Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:52 schreef Myraela het volgende:
En wij zitten even in een fase dat vooral in de avond in slaap vallen een hele strijd is. Gisteren gelukkig 'maar' een half uur, maar de avond daarvoor moest ik gewoon echt even weglopen omdat de frustratie me na een uur (nadat m'n man ook al een half uur erbij had gelegen) te hoog zat.Normaal valt ze redelijk snel en zelfstandig in slaap. Maar nu is het maar rollen, knuffelen, zitten, over je heen klimmen en vooral helemaal van slag als je weg zou gaan.
Maar ik troost mezelf maar met de enorme motorische sprongen ze aan het maken is. Van de een of andere dag hebben we ineens een enorme klimmer in huis. Vooral de soft play blokken zijn helemaal interessant, maar ze trekt zichzelf ook overal aan omhoog. Dat is echt van 0 naar 100 gegaan ineens.
Ze is nu 13 maanden.quote:Op donderdag 24 april 2025 11:20 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.
Onze dochter word morgen 1 jaar dus ik lees hier ook wat meer mee nu.
Kun je er een paar noemen?quote:Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Aan de andere kant wel veel nuttige tips om rustig te blijven, sturen en handigheden over wat te doen als je gefrustreerd raakt of je kind gestuurd moet worden. Vond vooral het Mexicaanse deel wel goed.
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.quote:
En zo zie je maar dat die tips ook weer niet voor iedereen top zijn. Mijn kind eet echt beduidend beter met wat autonomie, dus meedenken over wat we eten en altijd iets te keuze. Niks eten wat de pot schaft.... ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.
Niet boos worden.
Geen keuzes geven (wil je wit of bruin brood) maar gewoon eten wat de pot schaft.
Zorgen dat kinderen ook lid van het team worden in huis "als we samen opruimen kunnen we daarna sneller samen naar oma". Geen opdrachten geven, niet achteraan lopen als ze iets niet meteen doen.
Maar dat zijn oneliners. Lastig uit te leggen zonder het boek te typen.
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werkquote:Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Weet niet meer wie het hier zei maar ik vond jagen, verzamelen, opvoeden wel een mixed emotion boek.
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:29 schreef Tink89 het volgende:
ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.
Ik neem mijn kind af en toe een dagje mee naar werkquote:Op dinsdag 6 mei 2025 08:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werkMaar het stimuleren om te helpen en het er minder bovenop zitten en fouten laten maken. Al met al is het ook wel logisch allemaal.
Eensquote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.
Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Herkenbaar jaquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
EensIk heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat.
Als de kinderen thuis zijn tijdens het koken, helpen ze standaard mee. Dingetjes snijden, tafel dekken, voorproeven, checken of iets al gaar is (alles met hulp natuurlijk). Voor mijn gevoel eten ze daardoor beter.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.
Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Ja, dit was idd wel 1 vd punten waar ik ook wel iets mee ga doen. was het alweer bijna vergeten.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat. En dat kan natuurlijk, maar zo worden ze en niet vaardig en leren ze ook dat hun hulp toch niet goed genoeg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |