De Russen zaten Idlib toen kapot te bombarderen. De Idlib dat de Turken hadden gered. De Idlib waaruit het offensief startte dat leidde tot de ondergang van Assad. Staat er inderdaad helemaal los van.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat helemaal los staat van dit incident meer dan 8 jaar geleden.
Nee, ik heb gezegd dat het beëindigen van de oorlog, waarbij een deel van Oekraïne permanent onder Russisch gezag blijft beter is dan een nucleaire oorlog starten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is de consequentie van jouw woorden, jouw argumentatie.
En ik maar denken dat jij nadenkt…quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Moet de EU nu lid van de VS of van Rusland worden? Ik ben de draad een beetje kwijtgeraakt.
Ja, en nu spreek je jezelf tegen want dat geld voor het gas in oekraine net zo hard.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:21 schreef VEM2012 het volgende:
Het schijnt dat ze al een overvloed aan gas hebben in Rusland…
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, grondstoffen in het Oosten zijn leuk
A) heb je het linkje gekeken? Als een basis opgetrokken wordt pal boven petersburg als gevolg van dit kun je niet volhouden dat je er ineens veiliger voor staat B) rus in mexico? Zijn we soms bij de "oprukkende NAVO" aangekomen?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:21 schreef VEM2012 het volgende:
En de dreiging die ze daar ervaren. Zo gek is dat niet, als Rusland zich zou vestigen in Mexico zou de VS dat ook niet pikken.
Dus jij denkt dat de enige mogelijkheid is om Putin zijn egoïstische klote-zin te geven? Dan blijft ie doorvragen tot ie alles heeft, inclusief jouw achterste. Dat is gewoon onmogelijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik heb gezegd dat het beëindigen van de oorlog, waarbij een deel van Oekraïne permanent onder Russisch gezag blijft beter is dan een nucleaire oorlog starten.
Een mening die, geloof mij nou maar, niet alleen door de VS, maar alle Europese staten wordt gedeeld.
Onder de streep is niemand bereid om zo ver te gaan voor Oekraïne. En gelukkig maar, want overheden hebben primair te zorgen voor de eigen burgers.
Nee. Zo werkt dat niet in de praktijk. Ik zal het je nog sterker vertellen: als Rusland die corridor naar Königsberg gaat trekken en dus Navo landen aan gaat vallen, dan nog gaat de VS in weerwil van de ‘plicht’ zich daar niet tegenaan bemoeien.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee. Ukraine kreeg in de jaren '90 veiligheidsgaranties bij hun onafhankelijkheid. Het winnen van deze oorlog tegen Rusland is een uitvoering van die veiligheidsgarantie. Het onze plicht om Ukraine volop te steunen.
er zijn ook tussen wegenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook al noem jij het een overgave, dan nog is het niet een minder slechte uitkomst dan een nucleaire oorlog.
Zoals we de afgelopen paar jaar hebben gezien kunnen zaken heel snel veranderen. Ik sluit niets meer uit, ook geen 3de wereldoorlog en nucleaire explosies.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt dat niet in de praktijk. Ik zal het je nog sterker vertellen: als Rusland die corridor naar Königsberg gaat trekken en dus Navo landen aan gaat vallen, dan nog gaat de VS in weerwil van de ‘plicht’ zich daar niet tegenaan bemoeien.
De VS zal absoluut niet in een oorlog met de Russen verzeild willen raken.
Als er nou iets is wat de VS bewezen hebben is het dat ze iedereen laten vallen als hen dat beter uitkomt. Vaker gebeurd.
Grondstoffen =/= gas…quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en nu spreek je jezelf tegen want dat geld voor het gas in oekraine net zo hard.
[..]
[..]
A) heb je het linkje gekeken? Als een basis opgetrokken wordt pal boven petersburg als gevolg van dit kun je niet volhouden dat je er ineens veiliger voor staat B) rus in mexico? Zijn we soms bij de "oprukkende NAVO" aangekomen?
BS he?
[ afbeelding ]
Als de hopman van je vrouw zo bang is voor de NAVO, moet hij mss geen krijgje gaan spelen, dan hebben landen ook geen zin om er lid van worden.
Nee, want er zijn genoeg zaken waarbij het Rusland niet waard is om in oorlog met de VS te geraken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de enige mogelijkheid is om Putin zijn egoïstische klote-zin te geven? Dan blijft ie doorvragen tot ie alles heeft, inclusief jouw achterste. Dat is gewoon onmogelijk.
De Syrische burgeroorlog is door de Syriërs gewonnen. Maar hier moet je ook even je nationalistische drek uitstorten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:07 schreef egayalS het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de oorlog wel door de Turken gewonnen. Aangezien de Russen Syrië uit zijn. Geschopt en de Turken tegenwoordig tot in Damascus opereren
Op dit moment heeft Rusland ook militair de overhand.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn ook tussen wegen
waar bij veel minder gewone soldaten in een schuttersputje nodig zijn maar duizenden hoogwaardige autonome kamikaze drones van verschillende afmetingen met zeer explosieve ladingen
[ afbeelding ]
Rusland heeft nu nauwelijks een leger meer. De VS is niet de enige die Rusland lastig kan vallen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn genoeg zaken waarbij het Rusland niet waard is om in oorlog met de VS te geraken.
Ik sluit ook niets uit, maar laten we in godsnaam hopen dat ons dat bespaard blijft.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals we de afgelopen paar jaar hebben gezien kunnen zaken heel snel veranderen. Ik sluit niets meer uit, ook geen 3de wereldoorlog en nucleaire explosies.
Laten we er eerst voor zorgen dat Putin in zijn hok getrapt word.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik sluit ook niets uit, maar laten we in godsnaam hopen dat ons dat bespaard blijft.
Nauwelijks nog een leger, maar wel militair de overhand en Europa loopt te bibberen vanwege een mogelijke aanval over 6 maanden…quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland heeft nu nauwelijks een leger meer. De VS is niet de enige die Rusland lastig kan vallen.
Wensdenken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laten we er eerst voor zorgen dat Putin in zijn hok getrapt word.
We hoeven niet meer de koude oorlog over te doen waarbij Rusland sinds jaar & dag meer dan graag de havens en daarmee hegemonie van de Westkust wil bezitten.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat zou Rusland in godsnaam met Nederland aan moeten? Ok, we maken betere kaas dan aldaar… maar verder…
Halfslachtig geprobeerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wensdenken.
Is gewoon niet de realiteit. Dat heeft Biden geprobeerd. En dat plan heeft keihard gefaald.
Maar er zit gewoon niks in oekraine wat er ook niet in al in rus zit.quote:
Ja, de nooduitgang is makkelijker dan weerleggen.quote:En als je op de man gaat spelen, dan donder je maar op.
Denk dat dat bibberen wel meevaltquote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nauwelijks nog een leger, maar wel militair de overhand en Europa loopt te bibberen vanwege een mogelijke aanval over 6 maanden…
Ok.
Moet je nagaan wat voor leger Azië of Afrika op de been kan brengen.quote:
Vroeger. Maar nu is Trump aan de macht, zonder enige remming. Hij is de baas en de wereld moet in de houding springen. En gek genoeg, zijn we nog niet bij het "want anders!" stukje aangekomen. Daar maakt iedereen zich nu zo druk over.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt dat niet in de praktijk. Ik zal het je nog sterker vertellen: als Rusland die corridor naar Königsberg gaat trekken en dus Navo landen aan gaat vallen, dan nog gaat de VS in weerwil van de ‘plicht’ zich daar niet tegenaan bemoeien.
De VS zal absoluut niet in een oorlog met de Russen verzeild willen raken.
Als er nou iets is wat de VS bewezen hebben is het dat ze iedereen laten vallen als hen dat beter uitkomt. Vaker gebeurd.
Daarom moeten we juist Ukraine volop steunen. Putin mag niet winnen, dan word het het gevaarlijks en meest onvoorspelbaar.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nauwelijks nog een leger, maar wel militair de overhand en Europa loopt te bibberen vanwege een mogelijke aanval over 6 maanden…
Ok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |