Nitrulon. Da's toch anders dan halfvolle zeg maar.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:42 schreef Anne het volgende:
En ik voel me heel dom om deze vraag te stellen, maar zit er geen melk in die 90/120ml fles dan?
Aaah okay! Daar zit ook zéker een ander smaakje aan ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nitrulon. Da's toch anders dan halfvolle zeg maar.
Klopt. Pas een maandje een peuter maar hij praat honderd uit. Stef wat is dit: dorsmaaierquote:Op dinsdag 18 februari 2025 16:19 schreef Debsterr het volgende:
@:Alpeko kan er volgens mij ook uit. Ik mag erin met Knorrie, 25-8-'23
Paar schepjes granen erin om er een papfles van te maken voor t slapenquote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:
Hoe doen jullie dat? Dochter is net 1.
Dan eet ze lekker mee met ons rond vijf uur half zes.
Vriendin geeft dan vaak nog na het eten of een uur later beetje yoghurt maar dat wil ze eigenlijk niet als ze goed gegeten heeft (dus ik zou zeggen stop er dan mee).
En dan rond zeven uur een kleine fles nutrilon gemengd met melk om te wennen omdat ze van de fles af moet.
Maar wat geef je dan om te voorkomen dat je kind honger krijgt.
Ja dat kan ook idd. Tijdje in de ochtend gedaan toen ze niet genoeg had aan de fles.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:35 schreef noodgang het volgende:
[..]
Paar schepjes granen erin om er een papfles van te maken voor t slapen
Zo erg weer ja?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:21 schreef Anne het volgende:
Oh jongens, ik sta weer een beetje op standje overleven met het slaapgebrek.
Ik weet dat het weer een fase is waar we doorheen moeten, maar de gedachte van "Wanneer houdt het %$#^$# een keertje op?!" komt wel weer wat vaker voorbij.
Hoe laat gaat ze de nacht in? Hier is momenteel het avondeten voldoende om op te gaan slapen, ze kreeg eerst nog een toetje maar dat bliefde ze de laatste week ofzo niet meer. Ze drinkt met naar bed brengen nog wel borstvoeding maar ik geloof nooit dat daar nog veel uitkomt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:
Vriendin geeft dan vaak nog na het eten of een uur later beetje yoghurt maar dat wil ze eigenlijk niet als ze goed gegeten heeft (dus ik zou zeggen stop er dan mee).
En dan rond zeven uur een kleine fles nutrilon gemengd met melk om te wennen omdat ze van de fles af moet.
B. is wat ouder met 1 jaar en 9 maanden, maar we geven haar al maanden gewoon avondeten rond half 6 en dan om half 7 nog een fles met 60cc halfvolle melk en 60cc water met 2 scheppen babyvoeding (gewoon de zuigelingenvoeding). Vooral omdat ze dat gewoon erg lekker vindt. Als ze slecht avond heeft gegeten doen we er wat extra voeding bij maar gebeurt niet vaak. Heb niet het idee dat ze ooit honger heeft 's nachts. Om 7 uur gaat ze naar bed, slaapt binnen een half uur en meestal pas rond half 7/7 uur weer wakker of later.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:27 schreef Kreator het volgende:
Nou, waarschijnlijk niet zó ergquote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Zo erg weer ja?![]()
Ik moet zeggen dat het hier inmiddels wel redelijk gaat. Af en toe een nachtmerrie, en ziek natuurlijk, maar verder wil ik niet klagen. Maar ik hoor ook genoeg andere verhalen ja...
Wel zitten we al flink in de driftbuien (hij lijkt op zn vader vrees ik). Vriendin had bolletje gesneden. Woedend was ie. Nieuw bolletje, zelf snijden. En alsnog een hap van het reeds aangeleverde bolletje
Ja, klopt!! Wat leuk dat jouw kleine dat nu ook doet! Is toch ook een bijzondere stap in de ontwikkeling!quote:Op dinsdag 18 februari 2025 14:45 schreef Anne het volgende: [..] Gaat héél snel! Sinds gisteren zegt ie ook zijn eigen naam! En wijst dan naar zichzelf. Daar postte jij een tijdje geleden ook over, kan ik mij herinneren.
HOE doet T. dit allemaal al johquote:Op dinsdag 25 februari 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Gisteravond zei T. zijn eerste 6-woorden zin: ‘Anna en Lotte hebben een fluit‘. Dit zei hij toen we een Nijntje boek aan het lezen waren waarin een fluitje voorkomt.
Afgelopen kerst waren we bij zijn nichtjes en mocht hij hun fluit uitproberen. Daar is hij nog steeds van onder de indruk!
Haha, weer zo herkenbaarquote:Op donderdag 20 februari 2025 09:10 schreef Anne het volgende:
En als we hem bijvoorbeeld op de opvang ophalen, wijst ie naar de uitgang en zegt dan "Huis" (ofwel; zo snel mogelijk wegwezen hier!!!)
Ik zou willen zeggen dat ik het zo niet bedoelde, maar ik als kind driftbuien had... Maar als volwassene heb ik zelfbeheersing geleerd, meestalquote:Heb jij ook last van drifbuien?![]()
. Arme vriendin!!
Haha, hier de hele dag AUTO en hij is helemaal gek van helikopters (Chinooks in het bijzonder). Echte jongetjes dus!quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Haha, weer zo herkenbaar
Woordjes overigens ook. De fase van 1 keer horen en herhalen is nu echt begonnen. Waar het eerst toch langer duurde om een woordje te leren, is het nu 1 keer horen en gelijk herhalen.
Meneer is nu overigens helemaal gek van kranen (hijskranen, graafmachines etc.). Roept de hele dag KAAN, KAAN![]()
Woedend was ie gisteren, toen we op weg naar de opvang een graafmachine tegenkwamen, maar die toch echt doorreed
[..]
Ik zou willen zeggen dat ik het zo niet bedoelde, maar ik als kind driftbuien had... Maar als volwassene heb ik zelfbeheersing geleerd, meestal
Oeh leuk!! Ik zat toevallig al te denken wat we hem met zijn tweede verjaardag kunnen geven, maar dit is wel tof.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:46 schreef Piles het volgende:
We hebben overigens nu dit in huis:
[ link | afbeelding ]
In het zwembad kon ie zelf heel goed op en af de glijbaan in het peuterbadje, en hij klimt de hele dag op de bank, vensterbank, stoelen etc. dat we dit wel een mooi ding vonden
quote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:20 schreef Debsterr het volgende:
Krijg net een foto van man, dat Knorrie zelf de supermarkt aan het rondcrossen is met een kinder kar. Arme mensen en hun enkels en schenen.
Het grappige is dat hij zich wat betreft de grove motoriek juist heel langzaam heeft ontwikkeld ; pas met 10 maanden kon hij zelf in de zitpositie komen, met een jaar switchte hij van tijgeren naar kruipen en met 16 maanden liep hij pas los.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:27 schreef Debsterr het volgende:
[..]
HOE doet T. dit allemaal al johhij ontwikkelt naar mijn idee wel echt snel/voorspoedig?
hahahaha sjezus, dan denk je ook echt ff niet na hequote:Op dinsdag 25 februari 2025 14:40 schreef Anne het volgende:
[..].
Nu je het daarover hebt; ik had laatst wel iets aparts.
Onze kabouter scheurde ook door de supermarkt met een wagentje en ineens pakt een man zijn telefoon en begint hem te filmen (en te commanderen trouwens, maar dat was denk ik een beetje op zijn Nijmeegs: Loop eens!). Dus ik loop er naartoe met overduidelijke vraagtekens.. Ja, hij leek sprekend op zijn kleinzoontje uit Spanje, dus dat wilde ie laten zien aan het thuisfront daar. Sommige mensen zijn echt raar..
Helicopter is hier ook favoriet ja! Na kranen dan welquote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Haha, hier de hele dag AUTO en hij is helemaal gek van helikopters (Chinooks in het bijzonder). Echte jongetjes dus!
Schreeuwen/huilen. Maar je gaat steeds beter herkennen wat nep is en wat niet. Maar het maakt nog steeds veel herrie.quote:Ik zal trouwens binnenkort eens een foto maken van hoe onze kabouter zijn woede tegenwoordig uit.
Hoe doet R. dat nu?.
quote:Niemand is perfect.
Hoe gaat het nu trouwens met je vriendin? Tijdje geleden ging het even iets minder, toch? Is ze daar weer van opgekrabbeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja redelijk. Wij hebben nu alleen die boog + glijbaan staan, dan valt het nog mee. De ladder is ie nog te klein voor. Maar je kan het best compact opbergen (boog op z'n kant en de rest past dan in de boog).quote:Oeh leuk!! Ik zat toevallig al te denken wat we hem met zijn tweede verjaardag kunnen geven, maar dit is wel tof.
Neemt alleen wel veel ruimte in beslag denk ik?.
Zo dus:quote:Op dinsdag 25 februari 2025 13:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zal trouwens binnenkort eens een foto maken van hoe onze kabouter zijn woede tegenwoordig uit.
quote:Op woensdag 26 februari 2025 15:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Helicopter is hier ook favoriet ja! Na kranen dan welJa typisch hoe dat ontwikkelt, naar echte jongensdingen. De wandelwagen met pop wordt nu alleen nog gebruikt om van de glijbaan te rijden (wij noemen het baby-Jackass
).
[..]
Schreeuwen/huilen. Maar je gaat steeds beter herkennen wat nep is en wat niet. Maar het maakt nog steeds veel herrie.
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vriend wil er niet aan. Helaas! Dan maar wat vaker naar een binnenspeeltuin. Laatst toevallig weer eens gedaan en hij vond het wel echt héél erg leuk (en daarna meteen weer 3,5 uur geslapen).quote:Ja redelijk. Wij hebben nu alleen die boog + glijbaan staan, dan valt het nog mee. De ladder is ie nog te klein voor. Maar je kan het best compact opbergen (boog op z'n kant en de rest past dan in de boog).
Ah, de onze doet deze maar dan sunny side upquote:Op donderdag 6 maart 2025 09:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Zo dus:
[ afbeelding ]
Duurt ook maar heel effe. Wel een verademing ten opzichte van gooien, slaan of dingen van de tafel schuiven.
Haha, ik had gister een dreumes die precies zo op de grond lag, maar dan op straat! 8Dquote:Op donderdag 6 maart 2025 09:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Zo dus:
[ afbeelding ]
Duurt ook maar heel effe. Wel een verademing ten opzichte van gooien, slaan of dingen van de tafel schuiven.
quote:Op donderdag 6 maart 2025 11:01 schreef Bami het volgende:
Onze peuter doet ongeveer dit:
[ afbeelding ]
Maar dan met haar gezichtje verstopt in haar handen/armen.![]()
Vergelijkbaar met Anne's dreumes, alleen dan dus altijd op haar knietjes.
Alsof ik die van ons zie liggen. Liefst dan ook met zijn hoofd tegen het hoofdbord.quote:Op donderdag 6 maart 2025 13:48 schreef Anne het volgende:
[..].
Die van ons begint altijd op zijn rug te slapen, maar slaapt uiteindelijk op zijn knietjes (en neus). Elke nacht weer.
[ afbeelding ]
Ja, wat is dat toch met die kinderen die tijdens het slapen helemaal naar boven schuiven (om vervolgens hun hoofd te stoten en wakker te worden! ) :pquote:Op donderdag 6 maart 2025 14:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alsof ik die van ons zie liggen. Liefst dan ook met zijn hoofd tegen het hoofdbord.
Ken je trouwens de auteur Janosch? Een bekende Duitse auteur. Onze kleine had twee boekjes cadeau gekregen ( Wie schön ist Panama + Post für den Tiger) en af en toe wilde hij dat ik die voorlas. Ik beschreef dan meer de plaatjes, want ik wil geen Duitse boeken aan hem voorlezen en het spontaan vertalen gaat zo ‘houterig’.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:38 schreef Clubsoda het volgende:
Dat gebonk met dat hoofd ja![]()
Ik vind dat tweetalig Opvoeden trouwens zo leukdoe ik nu voor het eerst dus kijk m'n ogen uit
hij kent veel woorden in de ene of de andere taal maar kan nu steeds beter verschillen benoemen.
Oh, dat is ook een goede tip, bedankt!quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Er zijn ook heel veel boeken die vertaald zijn naar zowel NLs als Duits, vaak origineel in het Engels. Gruffalo, Little Owl Lost, etc. Dus naast origineel Duitse auteurs, kun je ook eens naar vertalingen uit het Engels kijken.
Hier hetzelfde maar dan met mijn groot voertuigen boek.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:08 schreef Piles het volgende:
1000 leuke boekjes hier, maar ik lees alleen maar "Kom uit die kraan" op dit moment. Meneer wil niks anders dan kranen en graafmachines![]()
Zoek in de bieb eens naar 'slaap maar fijn bouwterrein'. Wordt niet meer verkocht, maar heerlijk voor voor het slapen. En ook graafmachines.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:08 schreef Piles het volgende:
1000 leuke boekjes hier, maar ik lees alleen maar "Kom uit die kraan" op dit moment. Meneer wil niks anders dan kranen en graafmachines![]()
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidappquote:Op vrijdag 21 maart 2025 20:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zoek in de bieb eens naar 'slaap maar fijn bouwterrein'. Wordt niet meer verkocht, maar heerlijk voor voor het slapen. En ook graafmachines.
Ah cool! Die was echt heel lang nergens te krijgen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:05 schreef Piles het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Deze? Bol verkoopt m blijkbaar nog
Volgens mij was ik datquote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:42 schreef margaretha_01 het volgende:
Jaa, die heb ik een poos geleden ook op aanraden van iemand op dit forum gekocht (misschien was jij het ook wel, @:tink89 ).
Dat is ook nog steeds een groot succes!!
Oh wat leuk dat hij het nog steeds leuk vindt!!quote:Op vrijdag 21 maart 2025 21:54 schreef eponine het volgende:
[..]
Volgens mij was ik dat![]()
Mijn zesjarige leest hem inmiddels zelf (en leest hem ook voor aan z’n zusje). Blijft leuk!
Welkom Nolita!quote:Op maandag 24 maart 2025 20:17 schreef Nolita het volgende:
Haha wow, kreator.
Ik kom me ook melden hier. Onze dochter is vrijdag 1 geworden.
Heerlijk weekend gehad.
Ik ben heel erg benieuwd naar alle dreumes avonturen met haar.
Sinds vorige week kan ze enorm hard en hoog gillen. Dit doet ze vooral als ze iets ziet wat ze wil hebben. Hopelijk hebben we dat snel afgeleerd, mijn arme oren.
Verder stapt ze aan 2 handen heel graag rond en klimt ze sinds kort overal op. Bij voorkeur in de vaatwasser zodra ze de kans krijgt.
Ik heb dit boek ook besteld en gister binnengekregen; wat een leuk verhaal! Goede plottwist ook! 🙈quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:08 schreef Piles het volgende:
Die vaatwasser... WAT een dreumes magneet is dat zeg. Hier is het ook een favoriet element haha.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:17 schreef Nolita het volgende:
Haha wow, kreator.
Ik kom me ook melden hier. Onze dochter is vrijdag 1 geworden.
Heerlijk weekend gehad.
Ik ben heel erg benieuwd naar alle dreumes avonturen met haar.
Sinds vorige week kan ze enorm hard en hoog gillen. Dit doet ze vooral als ze iets ziet wat ze wil hebben. Hopelijk hebben we dat snel afgeleerd, mijn arme oren.
Verder stapt ze aan 2 handen heel graag rond en klimt ze sinds kort overal op. Bij voorkeur in de vaatwasser zodra ze de kans krijgt.
Checkquote:Op woensdag 26 maart 2025 08:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Die vaatwasser... WAT een dreumes magneet is dat zeg. Hier is het ook een favoriet element haha.
Oh hier wordt wel geholpen met wegzettenquote:Op woensdag 26 maart 2025 10:35 schreef Piles het volgende:
[..]
CheckLekker klimmen en hangen aan de mand
Gisteren had ik m bijna zover dat ie me ging helpen opruimen. Maar uiteindelijk eindigde de volle la plastic bakjes door de keuken
Mijn eerste vraag is altijd "Waarom druk je je vingers dan ook tegen die hete oven?" als ze jengelt.quote:Op woensdag 26 maart 2025 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn eerste vraag bij een jengelend kleintje is nu "wil je me even helpen?" Werkt fantastisch.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 maart 2025 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb 'Jagen, Verzamelen, Opvoeden' gelezen en dat heeft best wat dingen in mijn kijk op opvoeden veranderd. Mijn eerste vraag bij een jengelend kleintje is nu "wil je me even helpen?" Werkt fantastisch. Helaas niet bij mijn puber![]()
Ik ging nog even reageren op @:margaretha_01 en de boekentips. Janosh ken ik (Tigerente!), is inderdaad leuk om een keer aan te schaffen. Wij hebben inderdaad ook veel Engels boekjes in het Duits (of twee talen), zoals 'Kleine Raupe nimmersatt' en 'Kleine Eule ganz allein'. Qua Nederlandse boeken (die niet vertaald zijn volgens mij) zijn hier trouwens ook alles van 'Boer Boris' en 'Coco kan het' favoriet.
En dan zwaai ik uit, de dreumes is een peuter
Inmiddels zou je toch wel moeten weten dat alle boekjes/oplossingen voor uitdagingen met kleine kinderen een uitstekend verdienmodel zijnquote:
SPOILER: Hoofdstuk 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoofdstuk 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook steeds meer hoor. Maar aandachtsspanne van 0. Dus la open om iets op te bergen: "Hee, nog meer bakjes, jeeeujjjquote:Op woensdag 26 maart 2025 11:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh hier wordt wel geholpen met wegzettennet als helpen met de wasmachine vullen, de wasmachine leeghalen, ze is erg behulpzaam
.
Datttt is wel een beetje herkenbaar jaquote:Op woensdag 26 maart 2025 13:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier ook steeds meer hoor. Maar aandachtsspanne van 0. Dus la open om iets op te bergen: "Hee, nog meer bakjes, jeeeujjj".
quote:Op woensdag 26 maart 2025 13:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Inmiddels zou je toch wel moeten weten dat alle boekjes/oplossingen voor uitdagingen met kleine kinderen een uitstekend verdienmodel zijn![]()
Ik overweeg om zelf ook een boek over slapen uit te geven. Ik denk dat jonge ouders echt iets hebben aan mijn methode:SPOILER: Hoofdstuk 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn dremeus gaat om 1900 naar bed en wordt tussen 07 en 08 wakker. Elke dag sinds ze de 2300uurs fles neit meer heeft. Dus i cannot relate.SPOILER: Hoofdstuk 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 26 maart 2025 15:28 schreef Myraela het volgende:
Wil morgenochtend proberen om de ochtendfles gewoon te vervangen door direct naar beneden te gaan en te ontbijten met een bekertje normale melk ernaast. Hopelijk is ze daar ook tevreden mee.
Hier hetzelde hoor. Iets eerder wakker, maar verder 0 klachten. Dat was als baby wel anders...quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn dremeus gaat om 1900 naar bed en wordt tussen 07 en 08 wakker. Elke dag sinds ze de 2300uurs fles neit meer heeft. Dus i cannot relate.
Ik zat hier nog even over na te denken maar dat is wel meer dan wat ik overal lees. Denk dat je cb het niet helemaal goed heeft tenzij je kind echt wel heel dun is en aan moet sterken ofzo. Of vier is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:05 schreef Irritatie100 het volgende:
, hoewel ik schrok wat ze van het consultatiebureau mag eten! 2 boterhammen als ontbijt, 3 als lunch en ook flinke hoeveelheden groente/aardappelen/vlees. halen we die hoeveelheden echt niet.
Het lijkt hier met een plotselinge stop eigenlijk wel goed te gaan. Ze werd vanochtend gewoon vrolijk wakker en kon rustig in de keuken wachten tot ik haar ontbijt had gemaakt. Normaal was het al huilen in bed voor een fles. Dus fijn.quote:Op woensdag 26 maart 2025 16:39 schreef Kreator het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Je kunt het ook afbouwen in een paar weken als dat beter voelt. 60ml nutrilon en 90ml melk bijvoorbeeld. Of andersom. Hebben wij gedaan. na een paar weken gestopt en niks gemerkt.
-edit- oh dat zeg je zelf ook al.
Maar bedoelen ze dat als een 'als ze honger heeft, mag ze zoveel eten' of bedoelen ze 'dit is de aanbevolen hoeveelheid'? Want als aanbevolen hoeveelheid vind ik het ook veel. Al vertrouw ik heel erg op m'n dochter, dus als ze een derde boterham wil, dan krijgt ze die gewoon hoor. Dat compenseert dan weer met een dag dat ze minder eet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 17:05 schreef Irritatie100 het volgende:
hoewel ik schrok wat ze van het consultatiebureau mag eten! 2 boterhammen als ontbijt, 3 als lunch en ook flinke hoeveelheden groente/aardappelen/vlees. De 3 boterhammen als lunch krijgt ze wel, maar verder halen we die hoeveelheden echt niet.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zat hier nog even over na te denken maar dat is wel meer dan wat ik overal lees. Denk dat je cb het niet helemaal goed heeft tenzij je kind echt wel heel dun is en aan moet sterken ofzo. Of vier is.
Nou ja, we hadden het er dus over wat ze normaal eet. Wij twijfelden of dat niet te veel is, ook omdat mijn vriendin en ik zelf best wat struggles met gewicht hebben gekend en we dat koste wat kost willen voorkomen bij onze dochter. Maar toen zeiden ze dus "nee hoor, ze mogen gewoon 2 in de ochtend en 3 in de middag". Eet ik zelf ookquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar bedoelen ze dat als een 'als ze honger heeft, mag ze zoveel eten' of bedoelen ze 'dit is de aanbevolen hoeveelheid'? Want als aanbevolen hoeveelheid vind ik het ook veel. Al vertrouw ik heel erg op m'n dochter, dus als ze een derde boterham wil, dan krijgt ze die gewoon hoor. Dat compenseert dan weer met een dag dat ze minder eet.
Als iemand trouwens nog leuke lunchtips heeft, altijd welkom. Ik vind het fijn als het allemaal iets gevarieerder is. Dus alvast met wat groenten of fruit of iets. Favoriet op het moment is de boterham met ricotta en aardbeien. En bij het ontbijt natuurlijk de bananenpannenkoekjes. Bij de volgende boodschappen even wat hummus met minder zout en courgette ofzo proberen.
Ja heb er ook wel ff tijdje over nagedacht maar schijnt wel pedagogisch verantwoord te zijn ofzoiets. Geen idee. Kinderen zijn er dol op.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:24 schreef Nolita het volgende:
Hier heeft ze ze voor haar verjaardag gekregen vorige week. Denk idd dat ze het langst in de woonkamer blijven staan van alles wat ze gekregen heeft.
Heb ook lang moeten denken hoor en met de actie in het najaar alvast gekocht haha.
Hier een aantal voor de verjaardag gehad, en echt een enorme hit. Ik dacht dat ik er veel te vroeg mee kwam, maar het is echt het eerste waar ze naar grijpt en ze bedenkt zoveel om ermee te doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:26 schreef Kreator het volgende:
Zojuist derde hypotheek genomen en rib uit mijn lijf verkocht. Vriendin zit al een tijdje te kijken naar Stapelstein omdat ze dat ook op haar werk heeft maar dat spul is echt schreeuwend duur.
Had deze maand werkbonus dus dacht ach, ik bestel het als verrassing.
Dus nu komt maandag dit:
[ afbeelding ]
Ja wij! Zie post 20 in dit topicquote:Op zondag 30 maart 2025 09:00 schreef archito het volgende:
Heeft er iemand zo'n montessori klimrek voor binnen?
Nooit van gehoord / gezienquote:Op zondag 30 maart 2025 10:26 schreef Kreator het volgende:
In dat kader, hebben jullie dan ook allemaal een krokodil?
Ja, maar wel een gevalletje van te vroeg gekocht want ze moet nog zelf gaan staan en optrekken. :’)quote:Op zondag 30 maart 2025 09:00 schreef archito het volgende:
Heeft er iemand zo'n montessori klimrek voor binnen? Dat lijkt ons ook wel wat. B geniet van dreumesgym en gebruikt meubels in huis ook om te klimmen en klauteren.
Dat laatste is niet altijd veilig dus willen we wat beperken. Maar dan ook een alternatief bieden.
[ afbeelding ]
Jij hebt ook de tas voor de middelbare school al klaarliggen he.quote:Op zondag 30 maart 2025 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, maar wel een gevalletje van te vroeg gekocht want ze moet nog zelf gaan staan en optrekken. :’)
Als ik een toffe tas tegen was gekomen, misschien.quote:Op zondag 30 maart 2025 11:43 schreef Kreator het volgende:
Jij hebt ook de tas voor de middelbare school al klaarliggen he..
Anyway. Krokodil gekocht. Ben benieuwd. Nu even weer de rem derop en ander speelgoed verkopen.
Onze dreumes gebruikt de wasbak in de keuken (as we speak zelfs) als 'watertafel'. Drinkbekertje erbij en hij is zelfstandig minstens een half uur zoet.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:04 schreef Myraela het volgende:
Zoek voor deze zomer nog wel een watertafel. Sorry, geen zelfbeheersing.
Ja, idemquote:Op zondag 30 maart 2025 19:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Onze dreumes gebruikt de wasbak in de keuken (as we speak zelfs) als 'watertafel'. Drinkbekertje erbij en hij is zelfstandig minstens een half uur zoet.
Kan niet wachten op de zomer.
https://www.bol.com/nl/p/(...)ten/9200000088061358quote:
De onze was 2 tientjes ofzo bij action. Het hoeft niet zo gek ;-) Net als die stapel/balansstenen. Die hebben ze nu bij Aldi voor 25 euro en bij Zeeman voor 20 euro. Minder mooi, maar voor een fractie van de prijs.quote:
Ik ga een poging doen bij wederhelft, maar weet niet of dit door de goedkeuringscommissie komtquote:Op maandag 31 maart 2025 14:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De onze was 2 tientjes ofzo bij action. Het hoeft niet zo gek ;-) Net als die stapel/balansstenen. Die hebben ze nu bij Aldi voor 25 euro en bij Zeeman voor 20 euro. Minder mooi, maar voor een fractie van de prijs.
https://www.action.com/nl(...)-zand-en-watertafel/
Dank voor de tip, prima tafeltje voor fractie van de prijsquote:Op maandag 31 maart 2025 14:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
De onze was 2 tientjes ofzo bij action. Het hoeft niet zo gek ;-) Net als die stapel/balansstenen. Die hebben ze nu bij Aldi voor 25 euro en bij Zeeman voor 20 euro. Minder mooi, maar voor een fractie van de prijs.
https://www.action.com/nl(...)-zand-en-watertafel/
Ja niet zo extreem licht als Stapelstein maar wel sterk idd.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:09 schreef Myraela het volgende:
Wel cute. Is dat ook van dat hele lichte maar stevige foam?
quote:Op dinsdag 8 april 2025 09:53 schreef Debsterr het volgende:
Hieperdepiep @:margaretha_01
We hebben sinds zondag een potje staan voor de meid. Ze vind hem echt machtig interessant, wil nu ook constant in haar blote gat rondlopen en er op zitten. Maar er gebeurt vooralsnog helemaal niets van wat er hoort te gebeuren op dat potje.
Ja, die zijn fantastischquote:Op maandag 31 maart 2025 13:29 schreef margaretha_01 het volgende:
Onze kleine heeft deze watertafel vorig jaar cadeau gekregen. Toen was hij er nog te jong voor eigenlijk. Ben benieuwd wat hij er dit jaar van gaat vinden!
Edit: het is eigenlijk geen tafel, maar wel zo’n waterbouwwerk!
HAHAHA JA. DIE STOEL. Same drama hier momenteelquote:Op maandag 14 april 2025 15:55 schreef Piles het volgende:
Zoveel te ontdekken en te doen. Hele dag op avontuurJa dreumessen zijn leuk
![]()
MeestalHier wil meneer niet meer in de kinderstoel (triptrap), want grote jongen. Dus op een gewone stoel aan tafel. Met z'n kin op hoogte van de tafel
Sowieso veel te druk om te eten. Na 2 happen: 'UIT!' en weg is ie, want spelen. Zucht.
Z'n driftbuien worden nu wel weer wat minder, omdat je zowaar wat uit kan leggen en hij het ook begint te snappen. Dus nu is het af en toe ook vermakelijk als ie compleet over de zeik gaat omdat z'n schoenen uit moeten
En ook geen slab meer zeker? Hier niet in elk geval. Dus waar het even een fase met netjes eten was (slab + kinderstoel) na al het gooien, is het nu weer elke avond chaosquote:Op maandag 14 april 2025 16:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
HAHAHA JA. DIE STOEL. Same drama hier momenteel.
Oh slab is dan weer geen probleem, gelukkig, want ze eet nog steeds alles met de knuistjes en we eten ook nogal vaak rode sauzen.quote:Op maandag 14 april 2025 16:02 schreef Piles het volgende:
[..]
En ook geen slab meer zeker? Hier niet in elk geval. Dus waar het even een fase met netjes eten was (slab + kinderstoel) na al het gooien, is het nu weer elke avond chaos
Hier echt het omgekeerdequote:
Yup, vooral geen strijd van maken. Als ze willen eten, eten ze wel.quote:Op maandag 14 april 2025 16:17 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier echt het omgekeerde
Eten kost echt moeite, want zo snel afgeleid als de ergste honger gestild is... Gisteravond zowat zonder eten naar bed, want het wilde er echt niet in. Maar ja, als ie honger heeft komt ie vanzelf denk ik dan maar...
Zou ff langs de huisarts gaan.quote:Op maandag 14 april 2025 16:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh slab is dan weer geen probleem, gelukkig, want ze eet nog steeds alles met de knuistjes en we eten ook nogal vaak rode sauzen.
Overigens, HOEVEEL ze ook eet. Gemiddelde dag is ontbijt met banaan + 3 boterhammen. Dan fruit in de ochtend, soms nog wel een krentenbolletje. Lunch is ook weer iets van 4 boterhammen. Soepstengel in de middag, groenten meesnacken vanaf de leertoren tijdens het koken. Avondeten gerust 2 à 3 borden... niet normaal joh!
8 boterhammen, 3 borden eten, fruit en snacks tussendoor is ongeveer 200 tot 300% teveel eten. Wellicht heeft het een lintworm.quote:
quote:Op woensdag 16 april 2025 08:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
8 boterhammen, 3 borden eten, fruit en snacks tussendoor is ongeveer 200 tot 300% teveel eten. Wellicht heeft het een lintworm.
quote:Altijd honger: last van een lintworm? Wanneer je er slank uitziet en toch véél eet, heb je ongetwijfeld al weleens de vraag gekregen: heb je een lintworm? “Maar daar klopt niets van”, vertelt De Looze. “Het is niet dat een lintworm al het eten dat jij eet gaat opeten, waardoor je meer honger hebt
Dit is wel heel subjectief...quote:Op woensdag 16 april 2025 08:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
8 boterhammen, 3 borden eten, fruit en snacks tussendoor is ongeveer 200 tot 300% teveel eten. Wellicht heeft het een lintworm.
quote:Op woensdag 16 april 2025 10:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit is wel heel subjectief...
Zijn het boterhammen met of zonder korstjes bijvoorbeeld. Is het drie bomvolle borden avondeten of drie keer een schep pasta met saus? En hoeveel gaat er op de grond/in het haar/in de slab en hoeveel daadwerkelijk in de mond? En een soepstengel is weliswaar een snack, maar vult niet en biedt ook geen kcalorieën... Ik denk dat je schromelijk overdrijft met je huisarts-advies.
Haha meen je niet. Wij gaan in juniquote:Op woensdag 16 april 2025 15:47 schreef Anne het volgende:
In het kader van vakanties;
Kampeerdorp de Zandstuve is een aanrader voor gezinnen met dreumessen, peuters en kleuters.
Wij ook niet. Dus we gaan voor ultra laat-minute centerparcs of landal hebben we besloten. De weersvoorspelling is ons te slecht voor met de caravan.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:15 schreef Nolita het volgende:
De zandstuve is leuk!
We waren er vorig jaar een week met onze vouwwagen en de destijds bijna 4 en bijna 7 jarige vonden het zo stuvers () leuk dat ze dit jaar nog eens willen gaan. De 3-maander destijds vond alles prima natuurlijk. Omdat we weer vroeg vakantie hebben gaan we de eerste week, dan is het er nog lekker rustig (hoogseizoen lijkt me voor ons te druk, en duuuuur trouwens).
Later in de vakantie gaan we nog naar Oostenrijk, heerlijk om weer in de bergen te kunnen zijn dan.
We zoeken nog wel iets voor de meivakantie. Kunnen nog maar geen knoop doorhakken, wordt wel tijd nu.
Wij overwogen even lake Resort Beekse bergen, maar na het lezen van de reviews over de slechte hygiëne in de accomodaties verging me de zin om daar veel geld in te steken. Ik heb sowieso al beetje een afkeer tegen accomodaties. Het voelt altijd wat viezig en spullen in de keuken wat het net niet is etc. Laatste keer was Landal rabbit hill in 2020 en ook daar (kwa hygiëne oké) maar wat een vreselijk bed.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij ook niet. Dus we gaan voor ultra laat-minute centerparcs of landal hebben we besloten. De weersvoorspelling is ons te slecht voor met de caravan.
Snap ik. Wij willen vooral een goed zwembad en een binnenspeeltuin. Mijn knie is nog steeds niet in orde, dus ik zie mezelf effe geen voortent opvouwen in de regen zegmaar...quote:Op woensdag 16 april 2025 23:07 schreef Nolita het volgende:
[..]
Wij overwogen even lake Resort Beekse bergen, maar na het lezen van de reviews over de slechte hygiëne in de accomodaties verging me de zin om daar veel geld in te steken. Ik heb sowieso al beetje een afkeer tegen accomodaties. Het voelt altijd wat viezig en spullen in de keuken wat het net niet is etc. Laatste keer was Landal rabbit hill in 2020 en ook daar (kwa hygiëne oké) maar wat een vreselijk bed.
Dus toch weer de neiging om de vouwwagen uit te halen. Lekker met onze eigen spulletjes. Maar waar naartoe...Luxemburg, Ardennen..of toch in NL. Het weer nog maar even afwachten inderdaad. Dat zwabbert op en neer in de voorspellingen dus ik hou hoop! We gaan over 1,5 week pas.
Gastquote:
TikTak of op NPO babybeestenboel, dat is ook wel rustgevendquote:Op zondag 20 april 2025 08:29 schreef Kreator het volgende:
Waar laten jullie je dreumes eigenlijk naar kijken?
Dochter kijkt ongeveer half uur per dag tv, meestal is het dan jus Roos of Tiktak (nostalgie). Maar verder lijkt veel op youtube toch al gauw te druk or gewoon irritant.
Suggesties welkom.
Merk dat ze daar nog net iets te jong voor is. Ze vindt het wel interessant maar maar voor heel even. Denk dat dat wel leuk is als ze het wat beter snapt.quote:
Mike en Molly vond mijn dochter heel leuk. En de liedjes van zeppelin en cocomelon.quote:Op zondag 20 april 2025 08:29 schreef Kreator het volgende:
Dochter kijkt ongeveer half uur per dag tv, meestal is het dan jus Roos of Tiktak (nostalgie). Maar verder lijkt veel op youtube toch al gauw te druk or gewoon irritant.
Suggesties welkom.
Check. Thx. Volgens mij hebben we een boekje van Mike en Molly. Dat kan ik ook wel eens proberen.quote:Op zondag 20 april 2025 09:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mike en Molly vond mijn dochter heel leuk. En de liedjes van zeppelin en cocomelon.
De Vuilniswagen op netflix of Maan en ik op NPO Plus. Zeker die laatste is heel rustig/chill.quote:Op zondag 20 april 2025 08:29 schreef Kreator het volgende:
Suggesties welkom.
Peppa Big eigenlijk altijd; dat komt als eerste naar voren als ie de tv (Netflix) aanzet.quote:Op zondag 20 april 2025 08:29 schreef Kreator het volgende:
Suggesties welkom.
Denk dat dat ook de grootste zichtbare stap is die je kleintje maaktquote:Op donderdag 17 april 2025 18:53 schreef Kreator het volgende:
Onze dochter begint nu echt zichzelf op te trekken en bijna staan. Met wat hulp lukt dat al aardig. Is 14 maanden dus ook niet vroeg ofzo, maar vind het wel een fascinerend proces om te zien.
Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:52 schreef Myraela het volgende:
En wij zitten even in een fase dat vooral in de avond in slaap vallen een hele strijd is. Gisteren gelukkig 'maar' een half uur, maar de avond daarvoor moest ik gewoon echt even weglopen omdat de frustratie me na een uur (nadat m'n man ook al een half uur erbij had gelegen) te hoog zat.Normaal valt ze redelijk snel en zelfstandig in slaap. Maar nu is het maar rollen, knuffelen, zitten, over je heen klimmen en vooral helemaal van slag als je weg zou gaan.
Maar ik troost mezelf maar met de enorme motorische sprongen ze aan het maken is. Van de een of andere dag hebben we ineens een enorme klimmer in huis. Vooral de soft play blokken zijn helemaal interessant, maar ze trekt zichzelf ook overal aan omhoog. Dat is echt van 0 naar 100 gegaan ineens.
Ze is nu 13 maanden.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:20 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.
Onze dochter word morgen 1 jaar dus ik lees hier ook wat meer mee nu.
Kun je er een paar noemen?quote:Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Aan de andere kant wel veel nuttige tips om rustig te blijven, sturen en handigheden over wat te doen als je gefrustreerd raakt of je kind gestuurd moet worden. Vond vooral het Mexicaanse deel wel goed.
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.quote:
En zo zie je maar dat die tips ook weer niet voor iedereen top zijn. Mijn kind eet echt beduidend beter met wat autonomie, dus meedenken over wat we eten en altijd iets te keuze. Niks eten wat de pot schaft.... ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.
Niet boos worden.
Geen keuzes geven (wil je wit of bruin brood) maar gewoon eten wat de pot schaft.
Zorgen dat kinderen ook lid van het team worden in huis "als we samen opruimen kunnen we daarna sneller samen naar oma". Geen opdrachten geven, niet achteraan lopen als ze iets niet meteen doen.
Maar dat zijn oneliners. Lastig uit te leggen zonder het boek te typen.
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werkquote:Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Weet niet meer wie het hier zei maar ik vond jagen, verzamelen, opvoeden wel een mixed emotion boek.
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:29 schreef Tink89 het volgende:
ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.
Ik neem mijn kind af en toe een dagje mee naar werkquote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werkMaar het stimuleren om te helpen en het er minder bovenop zitten en fouten laten maken. Al met al is het ook wel logisch allemaal.
Eensquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.
Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Herkenbaar jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
EensIk heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat.
Als de kinderen thuis zijn tijdens het koken, helpen ze standaard mee. Dingetjes snijden, tafel dekken, voorproeven, checken of iets al gaar is (alles met hulp natuurlijk). Voor mijn gevoel eten ze daardoor beter.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.
Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Ja, dit was idd wel 1 vd punten waar ik ook wel iets mee ga doen. was het alweer bijna vergeten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat. En dat kan natuurlijk, maar zo worden ze en niet vaardig en leren ze ook dat hun hulp toch niet goed genoeg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
AWWquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Hier is grote zus jaja![]()
.
Onze jongste is afgelopen week 1 jaar geworden en dit is wel weer echt genieten. Ik vind tot nu toe 1-2 jaar het leukste.
Beetje jammer alleen dat ik sinds kort weer aan het werk ben dus het is een beetje van altijd thuis naar nooit meer thuis gegaan.
Ja niks in principe. Maar vorige vlucht werd gecancelled en verplaatst naar 06:05 dus moesten er om 02:00 uur uit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:42 schreef Anne het volgende:
Kun jij trouwens de ellende van het vliegen vertellen icm een kindje? Want ik wil eigenlijk een keer vliegen en mijn vriend wil juist weer met de auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Kreator op 29-05-2025 14:43:25 ]
Komt uiteindelijk wel goed.. dat is tip 1quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:01 schreef Mip1988 het volgende:
Hier ook ouder van een dreumes van 18 maanden. Ze slaapt altijd als een roosje, daar zijn we erg dankbaar voor. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst naartoe moest s nachts.. Daarnaast net waterpokken achter de rug, ze doet het goedenige 'problemen' zijn er bij eten, pfff wat een strijd soms.. Er valt geen pijl op te trekken of ze iets lekker vindt (de volgende keer is hetzelfde gerecht bijvoorbeeld helemaal niet meer goed). Ze gooit echt veel op de grond ook grrrr, iemand tips?
quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja niks in principe. Maar vorige vlucht werd gecancelled en verplaatst naar 06:05 dus moesten er om 02:00 uur uit.
Dochter was vanaf dat moment wel wakker en die doet het prima de hele dag, maar het is wel een gesleep overal met koffers, kinderwagen die niet mee mag in de cabine, twee uur wachten voordat je vliegtuig in mag, lang in de rij staan en lang stilzitten in te krappe vliegtuigen (ondanks dat we rij 1 zaten, dat is wel echt een pre).
Voordeel is wel dat je overal voorrang krijgt en er altijd wel een stewardess is die heel lief doet en helpt.
Maar ja, ik vind vliegen toch altijd met of zonder kind wel een klein beetje spannend/stress met vertraging, koffers enzo, dus ik ben geen goede graadmeter ondanks dat ik al 100x gevlogen heb.
Aandacht genoeg:Wat schetig, je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En ik voel je wat betreft het vliegen an sich al stressvol vinden, maar fijn dat dit dus niet ligt aan het feit dat je jullie meisje erbij hebt.
Nu ja. Wel ook een beetje. Je hoopt toch dat je kind geen oorpijn krijgt of de hele reis gaat schreeuwen/janken van ellende. Niet dat we dat thuis gewend zijn maar in een vliegtuig hoop je helemaal dat ze gewoon rustig is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat schetig, je spoiler.
En ik voel je wat betreft het vliegen an sich al stressvol vinden, maar fijn dat dit dus niet ligt aan het feit dat je jullie meisje erbij hebt.
Groenten aanbieden buiten avondeten om inderdaad, zodat het “snoepen” is ipv eten. Proberen zoveel mogelijk hetzelfde te eten (eventueel in aangepaste vorm maar wel gelijke ingrediënten) zodat ze ziet dat jullie het ook eten. En eventueel een bakje erbij waar alles in mag wat ze wil weggooien (als het gooien is om niet lekker vinden).quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:01 schreef Mip1988 het volgende:
Hier ook ouder van een dreumes van 18 maanden. Ze slaapt altijd als een roosje, daar zijn we erg dankbaar voor. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst naartoe moest s nachts.. Daarnaast net waterpokken achter de rug, ze doet het goedenige 'problemen' zijn er bij eten, pfff wat een strijd soms.. Er valt geen pijl op te trekken of ze iets lekker vindt (de volgende keer is hetzelfde gerecht bijvoorbeeld helemaal niet meer goed). Ze gooit echt veel op de grond ook grrrr, iemand tips?
Er is in het toilet over het algemeen gewoon een verschoontafel hoor! Dat was wel onze ervaring iig. Houdt qua ruimte ook niet over, maar is niet op de grond.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja. Wel ook een beetje. Je hoopt toch dat je kind geen oorpijn krijgt of de hele reis gaat schreeuwen/janken van ellende. Niet dat we dat thuis gewend zijn maar in een vliegtuig hoop je helemaal dat ze gewoon rustig is.
En het blijft een gesleep met alle extra spullen die mee moeten aan boord en verschonen op de grond voorin is ook niet ideaal.
Maar verder, appeltje eitje.
Sterktequote:Op vrijdag 6 juni 2025 06:54 schreef Myraela het volgende:
Oh jongens, mijn dochter kan dus nog niet lopen. Maar sinds gisteren heeft ze de loopfiets wel ontdekt. En daar wil ze nu dus de hele dag op. Wens mij sterkte met weer een nieuwe dag. :’)
Heel soms wil ze afwisselen met het schommeldier dat ze ook pas net kan. Dat scheelt wel er achteraan lopen, haha
Ik heb wat minder het emo, maar:quote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:36 schreef Anne het volgende:
Oh mensen, nog één maand en 6 dagen en dan is mijn dreumes geen dreumes meer.
Bij het baby-af moest ik een traantje laten en ook nu word ik al een beetje emo als ik eraan denk.
Dit sowieso!quote:Wel vind ik het echt zo mooi dat ik na het eerste pittige jaar, dit tweede jaar élke dag echt zo onwijs kan genieten van de onvoorwaardelijke liefde en trots die ik voor mijn kabouter voel. Ik zou hem soms wel op willen eten!.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |