abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217188655
Onze dame weigert normale melk te drinken :') Thee vindt ze wel lekker, dus we doen nu driekwart melk en een kwart thee (of zelfs nog minder thee) en dan drinkt ze het gelukkig wel. En bij de gastouder drinkt ze ook gewoon melk, maar daar eet ze ook zonder problemen dingen die ze thuis niet moet :')

Verder ligt ze hier 's ochtends gewoon nog aan de borst, dan rond 10:30 fruit, rond 12:30 brood, rond 14:30 nog een keer fruit, rond 17:30 mee eten met de pot, rond 20:00 weer aan de borst en rond 20:45 naar bed. Dat is een prima ritme hier en ze is er tevreden mee, hoewel ik schrok wat ze van het consultatiebureau mag eten! 2 boterhammen als ontbijt, 3 als lunch en ook flinke hoeveelheden groente/aardappelen/vlees. De 3 boterhammen als lunch krijgt ze wel, maar verder halen we die hoeveelheden echt niet.
pi_217189554
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2025 16:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Mijn dremeus gaat om 1900 naar bed en wordt tussen 07 en 08 wakker. Elke dag sinds ze de 2300uurs fles neit meer heeft. Dus i cannot relate.
Hier hetzelde hoor. Iets eerder wakker, maar verder 0 klachten. Dat was als baby wel anders...
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 maart 2025 @ 09:24:02 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217204095
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2025 17:05 schreef Irritatie100 het volgende:
, hoewel ik schrok wat ze van het consultatiebureau mag eten! 2 boterhammen als ontbijt, 3 als lunch en ook flinke hoeveelheden groente/aardappelen/vlees. halen we die hoeveelheden echt niet.
Ik zat hier nog even over na te denken maar dat is wel meer dan wat ik overal lees. Denk dat je cb het niet helemaal goed heeft tenzij je kind echt wel heel dun is en aan moet sterken ofzo. Of vier is.
pi_217204175
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2025 16:39 schreef Kreator het volgende:

[..]
Gefeliciteerd.

Je kunt het ook afbouwen in een paar weken als dat beter voelt. 60ml nutrilon en 90ml melk bijvoorbeeld. Of andersom. Hebben wij gedaan. na een paar weken gestopt en niks gemerkt.

-edit- oh dat zeg je zelf ook al.
Het lijkt hier met een plotselinge stop eigenlijk wel goed te gaan. Ze werd vanochtend gewoon vrolijk wakker en kon rustig in de keuken wachten tot ik haar ontbijt had gemaakt. Normaal was het al huilen in bed voor een fles. Dus fijn. *O* Wel nog een zak nutrilon over, maar ik dacht, misschien gebruik ik die nog wel een keer als ze wat ziekig is en minder goed eet of iets. Of het gaat toch gewoon weg. Ik zie wel.
pi_217204298
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2025 17:05 schreef Irritatie100 het volgende:
hoewel ik schrok wat ze van het consultatiebureau mag eten! 2 boterhammen als ontbijt, 3 als lunch en ook flinke hoeveelheden groente/aardappelen/vlees. De 3 boterhammen als lunch krijgt ze wel, maar verder halen we die hoeveelheden echt niet.
Maar bedoelen ze dat als een 'als ze honger heeft, mag ze zoveel eten' of bedoelen ze 'dit is de aanbevolen hoeveelheid'? Want als aanbevolen hoeveelheid vind ik het ook veel. Al vertrouw ik heel erg op m'n dochter, dus als ze een derde boterham wil, dan krijgt ze die gewoon hoor. Dat compenseert dan weer met een dag dat ze minder eet.

Als iemand trouwens nog leuke lunchtips heeft, altijd welkom. Ik vind het fijn als het allemaal iets gevarieerder is. Dus alvast met wat groenten of fruit of iets. Favoriet op het moment is de boterham met ricotta en aardbeien. En bij het ontbijt natuurlijk de bananenpannenkoekjes. Bij de volgende boodschappen even wat hummus met minder zout en courgette ofzo proberen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 maart 2025 @ 10:08:56 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217204496
Groente spread doet het goed hier.
pi_217204611
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:24 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik zat hier nog even over na te denken maar dat is wel meer dan wat ik overal lees. Denk dat je cb het niet helemaal goed heeft tenzij je kind echt wel heel dun is en aan moet sterken ofzo. Of vier is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 09:47 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar bedoelen ze dat als een 'als ze honger heeft, mag ze zoveel eten' of bedoelen ze 'dit is de aanbevolen hoeveelheid'? Want als aanbevolen hoeveelheid vind ik het ook veel. Al vertrouw ik heel erg op m'n dochter, dus als ze een derde boterham wil, dan krijgt ze die gewoon hoor. Dat compenseert dan weer met een dag dat ze minder eet.

Als iemand trouwens nog leuke lunchtips heeft, altijd welkom. Ik vind het fijn als het allemaal iets gevarieerder is. Dus alvast met wat groenten of fruit of iets. Favoriet op het moment is de boterham met ricotta en aardbeien. En bij het ontbijt natuurlijk de bananenpannenkoekjes. Bij de volgende boodschappen even wat hummus met minder zout en courgette ofzo proberen.
Nou ja, we hadden het er dus over wat ze normaal eet. Wij twijfelden of dat niet te veel is, ook omdat mijn vriendin en ik zelf best wat struggles met gewicht hebben gekend en we dat koste wat kost willen voorkomen bij onze dochter. Maar toen zeiden ze dus "nee hoor, ze mogen gewoon 2 in de ochtend en 3 in de middag". Eet ik zelf ook :')
Net zoals ik het raar vond dat ze vanaf haar eerste verjaardag INEENS alles mag van het cb (behalve rauw vlees). Eerst moet je nog zoutloos koken en dan een dag later mag ze bij wijze van spreken een pittige chili mee eten. Ik snap dat je ergens een grens moet trekken, maar ik had wel verwacht dat dat iets gelijkelijker zou gaan.

Maar uiteindelijk doen we wat @Myraela zegt, vooral afgaan op wat onze dochter zelf aangeeft. Normaal zouden we niet zo snel een derde boterham geven tussen de middag maar nu komt die soms wel.

En inderdaad, lunch vind ik ook lastig! Hier krijgt ze eigenlijk altijd brood, wel met heel erg uiteenlopend beleg erop. Zuivelspread en boterhammenworst zijn een groot succes hier.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 maart 2025 @ 11:26:32 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217217534
Zojuist derde hypotheek genomen en rib uit mijn lijf verkocht. Vriendin zit al een tijdje te kijken naar Stapelstein omdat ze dat ook op haar werk heeft maar dat spul is echt schreeuwend duur.
Had deze maand werkbonus dus dacht ach, ik bestel het als verrassing.

Dus nu komt maandag dit:

pi_217218198
Oh ik had verwacht dat je dan wel de voorjaarsactie benut zou hebben. :D
  zaterdag 29 maart 2025 @ 13:41:33 #85
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217218933
Ik moet zeggen dat ik het qua prijs nog wel mee vind vallen, als je ziet hoeveel jaar ze ermee kunnen spelen en hoe veelzijdig het kan zijn met wat creativiteit.

Hun suggestie om er een iglo mee te bouwen lijkt me wel wat duur :D
pi_217219336
Hier heeft ze ze voor haar verjaardag gekregen vorige week. Denk idd dat ze het langst in de woonkamer blijven staan van alles wat ze gekregen heeft.
Heb ook lang moeten denken hoor en met de actie in het najaar alvast gekocht haha.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 29 maart 2025 @ 19:26:15 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217222160
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 14:24 schreef Nolita het volgende:
Hier heeft ze ze voor haar verjaardag gekregen vorige week. Denk idd dat ze het langst in de woonkamer blijven staan van alles wat ze gekregen heeft.
Heb ook lang moeten denken hoor en met de actie in het najaar alvast gekocht haha.
Ja heb er ook wel ff tijdje over nagedacht maar schijnt wel pedagogisch verantwoord te zijn ofzoiets. Geen idee. Kinderen zijn er dol op.

Deze was deels in de aanbieding met die borden met ballen erbij. Vriendin wilde perse die pastelkleuren en daar kom ik geen andere aanbiedingen van vinden.
pi_217222574
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 11:26 schreef Kreator het volgende:
Zojuist derde hypotheek genomen en rib uit mijn lijf verkocht. Vriendin zit al een tijdje te kijken naar Stapelstein omdat ze dat ook op haar werk heeft maar dat spul is echt schreeuwend duur.
Had deze maand werkbonus dus dacht ach, ik bestel het als verrassing.

Dus nu komt maandag dit:

[ afbeelding ]
Hier een aantal voor de verjaardag gehad, en echt een enorme hit. Ik dacht dat ik er veel te vroeg mee kwam, maar het is echt het eerste waar ze naar grijpt en ze bedenkt zoveel om ermee te doen.
pi_217223113
Hier worden ze helaas vrij weinig gebruikt, maar ik heb hoop dat baby twee dat goed gaat maken. 😂 En anders verkoopt het ook goed door, dus ach he.

Raar dat je geen andere pastel acties kon vinden Kreator! Bij een van mijn lievelingswinkels mamanova zag ik wel het eea. Maargoed, met die platen en ballen is ook wel erg leuk denk ik.
pi_217225596
Heeft er iemand zo'n montessori klimrek voor binnen? Dat lijkt ons ook wel wat. B geniet van dreumesgym en gebruikt meubels in huis ook om te klimmen en klauteren.
Dat laatste is niet altijd veilig dus willen we wat beperken. Maar dan ook een alternatief bieden.

Official ESF Kreviewer zondag 30 maart 2025 @ 10:26:38 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217226583
Wij nog niet in elk geval. Kleine aardbei moet eerst eens gaan lopen. :').

In dat kader, hebben jullie dan ook allemaal een krokodil?

https://toyacademy.nl/bobles-krokodil-l-16-01-104-024-xxx

pi_217226693
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:00 schreef archito het volgende:
Heeft er iemand zo'n montessori klimrek voor binnen?
Ja wij! Zie post 20 in dit topic :P
Piles in OUD / Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 465

Helpt iets, maar vensterbank en bank blijven nog steeds heel populair, vooral om head first vanaf te gaan 8)7

Maar is oprecht heel blij met zn glijbaan voor binnen :)
pi_217226703
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:26 schreef Kreator het volgende:

In dat kader, hebben jullie dan ook allemaal een krokodil?

Nooit van gehoord / gezien :D
pi_217227562
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 09:00 schreef archito het volgende:
Heeft er iemand zo'n montessori klimrek voor binnen? Dat lijkt ons ook wel wat. B geniet van dreumesgym en gebruikt meubels in huis ook om te klimmen en klauteren.
Dat laatste is niet altijd veilig dus willen we wat beperken. Maar dan ook een alternatief bieden.

[ afbeelding ]
Ja, maar wel een gevalletje van te vroeg gekocht want ze moet nog zelf gaan staan en optrekken. :’)
  Official ESF Kreviewer zondag 30 maart 2025 @ 11:43:23 #95
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217227830
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:23 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, maar wel een gevalletje van te vroeg gekocht want ze moet nog zelf gaan staan en optrekken. :’)
Jij hebt ook de tas voor de middelbare school al klaarliggen he. 8-).

Anyway. Krokodil gekocht. Ben benieuwd. Nu even weer de rem derop en ander speelgoed verkopen.
pi_217228430
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Nooit van gehoord / gezien :D
Same! En ik dacht dat ik toch aardig up to date was met betrekking tot hip speelgoed. :D
pi_217235322
quote:
6s.gif Op zondag 30 maart 2025 11:43 schreef Kreator het volgende:
Jij hebt ook de tas voor de middelbare school al klaarliggen he. 8-).

Anyway. Krokodil gekocht. Ben benieuwd. Nu even weer de rem derop en ander speelgoed verkopen.
Als ik een toffe tas tegen was gekomen, misschien. :7

Ik heb vooralsnog alleen nog een loopfiets/step op zolder staan. Ook te vroeg gekocht.

En de woonkamer is ook al een speelparadijs met foam blokken en een enorme ballenbak. Speelt ze wel mee, maar alsnog iets overdreven misschien.

pi_217235343
Zoek voor deze zomer nog wel een watertafel. Sorry, geen zelfbeheersing.
  Official ESF Kreviewer zondag 30 maart 2025 @ 19:15:53 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217235499
The fuck is een watertafel.
pi_217235592
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 19:04 schreef Myraela het volgende:
Zoek voor deze zomer nog wel een watertafel. Sorry, geen zelfbeheersing.
Onze dreumes gebruikt de wasbak in de keuken (as we speak zelfs) als 'watertafel'. Drinkbekertje erbij en hij is zelfstandig minstens een half uur zoet.

Kan niet wachten op de zomer *O*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')