abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 19 februari 2025 @ 11:11:43 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216744517
quote:
Donald Trump beschuldigde Oekrane er dinsdag van de oorlog met Rusland te hebben ‘uitgelokt’. De Amerikaanse president vindt dat de Oekraners niet moeten klagen dat ze niet zijn uitgenodigd voor de besprekingen in Riyad. „Jullie hadden deze oorlog nooit moeten beginnen.”

,,Als Oekrane aan de onderhandelingstafel had willen zitten, hadden ze op elk moment in de afgelopen drie jaar vredesgesprekken kunnen beginnen”, stelde de Amerikaanse president. Tijdens een persconferentie op zijn landgoed Mar-a-Lago in Florida voegde hij eraan toe: ,,Vandaag hoorde ik: ‘Oh, we zijn niet uitgenodigd!’ Nou, jullie zijn er al drie jaar bij betrokken. Jullie hadden er drie jaar geleden een einde aan moeten maken. Jullie hadden deze oorlog nooit moeten beginnen.”

Trump blijft bij zijn eerdere uitspraken dat de oorlog in Oekrane niet alleen de schuld is van Rusland, maar ook van president Volodymyr Zelensky en vooral van de regering-Biden. Volgens hem zou Oekrane verkiezingen zo snel mogelijk moeten houden ‘omdat Zelensky nog maar 4 procent steun’ zou hebben.

Bewijs kon hij daarvoor niet leveren, terwijl Oekraense media woensdag recente cijfers van het Kyiv International Institute of Sociology aanhaalden, die juist lieten zien dat in december 2024 52 procent van de Oekraners vertrouwen had in Zelensky.

Niet legaal
Vladimir Poetin probeert al langer het beeld te schetsen dat Zelensky geen legitieme president is, omdat zijn eerste ambtstermijn op 20 mei 2024 had moeten eindigen. Daarbij negeert hij het feit dat de Oekraense grondwet verkiezingen verbiedt tijdens de staat van beleg, een noodtoestand die is afgekondigd na de Russische invasie in 2022.

Trump distantieerde zich van de Kremlinpropaganda en benadrukte dat zijn oproep tot verkiezingen niets met Rusland te maken heeft. ,,Dat is geen Russisch standpunt. Dat komt van mij”, verklaarde hij.

Trump beschreef Oekrane als een land in puin en beweerde dat ‘de meerderheid van de steden tot stof en as is gebombardeerd’ – wat zwaar overdreven is. Opvallend was dat Trump Rusland niet veroordeelde voor de dagelijkse bombardementen op Oekrane. Wel prees hij de onderhandelingen in Riyad als ‘zeer goed’ en beweerde hij dat Vladimir Poetin ‘iets wil doen’ om de oorlog te beindigen en ‘de wilde barbarij wil stoppen’.

Twijfel of Rusland uit is op vrede
Toch twijfelen waarnemers nog steeds of Rusland, zoals Trump beweert, echt uit is op vrede. Op het slagveld is daar in elk geval weinig van te merken. Zowel in de regio’s Loehansk als Donetsk is een Russische opmars gaande, aldus Russische bloggers. Verschillende dorpen zouden de laatste dagen zijn ingenomen, met soms zware verliezen.

Ook in de door Oekrane bezette Russische regio Koersk wordt zwaar gevochten. ,,Waarom zou Moskou nu concessies doen, als de regering-Trump al heeft ingestemd dat Oekrane nooit lid zal worden van de Navo en de bezette gebieden niet zal terugkrijgen?” reageerde een politieke analist bij de BBC.

Voor veel waarnemers was de top in Saoedi-Arabi vooral een opstap naar een mogelijke ontmoeting tussen Trump en de Russische president Vladimir Poetin. Gevraagd of zo’n ontmoeting vr eind februari zou plaatsvinden, antwoordde Trump kort maar krachtig: ,,Waarschijnlijk.”
Bron
Zeg 't maar boys. :{
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_216744554
Gewoonweg bizar.

Crosspost uit het ukraine topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:09 schreef Red_85 het volgende:
Wat trump doet op het moment is gewoonweg een verraad aan Ukraine. Een dolkstoot. Of het is een spel van 'm, maar Europa moet nu eens kei- en keihard gaan opstaan. Geen zwakte tonen, geen raar gescholz, geen ongekozen vd leyen naar voren schuiven. Alle landen individueel 'Trump hou je fucking bek dicht, jij gaat niet bepalen voor Europa wat goed is zonder Europa zelf er bij te betrekken'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:17:42 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216744588
Donnie maakt stand-up comedians overbodig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:21:50 #5
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_216744632
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:22:11 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216744636
Misschien is Lavrov het wel met hem eens.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:22:23 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216744638
Wat een baas. Hij zegt het gewoon h.
pi_216744665
:')
pi_216744759
Vreselijk dat er een einde aan een oorlog dreigt te komen. Sterkte allemaal!
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:33:26 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216744769
Hier de hele persconferencie. Die had eigenlijk in de OP moeten staan vind ik.

Vanaf 12:40 heeft hij het over Oekraine. Hier kun je zelf uithalen of Trump nou wel of niet zei dat Oekraine de oorlog is begonnen. Toevallig heb ik deze speach vanmorgen zitten kijken, maar dit punt viel mij niet op. Wel hoe hij Europe weer loopt te dissen en zichzelf weer op zit te hemelen. Wat hij constant loopt te doen in iedere speach. Zonder mij was dit allemaal niet gebeurd en hij herhaald dat rustig nog een aantal keren in zo'n speech. Plus dat hij dan graag weer eens uithaalt hoe belabberd de Biden administration was.

Maar als je goed luistert doet hij net alsof Europa deze oorlog is begonnen.

15:40 "They should have never started it."

17: 20 "You have leadership now that's allowed a war to go on that should have never even happened." meaning Zelensky

18:05 Even later beschuldigt hij Europa dat ze een WO3 kunnen initieren nu.
"This could even end up in a World War 3. I mean to be honest with you, you've been hearing now Europe is saying now we are gonna go in and we are gonna go. All of a sudden you could end up in a World War 3. Over something that should have never happened. And you know, it's a very sad situation."

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 19-02-2025 13:03:21 ]
pi_216744782
Die gast leeft echt in een fantasiewereld. Whatever ook, ze doen maar lekker ^p^
pi_216744792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:22 schreef Twiitch het volgende:
Wat een baas. Hij zegt het gewoon h.
Wat een cuck bedoel je. Van Putler.
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:37:29 #13
292419 NoXia
Productiefoutje
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:37:36 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216744830
TrumpGod.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216744839
En dit is dan president van de U Naait Het Steeds.

Flapdrol.
Zonder wrijving geen glans
pi_216744864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:32 schreef Nober het volgende:
De geschiedenis verdraaien is vreselijk inderdaad ja. Je zou een geschiedenisboek open kunnen slaan om er achter te komen wat voor consequenties dat kan hebben

Jij ook sterkte Nober, met al die moeilijke woordjes die voorbij gaan komen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216744915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
De geschiedenis verdraaien is vreselijk inderdaad ja. Je zou een geschiedenisboek open kunnen slaan om er achter te komen wat voor consequenties dat kan hebben

Voor je geschiedenisboek:

Moderator / Redactie Sport woensdag 19 februari 2025 @ 11:48:41 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216744941
Hoe kan je dit nog verdedigen :')

Die vent is echt van het paadje.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216744957
quote:

quote:
I believe it is peace for our time. We thank you from the bottom of our hearts. Go home and get a nice quiet sleep.
https://en.wikipedia.org/wiki/Peace_for_our_time
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_216744964
Totaal gestoord.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216745007
quote:
Waarop baseer je dat Poetin over een aantal jaar als het leger herbouwt is niet nog een poging waagt voor de rest van Oekrane?
pi_216745019
Stukje bij beetje laat Trump zich zien... en het verbaasd mij helemaal niets.

Die gozer is gestoord, nog erger dan Putin...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216745045
Waar zijn al die Trump-pijpers nu? :D _O-
  woensdag 19 februari 2025 @ 11:55:44 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216745067
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:49 schreef xpompompomx het volgende:
Totaal gestoord.
En dit is dan voor de derde keer naar voren geschoven als presidentskandidaat en voor de tweede keer het Witte Huis ingestemd.
pi_216745068
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:54 schreef TRON2.0 het volgende:
Waar zijn al die Trump-pijpers nu? :D _O-
Of weggedoken, of beschaamd met staart tussen de benen toegeven of naja

De Nobers van deze wereld
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216745105
Trump bekijkt alles zakelijk en dat valt hem te prijzen.
Overigens mogen jullie voor je over De VS begint wel eens de hand in eigen boezem steken, waarom is er geen EU leger dat in staat is Rusland te verslaan terwijl de Russen het BNP hebben van Nederland en Belgie samen?
blablablabla
pi_216745192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En dit is dan voor de derde keer naar voren geschoven als presidentskandidaat en voor de tweede keer het Witte Huis ingestemd.
Het zegt wel veel over de RepublikeinseMaga-partij. Maar goed, iets dergelijks kon je wel zien aankomen, ze er immers al 30+ jaar aan aan het bouwen.
pi_216745206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:57 schreef Elan het volgende:

Is keihard liegen "zakelijk"?
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:03:53 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_216745215
quote:
Overigens mogen jullie voor je over De VS begint wel eens de hand in eigen boezem steken, waarom is er geen EU leger dat in staat is Rusland te verslaan terwijl de Russen het BNP hebben van Nederland en Belgie samen?
Omdat de staten dat niet willen.

Beetje zoals altijd: "WAAROM DOET DE EU NIETS??!?!!!!???"

Uhm, tsja, dat is waar jullie voor gestemd hebben, minder ipv meer EU :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_216745282
De Amerikanen hebben putin president van de VS gemaakt, Trump is slechts een marionet
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:09:09 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216745285
De TT en het artikel klopt volgens mij niet.

Op 15:40 spreekt Trump volgens mij niet exclusief over Oekraine maar meer over Europa dat zich gepasseerd voelt dat ze niet bij de onderhandelingen aanwezig mogen zijn.

Europa wordt volgens mij door Trump beticht dat ze deze oorlog hebben laten gebeuren. Europa heeft deze oorlog niet voorkomen en zijn hem in feite gestart, volgens de redenering van Trump. Wij in Europa hebben het aan zien komen, hebben er zelfs diverse topics over geschreven, maar hebben verder niets gedaan.

Toen hadden we dus in moeten grijpen vindt Trump. En omdat we dat niet gedaan hebben, zij wij er als Europa verantwoordelijk voor de outcome en vindt hij zijn diskwalificatie terecht om Europa niet aan de onderhandelingstafel uit te nodigen.

Sterker nog, nu zijn we bezig om een WO 3 te organiseren zegt hij.
pi_216745317
Weten we ook meteen aan welke kant van de geschiedenis de trump fanboys staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door JopieKlaassen op 19-02-2025 12:22:49 ]
pi_216745329
quote:
Polen had zeker ook nooit WO2 moeten starten? :')
pi_216745386
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zou niet zo moeten zijn maar in de praktijk komt het daar toch heel vaak wel op neer.
Trump heeft al aangegeven strategische belangen namelijk het veiligstellen van REE's een halszaak is.

Zoals destijds met de Irak-oorlog de oorlog helemaal niet ging om terroristen verdrijven maar primair ging om strategische belangen in olie.
blablablabla
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:21:31 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216745436
Wrijving geeft glans?
quote:
Zelenski: 'Trump zit gevangen in bubbel van desinformatie'

De Oekraense president Zelenski heeft gereageerd op de uitspraken van zijn Amerikaanse ambtsgenoot Donald Trump, die zei dat Oekrane geen zitje aan tafel verdiende door drie jaar lang na te laten om over vrede te onderhandelen. "Hij zit gevangen in een bubbel van desinformatie", zei Zelensky bij Reuters. "Heel zijn team moet de waarheid over Oekrane onder ogen zien. Ze hebben Poetin geholpen door hem uit zijn isolement te halen."

De uitspraak van Trump over de tevredenheidsscore van Zelenski, die volgens de Amerikaan slechts 4 procent zou bedragen, weerlegt hij. "Dat is Russische desinformatie. Als iemand mij nu wil vervangen als president, dan zeg ik: dat gaat niet werken."

https://www.telegraaf.nl/(...)el-van-desinformatie
pi_216745462
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:13 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Polen had zeker ook nooit WO2 moeten starten? :')
Lees mijn post nog eens zou ik zeggen. Ik doe helemaal geen uitspraken over wie er begonnen is. Rusland is de agressor dat lijkt me evident.

Neemt niet weg dat de aanpak van Biden ook niet bepaald adequaat is geweest en louter heeft geresulteerd in bloedvergieten over en weer.
blablablabla
pi_216745464
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:12 schreef JopieKlaassen het volgende:
Weten we ook meteen aan welke kant van de geschiedenis de trump fanboys staan.
Ja, want dat was nog niet duidelijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:23:19 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216745465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:21 schreef Tengano het volgende:
Wrijving geeft glans?
[..]

Zelensky :')
Trump _O_
pi_216745480
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Lees mijn post nog eens zou ik zeggen. Ik doe helemaal geen uitspraken over wie er begonnen is. Rusland is de agressor dat lijkt me evident.

Neemt niet weg dat de aanpak van Biden ook niet bepaald adequaat is geweest en louter heeft geresulteerd in bloedvergieten over en weer.
Klopt, Biden heeft een laffe status-quo strategie gehanteerd. Hij had veel meer moeten doen voor Oekrane.
pi_216745490
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, want dat was nog niet duidelijk.
Opschuiven van debiel naar misdadig is toch alsnog een beste degradatie.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:25:53 #42
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_216745501
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:46 schreef Nober het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zie ze daar staan dan, die twee warmongers! -O-
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_216745545
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:28 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wil niet hierover niet veel zeggen hoor, maar kan het niet zijn dat juist omdat Trump een missie heeft te volbrengen hij die aanslag 'bijna letterlijk op een haar na' moest overleven van hogeraf?
De mensheid eindigen is inderdaad een mogelijke missie van bovenaf, je weet het niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216745584
ja en WW1 was de schuld van die verdraaide belgen
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:32:09 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216745591
Ondertussen in Brussel....
quote:
Von der Leyen blij met nieuw sanctiepakket tegen Rusland: 'Druk op het Kremlin hoog houden'

Voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen is blij met het zestiende sanctiepakket tegen Rusland. De ambassadeurs van de lidstaten zijn daar woensdag mee akkoord gegaan. "We zijn vastbesloten om de druk op het Kremlin hoog te houden", schrijft de Duitse politica op X.

"De EU treedt nog strenger op tegen omzeiling door meer schepen uit Poetins schaduwvloot aan te pakken en nieuwe import- en exportverboden op te leggen", voegt Von der Leyen daaraan toe.

De EU onderneemt al langer actie tegen de Russische schaduwvloot, schepen die onder een andere vlag varen om zo de oliesancties te omzeilen. In het nieuwe sanctiepakket zijn meer schepen op de zwarte lijst gezet.

Nieuw op de lijst van economische strafmaatregelen is het verbod op import van aluminium uit Rusland. Hongarije is geen voorstander van nieuwe sancties, maar heeft naar eigen zeggen "met succes onderhandeld" over afzwakkingen in het pakket, zo schrijft minister van Buitenlandse Zaken Pter Szijjrt op X.

EU-diplomaten zeggen dat het pakket tijdens de onderhandelingen de afgelopen weken inderdaad is aangepast, mede op verzoek van Hongarije. De aanpassingen kunnen volgens deze diplomaten echter niet alleen op het conto van Hongarije worden geschreven.

Szijjrt schrijft op X dat het tijdperk van sancties voorbij is. "Geopolitieke realiteiten worden genegeerd." Er ontstaat volgens de Hongaarse minister "een nieuwe realiteit, met veelbelovende onderhandelingen tussen de VS en Rusland. We hopen dat de relaties zullen verbeteren tot het punt waarop deze sancties helemaal kunnen worden afgeschaft."

De EU-ministers van Buitenlandse Zaken moeten het nieuwe sanctiepakket maandag officieel goedkeuren. Daar moeten alle 27 lidstaten mee instemmen. Ondanks de kritiek van de Hongaren verwachten EU-diplomaten dat het pakket wordt aangenomen.

https://www.telegraaf.nl/(...)el-van-desinformatie
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:33:19 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216745607
Gast wordt steeds gekker.
Dit interview is ook weer van dat geraaskal.
Ergens nog even over Biden janken. Het is echt een grote oranje kleuter die gast.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:33:33 #47
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216745611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De mensheid eindigen is inderdaad een mogelijke missie van bovenaf, je weet het niet.
Dacht eerder aan het redden van de mensheid! ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_216745618
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:24 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Klopt, Biden heeft een laffe status-quo strategie gehanteerd. Hij had veel meer moeten doen voor Oekrane.
Biden zijn stokpaardje was de economische boost en werkgelegenheid voor de wapenindustrie dus een snel einde van de oorlog was hoewel eenvoudig te realiseren niet in Amerikaans belang.

Het was altijd kiezen tussen twee kwaden maar misschien zijn we als EU eindelijk wakker als in dat de VS totaal geen betrouwbare partner is.
blablablabla
pi_216745634
pi_216745648
quote:
Precies, het is allemaal niet zo moeilijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216745650
Met zulk gedrag kan ik me voorstellen dat er bedrijven gaan vertrekken uit de VS.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_216745653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2025 20:45 schreef Vallon het volgende:
Ik sta nog steeds met verbazing te kijken hoe twee andere landen over Oekrane aan het beslissen zijn, hoe Wilders zich opnieuw ontpopt als Putinholmaat door eenzijdig restricties te leggen die neerkomen op geen serieuze hulp vanuit Nederland. Benieuwd wat die gast/en daarvoor terugontvangen.
Zo gek is die opstelling helemaal niet. Het idee dat Oekrane ‘bij ons’ hoort is volkomen gefabriceerd. Hell, de uitbreiding met landen als Polen, Hongarije, Roemeni, Bulgarije, enz. was al helemaal niet zo logisch. Heeft ook al voor redelijk wat problemen gezorgd.

Oekraners hebben veel meer gemeen met Russen (heel veel zelfs, bijna iedereen in die landen heeft familie uit het andere land). Prima mensen hoor, maar cultureel een ander slag.

Ik ben net weer terug uit Itali waar het vol zat met Polen, Tsjechen, enz. Iets van de afgelopen jaren. Het valt enorm op hoe slecht het mixt en hoeveel minder de sfeer is. Nogmaals, niets mis met die mensen, maar ze hebben andere normen en waarden.

Er zijn wereldwijd altijd conflicten. De meesten gaan geheel langs ons heen. Soms komt een deel van de bevolking hier aankloppen voor een beter leven, maar dat is het dan ook…
pi_216745662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:33 schreef Elan het volgende:
Het was altijd kiezen tussen twee kwaden maar misschien zijn we als EU eindelijk wakker als in dat de VS totaal geen betrouwbare partner is.
En het is niet eens alleen de Amerikaanse politiek maar de hele Amerikaanse cultuur gaat steeds verder uit de pas lopen met de Euopese.
Amerikanen zijn verzot op patriotisme en religie terwijl dat in Europa juist steeds meer als de 'root of all evil'wordt gezien.
Wie dit leest is gek
pi_216745668
Zelfs Hitler had meer fatsoen!
Cindy De Vuyst
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:38:29 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216745687
Misschien dat we kunnen leren van de geschiedenis?
Hitler's Non-Aggression Pact with Poland
One of Adolf Hitler's first major foreign policy initiatives after coming to power in 1933 was to sign a non-aggression pact with Poland in January 1934. This move was unpopular with many Germans who supported Hitler but resented the fact that Poland had received the former German provinces of West Prussia, Poznan (Poznań), and Upper Silesia after World War I under the Treaty of Versailles. However, Hitler sought the non-aggression pact in order to neutralize the possibility of a French-Polish military alliance against Germany before Germany had a chance to rearm in the aftermath of the Great War.
.
.
Invasion and Partition of Poland
On September 1, 1939, Germany invaded Poland. To justify the action, Nazi propagandists accused Poland of persecuting ethnic Germans living in Poland. They also falsely claimed that Poland was planning, with its allies Great Britain and France, to encircle and dismember Germany. The SS, in collusion with the German military, staged a phony attack on a German radio station. The Germans falsely accused the Poles of this attack. Hitler then used the action to launch a “retaliatory” campaign against Poland.
https://encyclopedia.ushm(...)-of-poland-fall-1939
En er zijn vast genoeg andere voorbeelden
pi_216745712
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:32 schreef Tengano het volgende:
Ondertussen in Brussel....
[..]

Dom wicht!
Cindy De Vuyst
pi_216745739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:33 schreef matthijst het volgende:
Gast wordt steeds gekker.
Dit interview is ook weer van dat geraaskal.
Ergens nog even over Biden janken. Het is echt een grote oranje kleuter die gast.
Wel een kleuter waar de hele wereld naar luistert! Onderschat zijn invloed niet.

Overal haalt hij z'n slag thuis en overal is het in het voordeel van die oranje kleuter.
Cindy De Vuyst
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:42:27 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216745757
Ergens hoop ik met een hele kleine minderheidskans dat Trump met deze rare retoriek Europese landen wil laten meebewegen naar een deal omdat ze in zijn ogen te rigide zijn en dat hij Putin zich sterker wil laten voelen dan hij is.

Echter ben ik er 95 procent zeker van dat hij dit echt denkt en zich door Putin heeft laten manipuleren. We moeten als Europa voortaan handelen onder de aanname dat we eerder vijandigheid dan medewerking van deze vent kunnen verwachten.
pi_216745779
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:38 schreef Momo het volgende:
One of Adolf Hitler's first major foreign policy initiatives after coming to power in 1933 was to sign a non-aggression pact with Poland in January 1934. This move was unpopular with many Germans who supported Hitler but resented the fact that Poland had received the former German provinces of West Prussia, Poznan (Poznań), and Upper Silesia after World War I under the Treaty of Versailles. However, Hitler sought the non-aggression pact in order to neutralize the possibility of a French-Polish military alliance against Germany before Germany had a chance to rearm in the aftermath of the Great War.
.
.
On September 1, 1939, Germany invaded Poland. To justify the action, Nazi propagandists accused Poland of persecuting ethnic Germans living in Poland. They also falsely claimed that Poland was planning, with its allies Great Britain and France, to encircle and dismember Germany. The SS, in collusion with the German military, staged a phony attack on a German radio station. The Germans falsely accused the Poles of this attack. Hitler then used the action to launch a “retaliatory” campaign against Poland.
Bv:

quote:
Molotov-Ribbentroppact

[...]

Het pact was een niet-aanvalsverdrag, waarin de twee landen afspraken elkaar niet aan te vallen, en dat ook niet te doen als een van beide door een derde land zou worden aangevallen. Voor de Duitse leider Hitler was dat laatste van groot belang. Duitsland was van plan Polen binnen te vallen, waarvan de neutraliteit gegarandeerd werd door het Verenigd Koninkrijk. Een Engelse reactie was dus te verwachten, en om een oorlog op twee fronten te voorkomen werd het verdrag gesloten met de communistische vijand. [...]

Het niet-aanvalsverdrag bleek slechts een deel van het pact te vormen. Pas in 1947 tijdens de Processen van Neurenberg, raakte bekend dat in geheime protocollen (aanhangsels) afspraken waren gemaakt over de grenzen van de invloedssferen van de twee partijen, na een toekomstige 'territoriale en politieke herschikking'. Polen werd tussen de twee ondertekenaars verdeeld, de Baltische staten Finland, Republiek Estland, Litouwen en Letland kwamen in de Sovjetsfeer, evenals delen van Roemeni (Bessarabi en de noordelijke Boekovina). Hiermee herstelde de Sovjet-Unie in belangrijke mate de grenzen van het tsaristische Rusland gedurende de 19e eeuw. Daarvoor waren de meeste van die gebieden nooit onderdeel geweest van tsaristisch Rusland. De gebieden die de Sovjet-Unie aan het eind van de Eerste Wereldoorlog aan Duitsland had moeten afstaan en bij de Vrede van Versailles aan Polen waren toegewezen werden opnieuw door de Sovjet-Unie geannexeerd.

Het ironische van de opdeling van Polen in 1939 was, dat Duitsland daarmee het niet-aanvalspact met Polen schond. Dat pact had Polen in 1934 met Duitsland afgesloten om de ongezonde belangstelling van Duitsland af te wenden in de richting van Frankrijk en Groot-Brittanni.

[...]
quote:
Verdrag van Mnchen

In het Verdrag van Mnchen, ondertekend op 30 september 1938, zijn afspraken vastgelegd tussen Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nazi-Duitsland en het Koninkrijk Itali over de staatsrechtelijke toekomst van Tsjecho-Slowakije. De onderhandelingen vonden plaats op de Conferentie van Mnchen waarbij geen vertegenwoordiging van Tsjecho-Slowakije aanwezig was. Met het verdrag werd de agressieve annexatie door Adolf Hitler van de Tsjechische regio Sudetenland door de grote mogendheden geaccepteerd, in ruil voor vredesgaranties. Het verdrag moest de vrede in Europa garanderen en werd door premier Neville Chamberlain van het Verenigd Koninkrijk aangeduid met Peace for our time. Chamberlain verwachtte dat met Sudetenland de annexatiehonger van Hitler gestild zou zijn. Nog geen jaar later viel Duitsland Polen binnen, waarmee de Tweede Wereldoorlog begon.

[...]

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 19-02-2025 12:48:39 ]
pi_216745780
Uitspraak in het kaliber van: "Polen had de 2e wereldoorlog nooit mogen beginnen."

zum kotsen die Trump.
pi_216745786
Trump had nooit president moeten worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216745818
Het is overigens wel ophef gebaseerd op een verdraaiing van wat Trump heeft gezegd. Dat was iets in de trant van: je had voordat de oorlog begon al tot een vergelijk moeten komen. Die mogelijkheid was er…

Nou vind ik het wel een raar verwijt, want het was de VS die hem heeft afgeraden tot een vergelijk te komen…
pi_216745823
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dacht eerder aan het redden van de mensheid! ;)
Landen tegen elkaar uitspelen heeft daar helaas nogal weinig mee te maken, dit zorgt enkel voor meer wrijving.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216745836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Het is overigens wel ophef gebaseerd op een verdraaiing van wat Trump heeft gezegd. Dat was iets in de trant van: je had voordat de oorlog begon al tot een vergelijk moeten komen. Die mogelijkheid was er…

Nou vind ik het wel een raar verwijt, want het was de VS die hem heeft afgeraden tot een vergelijk te komen…
Het is inmiddels wel duidelijk bij jou hoor.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:48:30 #65
182233 thedeedster
pi_216745846
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo gek is die opstelling helemaal niet. Het idee dat Oekrane ‘bij ons’ hoort is volkomen gefabriceerd. Hell, de uitbreiding met landen als Polen, Hongarije, Roemeni, Bulgarije, enz. was al helemaal niet zo logisch. Heeft ook al voor redelijk wat problemen gezorgd.

Oekraners hebben veel meer gemeen met Russen (heel veel zelfs, bijna iedereen in die landen heeft familie uit het andere land). Prima mensen hoor, maar cultureel een ander slag.

Ik ben net weer terug uit Itali waar het vol zat met Polen, Tsjechen, enz. Iets van de afgelopen jaren. Het valt enorm op hoe slecht het mixt en hoeveel minder de sfeer is. Nogmaals, niets mis met die mensen, maar ze hebben andere normen en waarden.

Er zijn wereldwijd altijd conflicten. De meesten gaan geheel langs ons heen. Soms komt een deel van de bevolking hier aankloppen voor een beter leven, maar dat is het dan ook…
Nou, sinds een paar jaar zit hier een onoverbrugbare kloof tussen. Dat gaat vele, vele generaties duren. ls dat berhaupt nog goed komt tussen die twee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:48:38 #66
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216745848
Ik vind het nog te vroeg om Trump en het spel dat nu gespeeld wordt, af te schrijven.

Zelensky is voor mij idd een held en Poetin is simpelweg een oorlogsmisdadiger.

Maar lezen we al deze chaos wel goed. Wat er werkelijk gebeurt is dat Rusland weer wordt betrokken (come into play) bij de westerse wereld. Iets wat Trump doet en waarbij hij het een 'beetje' voor Rusland opneemt en de zwarte piet naar Oekraine en Europa toespeelt.

Er is immers altijd gezegd dat op de een of andere manier ook een oplossing moet worden gevonden voor het gezichtsverlies van Poetin. En wellicht is dat wat je hier ziet gebeuren. Trump zegt "Nee, de schuld lag vooral bij Zelensky en Europa."

De Russen zeiden ook voor die besprekingen al dat ze het belangrijk vinden dat de banden weer worden hersteld en misschien is dit wel de manier.

Immers we zien hier maar een klein stukje van het hele onderhandelingsproces.

Plus er wordt niks weggegeven, want Zelensky heeft gezegd "Ik accepteer de uitkomst van deze onderhandelingen niet."

Deze ronde zou dus hoofdzakelijk kunnen gaan over het herstel van het gezichtsverlies van Rusland.

En nadat het gezichtsverlies van Rusland is hersteld en Rusland weer is betrokken op het wereldtoneel, kunnen de echte onderhandelingen in principe gaan beginnen met ook Zelensky en Europa aan tafel.
pi_216745849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:38 schreef Momo het volgende:
.
.
Ik ga hier niet De Duitsers in WO2 zitten verdedigen maar je realiseert je wel dat het nodige aan externe sancties vooraf zijn gegaan die hebben gezorgd voor een dusdanig instabiel politiek klimaat waardoor Hitler berhaupt aan de macht kon komen? ;)

Ook hier gingen de Amerikanen bepaald niet vrijuit.
blablablabla
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:50:51 #68
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_216745872
You should have never started it.
You should have made a deal.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_216745879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:48 schreef Tengano het volgende:
Ik vind het nog te vroeg om Trump en het spel dat nu gespeeld wordt, af te schrijven.

Maar lezen we al deze chaos wel goed. Wat er werkelijk gebeurt is dat Rusland weer wordt betrokken (come into play) bij de westerse wereld. Iets wat Trump doet en waarbij het een 'beetje' voor Rusland opneemt.

Er is immers altijd gezegd dat op de een of andere manier ook een oplossing moet worden gevonden voor het gezichtsverleis van Poetin. En wellicht is dat wat je hier ziet gebeuren. Trump zegt "Nee, de schuld lag vooral bij Zelensky en Europa."

De Russen zeiden ook voor die besprekingen dat ze het belangrijk vinden dat de banden weer worden hersteld en misschien is dit wel de manier.

Plus er wordt niks weggegeven, want Zelensky heeft gezegd "Ik accepteer de uitkomst van deze onderhandelingen niet."

Deze ronde zou dus hoofdzakelijk kunnen gaan over het herstel van het gezichtsverlies van Rusland.

En nadat het gezichtsverlies van Rusland is hersteld en Rusland weer is betrokken op het wereldtoneel, kunnen de echte onderhandelingen in principe gaan beginnen met ook Zelensky en Europa aan tafel.
De enige terechte oplossing is De Russen terug slaan naar hun eigen hok. Er valt verder niks te onderhandelen. Zij zijn een soevereine staat binnengevallen en moeten daar oprotten.
blablablabla
pi_216745889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:09 schreef Tengano het volgende:
De TT en het artikel klopt volgens mij niet.

Op 15:40 spreekt Trump volgens mij niet exclusief over Oekraine maar meer over Europa dat zich gepasseerd voelt dat ze niet bij de onderhandelingen aanwezig mogen zijn.

Europa wordt volgens mij door Trump beticht dat ze deze oorlog hebben laten gebeuren. Europa heeft deze oorlog niet voorkomen en zijn hem in feite gestart, volgens de redenering van Trump. Wij in Europa hebben het aan zien komen, hebben er zelfs diverse topics over geschreven, maar hebben verder niets gedaan.

Toen hadden we dus in moeten grijpen vindt Trump. En omdat we dat niet gedaan hebben, zij wij er als Europa verantwoordelijk voor de outcome en vindt hij zijn diskwalificatie terecht om Europa niet aan de onderhandelingstafel uit te nodigen.

Sterker nog, nu zijn we bezig om een WO 3 te organiseren zegt hij.
Ja, maar het is toch een raar verwijt. Alsof de VS er niet bij betrokken was. Die riepen: binnen 3 dagen heeft Rusland Kiev bereikt… Dat is toch gewoon een uitnodiging?

Zeker tegen het licht van dat de Amerikanen heel goed wisten dat Oekrane fors weerstand kon bieden.

Ik plak toch ook geen banner op mijn woning met ‘inbrekers, de voordeur is niet goed afgesloten, u bent in 10 seconden binnen’?
pi_216745890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:46 schreef Nober het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tja, dit was een hele discutabele situatie. Maar dit is geen concrete aanleiding voor de inval in 2022. Helemaal niet nadat Rusland ook nog eens de Krim had geannexeerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Of weggedoken, of beschaamd met staart tussen de benen toegeven of naja

De Nobers van deze wereld
De user Nober post gewoon in dit topic. Waar heb je het over?
quote:
Tja, zelfreflectie doet men in bepaalde kringen niet aan.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Met zulk gedrag kan ik me voorstellen dat er bedrijven gaan vertrekken uit de VS.
Dat is wensdenken. Het overgrote deel van de wereld geeft geen drol om Oekrane.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216745921
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Waarom en waarheen dan?
pi_216745930
TIL dat je oorlog kunt uitlokken.

Zou Trump dat nou ook vinden over Pearl Harbour of 9/11?
pi_216745932
Het is een nieuwe dag en die mafkees doet weer eens debiel. Inmiddels wekt dat eigenlijk geen verbazing meer. Misschien dat iemand weer eens een poging kan doen die kerel af te schieten. Hopen mag altijd.
  woensdag 19 februari 2025 @ 12:56:38 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216745951
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit was een hele discutabele situatie. Maar dit is geen concrete aanleiding voor de inval in 2022. Helemaal niet nadat Rusland ook nog eens de Krim had geannexeerd.
[..]
De user Nober post gewoon in dit topic. Waar heb je het over?
[..]
Tja, zelfreflectie doet men in bepaalde kringen niet aan.
[..]
Dat is wensdenken. Het overgrote deel van de wereld geeft geen drol om Oekrane.
Gaven wij wel iets om Oekrane voor 2022 eigenlijk? Veel armoede en corruptie

Wat verder onverlet laat dat de Russen hier fout zaten.
pi_216745969
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, sinds een paar jaar zit hier een onoverbrugbare kloof tussen. Dat gaat vele, vele generaties duren. ls dat berhaupt nog goed komt tussen die twee.
Natuurlijk, voor een deel geldt dat. Een deel ook niet. Die maken onderscheid tussen regime en bevolking.

Maar uiteindelijk komt het wel goed. Duitsers werden hier in Nederland in de jaren na de 2e wo uitgekotst en dat is nu ook niet meer het geval (uitzonderingen daargelaten).
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:00:01 #77
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216745989
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ik vraag me ook af in hoeverre wij in Europa toen wakker waren dat Oekraine waardevolle en schaarse grondstoffen bezit, waar Rusland en Oekraine nu over strijden.

Maar de focus van Europa ligt vooral op de instroom van waardevolle gelukszoekers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 19-02-2025 13:13:50 ]
pi_216746055
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre wij in Europa toen wakker waren dat Oekraine waardevolle en schaarse grondstoffen bezit, waar Rusland en Oekraine nu over strijden.

En de focus van Europa ligt vooral op de instroom van waardevolle gelukszoekers.
Europa wil uitbreiden omdat de leiders van Europa dan meer macht hebben. Daar zit het belang. Inmiddels zijn er al figuren die fantaseren om Aziatische landen toe te voegen (Georgi). Daar zijn al stappen gezet zelfs. Of wat te denken van ‘moet Canada niet ook lid worden?’. Hell, ik zag zelfs op linkedin voorbijkomen dat ook Australi een goede match is.

Wat goed is voor de burger, dat interesseert niemand daar ook maar iets.
pi_216746063
Europa zal echt niet wakker worden, we zullen een beetje gaan morren en mopperen en vooral deugdelijk spreken over wat er allemaal niet zou mogen.
Maar uiteindelijk zal europa niets doen.

Zou me vrolijk verbazen als ze wel met een vuist komen, dat hoop ik, maar ik geloof het echt niet.
pi_216746086
quote:

[..]

Mwah, voor de inval van Rusland stond Oekrane minder hoog op de agenda natuurlijk. De EU probeert een kandidaat-lidstaat te verdedigen, daarom is dit een groot punt van aandacht geworden. En natuurlijk ook de dreiging dat Rusland dit bij andere wl EU-lidstaten zou kunnen proberen.

Uiteindelijk is er natuurlijk van twee kanten een belang om de invloedssfeer zo groot mogelijk te maken. Rusland wil graag alle voormalige Sovjetrepublieken onder de eigen controle houden, waar de EU deze landen zich graag bij Brussel ziet voegen.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:00 schreef Tengano het volgende:

[..]

En de focus van Europa ligt vooral op de instroom van waardevolle gelukszoekers.
Het faciliteren van meer diversiteit wordt inderdaad in bepaalde kringen, vooral de Europeanistische kringen, omarmd. Men ziet het ook als een morele verplichting van de EU om niet-Westerse gelukzoekers op te vangen.

Dit heeft ook tot frictie weten te leiden binnen de EU zelf, migratie is een gevoelig agendaonderwerp en zie ook de problemen die het heeft gegeven met landen zoals Polen, Hongarije en Itali.

Maar realiteit is natuurlijk dat deze toestroom van miljoenen migranten uit veelal niet-Westerse landen, de EU onveiliger heeft gemaakt en ook voor veel polarisatie heeft gezorgd. Hier wees Vance ook op met zijn speech.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:09:43 #81
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216746100
quote:

[..]

Voor 2022 was het een voormalige Russische deelrepubliek in de verre periferie van het Oostblok.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_216746123
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Europa wil uitbreiden omdat de leiders van Europa dan meer macht hebben. Daar zit het belang. Inmiddels zijn er al figuren die fantaseren om Aziatische landen toe te voegen (Georgi). Daar zijn al stappen gezet zelfs. Of wat te denken van ‘moet Canada niet ook lid worden?’. Hell, ik zag zelfs op linkedin voorbijkomen dat ook Australi een goede match is.

Georgi ligt net nog in Europa schijnbaar. Maar zo'n land heeft wat mij betreft ook niets in de EU te zoeken. Ik vind dit soort pogingen om de Brusselse invloedssfeer uit te breiden met zulke niet-Westerse landen dan ook onbegrijpelijk.

En nu de paniek is toegeslagen (na de speech van Vance) spreken sommigen zelfs over Canada en Australi. Het legt ook bloot dat de EU voor sommigen een ideologie is geworden. Het heeft het initile doel allang overstegen en men is de Unie gaan zien als een soort van supranationaal orgaan dat de natiestaat zal doen vergeten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:15:21 #83
345631 Scjvb
pi_216746167
quote:

[..]

Gaven wij om Oekrane? :o Weinig inderdaad, althans zo lijkt het. ;)

Hoewel oorlogsmisdaden nooit goed te praten zijn, hadden de russen kennelijk zo hun redenen daar binnen te vallen.

Bijvoorbeeld grote angst voor uitbreiding van de westerse invloedssfeer richting Rusland, ingevolge veelbesproken en eventuele aansluiting bij de NATO van Oekrane en daarvanuit steeds meer 'knagen' aan russische rode lijnen (territorium)', wat nu eenmaal onacceptabel is voor de Russische Federatie en Poetin.

Van daaruit voelden de russen zich wellicht genoodzaakt Oekrane binnen te vallen om dit te stoppen imho.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:16:19 #84
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216746177
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Canada kan wel een zeer waardevolle partner zijn wanneer de VS zijn werkelijke gezicht gaat laten zien (wat ze feitelijk al heel lang doen, maar men voor kiest om blind voor te blijven).
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:20:15 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216746218
quote:
13s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Bron
Oekrane had natuurlijk een kort rokje aan :') Trump :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:21:15 #86
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216746231
Oekraine heeft pas met Zelensky een echt een (positief) gezicht en imago gekregen.

Een imago waar mensen mee mee kunnen leven en dat sympathie verwerft. Iets waar Poetin alleen maar van kan dromen. Maar Poetin zit dan ook aan de totaal andere kant op het spectrum van menselijkheid.
pi_216746238
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:28 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Wil hierover niet veel zeggen hoor, maar kan het niet zijn dat juist omdat Trump een missie heeft te volbrengen hij die aanslag 'bijna letterlijk op een haar na' moest overleven van hogeraf (mss God?).
Ga jij hier nu beweren dat god boven Trump staat? Dat er een hogere macht in dit universum is dan Trump?

Trump is gewoon dermate machtig dat kogels voor hem aan de kant gaan en anderen treffen. Daar heeft hij geen god voor nodig.
pi_216746250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:17 schreef thedeedster het volgende:
Donnie maakt stand-up comedians overbodig.
De Speld en the Onion kunnen het niet meer bijbenen.
pi_216746252
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom en waarheen dan?
De VS zijn het meest gehate land ter wereld, zat andere plekken.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:24:32 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216746264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:21 schreef Tengano het volgende:
Oekraine heeft pas met Zelensky een echt een (positief) gezicht en imago gekregen.

Een imago waar mensen mee mee kunnen leven en dat sympathie verwerft. Iets waar Poetin alleen maar van kan dromen. Maar Poetin zit dan ook aan de totaal andere kant op het spectrum van menselijkheid.
Poetin is blijven hangen in het verleden, meer specifiek de Sovjet-Unie van 100 jaar geleden, toen expansiedrift en land veroveren nog gelijkstond aan macht en vooruitgang.
pi_216746280
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:15 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Gaven wij om Oekrane? :o Weinig inderdaad, althans zo lijkt het. ;)

Hoewel oorlogsmisdaden nooit goed te praten zijn, hadden de russen kennelijk zo hun redenen daar binnen te vallen.

Bijvoorbeeld grote angst voor uitbreiding van de westerse invloedssfeer richting Rusland, ingevolge veelbesproken en eventuele aansluiting bij de NATO van Oekrane en daarvanuit steeds meer 'knagen' aan russische rode lijnen (territorium)', wat nu eenmaal onacceptabel is voor de Russische Federatie en Poetin.

Van daaruit voelden de russen zich wellicht genoodzaakt Oekrane binnen te vallen om dit te stoppen imho.
Maar mijn beste Scjvb, zou jij ook niet zo snel mogelijk bij de NAVO willen als Rusland je buur was?
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:28:07 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216746306
Trump heeft gelijk. En sterker nog, Oekraine heeft dat advies opgevolgd en is nooit een oorlog begonnen.
pi_216746309
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Poetin is blijven hangen in het verleden, meer specifiek de Sovjet-Unie van 100 jaar geleden, toen expansiedrift en land veroveren nog gelijkstond aan macht en vooruitgang.
Als Trump hem alles geeft wat hij wil wordt hij nog gesterkt in deze illusie ook.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_216746315
Blijft fascinerend te zien in welke bochten Trumpfans zich elke keer wringen om zijn achterlijke en gevaarlijke gedrag proberen goed te praten. Daar kun je boeken over vol schrijven.
pi_216746332
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Georgi ligt net nog in Europa schijnbaar. Maar zo'n land heeft wat mij betreft ook niets in de EU te zoeken. Ik vind dit soort pogingen om de Brusselse invloedssfeer uit te breiden met zulke niet-Westerse landen dan ook onbegrijpelijk.

En nu de paniek is toegeslagen (na de speech van Vance) spreken sommigen zelfs over Canada en Australi. Het legt ook bloot dat de EU voor sommigen een ideologie is geworden. Het heeft het initile doel allang overstegen en men is de Unie gaan zien als een soort van supranationaal orgaan dat de natiestaat zal doen vergeten.
Heel klein deel ja… Maar het zou idd heel raar zijn om ze bij de EU te halen. Nou ziet dat er ook niet meer naar uit. Net als dat Turkije daar geen zicht meer op heeft.

Maar de spijker op de kop: het is uitbreiden om het uitbreiden geworden.
pi_216746341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Canada kan wel een zeer waardevolle partner zijn wanneer de VS zijn werkelijke gezicht gaat laten zien (wat ze feitelijk al heel lang doen, maar men voor kiest om blind voor te blijven).
Handelspartner ja…
pi_216746350
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De VS zijn het meest gehate land ter wereld, zat andere plekken.
Dat zal de reden zijn dat zovelen naar de VS willen… bedrijven, personen.

Maarre, keep on dreaming.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:32:18 #98
182233 thedeedster
pi_216746360
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. :)
pi_216746378
Wat een leugenachtig smerig pompeus varken is het toch.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:34:51 #100
319979 Fok-it
All is well
pi_216746388
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ach, ondanks dat het nergens op slaat nog altijd beter om Canada bij de EU te betrekken dan om toe te kijken hoe imperialist Trump er de 51ste staat van probeert te maken
pi_216746396
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die zijn niet goed snik in mijn optiek. Ik ken wat amerikanen hier in Europa, die zijn blij dat ze hier zijn gaan wonen en spreken er schande van hoe Trump zich gedraagd.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:36:34 #102
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216746420
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Handelspartner ja…
En militair. Zij wat basissen bij ons, wij wat bij hen. Dat soort uitwisselingen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216746444
Trump is begripvol en poeslief voor moordende dictators als Putin en Kim, en tracht bevriende landen (vaak zelfs uit het niets en zonder goed doordachte aanleiding) zoals Groenland en Canada door intimidatie aan zijn hersenspinsels gehoor te laten geven. Zoals Kim tijdens de vorige termijn heeft laten zien kun je Trump voor je karretje spannen door heel hard terug te blaffen en hem vervolgens te onthalen als vriend, dus ik denk, helaas, dat dat de strategie is om de komende paar jaar met Amerika om te gaan. Terugschreeuwen als hij je in iets achterlijks wil betrekken, dan een beetje slijmen als hij inbindt, en dan zoekt hij wel weer een ander, vermeend zwak land om lastig te vallen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat die twee gemeen hebben is dat ze een erg simplistisch beeld van de werkelijkheid hebben. Putin wil met hordes menselijk kanonnenvoer buurlanden kunnen inlijven alsof het nog 1800 is, Trump is een zakenman maar snapt simpele principes niet. We kopen als Amerika hout van Canada, maar we hebben zelf ook bomen dus dat hebben we niet nodig. Dat een industrie, in dit geval de houtindustrie, vaak eerst over een langere periode moet worden opgebouwd om aan de binnenlandse vraag te voldoen is iets wat niet in hem lijkt op te komen. Of de juiste houtsoorten in voldoende mate aanwezig zijn, en of het benodigde arbeidskapitaal niet beter ergens ander voor ingezet kan worden ook niet.
pi_216746449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Blijft fascinerend te zien in welke bochten Trumpfans zich elke keer wringen om zijn achterlijke en gevaarlijke gedrag proberen goed te praten. Daar kun je boeken over vol schrijven.
Eerder schrijnend.
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:44:23 #105
345631 Scjvb
pi_216746534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:21 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ga jij hier nu beweren dat god boven Trump staat? Dat er een hogere macht in dit universum is dan Trump?

Trump is gewoon dermate machtig dat kogels voor hem aan de kant gaan en anderen treffen. Daar heeft hij geen god voor nodig.
Misschien is Trump God zelf! ;)

pi_216746556
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. :)
De VS is een van de beste landen om te wonen en zeker als ondernemer. Daar mag van mij iedereen anders over denken, alleen zonder onderbouwing kan ik dat niet heel serieus nemen.
pi_216746570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die zijn niet goed snik in mijn optiek. Ik ken wat amerikanen hier in Europa, die zijn blij dat ze hier zijn gaan wonen en spreken er schande van hoe Trump zich gedraagd.
Fijn voor je.
pi_216746578
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:36 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En militair. Zij wat basissen bij ons, wij wat bij hen. Dat soort uitwisselingen.
Prima. Maar niet in de EU.
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2025 @ 13:50:40 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_216746620
quote:
Vreselijk om dit te moeten lezen. Je meent het nog ook. Je bent gevaarlijk.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2025 @ 13:51:28 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_216746632
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

^O^

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 19 februari 2025 @ 13:51:46 #111
182233 thedeedster
pi_216746637
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De VS is een van de beste landen om te wonen en zeker als ondernemer. Daar mag van mij iedereen anders over denken, alleen zonder onderbouwing kan ik dat niet heel serieus nemen.
Mensen kunnen op anderen jaloers zijn, jaloers op succes bijvoorbeeld. Dus succes kan ook weerzin oproepen.

Hoge bomen vangen veel wind.

De meeste mensen op dit bolletje kennen - bijvoorbeeld - Nederland niet of nauwelijks. Maar iedereen kent de VS.

Lijkt me toch niks raars aan.
pi_216746885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het is krankzinnig.

Trump kiest opzichtig de kant van de Rusland, wier propagandisten dagelijks op nationale televisie fantaseren over het kapotnuken van Europese hoofdsteden het veroveren van het continent. Hier is geen discussie over mogelijk: Rusland is niet onze vriend.

Tegelijkertijd probeert Trump een handelsoorlog te ontketenen met de EU en andere bondgenoten. Zijn doel is duidelijk: hij probeert ons pijn te doen en op de knien te krijgen. Met welk doel is nog altijd niet helemaal helder. Dat heeft waarschijnlijk te maken met zijn verwrongen wereldbeeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_216746912
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met een beetje complot in je bloed zou je denken dat het een bewuste miss was om het presidentschap veilig te stellen
Het is dat complot gekkies aan zijn kant staan, anders was er genoeg om over na te denken.
Zoals een dag of 2 na de beschieting geen enkele schade lijkt te hebben aan zijn oor. :wtf:
  woensdag 19 februari 2025 @ 14:11:06 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216747011
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, ik laat het niet leiden met dat Oekrane bij "ons" (wie zijn wij dan?) hoort maar dat het land een democratisch bestel heeft gekozen en wij daarmee een soort van morele verplichting hebben dat soort initiatieven te steunen.
De andere kant typeert dat als ongewenste inmenging omdat het daarmee hun kans op onderdrukking beperkt.

Je andere opmerking dat die ander niet past bij onze cultuur, is juist ondemocratisch gefundeerd omdat een democratie daar juist met alle recht, wel de ruimte voor laat om te zijn wie je wilt zijn.
Nogmaals, democratie is geen kant en klaar recept noch makkelijk en zal altijd vragen om (her)afweging van wat dat voor waarde werkelijk inhoudt. Vooral in tijden dat een beroep wordt gedaan op die beginselen en het dan (vaak?) eenvoudiger lijkt, de vrijheden van die ander te willen/kunnen/gaan negeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216747039
Het vermogen van Trump-aanhangers tot post-hoc rationalisatie van al zijn uitspraken is inderdaad indrukwekkend.
pi_216747055
Een meerderheid van de Amerikanen heeft voor deze mongool gekozen 🤡
Incelfrikandel
pi_216747283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Thanks, Obama
pi_216747310
quote:
18s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, ik laat het niet leiden met dat Oekrane bij "ons" (wie zijn wij dan?) hoort maar dat het land een democratisch bestel heeft gekozen en wij daarmee een soort van morele verplichting hebben dat soort initiatieven te steunen.
De andere kant typeert dat als ongewenste inmenging omdat het daarmee hun kans op onderdrukking beperkt.

Je andere opmerking dat die ander niet past bij onze cultuur, is juist ondemocratisch gefundeerd omdat een democratie daar juist met alle recht, wel de ruimte voor laat om te zijn wie je wilt zijn.
Nogmaals, democratie is geen kant en klaar recept noch makkelijk en zal altijd vragen om (her)afweging van wat dat voor waarde werkelijk inhoudt. Vooral in tijden dat een beroep wordt gedaan op die beginselen en het dan (vaak?) eenvoudiger lijkt, de vrijheden van die ander te willen/kunnen/gaan negeren.
Ok, maar dan denken wij daar gewoon heel anders over.

Het lijkt mij niets om alle democratische landen die aangevallen worden te beschermen. Ik zie daar het Nederlandse belang niet van.
pi_216747628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het lijkt mij niets om alle democratische landen die aangevallen worden te beschermen. Ik zie daar het Nederlandse belang niet van.
Poetin heeft Georgi aangevallen, de Krim bezet en is in 2022 nog eens een grote aanval op Oekrane begonnen. Poetins grootste trauma is het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, en hij probeert dat nu (enigszins) te herstellen.

Als Poetin niet gestopt wordt in Oekrane zullen we hem ergens anders moeten stoppen, Poetin is nu eenmaal geen prettige buur, dat is de aard van het beestje.

(Nog los van het morele standpunt, en dat is dat de Russen plunderend, verkrachtend en moordend tekeer gaan en dat Oekrane onze steun verdient.)
pi_216747679
Hoog tijd dat ze Amerikanen ook gaan weren van sport toernooien als de OS en dat ze LA28 maar van ze wegnemen, beetje consequent moet je daarin wel blijven :W ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216747718
quote:

[..]

Het Nederlandse belang is dat we over 5 jaar niet verplicht Russisch hoeven te leren. Onder andere.
pi_216747793
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sommige zien dat wel zo. Goede zakenlui weten dat je daarmee korte termijn winst haalt ten koste van lange termijn falen.

Trump is dan ook een zakenman die een casino failliet kan laten gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2025 @ 15:04:41 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_216747806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:26 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Thanks, Obama
:D In Amerika ligt het dus ook al aan links ? Nou ja links. Democraten daar zijn eerder VVD.

Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2025 @ 15:05:30 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_216747813
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sommige zien dat wel zo. Goede zakenlui weten dat je daarmee korte termijn winst haalt ten koste van lange termijn falen.

Trump is dan ook een zakenman die een casino failliet kan laten gaan.
Zelf is ie ook al talloze malen failliet verklaard.

pi_216747840
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:04 schreef tong80 het volgende:

[..]
:D In Amerika ligt het dus ook al aan links ? Nou ja links. Democraten daar zijn eerder VVD.

Natuurlijk! Problemen afschuiven op de ander is een veelgebruikte tactiek. "Het is hun schuld, dus we kunnen niet met ze samenwerken tenzij ze van mening veranderen"

https://knowyourmeme.com/memes/thanks-obama
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:11:20 #126
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216747869
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat deze man iedere dag opnieuw weer mensen over de zeik krijgt.
  Trouwste user 2022 woensdag 19 februari 2025 @ 15:12:37 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_216747889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:11 schreef Tengano het volgende:
Hoe is het eigenlijk mogelijk dat deze man iedere dag opnieuw weer mensen over de zeik krijgt.
quote:
Ze laten zich Patricia Paaijen denk ik.

woensdag 19 februari 2025 @ 15:15:25 #128
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216747924
quote:
‘Geknuffel met dictator Poetin kan geen NAVO-beleid zijn’

Video
De Amerikaanse president Donald Trump heeft keihard uitgehaald naar Oekrane. Hij zegt dat niet Rusland maar zij de oorlog zijn gestart. Daarmee gaat Donald Trump mee in de beweringen van Vladimir Poetin, ziet ook diplomatiedeskundige Robert van de Roer.

Ik kan hem helaas! zelf niet zien; zit bij mij achter een betaalmuur.

Ik vind die ogen en die blik van Trump wel een beetje eng af en toe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 19-02-2025 15:27:06 ]
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:16:51 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216747941
quote:

[..]

Yep, wij denken idd heel anders over (eigen)belangen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:21:21 #130
182233 thedeedster
pi_216747992
quote:
Het is een talent.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:22:19 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:21 schreef thedeedster het volgende:
Het is een talent.
Zo hebben we hier ook users met een vergelijkbaar talent :+
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:22:50 #132
182233 thedeedster
pi_216748011
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zo hebben we hier ook users met een vergelijkbaar talent.
Absoluut. En laten we ze koesteren, anders is er hier ook niks meer aan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:23:58 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:22 schreef thedeedster het volgende:
Absoluut. En laten we ze koesteren, anders is er hier ook niks meer aan.
Eens, zonder dorpsgekken zou het hier wel heel erg saai worden.
pi_216748032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 11:38 schreef Haags het volgende:
En dit is dan president van de U Naait Het Steeds.

Flapdrol.
Ik zou graag wat meer waardering willen zien voor deze prachtige woord grap.

_O_
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:27:49 #135
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216748058
Hier werd al jaren voor gewaarschuwd. Putin wilt een deel van Europa (en misschien nog wel meer) en Trump wilt Noord-Amerika (en misschien nog wel meer)
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:29:13 #136
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:27 schreef Origami94 het volgende:
Hier werd al jaren voor gewaarschuwd. Putin wilt een deel van Europa (en misschien nog wel meer) en Trump wilt Noord-Amerika (en misschien nog wel meer)
Misschien hebben ze wel een deal gemaakt;

Jij Europa, ik Greenland en Canada.

Canada: 9.985.000 km
Europa: 10.530.000 km

Groenland: 2.166.000 km
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:29:14 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216748072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nope, de meerderheid van gedane stemmen heeft niet willen kiezen voor de ongekandidadeerde noch genomineerde en betekenisloze huppeltrut. Trump werd gekozen omdat de opponent geen antwoord noch verhaal (meer) had en daarmee verder geen serieuze keuze was.

Stemmen in IoU is niet zo divers eenvoudig als hier. The "winner" takes it all.
Probleem in de USA is dat degene die "wint" onmiddellijk het mandaat heeft en dan ongecontroleerd de rare fratsen kan uithalen die we zien plaatsvinden. In een meer volwassen democratie is er nog iets van een parlement dat een regeringsleider in de tegels kan houden. In de USA bestaat het enige middel tot die controle, uit macht en geld.
pi_216748082
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:38 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]
Eerder schrijnend.
Ja, ook dat.
pi_216748091
quote:
Dit is een zwarte dag voor de oorlogshitsers!
pi_216748125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Met een beetje complot in je bloed zou je denken dat het een bewuste miss was om het presidentschap veilig te stellen
>> BNW
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:37:07 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216748134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:31 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Haha, ik ga bij jou inbreken. Je hond neersteken en je vrouw verkrachten. Je TV meenemen. Als jij niet weggaat uit de woning, ben jij het probleem!
pi_216748149
quote:
Deze kan niet genoeg herhaald worden.
pi_216748154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Haha, ik ga bij jou inbreken. Je hond neersteken en je vrouw verkrachten. Je TV meenemen. Als jij niet weggaat uit de woning, ben jij het probleem!
De hond verkrachten zou wel meer opschudding geven ben ik bang.
pi_216748173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:31 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:41:40 #145
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216748181
quote:

[..]
Bron
Ik zie wel wat in gedwongen opname in een psychiatrische inriching.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:41:41 #146
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216748182
quote:
Van de 320 miljoen inwoners uit mijn hoofd heeft er meer dan 80 miljoen op Trump gestemd
pi_216748199
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus het is niet de bedoeling dat die misdaden stoppen? Nee joh, doorgaan tot iedereen dood is ook alle buren en familie.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:43:01 #148
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216748204
Trump moet impeached worden en afgezet door de senaat. Deze man en zijn loyalisten zijn een GEVAAR voor de liberale inslag en andere vrijheden van de VS en de wereld.
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:45:20 #149
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216748241
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:42 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Dus het is niet de bedoeling dat die misdaden stoppen? Nee joh, doorgaan tot iedereen dood is ook alle buren en familie.
Dus als jij de inbreker probeert te stoppen ben jij het probleem? Voor je thuis en familie wil je toch door blijven vechten?
pi_216748326
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus als jij de inbreker probeert te stoppen ben jij het probleem? Voor je thuis en familie wil je toch door blijven vechten?
Er is nu een bemiddelaar die de oorlog probeert te stoppen. Maar mensen willen dat Oekraners door blijven vechten! Zelf gaan ze niet naar het front.
pi_216748329
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Trump is begripvol en poeslief voor moordende dictators als Putin en Kim, en tracht bevriende landen (vaak zelfs uit het niets en zonder goed doordachte aanleiding) zoals Groenland en Canada door intimidatie aan zijn hersenspinsels gehoor te laten geven. Zoals Kim tijdens de vorige termijn heeft laten zien kun je Trump voor je karretje spannen door heel hard terug te blaffen en hem vervolgens te onthalen als vriend, dus ik denk, helaas, dat dat de strategie is om de komende paar jaar met Amerika om te gaan. Terugschreeuwen als hij je in iets achterlijks wil betrekken, dan een beetje slijmen als hij inbindt, en dan zoekt hij wel weer een ander, vermeend zwak land om lastig te vallen.
[..]
Wat die twee gemeen hebben is dat ze een erg simplistisch beeld van de werkelijkheid hebben. Putin wil met hordes menselijk kanonnenvoer buurlanden kunnen inlijven alsof het nog 1800 is, Trump is een zakenman maar snapt simpele principes niet. We kopen als Amerika hout van Canada, maar we hebben zelf ook bomen dus dat hebben we niet nodig. Dat een industrie, in dit geval de houtindustrie, vaak eerst over een langere periode moet worden opgebouwd om aan de binnenlandse vraag te voldoen is iets wat niet in hem lijkt op te komen. Of de juiste houtsoorten in voldoende mate aanwezig zijn, en of het benodigde arbeidskapitaal niet beter ergens ander voor ingezet kan worden ook niet.
Zakenman? Volgens mij heeft Trump zelf amper ooit iets verdiend met legitieme zaken. Oud geld en netwerk, met waarschijnlijk een hoop medewerkers die wel kunnen nadenken, hebben hem waarschijnlijk steeds uit de brand geholpen.
pi_216748339
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:49 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Er is nu een bemiddelaar die de oorlog probeert te stoppen. Maar mensen willen dat Oekraners door blijven vechten! Zelf gaan ze niet naar het front.
Mensen willen dat Oekrane zelf gaat over een deal.
pi_216748348
quote:
Dat deze maar in het witte huis terecht mag komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216748352
quote:

[..]
Je weet dat die 'bemiddelaar' alleen maar aangeeft dat Zelensky kan optiefen en dat het land Oekrane voortaan onderdeel is van Rusland? Dat noem je dan bemiddelen..... volgens meneer Tromp
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:52:40 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216748355
quote:

[..]
De meeste Oekraners willen zelf blijven doorvechten of een betere deal. Wat er nu gebeurd is dat de VS tegen je zegt, foei ga weg uit dat huis, zeg gedag tegen je vrouw en hond. Zoek maar een plek om te wonen nu. Niet echt een goede bemiddelaar toch?
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:53:22 #156
66444 Lord_Vetinari
pi_216748365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:08 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Natuurlijk! Problemen afschuiven op de ander is een veelgebruikte tactiek. "Het is hun schuld, dus we kunnen niet met ze samenwerken tenzij ze van mening veranderen"

https://knowyourmeme.com/memes/thanks-obama
Always blame others for that what you've done yourself - J. Goebbels
  woensdag 19 februari 2025 @ 15:55:18 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_216748384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:27 schreef Origami94 het volgende:
Ik hoop dat Putin in dat geval in Nederland meer geld naar onderwijs stuurt, zodat mensen ophouden met 'hij wilt' te schrijven.
pi_216748550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Misschien hebben ze wel een deal gemaakt;

Jij Europa, ik Greenland en Canada.

Canada: 9.985.000 km
Europa: 10.530.000 km

Groenland: 2.166.000 km
Rusland is al gigantisch, en de VS is ook niet klein.
pi_216748572
quote:
18s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Grab'm by the Pussy - Trump
pi_216748661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:52 schreef Momo het volgende:

[..]
De meeste Oekraners willen zelf blijven doorvechten of een betere deal. Wat er nu gebeurd is dat de VS tegen je zegt, foei ga weg uit dat huis, zeg gedag tegen je vrouw en hond. Zoek maar een plek om te wonen nu. Niet echt een goede bemiddelaar toch?
Oke dan ook geen geld meer naar die bodemloze put. Oekraeners hebben trouwens niks te zeggen de meeste moeten verplicht vechten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:18:02 #161
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748680
edit :)
pi_216748738
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:54 schreef oheng het volgende:
TIL dat je oorlog kunt uitlokken.

Zou Trump dat nou ook vinden over Pearl Harbour of 9/11?
Dat zou wel logischer zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:29:12 #163
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748820
quote:
Poetin: 'Vertrouwen in VS moet worden hersteld voor vrede Oekrane'

President Vladimir Poetin van Rusland is blij met de gesprekken die Amerikaanse en Russische topdiplomaten dinsdag met elkaar hebben gevoerd in Saudi-Arabi. Hij ziet het als een eerste stap om het vertrouwen tussen de landen te herstellen. Ook zei hij dat Oekrane niet is uitgesloten van onderhandelingen om de oorlog tot een einde te brengen.

"Zonder het vertrouwen tussen Rusland en de Verenigde Staten te vergroten is het onmogelijk om veel kwesties op te lossen, waaronder de Oekraense crisis", zei Poetin woensdag in een eerste reactie op de gesprekken. "Het doel van de ontmoeting was juist om het vertrouwen tussen Rusland en de VS te vergroten."

In de Saoedische hoofdstad Riyad spraken onder meer de ministers van Buitenlandse Zaken uit beide landen, Sergej Lavrov en Marco Rubio, met elkaar. Oekrane en Europese regeringen waren niet uitgenodigd voor het overleg. Poetin zei dat Rusland nooit heeft geweigerd met Europa of Kiev te praten. "Niemand sluit Oekrane uit."

https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-vrede-oekraine
Ik hoop dus dat dat bij deze tactiek past:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 12:48 schreef Tengano het volgende:

Maar lezen we al deze chaos wel goed? Wat er werkelijk gebeurt is dat Rusland weer wordt betrokken (come into play) bij de westerse wereld. Iets wat Trump doet en waarbij hij het een 'beetje' voor Rusland opneemt en de zwarte piet naar Oekraine en Europa toespeelt.

Er is immers altijd gezegd dat op de een of andere manier ook een oplossing moet worden gevonden voor het gezichtsverlies van Poetin. En wellicht is dat wat je hier ziet gebeuren. Trump zegt "Nee, de schuld lag vooral bij Zelensky en Europa."

De Russen zeiden ook voor die besprekingen al dat ze het belangrijk vinden dat de banden weer worden hersteld en misschien is dit wel de manier.

Nog positiever vind ik dat Poetin nu de beweging maakt om Zelensky aan tafel uit te nodigen.

Ik heb nog hoop dus.

[ Bericht 22% gewijzigd door Tengano op 19-02-2025 16:37:29 ]
pi_216748828
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het is krankzinnig.

Trump kiest opzichtig de kant van de Rusland, wier propagandisten dagelijks op nationale televisie fantaseren over het kapotnuken van Europese hoofdsteden het veroveren van het continent. Hier is geen discussie over mogelijk: Rusland is niet onze vriend.

Tegelijkertijd probeert Trump een handelsoorlog te ontketenen met de EU en andere bondgenoten. Zijn doel is duidelijk: hij probeert ons pijn te doen en op de knien te krijgen. Met welk doel is nog altijd niet helemaal helder. Dat heeft waarschijnlijk te maken met zijn verwrongen wereldbeeld.
Zoals ik al eerder zei. Het Pentagon moet dit toch met lede ogen aan zien. Decennia aan militaire allianties en partner landen worden geschoffeerd om dictators te pleasen. Juist landen die nodig zijn tegen China.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:31:29 #165
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216748842
Het is dat je het niet hardop mag zeggen maar misschien was het beter geweest als die schutter destijds raak had geschoten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216748853
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei. Het Pentagon moet dit toch met lede ogen aan zien. Decennia aan militaire allianties en partner landen worden geschoffeerd om dictators te pleasen. Juist landen die nodig zijn tegen China.
Precies dat.

Het is in die zin ook gewoon kapitaalvernietiging. Zorgvuldig opgebouwde allianties en netwerken worden opgeblazen. En afbreken is altijd een stuk makkelijker dan iets opnieuw opbouwen.

In het Kremlin wordt al dagenlang de polonaise gelopen.
pi_216748856
twitter
pi_216748895
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zakenman? Volgens mij heeft Trump zelf amper ooit iets verdiend met legitieme zaken. Oud geld en netwerk, met waarschijnlijk een hoop medewerkers die wel kunnen nadenken, hebben hem waarschijnlijk steeds uit de brand geholpen.
Ja, dat had eigenlijk tussen aanhalingstekens gemoeten. Trump had het kapitaal van zijn vader, maar ook het tijdperk/omstandigheden mee. Ik heb (jaaaren voor hij president werd) wel eens wat van zijn boeken (Think like a billionaire) gelezen en dat is vooral een aaneenschakeling van open deuren. Diepe of bijzondere inzichten lijkt hij, ook toen, niet echt te hebben gehad.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:38:22 #169
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216748912
quote:
18s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Die kon goed Engels.
pi_216748920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Precies dat.

Het is in die zin ook gewoon kapitaalvernietiging. Zorgvuldig opgebouwde allianties en netwerken worden opgeblazen. En afbreken is altijd een stuk makkelijker dan iets opnieuw opbouwen.

In het Kremlin wordt al dagenlang de polonaise gelopen.
Hetzelfde met het compleet ontmantelen van usaid en de cia. Het mogen geen frisse clubjes zijn maar ze beheersten wel de benvloedings en informatie netwerken van de VS.

Wie gaat zich nu nog melden bij die clubs nu poetin in het witte huis zit.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:39:51 #171
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216748926
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, dat had eigenlijk tussen aanhalingstekens gemoeten. Trump had het kapitaal van zijn vader, maar ook het tijdperk/omstandigheden mee. Ik heb (jaaaren voor hij president werd) wel eens wat van zijn boeken (Think like a billionaire) gelezen en dat is vooral een aaneenschakeling van open deuren. Diepe of bijzondere inzichten lijkt hij, ook toen, niet echt te hebben gehad.
Als je het moet doen met een kleine lening van een miljoen dollar dan ga je ook geloven dat jij probleem oplossend bent. En natuurlijk in dat soort kringen is (zelf)kritiek een beetje loos. En het pochen hoort er ook bij, neem daarbij een missende vaderfiguur en je hebt Trump en Musk.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:40:49 #172
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748934
POLL
pi_216748938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:40 schreef Tengano het volgende:
[poll=8551]
Valse tegenstelling.
pi_216748982
quote:
[poll=8551]
Domme poll. Je kunt het een niet loszien van het ander.
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:47:03 #175
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216748991
Heb je liever gelijk of vrede?
pi_216749036
Ik las extreme inhoud ipv externe inhoud bij een twitterpost hierboven. :{ Ja, ik heb dat geblokkeerd.
pi_216749051
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:47 schreef Tengano het volgende:
Jij denkt dat je vrede krijgt als je toegeeft aan een pestkop?
pi_216749144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:47 schreef Tengano het volgende:
:') |:(
  woensdag 19 februari 2025 @ 16:59:48 #179
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749148
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 16:51 schreef GroteFeiten het volgende:
Jij denkt dat je vrede krijgt als je toegeeft aan een pestkop?
Nee

“An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.” - Sir Winston Churchill -
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:05:05 #180
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216749226
Ik begrijp van onze “kritische onafhankelijke denkers” dat het slachtoffer de schuld geven van deze oorlog, het slachtoffer proberen te beroven van zijn rijkdommen en land, het slachtoffer proberen te verzwakken met leugens en bedrog datzelfde slachtoffer gaat bewegen om te komen tot een constructief overleg.

Best bijzonder. Persoonlijk wordt ik altijd wat chagrijnig wanneer idioten mij proberen te beroven, tegen mij liegen, mij onterecht de schuld geven, maar dat ben ik. Misschien is zelensky wel een beetje masochistisch en kikt hij op een stukje vernedering.

Ik denk eigenlijk van niet…..
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:12:47 #181
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749323
Kun je ook zien dat we intussen een situatie hebben waarin:

• Trump over vrede aangaande Rusland - Oekraine wil praten.
• Oekraine over vrede aangaande Rusland - Oekraine wil praten.
• Europa over vrede aangaande Rusland - Oekraine wil praten.
• Rusland over vrede aangaande Rusland - Oekraine wil praten.

Aanvullend sinds vandaag/gisteren:

• Rusland met Oekraine over vrede aangaande Rusland - Oekraine wil praten.
• Rusland met Europa over vrede aangaande Rusland - Oekraine wil praten.
quote:
Poetin ziet deze fase als een eerste stap om het vertrouwen tussen de landen te herstellen. Ook zei hij dat Oekrane niet is uitgesloten van onderhandelingen om de oorlog tot een einde te brengen.
Poetin zei dat Rusland nooit heeft geweigerd met Europa of Kiev te praten. "Niemand sluit Oekrane uit."
Wanneer heeft deze situatie zich in de afgelopen drie jaar voor het laatst voorgedaan? op initiatief van de VS of Europa?
pi_216749333
Mn schoonmoeder stuurde net een petitie om Trump uit Nederland te weren met de Navo top.
pi_216749432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Mn schoonmoeder stuurde net een petitie om Trump uit Nederland te weren met de Navo top.
Zou me niet verbazen als 'ie rond die top wordt omgelegd.
pi_216749441
Misschien wilt Trump een wo3. Door een slechte deal maken met Oekranie en Rusland. Waardoor vrede zeker gedoemd te mislukken.

Je wilt niet als de eerste wo3 starten, dus doet Rusland en of Oekranie het wel.. Misschien EU..

Straks kan Trump zich een speciale bevoegdheid toekennen. Waardoor hij zeker langer dan 3 jaar als president van VS kan aanblijven.

Want Trump wilt toch dictator worden, daarvoor moeten er eerst grondwet aan gesleuteld worden, dat kan alleen als hij senaat, congres en de rechter aan kant krijgen. En natuurlijk ook Amerikaanse leger.

Er staat dus plan A en B klaar voor.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:22:41 #185
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216749453

Hij noemt Zelensky een dictator ondertussen
pi_216749456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:12 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wanneer heeft deze situatie zich in de afgelopen drie jaar voor het laatst voorgedaan? op initiatief van de VS of Europa?
Altijd. Er is geen moment geweest dat Oekraine niet wilde praten. Wel met bepaalde voorwaarden, uiteraard.

Dus, om je vraag te beantwoorden: de afgelopen 3 jaar.
pi_216749476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:12 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die situatie heeft zich niet voorgedaan omdat Rusland niet bereid is om enige concessies te doen. Dat is hij nog steeds niet, het enige wat is veranderd is dat er nu een knuppel aan de knoppen zit in de VS die aan alle eisen van Poetin wil voldoen.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_216749486
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Tijd voor verkiezingen inderdaad.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:25:43 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216749499
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:25 schreef Nober het volgende:

[..]
Goh zou er een reden zijn waarom er geen verkiezingen zijn, Nober?
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:27:16 #190
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749521
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
Altijd. Er is geen moment geweest dat Oekraine niet wilde praten. Wel met bepaalde voorwaarden, uiteraard.

Dus, om je vraag te beantwoorden: de afgelopen 3 jaar.
pi_216749559
quote:
[ afbeelding ]

Deze idioot stuurt echt aan op een WO3.

En al die doodenge Trump-pijpers in Europa nota bene dit allemaal goed vinden.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:31:51 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216749575
quote:
[poll=8551]
Ik mis de optie waarbij we Rusland de moeder bombarderen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216749576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:25 schreef Nober het volgende:

[..]
Dan komt er een pro-Rusland puppet.

Ik denk dat Zelensky moet vrezen voor zijn leven, uiteindelijk.
pi_216749581
quote:
[ afbeelding ]

Hij is echt weer compleet aan het raaskallen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:36:17 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749619
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:24 schreef Timwonnacott het volgende:
Die situatie heeft zich niet voorgedaan omdat Rusland niet bereid is om enige concessies te doen. Dat is hij nog steeds niet, het enige wat is veranderd is dat er nu een knuppel aan de knoppen zit in de VS die aan alle eisen van Poetin wil voldoen.

Zo moeilijk is het allemaal niet.
Er zit nu een 'knuppel' aan de knoppen die voor het eerst weer Rusland aan tafel heeft weten te krijgen.

En de werkelijkheid is dat er nog NIETS is weggegeven. Zelensky heeft met de backing van Europa alles op de handrem staan; hij accepteert de outcome van de onderhandelingen tussen de VS en Rusland niet. Niet zo gek trouwens.

Maar er zit nu wel eindelijk een beetje schot in de zaak. En op een later moment, als dit stof is neergedwarrelt kunnen we wat serieuzer gaan kijken naar hoe we de huidige situatie gaan verdelen.

Maar op dit moment is het niet zo zinvol en verstandig om te wijzen naar wie hier nu de grote agressor is in dit verhaal; iedereen weet dat, zelfs Poetin. En dat punt is relevant voor de geschiedenisboeken.

Maar nu gaat het er vooral om dat we een setting krijgen waarin partijen met elkaar willen praten, ook al zal dat niet gemakkelijk zijn, over hoe we nu verder.

En die situatie hebben we de afgelopen drie jaar nog niet gehad.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:37:46 #196
396550 Richestorags
pi_216749629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij is echt weer compleet aan het raaskallen.
Bedragen zijn gelogen. Zijn achterban zal het gewoon geloven.

Amerika heeft juist enorm geprofiteerd van dit conflict met hun afgeschreven materieel voor nieuw in de boeken wegzetten, de extra orders uit Europa, de olie die nu wordt afgenomen door Europa etc.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:37:52 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_216749630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:36 schreef Tengano het volgende:
Nee, we hebben voor het eerst een Amerikaanse functionaris die Zelensky de schuld geeft van de oorlog. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216749632
quote:
Haha Nederland en ook Europa is compleet afhankelijk van de VS. Als Europa een leger heeft omgebouwd kan je zulke stoere taal uitslaan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:38:18 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216749635
Trump _O-

Na die speech op 20 januari wisten we alweer genoeg.
pi_216749644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 14:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Poetin heeft Georgi aangevallen, de Krim bezet en is in 2022 nog eens een grote aanval op Oekrane begonnen. Poetins grootste trauma is het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, en hij probeert dat nu (enigszins) te herstellen.

Als Poetin niet gestopt wordt in Oekrane zullen we hem ergens anders moeten stoppen, Poetin is nu eenmaal geen prettige buur, dat is de aard van het beestje.

(Nog los van het morele standpunt, en dat is dat de Russen plunderend, verkrachtend en moordend tekeer gaan en dat Oekrane onze steun verdient.)
De rode lijn hebben we toch al? Dat is de Navo. Voor de rest... ja, dat vind ik meer een taak van de VN. Niet dat dat zo goed functioneert ofzo. Maar ik vind het niet de taak van individuele landen om op basis van wat toch echt heel erg subjectieve normen zijn om al dan niet in te grijpen.

Als je een internationale rechtsorde wil, dan kan dat alleen komen van een orgaan als de VN of vergelijkbaar.
pi_216749651
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 15:52 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Je weet dat die 'bemiddelaar' alleen maar aangeeft dat Zelensky kan optiefen en dat het land Oekrane voortaan onderdeel is van Rusland? Dat noem je dan bemiddelen..... volgens meneer Tromp
Oekrane wordt Rusland ja?
pi_216749660
quote:

[..]
Er zit nu een 'knuppel' aan de knoppen die voor het eerst weer Rusland aan tafel heeft weten te krijgen.

En de werkelijkheid is dat er nog NIETS is weggegeven. Zelensky heeft met de backing van Europa alles op de handrem staan; hij accepteert de outcome van de onderhandelingen tussen de VS en Rusland niet. Niet zo gek trouwens.

Maar er zit nu wel eindelijk een beetje schot in de zaak. En op een later moment, als dit stof is neergedwarrelt kunnen we wat serieuzer gaan kijken naar hoe we de huidige situatie gaan verdelen.

Maar op dit moment is het niet zo zinvol en verstandig om wijzen naar wie hier nu de grote agressor is in dit verhaal; iedereen weet dat, zelfs Poetin. En dat punt is relevant voor de geschiedenisboeken.

Maar nu gaat het er vooral om dat we een setting krijgen waarin partijen met elkaar willen praten, ook al zal dat niet gemakkelijk zijn, hoe we nu verder.

Poetin is de afgelopen jaren tig keer benaderd door Europese leiders. Rusland is nooit van de tafel weggeweest. Als Rusland bereid was te praten waren wij bereid te luisteren. Dat waren ze niet en dat zijn ze nog niet.

Er zit geen schot in de zaak, er is niets veranderd vanuit Rusland. Het enige wat is veranderd is dat de VS onder Trump de handen er vanaf wilt halen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:42:10 #203
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749683
quote:
[ afbeelding ]
Nog een tandje bij inderdaad.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:44:51 #204
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216749717
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:29 schreef TRON2.0 het volgende:

[..]
Deze idioot stuurt echt aan op een WO3.

En al die doodenge Trump-pijpers in Europa nota bene dit allemaal goed vinden.
Deed hij al door Iran te bombarderen net voor covid.

En nu heeft hij helemaal geen tegenstand, alleen loyalisten om zich heen en MAGA in het huis en in het hooggerechtshof.
pi_216749722
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Mij wel. Er is echt een enorm veiligheidscircus opgetuigd. De kans is groter dat al zijn McDonalds op zijn hoogbejaarde hart slaat. Trump aan het einde gekomen door een van die extreem droge stroopwafel burgers.
pi_216749753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:44 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Deed hij al door Iran te bombarderen net voor covid.

En nu heeft hij helemaal geen tegenstand, alleen loyalisten om zich heen en MAGA in het huis en in het hooggerechtshof.
Een van zijn eerste acties als president deze keer was Somali bombarderen om te bewijzen dat hij ondanks het gebruik van het woord vrede echt heel stoer is hoor.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:48:19 #207
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216749762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mij wel. Er is echt een enorm veiligheidscircus opgetuigd. De kans is groter dat al zijn McDonalds op zijn hoogbejaarde hart slaat. Trump aan het einde gekomen door een van die extreem droge stroopwafel burgers.
Laten we hopen dat hij snel de pijp uitgaat. Probleem is dat zijn vervanger niet veel minder idioot lijkt te zijn.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:48:40 #208
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216749772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Zien we meteen de The Hague Invasion Act in actie. Of worst case Den Haag wordt de nieuwe Hiroshima en Vance neemt het over.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:48:52 #209
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749774
Maar tis geen saaie man :X
pi_216749814
quote:
Dan hoop ik voor jou dat jouw vrouw ofwel de humor van jouw schoonmoeder heeft, ofwel slimmer is dan jouw schoonmoeder. Afhankelijk van de bedoeling...
pi_216749851
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Laten we hopen dat hij snel de pijp uitgaat. Probleem is dat zijn vervanger niet veel minder idioot lijkt te zijn.
Nog niet heel lang geleden vond zijn vervanger Trump nog de nieuwe Hitler.
pi_216749891
quote:
[ afbeelding ]

Ik lees het als: zonder verkiezingen een dictator. Dat is natuurlijk niet helemaal onwaar.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:57:53 #213
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216749922
Ik vraag me echt af wat hij hiermee wil bereiken. Het landjepik van Poetin bagatelliseren? Zodat hijzelf Groenland in kan nemen. Uiteraard zijn de Chinezen de lachende derde want die zien in zo'n geval hun kans schoon om Taiwan te pakken.
Op 't randje en erover.
pi_216749931
quote:

[..]

Maar op dit moment is het niet zo zinvol en verstandig om te wijzen naar wie hier nu de grote agressor is in dit verhaal; iedereen weet dat, zelfs Poetin. En dat punt is relevant voor de geschiedenisboeken.

Maar nu gaat het er vooral om dat we een setting krijgen waarin partijen met elkaar willen praten, ook al zal dat niet gemakkelijk zijn, over hoe we nu verder.

Precies.

Je krijgt Rusland niet aan tafel door Poetin een oorlogsmisdadiger te noemen en te zeggen dat je ze de moeder gaat bombarderen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 17:59:46 #215
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216749950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:58 schreef VEM2012 het volgende:
Precies.

Je krijgt Rusland niet aan tafel door Poetin een oorlogsmisdadiger te noemen en te zeggen dat je ze de moeder gaat bombarderen.
Juist. Daarom is dit een geschikt tussenresultaat.

Het gezichtsverlies van Poetin herstellen zodat hij in ieder geval aan tafel kan schuiven en we dingen kunnen gaan bespreken. Je moet ergens een begin maken.

Ik hoop dus dat het Trump zijn bedoeling was om de plooien van Poetin een beetje te fatsoeneren en niet meer dan dat.

Waar we weten het pas aan het eind van de onderhandeling.

Ik blijf vooral hoopvol; vertrouwen is een heel ander ding.

Laten vooral focussen op de resultaten en niet op uitspraken of beloftes.
pi_216749955
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik lees het als: zonder verkiezingen een dictator. Dat is natuurlijk niet helemaal onwaar.
Alleen kunnen er vanwege oorlog nu volgens de Oekranse grondwet geen verkiezingen gehouden worden.
En daarnaast, hoe hou je verkiezingen als een deel van je land bezet is?
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:01:20 #217
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_216749964
quote:

[..]

De grondwet inachtnemende mogen er geen verkiezingen uitgeschreven worden wanneer het land in staat van beleg is. Deze grondwettelijke bepaling is niet snel door Zelensky op papier gezet.

Niet helemaal onwaar :') manmanman
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_216749967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Juist. Daarom is dit een geschikt tussenresultaat.

Het gezichtsverlies van Poetin herstellen zodat hij in ieder geval aan tafel kan schuiven.
Poetin kan zich ook gewoon terugtrekken. Dat is nog beter voor zijn gezichtsverlies.
pi_216749968
Trump is bijna nog onbetrouwbaarder, nog wispelturiger dan Alexander I in 1814 en 1815 bij de onderhandelingen in Wenen.

Voor Zelensky's populariteit is dit een zegen. Als Trump dit soort onzin uitkraamt over jou, dan win je automatisch sympathie om jou heen.
pi_216749984
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nog niet heel lang geleden vond zijn vervanger Trump nog de nieuwe Hitler.
Ik heb geen reden te denken dat hij zou stoppen met de implementatie van project2025. Maar dat debiele putinpijpen en Canada en Groenland willen inlijven enzo zal waarschijnlijk wel wat anders gaan dan... hopelijk.
pi_216750000
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Alleen kunnen er vanwege oorlog nu volgens de Oekranse grondwet geen verkiezingen gehouden worden.
En daarnaast, hoe hou je verkiezingen als een deel van je land bezet is?
Ik zeg niet dat het hem kan worden verweten.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:05:39 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216750004
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:01 schreef xpompompomx het volgende:
Poetin kan zich ook gewoon terugtrekken. Dat is nog beter voor zijn gezichtsverlies.
Dat hij zelf gewoon toegeeft dat het een asshole en een verliezer is.

Acht je dat scenario aannemelijk.
pi_216750016
Als je in dit topic leest hoeveel users nog alles van Trump recht praten wat krom is, dan blijkt maar weer hoe ook onze samenleving compleet verziekt is door dit soort populisten en door alle desinformatie op social media. :r
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:07:04 #224
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216750019
quote:

[..]
Verder alles goed?
Op 't randje en erover.
pi_216750020
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:01 schreef Dven het volgende:

[..]

De grondwet inachtnemende mogen er geen verkiezingen uitgeschreven worden wanneer het land in staat van beleg is. Deze grondwettelijke bepaling is niet snel door Zelensky op papier gezet.

Niet helemaal onwaar :') manmanman
@VEM2012 heeft een Russische vrouw. In ruil voor het verspreiden van wat Kremlinpropaganda mag hij af en toe zijn zak legen.
pi_216750037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat hij zelf gewoon toegeeft dat het een asshole en een verliezer is.

Acht je dat scenario aannemelijk.
Dat heeft iedereen toch al wel door. Poetin heeft Trump nodig om zijn zaakjes geregeld te krijgen. Want zelf kan hij met het 2e leger nog niet eens winnen van een klein land.
pi_216750038
We hebben een nieuwe Klemens von Metterrnich nodig
pi_216750052
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:07 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
@:VEM2012 heeft een Russische vrouw. In ruil voor het verspreiden van wat Kremlinpropaganda mag hij af en toe zijn zak legen.
Ach, weer een ad hominem…
pi_216750060
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:06 schreef Breekfast het volgende:
Als je in dit topic leest hoeveel users nog alles van Trump recht praten wat krom is, dan blijkt maar weer hoe ook onze samenleving compleet verziekt is door dit soort populisten en door alle desinformatie op social media. :r
Zeg maar gerust demagogen, althans, als het over Trump gaat.
pi_216750061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ach, weer een ad hominem…
Feitelijke constatering
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:11:09 #231
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216750063
We geven de populisten Trump, Vance en Musk natuurlijk ook te veel aandacht.

Als EU moeten we dat land gewoon doodnegeren, vroeg of laat vechten ze elkaar de tent uit als ze geen aandacht meer krijgen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:12:03 #232
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216750074
quote:
Niet zo gek. Er zijn mensen in het team die zelfs een grote fan van Trump zijn inclusief werkwijze
pi_216750077
quote:
Sommige mensen hebben nu eenmaal een ander wereldbeeld dan de progressief liberale pro-Europeanisme horde. Ik vind zelf deze uitspraken van Trump bizar, onjuist en geschiedvervalsing, maar kan mij verder voor een groot deel vinden in het algehele beleidsagenda.
pi_216750085
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat heeft iedereen toch al wel door. Poetin heeft Trump nodig om zijn zaakjes geregeld te krijgen. Want zelf kan hij met het 2e leger nog niet eens winnen van een klein land.
Het kan straks zelfs nog zo zijn, dat Poetin zich inschikkelijker en gematigder opstelt dan Trump bij de vredesonderhandelingen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:13:31 #235
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216750090
:D
pi_216750093
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:11 schreef Origami94 het volgende:
We geven de populisten Trump, Vance en Musk natuurlijk ook te veel aandacht.

Als EU moeten we dat land gewoon doodnegeren, vroeg of laat vechten ze elkaar de tent uit als ze geen aandacht meer krijgen.
Gezien de afhankelijkheid van de EU richting de VS zal dit niet zo makkelijk gaan.
pi_216750095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Het kan straks zelfs nog zo zijn, dat Poetin zich inschikkelijker en gematigder opstelt dan Trump bij de vredesonderhandelingen.
Dat zal wel niet
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:14:00 #238
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_216750096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:57 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vraag me echt af wat hij hiermee wil bereiken. Het landjepik van Poetin bagatelliseren? Zodat hijzelf Groenland in kan nemen. Uiteraard zijn de Chinezen de lachende derde want die zien in zo'n geval hun kans schoon om Taiwan te pakken.
Idd, dit soort indirecte effecten lijken me momenteel het grootste risico van deze enorme ommezwaai van de VS qua buitenlandse politiek. Heel opvallend hoe snel de VS nu op weg zijn om zlf onderdeel van de As van het Kwaad (Axis of Evil) te worden.
pi_216750106
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Deels waar, Rusland stelt niets voor momenteel, maar Poetin krijgt zeker niet wat hij wil. Oekrane blijft immers bestaan.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:15:26 #240
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216750115
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gezien de afhankelijkheid van de EU richting de VS zal dit niet zo makkelijk gaan.
Onafhanelijk wordt je maar op een manier en dat is een keiharde afstoting van de VS.

Uberhaupt dat je je laat bedreigen door een oude seniel. En zijn broekzak Vance in Munchen. Of dat je je politici laat omkopen door het Kremlin.
pi_216750124
Hij heeft wel een beetje gelijk.. deze oorlog is jaren uitzichtloos doorgemodderd omdat Oekrane en de EU weigerden onder ogen te zien dat ze verloren hadden.. Zelfs nu nog zijn er mensen in de veronderstelling dat Oekrane als verliezende partij gebieden kan gaan opeisen.. er valt weinig meer te eisen op dit moment.. je hebt gegokt en verloren, en nu mag Trump de scherven opruimen. Uiteraard is Trump nu de dictator omdat hij de harde waarheid brengt die veel EU-burgers nu pas voor het eerst horen.. Het narratief zal worden dat Oekrane aan de winnende hand was, en dat Trump Rusland te hulp schoot waardoor de oorlog is verloren.. let maar op..
pi_216750126
quote:
11s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:14 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Idd, dit soort indirecte effecten lijken me momenteel het grootste risico van deze enorme ommezwaai van de VS qua buitenlandse politiek. Heel opvallend hoe snel de VS nu op weg zijn om zlf onderdeel van de As van het Kwaad (Axis of Evil) te worden.
Waarom zou de VS nu ineens een onderdeel zijn van de 'Axis of Evil'?
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:17:11 #243
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216750133
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:16 schreef BufferOverflow het volgende:
Hij heeft wel een beetje gelijk.. deze oorlog is jaren uitzichtloos doorgemodderd omdat Oekrane en de EU weigerden onder ogen te zien dat het een verloren zaak was.. Zelfs nu nog zijn er mensen in de veronderstelling dat Oekrane als verliezende partij gebieden kan gaan opeisen.. er valt weinig meer te eisen op dit moment.. Maar Trump is natuurlijk de dictator omdat hij de harde waarheid brengt die veel EU-burgers nu pas voor het eerst horen..
Een paar maanden geleden viel Oekraine nog Rusland binnen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:17:52 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216750142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef Origami94 het volgende:
Die vieze nazies :(
pi_216750146
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:10 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Feitelijke constatering
Beetje een onzinnige aangezien ze de Sovjet Unie heeft verlaten toen ze dat kon en wij beiden hier actief Oekraners hebben geholpen (daar hebben mensen meer aan dan met een geel blauw vlaggetje wapperen en verder alleen maar roepen wat anderen moeten doen). Ook mijn vrouw haar familie is deels Oekraens, ze voelt zich tevens verbonden met de VS, aangezien ze daar indertijd naartoe is gegaan om te studeren en jarenlang heeft gewoond.

Maar misschien mis jij het empathisch vermogen om te begrijpen dat deze oorlog voor de gewone bevolking aan beide kanten van de grens hoogst ongewenst is.

Dat allemaal naast dat een ad hominem simpelweg een zwaktebod is.
pi_216750148
quote:
[ afbeelding ]

En nog veel meer leugens, maar ja feiten boeit die lul niet. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216750152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:40 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Poetin is de afgelopen jaren tig keer benaderd door Europese leiders. Rusland is nooit van de tafel weggeweest. Als Rusland bereid was te praten waren wij bereid te luisteren. Dat waren ze niet en dat zijn ze nog niet.

Er zit geen schot in de zaak, er is niets veranderd vanuit Rusland. Het enige wat is veranderd is dat de VS onder Trump de handen er vanaf wilt halen.
Jip het is een show .

Amerika zegt gewoon dadelijk.
We hebben alles gedaan wat we kunnen van vrede .
Europa en Oekrane willen het niet dus we trekken terug .
Amerikaanse leger spul mag niet meer ingezet worden .
Trump stap uit de nato .

En dan is het vrijspel voor iedereen.

Ww3 is gestart.
pi_216750156
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:15 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Onafhanelijk wordt je maar op een manier en dat is een keiharde afstoting van de VS.

Uberhaupt dat je je laat bedreigen door een oude seniel. En zijn broekzak Vance in Munchen. Of dat je je politici laat omkopen door het Kremlin.
Tja, dat mag je allemaal vinden, maar waarom heeft de EU hun zaakjes tot op heden dan zelf niet geregeld en was er constant steun nodig vanuit de VS?

De realiteit is natuurlijk dat de VS economisch en vooral ook militair vl sterker is dan de EU, waar men decennialang heeft bezuinigd op de defensie en het belangrijker vond om Mohamed en Abdul uit Marokko, Syri en Afghanistan op te vangen.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:19:48 #249
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_216750160
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn ze nog niet. Maar er lijkt wel een aanzet daartoe te zijn omdat de Amerikanen (het Trump-regime althans) steeds duidelijker worden in hun steun aan Rusland, dat in februari 2022 een genocidale aanvalsoorlog ontketende in Oekrane.
pi_216750164
quote:
Hij heeft wel een beetje gelijk.. deze oorlog is jaren uitzichtloos doorgemodderd omdat Oekrane en de EU weigerden onder ogen te zien dat ze verloren hadden.. Zelfs nu nog zijn er mensen in de veronderstelling dat Oekrane als verliezende partij gebieden kan gaan opeisen.. er valt weinig meer te eisen op dit moment.. je hebt gegokt en verloren, en nu mag Trump de scherven opruimen. Uiteraard is Trump nu de dictator omdat hij de harde waarheid brengt die veel EU-burgers nu pas voor het eerst horen.. Het narratief zal worden dat Oekrane aan de winnende hand was, en dat Trump Rusland te hulp schoot waardoor de oorlog is verloren.. let maar op..
Alsof Ik Hitler hoor na juni 1940.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_216750170
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:19 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Zijn ze nog niet. Maar er lijkt wel een aanzet daartoe te zijn omdat de Amerikanen (het Trump-regime althans) steeds duidelijker worden in hun steun aan Rusland, dat in februari 2022 een genocidale aanvalsoorlog ontketende in Oekrane.
Dat doen ze niet, men heeft miljarden gestoken in Oekrane en een shitload aan wapens geleverd.
pi_216750176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dat zegt niet zoveel natuurlijk.. het is niet alsof ze dat gebied kunnen behouden..
pi_216750184
Trump is echt knettergek. 8)7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216750185
quote:
[ afbeelding ]

Het zou op zijn minst behoorlijk bijzonder zijn als er daadwerkelijk 100 miljard is 'verdwenen'.
pi_216750186
quote:
Desinformatie is een ziekte die bestreden dient te worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_216750191
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:20 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Alsof Ik Hitler hoor na juni 1940.
Wat ik momenteel hoor van de EU klinkt meer als Hitler in de bunker die gelooft dat de Russen nog verslagen kunnen worden zolang er maar extra troepen naar het front gestuurd worden terwijl elke buitenstaander kan zien dat het een verloren zaak is..
pi_216750201
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:21 schreef recursief het volgende:

[..]
Hmm. En hoe zou dit moeten worden gedaan?
pi_216750205
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 17:38 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Haha Nederland en ook Europa is compleet afhankelijk van de VS. Als Europa een leger heeft omgebouwd kan je zulke stoere taal uitslaan.
Europa heeft na de VS het sterkste leger van de wereld.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216750210
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zou op zijn minst behoorlijk bijzonder zijn als er daadwerkelijk 100 miljard is 'verdwenen'.
Zeker. Maar zulke zware beschuldigingen moeten ook worden onderbouwd met keiharde feiten.

Dus waar is het bewijs?
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:23:57 #260
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_216750212
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat doen ze niet, men heeft miljarden gestoken in Oekrane en een shitload aan wapens geleverd.
Jazeker, de enorm lange rijen aan Bradley-voertuigen op weg naar de havens aan de Amerikaanse oostkust staan me nog goed bij. Ze waren de grootste leverancier van militair materieel aan Oekrane, waardoor deze omslag qua buitenlandse politiek ook zo bizar is.

En onthoud: Rusland onderhoud warme banden met Hamas!
pi_216750213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:17 schreef stinkielinkie het volgende:
[ x ]
Je verwacht het niet. 100 miljard is spoorloos.
Dit zag niemand aankomen.
pi_216750218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Hmm, nee, bij lange na niet. Er is niet eens een Europees leger.
pi_216750220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:22 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Wat ik momenteel hoor van de EU klinkt meer als Hitler in de bunker die gelooft dat de Russen nog verslagen kunnen worden zolang er maar extra troepen naar het front gestuurd worden terwijl elke buitenstaander kan zien dat het een verloren zaak is..
Bijzonder, de Russen schieten weinig op, lijden forse verliezen en zijn niet in eens in staat om Koersk te ontzetten. En Oekrane bombardeert er aardig op los. :')
pi_216750221
quote:
6s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:19 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
[..]
Vergeet ook niet:
- de wens uit te spreken Canada, Groenland en Panama te willen inlijven,
- Roemeni onder druk zetten om hun wetten opzij te zetten voor de broertjes Tate :')
- het openbaar ministerie als politiek wapen in te zetten, ertoe leidend dat de ene na de andere aanklager om ethische reden opstapt,
- de pers de vijand van het volk noemen,
- iemand president maken die de verkiezingen ietsje daarvoor nog probeerde te stelen

The list goes on and on.
pi_216750237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zeker. Maar zulke zware beschuldigingen moeten ook worden onderbouwd met keiharde feiten.

Dus waar is het bewijs?
Dat ben ik helemaal met je eens.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vergeet ook niet:
- Roemeni onder druk zetten om hun wetten opzij te zetten voor de broertjes Tate :')
- het openbaar ministerie als politiek wapen in te zetten, ertoe leidend dat de ene na de andere aanklager om ethische reden opstapt,
- iemand president maken die de verkiezingen ietsje daarvoor nog probeerde te stelen

The list goes on and on.
Je projecteert. De Democraten hebben net talloze rechtszaken tegen Trump aangespannen om hem van het politieke podium te krijgen. Het politiseren van de rechtstaat is juist iets wat een groot probleem is aan de linkerkant van het politieke spectrum.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:28:07 #266
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216750252
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:19 schreef HowardRoark het volgende:
waar men decennialang heeft bezuinigd op de defensie en het belangrijker vond om Mohamed en Abdul uit Marokko, Syri en Afghanistan op te vangen.
Je bent wel geobserdeerd met asielzoekers als zelfs de zwakke EU troepenmacht komt door asielzoekers.

Ene keer wil je uit de EU met een NEXIT en de andere keer moeten we een sterk Europees leger hebben en als dat niet meteen zo is dan komt het door asielzoekers.
pi_216750265
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ben ik helemaal met je eens.
[..]
Je projecteert. De Democraten hebben net talloze rechtszaken tegen Trump aangespannen om hem van het politieke podium te krijgen. Het politiseren van de rechtstaat is juist iets wat een groot probleem is aan de linkerkant van het politieke spectrum.
Trump probeerde de geldige stemmen van 7 staten weg te gooien, zoals je weet, omdat ze hem niet ze lekker uit kwamen. Waarom je nog achter zo'n fascistische crimineel aanloopt na dat te weten laat zich raden.

Verder zijn 6 van de 9 rechters in hun hooggerechtshof door Republikeinen aangesteld. 3 zelfs door Trump.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:30:57 #268
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216750273
Lmao Europa is zo fucked
pi_216750276
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Vergeet ook niet:
- aan pump&dump oplichting te doen,

The list goes on and on.
Maar Trump kan er niets aan doen want hij wordt aangestuurd door Elon Musk, die onlangs het fascisme heeft omarmd (maar gek genoeg partij kiest voor de commies, zal wel onderdeel zijn van project 2025). Hoe dan ook, hij is afro-amerikaan dus kritiek op hem is racisme.
pi_216750283
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Je bent wel geobserdeerd met asielzoekers als zelfs de zwakke EU troepenmacht komt door asielzoekers.

Ene keer wil je uit de EU met een NEXIT en de andere keer moeten we een sterk Europees leger hebben en als dat niet meteen zo is dan komt het door asielzoekers.
Ik ben helemaal geen voorstander van een NEXIT, ook nooit geweest.

Kortom, dit toont aan dat je dus niet weet waar je over praat en mij woorden in de mond probeert te leggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Trump probeerde de geldige stemmen van 7 staten weg te gooien, zoals je weet, omdat ze hem niet ze lekker uit kwamen. Waarom je nog achter zo'n fascistische crimineel aanloopt na dat te weten laat zich raden.

Verder zijn 6 van de 9 rechters in hun hooggerechtshof door Republikeinen aangesteld. 3 zelfs door Trump.
Dat was zoals we weten niet de enige rechtszaak.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:32:41 #271
396550 Richestorags
pi_216750292
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:24 schreef stinkielinkie het volgende:

[..]
Dit zag niemand aankomen.
Niemand wist wat Trump hierover ging zeggen.

Trump ook niet totdat hij het tweette.
pi_216750294
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij?
pi_216750296
quote:

[..]
Bron
Tja, wat moet je hier nou van zeggen?
Ik denk dat we er het beste aan doen als Europa een paar ballen te laten groeien en zowel economisch als militair minder afhankelijk te worden van de VS.
pi_216750302
Maar goed, in welk hoofdstuk van Art of the Deal staat dat je een van de onderhandelende partijen tot op het bot moet beledigen, met als gevolg dat ze jou wantrouwen en een deal onwaarschijnlijker wordt?

Want de regering van Oekrane zal weinig zin hebben om met de Russen en Amerikanen om tafel te gaan na de laatste uitbarsting van Trump.
pi_216750303
Kleine conspiracy theorie: we horen nu niks meer over hoe Isral de Westelijke Jordaanoever inneemt.
pi_216750306
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:21 schreef recursief het volgende:

Jup maar als mensen al jaren zijn blootgesteld aan desinformatie, en ze krijgen ineens de harde waarheid te horen van Trump, is dat een behoorlijke klap..
pi_216750312
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vanwege hun fascistische regering.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_216750313
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:34 schreef BufferOverflow het volgende:

[..]
Jup maar als mensen al jaren zijn blootgesteld aan desinformatie, en ze krijgen ineens de harde waarheid leugens te horen van Trump, is dat een behoorlijke klap..
FTFY.
pi_216750325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:35 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Vanwege hun fascistische regering.
Tja, de Amerikaanse regering is niet fascistisch. Dit zijn weer allemaal demoniserende labels uit frustratie en woede.
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:36:07 #280
66444 Lord_Vetinari
pi_216750326
quote:

[..]
Jup maar als mensen al jaren zijn blootgesteld aan desinformatie, en ze krijgen ineens de harde waarheid te horen van Trump, is dat een behoorlijke klap..
Gelukkig dan maar dat dat gevaar niet bestaat. Trump zou de waarheid nog niet herkennen als het naakt voor hem op tafel zou dansen onder het zingen van 'Happy truth is here again'.
pi_216750338
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, in welk hoofdstuk van Art of the Deal staat dat je een van de onderhandelende partijen tot op het bot moet beledigen, met als gevolg dat ze jou wantrouwen en een deal onwaarschijnlijker wordt?

Want de regering van Oekrane zal weinig zin hebben om met de Russen en Amerikanen om tafel te gaan na de laatste uitbarsting van Trump.
Hoe onverstandig ik de woorden ook vind: Oekrane is zo afhankelijk van de VS, dat ze wel moeten.

Dat is op zichzelf natuurlijk ook een probleem.
pi_216750345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe onverstandig ik de woorden ook vind: Oekrane is zo afhankelijk van de VS, dat ze wel moeten.

Dat is op zichzelf natuurlijk ook een probleem.
Zelensky gaf al aan dat hij niet aan tafel gaat zonder Europese leiders aan zijn zijde. Deze uitbarsting van Trump zal dat sentiment enkel versterken.
pi_216750361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:35 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
FTFY.
Ja laat Trump maar kletsen, Oekrane gaat de oorlog gewoon winnen, nog een paar miljard en de Donbas+Krim komen weer terug bij het moederland. Doe er nog een paar miljard subsidie bij en we stoten door naar Sint-Petersburg ^O^
pi_216750375
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat was zoals we weten niet de enige rechtszaak.
Ik heb het niet over een rechtszaak. https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_fake_electors_plot#Planning
pi_216750381
Europe: We don't talk to Russia and invite them in peace talks.
Russia holds peace talks with USA
Europe: Why aren't we invited 😭
  woensdag 19 februari 2025 @ 18:41:32 #286
66444 Lord_Vetinari
pi_216750382
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, de Amerikaanse regering is niet fascistisch. Dit zijn weer allemaal demoniserende labels uit frustratie en woede.
"There are NO American tanks in Baghdad!"
"De Amerikaanse regering is niet fascistisch!"

Josef Goebbels heeft een vreselijke erfenis nagelaten.
pi_216750385
quote:

[..]
Dit is een grap toch?
pi_216750386
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zelensky gaf al aan dat hij niet aan tafel gaat zonder Europese leiders aan zijn zijde. Deze uitbarsting van Trump zal dat sentiment enkel versterken.
Tja, dat kan hij wel willen, maar de EU heeft hier weinig te willen. Dit is een oorlog tussen Oekrane en Rusland, Oekrane is geen EU-land (en ook geen NAVO-land) en de EU leiders willen geen dialoog met Rusland, de VS wel en is simpelweg de machtigste speler in het Westen.
pi_216750399
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is een grap toch?
Deze user is nieuw voor u?
pi_216750417
quote:
88s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Deze user is nieuw voor u?
Zeker iemand zonder vaccinaties?
pi_216750424
quote:

[..]
Mwah, vooral van Vance tijdens de speech van vorige week. De ontsteltenis was dan ook groot in bepaalde kringen.
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is daar iets mis mee dan?
pi_216750426
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor waar zij aan lijkt te lijden zijn er geen vaccinaties helaas.
pi_216750429
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2025 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Blijft staan dat hij geen keuze heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')