abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217960703
quote:
2s.gif Op zondag 8 juni 2025 13:37 schreef Troel het volgende:
Over die bijna 16-jarigen gesproken. Zijn die van jullie ook zo ongelooflijk grappig en bijdehand? Ik kan echt genieten van mijn jongste met echt scherpe en leuke opmerkingen. Ok, af en toe slaat ie de plank goed mis, maar dat is steeds minder vaak.
Die van mij houdt van provoceren en discussiëren om het discussiëren, terwijl zijn zusje juist in een nieuwsgierige fase zit en veel wil weten over de toestand in de wereld. Dat levert hilarische situaties op aan de eettafel: dochter stelt vragen, ik probeer uitleg te geven, zoon gaat er dwars doorheen met zijn provocaties, ik ga tegen hem in, dochter probeert alsnog haar uitleg te krijgen. Mijn vriend druipt af, ploft op de bank en hoort het gekrakeel gelaten aan. Heerlijk. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217962820
Hier mochten dochter voor de middelbare school 3 namen opgeven bij wie ze graag in de klas wou. Ze had een vriendinnetje van het sporten opgegeven en twee meiden uit de klas.
(En bij opmerkingen een naam doorgegeven waar ze liever niet bij in de klas wilde komen. Dat meisje is lang beste vriendin geweest maar alleen als het haar uit kwam in alle tussenpozen liet dat meisje haar keihard vallen (om er vervolgens weer in te trappen, tot eind vorig jaar dochter er helemaal klaar mee was).

Nu zit ze bij alleen het sportvriendinnetje in de klas (die stond ook op 1 dus dat is fijn) en alle andere kinderen van haar school zitten in de andere mavo/havo klas (6 of 8 ze weet het niet precies). Dat meisje van het sporten zit ook bij veel van haar klasgenoten in de klas. Dus ik hoop dat ze er een beetje bij/tussen komt.
Ergens vond ze het wel jammer dat ze niet bij een van de meiden uit haar klas komt. Maar ze is er wel ook van overtuigd dat ze nieuwe vriendinnen gaat maken.
pi_217964796
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Hier ook. Aantal leerlingen zijn al weg gegaan en veel ouders overwegen een switch. School is een grote puinhoop en de communicatie is zo enorm slecht.

Het valt mij tot nu toe nog mee dat er dit jaar geen uitloop van leraren is zoals vorig jaar. Hoe is dat bij jullie, die uitloop was bij jullie vorig jaar helemaal dramatisch toch?

Mijn zonen gaan er redelijk makkelijk doorheen gelukkig. Maar sneu, Kevin had drie hele goede vrienden school, maar er zitten er nu 2 op een andere school.
Even in een spoiler want lang verhaal, maar tldr: gaat de goede kant op, ik verwacht eigenlijk volgend schooljaar dat alles weer soepel loopt.

Heb je wel zicht op (realistische) verbetering? Dat was voor ons heel belangrijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217966655
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:52 schreef hilliebillie het volgende:
Hier mochten dochter voor de middelbare school 3 namen opgeven bij wie ze graag in de klas wou. Ze had een vriendinnetje van het sporten opgegeven en twee meiden uit de klas.
(En bij opmerkingen een naam doorgegeven waar ze liever niet bij in de klas wilde komen. Dat meisje is lang beste vriendin geweest maar alleen als het haar uit kwam in alle tussenpozen liet dat meisje haar keihard vallen (om er vervolgens weer in te trappen, tot eind vorig jaar dochter er helemaal klaar mee was).

Nu zit ze bij alleen het sportvriendinnetje in de klas (die stond ook op 1 dus dat is fijn) en alle andere kinderen van haar school zitten in de andere mavo/havo klas (6 of 8 ze weet het niet precies). Dat meisje van het sporten zit ook bij veel van haar klasgenoten in de klas. Dus ik hoop dat ze er een beetje bij/tussen komt.
Ergens vond ze het wel jammer dat ze niet bij een van de meiden uit haar klas komt. Maar ze is er wel ook van overtuigd dat ze nieuwe vriendinnen gaat maken.
Soms is een soort van nieuw begin heel fijn :)
pi_217966782
FlyingFish, na twee keer een lang verhaal te hebben getypt die verdwijnt als ik hem wil posten is nu mijn tijd op.

Fijn dat het bij jullie goed lijkt te komen!
pi_217974378
Mijn zoon kreeg gistern een brief met een uitnodiging voor een gezondheidsonderzoek voor jongeren in klas 2, alleen aan hem geadresseerd.

In de basisschool kwam de jeugdverpleegkundige naar school, nu moet hij zelfs naar het centrum voor jeugd en gezin op een tijdstip dat normaal school is, maar blijkbaar hebben ze de laatste anderhalf weken voor de vakantie geen reguliere les meer.

De bedoeling is gewicht en lengte bepalen en een gesprek van 20 minuten.

Op zich allemaal geen probleem, maar ik vind het raar dat ouders helemaal niet meer bij zijn betrokken, nog niet eens in de aanhef van de brief en waarom moeten ze daar naartoe en komt de verpleegkundige niet naar school?
pi_217974515
D heeft 2 weken geleden de "tweede klas brief" thuis gehad. Hij heeft alleen op school 2 dagen daarna een tiener enquête hoeven invullen. Dat deden ze met de hele klas.

Ik kan me bij oudste ook niet herinneren dat we naast die vragenlijst nog naar het CB zijn geweest.

Vanaf 12 jaar hebben ze wat meer zeggenschap over hun eigen medische dingen, en soms problemen die je niet altijd aan een ouder wil vertellen (de mijne gooide die op reddit bleek). Dus heel gek vind ik het niet dat ze alleen het kind aanschrijven.
Hier was bij de laatste prik op het CB ook het hele schrijven naar kind gericht. Dat hij zich afvroeg ik wel mee mocht. Maar dat mag natuurlijk wel gewoon.
  woensdag 18 juni 2025 @ 07:39:08 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217974627
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 06:23 schreef Zana het volgende:
Mijn zoon kreeg gistern een brief met een uitnodiging voor een gezondheidsonderzoek voor jongeren in klas 2, alleen aan hem geadresseerd.

In de basisschool kwam de jeugdverpleegkundige naar school, nu moet hij zelfs naar het centrum voor jeugd en gezin op een tijdstip dat normaal school is, maar blijkbaar hebben ze de laatste anderhalf weken voor de vakantie geen reguliere les meer.

Op zich allemaal geen probleem, maar ik vind het raar dat ouders helemaal niet meer bij zijn betrokken, nog niet eens in de aanhef van de brief en waarom moeten ze daar naartoe en komt de verpleegkundige niet naar school?
Dan is hij 14 ofzo denk ik? Ik ging toen al alleen en idd op locatie bij de ggd in ons geval. Hier dus al zeker 20 jaar zo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217975063
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dan is hij 14 ofzo denk ik? Ik ging toen al alleen en idd op locatie bij de ggd in ons geval. Hier dus al zeker 20 jaar zo.
Nu je het zegt. Ik moest alleen naar een eng donker gebouw in een deel van de stad waar ik nooit kwam, school stond aan de andere kant van de stad en huis was 25 km verderop. Dat is een jaar of 28 geleden :D
pi_217975247
Volgens mij heeft de oudste ook zo iets gehad. Maar dan op school. Moesten ze wegen en meten en een vragenlijst invullen. Werd tijdens de mentorles gedaan geloof ik. Iedereen om de beurt even de klas uit om te wegen/meten.

Maar heb er weinig van meegekregen moet ik zeggen.
pi_217975265
Ik heb bij zowel A als T aangegeven dat ze beiden niet naar de GGD verpleegkundige zouden gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 09:10:24 #287
236264 crew  capricia
pi_217975276
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:08 schreef Vicky het volgende:
Ik heb bij zowel A als T aangegeven dat ze beiden niet naar de GGD verpleegkundige zouden gaan.
Leg eens uit. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:11:46 #288
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217975283
Ik heb het dossier bij het naar de basisschool gaan laten sluiten. Wat in de praktijk niet op sluiten neer kwam maar telkens weer bellen en aangeven hij komt niet.
Bij verhuizing probeerden ze het in deze regio weer opnieuw met hysterische brieven. We krijgen geen contact 😱

Oproepen voor vaccinatie staan trouwens los hiervan en ontvang je altijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 juni 2025 @ 09:28:05 #289
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_217975366
Wij kregen dit jaar een extra oproep in verband met haar lengte. Die heb ik afgezegd. Wij komen in verband met astma al twee keer per jaar in het ziekenhuis waar haar lengte enzo ook bijgehouden wordt. Daarom gaat ze op de middelbare daar ook niet naartoe.

De arts vindt haar lengte geen probleem. Ze is gewoon niet erg groot :+ Maar wel op haar eigen lijn.
pi_217975574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 06:23 schreef Zana het volgende:

Hier komt de verpleegkundige op school. Wij kregen via school wel een mail dat ze kwamen.
De kinderen kregen in de klas een lijst om in te vullen en verder weet ik eigenlijk niet. Bij de oudste, die had blijkbaar dingen ingevuld waar ze vragen over hadden. Maar mijn oudste doet niet aan telefoneren, dus ze had mijn nummer doorgegeven en ik werd gebeld. Ze had op dat moment al hulp en dochter had geen behoefte aan een extra afspraak. Volgens mij hebben ze na een half jaar nog een keer gebeld.

Ik kan me van mijzelf helemaal niet meer herinneren dat de schoolarts of verpleegkundige op school kwam, ik ben in elk geval nooit geweest op de middelbare of ik ben het totaal vergeten...
Fake it till you make it...
pi_217975575
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Leg eens uit. :D
Ik vond het niet nodig. Daarnaast wilde ik sws niet dat de alleen gingen.
Wij kregen een brief dat, als we het niet wilde, we een mailtje moesten sturen. Dus dat heb ik gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217975592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:56 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hier komt de verpleegkundige op school. Wij kregen via school wel een mail dat ze kwamen.
De kinderen kregen in de klas een lijst om in te vullen en verder weet ik eigenlijk niet. Bij de oudste, die had blijkbaar dingen ingevuld waar ze vragen over hadden. Maar mijn oudste doet niet aan telefoneren, dus ze had mijn nummer doorgegeven en ik werd gebeld. Ze had op dat moment al hulp en dochter had geen behoefte aan een extra afspraak. Volgens mij hebben ze na een half jaar nog een keer gebeld.

Ik kan me van mijzelf helemaal niet meer herinneren dat de schoolarts of verpleegkundige op school kwam, ik ben in elk geval nooit geweest op de middelbare of ik ben het totaal vergeten...
Bij ons kwam er inderdaad een verpleegkundige op school toen ik in de eerste of tweede klas zat (ca, 1994). Dus ze doen dit al een tijdje...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217975654
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:02 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Bij ons kwam er inderdaad een verpleegkundige op school toen ik in de eerste of tweede klas zat (ca, 1994). Dus ze doen dit al een tijdje...
Ik ben van rond diezelfde tijd, maar ik kan het me echt niet herinneren. Terwijl ik de meeste dingen nog wel weet. Maar misschien heeft het gewoon niet zoveel indruk gemaakt ;)
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 18 juni 2025 @ 10:21:56 #294
5428 crew  miss_sly
pi_217975713
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 09:11 schreef laziness het volgende:
Ik heb het dossier bij het naar de basisschool gaan laten sluiten. Wat in de praktijk niet op sluiten neer kwam maar telkens weer bellen en aangeven hij komt niet.
Bij verhuizing probeerden ze het in deze regio weer opnieuw met hysterische brieven. We krijgen geen contact 😱

Oproepen voor vaccinatie staan trouwens los hiervan en ontvang je altijd.
Dit inderdaad. Van het 'laten sluiten van het dossier' tot opnieuw proberen na verhuizing.

Wij vonden het niet nodig, want we hebben een kind zonder gezondheidsproblemen en we weten zelf prima de weg als we denken dat er iets is. Ik moest altijd maar weer aan het verhaal van @livelink denken over haar dochter bij de schoolarts en de opmerkingen over haar gewicht. Daar wilde ik mijn kind niet aan blootstellen. En ook de vragenlijsten vond ik niet echt een goed idee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217975936
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Van het 'laten sluiten van het dossier' tot opnieuw proberen na verhuizing.

Wij vonden het niet nodig, want we hebben een kind zonder gezondheidsproblemen en we weten zelf prima de weg als we denken dat er iets is. Ik moest altijd maar weer aan het verhaal van @:livelink denken over haar dochter bij de schoolarts en de opmerkingen over haar gewicht. Daar wilde ik mijn kind niet aan blootstellen. En ook de vragenlijsten vond ik niet echt een goed idee.
Bij ons dus ook om beide redenen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217976851
Aan de ene kant snap ik wel dat het misschien makkelijker is voor een puber om met iemand anders over eventuele problemen offen te praten zonder ouders en/ of klasgenoten in de buurt, maar ik val een beetje erover dat het "buiten de ouders om" gaat. Ik kon ook zo snel niets vinden over de inhoud van het gesprek op de website van onze CJG.
Ik verwacht vragen over drugs/ alcohol, relatie met ouders/ vrienden, pesten...want het zal niet alleen over gewicht en lengte gaan...
pi_217979003
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2025 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij vonden het niet nodig, want we hebben een kind zonder gezondheidsproblemen en we weten zelf prima de weg als we denken dat er iets is. Ik moest altijd maar weer aan het verhaal van @:livelink denken over haar dochter bij de schoolarts en de opmerkingen over haar gewicht. Daar wilde ik mijn kind niet aan blootstellen. En ook de vragenlijsten vond ik niet echt een goed idee.
Wij hebben ook het dossier van beide laten sluiten. Wat er bij oudste in klas 2 erop neer kwam dat ik gemailed heb naar school toen ik hoorde van dochter dat het erover ging op school. Ze heeft de vragenlijst niet ingevuld en ook niet bij de arts geweest.
*poef* nu is het weg
  woensdag 18 juni 2025 @ 22:01:52 #298
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217980851
Zowel mijn zoon als dochter zijn nav de vragenlijsten nog opgeroepen tot een extra gesprek. Mijn zoon heeft geweigerd en mijn dochter is wel gegaan, maar toen ze kwam liep alles uit en wilde ze een nieuw gesprek plannen. Dat heeft zij toen vervolgens ook geweigerd. Volgens mij heb ik me daar verder niet meer mee bemoeid als ouder. Ze waren bij mijn zoon wel standvastig trouwens. Hij kreeg nog een aantal brieven, mailtjes en zelfs telefoon, maar uiteindelijk hield het op.

En inderdaad die opmerkingen over het gewicht van mijn dochter. Terwijl ze een paar jaar later superslank was en toen al zeker niet te dik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 12:40:40 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218056773
Oke dit is misschien een domme vraag...maar: waar kopen jullie gymkleren? Ik ben bij scapino geweest (niks in 122-128 in de winkel te vinden), decathlon (in Roermond vooral zwart op voorraad en de leuke kleurtjes van de website dus niet) en bij zeeman en takko. Geen succes. Dochter gymt nu in een turnpakje maar 'dat vinden de andere kinderen gek'. En ze is nogal kritisch op lekker zitten, dus zomaar online bestellen is niet ideaal...

Budget is max een tientje of twee voor een shirt en een korte broek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 27 juni 2025 @ 12:52:03 #300
5428 crew  miss_sly
pi_218056843
Hema misschien?
Ik geloof dat ik op die leeftijd niet per se gymkleding zocht, maar gewoon een leuk shirtje met een tricot kort broekje. En niet veel later gewoon bij Decathlon en alles zwart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')