Hockey was bij mij op de middelbare berucht als sport waar veel rondom gedronken werd en de verhalen van wat er op die feestjes en kampen gebeurde… Maar de hockeyers van mijn jaar waren ook prototype aanstaande corpsballen, dus niet zo heel raar.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 09:19 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn puber van 14 zit op een "kak" sport, teamgenoten doen allemaal havo/vwo. En dan zijn er die op vrijdagavond los gaan met alcohol. Zelfs zo dat als ze op zaterdag op tijd spelen, dat het te zien is aan het spel. En dan is het een selectie team, wat over 2 weken mee gaat doen met een Nederlands kampioenschap.
Puber is wel nieuwsgierig, maar wil zelf niet drinken.
Toch wel erg jammer voor je zoon dat ze dan niet komen, hoor. Alcohol is kennelijk belangrijker dan vriendschapquote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:44 schreef DjVero het volgende:
Ze hebben één voor één afgezegd vnv, dus die zullen wel ergens buiten gaan chillen...dit is nou net wat ik wilde voorkomen, maar goed, hij heeft ook z'n eigen glazen ingegooid natuurlijk. Harde les helaas.
Wij waren niet zo'n corpsballen maar God wat werd er veel gezopen op onze hockeyfeestenquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:13 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hockey was bij mij op de middelbare berucht als sport waar veel rondom gedronken werd en de verhalen van wat er op die feestjes en kampen gebeurde… Maar de hockeyers van mijn jaar waren ook prototype aanstaande corpsballen, dus niet zo heel raar.
Voetbal had daarentegen een heel braaf imago (wat alcohol en feestjes betreft).
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 8 juni 2025 00:26 schreef Vicky het volgende:
T vierde gisteravond haar verjaardag met haar vriendinnen in de karaoke bar. Ze hebben het onwijs gezellig gehad.
En toen was ze ineens 16 🥳
Gefeliciteerdquote:Op zondag 8 juni 2025 00:26 schreef Vicky het volgende:
T vierde gisteravond haar verjaardag met haar vriendinnen in de karaoke bar. Ze hebben het onwijs gezellig gehad.
En toen was ze ineens 16 🥳
Ieder jaar denk ik dan weer aan de geboorte van jouw T en hoe ik zat te wachten op de geboorte van de mijne. Hoe gaaf en bijzonder ik het vind om jullie te zienquote:
Ik vond 2009 ook wel een bijzonder jaar met al die geboortes.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ieder jaar denk ik dan weer aan de geboorte van jouw T en hoe ik zat te wachten op de geboorte van de mijne. Hoe gaaf en bijzonder ik het vind om jullie te zien
Het was een mooi en druk jaarquote:Op zondag 8 juni 2025 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik vond 2009 ook wel een bijzonder jaar met al die geboortes.
❤️❤️
En toch vind ik het jammer voor hem dat hij vrienden heeft die dan niet komen. Hij is puber, het is goed dat hij dit soort lessen leert, maar je vrienden die nie tkomen op je verjaardag is gewoon kut. Hopelijk heeft hij desondanks wel een fijne avond gehad?quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:44 schreef DjVero het volgende:
Ze hebben één voor één afgezegd vnv, dus die zullen wel ergens buiten gaan chillen...dit is nou net wat ik wilde voorkomen, maar goed, hij heeft ook z'n eigen glazen ingegooid natuurlijk. Harde les helaas.
Ik ook. Dus een feestje is alleen maar leuk als er gezopen kan worden?!?!quote:Op zondag 8 juni 2025 13:07 schreef Troel het volgende:
[..]
En toch vind ik het jammer voor hem dat hij vrienden heeft die dan niet komen. Hij is puber, het is goed dat hij dit soort lessen leert, maar je vrienden die nie tkomen op je verjaardag is gewoon kut. Hopelijk heeft hij desondanks wel een fijne avond gehad?
Echt.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
❤️❤️
Absoluut maar af en toe pffff geen land mee te bezeilen.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:37 schreef Troel het volgende:
Over die bijna 16-jarigen gesproken. Zijn die van jullie ook zo ongelooflijk grappig en bijdehand? Ik kan echt genieten van mijn jongste met echt scherpe en leuke opmerkingen. Ok, af en toe slaat ie de plank goed mis, maar dat is steeds minder vaak.
Stoute schoenen aangetrokken, die jongelui opgebeld (na overleg met zoon), ff met ze gebabbeld en uiteindelijk zijn 3 vd 4 nog geweest. Ze gaven aan dat alcohol (mits normaal gebruik) geen probleem is bij hun ouders, maar ze waren bang dat ik hun ouders zou inlichten over het roken. Want ja, dat is dus kennelijk wél een probleem.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:07 schreef Troel het volgende:
[..]
En toch vind ik het jammer voor hem dat hij vrienden heeft die dan niet komen. Hij is puber, het is goed dat hij dit soort lessen leert, maar je vrienden die nie tkomen op je verjaardag is gewoon kut. Hopelijk heeft hij desondanks wel een fijne avond gehad?
Fijn dat ze toch gekomen zijn! En klinkt als een prima feestje uiteindelijkquote:Op zondag 8 juni 2025 14:00 schreef DjVero het volgende:
[..]
Stoute schoenen aangetrokken, die jongelui opgebeld (na overleg met zoon), ff met ze gebabbeld en uiteindelijk zijn 3 vd 4 nog geweest. Ze gaven aan dat alcohol (mits normaal gebruik) geen probleem is bij hun ouders, maar ze waren bang dat ik hun ouders zou inlichten over het roken. Want ja, dat is dus kennelijk wél een probleem.![]()
Of ze zich ook aan de 'geen alcohol-regel' hebben gehouden...lastig te zeggen. Binnenshuis en tuin ja, maar regelmatig dat ze ff weg waren, dus waarschijnlijk hebben ze het stiekem zitten doen. Niemand was aangeschoten, bezopen iig en dan is het maar op 'don't tell, don't know'-basis gegaan. Evenals het feit dat ik om half twee toch echt aftaaide, daarna heb ik er geen zicht meer op gehad. Eén van die knullen had een fles Absolut Vodka mee en die is iig mee naar onze slaapkamer gegaan en heeft hij vanochtend teruggekregen. Twee zijn er blijven slapen en ze zagen er prima en fris uit en waren prima aanspreekbaar vanochtend, weliswaar half 12 lol maar toch. Volgens mij - als het al stiekem is gegaan - is het dus allemaal binnen de perken gebleven.
Gefeliciteerd!quote:
Ook gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
Gefeliciteerd @:Deepfreeze
Gelukkig begonnen ze hier al met bellen om 10:30 en was ze snel aan de beurt
Ze is geslaagd voor haar Havo!
Yay!!quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:24 schreef Budabuddumbam het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk, zo'n bijeenkomst. Even kijken wie er nog meer gaan.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het toeval is of dat ze het zo hadden uitgedacht (ik denk het eerste) maar S ontving gisteren de officiële acceptance letter voor 'the class of 2027'
Hoewel alles al best wel duidelijk was, werd ze toch een beetje onzeker van het zolang uitblijven van die brief. Morgen hebben we een informatiebijeenkomst met alle ouders en leerlingen die vanuit Nederland ergens op een college geplaatst zijn.
Dat was een bijzonder jaar ja. Hier thuis nog een 2009 baby die gisteren geslaagd is. Vmbo-t, 8 vakken en in plaats van zijn b2 Cambridge certificaat heeft ie c1 gehaald. Hij had helaas 0,05 punt te weinig voor een 9 op zijn eindlijst voor Engels maar met twee achten, een zes en de rest zevens hoor je daar niemand meer over. Nu duimen dat hij de havo op een andere school in de buurt kan doen. Dat horen we pas de week voor de vakantie. Daar geen tto meer, deels een ander pakket en hopelijk Engels versneld examineren.quote:Op zondag 8 juni 2025 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
❤️❤️
Wat een mooie lijst! Ook gefeliciteerd! En fantastisch dat zijn Engels al op c1 niveau zitquote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat was een bijzonder jaar ja. Hier thuis nog een 2009 baby die gisteren geslaagd is. Vmbo-t, 8 vakken en in plaats van zijn b2 Cambridge certificaat heeft ie c1 gehaald. Hij had helaas 0,05 punt te weinig voor een 9 op zijn eindlijst voor Engels maar met twee achten, een zes en de rest zevens hoor je daar niemand meer over. Nu duimen dat hij de havo op een andere school in de buurt kan doen. Dat horen we pas de week voor de vakantie. Daar geen tto meer, deels een ander pakket en hopelijk Engels versneld examineren.
Voor alle geslaagden: gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat was een bijzonder jaar ja. Hier thuis nog een 2009 baby die gisteren geslaagd is. Vmbo-t, 8 vakken en in plaats van zijn b2 Cambridge certificaat heeft ie c1 gehaald. Hij had helaas 0,05 punt te weinig voor een 9 op zijn eindlijst voor Engels maar met twee achten, een zes en de rest zevens hoor je daar niemand meer over. Nu duimen dat hij de havo op een andere school in de buurt kan doen. Dat horen we pas de week voor de vakantie. Daar geen tto meer, deels een ander pakket en hopelijk Engels versneld examineren.
Wat cool dat hij Cambridge op c1 gehaald heeft!quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nog even afwachten dus.. Hopelijk lukt het, dat dorpse klinkt wel lekker.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:10 schreef mefke79 het volgende:
De hopelijk nieuwe school is dichterbij dan de huidige. Als hij niet wordt aangenomen op de nieuwe dan is de escape verder gaan op de oude. De nieuwe is wat meer dorps de huidige midden in het stadscentrum, dat maakt dat de populatie anders is. En ze hebben op de nieuwe school andere keuzes in vakken.
Je hebt mysterie doeboeken, wel wat duurder dan de tijdschrift versies. B van 11 vindt ze erg leuk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:56 schreef Hupje het volgende:
Er zijn van die puzzelboeken en doeboeken voor kinderen. Bijv voor kleuters het Bobo vakantieboek.
Bestaan er ook zulke boeken voor (jongens)tieners?
Ik zag vandaag wel een Mario doeboek, maar dat was veel te simpel om nog leuk te zijn voor mijn tiener.
Wat is de reden waarom je geen voorstander van een combinatie groep?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:07 schreef exode het volgende:
[..]
Je hebt mysterie doeboeken, wel wat duurder dan de tijdschrift versies. B van 11 vindt ze erg leuk.
Wij kregen gisteren bericht dat er volgend jaar een groep 3, groep 3/4 en groep 4 zal zijn. Juul zit in groep 3 (waar er 2 van zijn). Nu moeten we 3 kinderen doorgeven waar Juul mee in de klas wil en of we een voorkeur voor 3/4 of 4 hebben.
Natuurlijk gaan ze ook met de leerkrachten zitten en de ib'er maar wat halen ze hier toch gedoe mee op hun hals. Deja vu naar vorig jaar met B toen precies hetzelfde werd gevraagd of groep 6/7 of groep 7. Daar wordt nog steeds over geklaagd.
Wij zijn geen voorstanders van combinatiegroepen dus we gaan dit ook maar weer aangeven. Ik snap dat ze soms niet anders kunnen.
Ik als ouder zie bij Juul een te groot verschil ontstaan. In leeftijd, gedrag en ontwikkeling. Puur kijkend naar haar, hoe en met wie ze klikt/speelt etc.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
Wat is de reden waarom je geen voorstander van een combinatie groep?
Wij gaan van 3 groepen 2/3 en een 3/4 naar 2 groepen 2/3 en 2 groepen 3/4. Ben benieuwd waar mijn groep 2 kind naar toe gaat
Heb je een titel die hij leuk vond? Ik heb even gegoogled en er is meer keus dan ik dachtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:07 schreef exode het volgende:
[..]
Je hebt mysterie doeboeken, wel wat duurder dan de tijdschrift versies. B van 11 vindt ze erg leuk.
We hebben de Quest Junior scheurkalender dit jaar en ik zie in het inkijkexemplaar dat daar veel dezelfde soort puzzels in zitten. Die vakantieboeken van Stoer heb ik dus kennelijk gezien vandaag, maar dat vond ik te simpel.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Hupje, wellicht is het Quest junior zomerboek iets voor hem? Dat is volgens mij nog wel oké voor die leeftijd.
Mijn zoon vindt de stoer vakantieboeken waarbij je kunt levelen(?) heel erg leuk, maar die zijn wel voor iets jonger, ik denk dat dit het laatste jaar is. Ik heb voor scoutingkamp het Willie Wortel vakantieboek (van een eerder jaar, ongebruikt uit de kringloop) gehaald voor hem, en ze mogen bij de start van de vakantie altijd een vakantieboek uitzoeken in de winkel, dus dan zal hij waarschijnlijk alsnog het stoer-boek uitzoeken.
Ja precies en het is exact hetzelfde proces als bij B vorig jaar. Heel veel ouders waren boos en nog steeds. Dus ze dachten 'we doen het nog een keer zo'.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze dat via ouders laten doen. Vraag gewoon als leerkracht aan elk kind apart met wie ze graag in de klas willen en laat ouders geen voorkeur aangeven. Er is toch niemand die zijn kind als groep 4-er in een 3/4 klas wil als combi-klassen niet standaard zijn? Vragen naar voorkeuren van ouders betekent automatisch ouders teleurstellen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het bij ons op school in gaan delen. Er vertrekken nog veel leerlingen redelijk last minute en nog wat ouders die opties verkennen, dus ik ben heel benieuwd hoe ze uiteindelijk de klassen gaan verdelen en wie daarvan daadwerkelijk in de klas gaan komen. En we hebben nu combiklassen met 2 groepen, maar uiteindelijk willen ze (over 2 jaar?) naar combiklassen met 3 groepen, dus wellicht gaan ze die switch ook nu al (deels) maken.
Puzzelboeken van mr Brein? Zijn verschillende thema's en leuke puzzelsquote:Op zaterdag 14 juni 2025 18:56 schreef Hupje het volgende:
Er zijn van die puzzelboeken en doeboeken voor kinderen. Bijv voor kleuters het Bobo vakantieboek.
Bestaan er ook zulke boeken voor (jongens)tieners?
Ik zag vandaag wel een Mario doeboek, maar dat was veel te simpel om nog leuk te zijn voor mijn tiener.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is zeker waar, ik zou richting de ouders aangeven dat je persoonlijk contact met de leerkracht op mag nemen als je vragen hebt of graag wat wil toelichten.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:53 schreef Hupje het volgende:
Weet je. Vraag je de kinderen dan komt er gezeur dat je de vraag niet goed hebt gesteld en dat ouders dus de namen die het kind doorgaf niet snappen. Vraag je de ouders dan verwachten die dat ieders wensen kunnen worden ingewilligd. Vraag je niks onder het mom van 'wij kennen de kinderen' dan valt het ook niet goed.
Je kunt het nooit voor iedereen goed doen bij herverdelen van klassen en het maken van combinatieklassen.
Deze school heeft sinds vorig jaar pas combiklassen, B had de primeur. Die jongen zat in groep 6 en door omstandigheden moest zijn klas opgesplitst worden. Ik zei al meteen dat blijft zo....en ja dus. Maar goed B is gelukkig in groep 7 terechtgekomen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:02 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben blij dat hier (vrije school) gewoon de hele groep bij elkaar blijft van de 1e tot 6e klas. Wat een gedoe om elk jaar nieuwe kinderen en leerkrachten te moeten leren kennen, en dan ook nog gedoe over wie bij wie komt...
In theorie blijven de leerkrachten hier 3 jaar bij de klas, wat ook veel rust geeft. Helaas was er dit jaar veel uitval en komen er volgend jaar (5e klas/groep7) dus nieuwe leerkrachten.
In de combi klassen die ik had toen ik jong was, was in zo'n combi juist de sterke zelfstandige groep 4 kinderen, zodat die minder aandacht vragen en er genoeg aandacht naar de groep 3-ers kan.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:34 schreef exode het volgende:
Bij Juul zag ik het niet aankomen, het zijn 2 groepen 3 van 21 kinderen. Ik heb geen idee hoe ze de verdeling gaan doen, ik zou de minder snelle groep 4 kinderen in de 3/4 combi zetten maar ik weet dat er veel factoren zijn waar ze rekening mee houden. jongen/meisje verhouding, dynamiek, kinderen met extra 'zorg'.
Ik ben juist heel erg blij dat mijn dochter een nieuwe leerkracht krijgt. Ik vind dat fijne voorbereiding voor het VO (elk uur een andere leerkracht is nog intenser als je al jarenlang maar één gezicht ziet). En als het niet klikt of niet werkt tussen jouw kind en de leerkracht is drie jaar dezelfde leerkracht ook niet alles.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:02 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben blij dat hier (vrije school) gewoon de hele groep bij elkaar blijft van de 1e tot 6e klas. Wat een gedoe om elk jaar nieuwe kinderen en leerkrachten te moeten leren kennen, en dan ook nog gedoe over wie bij wie komt...
In theorie blijven de leerkrachten hier 3 jaar bij de klas, wat ook veel rust geeft. Helaas was er dit jaar veel uitval en komen er volgend jaar (5e klas/groep7) dus nieuwe leerkrachten.
Zeker. Alhoewel het ergens ook wel dubbel blijft voelen, vooral omdat zijn groepje vriendjes en vriendinnetjes wel door gaan naar 3. Cognitief is hij heel sterk en dat ziet school ook, maar hij loopt nu zo erg vast in zijn slechte fijne motoriek en concentratie dat doorstromen naar 3 echt geen optie is. We beginnen met ergotherapie nu langzaam wel wat verbeteringen te zienquote:Op maandag 16 juni 2025 09:54 schreef Hupje het volgende:
@:douche-eendje Fijn! Een gemaakte keuze geeft rust
Hier ook. Aantal leerlingen zijn al weg gegaan en veel ouders overwegen een switch. School is een grote puinhoop en de communicatie is zo enorm slecht.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze dat via ouders laten doen. Vraag gewoon als leerkracht aan elk kind apart met wie ze graag in de klas willen en laat ouders geen voorkeur aangeven. Er is toch niemand die zijn kind als groep 4-er in een 3/4 klas wil als combi-klassen niet standaard zijn? Vragen naar voorkeuren van ouders betekent automatisch ouders teleurstellen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze het bij ons op school in gaan delen. Er vertrekken nog veel leerlingen redelijk last minute en nog wat ouders die opties verkennen, dus ik ben heel benieuwd hoe ze uiteindelijk de klassen gaan verdelen en wie daarvan daadwerkelijk in de klas gaan komen. En we hebben nu combiklassen met 2 groepen, maar uiteindelijk willen ze (over 2 jaar?) naar combiklassen met 3 groepen, dus wellicht gaan ze die switch ook nu al (deels) maken.
Het heeft waarschijnlijk gewoon te maken met de bekostiging/ formatie. Groepen van 21 leerlingen op een reguliere basisschool (niet in krimpgebied oid) is niet te betalen, dus moeten ze samenvoegen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:34 schreef exode het volgende:
[..]
Deze school heeft sinds vorig jaar pas combiklassen, B had de primeur. Die jongen zat in groep 6 en door omstandigheden moest zijn klas opgesplitst worden. Ik zei al meteen dat blijft zo....en ja dus. Maar goed B is gelukkig in groep 7 terechtgekomen.
Bij Juul zag ik het niet aankomen, het zijn 2 groepen 3 van 21 kinderen. Ik heb geen idee hoe ze de verdeling gaan doen, ik zou de minder snelle groep 4 kinderen in de 3/4 combi zetten maar ik weet dat er veel factoren zijn waar ze rekening mee houden. jongen/meisje verhouding, dynamiek, kinderen met extra 'zorg'.
Ja, dat is meestal wat er gebeurt en waardoor verloofde tegen is. Ze heeft zelf meerdere keren een combiklas gedraaid en dat wil ze niet meer.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:43 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
In de combi klassen die ik had toen ik jong was, was in zo'n combi juist de sterke zelfstandige groep 4 kinderen, zodat die minder aandacht vragen en er genoeg aandacht naar de groep 3-ers kan.
Wij hadden vaak 21 + 8 van een hogere klas en ik, uit die lagere klas, vond het ideaal. Ik kon lekker meekijken met hun uitleg.. groep 8 was wel errug saai
Ik snap het issue ook helemaal, ik weet door verloofde echt wel hoe zo'n formatie verloopt. Het is nu de instroom van de groep 3 die het overhoop gooit. Dat zijn er teveel voor 1 klas en te weinig voor 2 klassen.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:27 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Het heeft waarschijnlijk gewoon te maken met de bekostiging/ formatie. Groepen van 21 leerlingen op een reguliere basisschool (niet in krimpgebied oid) is niet te betalen, dus moeten ze samenvoegen.
F krijgt komend jaar ook een nieuwe klas. Omdat de school van 23 groepen naar 22 groepen gaat (bewuste krimp ivm veranderd toelatingsbeleid, het gebouw is eigenlijk gewoon te klein) worden groep 5 en 6 herverdeeld. Nu zijn er 2 groepen 5, 3 groepen 6 en een groep 5/6. Volgend jaar 2 groepen 6 en 3 groepen 7 (die dus wel groter zijn, F heeft 28 kinderen in zijn nieuwe klas). De school moest kiezen tussen dit, of hele grote groepen 3 (30+ kinderen). Dat was natuurlijk nog minder ideaal, dus nu 3 kleine groepen 3.
Ik ben trouwens erg blij met F's nieuwe klas (hijzelf ook). Hij zit bij al zijn vrienden (zoals F ze noemt, zowel werk-vrienden als speel-vrienden) uit zijn huidige klas, en ook bij 2 vriendjes die nu in een andere klas zitten. Ook heeft hij de leerkracht waar ik een voorkeur voor had (was een top leerkracht voor J vorig jaar).
Ik ben in dit geval ook wel blij dat de juf die ze dit jaar had (als er al een leerkracht was…) niet verder gaat na dit jaar. Maar de leerkrachten die ze in klas 1 t/m 3 had, waren echt goed, dus dat was fijn.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben juist heel erg blij dat mijn dochter een nieuwe leerkracht krijgt. Ik vind dat fijne voorbereiding voor het VO (elk uur een andere leerkracht is nog intenser als je al jarenlang maar één gezicht ziet). En als het niet klikt of niet werkt tussen jouw kind en de leerkracht is drie jaar dezelfde leerkracht ook niet alles.
Overigens blijven de groepen hier wel bij elkaar hoor. Alleen groep 1-2 bestaat uit combinaties (dan kunnen de kleintjes leren van de groten (ze hebben ook maatjes) en de oudere leerlingen leren weer andere dingen van de grootste zijn) en daarbij wordt dus wel herverdeeld omdat er kinderen uit groep 2 uitstromen en nieuwe leerlingen instromen.
Hoera!quote:Op vrijdag 13 juni 2025 13:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Die van mij houdt van provoceren en discussiëren om het discussiëren, terwijl zijn zusje juist in een nieuwsgierige fase zit en veel wil weten over de toestand in de wereld. Dat levert hilarische situaties op aan de eettafel: dochter stelt vragen, ik probeer uitleg te geven, zoon gaat er dwars doorheen met zijn provocaties, ik ga tegen hem in, dochter probeert alsnog haar uitleg te krijgen. Mijn vriend druipt af, ploft op de bank en hoort het gekrakeel gelaten aan. Heerlijk.quote:Op zondag 8 juni 2025 13:37 schreef Troel het volgende:
Over die bijna 16-jarigen gesproken. Zijn die van jullie ook zo ongelooflijk grappig en bijdehand? Ik kan echt genieten van mijn jongste met echt scherpe en leuke opmerkingen. Ok, af en toe slaat ie de plank goed mis, maar dat is steeds minder vaak.
Even in een spoiler want lang verhaal, maar tldr: gaat de goede kant op, ik verwacht eigenlijk volgend schooljaar dat alles weer soepel loopt.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:22 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hier ook. Aantal leerlingen zijn al weg gegaan en veel ouders overwegen een switch. School is een grote puinhoop en de communicatie is zo enorm slecht.
Het valt mij tot nu toe nog mee dat er dit jaar geen uitloop van leraren is zoals vorig jaar. Hoe is dat bij jullie, die uitloop was bij jullie vorig jaar helemaal dramatisch toch?
Mijn zonen gaan er redelijk makkelijk doorheen gelukkig. Maar sneu, Kevin had drie hele goede vrienden school, maar er zitten er nu 2 op een andere school.
Soms is een soort van nieuw begin heel fijnquote:Op maandag 16 juni 2025 16:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier mochten dochter voor de middelbare school 3 namen opgeven bij wie ze graag in de klas wou. Ze had een vriendinnetje van het sporten opgegeven en twee meiden uit de klas.
(En bij opmerkingen een naam doorgegeven waar ze liever niet bij in de klas wilde komen. Dat meisje is lang beste vriendin geweest maar alleen als het haar uit kwam in alle tussenpozen liet dat meisje haar keihard vallen (om er vervolgens weer in te trappen, tot eind vorig jaar dochter er helemaal klaar mee was).
Nu zit ze bij alleen het sportvriendinnetje in de klas (die stond ook op 1 dus dat is fijn) en alle andere kinderen van haar school zitten in de andere mavo/havo klas (6 of 8 ze weet het niet precies). Dat meisje van het sporten zit ook bij veel van haar klasgenoten in de klas. Dus ik hoop dat ze er een beetje bij/tussen komt.
Ergens vond ze het wel jammer dat ze niet bij een van de meiden uit haar klas komt. Maar ze is er wel ook van overtuigd dat ze nieuwe vriendinnen gaat maken.
Dan is hij 14 ofzo denk ik? Ik ging toen al alleen en idd op locatie bij de ggd in ons geval. Hier dus al zeker 20 jaar zo.quote:Op woensdag 18 juni 2025 06:23 schreef Zana het volgende:
Mijn zoon kreeg gistern een brief met een uitnodiging voor een gezondheidsonderzoek voor jongeren in klas 2, alleen aan hem geadresseerd.
In de basisschool kwam de jeugdverpleegkundige naar school, nu moet hij zelfs naar het centrum voor jeugd en gezin op een tijdstip dat normaal school is, maar blijkbaar hebben ze de laatste anderhalf weken voor de vakantie geen reguliere les meer.
De bedoeling is gewicht en lengte bepalen en een gesprek van 20 minuten.
Op zich allemaal geen probleem, maar ik vind het raar dat ouders helemaal niet meer bij zijn betrokken, nog niet eens in de aanhef van de brief en waarom moeten ze daar naartoe en komt de verpleegkundige niet naar school?
Nu je het zegt. Ik moest alleen naar een eng donker gebouw in een deel van de stad waar ik nooit kwam, school stond aan de andere kant van de stad en huis was 25 km verderop. Dat is een jaar of 28 geledenquote:Op woensdag 18 juni 2025 07:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dan is hij 14 ofzo denk ik? Ik ging toen al alleen en idd op locatie bij de ggd in ons geval. Hier dus al zeker 20 jaar zo.
Leg eens uit.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:08 schreef Vicky het volgende:
Ik heb bij zowel A als T aangegeven dat ze beiden niet naar de GGD verpleegkundige zouden gaan.
Hier komt de verpleegkundige op school. Wij kregen via school wel een mail dat ze kwamen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 06:23 schreef Zana het volgende:
Mijn zoon kreeg gistern een brief met een uitnodiging voor een gezondheidsonderzoek voor jongeren in klas 2, alleen aan hem geadresseerd.
In de basisschool kwam de jeugdverpleegkundige naar school, nu moet hij zelfs naar het centrum voor jeugd en gezin op een tijdstip dat normaal school is, maar blijkbaar hebben ze de laatste anderhalf weken voor de vakantie geen reguliere les meer.
De bedoeling is gewicht en lengte bepalen en een gesprek van 20 minuten.
Op zich allemaal geen probleem, maar ik vind het raar dat ouders helemaal niet meer bij zijn betrokken, nog niet eens in de aanhef van de brief en waarom moeten ze daar naartoe en komt de verpleegkundige niet naar school?
Ik vond het niet nodig. Daarnaast wilde ik sws niet dat de alleen gingen.quote:
Bij ons kwam er inderdaad een verpleegkundige op school toen ik in de eerste of tweede klas zat (ca, 1994). Dus ze doen dit al een tijdje...quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:56 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hier komt de verpleegkundige op school. Wij kregen via school wel een mail dat ze kwamen.
De kinderen kregen in de klas een lijst om in te vullen en verder weet ik eigenlijk niet. Bij de oudste, die had blijkbaar dingen ingevuld waar ze vragen over hadden. Maar mijn oudste doet niet aan telefoneren, dus ze had mijn nummer doorgegeven en ik werd gebeld. Ze had op dat moment al hulp en dochter had geen behoefte aan een extra afspraak. Volgens mij hebben ze na een half jaar nog een keer gebeld.
Ik kan me van mijzelf helemaal niet meer herinneren dat de schoolarts of verpleegkundige op school kwam, ik ben in elk geval nooit geweest op de middelbare of ik ben het totaal vergeten...
Ik ben van rond diezelfde tijd, maar ik kan het me echt niet herinneren. Terwijl ik de meeste dingen nog wel weet. Maar misschien heeft het gewoon niet zoveel indruk gemaaktquote:Op woensdag 18 juni 2025 10:02 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bij ons kwam er inderdaad een verpleegkundige op school toen ik in de eerste of tweede klas zat (ca, 1994). Dus ze doen dit al een tijdje...
Dit inderdaad. Van het 'laten sluiten van het dossier' tot opnieuw proberen na verhuizing.quote:Op woensdag 18 juni 2025 09:11 schreef laziness het volgende:
Ik heb het dossier bij het naar de basisschool gaan laten sluiten. Wat in de praktijk niet op sluiten neer kwam maar telkens weer bellen en aangeven hij komt niet.
Bij verhuizing probeerden ze het in deze regio weer opnieuw met hysterische brieven. We krijgen geen contact 😱
Oproepen voor vaccinatie staan trouwens los hiervan en ontvang je altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |