk dat Musk druk bezig was met legitieme redenen voor verschoning van de meldplicht.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:46:18 #188
236264 crew  capricia
pi_216823660
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja precies dat schrijf je op
[..]
er wordt niet gevraagd om een urenverantwoording.
Nogmaals, wie gaat het beoordelen... Grok? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 februari 2025 @ 21:50:04 #189
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216823708
quote:
10s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik kreeg niet echt de indruk dat Musk druk bezig was met legitieme redenen voor verschoning van de meldplicht.
Achja, snoeien doet bloeien.
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:50:25 #190
236264 crew  capricia
pi_216823715
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Urenverantwoording ingevuld."
Als Grok het gaat beoordelen zou ik wat anders verzinnen. Namelijk gewoon aan Grok vragen wat je het beste op kunt schrijven. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 februari 2025 @ 21:51:34 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216823734
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Als Grok het gaat beoordelen zou ik wat anders verzinnen. Namelijk gewoon aan Grok vragen wat je het beste op kunt schrijven. _O-
Daar ben ik veel te recalcitrant voor.
Huilen dan.
pi_216823742

[ Bericht 35% gewijzigd door SnertMetChoco op 24-02-2025 21:58:05 ]
  Moderator maandag 24 februari 2025 @ 21:55:55 #193
236264 crew  capricia
pi_216823813
quote:
16s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Daar ben ik veel te recalcitrant voor.
Vraag gesteld aan Grok:
quote:
I am a federal employee in the us forest department. I have received an email with 'What did you do last week?'
Can you give me 3 bullet points what to write down?
---++++
Here are three bullet points you could use to respond to the email "What did you do last week?":
1. Conducted field assessments: I visited [specific forest/area name] to monitor trail conditions, check for signs of erosion or wildfire risks, and collected data on vegetation health for our ongoing ecosystem management plan.
2.
Collaborated on resource management: I worked with the team to review timber harvest permits, ensuring compliance with environmental regulations, and provided input on a plan to mitigate invasive species in [specific region].

3.
Engaged with the public: I responded to visitor inquiries at the ranger station, led a safety briefing for a group of hikers, and assisted in updating informational materials about fire prevention for the local community.
Feel free to tweak these based on your exact role or specific activities from last week! Let me know if you'd like more tailored suggestions.

_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 24 februari 2025 @ 21:58:42 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216823850
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gehandicapten mensen hebben echt wel rechten, en ik weet niet wat DEI met een handicap is
veranderingen op de werkplek met steun van de overheid, ja dan ben je me kwijt
Jah toch, fuck die handicapten, jij hebt er 'last' van dus ze zoeken het maar uit.... 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 24-02-2025 22:09:43 ]
  maandag 24 februari 2025 @ 21:58:47 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216823853
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De echte test is of je gewoon doet wat dear leader vraagt, hoe belachelijk ook. Heb je geen recalcitrante LLM voor nodig.
Lijkt me ook, maar waarom makkelijk doen als je ook moeilijk kan doen? Misschien moeten ze bij DOGE even aan wat broodnodige introspectie doen...
Huilen dan.
  maandag 24 februari 2025 @ 22:00:29 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216823873
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Vraag gesteld aan Grok:
[..]
_O-
Kan je ook vragen hoe je met recalcitrante medewerkers moet omgaan?
Huilen dan.
pi_216823912
quote:
7s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Lijkt me ook, maar waarom makkelijk doen als je ook moeilijk kan doen? Misschien moeten ze bij DOGE even aan wat broodnodige introspectie doen...
Ja, nee, ik had het verkeerdom gelezen. Ik kan me geen betere use case van Grok bedenken dan om wat bullshit terug te sturen.
  maandag 24 februari 2025 @ 22:05:21 #198
323876 michaelmoore
pi_216823928
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jah toch, fuck die handicapten, jij hebt er last van duis ze zoeken het maar uit.... 8)7
juist
  maandag 24 februari 2025 @ 22:07:37 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216823962
quote:

[..]
Dat maak jij ervan, ik vind het nogal wat om al die mensen voor 'willen niets doen' uit te maken, terwijl jij niet eens weet wat voor werk ze doen. De arrogantie is bijzonder schrijnend.
  maandag 24 februari 2025 @ 22:08:05 #200
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216823967
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 16:11 schreef einzeinz het volgende:
Iemand van jullie al gemaild naar DOGE met de grootst mogelijke onzin dat je kunt bedenken :') ?
Doe geen moeite... lijkt me aannemelijk dat daar minimaal een filtertje op zit zodat alleen gecertificeerde .gov adressen als reply geaccepteerd worden. Dus met je vers aangemaakte Gmail adres kom je er niet, of je moet de kennis hebben en moeite erin willen gaan steken om te gaan spoofen.

Al weet je het met DOGE natuurlijk nooit of de beveiliging ook daadwerkelijk op orde is... |:)

[ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-02-2025 22:13:31 ]
  maandag 24 februari 2025 @ 22:10:42 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216823993
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist
Dan ben je toch gewoon een lul? Misschien maar eens instellen dat mensen die zo over gehandicapten denken overal ontslagen worden.
pi_216824095
Wat je normaal doet als je geld wilt besparen is de budgetten verlagen en het de ministeries zelf uit laten zoeken. Maar we weten dat Musk van al zijn werknemers eist dat ze minstens 60 uur per week op kantoor zitten te zweten. Het is dat het niet mag, anders zou hij zwepen uitdelen aan het management en verplichten dat die ook gebruikt worden.
  maandag 24 februari 2025 @ 22:25:21 #203
323876 michaelmoore
pi_216824182
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dan ben je toch gewoon een lul? Misschien maar eens instellen dat mensen die zo over gehandicapten denken overal ontslagen worden.
gehandicapten moeten niet in de weg lopen, of kruipen
pi_216825276
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Nogmaals, wie gaat het beoordelen... Grok? :D
Je moet je leidinggevende in de cc zetten dus ik gok zomaar je manager? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?

Mijn teamleden rapporteren iedere woensdag aan mij wat ze de afgelopen week hebben gedaan en wat ze aankomende week van plan zijn te gaan doen. Ik rapporteer iedere maandag aan de directie de voortgang van de projecten die ik leidt.

Echt, voortgang rapporteren aan je leidinggevende is heel normaal en ik verbaas me dat het in jouw wereld zo bizar is.
pi_216825278
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 22:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat je normaal doet als je geld wilt besparen is de budgetten verlagen en het de ministeries zelf uit laten zoeken. Maar we weten dat Musk van al zijn werknemers eist dat ze minstens 60 uur per week op kantoor zitten te zweten. Het is dat het niet mag, anders zou hij zwepen uitdelen aan het management en verplichten dat die ook gebruikt worden.
Dat doe je als je een volstrekt incapabele politicus bent zonder enige praktische kennis van zaken. Dan verlaag je gewoon een budget en verwacht je dat de rest vanzelf gaat. Dat is dus precies NIET hoe je verstandig bezuinigt.
pi_216825282
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 05:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je moet je leidinggevende in de cc zetten dus ik gok zomaar je manager? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
Als dit al zo zou zijn, (wat het natuurlijk niet is), is het dan niet logischer om het naar je leidinggevende te mailen met Musk in de cc?
pi_216825286
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2025 21:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Onderdeel van ja. Sommigen van die ambtenaren zijn al jaren overleden of al jaren uit dienst, of bestaan zelfs niet eens maar er gaat maandelijks een salaris heen.

Wat is er nou precies zo erg aan rapporteren wat je de afgelopen week hebt gedaan?
pi_216825289
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als dit al zo zou zijn, (wat het natuurlijk niet is), is het dan niet logischer om het naar je leidinggevende te mailen met Musk in de cc?
Wat natuurlijk wel zo is want er staat gewoon letterlijk "zet je leidinggevende in de cc"
twitter

En ja of het logischer is of je Musk in de cc zet of je leidinggevende dat zou kunnen maar vind ik een beetje mierenneuken. Zouden de mensen die hier nu zo'n drama van maken er opeens geen drama van maken als doge in het cc vakje moest?
pi_216825295
Het is al niet logisch dat een aangestelde adviseur opeens de bevoegdheden heeft om mensen te ontslaan. De rest wat de idolate musk fans daaromheen verzinnen om dit bizar gedrag van elon te legitimeren is afleiding.
pi_216825306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:17 schreef Basp1 het volgende:
Het is al niet logisch dat een aangestelde adviseur opeens de bevoegdheden heeft om mensen te ontslaan. De rest wat de idolate musk fans daaromheen verzinnen om dit bizar gedrag van elon te legitimeren is afleiding.
Over verzinnen gesproken. Musk heeft geen beslissingsbevoegdheid en al helemaal geen bevoegdheid mensen te ontslaan.
pi_216825329
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Over verzinnen gesproken. Musk heeft geen beslissingsbevoegdheid en al helemaal geen bevoegdheid mensen te ontslaan.
Ze zullen doorgaans ook niet ontslaan, ze trekken gewoon het budget van zo een organisatie in al dan niet deels.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216825347
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als hij geen bevoegdheid heeft waarop slaat dan deze zinsnede

"Failure to respond will be taken as a resignation."

Dus wie verzint er hier iets ik? Of vertelt elon leugens om maar mensen angstig te maken?
  dinsdag 25 februari 2025 @ 06:48:06 #213
323876 michaelmoore
pi_216825349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze zullen doorgaans ook niet ontslaan, ze trekken gewoon het budget van zo een organisatie in al dan niet deels.
nou zal ie het budget van de FBI niet intrekken, maar Trump kan die Kash Patel wel weer opzij zetten als ie lastig blijft
  dinsdag 25 februari 2025 @ 06:49:00 #214
323876 michaelmoore
pi_216825352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

soms zal dat kunnen , soms niet
pi_216825358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 05:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mijn teamleden rapporteren iedere woensdag aan mij wat ze de afgelopen week hebben gedaan en wat ze aankomende week van plan zijn te gaan doen. Ik rapporteer iedere maandag aan de directie de voortgang van de projecten die ik leidt.

Echt, voortgang rapporteren aan je leidinggevende is heel normaal en ik verbaas me dat het in jouw wereld zo bizar is.
Jij rapporteert niet aan een ketamine gebruikende rich kid die zelf de hele dag op twitter loopt te stoken en posten, subsidies slurpt en niets aan de overheid rapporteerde mbt zijn eigen urenverantwoording.

Het is in progressieve zin prima dat er gerapporteerd wordt. Daar is niemand op tegen. Maar als de niet gekozen eindverantwoordelijke voornamelijk de checks en balances wegsnoeit die hemzelf in de weg staan, dan ben je voor een degressief doel aan het rapporteren. Niet voor het land, maar voor de mafia.

Niemand hier die aan de mafia rapporteert of wil rapporteren.
pi_216825379
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Onderdeel van ja. Sommigen van die ambtenaren zijn al jaren overleden of al jaren uit dienst, of bestaan zelfs niet eens maar er gaat maandelijks een salaris heen.

Daar heb je vast wel een bron voor.

Een tweet van Musk is geen bron, die roept immers ook dat mensen die niet antwoorden op de mail ontslagen worden, terwijl hij daar, zoals je zelf zegt, geen bevoegdheid voor heeft
pi_216825388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus wie verzint er hier iets ik? Of vertelt elon leugens om maar mensen angstig te maken?
blijkbaar beschouwt de persoon die geadviseerd wordt door doge, de president, niet reageren als ontslag.
pi_216825389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou zal ie het budget van de FBI niet intrekken, maar Trump kan die Kash Patel wel weer opzij zetten als ie lastig blijft
Dat is nu eenmaal hoe het in de VS werkt, als er een nieuwe Partij president is, dan krijg je een hele verhuizing van topmensen, dat gebeurt bij zowel de Democraten als de Republikeinen, tenzij het hele goede mensen zijn die op belangrijke posten zitten, dat zie je bijvoorbeeld bij de FED die vaak meerdere presidenten zit.
pi_216825393
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jij rapporteert niet aan een ketamine gebruikende rich kid die zelf de hele dag op twitter loopt te stoken en posten, subsidies slurpt en niets aan de overheid rapporteerde mbt zijn eigen urenverantwoording.

Het is in progressieve zin prima dat er gerapporteerd wordt. Daar is niemand op tegen. Maar als de niet gekozen eindverantwoordelijke voornamelijk de checks en balances wegsnoeit die hemzelf in de weg staan, dan ben je voor een degressief doel aan het rapporteren. Niet voor het land, maar voor de mafia.

Niemand hier die aan de mafia rapporteert of wil rapporteren.
wel als die door mijn baas wordt aangewezen als degene aan wie ik moet rapporteren. Ben ik het daar niet mee eens staat het ne vrij te vertrekken.
pi_216825402
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:00 schreef Weird- het volgende:

[..]

Een tweet van Musk is geen bron, die roept immers ook dat mensen die niet antwoorden op de mail ontslagen worden, terwijl hij daar, zoals je zelf zegt, geen bevoegdheid voor heeft
Ik heb niet direct een bron, kan wel zeggen dat de VS een redelijk ouderwets systeem hebben qua persoonsregistratie, en IT in het algemeen, kortom vergelijk het niet zoals bij ons dat je iedereen even makkelijk in een systeem kan opzoeken, weliswaar is het meeste digitaal, maar zeker niet centraal zoals wij dat met DigID hebben.
pi_216825417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is er nou precies zo erg aan rapporteren wat je de afgelopen week hebt gedaan?
En om te controleren of de desbetreffende ambtenaar is overleden of niet meer in dienst is op de afdeling is een wekelijks verplicht-reply mailtje een goed idee? Dat is volgens jou wel een snelle, doeltreffende aanpak? En niet iets wat lijkt verzonnen door een kind van 4?
Dit, dus.
pi_216825421
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
blijkbaar beschouwt de persoon die geadviseerd wordt door doge, de president, niet reageren als ontslag.
Wat is het nou elon zou eerst geen bevoegdheden hebben als adviseur maar blijkbaar mailt hij nu opeens namens trump om jou logica maar in stand te houden. :')
pi_216825429
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is nu eenmaal hoe het in de VS werkt, als er een nieuwe Partij president is, dan krijg je een hele verhuizing van topmensen, dat gebeurt bij zowel de Democraten als de Republikeinen, tenzij het hele goede mensen zijn die op belangrijke posten zitten, dat zie je bijvoorbeeld bij de FED die vaak meerdere presidenten zit.
Kash Patel is een Trump aanstelling, die de vorige baas van de FBI (Chris Wray), ook een aanstelling van Trump die Biden heeft laten zitten, verving.

Wray werd overigens bevestigd door de Senaat met een stem van 92-5. Patel 51-49. Een veeg teken dat Patel niet vanwege zijn kwalificaties is gekozen, maar loyaliteit richting el presidente.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 25-02-2025 07:25:08 ]
pi_216825440
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:00 schreef Weird- het volgende:

[..]

Iets subtieler: hij tweet dat wie niet op tijd antwoord geacht wordt zelf ontslag te hebben genomen ("voluntary resignation").

Intussen is er een mail uitgegaan vanuit OPM (bureau personeelszaken van de federale overheid) dat stelt dat beantwoording vrijwillig is en niet beantwoorden niet tot ontslag zal leiden.

twitter

Musk negeert dat en geeft ambtenaren "een tweede kans" om toch te reageren op straffe van ontslag.

twitter

Het schijnt overigens zo te zijn dat op basis van jurisprudentie zo een ontslag voor de rechter geen enkele kans maakt, maar wat heb je daaraan als je te maken hebt met een president en zijn vriendjes die besloten hebben rechterlijke uitspraken te negeren als dat ze beter uitkomt.
pi_216825441
ojee een mal antwoorden

hoe erg
pi_216825461
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:25 schreef GoldenAge het volgende:
ojee een mal antwoorden

hoe erg
Moet je je voorstellen dat je op zaterdag een mail krijgt van iemand die niet je baas is, maar die wel eist dat je op maandag je werk van de week ervoor verantwoord hebt omdat je anders geacht wordt ontslag te hebben genomen.
pi_216825478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:25 schreef GoldenAge het volgende:
ojee een mal antwoorden

hoe erg
Stel je voor dat je brandweerman bent, en je morgen een mail krijgt van Alexander Klöpping die vrienden is met Geert WIlders met de vraag: Wat heb je afgelopen week gedaan? Zou je dat niet vreemd vinden?
pi_216825485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 06:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat natuurlijk wel zo is want er staat gewoon letterlijk "zet je leidinggevende in de cc
Ja, ik geloof dat dat er staat, maar dat betekent niet dat de beoordeling dus bij leidinggevenden ligt.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 07:39:22 #229
236264 crew  capricia
pi_216825504
quote:

[..]

Ik neem aan dat jij dan in de Aan: staat als je werknemers aan jou rapporteren.

Dit is echter een ander verhaal. Want iemand in de Carbon Copy gaat het beoordelen? En niet aan wie je het gestuurd hebt. Dat is gewoon heel vreemd wat je hier schrijft.
En ik denk dat de persoon in de CC helemaal dit niet gaan beoordelen. Je staat immers gewoon in de CC, dus je neemt het voor kennisgeving aan. Meer niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216825516
nieuw regime, nieuwe regels, hoe moeilijk kan het zijn
pi_216825520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
wel als die door mijn baas wordt aangewezen als degene aan wie ik moet rapporteren. Ben ik het daar niet mee eens staat het ne vrij te vertrekken.
Wel.. wat?

We hadden het hier over rapporteren voor degressie aan de maffia. Welk bruggetje probeer je hierop te maken?
  dinsdag 25 februari 2025 @ 07:45:37 #232
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216825528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb niet direct een bron, kan wel zeggen dat de VS een redelijk ouderwets systeem hebben qua persoonsregistratie, en IT in het algemeen, kortom vergelijk het niet zoals bij ons dat je iedereen even makkelijk in een systeem kan opzoeken, weliswaar is het meeste digitaal, maar zeker niet centraal zoals wij dat met DigID hebben.
Dan ben ik benieuwd hoe ze dat hier hebben uitgerold en wat ze met alle ambtenaren hebben gedaan.
En het is hier allemaal toch ook kut wordt altijd geschreeuwd?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216825529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je snapt wel dat rapporteren aan je leidinggevende wat anders is dan aan een volslagen idioot?
pi_216825531
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ze dat hier hebben uitgerold en wat ze met alle ambtenaren hebben gedaan.
En het is hier allemaal toch ook kut wordt altijd geschreeuwd?
Nou ja, in Nederland hebben wij een centraal overzicht van elke natuurlijke persoon wie deze is, wat hij verdiend, en wat hij op de bank heeft, hoeveel pensioen hij geniet, etc etc. Dat heb je in Amerika deels ook, maar niet centraal gekoppelt.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 07:47:17 #235
438527 MissButterflyy
pi_216825532
Ik kan me zomaar voorstellen dat Amerikanen gruwelen met de verplichting van een soort digi d, en dat dit er ook niet gaat komen.
pi_216825552
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Moet je je voorstellen dat je op zaterdag een mail krijgt van iemand die niet je baas is, maar die wel eist dat je op maandag je werk van de week ervoor verantwoord hebt omdat je anders geacht wordt ontslag te hebben genomen.
Ja, zo heeft hij dat bij Twitter ook gedaan en die mensen zijn ook op straat gezet. Een aantal daarvan hebben wel geprocedeerd / zijn nog steeds aan het procederen, maar er lopen duizenden rechtszaken tegen Musk, dus een paar meer maakt ook geen verschil.

Als je maar genoeg geld hebt kun je een rechtszaak eindeloos rekken zolang de rechter niet in jouw voordeel beslist. Zelfs als de hoge raad heeft beslist dat jij fout bent, kun je weer andere dingen in twijfel trekken en daar weer over gaan procederen. Hij staat zo boven de wet, zeker nu hij handelt in naam van de president.
pi_216825554
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik kan me zomaar voorstellen dat Amerikanen gruwelen met de verplichting van een soort digi d, en dat dit er ook niet gaat komen.
Amerikanen zijn vrij ouderwets, die lopen digitaal 10-15 jaar achter op ons.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 07:54:05 #238
438527 MissButterflyy
pi_216825572
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zo heeft hij dat bij Twitter ook gedaan en die mensen zijn ook op straat gezet. Een aantal daarvan hebben wel geprocedeerd / zijn nog steeds aan het procederen, maar er lopen duizenden rechtszaken tegen Musk, dus een paar meer maakt ook geen verschil.

Als je maar genoeg geld hebt kun je een rechtszaak eindeloos rekken zolang de rechter niet in jouw voordeel beslist. Zelfs als de hoge raad heeft beslist dat jij fout bent, kun je weer andere dingen in twijfel trekken en daar weer over gaan procederen. Hij staat zo boven de wet, zeker nu hij handelt in naam van de president.
Als je zo rijk bent sta je dus boven de wet. En Trump dus ook.
En verder wil Elon nog meer geld verdienen voor zijn bedrijven dus hij wil alleen maar meer meer meer.

Die man doet echt niks goeds voor de wereld maar alleen voor zichzelf.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 07:54:41 #239
438527 MissButterflyy
pi_216825575
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Amerikanen zijn vrij ouderwets, die lopen digitaal 10-15 jaar achter op ons.
De overheid bedoel je.
pi_216825583
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De overheid bedoel je.
Ja maar ook financiële instellingen bijvoorbeeld.
pi_216825587
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:42 schreef GoldenAge het volgende:
nieuw regime, nieuwe regels, hoe moeilijk kan het zijn
Nieuw regime met schijt aan de wet. De wet die o.a. burgers moet beschermen tegen een autoritaire overheid die zich bedient van maffiapraktijken.
pi_216825601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Het is hier nog erger. Nadat een federale rechter de regering Trump had opgedragen om bepaalde stopgezette betalingen te hetvatten, waarbij beroep die beslissing niet opschortte, heeft de regering gewoon laten weten dat ze dat niet doen.

Trump acht zichzelf onschendbaar en vibdt dat hij boven de wet staat sinds de SC vorig jaar heeft gezegd dat een president niet strafrechtelijk vervolgd kan worden voor wat hij tijdens zijn ambtsperiode gedaan heeft.
pi_216825607
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:57 schreef recursief het volgende:

[..]
Nieuw regime met schijt aan de wet. De wet die o.a. burgers moet beschermen tegen een autoritaire overheid die zich bedient van maffiapraktijken.
worden ze gemold ja?
pi_216825608
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:02 schreef recursief het volgende:

[..]
Het is hier nog erger. Nadat een federale rechter de regering Trump had opgedragen om bepaalde stopgezette betalingen te hetvatten, waarbij beroep die beslissing niet opschortte, heeft de regering gewoon laten weten dat ze dat niet doen.

Trump acht zichzelf onschendbaar en vibdt dat hij boven de wet staat sinds de SC vorig jaar heeft gezegd dat een president niet strafrechtelijk vervolgd kan worden voor wat hij tijdens zijn ambtsperiode gedaan heeft.
Ja, en dwarsliggers worden meteen ontslagen.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 08:05:16 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216825610
quote:

[..]
Maar wat nu als je baas zegt dat medewerkers werkzaamheden niet hoeven, of zelfs niet mogen, delen met mensen buiten het departement?

Zoals in het geval van de federale justitie, de nationale koepel van alle inlichtingdiensten, de FBI, het Pentagon, en het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 08:15:53 #246
236264 crew  capricia
pi_216825708
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Iets subtieler: hij tweet dat wie niet op tijd antwoord geacht wordt zelf ontslag te hebben genomen ("voluntary resignation").

Intussen is er een mail uitgegaan vanuit OPM (bureau personeelszaken van de federale overheid) dat stelt dat beantwoording vrijwillig is en niet beantwoorden niet tot ontslag zal leiden.

[ x ]

Musk negeert dat en geeft ambtenaren "een tweede kans" om toch te reageren op straffe van ontslag.

[ x ]
Het schijnt overigens zo te zijn dat op basis van jurisprudentie zo een ontslag voor de rechter geen enkele kans maakt, maar wat heb je daaraan als je te maken hebt met een president en zijn vriendjes die besloten hebben rechterlijke uitspraken te negeren als dat ze beter uitkomt.
Het is sws al raar dat X kennelijk als officieel communicatiekanaal gebruikt wordt. :')
Je moet je abonneren op Musk op X om te weten hoe het met je baan bij de overheid staat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216825832
Wat is eigenlijk de motivering van Musk om deze rol van "adviseur" op zich te nemen? En hoeveel verdient zo'n functie? Of moeten we maar aannemen dat hij dit uit de grond van zijn hart met de allerallerbeste bedoelingen doet?
pi_216825856
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:39 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is eigenlijk de motivering van Musk om deze rol van "adviseur" op zich te nemen? En hoeveel verdient zo'n functie? Of moeten we maar aannemen dat hij dit uit de grond van zijn hart met de allerallerbeste bedoelingen doet?
De huidige overheid zoveel mogelijk belachelijk maken, wegzetten als onbetrouwbaar en oplichters, en als de boel kapot is komt mijnheer in beeld om de grote verlosser te spelen, het liefste als Trump wegvalt.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 08:47:52 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216825878
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
De huidige overheid zoveel mogelijk belachelijk maken, wegzetten als onbetrouwbaar en oplichters, en als de boel kapot is komt mijnheer in beeld om de grote verlosser te spelen, het liefste als Trump wegvalt.
Mr. X lijkt anders ook behoorlijk van het padje af te zijn, dus of er nu daadwerkelijk een meesterlijk plan achter zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het belachelijk maken van de Amerikaanse politiek wel redelijk slaagt.
Huilen dan.
pi_216825901
quote:
Zijn motivering is ongetwijfeld macht en nog meer geld.
pi_216825904
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mr. X lijkt anders ook behoorlijk van het padje af te zijn, dus of er nu daadwerkelijk een meesterlijk plan achter zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het belachelijk maken van de Amerikaanse politiek wel redelijk slaagt.
Het plan zal waarschijnlijk straks wel ploffen er als er echt grote ongelukken gebeuren en de Trump aanhangers er achter komen dat ze zelf het slachtoffer van die idioten zijn, gelukkig gebeurt dat nu al vrij sterk.
pi_216825916
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het plan zal waarschijnlijk straks wel ploffen er als er echt grote ongelukken gebeuren en de Trump aanhangers er achter komen dat ze zelf het slachtoffer van die idioten zijn, gelukkig gebeurt dat nu al vrij sterk.
Gelukkig zitten er in dat geval al Trump-loyalisten op alle belangrijke plekken waar je aan zou kunnen kloppen met je door Musk/Trump veroorzaakte problemen.
pi_216825927
quote:

[..]
Ik begrijp dat er een wet in de maak is die er voor moet zorgen dat van iedereen die gearresteerd wordt alle wapens in beslag worden genomen. Misschien vindt Trump dat 2nd amendment toch niet zo een goed idee?
pi_216825938
quote:

[..]

Ik leidt. _O- _O- _O-

@3rr0r
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 25 februari 2025 @ 08:56:48 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216825941
quote:

[..]
Ja, en de reacties zijn niet mals.
Een hoop FAFO reacties als het gaat om Magats die dankzij het nieuwe beleid hun baan zijn verloren, soms beide partners.
En een hoop "Ze kunnen groenten gaan plukken, daar zoeken ze veel personeel" reacties.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216825951
quote:
Hij zegt dat hij het doet omdat de financiële situatie van de VS onhoudbaar wordt als het zo doorgaat met geld wegpissen (dat is overigens aantoonbaar waar, de VS geeft veel te veel geld uit en de staatsschuld is geëxplodeerd sinds corona).
pi_216825985
quote:
Zodat hij ambtenaren kan vervangen door zijn bedrijven en werknemers en deze welfare queen nog meer aan het staats infuus kan hangen.
pi_216825986
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hij zegt dat hij het doet omdat de financiële situatie van de VS onhoudbaar wordt als het zo doorgaat met geld wegpissen (dat is overigens aantoonbaar waar, de VS geeft veel te veel geld uit en de staatsschuld is geëxplodeerd sinds corona).
Geeft de vs teveel geld uit of heft het weinig belastingen waardoor de inkomsten voor een functionerende overheid te laag geworden zijn.. :P
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:02:14 #259
38496 Perrin
pi_216825988
Musk is ziedend.

twitter

Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 09:04:03 #260
236264 crew  capricia
pi_216825994
Hoeveel nationaliteiten heeft Musk eigenlijk?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:06:07 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216826006
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:04 schreef capricia het volgende:
3
pi_216826010
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:04 schreef capricia het volgende:
Te weinig als je als je al zijn persoonlijkheden telt...
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216826018
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
3
Ik begrijp dat men er Canada stemmen opgaan om zijn nationaliteit af te pakken.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 09:10:05 #264
236264 crew  capricia
pi_216826026
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Daarom vroeg ik het me af.

Dus Zuid Afrikaans, Amerikaans en Canadees.
Ik wist niet dat mensen zoveel nationaliteiten konden hebben. Ik dacht max 2 of zo. :D
Maar er zal geen echte limiet ofzo op zitten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:13:40 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216826042
quote:

[..]
Dat heb ik ook begrepen inderdaad.
pi_216826054
quote:

[..]
https://www.theguardian.c(...)rliamentary-petition
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:16:13 #267
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216826058
Wat je ook van Musk vindt. Ik geloof niet dat hij daar zit om het geld. Maar dat hij gewoon zijn politiek libertaire gedachten in de praktijk wil brengen.
Je zou hooguit nog kunnen zeggen dat hij er ook zit om meer bekendheid te vergaren en ijdelheid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:17:59 #268
438527 MissButterflyy
pi_216826073
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Daarom vroeg ik het me af.

Dus Zuid Afrikaans, Amerikaans en Canadees.
Ik wist niet dat mensen zoveel nationaliteiten konden hebben. Ik dacht max 2 of zo. :D
Maar er zal geen echte limiet ofzo op zitten.
Natuurlijk geen grens, hij kan ook elke nationaliteit kopen die hij wil en afpakken zal ook wel niet lukken omdat hij oneindig rechtszaken kan voeren dit tegen te houden.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:18:38 #269
438527 MissButterflyy
pi_216826076
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:16 schreef phpmystyle het volgende:
Wat je ook van Musk vindt. Ik geloof niet dat hij daar zit om het geld. Maar dat hij gewoon zijn politiek libertaire gedachten in de praktijk wil brengen.
Je zou hooguit nog kunnen zeggen dat hij er ook zit om meer bekendheid te vergaren en ijdelheid.
Politiek libertair?
Ik vind het een rechts extremist. :D
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:20:33 #270
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216826095
Heeft de overheid geen soort van urenverantwoording dan
pi_216826182
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:20 schreef Twiitch het volgende:
Heeft de overheid geen soort van urenverantwoording dan
Zelden directe uren, dus waarom? Niet dat je met vijf bullets iets zinvols gaat krijgen, maar bon.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_216826202
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:02 schreef Perrin het volgende:
Musk is ziedend.

[ x ]

[ afbeelding ]
Er is maar 1 groep ziedend, dat zijn de libs 🤭
pi_216826220
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:32 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Er is maar 1 groep ziedend, dat zijn de libs 🤭
Je dacht dat er alleen libs bij de overheid werkten?
pi_216826226
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Absoluut. Daarnaast is libertarisme sowieso eng: anarchie voor de rijk stinkerds. Nou, leuk.
Flauwekul, het libertarisme is geen politieke maar een filosofische stroming, daarnaast kun je aan allerlei varianten denken van helemaal geen regels/overheid tot zelfs een communistische vorm waarbij alles eerlijk gedeeld word.
pi_216826230
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Zelden directe uren, dus waarom?
Omdat micromanagers graag toch willen zien dat mensen 40 uur achter een pc zitten terwijl de ene met 2 vingers in zijn neus de taken in 10 uur kan doen en een andere dezelfde taken niet in 40 uur voor elkaar krijgt. :P
pi_216826237
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Omdat micromanagers graag toch willen zien dat mensen 40 uur achter een pc zitten terwijl de ene met 2 vingers in zijn neus de taken in 10 uur kan doen en een andere dezelfde taken niet in 40 uur voor elkaar krijgt. :P
Veelal gaat het niet meer om uren, maar wordt het uitgedrukt in hoeveel van de 700 compliance rules je voldoet.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:39:05 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216826252
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Flauwekul, het libertarisme is geen politieke maar een filosofische stroming, daarnaast kun je aan allerlei varianten denken van helemaal geen regels/overheid tot zelfs een communistische vorm waarbij alles eerlijk gedeeld word.
In de praktijk weinig meer dan allemaal mooie woordjes om te verbloemen dat je anarchie voor rijke tatta's nastreeft.
Huilen dan.
pi_216826264
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In de praktijk weinig meer dan allemaal mooie woordjes om te verbloemen dat je anarchie voor rijke tatta's nastreeft.
Dat word altijd het hardst geroepen door mensen die weinig van het Libertarisme snappen, ongeveer het zelfde groepje mensen dat altijd wel weet de vertellen waarom Bitcoin kut is.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:41:35 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216826271
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat word altijd het hardst geroepen door mensen die weinig van het Libertarisme snappen, ongeveer het zelfde groepje mensen dat altijd wel weet de vertellen waarom Bitcoin kut is.
Oke man.
Huilen dan.
pi_216826285
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oke man.
Heb je überhaupt wel eens naar de ruwe definitie van het Libertarisme gekeken? Heb je ooit wel eens in verdiept, ik denk het niet, je roept maar wat.
pi_216826297
quote:

[..]
"Gedegen controle", dat kun je niet menen. Musk en zijn puisterige hackers zijn helemaal niet in staat om een gedegen audit te doen.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 09:51:16 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216826339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:44 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je überhaupt wel eens naar de ruwe definitie van het Libertarisme gekeken? Heb je ooit wel eens in verdiept, ik denk het niet, je roept maar wat.
Jazeker, maar het is al goed: ik zal in dit topic niks slechts meer over je geloof zeggen :* .
Huilen dan.
pi_216826353
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jazeker, maar het is al goed: ik zal in dit topic niks slechts meer over je geloof zeggen :* .
Het is niet mijn geloof, het libertarisme is ook geen zwart/wit keuze, je kunt ook sympathie voor de ideeen hebben, en veel van de libertaristische zaken zijn in het Nederlandse systeem gekozen.
pi_216826368
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat word altijd het hardst geroepen door mensen die weinig van het Libertarisme snappen.
Het libertarisme waar in de beperkte filosofische scoop men de externaliteiten vergeet mee te nemen en de rest van het volk opschept met o.a. vervuiling. :')
pi_216826406
quote:
Dat is naïef van je. Hij heeft een duidelijk doel, de eerste biljoenair worden. Hij heeft zich in de ideale positie gemanoeuvreerd om dit voor elkaar te krijgen met staatssteun voor al zijn bedrijven.

Daarnaast heeft hij veel te veel autoritaire trekken om een libertaire iemand te zijn.
pi_216826425
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het libertarisme waar in de beperkte filosofische scoop men de externaliteiten vergeet mee te nemen en de rest van het volk opschept met o.a. vervuiling. :')
Nee juist niet, het vervuilen van omgeving kan gezien worden als een aantasting van mijn rechten. Hoe is dat precies in jouw democratie geregeld?
pi_216826550
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar wat nu als je baas zegt dat medewerkers werkzaamheden niet hoeven, of zelfs niet mogen, delen met mensen buiten het departement?

Zoals in het geval van de federale justitie, de nationale koepel van alle inlichtingdiensten, de FBI, het Pentagon, en het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Dan zou ik naar mijn directe leidinggevende luisteren.
pi_216826568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je snapt wel dat rapporteren aan je leidinggevende wat anders is dan aan een volslagen idioot?
Ik denk dat heel veel mensen hun leidinggevende een volslagen idioot vinden en er toch aan (moeten) rapporteren.
pi_216826572
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 08:56 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik leidt. _O- _O- _O-

@:3rr0r
:')
pi_216826584
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wel.. wat?

We hadden het hier over rapporteren voor degressie aan de maffia. Welk bruggetje probeer je hierop te maken?
Ik reageer op het eerste deel van je reactie. Niet op je vergezochte absurde vergelijkingen met de mafia.
pi_216826605
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik neem aan dat jij dan in de Aan: staat als je werknemers aan jou rapporteren.

Dit is echter een ander verhaal. Want iemand in de Carbon Copy gaat het beoordelen? En niet aan wie je het gestuurd hebt. Dat is gewoon heel vreemd wat je hier schrijft.
En ik denk dat de persoon in de CC helemaal dit niet gaan beoordelen. Je staat immers gewoon in de CC, dus je neemt het voor kennisgeving aan. Meer niet.
Dus jouw probleem is wie er in het vakje aan staat en wie in het vakje cc?

Mensen die zo mierenneuken over futiliteiten kunnen denk ik lastig van toegevoegde waarde in een team zijn. Dan kan je hoofd en bijzaken niet onderscheiden van elkaar.
pi_216826616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, ik geloof dat dat er staat, maar dat betekent niet dat de beoordeling dus bij leidinggevenden ligt.
Nee ok, maar dat de beoordeling bij Musk of een ai ligt staat er ook niet dus vul je zelf in.
pi_216826693
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 09:46 schreef recursief het volgende:

[..]
"Gedegen controle", dat kun je niet menen. Musk en zijn puisterige hackers zijn helemaal niet in staat om een gedegen audit te doen.
Het is ook geen audit, het is een eerste schifting.
pi_216826726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 07:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En om te controleren of de desbetreffende ambtenaar is overleden of niet meer in dienst is op de afdeling is een wekelijks verplicht-reply mailtje een goed idee? Dat is volgens jou wel een snelle, doeltreffende aanpak? En niet iets wat lijkt verzonnen door een kind van 4?
Ik denk dat dat een goede eerste schifting oplevert in een land waar je geen burgerlijke administratie hebt zoals in Nederland.

Net zoals je ook prima uitkeringen stop kunt zetten van mensen die op papier 150 jaar of ouder zijn. Is dat een gedegen audit? Nee, maar ik durf de stelling wel aan dat iedere uitwerking die uitgekeerd wordt aan iemand die 150 jaar of ouder eigenlijk fraude is.

Zo denk ik ook dat je prima een eerste schifting kunt maken door mensen te vragen te replyen op een mail met hun manager in de cc. Als mensen dan niet reageren, niet hun manager in de cc zetten of als hun manager reageert met: "ik ken die persoon helemaal niet" dan heb je al 3 groepen waar je je eerste aandacht op kan vestigen.
  dinsdag 25 februari 2025 @ 10:32:21 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216826732
quote:
Nee, hij zit daar voor de macht.
En dat kan dankzij zijn geld.

Geld, Sex en Macht, dat is waar het om draait in het leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216826763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee juist niet, het vervuilen van omgeving kan gezien worden als een aantasting van mijn rechten. Hoe is dat precies in jouw democratie geregeld?
Het kan zo gezien worden geeft ook al aan dat het ook anders gezien kan worden en de echte liberetair dat weer anders ziet.

In onze democratie probeert de overheid de bevolking tegen van alles en nog wat te beschermen waarvan de overheid weet dat dit slecht voor de bevolking is.

Arboregels omtrent machine bescherming worden bijvoorbeeld door velen als vervelend beschouwd maar behoed arbeiders wel van vele fatale ongelukken maar jaagt daarintegen volgens de leidersklasse wel de werkgevers op kosten.. Dat de maatschappij arbeidsongeschikten anders de rest van hun gehandicapte leven blijft ondersteunen dat vergeten ze dan weer snel.
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 10:40:37 #297
236264 crew  capricia
pi_216826787
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus jouw probleem is wie er in het vakje aan staat en wie in het vakje cc?

Mensen die zo mierenneuken over futiliteiten kunnen denk ik lastig van toegevoegde waarde in een team zijn. Dan kan je hoofd en bijzaken niet onderscheiden van elkaar.
Huh?
Jij begint hier een heel verhaal over CC en Aan in een email.
Je verhaal klopt gewoon niet, kerel.

Tevens maak je het steeds persoonlijk, ik vind dat een zwaktebod. Waarom doe je dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216826798
chat gpt kan er vast een mooi verhaal van maken ~O>
  Moderator dinsdag 25 februari 2025 @ 10:43:02 #299
236264 crew  capricia
pi_216826801
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:42 schreef AlwaysConnected het volgende:
chat gpt kan er vast een mooi verhaal van maken ~O>
Grok wel, ieg. Al gedaan in dit topic. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216826809
Laten de Democraten het allemaal maar gebeuren, of is er niks te doen tegen de fascistische wind die door Amerika waait. Straks zit je als Europa tussen 2 kwaadaardige imperialistische grootmachten ingeklemd.
  Redactie Sport dinsdag 25 februari 2025 @ 10:54:32 #301
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216826870
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2025 10:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Laten de Democraten het allemaal maar gebeuren, of is er niks te doen tegen de fascistische wind die door Amerika waait. Straks zit je als Europa tussen 2 kwaadaardige imperialistische grootmachten ingeklemd.
Wat moeten ze er tegen doen dan? Met het vingertje zwaaien? Politiek kunnen ze, ja, weinig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')