Dus we zijn tegen elke vorm van migratie? Dan blijft de vraag wel staan, welke sectoren sluiten we in Nederland?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Pak even de cijfers van arbeidsparticipatie van Syriërs, Somaliërs, Irakezen en Eritreërs erbij. Ze kosten ons geld.
Je wil het piramidespel dus gewoon verlengen. Als we door de vergrijzing heen zijn komt de balans vanzelf weer meer terug. Fuck de perpetuum mobile van oneindige economische groei.
Wel bijzonder dat je zo'n hekel aan mensen uit een ander land kunt hebben dat je er zelfs voor in armoede wilt leven.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we zijn tegen elke vorm van migratie? Dan blijft de vraag wel staan, welke sectoren sluiten we in Nederland?
Een veel selectievere vorm van migratie is natuurlijk wel mogelijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus we zijn tegen elke vorm van migratie? Dan blijft de vraag wel staan, welke sectoren sluiten we in Nederland?
Als we dat bereiken met het hedendaagse gepruts, prima. Voor mij voelt het een beetje wensdenken zoals trickle down economics. Maar we kunnen er vanuit gaan dat er, zoals we nu ook bij het VK zien, een overgangsfase zal zijn. Tot die tijd wordt er dus door Keijzer gesneden in de uitstroom van AZC's, kunnen we nog weinig verwachten aan de instroom kant en is Faber van plan om enorm de te bezuinigen op de COA.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 08:42 schreef Richestorags het volgende:
Dat zou kunnen. Als het hier vastloopt en er wordt geen Sinterklaas meer gespeeld droogt de instroom op, zoals in Denemarken.
Laat ze daar dan beleid op maken door met Orban en consorten in gesprek te gaanquote:Of we sturen ze door naar Hongarije.
Bijzonder dat jij Nederland armer wil hebben, dat is het resultaat van asiel namelijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je zo'n hekel aan mensen uit een ander land kunt hebben dat je er zelfs voor in armoede wilt leven.
Ik denk dat dat met een BBP van meer dan 1000 miljard nog best meevalt.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij Nederland armer wil hebben, dat is het resultaat van asiel namelijk.
Dat geld zit voornamelijk bij grote bedrijven en aandeelhouders.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met een BBP van meer dan 1000 miljard nog best meevalt.
Ja het is hier één en al armoede. Je snapt niet dat de Nederlander niet naar Somalíë vlucht maar andersom.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat geld zit voornamelijk bij grote bedrijven en aandeelhouders.
Tja, ze zijn de grootste regeringspartij. Dan moeten ze hen er gewoon uitgooien. Anders blijft dit maar dooretteren.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 07:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze kunnen toch via de oppositie een meerderheid regelen? Laten we de PVV vooral niet belangrijker maken.
Jij hebt het over dat we op moeten houden met economische groei.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij Nederland armer wil hebben, dat is het resultaat van asiel namelijk.
Bijzonder dat jij wil dat boeren en ASML rijker worden, terwijl er geen leraren, doktoren, verpleegkundigen, brandweerlieden, politieagenten, conducteurs, woningen en rails en snelwegen meekomen met de Polen en de Indiërs.
En die aandeelhouders zijn voor een belangrijk deel onze pensioenen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat geld zit voornamelijk bij grote bedrijven en aandeelhouders.
M'n wachtchef is een indiër en bij mij op de technische dienst heb ik een marokkaan en een zuidafrikaan als mede senior technician. Dagdienst technici komen verder uit Polen, Oekraine, Portugal, Italië, Kenia en Nederland. Zonder deze mensen is het onmogelijk de plant draaiende te houden. We zoeken nog twee seniors en die zijn moeilijk te vinden ondanks dat het salaris best aardig is. Zeker voor een multinational is het dan logisch over de grens te kijken.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder dat jij wil dat boeren en ASML rijker worden, terwijl er geen leraren, doktoren, verpleegkundigen, brandweerlieden, politieagenten, conducteurs, woningen en rails en snelwegen meekomen met de Polen en de Indiërs.
Ben wel benieuwd hoe we bijvoorbeeld ons zorg, onderwijs en veiligheid overeind zouden moeten houden wanneer we gaan stoppen met economische groei.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij hebt het over dat we op moeten houden met economische groei.
Ik zie overigens behoorlijk wat politieagenten, conducteurs en verpleegkundigen die een niet Hollands uiterlijk hebben.
Mijn dochter heeft op haar middelbare school (VWO) les van momenteel 12 docenten, daarvan zijn er 4 niet in Nederland geboren (en ook geen Nederlandse ouders). Hoe ze hier terecht zijn gekomen weet ik niet, ik weet wel zeker dat met de migratie er dus ook docenten binnen komen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stoppen met economische groei kan wel, maar dan moet je rigoureus anders gaan verdelen en veel duurzamer gaan leven. Thieme van PvdD heeft daar met een groep economen ooit over geschreven, PvdD staat ook voor dat economische groei moet stoppen. Alleen: voor dat rigoureus anders verdelen moet je dus niet bij partijen als PVV, VVD en FvD zijn, dan moet je naar redelijk radicaal links kijken (PvdD, misschien SP).quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe we bijvoorbeeld ons zorg, onderwijs en veiligheid overeind zouden moeten houden wanneer we gaan stoppen met economische groei.
Jij gaat er vanuit dat alle bedrijvigheid moet blijven bestaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
M'n wachtchef is een indiër en bij mij op de technische dienst heb ik een marokkaan en een zuidafrikaan als mede senior technician. Dagdienst technici komen verder uit Polen, Oekraine, Portugal, Italië, Kenia en Nederland. Zonder deze mensen is het onmogelijk de plant draaiende te houden. We zoeken nog twee seniors en die zijn moeilijk te vinden ondanks dat het salaris best aardig is. Zeker voor een multinational is het dan logisch over de grens te kijken.
Ik vrees dat alleen een oorlog, zware natuurrampen of echt een enorme langdurige economische crisis (10 jaar oid, vergelijkbaar met de jaren 20/30 van de vorige eeuw) het huidige puur egocentrische denken kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:47 schreef KaheemSaid het volgende:
In mijn ogen hebben we wel weer genoeg gepolariseerd en zijn we weer genoeg bevestigd in ons eigen gelijk.
Ik ga proberen even een persoonlijke noot in dit topic te plaatsen. Persoonlijk vraag ik mij al jaren af van wat komt er na het neo-liberale denken wat al sinds ik jong ben de trend is in onze democratie. Ik heb al jaren het probleem dat ondanks goede intenties problemen niet echt worden opgelost, dat politicie die moeilijke beslissingen maken worden afgestraft en dat we daarom alles maar afkopen met enorme hoeveelheden geld. Waar het door komt weet ik niet, maar er lijkt in mijn ogen een gebrek aan oplossend vermogen.
Ik vraag mij wel eens af wat er nodig is om deze impasse te bereiken?
Er lopen hier ook meer dan genoeg types rond die bewijzen dat overmatig Twittergebruik leidt tot onherstelbare hersenschade. Puur incidentgedreven gejengel zonder enige context wordt te pas en te onpas over topics uitgestort.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Boeren uitkopen kost ietsje meer hè. Er lag 23 miljard, daarvan is 18 miljard geschrapt, maar mevrouw Van der Plas heeft toch weer om 5 miljard gevraagd desnoods uit het klimaatfonds en dat zou weer ten koste gaan van kerncentrales die er overigens toch niet gaan komen.
Minister Wiersma is er inmiddels toch ook wel achter dat de veestapel moet krimpen. Wist je trouwens dat 1/3 van het EU-budget als subsidie naar boeren gaat. Voor Nederland gaat dit jaarlijks om zo'n 500 miljoen. Dus klagen over 13,6 miljoen voor een klimaatlobby acht ik nogal ongepast.
Ik denk niet dat onze fabriek nog tien jaar in Nederland blijft ivm hoge NOx uitstoot en energieverbruik. Mij maakt dat niet uit want er is toch zat werk voor me.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat alle bedrijvigheid moet blijven bestaan.
Hey, iemand anders zegt wat anders dan ik gewend ben en is wereldvreemd en egocentrisch. Sociaal links in een notendop.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 09:31 schreef Fretwork het volgende:
Prima als je vindt dat mensen die een status krijgen op moeten donderen omdat ze economisch niet genoeg bijdragen, maar dan loopt elke discussie sowieso spaak bij je ongelooflijke egocentrisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |