abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217420276
Hier vindt ze voetbal leuk _O-
Tiktak was een enorme hit toen ze een half jaar ofzo was, tegenwoordig zetten we eigenlijk niet meer speciaal iets voor haar aan.
pi_217422340
Bluey en Vuilniswagen worden hier het meest gekeken, soms Nijntje of Teletubbies op YouTube.
pi_217424200
Rond dreumesleeftijd werd hier door beide vooral gekeken naar Tiktak, Maan en ik, Bing, een on-ride filmpje van Carnaval Festival in de Efteling en dit filmpje.

Nu (jongste is 3) is Gabby’s Poppenhuis een hit, we hebben laatst zelfs met (de stem van) Doerak gebeld :D
pi_217436772
Nijntje, Tiktak, Dikkie Dik, maar als je echt haar aandacht eventjes wil trekken, dan is Bumba toch wel het meest succesvol. Vind ik zelf uiteraard het minst fijn. :')
pi_217436819
En wij zitten even in een fase dat vooral in de avond in slaap vallen een hele strijd is. Gisteren gelukkig 'maar' een half uur, maar de avond daarvoor moest ik gewoon echt even weglopen omdat de frustratie me na een uur (nadat m'n man ook al een half uur erbij had gelegen) te hoog zat. :') Normaal valt ze redelijk snel en zelfstandig in slaap. Maar nu is het maar rollen, knuffelen, zitten, over je heen klimmen en vooral helemaal van slag als je weg zou gaan.

Maar ik troost mezelf maar met de enorme motorische sprongen ze aan het maken is. Van de een of andere dag hebben we ineens een enorme klimmer in huis. Vooral de soft play blokken zijn helemaal interessant, maar ze trekt zichzelf ook overal aan omhoog. Dat is echt van 0 naar 100 gegaan ineens.
  donderdag 24 april 2025 @ 08:59:12 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217453592
Vervelend van het slapen @Myraela, maar inderdaad hangt het vaak wel samen met die motorische sprongen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 24 april 2025 @ 09:04:38 #157
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217453620
Onze meid stond ineens rondjes te draaien deze week _O- helemaal trots. En veel aan het kletsen nu, steeds meer herkenbare woorden ook naast het gebrabbel. Vind het echt een heerlijke fase O+.
  donderdag 24 april 2025 @ 11:20:03 #158
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_217454638
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:52 schreef Myraela het volgende:
En wij zitten even in een fase dat vooral in de avond in slaap vallen een hele strijd is. Gisteren gelukkig 'maar' een half uur, maar de avond daarvoor moest ik gewoon echt even weglopen omdat de frustratie me na een uur (nadat m'n man ook al een half uur erbij had gelegen) te hoog zat. :') Normaal valt ze redelijk snel en zelfstandig in slaap. Maar nu is het maar rollen, knuffelen, zitten, over je heen klimmen en vooral helemaal van slag als je weg zou gaan.

Maar ik troost mezelf maar met de enorme motorische sprongen ze aan het maken is. Van de een of andere dag hebben we ineens een enorme klimmer in huis. Vooral de soft play blokken zijn helemaal interessant, maar ze trekt zichzelf ook overal aan omhoog. Dat is echt van 0 naar 100 gegaan ineens.
Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.

Onze dochter word morgen 1 jaar dus ik lees hier ook wat meer mee nu.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_217457140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:20 schreef 2NutZ het volgende:
Hoe oud is die van jou? bij ons is het ook constant zo... sinds een tijdje is onze dochter heel mobiel dus slapen is dan maar een bijzaak en kruipen, staan, zitten en over je heen klimmen is veel belangrijker... helaas voor ons.

Onze dochter word morgen 1 jaar dus ik lees hier ook wat meer mee nu.
Ze is nu 13 maanden.

En gefeliciteerd alvast!
pi_217509218
Het weer is echt super hè met zo'n kleine?
Die van ons wil en moet tenminste elke dag even naar buiten en dat is geen straf met dit weer.

Gisteren naar het water met speeltuinen en veel zand erbij gefietst.
Niet verwacht dat het water helemaal niet zo koud zou zijn, dus ik was niet helemaal voorbereid op dat de kabouter het water in zou gaan.

Maar het was top O+. Het voelde als vakantie.
Op de terugweg viel ie nog in slaap op de fiets. Eenmaal thuis weigerde ie natuurlijk zijn middagslaapje door dat hazenslaapje. Nondedjuu.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 mei 2025 @ 09:53:04 #161
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217544091
Weet niet meer wie het hier zei maar ik vond jagen, verzamelen, opvoeden wel een mixed emotion boek.

Extreem Amerikaans gedachtengoed, internet bestaat kennelijk niet, je kind heeft geen speelgoed nodig want dat hadden ze vroeger ook niet, ouders spelen niet met kinderen en vertel ze vooral over spoken in het water en monsters in de koelkast.

Aan de andere kant wel veel nuttige tips om rustig te blijven, sturen en handigheden over wat te doen als je gefrustreerd raakt of je kind gestuurd moet worden. Vond vooral het Mexicaanse deel wel goed.

5/10 would not recommend.

Nu verder met het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen.
pi_217545784
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Aan de andere kant wel veel nuttige tips om rustig te blijven, sturen en handigheden over wat te doen als je gefrustreerd raakt of je kind gestuurd moet worden. Vond vooral het Mexicaanse deel wel goed.
Kun je er een paar noemen? :7.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 mei 2025 @ 12:34:09 #163
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217546522
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2025 11:41 schreef Anne het volgende:

[..]
Kun je er een paar noemen? :7.
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.

Niet boos worden.

Geen keuzes geven (wil je wit of bruin brood) maar gewoon eten wat de pot schaft.

Zorgen dat kinderen ook lid van het team worden in huis "als we samen opruimen kunnen we daarna sneller samen naar oma". Geen opdrachten geven, niet achteraan lopen als ze iets niet meteen doen.

Maar dat zijn oneliners. Lastig uit te leggen zonder het boek te typen.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 08:29:50 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217554279
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2025 12:34 schreef Kreator het volgende:

[..]
Negeren als ze iets doen wat niet mag of heel veel om aandacht zeuren, doen of ze even niet bestaan. Later op terugkomen als iedereen kalm is.

Niet boos worden.

Geen keuzes geven (wil je wit of bruin brood) maar gewoon eten wat de pot schaft.

Zorgen dat kinderen ook lid van het team worden in huis "als we samen opruimen kunnen we daarna sneller samen naar oma". Geen opdrachten geven, niet achteraan lopen als ze iets niet meteen doen.

Maar dat zijn oneliners. Lastig uit te leggen zonder het boek te typen.
En zo zie je maar dat die tips ook weer niet voor iedereen top zijn. Mijn kind eet echt beduidend beter met wat autonomie, dus meedenken over wat we eten en altijd iets te keuze. Niks eten wat de pot schaft.... ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217554308
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:53 schreef Kreator het volgende:
Weet niet meer wie het hier zei maar ik vond jagen, verzamelen, opvoeden wel een mixed emotion boek.

Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werk _O- Maar het stimuleren om te helpen en het er minder bovenop zitten en fouten laten maken. Al met al is het ook wel logisch allemaal.
pi_217554621
Ach, al die boeken. Inmiddels meer van het motto:

(is ook een boek overigens)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 mei 2025 @ 09:43:29 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217554945
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 08:29 schreef Tink89 het volgende:
ik vind dat ook niet per se gezond, om je kind te dwingen te eten en anders honger te laten hebben.
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.

Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
pi_217555123
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 08:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik? Denk ik. Staan ook veel onmogelijke dingen in die idd niet passen in onze maatschappij. Je kind meenemen naar het werk _O- Maar het stimuleren om te helpen en het er minder bovenop zitten en fouten laten maken. Al met al is het ook wel logisch allemaal.
Ik neem mijn kind af en toe een dagje mee naar werk :P
Ligt aan wat voor baan je hebt of het kan natuurlijk. Ik werk in de ouderenzorg, kantoor zit naast een restaurant waar ook kinderspeelgoed enzo staat. En waard een hoop opa's en oma's zitten die een klein kind om zich heen heerlijk vinden. Maar je wordt er wel minder productief van. _O-
pi_217555580
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:

[..]
Dat zegt het boek ook niet. Er stond iets in de trend van dat ze haar dochter altijd de keus gaf en dat ze dat in Mexico in 1 of ander dorp ergens in the middle of nowhere niet doen, maar gewoon iets op tafel zetten en dat dat eigenlijk nooit gedoe oplevert.
Andere cultuur, andere mogelijkheden (minder), etc. Ik zie ons hier in nederland ook niet elke dag van onze kinderen verwachten dat ze meehelpen met taco's maken. Maar het geeft een beetje inzicht in of we het wellicht ook anders zouden kunnen doen dan we gewend zijn. Dat haal ik er dan maar uit.

Het is denk ik gewoon wel goed om je horizon te verbreden met dit soort boeken en als er dan ooit een situatie komt waarin dit kan helpen, dan is het mooi meegenomen. Ik denk niet dat iemand zijn complete opvoedingsmethode er door gaat omgooien.
Eens :Y Ik heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat. En dat kan natuurlijk, maar zo worden ze en niet vaardig en leren ze ook dat hun hulp toch niet goed genoeg is. Mijn jongste vindt helpen briljant dus bij eem slecht humeur is dat vaak wel wat het beste helpt. Mijn puber kan ik helaas moeilijker motiveren op te ruimen, maar die groeit wel echt als hij avondeten maakt of een avond staat te bbq-en. Doet hij ook echt goed trouwens.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217555650
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Eens :Y Ik heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat.
Herkenbaar ja :)
Hier wordt (R. is 1 jaar en 9 mnd) al volop 'brood gesmeerd' e.d. 1 grote zooi na afloop, maar hij vindt het prachtig en leert het steeds beter. Dus we laten 'm ook lekker. Maar ik ken genoeg ouders die daar niet tegen kunnen :D
  dinsdag 6 mei 2025 @ 11:30:12 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217555928
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 09:43 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als de kinderen thuis zijn tijdens het koken, helpen ze standaard mee. Dingetjes snijden, tafel dekken, voorproeven, checken of iets al gaar is (alles met hulp natuurlijk). Voor mijn gevoel eten ze daardoor beter.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 6 mei 2025 @ 12:03:35 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217556293
Knorrie mag bijvoorbeeld meehelpen de vaatwasser uitruimen. Sommige dingen weet ze zelf al weg te leggen, andere gaan onder begeleiding, sommige items zijn verboden terrein (zoals het koksmes). Het gaat beduidend langzamer (want 1 bord per keer), ze is nog regelmatig boos vanwege de kaders (ik geef aan wat jij mag wegzetten i.p.v. het zelf uit de vaatwasser te halen) maar toch wil ze elke keer weer helpen. En die kaders kunnen dan verschuiven naarmate ze groter en zelfstandiger wordt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 mei 2025 @ 13:04:18 #173
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217556885
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 10:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er dus vooral uit opgepikt dat kinderen op jonge leeftijd dolgraag willen helpen maar dat wij dat vaak niet toelaten omdat het te lang duurt/meer rommel geeft/niet goed gaat. En dat kan natuurlijk, maar zo worden ze en niet vaardig en leren ze ook dat hun hulp toch niet goed genoeg is.
Ja, dit was idd wel 1 vd punten waar ik ook wel iets mee ga doen. was het alweer bijna vergeten.
pi_217591612
Jongens wat is dit een heerlijke fase. O+ Ze kan zo heerlijk vrolijk spelen, klimt overal op. Die soft play foam blokken zijn nu echt een enorm succes. Het allerleukste vind ik dat je haar nu achterna kan zitten. Daar hoef je overigens bijzonder weinig voor te doen, alleen een 'ik ga je pakken'-geluidje of blik is al voldoende. :D Dan gaat ze gillen en kruipt ze of snel weg, of juist heel snel naar mij toe om bij mij te schuilen. Te schattig.

En met dit weer lekker samen op pad gaan met de fiets. Ik schiet alleen elke keer even in de stress als ze dan weer in slaap valt. :') Ondanks dat de hele babyfase ook mooi was om mee te maken, is dit toch nog veel meer mijn ding.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 21:16:23 #175
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217623170
We hebben ontdekt dat ze blijkbaar al een tijdje haar eigen naam zegt, maar we hadden het niet door tot ze een keer op haar borst tikte en het herhaalde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')