In Haushofer 1:1 staat ook nog "Da fak, doe allemaal es ff normaal anders tyf ik jullie in de zwavelput!"quote:Op dinsdag 25 februari 2025 12:55 schreef Dotteke het volgende:
ALs jullie nu eens beginnen om niet meer op elkaar te reageren is![]()
In Johannes 8:7 stond Jezus op en antwoordde op hun vraag over de steniging: “ Laat degene onder u die zonder zonde is, de eerste steen op haar werpen .
Goed gesproken Panterjong. We noemen hem voortaan "Hij wiens naam hier niet mag worden genoemd."quote:Op dinsdag 25 februari 2025 15:53 schreef Panterjong het volgende:
Zolang er hier een sektelid rondhangt die haatzaait naar een specifieke groep gelovigen toe, wat overigens een strafbaar feit is, zal ik me daar, zolang moderatie uitblijft, tegen blijven verzetten.
Maar goed, gezien de ernst van de zaak, het aantal keer door mij melden ervan via de verlinkbutton en omdat betreffende user al een tijdje stil is op dit forum ga ik er voorzichtig vanuit dat de user even een ban heeft en voor de toekomst hopelijk z'n lesje geleerd heeft.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:06 schreef Kerelx het volgende:
[..]
@:Ali_Kannibali
@:Haushofer
@:Amerauder
@:Mijk
@:bedachtzaam
@:Alarmonoff
Jawel, Yvonne weet ook wie ik ben denk ik, dus als FOK daarvoor open staat wil ik dat wel weer gaan doen, en zal dan ook actiever worden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:48 schreef yvonne het volgende:
Hierbij meteen een vraag. Is er onder jullie iemand die mod zou willen worden hier?
Is misschien de betere keuzequote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:46 schreef Bassie48 het volgende:
Wanneer begint @:bedachtzaam als mod? Ik heb er sinds ruim een week niks meer over gehoord.
Nee, ik heb laten weten dat ik op aanraden er toch van af zie.quote:
Ja, weet niet zeker of ik dat kan, ik weet behoorlijk wat van esoterische materie enzo, en dan zal mijn discussie op scherpst van de snede eraf moeten wel, , omdat ik nooit "partijdig" (voor mezelf of anderen) zou kunnen gaan reageren (lees; modereren). Dus ik wil t best overwegen en met yvonne oid erover praten, ik heb eerder RnP gemod, en da's zéker wel 100% te vergelijken met dit forum als je kijkt naar de discussiepower over t algemeen, alleen was dat een onfatsoenlijke peroide imo, zowel voor R&P als voor mezelf. Het was in een periode dat daar extreem grote zgn "competition" (ego, hihi) was en uitvergroting van (vooral dus de fouten op) het modden, ik handelde altijd naar eer en geweten maar je kunt nooit iedereen tevreden houden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 21:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, ik heb laten weten dat ik op aanraden er toch van af zie.
Mijk, volgens mij kan je best heel goed de middenweg varen en toevoegen aan F&L als mod.
Naar mijn mening moet dat geen probleem vormen Mijk, de meningsverschillen nodigen juist uit tot discussie.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, weet niet zeker of ik dat kan, ik weet behoorlijk wat van esoterische materie enzo, en dan zal mijn discussie op scherpst van de snede eraf moeten wel, , omdat ik nooit "partijdig" (voor mezelf of anderen) zou kunnen gaan reageren (lees; modereren). Dus ik wil t best overwegen en met yvonne oid erover praten, ik heb eerder RnP gemod, en da's zéker wel 100% te vergelijken met dit forum als je kijkt naar de discussiepower over t algemeen, alleen was dat een onfatsoenlijke peroide imo, zowel voor R&P als voor mezelf. Het was in een periode dat daar extreem grote zgn "competition" (ego, hihi) was en uitvergroting van (vooral dus de fouten op) het modden, ik handelde altijd naar eer en geweten maar je kunt nooit iedereen tevreden houden.
Maar dat forum is minstens even emotioneel geladen als dit, + ik heb een bepaald standpunt, al neem ik wel elke religie serieus, dat zou een neutraal iets kunnen zijn in mijn benadernig. Al zal ik dan niet meer echt discussie aan kunnen gaan, of conversatie, zoals ik dat normaal gesproken zou doen, omdat ik volgens een bepaald "persona" moet fungeren dan he.
Dus not sure, als ik nog gewoon mijn standpunten uit kan dragen op een bepaalde wijze en kan modden tegelijkertijd vind ik het best, ik ben --net als jij-- vaak nachtelijk ook actief. Filosofie is dan ook iets voor in de nacht imo, solo, darkness, mystic.
Dus ja, ik kijk wel of men het oke vind of niet, Yvonne enzo, en de reacties hier, als die ook tegen stemmen, dan ga ik daar niet tegenin ofzo, want ook die kan ik prima begrijpen. Ik heb aardig wat harde discussies gehad hier, zij het wel dat ik nooit iemand Ad hominem, ik weet niet of het ooit gebeurd is, maar ik vermijd dat, zeer bewust, al kan het het er een keer doorheen geglipt zijn.
We zien wel. Eerst Yvonne oid maar ns aanhoren.
Wat was jouw motivatie t niet te doen?
Voor mij geldt dat laatste ook wel ja, maargoed, ik heb het hier nog niet heel extreem uit de hand zien lopen, wel in sommige topics, maar dat is zo voorbij, je moet je voorstellen dat in R&P er een stuk of 30x meer actieve topics zijn en die lijst ook veel groter is, en de userbase ook flink wat groter aan boord daar.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 01:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn mening moet dat geen probleem vormen Mijk, de meningsverschillen nodigen juist uit tot discussie.
Ook als moderator moet je natuurlijk gewoon mee kunnen doen en hoef je niet je eigen standpunten opzij te zetten.
Persoonlijk kan ik me bijvoorbeeld niet vinden in de standpunten van Ali of Libertarisch maar zij hebben natuurlijk alle recht en vrijheid om hun standpunten aan te dragen in een discussie.
De grens ligt wat mij betreft bij het op de man gaan, bewust ontsporen, schelden, racisme enzovoort.
Maar dit zegt Bedachtzaam die nog nimmer gemodereerd heeft, dus je hebt al meer ervaring dan mij.
Waarom ik er vanaf zie is om mezelf niet te veel te belasten.
Misschien valt het ook wel mee omdat het best een rustig forum is maar voor mij is belangrijk dat ik niet teveel hooi op de vork neem.
Daar was ik al mee begonnen, dat kan je ook hier in FB zien, want ik negeerde zijn laatste twee posts die op mij gericht waren. Maar als het van een kant moet komen, waarbij ik hem negeer, maar hij lekker zijn gang kan gaan en ook nog eens in FB op de man speelt (zoals met de post waar ik je eerder op wees), dan zie ik geen reden om niet met gelijke munt op hem te reageren. De forumregels gelden voor iedereen en niet alleen voor mij. Dus nogmaals zie o.a. deze post van hem, die ik heb genegeerd. Hij gaat niet allen door met reageren op mij, maar speelt ook op de man, in FB.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 12:55 schreef Dotteke het volgende:
ALs jullie nu eens beginnen om niet meer op elkaar te reageren is![]()
In Johannes 8:7 stond Jezus op en antwoordde op hun vraag over de steniging: “ Laat degene onder u die zonder zonde is, de eerste steen op haar werpen .
Ja hoi.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 00:13 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja, weet niet zeker of ik dat kan, ik weet behoorlijk wat van esoterische materie enzo, en dan zal mijn discussie op scherpst van de snede eraf moeten wel, , omdat ik nooit "partijdig" (voor mezelf of anderen) zou kunnen gaan reageren (lees; modereren). Dus ik wil t best overwegen en met yvonne oid erover praten, ik heb eerder RnP gemod, en da's zéker wel 100% te vergelijken met dit forum als je kijkt naar de discussiepower over t algemeen, alleen was dat een onfatsoenlijke peroide imo, zowel voor R&P als voor mezelf. Het was in een periode dat daar extreem grote zgn "competition" (ego, hihi) was en uitvergroting van (vooral dus de fouten op) het modden, ik handelde altijd naar eer en geweten maar je kunt nooit iedereen tevreden houden.
Maar dat forum is minstens even emotioneel geladen als dit, + ik heb een bepaald standpunt, al neem ik wel elke religie serieus, dat zou een neutraal iets kunnen zijn in mijn benadernig. Al zal ik dan niet meer echt discussie aan kunnen gaan, of conversatie, zoals ik dat normaal gesproken zou doen, omdat ik volgens een bepaald "persona" moet fungeren dan he.
Dus not sure, als ik nog gewoon mijn standpunten uit kan dragen op een bepaalde wijze en kan modden tegelijkertijd vind ik het best, ik ben --net als jij-- vaak nachtelijk ook actief. Filosofie is dan ook iets voor in de nacht imo, solo, darkness, mystic.
Dus ja, ik kijk wel of men het oke vind of niet, Yvonne enzo, en de reacties hier, als die ook tegen stemmen, dan ga ik daar niet tegenin ofzo, want ook die kan ik prima begrijpen. Ik heb aardig wat harde discussies gehad hier, zij het wel dat ik nooit iemand Ad hominem, ik weet niet of het ooit gebeurd is, maar ik vermijd dat, zeer bewust, al kan het het er een keer doorheen geglipt zijn.
We zien wel. Eerst Yvonne oid maar ns aanhoren.
Wat was jouw motivatie t niet te doen?
Nou!, ik post wat en dan krijg ik ditquote:Op zondag 2 maart 2025 15:08 schreef Bassie48 het volgende:
Het was een tijdje rustig hier maar ik merk dat het weer ongezellig wordt.
quote:
Hoi, gaan we ff praten, en zo ja, waar? En zo nee, hoi back, hihiquote:
Aan alle orthodoxe, apofenische en dolgedraaide gelovigen die geloof met wetenschap verwarren.quote:
En wie zijn dat dan?quote:Op maandag 3 maart 2025 06:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Aan alle orthodoxe, apofenische en dolgedraaide gelovigen die geloof met wetenschap verwarren.
Dat mag ik niet zeggen want we mogen op dit forum niet meer persoonlijk worden. Ik heb er wel een stuk of wat in het vizier. Haushofer, Blommeke, Panterjong en Mijk zijn bijvoorbeeld hele geschikte peren, daar heb ik echt geen problemen mee. Maar sommige anderen? Die vind ik verschrikkelijkquote:
Je hoeft geen vrienden met ze te worden maar zolang ze op wat voor manier dan ook niet meer de boel verzieken moeten we proberen ze een nieuwe kans te geven.quote:Op maandag 3 maart 2025 11:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat mag ik niet zeggen want we mogen op dit forum niet meer persoonlijk worden. Ik heb er wel een stuk of wat in het vizier. Haushofer, Blommeke, Panterjong en Mijk zijn bijvoorbeeld hele geschikte peren, daar heb ik echt geen problemen mee. Maar sommige anderen? Die vind ik verschrikkelijk
Vanwaar jouw vraag eigenlijk?
Dat jij niets met wetenschap hebt noch rationeel bent.quote:
"Jullie"? Ik zit je steeds te wijzen op zijn misdragingen, waar FB voor bedoeld is, en heb hem geprobeerd te negeren, maar ga dat niet eenzijdig doen. Je doet er zelf niks aan.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:10 schreef Dotteke het volgende:
Gaan jullie even lekker ergens anders spelen, het is hier geen SC
Ja jullie, zitten meer als twee mensen hier, hij die de schoen past trekt hem aan..quote:Op maandag 3 maart 2025 12:13 schreef Kerelx het volgende:
[..]
"Jullie"? Ik zit je steeds te wijzen op zijn misdragingen en heb hem geprobeerd te negeren, maar ga dat niet eenzijdig doen. Je doet er zelf niks aan.
Ik denk dat passief-agressief gedrag niet beter is dan persoonlijk worden. Dat is vooral mazen in de wet gebruiken om nog steeds mensen persoonlijk aan te vallen natuurlijk. Dat draagt nou niet bij aan een betere sfeer, is het wel?quote:Op maandag 3 maart 2025 11:24 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat mag ik niet zeggen want we mogen op dit forum niet meer persoonlijk worden. Ik heb er wel een stuk of wat in het vizier. Haushofer, Blommeke, Panterjong en Mijk zijn bijvoorbeeld hele geschikte peren, daar heb ik echt geen problemen mee. Maar sommige anderen? Die vind ik verschrikkelijk
Vanwaar jouw vraag eigenlijk?
Ik moet hier toch nog even op reageren, hopelijk mijn laatste over dit onderwerp.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat passief-agressief gedrag niet beter is dan persoonlijk worden. Dat is vooral mazen in de wet gebruiken om nog steeds mensen persoonlijk aan te vallen natuurlijk. Dat draagt nou niet bij aan een betere sfeer, is het wel?
Ik weet niet eens wat apofenisch isquote:Op maandag 3 maart 2025 06:04 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Aan alle orthodoxe, apofenische en dolgedraaide gelovigen die geloof met wetenschap verwarren.
Dat wist ik ook niet totdat ik recent @Haushofer 's boek had gelezen. Sindsdien maakt het een belangrijk onderdeel uit van mijn vocabulaire.quote:
Klopt, het wordt nog zeer sporadisch gebruikt (google maar eens 'apofenisch') maar in de strijd tegen totaal ontspoord geloof in Opperwezens is dit een machtig verbaal wapen.quote:Op maandag 10 maart 2025 18:19 schreef Vincent_student het volgende:
Het staat zelfs niet in mijn editie van Van Dale.
En wat was de uitkomst van het gesprek? Is er al witte rook?quote:Op zondag 2 maart 2025 22:56 schreef Mijk het volgende:
[..]
Hoi, gaan we ff praten, en zo ja, waar? En zo nee, hoi back, hihiKan ook wel op de koffie komen in de buurstad
Maar dan wel met gebakje erbij.
Heb nog niets gehoord verder, dus denk niet dat er echt haast achter zit, of mijn input (vanuit eigen view)j is te zwaar in dit forum , iets wat ik zomaar kan begrijpen. Ik weet ook dat ik dat discusseivuur zal moeten neutraliseren/matigen bij modden, daaarom zei ik eerder ook; ik weet niet zeker of ik daartoe in staat ben. Dat is een probleem van dit forum.quote:Op donderdag 20 maart 2025 06:10 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
En wat was de uitkomst van het gesprek? Is er al witte rook?
Goede post.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:02 schreef Mijk het volgende:
[..]
Heb nog niets gehoord verder, dus denk niet dat er echt haast achter zit, of mijn input (vanuit eigen view)j is te zwaar in dit forum , iets wat ik zomaar kan begrijpen. Ik weet ook dat ik dat discusseivuur zal moeten neutraliseren/matigen bij modden, daaarom zei ik eerder ook; ik weet niet zeker of ik daartoe in staat ben. Dat is een probleem van dit forum.
1.) Je wilt iemand hebben die betrokken is bij dit forum, diegene post niet voor niets mee.
2.) Dus áls iemand hier al meepost, dan is het ook iemand met een sterke eigen view op deze content.
Door deze raakvlakken, en daarbij opgeteld de content zelf (wat altijd een verhit punt is, in élke discussie, óveral) is het heel lastig iemand te vinden die niet minstens de standpunten van een aantal mensen behoorlijk vreemd, zweverig of op zn minst héél ver gezocht vindt óf juist andersom, "iemand die te nuchter is". En als 1 of 2 ontbreekt in deze, dan
Nu val ik wel een beetje daar tussenin omdat ik aan beide kanten van de discussie heb gestaan (en nog steeds sta), omdat ik zo'n 27 jaar atheist was voordat ik zag wat er bedoeld werd door religies (en ook dit is een behoorlijke waarheidsclaim, maar voor mijzelf is deze waar, en onderbouwbaar zoals ik dat countless times heb getracht), dus in die zin sta ik wel in het midden van de klassieke Atheist/Theist Welles/Nietes discussie.
Maar eerlijk is eerlijk; in mijn ogen, was @:bedachtzaam de betere persoon geweest om te modden, jammer dat hij/zij zelf niet wil. Deze is subtieler aanwezig, gaat geen giga discussies aan voor zover ik tot nu toe gezien heb. Ik meng me wel vaker daarin, aan welke kant dan ook, laatste tijd was dat met Ali, maar voorheen ook met veel W&Ter omdat ik vind dat ze allebei ongelijk hebben maar ook weer een punt op sommige vlakken![]()
Dus ja, ik snap de moeite ook vanuit het bestuur wat deze betreft, ik denk dat dit het meest lastige forum is om te modden (en een mod voor te vinden) omdat dit over iets anders gaat dan andere fora. Hoewel POL (of R&P) een vergelijkbaar iets is (als je kijkt naar emotionele lading) , gaat dit over levensovertuigingen ipv bestuursovertuigingen of relaties, iets wat een stuk dieper gaat dan die 2 bij elkaar imo.
Anders kun jij ns een poging doen tot sollicitatie, Bassie@:Amerauder vond ik ook een sterke aanbeveling hierboven.
TLDR: Je kunt niet een 100% neutraal iemand vinden die ook nog eens sterk betrokken is bij dit forum.
Ja en dan is het de vraag; is het een beker, als je eigenlijk je in moet gaan houden op discussievlak ómdat je mod bent? Bij R&P stond ik daar ook wat verder vanaf en kon me meer distantiëren van de inhoud van de OP (of posts in een topic) omdat ze veel meer "simplistisch" waren he (over t algemeen dan). Zoals ik zei; daar roept iemand "omg kut tyfus hoerige hoer !!!1111" enz enz , dan is modden vrij eenvoudig.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:09 schreef Bassie48 het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje, ik zou het toch fijn vinden als jij deze beker niet aan je voorbij laat gaan.
Ja ik wil erover praten, nogmaals, maar heb een voorstel gedaan voor gesprek, nog niets op terug gezien.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:46 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Ik denk dat je er te zwaar aan tilt, want in het verleden zijn er moderators geweest die christen, moslim, atheďst, agnost waren en die ook een sterke mening/overtuiging daarin hadden en vaak mee postte hier, maar toch prima konden modden hier. Maar als je het zelf niet wilt dan houdt het op.
T was ook een garpquote:Bassie48 is een van de users die hier voor problemen zorgt, dat kan je zelfs hier teruglezen in FB, en hij is ook in januari enkele weken geband vanwege het steeds op de man spelen. Als hij aangesteld zou worden als mod ga je 100% partijdigheid zien en dat er zelfs normale posts van users verdwijnen omdat hij er niet mee eens is. Je leest het ook in zijn reactie op jou hierboven. Totaal ongeschikt, zoals hij zelf ook zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |