Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:52 schreef Myraela het volgende:
En wij zitten even in een fase dat vooral in de avond in slaap vallen een hele strijd is. Gisteren gelukkig 'maar' een half uur, maar de avond daarvoor moest ik gewoon echt even weglopen omdat de frustratie me na een uur (nadat m'n man ook al een half uur erbij had gelegen) te hoog zat.Normaal valt ze redelijk snel en zelfstandig in slaap. Maar nu is het maar rollen, knuffelen, zitten, over je heen klimmen en vooral helemaal van slag als je weg zou gaan.
Maar ik troost mezelf maar met de enorme motorische sprongen ze aan het maken is. Van de een of andere dag hebben we ineens een enorme klimmer in huis. Vooral de soft play blokken zijn helemaal interessant, maar ze trekt zichzelf ook overal aan omhoog. Dat is echt van 0 naar 100 gegaan ineens.
Ze is nu 13 maanden.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:20 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.
Onze dochter word morgen 1 jaar dus ik lees hier ook wat meer mee nu.
Kun je er een paar noemen?quote:Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Aan de andere kant wel veel nuttige tips om rustig te blijven, sturen en handigheden over wat te doen als je gefrustreerd raakt of je kind gestuurd moet worden. Vond vooral het Mexicaanse deel wel goed.
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.quote:
En zo zie je maar dat die tips ook weer niet voor iedereen top zijn. Mijn kind eet echt beduidend beter met wat autonomie, dus meedenken over wat we eten en altijd iets te keuze. Niks eten wat de pot schaft.... ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.
Niet boos worden.
Geen keuzes geven (wil je wit of bruin brood) maar gewoon eten wat de pot schaft.
Zorgen dat kinderen ook lid van het team worden in huis "als we samen opruimen kunnen we daarna sneller samen naar oma". Geen opdrachten geven, niet achteraan lopen als ze iets niet meteen doen.
Maar dat zijn oneliners. Lastig uit te leggen zonder het boek te typen.
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werkquote:Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Weet niet meer wie het hier zei maar ik vond jagen, verzamelen, opvoeden wel een mixed emotion boek.
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:29 schreef Tink89 het volgende:
ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.
Ik neem mijn kind af en toe een dagje mee naar werkquote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werkMaar het stimuleren om te helpen en het er minder bovenop zitten en fouten laten maken. Al met al is het ook wel logisch allemaal.
Eensquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.
Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Herkenbaar jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
EensIk heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat.
Als de kinderen thuis zijn tijdens het koken, helpen ze standaard mee. Dingetjes snijden, tafel dekken, voorproeven, checken of iets al gaar is (alles met hulp natuurlijk). Voor mijn gevoel eten ze daardoor beter.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.
Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Ja, dit was idd wel 1 vd punten waar ik ook wel iets mee ga doen. was het alweer bijna vergeten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat. En dat kan natuurlijk, maar zo worden ze en niet vaardig en leren ze ook dat hun hulp toch niet goed genoeg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
AWWquote:Op donderdag 15 mei 2025 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Hier is grote zus jaja![]()
.
Onze jongste is afgelopen week 1 jaar geworden en dit is wel weer echt genieten. Ik vind tot nu toe 1-2 jaar het leukste.
Beetje jammer alleen dat ik sinds kort weer aan het werk ben dus het is een beetje van altijd thuis naar nooit meer thuis gegaan.
Ja niks in principe. Maar vorige vlucht werd gecancelled en verplaatst naar 06:05 dus moesten er om 02:00 uur uit.quote:Op donderdag 29 mei 2025 13:42 schreef Anne het volgende:
Kun jij trouwens de ellende van het vliegen vertellen icm een kindje? Want ik wil eigenlijk een keer vliegen en mijn vriend wil juist weer met de auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Kreator op 29-05-2025 14:43:25 ]
Komt uiteindelijk wel goed.. dat is tip 1quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:01 schreef Mip1988 het volgende:
Hier ook ouder van een dreumes van 18 maanden. Ze slaapt altijd als een roosje, daar zijn we erg dankbaar voor. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst naartoe moest s nachts.. Daarnaast net waterpokken achter de rug, ze doet het goedenige 'problemen' zijn er bij eten, pfff wat een strijd soms.. Er valt geen pijl op te trekken of ze iets lekker vindt (de volgende keer is hetzelfde gerecht bijvoorbeeld helemaal niet meer goed). Ze gooit echt veel op de grond ook grrrr, iemand tips?
quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja niks in principe. Maar vorige vlucht werd gecancelled en verplaatst naar 06:05 dus moesten er om 02:00 uur uit.
Dochter was vanaf dat moment wel wakker en die doet het prima de hele dag, maar het is wel een gesleep overal met koffers, kinderwagen die niet mee mag in de cabine, twee uur wachten voordat je vliegtuig in mag, lang in de rij staan en lang stilzitten in te krappe vliegtuigen (ondanks dat we rij 1 zaten, dat is wel echt een pre).
Voordeel is wel dat je overal voorrang krijgt en er altijd wel een stewardess is die heel lief doet en helpt.
Maar ja, ik vind vliegen toch altijd met of zonder kind wel een klein beetje spannend/stress met vertraging, koffers enzo, dus ik ben geen goede graadmeter ondanks dat ik al 100x gevlogen heb.
Aandacht genoeg:Wat schetig, je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En ik voel je wat betreft het vliegen an sich al stressvol vinden, maar fijn dat dit dus niet ligt aan het feit dat je jullie meisje erbij hebt.
Nu ja. Wel ook een beetje. Je hoopt toch dat je kind geen oorpijn krijgt of de hele reis gaat schreeuwen/janken van ellende. Niet dat we dat thuis gewend zijn maar in een vliegtuig hoop je helemaal dat ze gewoon rustig is.quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat schetig, je spoiler.
En ik voel je wat betreft het vliegen an sich al stressvol vinden, maar fijn dat dit dus niet ligt aan het feit dat je jullie meisje erbij hebt.
Groenten aanbieden buiten avondeten om inderdaad, zodat het “snoepen” is ipv eten. Proberen zoveel mogelijk hetzelfde te eten (eventueel in aangepaste vorm maar wel gelijke ingrediënten) zodat ze ziet dat jullie het ook eten. En eventueel een bakje erbij waar alles in mag wat ze wil weggooien (als het gooien is om niet lekker vinden).quote:Op donderdag 5 juni 2025 21:01 schreef Mip1988 het volgende:
Hier ook ouder van een dreumes van 18 maanden. Ze slaapt altijd als een roosje, daar zijn we erg dankbaar voor. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst naartoe moest s nachts.. Daarnaast net waterpokken achter de rug, ze doet het goedenige 'problemen' zijn er bij eten, pfff wat een strijd soms.. Er valt geen pijl op te trekken of ze iets lekker vindt (de volgende keer is hetzelfde gerecht bijvoorbeeld helemaal niet meer goed). Ze gooit echt veel op de grond ook grrrr, iemand tips?
Er is in het toilet over het algemeen gewoon een verschoontafel hoor! Dat was wel onze ervaring iig. Houdt qua ruimte ook niet over, maar is niet op de grond.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja. Wel ook een beetje. Je hoopt toch dat je kind geen oorpijn krijgt of de hele reis gaat schreeuwen/janken van ellende. Niet dat we dat thuis gewend zijn maar in een vliegtuig hoop je helemaal dat ze gewoon rustig is.
En het blijft een gesleep met alle extra spullen die mee moeten aan boord en verschonen op de grond voorin is ook niet ideaal.
Maar verder, appeltje eitje.
Sterktequote:Op vrijdag 6 juni 2025 06:54 schreef Myraela het volgende:
Oh jongens, mijn dochter kan dus nog niet lopen. Maar sinds gisteren heeft ze de loopfiets wel ontdekt. En daar wil ze nu dus de hele dag op. Wens mij sterkte met weer een nieuwe dag. :’)
Heel soms wil ze afwisselen met het schommeldier dat ze ook pas net kan. Dat scheelt wel er achteraan lopen, haha
Ik heb wat minder het emo, maar:quote:Op vrijdag 6 juni 2025 11:36 schreef Anne het volgende:
Oh mensen, nog één maand en 6 dagen en dan is mijn dreumes geen dreumes meer.
Bij het baby-af moest ik een traantje laten en ook nu word ik al een beetje emo als ik eraan denk.
Dit sowieso!quote:Wel vind ik het echt zo mooi dat ik na het eerste pittige jaar, dit tweede jaar élke dag echt zo onwijs kan genieten van de onvoorwaardelijke liefde en trots die ik voor mijn kabouter voel. Ik zou hem soms wel op willen eten!.
Mag ik hierop terugkomen, ze heeft 'nee' ontdekt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |