En dan blijven Schulting en Rijpma-De Jong thuis die op een goede dag ook podium kunnen rijden op het WK.. en eerder vandaag Beune en Groenewoud die thuisblijven op de 5km met tijden in de 6.53. In de breedte is het bij de vrouwen wel sterkquote:Op zondag 16 februari 2025 16:19 schreef TheVulture het volgende:
Kok, Leerdam en Daleman lijkt me een mooi trio voor het WK
Nog gevaarlijker bij zeesporten.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:25 schreef TheVulture het volgende:
Bats is wel een levensgevaarlijke achternaam in de schaatswereld
Dan kan Utah het ook verstaanquote:Op zondag 16 februari 2025 16:29 schreef Dagoduck het volgende:
Waarom is de start eigenlijk in het Engels?
Erben lijkt mij wel iemand die dat prima kan scheiden. Ik schat hem dan eerder extra kritisch in richting Joep.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het gevoelig ligt. In de toekomst zal het ‘s over aanwijsplekken enzo gaan. Dan kan Erben onmogelijk objectief mee discussiëren.
Alles of niets-poging, gok ik.. anders was het sowieso klaar. En dan maar gokken dat Voskamp stilvalt en het anders oplost. Maar het zag er niet heel slim uitquote:
Ook niet heel snugger van Voskamp, die had 50 meter krachten kunnen slipstreamen als ze een half slagje inhoudt bij uitkomen bocht.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alles of niets-poging, gok ik.. anders was het sowieso klaar. En dan maar gokken dat Voskamp stilvalt en het anders oplost. Maar het zag er niet heel slim uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeg dat, het zag eruit als een plofjequote:
De windmachines draaien overuren dit weekend. Alleen bij de 1500 mannen waren ze het even vergeten, geloof ikquote:
Waarbij het helemaal niet boeit wie de 1e valse start maakt..quote:Op zondag 16 februari 2025 16:38 schreef Dagoduck het volgende:
"Valse start buitenbaan, go to the start"
Niet echt verrassend met zo’n voornaamquote:Op zondag 16 februari 2025 16:39 schreef wimderon het volgende:
Een entourage vol tokkies zo te zien.
Ik wilde net typen dat ze niet uit een hockeymilieu komtquote:Op zondag 16 februari 2025 16:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet echt verrassend met zo’n voornaam
We wisten eigenlijk al genoeg toen we haar voornaaam voor het eerst hoordenquote:Op zondag 16 februari 2025 16:39 schreef wimderon het volgende:
Een entourage vol tokkies zo te zien.
Tattoos op je 17e geven het ook wel weg. Tattoos überhaupt overigens ook al.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Niet echt verrassend met zo’n voornaam
Omdat ze rest van seizoen in Europa rijden denk ik?quote:
Dat kan ze fysiek niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap nog steeds niet goed dat Schulting het niet gewoon bij shorttrack houdt
Dat ging fysiek niet (dit seizoen)quote:Op zondag 16 februari 2025 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap nog steeds niet goed dat Schulting het niet gewoon bij shorttrack houdt
Nou leukquote:
quote:
Ja dat begreep ik, maar ergens zegt het me dat ze niet meer terug gaatquote:Op zondag 16 februari 2025 16:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat ging fysiek niet (dit seizoen)
Ze zit er toch wel dichtbij nu.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
De 1.000 is nog steeds te lang voor Kok.
Ziedend.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:43 schreef Nober het volgende:
Lekker al verraden in de bocht dat 't 'm niet word. Hoerennos
Als ze op de OS een medaille wil pakken, moet ze wel terug.. (en denk dat de kans op een medaille daar ook wel groter is met Schulting erbij)quote:Op zondag 16 februari 2025 16:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
[..]
Ja dat begreep ik, maar ergens zegt het me dat ze niet meer terug gaat
SPOILER: 1000m VrouwenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Voor een WK sprint zou dit een prima tijd zijn. Ik denk dat ze dit seizoen moreel wereldkampioen sprint is.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
De 1.000 is nog steeds te lang voor Kok.
Krijg je dan ook een morele gouden medaille?quote:Op zondag 16 februari 2025 16:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor een WK sprint zou dit een prima tijd zijn. Ik denk dat ze dit seizoen moreel wereldkampioen sprint is.
Nee, die heeft Wout van Aert al allemaal ingepikt.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Krijg je dan ook een morele gouden medaille?
Ze wint 1.42 op de 2 500 meters op Leerdam en verliest hier maar 0.30.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor een WK sprint zou dit een prima tijd zijn. Ik denk dat ze dit seizoen moreel wereldkampioen sprint is.
Wout heeft inmiddels een kast vol met morele gouden medaillesquote:Op zondag 16 februari 2025 16:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Krijg je dan ook een morele gouden medaille?
Moreel gezien beste wielrenner aller tijden?quote:Op zondag 16 februari 2025 16:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wout heeft inmiddels een kast vol met morele gouden medailles
Takagi zou daar de grootste tegenstander zijn lijkt me.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze wint 1.42 op de 2 500 meters op Leerdam en verliest hier maar 0.30.
De punten volgend jaar zijn in de WB wel belangrijk. Dan tellen ze gewoon mee voor de Olympische ranking.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:07 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik vind dat puntensysteem in de massastart wel heel nutteloos.
Dan is het inderdaad een ander verhaal.quote:Op zondag 16 februari 2025 17:08 schreef borisz het volgende:
[..]
De punten volgend jaar zijn in de WB wel belangrijk. Dan tellen ze gewoon mee voor de Olympische ranking.
Maar idd hier niet zo.![]()
Wat zei ze?quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 16 februari 2025 17:27 schreef NM07 het volgende:
Offtopic vraagje: hoe heet dat nummer dat net op de achtergrond op stond?
Inderdaad, maar volgens mij was het verschil met Leerdam nog nooit zo groot.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Takagi zou daar de grootste tegenstander zijn lijkt me.
Beune ook nog. En Prins sowieso bij de mannenquote:Op zondag 16 februari 2025 17:51 schreef hhh38 het volgende:
Bij de vrouwen best veel podiumplekken in de WB die de WK Afstanden missen.
500m: Voskamp (2) en Schulting (1)
1000m: Daleman (1)
1500m: Daleman (1)
Veiligheidscontrole gemist.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:46 schreef AgnesGru het volgende:
Waarom mocht Schulting eigenlijk niet starten bij de MS?
Ze overweegt het wel meedoen aan het WK Shorttrack:
https://www.ad.nl/schaats(...)voor-staat~a220670c/
Maar was dat wel te verwachten na haar enkelblessure?quote:Op zondag 16 februari 2025 18:56 schreef Marcoss het volgende:
Schulting heeft ook niet de stap gemaakt dit seizoen die ze waarschijnlijk wel verwacht had (al waren de resultaten ook niet slecht)
Dan is een terugkeer naar de shorttrack niet zo raar (als het fysiek kan)
Ik denk dat ze zelf wel meer had verwacht van dit seizoen jaquote:Op zondag 16 februari 2025 19:20 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar was dat wel te verwachten na haar enkelblessure?
En je hebt bij de vrouwen mogelijk Schouten nog, maar daar zijn genoeg dubbelaars ja.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:36 schreef franklop het volgende:
Matrix update na NK afstanden
Maximaal 9 rijders, uit die groep moet ook gekozen worden voor TP en MS
Mannen;
1. De Boo - 500-1000
2. Botman - 500
3. Scheperkamp - 500
4. Wennemars - 1000
5. Nuis - 1000-1500
6. Dijs - 1500
7. Prins - 1500
8. Huizinga - 5000-10000
9. Bergsma - 5000-10000
10. Snellink- 5000
11. Hoolwerf - MS
Fiets daar Roest tussen (5000, 10000 (beide ipv bergsma), misschien 1500. Dan zou je Wennemars 1000/1500 kunnen laten doen en Snellink wellicht bij MS?
Vrouwen
1. Kok - 500-1000
2. Leerdam - 500-1000
3. Daleman - 500
4. Rijpma - 1000-1500
5. Groenewoud - 1500-3000-MS
6. Beune - 1500-3000
7. Conijn - 3000-5000
8. In 't Hof - 5000
Geen enkel probleem bij de vrouwen. Daar is het afwachten hoe het volgend jaar bij de 500m gaat en wat Daleman gaat doen. En als Beune goed op de 5k gaat dan heb je nog meer ruimte over
Vooral dat.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:46 schreef Marcoss het volgende:
9 schaatsers blijft wel heel weinig trouwens..
Dat kan bij veel mensen gezegd worden natuurlijk. Gebeurd altijd wel wat geks bij zo'n toernooiquote:Op zondag 16 februari 2025 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral dat.
Laten we bij de heren verder eerst maar eens kijken of Bergsma, Nuis en/of Roest volgend jaar überhaupt op niveau zijn.
Uiteraard, maar bij die drie namen beginnen de jaren of de gezondheid wel te tellen. Van de jongere generatie kun je normaal gesproken iets meer stabiliteit verwachten.quote:Op zondag 16 februari 2025 20:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kan bij veel mensen gezegd worden natuurlijk. Gebeurd altijd wel wat geks bij zo'n toernooi
Dat is vrij belangrijk jaquote:Op zondag 16 februari 2025 21:06 schreef borisz het volgende:
We moeten ons wel plaatsen voor de TP, anders is het aantal 7.
In 2022 vielen Ntab en Snel er net buiten en gingen Kramer en Bosker, terwijl ze wel boven Kramer stonden in de matrix en Bosker helemaal niet in de matrix voorkwam.quote:Op zondag 16 februari 2025 21:08 schreef Remco het volgende:
Eigenlijk valt het elke 4 jaar wel mee, en blijft er hooguit een subtopper thuis.
Ik heb het alleen over de afstanden waarop ze zich niet geplaatst hebben.quote:Op zondag 16 februari 2025 18:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Beune ook nog. En Prins sowieso bij de mannen
Niet? Ik dacht dat Prins sowieso 1x podium reed in SLC, maar blijkbaar verkeerd onthouden danquote:Op maandag 17 februari 2025 00:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de afstanden waarop ze zich niet geplaatst hebben.
Ik kon geen podium vinden van Prins dit seizoen op de 1000m. Wel van Beune op de 5km inderdaad.
Tsja is dat echt 'nieuws'?quote:Op maandag 17 februari 2025 08:10 schreef borisz het volgende:
Groenewoud in de schaatspodcast. Kabbelt rustig weg.
Enige nieuws is dat niet iedereen naar Polen gaat volgende week.
Vrij vertaald; we hebben net een periode van weinig wedstrijden gehad waarin we konden trainen en andere wintersporten wel gewoon door kunnen. Na 1 wedstrijd hebben wij dan weer een trainingsblok nodig en rijden nog 1 wedstrijd voordat we dan weer 10 dagen rust voor ons laatste toernooi hebben.quote:Niet alle Nederlanders laten zich komend weekeinde zien in Polen. De grote hoeveelheid wedstrijden in slechts een paar weken geeft nog maar weinig ruimte om te trainen.
Schaatsers hebben het zo zo zo zwaarquote:Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef franklop het volgende:
De NOS verwoord het weer goed.
[..]
Vrij vertaald; we hebben net een periode van weinig wedstrijden gehad waarin we konden trainen en andere wintersporten wel gewoon door kunnen. Na 1 wedstrijd hebben wij dan weer een trainingsblok nodig en rijden nog 1 wedstrijd voordat we dan weer 10 dagen rust voor ons laatste toernooi hebben.
SLC was vorig seizoenquote:Op maandag 17 februari 2025 07:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Niet? Ik dacht dat Prins sowieso 1x podium reed in SLC, maar blijkbaar verkeerd onthouden dan
Er waren inderdaad in 1,5 maand maar 2 wedstrijden en aan die 2e deden maar 12 schaatsers mee. Ik hoop dat Nederland nu kostbare A groep plekken verliest.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Vrij vertaald; we hebben net een periode van weinig wedstrijden gehad waarin we konden trainen en andere wintersporten wel gewoon door kunnen. Na 1 wedstrijd hebben wij dan weer een trainingsblok nodig en rijden nog 1 wedstrijd voordat we dan weer 10 dagen rust voor ons laatste toernooi hebben.
Op die manier is het natuurlijk ook niet zo vreemd dat een sport het commercieel moeilijk heeft.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Mja, voor een commerciële partij is afgelopen weekend veel belangrijker dan een WB in Polen waarbij de vraag is hoeveel de NOS uitzendtquote:Op maandag 17 februari 2025 08:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op die manier is het natuurlijk ook niet zo vreemd dat een sport het commercieel moeilijk heeft.
De sportwereld is groter dan de NOS.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, voor een commerciële partij is afgelopen weekend veel belangrijker dan een WB in Polen waarbij de vraag is hoeveel de NOS uitzendt
De schaatswereld ook?quote:Op maandag 17 februari 2025 08:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De sportwereld is groter dan de NOS.
Als de langebaansport commercieel interessant wil zijn, dan moet je op jaarbasis toch een fatsoenlijk aantal wedstrijden met een competitief deelnemersveld (dus inclusief de toppers) neer kunnen zetten, want anders haakt de kijker gewoon af. Dat is niet alleen een verantwoordelijkheid van de ISU, maar ook van de schaatsers zelf. Als er niemand wil kijken kun je wel hard rijden, maar zonder geld is het einde sport.
Dat zou in elk geval wel moeten, wil je als internationale sport wat voorstellen en/of geldstromen aanboren. Anders dan eindigt het straks als marathonschaatsen of korfbal, leuk voor de woensdagavond na je werk.quote:
Het is altijd een wisselwerking tussen schaatser, media en publiek. Als schaatsers niet aangeven de World Cup belangrijk te vinden, waarom zouden media en kijkers dan stug volhouden dat het belangrijk is.quote:Op maandag 17 februari 2025 09:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou in elk geval wel moeten, wil je als internationale sport wat voorstellen en/of geldstromen aanboren. Anders dan eindigt het straks als marathonschaatsen of korfbal, leuk voor de woensdagavond na je werk.
Op dit moment zijn er maar een stuk of 3 weekenden per jaar die voor de gemiddelde schaatskijker echt interessant zijn. Dat is gewoon veel te weinig, en dat heeft wat mij betreft zowel met de planning en keuzes van de ISU, als van de keuzes van de schaatsers te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |