Defensie heeft altijd gewaarschuwd, het probleem is dat als je zwaar bezuinigd op defensie, dat je dat niet even oplost door het geld weer toe te kennen, het zal een generatie kosten om ons leger weer op peil te krijgen.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het een beetje makkelijk om de schuld van de verwaarlozing van de Europese defensie enkel bij de politici neer te leggen.
Als je 10 jaar geleden met een voorstel was gekomen voor het verhogen van de defensie uitgaven dan was je door de kiezer voor gek verklaard. De kiezer vond het allemaal meer dan prima dat er steeds minder geld naar defensie ging.
Nee hoor... het is best realistischquote:Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is nog een beetje vroeg in de week om al dronken te zijn.
Er gaat ons niemand helpen. Europa heeft weinig warme banden met de rest van de wereld.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niks geleerd. En deze ronde is er geen VS in de rol als witte ridder die ons komt redden. No happy ending this time.
Waarom zouden ze ons helpen als we weigeren onszelf te helpen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gaat ons niemand helpen. Europa heeft weinig warme banden met de rest van de wereld.
Ik zie Turkije ook zo hun handen er wel van aftrekken.
1) Geen enkele kiezer heeft destijds op de VVD gestemd vanwege dat standpuntquote:Op maandag 17 februari 2025 10:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Rutte kreeg voor Rutte 1 de meeste stemmen met een verkiezingsprogramma dat stelde dat er nul euro weg kon bij de defensie
Resultaat?
Zwaarste bezuinigingen ooit
En dan niet alleen het geld maar ook hele hele domme keuzes
Je doet net of we die hulp enorm nodig hebben, we kunnen dat met Europa prima zelf af, Rusland heeft al heel veel moeite met Ukraine, laat staan als hij het tegen Scandanivie/Polen zou moeten opnemen. Overigens verwacht ik geen millitaire aanval, maar dat hij eerder probeert een politieke coup te plegen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er gaat ons niemand helpen. Europa heeft weinig warme banden met de rest van de wereld.
Ik zie Turkije ook zo hun handen er wel van aftrekken.
En waarom dan wel niet?quote:Op maandag 17 februari 2025 09:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als de vredesmacht geen steun heeft van de Amerikanen dan zie ik ze die gok wel wagen ja. Nogmaals, Europa is helemaal niet in staat om zelfstandig oorlog te voeren.
Erdo is 2016 nog niet vergeten.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze ons helpen als we weigeren onszelf te helpen.
Dat lijkt 'm aardig te lukken. Zie alleen al de grootste 2e kamer fractie.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je doet net of we die hulp enorm nodig hebben, we kunnen dat met Europa prima zelf af, Rusland heeft al heel veel moeite met Ukraine, laat staan als hij het tegen Scandanivie/Polen zou moeten opnemen. Overigens verwacht ik geen millitaire aanval, maar dat hij eerder probeert een politieke coup te plegen.
Vroeg of laat komen we toch wel in oorlog met Rusland. Hadden we maar geen (toekomstig) historisch Russisch grondgebied moeten bezetten met onze globalistische woke nazi lgbti EU legersquote:Op maandag 17 februari 2025 09:56 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens heel erg bijzonder is: hoe snel er al toezeggingen komen van Europese landen om deel te nemen aan een eventuele vredesmacht. Ook van onze eigen premier. Beseffen we allemaal wel dat als Poetin dan besluit om de oorlog weer ter herstarten, we daadwerkelijk in oorlog zijn met Rusland?
En zijn vriendjes in Oost Europa.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt 'm aardig te lukken. Zie alleen al de grootste 2e kamer fractie.
Het lijkt me vreselijk, maar als we doormodderen dan zit zoiets er wel aan te komen voor Europese landen individueel. De EU valt ruim voor die tijd uiteen in zo'n scenario.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Enige oplossing in mijn ogen is een enorme regime change in Europa en gaan samenwerken met de Russen en Chinezen.
Maar ja dat is geen populaire gedachte.
Was er wel valkenburg moet blijven was hier bv best een dingetjequote:Op maandag 17 februari 2025 10:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
1) Geen enkele kiezer heeft destijds op de VVD gestemd vanwege dat standpunt
2) Hoeveel verontwaardiging was er toen er werd bezuinigd op Defensie? Die was er niet.
Wie weet een 3-daagse SMO met helicopters en speciale troepen.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je doet net of we die hulp enorm nodig hebben, we kunnen dat met Europa prima zelf af, Rusland heeft al heel veel moeite met Ukraine, laat staan als hij het tegen Scandanivie/Polen zou moeten opnemen. Overigens verwacht ik geen millitaire aanval, maar dat hij eerder probeert een politieke coup te plegen.
Ja dat proces is al in volle gang. De gieren cirkelen allang rond het zieke slachtoffer.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat lijkt 'm aardig te lukken. Zie alleen al de grootste 2e kamer fractie.
Nogal evident. Tenzij jij ook in een gat wil schijten.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Enige oplossing in mijn ogen is een enorme regime change in Europa en gaan samenwerken met de Russen en Chinezen.
Maar ja dat is geen populaire gedachte.
New right heeft nergens echt invloed in Europa. En in de landen dat ze die wel hebben zijn die alles behalve pro Rus.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat proces is al in volle gang. De gieren cirkelen allang rond het zieke slachtoffer.
Afhankelijk van hoe de politieke kaarten in Europa en de wereld over een paar jaar geschud zijn, zou het me niet verbazen als hun nieuwe politieke businessmodel Orban en Fico wordt.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
New right heeft nergens echt invloed in Europa. En in de landen dat ze die wel hebben zijn die alles behalve pro Rus.
Zie Polen.
Nu valt Pasen dit jaar laat. Pas op 20 en 21 april.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:27 schreef Ulx het volgende:
Trump heeft gezegd dat het vechten over moet zijn met Pasen. Grappig detail: Bij zijn plan voor de aanpak van COVID-19 zei hij ook dat het over moest zijn met Pasen.
Nieuw rechts wordt groter en groter. Straks is de Europese elite niet alleen in oorlog met Rusland, straks is het ook in oorlog met het eigen volk. Dat gaat leuk worden.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
New right heeft nergens echt invloed in Europa. En in de landen dat ze die wel hebben zijn die alles behalve pro Rus.
Zie Polen.
De geopolitieke catastrofe waar wij nu in zitten is te wijten aan de left loonatics.
Dat kan.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe de politieke kaarten in Europa en de wereld over een paar jaar geschud zijn, zou het me niet verbazen als hun nieuwe politieke businessmodel Orban en Fico wordt.
Ik vond Rutte dit weekend zo geïrriteerd reageren op vragen van de journalisten. Hij lijkt wel gewoon kwaad op alles en iedereen, omdat hij er niet bij betrokken wordt.quote:Op zondag 16 februari 2025 22:55 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mark heeft op dat vlak geen ruggengraat! Die wordt zo de tafel onder gepraat door Trump, Poetin, Kim Jong-un, Xi Jinping en Erdogan.
Laat je niets wijsmaken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |