SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik verbaas mij echt dat er nu nog zoveel Nederlanders zijn die elke kutscheet van Trump lopen goed praten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, dat Oekraïne maar hun land moet opgeven omdat een bloeddorstige dictator en een gestoorde megalomane autocraat de beste vrienden zijn.
Ik hoop dat Oekraïne en Europa dit walgelijke verhaal kunnen voorkomen.
Met geleidelijke escalatie bedoeld men de toename van Russische troepen in Oekraïne, de initiële invasie was met 160.000-190.000 troepen, momenteel zijn er zo'n 700.000 Russische troepen in Oekraïne.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch ook gedaan? Ze zijn van alle kanten tegelijk binnengevallen en vervolgens al moordend, rovend en verkrachtend door Oekraïne getrokken.
En Trump wil dat nu belonen.
Wat op zich interessant is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is op zich wel interessant, want op basis van wat er tot nu toe naar buiten gekomen is, heeft het Kremlin ook nog geen millimeter bewogen.
Ik denk dat we nu wel genoeg waarschuwingen hebben gehad dat we zoiets moeten regelen. Nooit meer oorlog is een illusie waar we voor tientallen jaren in vast zaten.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:28 schreef capricia het volgende:
Ben steeds meer voor één centrale Europese defensie.
Met 1 baas er boven.
Nou ja, we hebben wel degelijk alles gedaan om vriendjes te worden met Rusland, handel met ze te drijven en wat niet. Maar Poetin heeft simpelweg overal schijt aan en wil zijn rijk herstellen. Tja.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu wel genoeg waarschuwingen hebben gehad dat we zoiets moeten regelen. Nooit meer oorlog is een illusie waar we voor tientallen jaren in vast zaten.
En nee, ideaal is het ook allemaal niet maar we moeten iets dergelijks wel als we wat tegenover de Poetins en de Trumpen willen stellen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat we nu wel genoeg waarschuwingen hebben gehad dat we zoiets moeten regelen. Nooit meer oorlog is een illusie waar we voor tientallen jaren in vast zaten.
Je zit in Europa (EU) met het mandaat.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:28 schreef capricia het volgende:
Met 1 baas er boven.
Ze zijn helaas heel makkelijk te manipuleren door deze twee onderwerpen:quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verbaas mij echt dat er nu nog zoveel Nederlanders zijn die elke kutscheet van Trump lopen goed praten.
JD Vance is dan presidentquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:40 schreef Hallojo het volgende:
Ik verwacht dat dit gedrag Trump op korte termijn zijn kop gaat kosten. Letterlijk. En dat er grote feesten zullen volgen.
Welnee, zijn achterban vindt het allemaal prachtig.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:40 schreef Hallojo het volgende:
Ik verwacht dat dit gedrag Trump op korte termijn zijn kop gaat kosten. Letterlijk. En dat er grote feesten zullen volgen.
We zullen iets moeten doen, maar een Europees leger dat alleen onder unanimiteit kan opereren is kansloos zolang je landen als Hongarije en Roemenië er in hebt zitten. Dat ontbreekt volledig aan enige daadkracht en snelheid.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
En nee, ideaal is het ook allemaal niet maar we moeten iets dergelijks wel als we wat tegenover de Poetins en de Trumpen willen stellen.
Allemaal losse legertjes is onhandig, inefficient en duur.
Dan doe je het zonder hun.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:42 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
We zullen iets moeten doen, maar een Europees leger dat alleen onder unanimiteit kan opereren is kansloos zolang je landen als Hongarije en Roemenië er in hebt zitten. Dat ontbreekt volledig aan enige daadkracht en snelheid.
Schuimbekken omdat de 'verkeerde' persoon heeft gewonnen gaat niks aan de situatie veranderen. De geest is uit de fles, na Trump komt gewoon een kopie van trumpquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:40 schreef Hallojo het volgende:
Niet iedereen is zijn achterban. Ik denk dat er de VS duizenden mensen rondlopen met het idee om Trump te elimineren.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welnee, zijn achterban vindt het allemaal prachtig.
Ik denk eerder dat Vlad aan Trump een grondstoffendeal heeft toegezegd met grondstoffen uit Oekraine als hij het land in handen krijgt, Trump geeft geen ene fuck om mensenlevens, enkel om zijn portemonnee en die van zijn incestueuze clanquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk dat er achter de schermen wel iets is voorgevallen tussen UA en VS.
Trump die zelensky uitmaakt voor dictator.
En gisteren als prutser.
Mijn god.
Dat liever niet. Gewoon een sterk Europees blok binnen de NAVO.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:28 schreef capricia het volgende:
Met 1 baas er boven.
Zelfs als dat niet meer zo is, het gaat zoals altijd een bloedige strijd worden om die oligarchen de macht weer te ontnemen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welnee, zijn achterban vindt het allemaal prachtig.
Ik wens alle Trump-stemmers eeuwige jeuk, maar ik mag toch hopen dat met name in de swingstates mensen toch wel echt wakker worden.. al blijft het wellicht bij hoopquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:46 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Schuimbekken omdat de 'verkeerde' persoon heeft gewonnen gaat niks aan de situatie veranderen. De geest is uit de fles, na Trump komt gewoon een kopie van trump
Na Hitler is ook geen kopie van Hitler gekomen. Ik verwacht op korte termijn een revolutie in de VS.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:46 schreef stinkielinkie het volgende:
[..]
Schuimbekken omdat de 'verkeerde' persoon heeft gewonnen gaat niks aan de situatie veranderen. De geest is uit de fles, na Trump komt gewoon een kopie van trump
laten we het hopenquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:40 schreef Hallojo het volgende:
quote:Systematisch vernietigd
Een Russische krijgsgevangene in de regio getuigde dat hij voor het eerst een Oekraïense soldaat zag toen hij zich overgaf. „Het enige dat we zagen, waren drones, drones en nog eens drones.”
Bekijk ook:
Pikante rol voor Saoedische kroonprins Bin Salman in onderhandelingen tussen VS en Rusland: van paria tot vredesbemiddelaar
De druk die zo op de frontlijn wordt gezet, leidt ertoe dat materiaal en voorraden op meer dan 10 kilometer van de frontlinie moeten worden gedropt. „
Veel van die aanvoer raakt door de aanhoudende aanvallen vanuit de lucht niet aan het front”, klinkt het.
Milbloggers van Storm Z beklagen zich erover dat er onvoldoende Russische artillerie en drones zijn om een antwoord te bieden. Een vrouwelijke vrijwilliger benadrukte in een video dat door het slecht functioneren van de jammers tegen drones, „onze jongens niet meer van punt A naar punt B kunnen.” „
Ze moeten door open terrein.” Door de overmacht aan drones „kan men zelfs het hoofd niet meer uit een loopgraaf steken en is rotatie aan het front onmogelijk geworden.”
Dodental loopt sneller op
In januari zouden in de slag om Pokrovsk al 7.000 Russen zijn gesneuveld, 15.000 raakten zwaargewond. Het dodental loopt maand na maand sneller op. Gemiddeld werden de voorbije weken 100 aanvallen genoteerd. Zaterdag waren het er 261, zondag 120.
Het Russische ministerie van Defensie claimde na dat salvo de verovering van welgeteld één dorp, wat door Oekraïne wordt tegengesproken. Volgens Russische milbloggers bestaat de kans zelfs dat een Oekraïens tegenoffensief ten zuiden van Pokrovsk de linies zal breken.
Kan je rekenenquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:47 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Na Hitler is ook geen kopie van Hitler gekomen. Ik verwacht op korte termijn een revolutie in de VS.
Is Europa niet ver van je bed voor hun?quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik wens alle Trump-stemmers eeuwige jeuk, maar ik mag toch hopen dat met name in de swingstates mensen toch wel echt wakker worden.. al blijft het wellicht bij hoop
Beetje de Amerikaanse methode. Echt en direct doorpakken. Volledige mandaat pakken en alles wat in de weg ligt opheffen. Mensenrechten organisaties, Europees recht, regels opheffen.quote:
America first, en de rest kan stikken.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Vlad aan Trump een grondstoffendeal heeft toegezegd met grondstoffen uit Oekraine als hij het land in handen krijgt, Trump geeft geen ene fuck om mensenlevens, enkel om zijn portemonnee en die van zijn incestueuze clan
Vroeg of laat gaat dit ook de simpele Amerikaan in de portemonnee rakenquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:50 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Is Europa niet ver van je bed voor hun?
Er zijn een hoop wapens in de VS en die zijn bedoeld om het volk te verdedigen tegen tirannie. Dus dit lijkt me wel het moment.quote:
Een interessante theorie en gezien dit artikel: https://www.kyivpost.com/post/47429, niet geheel onmogelijk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Vlad aan Trump een grondstoffendeal heeft toegezegd met grondstoffen uit Oekraine als hij het land in handen krijgt, Trump geeft geen ene fuck om mensenlevens, enkel om zijn portemonnee en die van zijn incestueuze clan
En de Sterke-Leider-mythe.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:36 schreef GroteFeiten het volgende:
[..]
Ze zijn helaas heel makkelijk te manipuleren door deze twee onderwerpen:
1 Migratie
2 Gender
Veel van die lui staan nu met een rood petje op te juichen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Er zijn een hoop wapens in de VS en die zijn bedoeld om het volk te verdedigen tegen tirannie. Dus dit lijkt me wel het moment.
Ja dit gaat echt gierend uit de hand lopen.quote:
De NRA zal zich eerder als knokploeg van Trump gedragen dan als hoeder tegen een tiranniek regime, gok ik.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Er zijn een hoop wapens in de VS en die zijn bedoeld om het volk te verdedigen tegen tirannie. Dus dit lijkt me wel het moment.
Ja die gaat straks eerder meehelpen de protesten neer te slaan.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De NRA zal zich eerder als knokploeg van Trump gedragen dan als hoeder tegen een tiranniek regime, gok ik.
Hij zaagt aan de poten van Zelensky, en dat vind ik niet nodig. De man doet goed werk.quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat is er? Komt het jou niet uit? Moeten we eerst nog een tijdje de schijn ophouden voor Europa voor we full-frontal Putin's kant kiezen? Is Trump te lomp aam het opereren naar jouw smaak?
Twee partijen systeem? Ik ben voorquote:Op woensdag 19 februari 2025 17:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zit in Europa (EU) met het mandaat.
Eerst zal je dan in een 2 partijen staten systeem moeten stemmen voor 1 president met team die beslissingsbevoegd is.
Dat kan niet onder het mandaat van 7 normale landen en 14 paardenkoppen.
Dus we moeten een beetje democratie inleveren en vertrouwen op gekozen leiders.
Dat zegt ie niet man!quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Je verwacht het niet. 100 miljard is spoorloos.
Het hele relaas van Trump staat vol met leugens. Waarom zou dit wel kloppen? Kom maar met bewijsquote:Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Je verwacht het niet. 100 miljard is spoorloos.
Hij geeft het zelf toe 😆quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het hele relaas van Trump staat vol met leugens. Waarom zou dit wel kloppen? Kom maar met bewijs
Gewoon uit dat verdrag. Idem voor landmijnen. Gewoon een timer en een batterij en klaar. Hooguit 30 dagen gevaarlijk, tenzij je echt dom doet.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
Deze landen hebben clustermunitie verboden. Is dat nu nog wel vol te houden?
Europa: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Portugal, Verenigd Koninkrijk, enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |