SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had je vooral van te voren moeten doen, maar als je liever geld uit geeft aan windmolentjes dan ben je wel heel naieef.quote:Op zondag 16 februari 2025 04:57 schreef Alicia76 het volgende:
We moeten de USA dumpen en een heel erg sterk Europees leger starten.
we doen hier liever zanikken over stikstof omdat er bramen groeienquote:Op zondag 16 februari 2025 05:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat had je vooral van te voren moeten doen, maar als je liever geld uit geeft aan windmolentjes dan ben je wel heel naieef.
quote:Op zondag 16 februari 2025 05:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat had je vooral van te voren moeten doen, maar als je liever geld uit geeft aan windmolentjes dan ben je wel heel naieef.
Er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan oorlogje spelen en andere mensen uitmoorden.quote:Op zondag 16 februari 2025 05:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we doen hier liever zanikken over stikstof omdat er bramen groeien
En Russisch leren blijkbaar.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan oorlogje spelen en andere mensen uitmoorden.
Geld uitgeven aan defensie is een verkwisting.
Zeker als je ziet dat er genoeg andere problemen zijn die voor de toekomst aangepakt moeten worden.
Zoals stikstof en groenere energie.
Dat vindt Poetin, maffiabaas van het Kremlin, fijn om te horen van een Westerling.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
Niet om het een of ander maar dat is net zo hard nodig. Op dat vlak was de EU juist niet naïef en waren ze voortvarend bezig. Het is al 30 jaar bekend dat we te afhankelijk zijn van allerlei apenlanden voor onze energievoorziening. Europa heeft zelf amper grondstoffen dus de verduurzaming werd met name ingezet om daar onafhankelijker van te worden. Samen met allerlei initiatieven dat gas en elektriciteit door het hele continent konden stromen zodat individuele lidstaten moeilijker gechanteerd konden worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 05:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wtf staat hier nu? Het zijn een hoop worden zonder boodschap.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 23:35 schreef phpmystyle het volgende:
Ik zat net een rondje te lopen. En wat ik schrijf meen ik serieus, het beroerde mij zelfs![]()
Het verbaast mij overigens ook dat hier nog niks over geschreven of gesproken is. Hopelijk niet nodig, maar héél noodzakelijk als het nodig is in de toekomst.
We kunnen lang praten over welke partij de beste cavalerie, artillerie, luchtverdediging, luchtmacht, whatever heeft. En vanzelfsprekend doet militaire hardware ertoe, en de hoeveelheid munitie, en andere technische aspecten die horen bij het ''spel'' dat oorlog heet. Ik wil dat ook niet bagatelliseren of teniet doenOok alle andere ressources doen er toe, zoals financiële ruimte, materiaal resources, goede supply. Allemaal belangrijk. Sommigen zullen zeggen dat de EU de meest voor of nadelen heeft, en de anderen zien het wat gunstiger in voor de Russen. Wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet
Ik denk dat zowel wij als de Russen beschikken over goede spullen, inlichtingen, en mensen die het beste willen en ook wat kunnen
![]()
Als je oorlog gaat voeren, dan is daar onlosmakelijk de consequentie aan verbonden dat je gewond raakt of sneuvelt. Het leven van jezelf, of dat van je kind (soldaten zijn vaak jong) is het meest waardevolle wat je hebt. En je gezondheidHet is onbetaalbaar. Jezelf, of het leven van je kind geven is het meest ultieme offer wat je kan brengen voor het grotere belang. Er is niks waardevoller dan je eigen leven en dat van je naaste. Je hebt niet meer dan dat
Dit gezegd hebbende heb je een (sorry voor het woord) leider, of iemand van gezag nodig die de bevolking kan bezielen, motiveren, om het ultieme te geven. Je moet mensen (ik gebruik het woord niet vaak) gaan verbinden uit alle etnische, sociale, economische, en religieuze klassen van de samenleving. Verschillen doen er dan niet meer toe. Je gaat het samen doen. De kinderen en diens ouders die het operationele werk aan de frontlinies moeten verrichten worden al 20 jaar weggezet als geborneerd in nagenoeg de hele EU. Een volk heeft een leider nodig die het lot van zichzelf in diens handen legt en visa versa. Je moet je verbonden weten aan elkaar.
Anyway, ik wens een von der Leyen, Rutte, of Verhofstadt (of wie dan ook wie die speech/voordracht moet houden in the finest hour) alle kracht en sterkte toe om dat te doen. Ik acht daar weinigen geschikt voor. Ik kan dat volstrekt niet.
Ik moest het even kwijt. Hopelijk kan men hier niet of anders normaal op reageren.
Ik schrijf het omdat het niet onbesproken mag blijven. Het meest taaie onderwerp wat er bestaat.
NB: er is geen goed of fout. Het is alleen goed om het erover te hebben.
Je hebt weinig problemen over als er oorlog uitbreekt.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan oorlogje spelen en andere mensen uitmoorden.
Zeker als je ziet dat er genoeg andere problemen zijn die voor de toekomst aangepakt moeten worden.
quote:Op zondag 16 februari 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Als jij dat als oplossing ziet voor het stikstof probleem: prima.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stikstof, bedachte problemen om je af te leiden van echte problemen in je kleine NLse bubbeltje.
We staan in de vooravond van de kans dat de wereld bevolking zich kan decimeren door een enorme wereldoorlog. Als er een paar man en een paardenkop overblijven zijn al die “problemen” als sneeuw voor de zon verdwenen. En kunnen die paar mensen weer met paard en wagen trekken over continenten
Dat zie ik niet als oplossing. Er is überhaupt geen probleem.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als jij dat als oplossing ziet voor het stikstof probleem: prima.
Hij geeft geen antwoord.quote:Op zondag 16 februari 2025 04:46 schreef michaelmoore het volgende:
rare Trump
Bekijk deze YouTube-video
Dat is er wel,je ogen er voor sluiten maakt niet dat het opeens weg is.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zie ik niet als oplossing. Er is überhaupt geen probleem.
Maar hij durft die niet uit te spreken.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een overduidelijke maar indirecte nee dus.
Die aanname doe jij ook. Alleen durf je deze net als Trump niet direct uit te spreken.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hij durft die niet uit te spreken.
Hij draait er volledig omheen, waardoor jij nu deze aanname doet.
En nu doe jij een aanname over mij.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:40 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Die aanname doe jij ook. Alleen durf je deze net als Trump niet direct uit te spreken.
Confirm/deny?quote:Op zondag 16 februari 2025 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
En nu doe jij een aanname over mij.
Herkenning dat internationale politieke wordt gedreven door mogendheden. We hebben er helaas maar twee in Europa, waarvan ééntje al uit de EU is gestapt.quote:Op zondag 16 februari 2025 04:46 schreef michaelmoore het volgende:
rare Trump
Bekijk deze YouTube-video
Dat maakt voor Oekraïne weinig uit.quote:Op zondag 16 februari 2025 09:44 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Herkenning dat internationale politieke wordt gedreven door mogendheden. We hebben er helaas maar twee in Europa, waarvan ééntje al uit de EU is gestapt.
Vs moet je helemaal niet dumpen. Je moet als europa wel wakker worden en niet zo laf hypocriet janken nu je aangesproken bent.quote:Op zondag 16 februari 2025 04:57 schreef Alicia76 het volgende:
We moeten de USA dumpen en een heel erg sterk Europees
leger starten.
quote:The blame should be on weak European politics. Putin warned us as early as 2007, but everyone just wanted cheap energy. We believed in the power of Ostpolitik and completely ignored the invasion of Georgia in 2008. Only when Russia took Crimea in 2014 did Europe respond—with the weakest sanctions possible.
This sent a clear signal to Putin: keep going, because Europe is too weak to stop you. Even our response to the full-scale invasion in February 2022 was too weak and too slow, mostly because we hadn't prepared for war. We were too comfortable with rising wages, cheap energy, and trade with China.
Waarom al bij voorbaat roepen dat iets niet gaat werken?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vs moet je helemaal niet dumpen. Je moet als europa wel wakker worden en niet zo laf hypocriet janken nu je aangesproken bent.
Een europees leger werkt overigens niet. Communicatie en logistiek zijn het belangrijkste en laten we in de basis allemaal een andere taal spreken.
Welke landen hebben samen een leger gevormd?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom al bij voorbaat roepen dat iets niet gaat werken?
Zeker in deze tijden dat alles al in een vingerknip vertaald kan worden dmv technologie…. Het leger zelf is ook steeds meer technologie…
We werken als Europese landen al veel samen op allerlei vlakken en dan zou het hiermee ineens niet lukken.
En uniek is het ook niet in de wereld. Er zijn zoveel landen en verschillende talen. Toch werken ze vaak samen en zijn het geen eilandjes.
Smerige actie.quote:The US seeks to control the extraction of rare metals and critical materials, including lithium, graphite and uranium, — WP
😳 Kyiv was shocked by the scale of the Trump administration's demands:
▪️Kyiv received the mineral agreement only 4 hours before the meeting;
▪️Zelensky had a few minutes to review it;
▪️Bessent insisted on immediate signing;
▪️The document is just a memorandum without legal force and guarantees.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1891042881000927620
Ondertussen is er een drone in Chernobyl gevlogen, de brand nog niet geblust en neemt de militaire Russische activiteit bij Chernobyl toe….quote:Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
Kellog benadrukt nog maar eens dat wij als Europa geen onderdeel gaan zijn van de onderhandeling.
Interessante tijden.
Ik lees een hoop kan niet en wil niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke landen hebben samen een leger gevormd?
Eerst maar eens zorgen dat de Europese landen allemaal hun leger echt op orde hebben. Daar is al geen sprake van. Pas als je daar bent kun je gaan denken aan een Europees leger, maar ik geloof niet dat het ooit een succes zal worden omdat de individuele lidstaten totaal niet op 1 lijn zitten.
O ja en ondertussen door de russen doodgeslagen worden, maar geen last van bramen gelukkigquote:Op zondag 16 februari 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
En dan blijkt dat wapensystemen, strategieën, etc niet compatibel zijn met elkaar.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welke landen hebben samen een leger gevormd?
Eerst maar eens zorgen dat de Europese landen allemaal hun leger echt op orde hebben. Daar is al geen sprake van. Pas als je daar bent kun je gaan denken aan een Europees leger, maar ik geloof niet dat het ooit een succes zal worden omdat de individuele lidstaten totaal niet op 1 lijn zitten.
Tjah, dat kan hij roepen, maar als wij het merendeel van de steun aan UA financieren en hen daarmee in de wedstrijd houden, dan is negeren echt geen optie. Als Zelensky niet wil tekenen, en zich die houding kan permitteren door onze steun, dan blijft het oorlog - ongeacht wat Moskou en Washington verzinnen.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
Kellog benadrukt nog maar eens dat wij als Europa geen onderdeel gaan zijn van de onderhandeling.
Interessante tijden.
Godzijdank lijkt de Russische economie al dusdanig beschadigd dat een complete ineenstoring onafwendbaar is, maar hier zakt je broek toch wel van afquote:Op zondag 16 februari 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
De VS lijkt sancties te gaan opheffen tegen Rusland. Europa staat erbij en kijkt ernaar.
[ x ]
Of gewoon stoppen met spelen van belastingparadijs voor grote bedrijven en geld binnenhalen.quote:Op zondag 16 februari 2025 05:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
En voor iedereen die denkt dat je ziel verkopen verstandig is.. het is misschien comfortabel op korte termijn, op de middellange termijn zijn we ontzettend hard de pineut als speelbal van andere machten.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godzijdank lijkt de Russische economie al dusdanig beschadigd dat een complete ineenstoring onafwendbaar is, maar hier zakt je broek toch wel van af
De EU is al jaren niets meer dan een speelbal, een grote grap op het wereldtoneel. Duitsland dat hun ziel heeft verkocht aan Rusland om vervolgens helemaal naar de tering te gaan omdat de VS dat zei, om vervolgens vervangen te worden door China is echt een prachtig voorbeeld daarvan.
Ik ben blij dat het nu zich zo ontvouwt want er is geen verdraaien van de waarheid mogelijk. We moeten onze eigen koers gaan varen. Meer samenwerken binnen de EU en een eigen leger optuigen. Dat geld wat we jaarlijks geven aan Amerikaanse wapens dat gebruiken we om de wapenindustrie hier op te zetten.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godzijdank lijkt de Russische economie al dusdanig beschadigd dat een complete ineenstoring onafwendbaar is, maar hier zakt je broek toch wel van af
De EU is al jaren niets meer dan een speelbal, een grote grap op het wereldtoneel. Duitsland dat hun ziel heeft verkocht aan Rusland om vervolgens helemaal naar de tering te gaan omdat de VS dat zei, om vervolgens vervangen te worden door China is echt een prachtig voorbeeld daarvan.
Het zijn ook vooral mensen die roepen dat Europa dat verdient omdat we decadent zouden zijn die dat juist willen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
En voor iedereen die denkt dat je ziel verkopen verstandig is.. het is misschien comfortabel op korte termijn, op de middellange termijn zijn we ontzettend hard de pineut als speelbal van andere machten.
We veilen de hele boedel voor een paar jaar luxe.
Komt van een malafide Russische site dus voorlopig met een kilo zout nemen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nice.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
De VS lijkt sancties te gaan opheffen tegen Rusland. Europa staat erbij en kijkt ernaar.
[ x ]
Inderdaad. Ze/We moeten gewoon niet moeilijk doen. Spreek even af dat de begrotingsregels een uitzondering krijgen voor verhoging van het defensiebudget en plaats een zwik orders. Dat is alles.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:32 schreef sp3c het volgende:
Er hoeft geen Europees leger te komen en de industrie bestaat al honderden jaren
We moeten enkel wat meer orders plaatsem
Jij denkt dat een mogelijke deal tussen Trump en Putin geen positieve uitkomst voor Putin heeft? 1+1=2, het opheffen van sancties ligt 100% zeker op tafel.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Komt van een malafide Russische site dus voorlopig met een kilo zout nemen.
Als dit wel zo is, dan komt einde NAVO misschien ook wel dichterbij.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat een mogelijke deal tussen Trump en Putin geen positieve uitkomst voor Putin heeft? 1+1=2, het opheffen van sancties ligt 100% zeker op tafel.
Beetje een vreemd verwijt welquote:Op zondag 16 februari 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Niet echtquote:Op zondag 16 februari 2025 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit wel zo is, dan komt einde NAVO misschien ook wel dichterbij.
Een soort NAVO romp.quote:
Dat zie ik niet gebeuren.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit wel zo is, dan komt einde NAVO misschien ook wel dichterbij.
En Europa zit niet aan tafel maar is het menu voor beide heren.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij denkt dat een mogelijke deal tussen Trump en Putin geen positieve uitkomst voor Putin heeft? 1+1=2, het opheffen van sancties ligt 100% zeker op tafel.
Dat is overdreven, het is wel tijd om de laatste klap er op te geven zodat de duizenden doden per dag stoppen. Sta je dit toe zijn meer landen het volgende doelwit van Rusland.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Waar is het narratief gebleven dat de Russen schieten met getrokken artillerie uit de tijd van Napoleon, de soldaten met honderdduizenden/miljoenen omkomen, en dat de Russische economie compleet geïmplodeerd is door de sancties?
Ik snap de paniek niet. Rusland is toch nagenoeg verslagen?
Ow, ongetwijfeld, maar laten we niet op de zaken vooruitlopen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat werkt niet, wat wel werkt is publieke boycots, net zoals de vlees industrie is aangepakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of gewoon stoppen met spelen van belastingparadijs voor grote bedrijven en geld binnenhalen.
Amerikaanse bedrijven die handelen met Rusland op de sanctielijst zetten. Simpel.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beetje een vreemd verwijt wel![]()
Hoe zou "Europa" de VS hierin daadwerkelijk kunnen tegenhouden dan (mochten ze dit inderdaad willen) ?
Nu.nlquote:De Koninklijke Marine heeft dit weekend zes Russische schepen op de Noordzee geëscorteerd. Die begeleiding komt vaker voor, "maar is dit wel bijzonder", meldt het ministerie van Defensie. Het begeleiden doen ze uit waakzaamheid en om te kunnen ingrijpen bij verdachte omstandigheden.
Is gewoon realisme. Jij doet aan wensdenken. Mag van mij, maar doeners komen echt verder dan dromers.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees een hoop kan niet en wil niet.
Met die instelling wordt nooit ergers iets bereikt.
Dat is een reactie erop. Niet het voorkomen ervanquote:Op zondag 16 februari 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Amerikaanse bedrijven die handelen met Rusland op de sanctielijst zetten. Simpel.
Het is gewoon nog steeds het narratief hoor. Lees maar eens dit artikel van de Tquote:Op zondag 16 februari 2025 11:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is overdreven, het is wel tijd om de laatste klap er op te geven zodat de duizenden doden per dag stoppen. Sta je dit toe zijn meer landen het volgende doelwit van Rusland.
Niet echt vreemd. De Russen trekken zich terug uit het Middellandse Zee gebied omdat ze hun basis in Syrië kwijt zijn. Dus ze moeten rotzooi ophalen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Vreemd.
[..]
Nu.nl
Steeds meer Russische schepen ook op de Noordzee. Op nu.nl is het volledige artikel te lezen.
Eens.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dan blijkt dat wapensystemen, strategieën, etc niet compatibel zijn met elkaar.
Dan kun je beter op het moment dat je begint met het verbeteren van de legers het Europees aanpakken.
Je kunt het niet voorkomen. Je kunt het wel onaantrekkelijk maken voor bedrijven in de VS om weer met Rusland te gaan handelen omdat ze dan de EU markt kwijtraken.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een reactie erop. Niet het voorkomen ervan
Maar even serieus. Jij dadelijk blij, want vrede. Voor nu, soort van. En dan - Russische annexatie van Belarus, of een schending van de vrede in UA, dode EU soldaten, en daarmee een rechtstreeks conflict. Sowieso blijft de proxy oorlog doorgaan: door Rusland betaalde aanslagen in Europa, sabotage's, inmenging in verkiezingen.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is gewoon nog steeds het narratief hoor. Lees maar eens dit artikel van de T
https://www.telegraaf.nl/(...)en-nog-weleens-tegen
Lang artikelen waarin de slecht functionerende soviet hardware met de grond wordt gelijk gemaakt. Of dat russiche raketten bij het lanceren al ontploffen, of fighter jets met onjuiste bandenspanning. Het narratief is nog steeds dat ze niks kunnen .
Dat lag altijd in de lijn der verwachtingen. Elke oorlog eindigt met vredesbesprekingen, zo leert de geschiedenis van meer dan 2.000 jaar internationale betrekkingen. Als er een echte vredesdeal komt met Rusland dan zal je ook wat te bieden moeten hebben. Rusland zal zijn pariastatus kwijt raken en zal niet hoeven te boeten voor de verschrikkingen die zij hebben aangericht in Oekraïne. Het is allemaal zeer onrechtvaardig maar in een wereld van realpolitiek en immorele machtspolitici hebben wij zwakke Europeanen dit allemaal maar te slikken.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:35 schreef Nattekat het volgende:
... het opheffen van sancties ligt 100% zeker op tafel.
Yep.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Waar is het narratief gebleven dat de Russen schieten met getrokken artillerie uit de tijd van Napoleon, de soldaten met honderdduizenden/miljoenen omkomen, en dat de Russische economie compleet geïmplodeerd is door de sancties?
Veel Europese bedrijven zijn in Amerikaanse handen. Dat is nogal een uitdaging dan.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Amerikaanse bedrijven die handelen met Rusland op de sanctielijst zetten. Simpel.
Helaas zijn er schurkenstaten die daar anders over denken. Daar kun je de ogen niet voor sluiten. Als de bommen om je oren vliegen denk ik niet dat stikstof en groene energie je nog een reet kan schelen.quote:Op zondag 16 februari 2025 07:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Je snapt wel meer niet.quote:
Je snapt wel meer niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Waar is het narratief gebleven dat de Russen schieten met getrokken artillerie uit de tijd van Napoleon, de soldaten
Ik snap de paniek niet.
Nee hoor. Dat kan gewoon. Je hoeft de individuele aandeelhouders ook niet allemaal persoonlijk aan te pakken.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Veel Europese bedrijven zijn in Amerikaanse handen. Dat is nogal een uitdaging dan.
alleen jij zegt ditquote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
The actual truth.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Dat lag altijd in de lijn der verwachtingen. Elke oorlog eindigt met vredesbesprekingen, zo leert de geschiedenis van meer dan 2.000 jaar internationale betrekkingen. Als er een echte vredesdeal komt met Rusland dan zal je ook wat te bieden moeten hebben. Rusland zal zijn pariastatus kwijt raken en zal niet hoeven te boeten voor de verschrikkingen die zij hebben aangericht in Oekraïne. Het is allemaal zeer onrechtvaardig maar in een wereld van realpolitiek en immorele machtspolitici hebben wij zwakke Europeanen dit allemaal maar te slikken.
Ze halen Noord Koreanen erbijquote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat als Rusland krijgt wat het wil in OEK, en eventueel in de Baltische staten, dan stoppen ze wel. Ze zijn sterk genoeg om dat wél te veroveren. Maar Duitsland, Polen, of andere landen annexeren gaat niet gebeuren. En willen ze ook niet.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Maar even serieus. Jij dadelijk blij, want vrede. Voor nu, soort van. En dan - Russische annexatie van Belarus, of een schending van de vrede in UA, dode EU soldaten, en daarmee een rechtstreeks conflict. Sowieso blijft de proxy oorlog doorgaan: door Rusland betaalde aanslagen in Europa, sabotage's, inmenging in verkiezingen.
En dan. Ben je dan nog blij? Of denk je echt dat dit tot een duurzame vrede gaat leiden en Rusland volgend jaar deze tijd weer gezellig aardgas levert aan Europa?
Naast de dure energie die de EU al getroffen heeft, gaan we ook USA bedrijven sanctioneren. Wat denk je dat Trump gaat doen?quote:Op zondag 16 februari 2025 11:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Veel Europese bedrijven zijn in Amerikaanse handen. Dat is nogal een uitdaging dan.
Dit topic is daar 3 jaar mee volgegooid door jou, xpompom, ulx, michaelmoore, bassie, opnaarutrecht, en vele anderen.quote:
Vraag het de gedeelde eenheden van het NL-DE leger even.quote:Op zondag 16 februari 2025 10:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom al bij voorbaat roepen dat iets niet gaat werken?
Zeker in deze tijden dat alles al in een vingerknip vertaald kan worden dmv technologie…. Het leger zelf is ook steeds meer technologie…
We werken als Europese landen al veel samen op allerlei vlakken en dan zou het hiermee ineens niet lukken.
En uniek is het ook niet in de wereld. Er zijn zoveel landen en verschillende talen. Toch werken ze vaak samen en zijn het geen eilandjes.
van de baltische staten krijgt Rusland helemaal niks en van het eisenpaket mbt oekraine aan de start van de oorlog is nagenoeg niets meer overquote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat als Rusland krijgt wat het wil in OEK, en eventueel in de Baltische staten, dan stoppen ze wel. Ze zijn sterk genoeg om dat wél te veroveren. Maar Duitsland, Polen, of andere landen annexeren gaat niet gebeuren. En willen ze ook niet.
Ah, je hebt dus de Baltische staten eigenlijk al weggegeven - even los van het feit dat zij onderdeel van de EU zijn, en er om die reden zeker om gevochten zal gaan worden.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat als Rusland krijgt wat het wil in OEK, en eventueel in de Baltische staten, dan stoppen ze wel. Ze zijn sterk genoeg om dat wél te veroveren. Maar Duitsland, Polen, of andere landen annexeren gaat niet gebeuren. En willen ze ook niet.
quote me maar danquote:Op zondag 16 februari 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit topic is daar 3 jaar mee volgegooid door jou, xpompom, ulx, michaelmoore, bassie, opnaarutrecht, en vele anderen.
Dat doen ze. Of NK soldaten echt zo slecht zijn valt te bezien, gezien de duidelijk hoorbare paniek zal dat wel niet zo zijn.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze halen Noord Koreanen erbij
, diel open zo recht tegen de kogels in, dat kost veel munitie
en Kim heeft er nog zat van die jongens
Ha-ha.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
van de baltische staten krijgt Rusland helemaal niks en van het eisenpaket mbt oekraine aan de start van de oorlog is nagenoeg niets meer over
en dan beginnen de onderhandelingen nog niet eens
We hebben ons in 2 jaar al economisch (LNG) en militair (voorraden weg) afhankelijk gemaakt.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
it's funny because it's truequote:
Afwachtend.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een soort NAVO romp.
Ik vraag mij af hoe bijvoorbeeld Turkije in deze discussie staat.
Naja Trump heeft al gezegd dat hij geen WOIII zal beginnen om een Fins skidorpje.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ah, je hebt dus de Baltische staten eigenlijk al weggegeven - even los van het feit dat zij onderdeel van de EU zijn, en er om die reden zeker om gevochten zal gaan worden.
En ja, als je zo denkt zullen de Russen zéker krijgen wat ze willen. Dit noemen ze een self fulfilling prophecy.
We worden door onze inactie en slechte keuzes ingehaald door de realiteit.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beetje een vreemd verwijt wel![]()
Hoe zou "Europa" de VS hierin daadwerkelijk kunnen tegenhouden dan (mochten ze dit inderdaad willen) ?
Duh.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:54 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Afwachtend.
Erdogan is de westerse stilte tijdens de gulen couppoging niet vergeten. Want waar woonde die vanuit Turks perspectief geziende verrader? Juist, de VS.
Eens en oneens.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
We worden door onze inactie en slechte keuzes ingehaald door de realiteit.
Overal om ons heen handelen de geopolitieke spelers en op dit continent staan we erbij en kijken ernaar.
Zoals de vredesbesprekingen met het Nazi regime in WO2? Of die tussen Noord-Vietnam en Zuid-Vietnam of tussen de Rode Khmer en de de regering van Cambodja in 1975? Die besprekingen?quote:Op zondag 16 februari 2025 11:45 schreef Bassie48 het volgende:
Elke oorlog eindigt met vredesbesprekingen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |